Nössö mies

mielestäni

Laitanpa nyt sitten aikani kuluksi oman kuvaukseni siitä, minkälaisia piirteitä ja ominaisuuksia on miehessä, jota itse pidän tällaisena paljon puhuttuna nössönä. (Ja nyt siis puhun miehen käytöksestä parisuhteessa, tai naisiin tutustumisessa/seurustelun aloittamisessa.)

-Mies etsii jatkuvaa hyväksyntää. Naisen pitäisi jatkuvasti olla todistelemassa miehelle, että mies ei ole tylsä/ikävä/huono/ruma, no mitään tahansa negaiivista.

- Stereotyyppisesti sanottuna tällainen mies katselee naista koiranpentumainen katse silmissään, liehakoi ja mielistelee. Ja tekee sen niin yliampuvasti, että kyseisen käytöksen aitoutta alkaisi epäillä kuka tahansa. Ja lisäksi pahimmassa tapauksessa ei saa päätettyä pienintäkään asiaa itse, vaan odottaa pahimmassa tapauksessa naisen päättävän (ja kantavan vastuun) kaikesta mahdollisesta.

-Tällaisella miehellä ei ole selkärankaa ja halua/kykyä seistä omien mielipiteidensä takana. Turkistarhaajan tytärtä yrittäneestä ituhippien ja luonnonsuojelijoiden vannoutuneesta inhoajasta tuleekin vannoutunut vegaani ja eläinsuojeluaktivisti siinä silmänräpäyksessä, kun seuraava naiskohde kertoo olevansa kasvissyöjä.

- Ja ylipäänsä nössöstä miehestä tulee ainakin minulle sellainen vaikutelma, että hänén seurassaan on naisen erittäin raskasta olla henkisesti, koska mies odottaa, naisen tekevän hänen elämästään kertakaikkisesn upeaa ja onnellista. Ja se vaatimus on mahdoton kenelle tahansa.

34

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain_puuttuu

Noista ei yksikään pätenyt muhun, mutta silti olen naisten mielestä nössö. Ehkä se, että olen vähän hiljaisemman sorttinen alussa, mulla on vähän sellainen filosofinen luonteen laatu, pohdiskelijatyyppi. Ehkä myös se, etten ole riittävän spontaani.

• jotain_puuttuu

...ja tietysti se, että olen ulkoisesti vähän tällainen ruipelo ja välttelen tilanteita, joissa voisi joutua väkivallan uhriksi, pyrin sovittelemaan.

Totta sekin, että en lähde kiistelemään ihmisten kanssa, joilla on eri mielipiteitä, yritän hyväksyä ne.

• ........

Jos ei halua tehdä loppupeleissä mitättömistä asioista turhia riidanaiheita, saattaa tulla leimautuneeksi ainakin suhteessa nössöksi. Itse vain inhoan turhaa draamaa, oikeita ongelmiakin tahtoo löytyä, mutta jos joku erehtyy aliarvioimaan niin aivan varmasti tulee huomaamaan, että pidän puoleni.

• nössöstä

Tyypillinen nössö on se tv-mainoksen mies, joka esittelee maatilaansa ja reagoi kaikkiin kehuin sanomalla "no em mä nyt tiiä...".

Nössö varoo ottamasta mitään kantaa mihinkään ja mitätöi saamansa kiitokset vaikka selvästi haluaa tulla kiitellyksi. Mainoksen mies toki on hauska, mutta enimmäkseen nössöt eivät ole edes tahattoman koomisia.

• pikku_korjaus

...se mainoksen mies on yksinkertaisesti vaatimaton ei nössö.

• ed.
        pikku_korjaus kirjoitti:

...se mainoksen mies on yksinkertaisesti vaatimaton ei nössö.

Eikö joka ainoassa tilanteessa vaatimattomuuttaan korostava mies ole nössö? Jos nainen sanoisi mainoksen miehelle "sähän olet komea" ja tämä vastaisi että "no em mä nyt tiiä" ja samalla tavoin mahdollisiin jatkokysymyksiin, niin eikö nainen ajattelisi miehen olevan nössö?

• ...

ettei naiset arvosta meitä nössöjä miehiä. Itse olen kiltti, nöyrä ja vaatimaton mies, joka viihtyy parhaiten kotona. Muualla maailmassa tällaisista miehistä on pulaa mutta Suomessa naiset vaatii täysin vastakohtaista miestä. Taidan alkaa etsiä itselleni ulkomaalaisen naisen.

• eräs vain

Minun mielestäni nössö on "kiltti" mies, joka tekee kiltteydestään suuren numeron.

Sellainen tavallinen kiltti ja kunnollinen mies ei juurikaan tee numeroa itsestään ja tekemisistään, mutta siitä huolimatta kaikki tietävät, että tuossa on hyvä tyyppi, johon voi luottaa ja joka on oikeasti hyvä ystävä ja työkaveri, sekä myös elämänkumppani.

Nössö mies puolestaan tekee suuren numeron omasta kiltteydestään. Hän on marttyyrityypppiä, joka koko ajan korostaa omaa erinomaisuuttaan ja muistaa aina kertoa kaikille kuinka uhrautuvainen, hyvä ja kunnollinen hän onkaan.

• huipatihei

...kyllä pöpelikköön tällä analyysilla.

• eräs vain
        huipatihei kirjoitti:

...kyllä pöpelikköön tällä analyysilla.

"Nyt mentiin...kyllä pöpelikköön tällä analyysilla."

No, minun mielestäni se oman erinomaisuuden todistelu voi tapahtua vaikka netissä. Katsoo nyt vaikka tätä keskustelupalstaa. Siis täällähän on ties kuinka paljon juttuja, joissa joku mies kertoo kuinka hän, jo omasta mielestäänkin tylsä ja nössömäinen mies olisi kertakaikkisen hieno ja kiltti ja erinomainen puolisoehdokas.

• ...........

Ihan spot-on toi avausviesti. Mutta miksi nykySuomessa on niin paljon nössöjä miehiä? Se johtuu käsittääkseni siitä, että demarifeministit ovat olleet vallan kahvassa sekä poliittisesti että mediassa niin pitkään. Koko kansa on kasvatettu selkärangattomiksi ruikuleiksi, jotka ovat oppineet ettei suunnilleen ruokaakaan tarvitse itse pureksia, kun valtio pitää aina huolta kaikista tarpeista. MUTTA! Ikävä kyllä on niin, että tämä asenne TOIMII naisille, mutta se ei toimi miehille! Lisätään soppaan se, että poikia on kasvatettu uskomaan johonkin "sukupuolten väliseen tasa-arvoon".

Kun ne pojat nyt näkee että tytöillä on helppoa ja tosiaan itse ei tarvitse mistään huolehtia ja kun on opetettu että sukupuolet ovat tasa-arvoisia, tai no jos jommallakummalla on asiat paremmin niin sitten miehillä (näin siis Propagandan mukaan), niin onko ihme jos ne olettaa että juuri sopiva nainen tupsahtaa niiden syliin vain olemalla oma itsensä ja kiltti, naisia arvostava mies. Nähdä asiat kuin ne ovat eli elämme tosi raa'assa maailmassa jossa kaikesta on kilpailtava, on monelle tämän aivopesun jälkeen mahdotonta.

• ap.

Tuossa lienee kanssa eräs huomionarvoinen seikka.

Aika harva mies tuntee vetoa kovin karskiin ja miesmäiseen naiseen. Kuitenkin siitä mikä on naisen käytökseksi liian miehekästä, lienee jokaisella miehellä oma näkemyksensä.

Ja aika harva nainen tuntee kiinnostusta kovin naismaisesti ja nössömäisen vaikutelman antavaan mieheen. (Mutta, kuten miestenkin suhteen, on ihan turha mennä tekemään mitään yleistyksiä siitä, että millainen käytös on nössömäistä. Se mikä yhden naisen mielestä on nösömäistä, ei ole sitä välttämättä jonkun toisen naisen mielestä.)

• Steden

Nyky suomessahan kasvateta kaikki aseksuaaleiksi, eniten tämä taitaa kyllä koskettaa miestä, nainehan saa olla mitä haluaa mutta mies ei saa kohdella naisia kun naista. En ihmettele yhtään että suominaiset viihtyy ulkomaalasten kanssa.

• ..............
        Steden kirjoitti:

Nyky suomessahan kasvateta kaikki aseksuaaleiksi, eniten tämä taitaa kyllä koskettaa miestä, nainehan saa olla mitä haluaa mutta mies ei saa kohdella naisia kun naista. En ihmettele yhtään että suominaiset viihtyy ulkomaalasten kanssa.

"mies ei saa kohdella naisia kun naista"

On hankalahkoa nopeasti keksiä parempaa kuuden sanan kiteytystä nykytilanteesta. Tuotakin voi vielä purkaa osiin

1. mies ei saa - kenen mukaan? niinpä, mutta kun kaikki on totuttu ottamaan ylhäältäpäin. Olet pelkkä yhteiskunnan palvelija, ainakin jos olet mies.
        2. kohdella naisia kuin naista - niin, sitä pidetään sovinismina. se on paha, mmkay?
        3. mies XXX naisia - miehet ovat kyllä kilttinä omaksuneet kaiken maailman ohjeistukset siitä miten heidän tulisi naisia kohdella, onko naisille vastaavia ohjeistuksia miesten kohtelun suhteen? no eipä ole enää nykyään.

• Päätön Kieku_
        .............. kirjoitti:

"mies ei saa kohdella naisia kun naista"

On hankalahkoa nopeasti keksiä parempaa kuuden sanan kiteytystä nykytilanteesta. Tuotakin voi vielä purkaa osiin

1. mies ei saa - kenen mukaan? niinpä, mutta kun kaikki on totuttu ottamaan ylhäältäpäin. Olet pelkkä yhteiskunnan palvelija, ainakin jos olet mies.
        2. kohdella naisia kuin naista - niin, sitä pidetään sovinismina. se on paha, mmkay?
        3. mies XXX naisia - miehet ovat kyllä kilttinä omaksuneet kaiken maailman ohjeistukset siitä miten heidän tulisi naisia kohdella, onko naisille vastaavia ohjeistuksia miesten kohtelun suhteen? no eipä ole enää nykyään.

Nössöyttähän on monenlaista, ja jokainen meistä mieltää ne omalla tavallaan.

• ap.
        Steden kirjoitti:

"Nyky suomessahan kasvateta kaikki aseksuaaleiksi, eniten tämä taitaa kyllä koskettaa miestä, nainehan saa olla mitä haluaa mutta mies ei saa kohdella naisia kun naista."

Jos tuolla "kohtelee naisia kuin naista" -jutulla tarkoitetaan tällaista herrasmiesmäistä käytöstä, niin voin näin naisena sanoa, että siihen on joskus vaikea osata suhtautua luontevsti, koska se on suomalaisessa yhteiskunnassa loppujen lopuksi hyvin harvinaista. Ja lisäksi, kun ei aina tiedä miten tulisi missäkin tilanteessa toimia, että tekisi oikein

(ja kun lisäksi aika monella miehellä ja naisella on vielä se käsitys, että nainen on laiska ja huono ihminen, jos mies vaikka kantaa hänen matkalaukkuaan tai muuta sellaista).

Itse olen kyllä hyvin ilahtunut aina, jos mies käyttäytyy huomaavaisesti minua kohtaan, ja muistan aina kiittää, jos vaikka joku avaa oven minulle. Tosin vastavuoroisesti minäkin puolestani pidän ovea auki vuorostani muille ihmisille, olivatpa sitten miehiä tai naisia.

(Eräs kerta näissä kaikkien käytöstapojen osaamattomuudestani tapahtui silloin, kun ensimmäistä kertaa mies auttoi takin ylleni, ja minä sitten luonnollisesti oletin, että seuraavaksi minun pitää tehdä samoin tälle miehelle. Tunnelma oli hieman hölmistynyt.)

• Steden
        ap. kirjoitti:

"Nyky suomessahan kasvateta kaikki aseksuaaleiksi, eniten tämä taitaa kyllä koskettaa miestä, nainehan saa olla mitä haluaa mutta mies ei saa kohdella naisia kun naista."

Jos tuolla "kohtelee naisia kuin naista" -jutulla tarkoitetaan tällaista herrasmiesmäistä käytöstä, niin voin näin naisena sanoa, että siihen on joskus vaikea osata suhtautua luontevsti, koska se on suomalaisessa yhteiskunnassa loppujen lopuksi hyvin harvinaista. Ja lisäksi, kun ei aina tiedä miten tulisi missäkin tilanteessa toimia, että tekisi oikein

(ja kun lisäksi aika monella miehellä ja naisella on vielä se käsitys, että nainen on laiska ja huono ihminen, jos mies vaikka kantaa hänen matkalaukkuaan tai muuta sellaista).

Itse olen kyllä hyvin ilahtunut aina, jos mies käyttäytyy huomaavaisesti minua kohtaan, ja muistan aina kiittää, jos vaikka joku avaa oven minulle. Tosin vastavuoroisesti minäkin puolestani pidän ovea auki vuorostani muille ihmisille, olivatpa sitten miehiä tai naisia.

(Eräs kerta näissä kaikkien käytöstapojen osaamattomuudestani tapahtui silloin, kun ensimmäistä kertaa mies auttoi takin ylleni, ja minä sitten luonnollisesti oletin, että seuraavaksi minun pitää tehdä samoin tälle miehelle. Tunnelma oli hieman hölmistynyt.)

Sitäkin, katselin televisiosta keskustelua missä ulkomaalainen herrasmies kertoi että hänelle oli nainen suuttunut kun oli pitänyt ovea auki ja muutenkin tämä koko sukupuolien tasa-arvo oli tällä tasolla hölmistyttänyt hänet. Itse pidän ovia auki sukupuolesta riippumatta mutta esim. naisen matkalaukkujen kantaminen olisi siinä rajoilla että uskallanko tehdä sen vai loukkaanko häntä naisena siinä ettei hän pysty omia laukkujaan kantamaa.

• kantamisesta
        Steden kirjoitti:

Sitäkin, katselin televisiosta keskustelua missä ulkomaalainen herrasmies kertoi että hänelle oli nainen suuttunut kun oli pitänyt ovea auki ja muutenkin tämä koko sukupuolien tasa-arvo oli tällä tasolla hölmistyttänyt hänet. Itse pidän ovia auki sukupuolesta riippumatta mutta esim. naisen matkalaukkujen kantaminen olisi siinä rajoilla että uskallanko tehdä sen vai loukkaanko häntä naisena siinä ettei hän pysty omia laukkujaan kantamaa.

Tästä on nyt pakko sanoa jotain. Olen nimittäin työni puolesta jatkuvasti tekemisissä ulkomaisten (ja nimenomaan eräältä tietyltä taholta tulevien) opiskelijoiden kanssa, ja kerran tuli ryhmässä
        puhetta tuosta laukkuasiasta. Heidän yksimielinen kantansa oli, että on aivan pöyristyttävää, ettei Suomessa kukaan ikinä tule auttamaan laukkujen kanssa. Eivät kuulemma olleet uskoa tuollaista töykeyttä todeksi ensimmäistä kertaa Suomeen saapuessaan. Likimain suurin kulttuurishokki minkä ensi hetkistään maassamme muistavat. Olen myös itse viettänyt aikaa heidän kotimaassaan ja siellä tosiaan joku avulias on heti tarttumassa laukkuun jos sen kantaja yhtään näyttää olevan vaikeuksissa. Suomalainen autettava todennäköisesti olettaa ensin, että laukku aiotaan varastaa. En tarkoita, että tapojen Suomessa oli radikaalisti muututtava; lähinnä vain hämmästelen, miten suuria tämänkaltaiset käytöskoodierot voivat olla.

• ap.
        Steden kirjoitti:

Vastauksestasi päätellen tarkoitit tuolla "kohtelee naisia kuin naista" kommentillasi muutakin kuin vain käytöstapoja. Ja heräsi kiinnostus että mitä muuta ?

• Steden
        ap. kirjoitti:

Vastauksestasi päätellen tarkoitit tuolla "kohtelee naisia kuin naista" kommentillasi muutakin kuin vain käytöstapoja. Ja heräsi kiinnostus että mitä muuta ?

Lähinnä muutakin käytöstä naisia kohtaan kuin tätä herrasmiesmäistä ovien avausta ja muuta. Hankala sanoa, en oikeen saa puettua asiaani sanoiksi, ehkä pientä harmitonta flirttiä ja muuta sellaista. Koulussa oli eräs kreikkalainen ja hän oli aivan eri maata, tosin hän veti flirtin aivan toiseen päähän. Meni jo liiallisuuksiin.

• 9+4

"mies odottaa, naisen tekevän hänen elämästään kertakaikkisesn upeaa ja onnellista. Ja se vaatimus on mahdoton kenelle tahansa. "

No eihän mies odota naiselta muuta kuin panoa ei mitään sen kummempaa. Joten mies ei ole nössö.

• tuota...

"No eihän mies odota naiselta muuta kuin panoa ei mitään sen kummempaa. Joten mies ei ole nössö."

No, jos kerran pelkkä pano riittäisi miehelle, niin prostituutio olisi ainoa parisuhteen muoto ja käsitteitä avioliitto ja perhe (lukuunottamatta yksinhuoltajia) ei olisi olemassakaan.

(Avioliitto kun muuten on keksitty ennenkuin naisilla oli minkäänlaista valtaa päättää asioistaan.)

Jostain syystä näin ei kuitenkaan ole.

• Standartenführer

viesti. Voisiko sanoa lyhyesti, että nössö mies ei ole henkisesti vahva, ja hakee liikaa hyväksyntää. Ymmärrän kyllä että naiset eivät pidä tällaista tyyppiä kovin vakavastiotettavana. Mihin on häviämässä miesten selkärankaisuus ja aloitteellisuus? Olen sitten mies.

• Anonyymi00025

OIKEUTTA KILTEILLE JA KUNNOLLISILLE MIEHILLE! SEKSINSAANTITAKUU LAKISÄÄTEISEKSI, HETI!

• Anonyymi00026

Onpas palstasetä tallentanut vanhoja aloituksiaan mitä riittää vuosikymmenien taakse pitkän ajan päähän mitä aktivoida kommentoimalla puupäiden riemuksi

• Anonyymi00029

Ja ah mitä riemuntunteita herääkään kommentaattorissa hänen päästessään vuosikymmenien jälkeen pureutumaan näihinkin arkistojen helmiin :D

• Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Ja ah mitä riemuntunteita herääkään kommentaattorissa hänen päästessään vuosikymmenien jälkeen pureutumaan näihinkin arkistojen helmiin :D

Näitä voidaan hyvinkin käyttää opetusaineistona tulevaisuuden kouluissa, jossa opetetaan vihdoin henkisen puolen ja aivojen asioita sen olematta uskontoa. Noita arkistoja luetaan ääneen ja pyydetään oppilaita kertomaan, mitä mielestänne aiheutti ulos tuollaisen reaktion kaikkien vastaanottimiin.

• Anonyymi00027

Tuo kuullostaa taas ihmiseltä (voi olla yhtä hyvin mieskin), joka luulee että on tehnyt itse esim. orastavan suhteen syntymiselle kaiken mitä voi. On voinut olla itse epäselvä tai epäsuora ja odottaa, että haukuttu henkilö osaa lukea hänen ajatuksiaan. Usein myös voimakkaasti toista arvostelevat ihmiset näkevät asiat voimakkaasti omasta näkökulmasta, eivätkä voi siten ymmärtää toista.

• Anonyymi00028

Nyt pääsi pieni "tofupieru" joka meinaa tuoksuu... #nössömies

• Anonyymi00031

Nössö mies mies joka juoksee häntä koipienvälissä karkuun tosipaikan tullen

• Anonyymi00033

ja fakkimaisinta naisessa on hänen neitseettömyytensä

• Anonyymi00034

No joo. Aikoinaan, kun menin naimisiin sanoin vaimolle, että silloin kun olen kotona ei hänellä ole mitään asiaa keittiöön.

Toki jouduin melko nopeasti korjata, että hän saa tehdä salaatit ja jälkkärit, kun itse osaan huonommin.

Kerran olin töissä ja surullisena soitin, että minun pitää jäädä tekemään tuplavuoro. Vaimoni toki kertoi tuovansa minulle evästä.
      Hän oli tehnyt porkkanaperunamuusia ja mureketta juustokuorrutteella.

Hitto kun työmies oli onnellinen ja työkaverit hirmu kateellisia. Toki on huonojakin muistoja siitä liitosta, mutta niitä ei lasketa. Se oli sitä aikaa.

>simiti<

• Anonyymi00035

Junttikakara muka miehet ovat toksisia mammanpoikia, eivätkä pärjää koskaan, missään ilman äiskän apua.

Netissä kynäniskat uhittelee, mutta suurin tappelu on paperiliittimen kanssa. Oksettavaa ja hemmetin nössöä looseriporukkaa!

>simiti<

• Anonyymi00036

Nössön miehen jos saisin. Kyllä sitä paijailisin, arkena ja sunnuntaina.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan

Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan
      Maailman menoa
      218
      3336
    2. Riikka Purra: "Kokoomus haluaa leikata pienituloisten etuuksista - Se ei meille käy"

Näin vakuutti persujen Purra edellisten eduskunta vaalien alla,. https://www.ku.fi/artikkeli/4910942-kun-uudessa-videos
      Maailman menoa
      62
      2034
    3. Sandels tölkin hinta nousi 1,29 eurosta 1,32 euroon

Mitähän järkeä valtiolla on verottaa tuotakin elintarviketta niin kovasti, että on järkevämpää käydä hakemassa ulkomailt
      Köyhyys
      39
      1662
    4. Lindtmanin pääministeriys lähenee päivä päivältä

Suomen kansan kissanpäivät alkavat siitä hetkestä, kun presidentti Stubb on tehnyt nimityksen. Ainoastaan ylin tulodesi
      Maailman menoa
      65
      1603
    5. Oon kyllä välillä ollut susta

Nainen huolissani, en oo niin sydämetön mitä tunnut ajattelevan
      Ikävä
      105
      1347
    6. Tuntuuko sinusta mies

että olet jossain, mutta sydämessäsi haluat olla muualla. Suunnittelet kaikkea kivaa ja olet innolla mukana, mutta silti
      Ikävä
      22
      1245
    7. Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!

Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva
      Tv-sarjat
      6
      1060
    8. Rakastan sitä

kun uppoat selittämään jotain. Etsit oikeaa tapaa sanoa jotain, jonka olet jo etukäteen miettinyt, sekoat vähän sanoissa
      Ikävä
      50
      1053
    9. Jokaisella tytöllä on supervoimansa

Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan
      Sinkut
      197
      996
    10. Mitä tapahtuisi....

Meidän välillä jos törmäisimme yöelämässä ilman häiriötekijöitä ja olisimme hieman huppelissa? Päättyisikö ilta kenties
      Ikävä
      61
      947
    Aihe