Annoitko luvan?

-g-

Oletteko työttömänä työnhakijana antaneet työkkärille luvan tietojenne luovuttamiseen työnantajalle vai kieltäydyittekö kunniasta?

9

366

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ANTIKALEVI!!!

Ja juuri sen ansiosta en joudu enää ikinä töihin. Ensi keväänä tulee 40v täyteen ja palkkatyötä takana alle 2v koko elämäni aikana. Pistäkää paremmaksi. Ei kukaan ota töihin tuollaisella työkokemuksella ja se on helvetin hyvä juttu. En edes käsitä kuinka olen onnistunut saamaan itseni näin hyvään asemaan. Ei tarvi kieltäytyä tarjotusta työstä, eikä tule karenssia kun työnantaja näkee iän ja työhistorian. ELÄMÄ ON IHANAA!!!

• 13+15

luvan. Olen ollut työttömänä noin 20 vuotta. Yhtään epämääräistä puhelua ei ole tullut, koska numeroni on salainen enkä ole sitä näille työttömyystoimistossa virkaileville antanut. Sähköpostin olen toki ilmoittanut, mutta siihen ei ole tullut ensimmäistäkään viestiä. Se on semmoinen sähkäri, että se on ainoastaan työttömyystoimistolla, ei kenelläkään muulla.
        Minulla on muuten yksi julkinen puhelinliittymä, mutta sim-kortti on hävinnyt enkä uutta ole kysellyt, kun en ole tarvinnut...

• asiavastaus

koska en halua epämääräisiä puheluita kotiini.

• asiallinen vastaus

Aikoinaan tuota kysyttiin niin annoin luvan. Kun tällä palstalla tuli juttua sellaisista "työnantajista" joilla ei ole edes alkeellistakaan puhelinkäyttäytymistä, muusta käyttäytymisestä kuten palkanmaksusta puhumattakaan niin peruin luvan. Se käy kätevästi sähköisen asioimisen kautta.

• kummallisia puheluit

muutama päivä luvan antamisen jälkeen oudon puhelinsoiton ns. työnantajalta ja kuvittelin kysymyksessä olevan vitsi! Ei se ollut, mutta peruin luvan melko pikaisesti.

• ei oikeuksia

Hakiessani työvoimakoulutukseen kielsin tietojeni luovutiksen. Kun oli se surkuhupaisan koulutuksen haastattelu-tilaisuus, niin haastattelijoilla oli kuitenkin kaikki tiedot .....
      - jäi se ihmetyttämään. Onneksi en pääsyyt tuohon kyykytyskoulutukseen.

• kieltäkää

....ntako työvoimatoimistolle lupaa luovuttaa teidän tietoja.

Minä annoin luvan. Minä laitoin kaikki mahdolliset hakutekijät omiin tietoihin, että nimeni tulisi mahdollisimman usein esille kun haetaan työntekijää. Kuvittelin siten saavani työpaikan.

Useilla työvoimatoimistokäynneillä "tietojani" käytiin lävitse. Koskaan työvoimavirkailija ei näyttänyt kohtaa, jonka mukaan olin alkoholisti (todellisuudessa lähes raivoraitis) ja elämänhallintaongelmainen (tähän voisi luokitella ainoastaan lievän ylipainoni, jos työttömyyttä ei lasketa). Tämän merkinnän näin vasta työministeriöstä tilaamistani tulosteista - ja tämä merkintä löytyi heti henkilötiedot-kohdasta, joten se oli "heti esillä". Aivan käsittämätöntä, että joku työvoimavirkailija oli tämmöisen herjauksen henkilötietoihini laittanut. Töitä ei ole ollut, mutta lähipiirissä tuo työvoimaministeriön rekisteriin laitettu merkintä on aiheuttanut hörönaurua.

Nyt olen kieltänyt tietojeni luovutuksen, mutta se ei tapahtunutta vahinkoa korjaa.

Tampereen työvoimatoimiston johtaja saisi pyytää anteeksi omasta ja henkilökuntansa puolesta etteivät ole koskaan tehneet päivääkään työtä työttömien työllistymisen edistämiseksi. Asiattomat merkinnä jatkuvat edelleen ja "tärkeitä" merkintöjä pistetään vääriin kohtiin, jotta seuraava työvoimavirkailija näkisi heti työttömän kyykytysasteen.

• huomio...

Muistakaa laittaa työvoimatoimistossa kielto ettei teidän tietojanne luovuteta.

• popkj

Ei pidä antaa tietojenluovutuslupaa ja jos olet mennyt antamaan, niin korjaa tilanne mahdollisimman pian. Sen voi tehdä itsekin mollin sivuilta pankkitunnuksilla ja sitten rasti vain oikeaan kohtaan.

Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun työtön on saanut karenssin siksi, että työkkäri on antanut yhteystiedot ja työantajalla ei ole alkeellisintakaan puhelinkäyttäytymistaitoa, jolloin työtön ei ole käsittänyt, että kyseessä on työtarjous.

Itse kielsin, kun alan työskentelyn perusteella tiesin edellä kertomani. Ei kiellosta mitään seuraa, siinä käy vain niin, että tarvittaessa työkkäri ottaa yhteyttä eikä työnantaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      82
      7086
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      26
      7043
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      107
      6156
    4. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5394
    5. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      84
      5228
    6. Demarikultin uhri kertoo

Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5185
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      40
      5098
    8. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4585
    9. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

"Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      16
      3457
    10. Vasemmistolaiset paskat eivät nousseet seisomaan kun Akaan kaupunginvaltuusto

vietti hiljaisen hetken Charlie Kirkin muistoksi https://www.aamulehti.fi/uutiset/art-2000011523016.html
      Maailman menoa
      300
      3370
    Aihe