Tässä tapauksessa on siis kyse eräästä työkaveristani, jota kait voisi kutsua jonkinsorttiseksi AT-mieheksi. Moni ihmettelee usein, minä muiden mukanaa, miksi noinkin hieno mies ei ole löytänyt itselleen tyttöystävää, mutta eipä tarvitse ihmetellä enää, kun tuli nähtyä, miten kyseinen mies käyttäytyy naisia kohtaan.
Ongelma on siinä, että tuo kyseinen mies vetäytyy täysin kuoreensa, jos joku nainen koittaa jutella hänelle. Hyvä kun viitsii yhdellä sanalla vastata, jos häneltä kysyy jotain, tuijottaa pöytää, ja siis koko ulkonainen olemus viestittää, sille naiselle, että mies ei todellakaan halua häntä seuraansa. Siis ujous voi tietysti olla syynä osaltaan, mutta voisi sitä sentään ujokin mies edes yrittää hieman, eikä olla epäkohtelias käyttäen ujouttaan tekosyynä.
Mahtaakohan kyseinen piirre olla yleisemminkin ongelmana niille miehille, joilla on vaikeuksia saada naisystävää itselleen. Eli tuo ristiriita omien toiveiden ja oman käytöksen välillä. Valitettavasti kun naiset eivät ole ajatustenlukijoita, jotka tietäisivät että siihen mieheen joka käyttäytyy tylysti ja luotaantyöntävästi kannattaisi yrittää tutustua. Ja sitäpaitsi; ei miehetkään piiritä kovin pitkään naista joka käyttäytyy samalla tavalla.
Mies pilaa omat mahdollisuutensa
35
1306
Vastaukset
- Vauhti
Tuohan on ihan samanlainen mies kuin minä. Ei minuakaan kiinnosta jutella käytettyjen naisten kanssa ja teidän pitää vain koittaa työntää se paksuihin kalloihinne.
- entäpä
Jospa se todella oletkin sinä?
Kyse voi useinkin olla juuri tuosta. Useinhan sanotaan, että ensivaikutelma on kaikkein tärkein paitsi työhaastattelussa, myös paljon pahemmissa paikoissa, eli naisiin tutustumisessa. Jos mies antaa tietyn ensivaikutelman, niin sitä vaikutelmaa on hankala enää korjata, varsinkaan mihinkään lähempään tuttavuuteen saakka.
Ainakin itsessäni tunnistan sellaisen piirteen, että olen melko varautunut vieraiden ihmisten seurassa. En siis tosiaankaan muutenkaan ole suuna päänä sosiaalisissa tilanteissa, mutta uudet ihmiset saavat minut vetäytymään hieman (kummallista kyllä, ei ihan aina kuitenkaan - en tiedä miksi), ikään kuin tarkkailemaan tilannetta, kunnes pikkuhiljaa "vieraus" karisee pois henkilön harteilta, ja pystyn rentoutumaan vähän. Siihen asti on kuitenkin vaikeata, eikä kyse ole ollenkaan siitä, ettenkö minä (ja uskoakseni myöskään työkaverisi, vaikka enpä nyt tunne tapausta) yrittäisi, mutta kun ei pysty. Ei keksi mitään sanottavaa, tai ei ainakaan saa sanotuksi. Lisäksi mahdollinen tilanteeseen liittyvä muodollinen tutustuttaminen ei ainakaan helpota tilannetta, vaan tekee siitä vielä epäluontevamman ja vaikean, vaikka sosiaalisesti sulavaliikkeisempi näkisikin sen helpottavana tekijänä.
Kuten totesinkin, ainakaan minuun ei kuitenkaan ihan aina päde tuo ilmiö. Joskus pystyn olemaan vieraiden naisten seurassa ihan sillä tavalla seurallinen kuin parhaimmillani olen tuttujenkin kanssa. Siis vaikka kyseiset naiset olisivat ikäisiäni, viehättäviä ja jopa luullakseni sinkkuja. Niissäkin tapauksissa olen kyllä ujostellut aluksi, mutta tilanteet ovat olleet luonteeltaan sellaisia, että ujouskohtaus ei ole päässyt ihan pilaamaan ensivaikutelmaa, ja sitten se on väistynyt nopeasti. Niihin tilanteisiin on liittynyt ainakin alkoholi siinä määrin, että olen juonut itseäni sosiaaliseksi, en känniin, ja lisäksi minua ei ole pakotettu juttelemaan näiden naisten kanssa, vaan olemme ikään kuin olleet vain samassa illanvietossa, ja tilanne on puolihuolimattomasti vain edennyt yli sen pisteen, että tuijottaisin mykkänä pöytää tai tuopinpohjaa.
"Ja sitäpaitsi; ei miehetkään piiritä kovin pitkään naista joka käyttäytyy samalla tavalla."
Tämän palstan vallitsevia totuuksia on, että vaikka nainen olisi minkälainen harmaavarpunen tahansa ja vaikka hän seisoisi nurkassa selkä muihin päin, pitäisi sormia korvissaan ja toistelisi neuroottisesti "Maijal' oli karitsa", niin silti joku jääkiekkoa pelaava rikas hurmurifilmitähti tulisi iskemään hänet.- m29.
Väitätkö ettet ole nähnyt tilanteita, jossa joku YTM iskee harmaavarpusen seinänvierestä? Itse olen todistanut useita tällaisia tapauksia. Esim. opiskelujen alussa olin kiinnostunut yhdestä nörttitytöstä, jonka ulkomuoto ei ollut yleisillä kriteereillä mitattuna mikään huima, ja lisäksi se oli ujo ja sosiaalisesti kömpelö. No, minä kumminkin tykkäsin tästä tytöstä, toivoin saavani sen ulos kuorestaan. Päädyimme suutelemaan kerran ravintolassa, josta alkoi yli puolivuotta kestänyt kaveripoika periodi. Tyttö ei vain ikinä voinut sanoa rehellisesti miten ajatteli, ja itse olin liian nuori tajuamaan. No, sitten keväällä päädyttiin samaan ravintolaan. Nörttityttö oli laittanut kömpelön ja räikeän meikin itselleen, joka loisti kilometrin päähän, että en normaalisti meikkaa, mutta nyt haluan olla seksikäs nainen. Eipä kulunut kauaakaan, kun joku YTM tuli tyttöä iskemään. Tyttö kertoi kavereilleen illan aikana, kuinka ihana mies se on, ja kuinka hän varmaan rakastuu siihen. Tyttö ja YTM lähtivät yhdessä ravintolasta. Lähti varmaan tytöltä neitsyys sinä yönä... Myöhemmin tästä miehestä ei ollut enää puhetta. Ei tainnut soitella ei.
Tämä nyt oli vain esimerkki, mutta todellakin, kyllä YTM:t niitä harmaavarpusiakin iskee. Ja harmaavarpuset eivät ikinä tajuam ei edes kolmekymppisenä, että ei he eivät tosiaankaan saa omakseen sitä komeaa, jännittävää ja supliikkia YTM:ää. - ap.
"Tämän palstan vallitsevia totuuksia on, että vaikka nainen olisi minkälainen harmaavarpunen tahansa ja vaikka hän seisoisi nurkassa selkä muihin päin, pitäisi sormia korvissaan ja toistelisi neuroottisesti "Maijal' oli karitsa", niin silti joku jääkiekkoa pelaava rikas hurmurifilmitähti tulisi iskemään hänet."
Siis kyllähän miehet saattavat mennä yrittämään ko. naisen iskemistä, mutta enpä usko, että yksikään mies viitsii kovin pitkään kyseisen naisen seurassa tuhlata aikaansa. - m29.
ap. kirjoitti:
"Tämän palstan vallitsevia totuuksia on, että vaikka nainen olisi minkälainen harmaavarpunen tahansa ja vaikka hän seisoisi nurkassa selkä muihin päin, pitäisi sormia korvissaan ja toistelisi neuroottisesti "Maijal' oli karitsa", niin silti joku jääkiekkoa pelaava rikas hurmurifilmitähti tulisi iskemään hänet."
Siis kyllähän miehet saattavat mennä yrittämään ko. naisen iskemistä, mutta enpä usko, että yksikään mies viitsii kovin pitkään kyseisen naisen seurassa tuhlata aikaansa.Aliarvioit sitä, kuinka paljon YTM haluaa ja nauttii saada aina vain uuden ja uuden pillun käytettäväksi ja sitten myöhemmin hylättäväksi. (karu kielellinen ilmaisu on tarkoituksellinen, koska YTM:ien toimintaa on turha romantisoida tai kaunistella)
- FKJMlksmflknd
Urgh. Sosiaalisen maailman vaatimus jossa kaikki ovat samanlaisia osoittaa että sosiaalinen maailma on pohjimmiltaan ahdistavan tapaorientoitunut ja yksilön todellista luonnetta kohtaamaton.
Ongelma on siinä että hänen kohtaamillaan naisilla ei ole minkäänlaista todellista itsetuntoa tai ajattelukykyä ja nuo naiset reagoivat miehen ongelmaan joka on ujous. Sinä vaadit että mies "voittaa ongelmansa" jotenkin mystisesti kun totuus asiassa on että tätä miestä ei pitäisi käsitellä kuten normisosiaalista ihmistö vaan hänen kierteensä tulisi ottaa huomioon ja häntä kannustaa toistuvasti ja pehmeästi kehittämään jonkinlanen henkilökohtainen suhde hänestä kiinnostuneeseen naiseen. Luonnollisesti tämä kannustaja on sellainen nainen itse ja hänen kiinnostuksensa on motiivi auttaa miestä ongelman kanssa.
Se että mies heitetään järveen jos hän ei osaa uida ja hän hukkuu kerta toisensa jälkeen ja pelkää siksi uimista ja häntä syyllisestään kaiken lisäksi siitä että hän ei osaa uida vaan pelkää sitä on täysin järjetön lähtökohta arvioida ja koittaa "auttaa" kyseistä tyyppiä. Se ettet näe (eikä kukaan muukaan piirissänne hoksaa asiaa) kertoo että teillä ei sielläpäin maailmaa ole kovin kummoisia ihmistuntemustaitureita ja AITOA sosiaalista kanssakäymistä harrastettu pitkiin aikoihin. Taidatte olla cocktailparty-väkeä.
Tuo mies kuuluu rocknroll / punkpiiriin jossa naiset uskaltavat olla sekä ihmisiä, lämpimiä että kohtaavia ja hylätä klassiset asetelmat. Pitäkääpä siis te "sosiaaliset" ihmiset limaiset keskinkertaiset lifestyle-näppinne erossa tuosta sielusta. Hän ei ole teidän riistaanne eikä teidän ongelmanne tai syntipukkinne. Hän on mies jolla on ongelma johon ratkaisu on toinen VIISAS ihminen. Jos sellaista ei ole keskuudessanne en ihmettele miksei hän koskaan saa tilaisuuttaan.
Mä olen parittanut pari tuollaista miestä opiskeluaikoina onnistuneesti. Ovat parempia parisuhteissa kuin itse koskaan olen ollut, molemmat on onnellisesti naimisissa ja kestävässä suhteessa. He ei tarvi tuhatta yritystä vaan yhden onnistumisen. - atm4life
juuri tuollaisen mahdollisuuden takia en halua käydä missään juhlissa tai baareissakaan, olen yksin viihtyvä tyyppi ja vaivautuisin äärettömästi jos minua yritettäisiin tutustuttaa johonkin.
No minä nyt en olekaan mikään hieno mies mutta lienen työpaikkani harvoja ellen peräti ainut yksinelävä mies, en oikein tule naisväen kanssa toimeen ja muutaman kerran olen lukkiutunut kuoreeni kuvaamallasi tavalla. Syynä on kertakaikkiaan se että en edes halua seuraa, mikä siinä on niin käsittämätöntä että joku haluaa varsin tahtoen elää omissa oloissaan? Ihmisistä on tähän 35v ikään mennessä kertynyt muutenkin paljon negatiivisia kokemuksia joten olen jo varhain tullut siihen tulokseen että mukavinta on elellä omissa oloissani.
Työpaikalla tarvittavat työasiat kyllä pyrin hoitamaan asiallisesti sukupuolesta riippumatta mutta muu ei kiinnosta.
Voihan tietysti olla että muiden silmissä näytän vain ujolta ja sosiaalisesti kömpelöltä, se on minun kohdalla vain osatotuus koska en edes hae seuraa. Onhan varmaan sellaisiakin ujoja ja sosiaalisesti kömpelöitä jotka haluaisivat seuraa mutta pilaavat mahdollisuutensa tylyydellä kun eivät muuta osaa, suosittelisin pitkämielisyyttä sellaisia tapauksia kohtaan, luultavasti pidemmän aikavälin tarkastelujaksolla henkilön todellinen luonne ja halukkuus/haluttomuus seuranhakuun paljastuu.- dsijdsiaojdsajdsa
Miksi nimimerkkisi sisältää ATM-käsitteen jos kerran et halua seuraa? Mikset ole vanhapoika omasta halustaan vaan sitoudut tuossa markkina-arvoteorian alimpaan kastiin?
Vaikuttaa siis tietyllä tavalla katkeruudelta jonka takana on kuitenkin halu olla jonkun kanssa ja siksi optioit mielenosoittaa statustasi sensijaan että ilmaisisit vapaata valintaasi ja edustaisi sitä kokonaan? Miksi muiden ehdot eikä omasi? - atm4life
dsijdsiaojdsajdsa kirjoitti:
Miksi nimimerkkisi sisältää ATM-käsitteen jos kerran et halua seuraa? Mikset ole vanhapoika omasta halustaan vaan sitoudut tuossa markkina-arvoteorian alimpaan kastiin?
Vaikuttaa siis tietyllä tavalla katkeruudelta jonka takana on kuitenkin halu olla jonkun kanssa ja siksi optioit mielenosoittaa statustasi sensijaan että ilmaisisit vapaata valintaasi ja edustaisi sitä kokonaan? Miksi muiden ehdot eikä omasi?sain huonot kortit elämääni ja monesti olen miettinyt että jos tietyt asiat olisivat toisin tai menneet toisella tavalla, elämäni voisi olla tällä hetkellä täysin toisenlaista.
- tatarekrenam
atm4life kirjoitti:
sain huonot kortit elämääni ja monesti olen miettinyt että jos tietyt asiat olisivat toisin tai menneet toisella tavalla, elämäni voisi olla tällä hetkellä täysin toisenlaista.
Aka. Haluat naisen kuitenkin. Eli pohjimmiltaan vanhapoikuutesi on uskottelua itsellesi, itsesi ja tarpeidesi kieltämistä koska oman tarpeiden hyväksyminen "tietoisena" siitä ettet tule kelpaamaan on liian tuskallista kohdattavaksi. Tällöin "en haluaisikaan" on negatiivinen kainalokeppi - ja valhe.
Veli, tiedän mitä tuo on. Harrastin itse samaa jonkin aikaa naisiin petyttyäni. Uskaltauduin kuitenkin lopulta avautumaan naiselle joka tosin osoittautui varatuksi. Hän kuitenkin tietyssä mielessä kelpuutti minut myös miehenä, joten kainalokeppini on nykyään piikikkään itseriittoisen katkeruuden sijasta lämmin välittävä naisihminen joka on oikeassa luottamuksellisessa suhteessa minuun. Se ettei minulla ole romanttista suhdetta häneen ei ole minulle merkityksekästä; minulla on positiivinen naiskontakti jota arvostan sellaisena kuin se on.
Se pehmentää elämää ja antaa tunteen että minullakin on jotain annettavaa. Luotan ihmisiin nyt hiukan enemmän. En tiedä vieläkään pystynkö koskaan sellaiseen lopulliseen suhteeseen naisen kanssa mutta jokatapauksessa tämä on nyt enemmän kuin mikä oli itsensä kieltämisen aikoina. Pitääkö ne rimat aina naiskontakteissaan asettaa niin pirun korkealle ettei niistä koskaan pääse yli? Nyt mulla on ystävätär joka saattaa jonain päivänä keksiä vaikka suositella mua jollekin ystävättärelleen. Ehkä se on jotain joka auttaa mun esteellisyyttäni. Ja ellei auta niin onhan mulla nainen elämässä kuitenkin jossain muodossa, nainen jolle mä voin antaa keskusteluseuraa koska sitä hänen miehensä ei anna - joten siinä suhteessa mä olen parempi kuin yksi KT/YTM. Joka ei ole ihan vähän loppujenlopuksi.
- Steden
Ihan mielenkiinnosta tiedätkö haluaako mies seurustella?
Kuulostaa äkkiseltään Love-shyness tapaukselta, sosiaalisten tilanteiden pelko joka vaikuttaa vain silloin kun olisi mahdollisuus seurusteluun tai muuhun läheisyyteen naisten kanssa. Onhan noita naisillakin ja homomiehillä mutta heille se ei niin haittaa seurustelua.
http://en.wikipedia.org/wiki/Love-shyness- lkflkfofsakjfo
"Ihan mielenkiinnosta tiedätkö haluaako mies seurustella? "
Ei selvästikään tiedä koska toi suhtautuu siihen mieheen ulkopuolisena eikä ole kiinnostunut tutustumaan häneen vaan odottaa tuosta miehestä että se mies alkaisi korostamaan tätä "kriitikkoa".
Tuota naista EI KIINNOSTA se mies, vaan se että se mies voisi potentiaalisesti vetää jonkun ah-niin-mieluisan-ja-naista-korostavan pariutumisriitin koska se "kuuluu asiaan". Se miksi mies ei niin tee ei kiinnosta tuota naista koska tuo nainen ei halua tutustua ihmiseen ja hänen luonteeseensa. - arki sankari
lkflkfofsakjfo kirjoitti:
"Ihan mielenkiinnosta tiedätkö haluaako mies seurustella? "
Ei selvästikään tiedä koska toi suhtautuu siihen mieheen ulkopuolisena eikä ole kiinnostunut tutustumaan häneen vaan odottaa tuosta miehestä että se mies alkaisi korostamaan tätä "kriitikkoa".
Tuota naista EI KIINNOSTA se mies, vaan se että se mies voisi potentiaalisesti vetää jonkun ah-niin-mieluisan-ja-naista-korostavan pariutumisriitin koska se "kuuluu asiaan". Se miksi mies ei niin tee ei kiinnosta tuota naista koska tuo nainen ei halua tutustua ihmiseen ja hänen luonteeseensa."Tajuatteko naiset, että te olette myrkyttäneet vaatimuksillanne ja ylimielisyydellänne koko treffailuhomman iha yleisesti otgaen, ainakin Suomessa? "
Eräs palstan viisaimpia lauseita!
Tässä toinen:
"Tuota naista EI KIINNOSTA se mies, vaan se että se mies voisi potentiaalisesti vetää jonkun ah-niin-mieluisan-ja-naista-korostavan pariutumisriitin koska se "kuuluu asiaan"."
-Juuri niin. Nainen haluaa sen "mähän olen kaunis tee mulle mies hyvä olo shown" !
Jos joku rohkea mies onkin EVVK päällä naista kohtaan, niin koko läsnäoleva muu seurakunta on kuin maansa myyneet... "voi kun olisimme halunneet nähdä kun mies pistää parastaan deitti riittiään"!
Mitä Jumalia naiset ovat, että voivat määrätä mies populaation kohtaloita? Ok että ihan retku jätkä jäisi ilman naisseuraa mutta hänhän on jännittävä, mielenkiintoinen, Persoona ja tsadaa, kyllä seuraa piisaa. Normi kundi jos ratkeekin ryyppäämään on säälittävä paska looseri.
Naiset, miten te tämän eron määrittelette ??
- jytjrt
Tuota se naisettomuus teettää. Ei oikein osata olla naisten saurassa, eikä suhtautua oikein, ei osata jutella naisten kanssa jne. Kun sinkkuna lähestyt naista, niin nainen ajattelee että "mitähän toi nyt yrittää", eli naiset suhtautuvat eri tavalla varattuihin miehiin kuin sinkkuihin. Kaikkihan tietävät että miehet joilla on suhde käyttäytyvät naisten seurassa itsevarmasti ilman ujostelua, kun kotona on kuitenkin se nainen.
Eli luultavasti sinkkumies ei vaan osaa olla luonteva naisten seurassa, varsinkin jos ei ole ollut ketään naista vähään aikaan ei olla harrasteltu seksiä vähään aikaan, jne... Jos miehellä on ollut aikaisemmin suhteita hän saattaa olla "vaativa", etsiä esim naista jonka kanssa voi heti olla luonteva=kemiaa..- vaisu.
mitä kirjoitit, on aivan totta.
Tosin vielä jättäisin senkin mahdollisuuden, että mies vain totesi, että juttelemaan tullut nainen yksinkertaisesti vaan on häneen yhdistettynä mahdoton yhtälö. Minullekin on joskus tullut näitä. Jos saan aikaiseksi jostakin minulle merkityksellisestä aiheesta, niin kahden repliikin jälkeen nainen jyrää aiheen tylsänä ja siirtyy johonkin aivan muuhun. Tai jo sivusta seuraamalla käy ilmi, että naisen elämänkokemus ja -katsomus on jotakin aivan muuta kuin omani, tulee esimerkiksi ilmi että hän ihailee jännittäviä machomiehiä, jollainen en tunne olevani.
- ............
"Ja sitäpaitsi; ei miehetkään piiritä kovin pitkään naista joka käyttäytyy samalla tavalla."
Kyllä piirittää. Siksi naisilla on noin miljoona kertaa helpompaa kuin miehillä kun heidän ei tarvitse tehdä mitään sen eteen että kumppani löytyy. - sinkku nro. 398583
No eipä tämä nyt mitään kvanttifysiikkaa ole.
Naaraat pyörii niiden urosten ympärillä joilla on komeimmat höyhenet ja kovin ääni.
Ja ne harmaa höyheniset urokset, jotka pitää nokkansa tukossa eivät niitä naaraita saa.
Turha tuosta sen syvempää analyysiä on lähteä tekemään.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607492Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232916- 1421766
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671394- 1301134
- 73827
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 51707