Oletteko työttömänä työnhakijana antaneet työkkärille luvan tietojenne luovuttamiseen työnantajalle vai kieltäydyittekö kunniasta?
Annoitko luvan?
9
356
Vastaukset
- ANTIKALEVI!!!
Ja juuri sen ansiosta en joudu enää ikinä töihin. Ensi keväänä tulee 40v täyteen ja palkkatyötä takana alle 2v koko elämäni aikana. Pistäkää paremmaksi. Ei kukaan ota töihin tuollaisella työkokemuksella ja se on helvetin hyvä juttu. En edes käsitä kuinka olen onnistunut saamaan itseni näin hyvään asemaan. Ei tarvi kieltäytyä tarjotusta työstä, eikä tule karenssia kun työnantaja näkee iän ja työhistorian. ELÄMÄ ON IHANAA!!!
- 13+15
luvan. Olen ollut työttömänä noin 20 vuotta. Yhtään epämääräistä puhelua ei ole tullut, koska numeroni on salainen enkä ole sitä näille työttömyystoimistossa virkaileville antanut. Sähköpostin olen toki ilmoittanut, mutta siihen ei ole tullut ensimmäistäkään viestiä. Se on semmoinen sähkäri, että se on ainoastaan työttömyystoimistolla, ei kenelläkään muulla.
Minulla on muuten yksi julkinen puhelinliittymä, mutta sim-kortti on hävinnyt enkä uutta ole kysellyt, kun en ole tarvinnut...
- asiavastaus
koska en halua epämääräisiä puheluita kotiini.
- asiallinen vastaus
Aikoinaan tuota kysyttiin niin annoin luvan. Kun tällä palstalla tuli juttua sellaisista "työnantajista" joilla ei ole edes alkeellistakaan puhelinkäyttäytymistä, muusta käyttäytymisestä kuten palkanmaksusta puhumattakaan niin peruin luvan. Se käy kätevästi sähköisen asioimisen kautta.
- kummallisia puheluit
muutama päivä luvan antamisen jälkeen oudon puhelinsoiton ns. työnantajalta ja kuvittelin kysymyksessä olevan vitsi! Ei se ollut, mutta peruin luvan melko pikaisesti.
- ei oikeuksia
Hakiessani työvoimakoulutukseen kielsin tietojeni luovutiksen. Kun oli se surkuhupaisan koulutuksen haastattelu-tilaisuus, niin haastattelijoilla oli kuitenkin kaikki tiedot .....
- jäi se ihmetyttämään. Onneksi en pääsyyt tuohon kyykytyskoulutukseen. - kieltäkää
....ntako työvoimatoimistolle lupaa luovuttaa teidän tietoja.
Minä annoin luvan. Minä laitoin kaikki mahdolliset hakutekijät omiin tietoihin, että nimeni tulisi mahdollisimman usein esille kun haetaan työntekijää. Kuvittelin siten saavani työpaikan.
Useilla työvoimatoimistokäynneillä "tietojani" käytiin lävitse. Koskaan työvoimavirkailija ei näyttänyt kohtaa, jonka mukaan olin alkoholisti (todellisuudessa lähes raivoraitis) ja elämänhallintaongelmainen (tähän voisi luokitella ainoastaan lievän ylipainoni, jos työttömyyttä ei lasketa). Tämän merkinnän näin vasta työministeriöstä tilaamistani tulosteista - ja tämä merkintä löytyi heti henkilötiedot-kohdasta, joten se oli "heti esillä". Aivan käsittämätöntä, että joku työvoimavirkailija oli tämmöisen herjauksen henkilötietoihini laittanut. Töitä ei ole ollut, mutta lähipiirissä tuo työvoimaministeriön rekisteriin laitettu merkintä on aiheuttanut hörönaurua.
Nyt olen kieltänyt tietojeni luovutuksen, mutta se ei tapahtunutta vahinkoa korjaa.
Tampereen työvoimatoimiston johtaja saisi pyytää anteeksi omasta ja henkilökuntansa puolesta etteivät ole koskaan tehneet päivääkään työtä työttömien työllistymisen edistämiseksi. Asiattomat merkinnä jatkuvat edelleen ja "tärkeitä" merkintöjä pistetään vääriin kohtiin, jotta seuraava työvoimavirkailija näkisi heti työttömän kyykytysasteen.- huomio...
Muistakaa laittaa työvoimatoimistossa kielto ettei teidän tietojanne luovuteta.
- popkj
Ei pidä antaa tietojenluovutuslupaa ja jos olet mennyt antamaan, niin korjaa tilanne mahdollisimman pian. Sen voi tehdä itsekin mollin sivuilta pankkitunnuksilla ja sitten rasti vain oikeaan kohtaan.
Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun työtön on saanut karenssin siksi, että työkkäri on antanut yhteystiedot ja työantajalla ei ole alkeellisintakaan puhelinkäyttäytymistaitoa, jolloin työtön ei ole käsittänyt, että kyseessä on työtarjous.
Itse kielsin, kun alan työskentelyn perusteella tiesin edellä kertomani. Ei kiellosta mitään seuraa, siinä käy vain niin, että tarvittaessa työkkäri ottaa yhteyttä eikä työnantaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu553892- 1382553
Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182551Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett151993- 161456
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731347- 1061334
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1541057- 931037
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon21988