Tuomariyhdistys

Vanha Vetäjä

Päätin pitkästä aikaa kirjoittaa tännekin, kun taas yksi ikiaikainen karaokeen liittyvä aihe on saanut jälleen tuulta purjeisiinsa, eli erilaisten kilpailujen tuomarointi. Onhan se selvää, että on eritasoisia karaokekisoja.
Jotkut ovat ihan oman seudun pikku piirin kekkerit, missä voikin menestyä show-meiningillä ja huumorilla ja sitten on isompia karkeloita, joissa tietty eri tahot ja ennenkaikkea kilpailijat, toivoisivat tuomaroinnin olevan asiallista joka suhteessa.

Tätä pähkiessäni heitän vapaasti kehitettävän idean ilmoille. Toivottavasti karaokepiireissä olisi vielä
mukana sellaisiakin tahoja, jotka eivät heti ala vain aukomaan päätänsä vaan miettivät oikeasti, olisiko
tässä ideassa mitään mieltä ja kuinka se toteutuisi käytännössä parhaiten!

Perustetaan siis karaoketuomari -yhdistys. Siihen ei pääsisi aivan noin vain ilmoittautumalla, vaan
yhdistykseen pääsevällä pitäisi olla selkeästi jotain näyttöä siitä, että hän olisi käypä ja oikeudenmukainen
tuomari karaokekisoihin. Tietenkään mitkään "sen-ja-sen kisan ed.vuoden voittajat" eivät kuulu
tuomaristoon, eivätkä jotkut "miss hempukka" tai jonkun ravintolanpitäjän tyttöystävän kumminkaima.
Tuomariyhdistykseen kuuluva jäsen ei saa tietenkään itse osallistua kilpailuihin!
Näitä henkilöitä voisi sitten järjestäjätahot tilata kohtuullista korvausta vastaan kilpailuihinsa tuomaroimaan
ja tällä tavoin nostamaan karaokekisojen tuomaroinnin tasoa korkeammalle.
Eihän esim. urheilukisoissakaan tuomareiksi napata jotain puolituttua kaveria kadulta tuomaroimaan!
Pääsykriteereinä voisi olla esim. x-määrä aktiivisia soittovuosia karaoken parissa, aiempia näyttöjä kilpailujen järjestelyissä mukana olosta ja tuomaroinneista yms.

Itse en ajanpuutteen vuoksi pysty alkaa tällaista yhdistystä rakentamaan, mutta jos jotkut ovat
sitä mieltä että tuossa olisi järkeä ja pistävät tällaisen pystyyn, niin mukaan voisinkin lähteä.

Laulelemisiin tasapuolisesti!

44

992

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepelisäkki

      Ajatuksena ihan hyvä, mutta lieneekö toteutumiskelpoinen...

      a) Ei haluta maksaa senttiäkään. Otetaan se puolituttu.
      b) Ihmiset kitisevät silti. :)

      Toiminnan täytyisi olla melko laajaa, ja arvosteluperiaatteiden yhteneväisiä. Saataisiin kitkettyä se "ne on kuitenkin puolueellisia"- vinkuna pois. Ehkä jonkinlainen sponsorisopimus Melplayn tai muun isomman toimijan kanssa auttaisi kulujen kanssa. Ei muuta kuin suunnittelemaan. :)

    • tigerhood

      Soittotaitoa ei ole, lukutaito on, kuulokorvat toimii. Näkökyky kohtalainen. Tuomroin laittomasti ja laillisesti nimenomaan ja vain karaokessa. Eli kuuntelen kilpailuja aina sillä korvalla. Ja millä? Arviointikorvalla, en arvostelukorvalla. Pyrin näkemään laulun ja esittäjän yhteensopivuuden. Nuoteista en ymmärrä mitään. Jos menen kananlihalle, esitys kosketti sisimpääni. Jos alkaa puistattaa todennäköisesti laulaja tekee tosi anteeksiantamattomia virheitä, johtuen rytmityksestä, epäpuhtauksista tai ilmeisesti laulaa nuotin vierestä ihan kuin vesiskootteri kuivalla maalla, labyrintissä.

      Jos laulajan esitys ei viehätä kokonaisuudessa, jättää kylmäksi tai paremmin sanottuna viiden minuutin päästä en muista kuka lauloi ja mitä. Ei -pisteitä heru. Mutta lähtisin lähtökohtaisesti siitä, että laulaja kerää pisteensä laulun alusta laulun loppuun, eikä menetä niitä automaattisesti lähtien vaikkap vanhojen arvosanojen mukaan 10 ---4. Sen alle ei kukaan kai laulaessaan arvioidu jälkimmäiselläkään tavalla arvostellessa, eikä arvioitaessakaan varsinkaan. Itse olen saanut 4 pistettä laulustani. Eli tiedän pohjanoteerauksen. Niin huonosti jos joku laulaa on virtuoosi ja kilpailija minullekin. Ehkä annan 5 jokaiselle lähtökohtaisesti. Sillä haluan säilyttää sijani jumbona. Kiitos VV hyvästä kirjoituksesta. Olen muuten ihan tosissani. tilletalle, en jaksa kirjoittautua, kun kokeilen, mitenkä tuo yhteenlasku toimitus sujuu.. kohta...

      • Vanha Vetäjä

        Itse karsastan ajatusta, että jokin levyfirma (vaikka nyt Melplay) olisi jossain määrin mukana, jos tuollainen yhdistys tulisi maahamme. Se vääristäisi omalta osaltaan kilpailuja, koska niinhän se menisi että firmat ovat liiketaloutta harjoittavia yrityksiä ja omaa etuaan tietty ajavat, eli heidän ääni saattaisi kuulua liiaksi.
        Mutta taas sillä tavalla levyfirmat ja ohjelmatoimistot voisivat olla mukana, että tukevat tällaisen vapaamuotoisen tuomariyhdistyksen toimintaa, jolloin se voisi jossain määrin jopa toimia.
        Ei tuossa mitään avaruustiedettä tarvita, jotta saataisiin jossain muotoa koko maasta kohtuullisen hyvä
        määrä asiansa osaavia puolueettomia henkilöitä (laajalla ikäjakaumalla ja kumpaakin sukupuolta) mukaan.
        Tietty yhdistyksessä pitäisi olla sen verran itsekriteeriä, jotta jos joku/jotkut tehtävissään eivät
        täytä sovittuja ehtoja ja toimivat tuomarointitehtävissä ei-toivotusti, poistettaisiin tällaiset joukosta
        välittömästi ensin määräajaksi ja jos tuosta ei vielä tavat parane, sitten kokonaan.
        Kiitos jo kommentoinneista! Joillakin selvästi asiaan hyvä kanta ja järkevästi vastattu.

        Laulelemisiin!


    • paljo kaikuu

      Toi kuulostais ihan järkevältä jutulta. Siin pitäis olla yhtenäiset säännöt sitten kaikkien kanssa ketä
      olis tossa remmissä mukana. Mut onks tää maa valmis siihen että karaokessa myös tuomaritkin olis
      jonkun tasosii eikä aina puhuttas siitä et noitten kisojen taso on kovempi joka vuosi?
      Mä luulen että monilta menis se ilo vinkuu kokonaan jos tällane hyvä juttu olisi.
      Oon valmis jos tää toteutuu.

      • sepelisäkki

        No joo, osaan kuvitella, että jossain päin Suomea verisuonet poksuisivat päästä, kun joka kilpailussa olisi ammattitaitoinen tuomari. Ei voitaisi enää syyttää tuomaripeliä siitä, että se best friend ever, joka kaljaporukan mielestä on Elviksen ja Pavarotin lahjakas lehtolapsi, tippui heti ensimmäisessä karsinnassa sillä lievästi falskilla My Way- tulkinnallaan, joka ilmeisesti (kuulijat eivät ole aivan varmoja, ääninauhaa tarkastetaan parhaillaan) oli englanninkielinen kappale.

        Tuomarin ei pitäisi tehdä päätöksiä "fiiliksen" pohjalta, niin kuin nykyään tehdään. Laulussa on paljon sellaisia asioita, joita voidaan mitata jossain määrin "tieteellisesti", kuten äänen puhtaus, rytmitys, artikulaatio, maneerit (joka saatanan tangovibraatosta kymmenen miinuspistettä), esiintyjän luonnollisuus, ynnä muuta sellaista. Voisi ihan tehdä valmiita lomakkeita, joihin merkkailisi tämmöisiä.

        Tuomarin ei kuitenkaan varsinaisesti tarvitsisi olla mikään ammattilainen, ja itse karsastaisin, jos tuomarina olisi joku kiiluvasilmäinen karaokeuskovainen. Otetaan joku normaalin kuulon omaava tallukka, kerrotaan, mitä seikkoja pitäisi arvioida ja millä asteikolla ja pistetään kuuntelemaan.


      • Kräks
        sepelisäkki kirjoitti:

        No joo, osaan kuvitella, että jossain päin Suomea verisuonet poksuisivat päästä, kun joka kilpailussa olisi ammattitaitoinen tuomari. Ei voitaisi enää syyttää tuomaripeliä siitä, että se best friend ever, joka kaljaporukan mielestä on Elviksen ja Pavarotin lahjakas lehtolapsi, tippui heti ensimmäisessä karsinnassa sillä lievästi falskilla My Way- tulkinnallaan, joka ilmeisesti (kuulijat eivät ole aivan varmoja, ääninauhaa tarkastetaan parhaillaan) oli englanninkielinen kappale.

        Tuomarin ei pitäisi tehdä päätöksiä "fiiliksen" pohjalta, niin kuin nykyään tehdään. Laulussa on paljon sellaisia asioita, joita voidaan mitata jossain määrin "tieteellisesti", kuten äänen puhtaus, rytmitys, artikulaatio, maneerit (joka saatanan tangovibraatosta kymmenen miinuspistettä), esiintyjän luonnollisuus, ynnä muuta sellaista. Voisi ihan tehdä valmiita lomakkeita, joihin merkkailisi tämmöisiä.

        Tuomarin ei kuitenkaan varsinaisesti tarvitsisi olla mikään ammattilainen, ja itse karsastaisin, jos tuomarina olisi joku kiiluvasilmäinen karaokeuskovainen. Otetaan joku normaalin kuulon omaava tallukka, kerrotaan, mitä seikkoja pitäisi arvioida ja millä asteikolla ja pistetään kuuntelemaan.

        Kerrankin ihan kunnon asiaa täällä. Toivotaan ettei hautaudu vaan joku oikeesti ottaa tällasen työkseen
        ja alkaa duunaan tuollaista. Itse en kyllä mikään tuomari osais olla, riittää et olen koittanu pari kertaa
        pienissä karaokekisoissa vinkua mukana ja se riittää mulle. Mut kyllä sen olen nähnyt monta kertaa ettei
        ne tuomarit aina kovin hyvin juonessa mukana ole. Ykskin kisa meni niin että kolmesta tuomarista aina vähintään yks oli tupakalla ulkona. Niin hyvin arvostettiin kisaajia. No voitto menikin vähän "hyvä kaveri" tyyliin sitten. Mä kannatan tätä ideaa.


      • sepelisäkki
        Kräks kirjoitti:

        Kerrankin ihan kunnon asiaa täällä. Toivotaan ettei hautaudu vaan joku oikeesti ottaa tällasen työkseen
        ja alkaa duunaan tuollaista. Itse en kyllä mikään tuomari osais olla, riittää et olen koittanu pari kertaa
        pienissä karaokekisoissa vinkua mukana ja se riittää mulle. Mut kyllä sen olen nähnyt monta kertaa ettei
        ne tuomarit aina kovin hyvin juonessa mukana ole. Ykskin kisa meni niin että kolmesta tuomarista aina vähintään yks oli tupakalla ulkona. Niin hyvin arvostettiin kisaajia. No voitto menikin vähän "hyvä kaveri" tyyliin sitten. Mä kannatan tätä ideaa.

        Itse olen pari kertaa osallistunut huumorimielessä karaokekisoihin, maanlaajuisessa olisin päässyt semifinaaleihin, mutta ei huvittanut hukata työiltaa moiseen. Paikalliskisoissa en päässyt edes ensimmäisestä karsinnasta läpi, kun naama ei vaan yksinkertaisesti miellyttänyt tuomaroivan karaokeyhdistyksen jäseniä.

        Kävin ihan kettuilumielessä vetämässä yhden biisin ko. kisan finaalissa ja ihmisten (siis ihan täysin tuntemattomien) kommentit olivat luokkaa "Miks sä et osallistunut tähän skabaan?" "Onks sulla joku bändi?", yms. Sen jälkeen en olekaan osallistunut mihinkään kisaan kuin järjestävällä puolella, meni vähän usko oikeudenmukaiseen kohteluun.

        nimimerkillä Katkera karaokelaulaja pikkukaupungista


      • antakaa määki huudan
        Kräks kirjoitti:

        Kerrankin ihan kunnon asiaa täällä. Toivotaan ettei hautaudu vaan joku oikeesti ottaa tällasen työkseen
        ja alkaa duunaan tuollaista. Itse en kyllä mikään tuomari osais olla, riittää et olen koittanu pari kertaa
        pienissä karaokekisoissa vinkua mukana ja se riittää mulle. Mut kyllä sen olen nähnyt monta kertaa ettei
        ne tuomarit aina kovin hyvin juonessa mukana ole. Ykskin kisa meni niin että kolmesta tuomarista aina vähintään yks oli tupakalla ulkona. Niin hyvin arvostettiin kisaajia. No voitto menikin vähän "hyvä kaveri" tyyliin sitten. Mä kannatan tätä ideaa.

        Ei olis olleenkaan huonoo saada jo lopultakin yksi taho mikä vastais ainakin isompien kisojen tuomaroinneista siinä määrin kuin mahdollista. Tietty järjestävät voisivat hankkia kisoihin myös omia tuomareita eli kaikki paikalla istuvat ei olisi näitä tuomariyhdistyksen naamoja. Jos kisassa olis vaikka kolme tuomarii niin yksi saisi olla sitten oma eli järjestäjän itsensä hankkima. Neljän tuomarin raadissa
        karsinnoissa voisi kai olla korkeintaan kaksi järjestäjien henkilöä mutta semit ja finaalit menis niin, että pääosa tuomareista olis tällaisesta ry:stä.


      • tuomari joskus
        Kräks kirjoitti:

        Kerrankin ihan kunnon asiaa täällä. Toivotaan ettei hautaudu vaan joku oikeesti ottaa tällasen työkseen
        ja alkaa duunaan tuollaista. Itse en kyllä mikään tuomari osais olla, riittää et olen koittanu pari kertaa
        pienissä karaokekisoissa vinkua mukana ja se riittää mulle. Mut kyllä sen olen nähnyt monta kertaa ettei
        ne tuomarit aina kovin hyvin juonessa mukana ole. Ykskin kisa meni niin että kolmesta tuomarista aina vähintään yks oli tupakalla ulkona. Niin hyvin arvostettiin kisaajia. No voitto menikin vähän "hyvä kaveri" tyyliin sitten. Mä kannatan tätä ideaa.

        Päissäsä sitte siinä sähläävät niitä pisteitään ja joku aina yrittää saada oman kaverinsa taktikoitua voittajaksi.
        Minä olen ollut selvinpäin ja on koulutustaki niin että rankkaa on ollu, tuo viinanjuonti kyllä pitäis saaha pois tuomaroinnista, kapakanomistaja kun kantaa polvet notkuen viinaksia tuomaripöytään.


    • tilletalle

      eteen. Sehän heti haittaa itse esityksen kuuntelmista, maistelemista ja arviointia. Naiset osaavat tehdä noin 5 asiaa yhtä aikaa, miehet 1 -2. asiaa. Eikä tää ole mitään feminismiä kun taas naiset ovat kateellisempia ja miehet reilumpia ja heikompia "yleiskuvan, säärien, takamuksen jne." tuomien lisäpisteiden antamiseen. Tuomarien takahuoneessa just tapellaan siitä kun nainen antaisi hyvännäköiselle mimmille 7 pistettä "vaan" ja miestuomari 9.
      Kilpailut eivät koskaan tule olemaan sellaisia, että ne onnistuvat jokaista miellyttäen. Koska jo asenne niihin lähtiessä on verenmaku suussa. Tuomarit ovat toteemipaaluja, joita ei uskalla katsoakaan, jos uskallat lennät heti kisasta pois, koska et ole "noudattanut" ensimmäistä kirjoittamatonta sääntöä, vaikka sinua kehoitetaan oleman oma itsesi, älä tuijottele tuomareita silmiin. Ne ovat yhtä arvaamattomia kuin huonosti koulutetut ajokoirat. Jos menet taidenäyttelyyn, tuskin taulujen maalajalle merkitsee sinun näkemyksesi jonkun viivan toisella lailla piirtämisestä mitään. Hänellä on oma näkemys, toisella toinen. Karaokekisat ovat laulukilpailuja, aivan kuin muistan ala-asteella laulukokeet. Eivät ne siitä laajene miksikään tulkinta-arvioinniksi tai kykyjen etsimiseksi, eteenpäin vienniksi jne. Jotkut kilpailuttajat kykenee tähän, mutta se edellyttää itse paikalla oloa koko kilpailun läpi. Jos palkkaat ja pyydät jotain muuta hän vaikka kateuksissaan nakertaa kilpailun järjestäjän luomaa perusideaa. Törmäsin tuoreimmillaan tähän aivan reilu kuukausi sitten, narautin järjestäjälle - ja he olivat tosi mielissään tiedosta kuinka heidän kilpailunsa meinattiin hakata maanrakoon toteuttamispaikalla...

      Niin kauan kun suomalaiset elävät kateuden ikeessä - näemme vain luuhistumisia, vilunkia, häviämisiä, nälvimistä, epäsopua ja riitelyä. Taistelua, mollaamista, ja ylilyöntejä. Arvon antamista pelkille kulisseille, toteemipaaluille ja kuvia kumarrellen. Toisten mollaamisen kustannuksella pätemistä, heikon itsetunnon luomaa tuhomieltä, ahdistusta, pahaa mieltä kostoa jne. Ole siinä sitten sen kansan idoli!! Ei voisi vähempää kiinnostaa.

      • sepelisäkki

        Tuo sinun tekstisi alkupuoli on ihan täyttä paskaa. Vai että miehet ihan oikeasti pystyvät tekemään ainoastaan yhtä asiaa kerrallaan... Mitenkäs, kun pitäisi kirjoittaa ja ajatella ja hengittää samaan aikaan, ja kahviakin juoda vasemmalla kädellä. Supertilletalle tekee kymmentä asiaa samaan aikaan, mm. laulattaa kerralla yhdeksää ihmistä, hmm? ;)

        Ja kyllä pitää olla yhteneväiset kriteerit tuomareilla, vaikka sitten lomakkeen muodossa. Etukäteen asetettuna ja yhdistyksenlaajuisina saadaan sitä tasoa siiihen tuomarointiin. Tämä sinun "esityksen kuuntelmista, maistelemista ja arviointia"- fiilistely on juuri sitä mielivaltaista, mihinkään perustumatonta "tuomarointia", mistä sitä palautetta tulee.

        Voisin tuomarin ominaisuudessa "kuunnella, maistella ja arvioida" vaikka kappalevalinnat ja antaa kaikille ei-suosikkikappaleitani laulaville miinuspisteet. Tilletalletyyliin. Varmasti tyytyväisiä ihmisiä sali täynnä. Kerro, miten perustelet kysyjälle "kuunnellut, maistellut ja arvioidut" valinnat?


      • sepelisäkki

        Tuosta ulkonäöstä ja niistä irtopisteistä mitä sillä kuulemma saa... nauratti kun sukulaiseni ("raskaan sarjan" naisia, eli pituutta melkein yhtä paljon kuin painoa) vauhkosi siitä, kun jonkun kilpailun osakilpailun voitti joku nätimpi ja "tällätympi" tyttö. Kovasti olivat tuomarit hänen mielestään tuijottaneet vaan nättiä naamaa. Sattumalta tunnen myös ko. voittajan, ja voin sanoa, että laulutaidolla oli todennäköisesti suurempi merkitys.

        Mikä siinä on, että ihmisten pitää etsiä omalle epäonnistumiselleen aina jotain syitä, muita kuin niitä oikeita eli ehkä sillä kertaa laulu ei mennyt putkeen tai ehkä oma kuva omista taidoista oli ristiriidassa todellisuuden kanssa. Ei aina ole kyse tuomaripelistä tai tissien tuijottamisesta. Kyllä ne nätitkin ihmiset osaavat laulaa. :>


      • tilletalle

        on niitä näkymättömiä pellinkolistelijoita perässäsi. Jahtaat mua, luullen olosi paranevan. Puhua asiaa, älä lätkytä. Asemasi ei miellytä sua, mutta sinussa ei ole mitään sellaista jota haaveilemassasi paikassa tarvitaan.

        Opi olemaan nöyrä, mailmassamme on yllättävän paljon ihmisiä, jotka toimivat intuitiivisesti ja joiden valinnat tulee korkeammalta taholta. Et ole sen hyvän puolen ( jonka luulet olevan hyvää itsessäsi, pystynyt kun paljastamaan asennevammaisuutesi. Se missä luulet olevasi hyvä leikkaa läpi elämnäsi ja toimesi, näkyen sinusta ensikatsannolla. Sä olet periaatteessa oppiviisas, mutta asenteesi estää sinua tuomaan sitäkään oikein esille. Siinä sulle vähän luonnekuvausta.


      • sepelisäkki

        Kirjoitus on tallessa. Katsotaan, josko jaksaisi huomenna autoilla poliisilaitokselle.


      • sepelisäkki

        Sen verran tähän täytyy kommentoida, kun jonkin sortin harrastelija-lingvistinä olen itseäni pitänyt, että "mihinkään perustumaton" on kyllä aivan oikea sanamuoto. En nyt tiedä, mitä oikein sekoilet siellä.

        Jos sen sijaan olisin käyttänyt ilmaisua "ei mihinkään perustumaton", olisit oikeilla jäljillä. Kyseessä olisi silloin mainitsemasi tuplanegatiivi, pelkkä "mikään" ei sisällä kieltoa itsessään. Ota kirja käteen ja lue lisää, ennen kuin alat melskaamaan.


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        Kirjoitus on tallessa. Katsotaan, josko jaksaisi huomenna autoilla poliisilaitokselle.

        kusipää. Oot härnännyt mua ihan tarpeeksi. Vit.. katotaan mitä tapahtuu. Nuija,


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        Sen verran tähän täytyy kommentoida, kun jonkin sortin harrastelija-lingvistinä olen itseäni pitänyt, että "mihinkään perustumaton" on kyllä aivan oikea sanamuoto. En nyt tiedä, mitä oikein sekoilet siellä.

        Jos sen sijaan olisin käyttänyt ilmaisua "ei mihinkään perustumaton", olisit oikeilla jäljillä. Kyseessä olisi silloin mainitsemasi tuplanegatiivi, pelkkä "mikään" ei sisällä kieltoa itsessään. Ota kirja käteen ja lue lisää, ennen kuin alat melskaamaan.

        Edelleen. Katsotaan setien kanssa sun edesottamukset ja vastuut. Painu suohon. Saatanan provosoija!


      • sepelisäkki
        tilletalle kirjoitti:

        Edelleen. Katsotaan setien kanssa sun edesottamukset ja vastuut. Painu suohon. Saatanan provosoija!

        No, kertoisitko tiivistetyssä muodossa ne "edesottamukset" ja "vastuut", jotka liittyvät jotenkin minuun?


      • sepelisäkki

        Olen kysynyt aiemminkin (ehkä, en muista), mutta et ole tainnut silloinkaan vastata. Paitsi ehkä tuollaisella hieman sekavahkolla vuodatuksella. Mikä ei oikeastaan ole vastaamista. Vaan jotain ölinää.

        En tunnista itseäni noista luonnekuvauksistasi, etkä ole tuonut esille vielä mitään sellaista todellista seikkaa, jolla olisin jotenkin "kiusannut" ja "jahdannut" sinua. Tai oikeastaan kukaan muukaan tällä saitilla. Saman tien, jos joku sanoo mitä tahansa poikkipuolista, lyöt pöytään kaiken maailman salaliittoteoriat, joissa koko maailma on perässäsi.

        Muuten, uskon, että suurinta osaa tämänkin saitin ihmisistä ei kiinnosta piirun vertaa sinunkaan tekemisesi ja sanomisesi. Harva ajattelee tuolla ulkona lenkkeillessään, että olipa siellä netissä hölmö akka / tosi fiksu mimmi. Käytät aivan liikaa aikaa ja energiaa tälläisella keskustelupalstalla hampaiden kiristelyyn. Ei kannata hankkia vatsahaavaa, mene vaikka laulamaan koneella istumisen sijaan. Turha täällä on melskata, tulee vaan paha mieli itselle.


    • sepelisäkki

      Kuten huomaat, Vanha Vetäjä, tällä saitilla ei pysty vieläkään keskustelemaan mistään asiasta asiallisesti ilman, että jostain porhaltaa häirikkö, joka melskaa ja riitelee ihmisten kanssa pienimmästäkin poikkipuolisesta sanasta.

      • sepelisäkki

        Kuuden vuoden ajan? Taidat sekoittaa minut nyt johonkin toiseen. Yleisesti ottaen olen (ainakin omasta mielestäni) pitänyt aika asiallista linjaa tälläkin foorumilla. Se, jos tulkitset toisten sanomisia miten lystäät, ei tee niistä vielä loukkaavia.

        Kertoisitko vielä, että miten "hyökkäsin" kimppuusi tässä ketjussa? Esitin eriävän mielipiteen. Se siitä.

        P.S. Kirjoita ihmeessä lisää, napsin näitä tänne kansioon muitten joukkkoon. ;)


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        Kuuden vuoden ajan? Taidat sekoittaa minut nyt johonkin toiseen. Yleisesti ottaen olen (ainakin omasta mielestäni) pitänyt aika asiallista linjaa tälläkin foorumilla. Se, jos tulkitset toisten sanomisia miten lystäät, ei tee niistä vielä loukkaavia.

        Kertoisitko vielä, että miten "hyökkäsin" kimppuusi tässä ketjussa? Esitin eriävän mielipiteen. Se siitä.

        P.S. Kirjoita ihmeessä lisää, napsin näitä tänne kansioon muitten joukkkoon. ;)

        onneton provosoija. napsit vielä kuule omat kyntesikin aaamupalaksesi. Ei tule sullakaan olemaan helppoa. Koska näiden asioiden tulee loppua. Olen kiusaamisen kaavion ilmoittanut kymmeniin paikkoihin ja sinä heppu olet yksi pahimmista. Napsi vain, mutta muista "rikokseen" yllytäjä on itse yhtä syyllinen. Kusipää.


      • sepelisäkki
        tilletalle kirjoitti:

        onneton provosoija. napsit vielä kuule omat kyntesikin aaamupalaksesi. Ei tule sullakaan olemaan helppoa. Koska näiden asioiden tulee loppua. Olen kiusaamisen kaavion ilmoittanut kymmeniin paikkoihin ja sinä heppu olet yksi pahimmista. Napsi vain, mutta muista "rikokseen" yllytäjä on itse yhtä syyllinen. Kusipää.

        Kerro nyt jo luojan tähden, mitä olen tehnyt. :D

        Kuulostan ihan joltain natsien kidutuskammion suurpäälliköltä. Mutta siltikään et ole tuonut minkäänlaisia todisteita tästä "kiusaamisesta". Muista, että ei se minusta tee mitään monsteria, vaikka _sinä_ puhuisit läpiä päähäsi. Etsi sieltä jostain kirjoituksiani, ja analysoi niistä sitä kammottavaa ajojahtia, sieltä saat todisteita, jos niitä siellä on ollakseen. Joskus saatan kirjoittaessani käyttää vähän ronskimpia sanankäänteitä, mutta ei noita normaali ihminen tulkitse kyllä samoin kuin sinä.


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        Kerro nyt jo luojan tähden, mitä olen tehnyt. :D

        Kuulostan ihan joltain natsien kidutuskammion suurpäälliköltä. Mutta siltikään et ole tuonut minkäänlaisia todisteita tästä "kiusaamisesta". Muista, että ei se minusta tee mitään monsteria, vaikka _sinä_ puhuisit läpiä päähäsi. Etsi sieltä jostain kirjoituksiani, ja analysoi niistä sitä kammottavaa ajojahtia, sieltä saat todisteita, jos niitä siellä on ollakseen. Joskus saatan kirjoittaessani käyttää vähän ronskimpia sanankäänteitä, mutta ei noita normaali ihminen tulkitse kyllä samoin kuin sinä.

        No no nupolimulli, joko alkaa heikottaa? Pysy asiassa, älä viisastele kenenkään kirjoituksia "fiilistelyiksi". Olin tosissani. En fiilistellyt, mutta sinä HERJASIT mielipidettäni ja minua, antaen oman haluamasi kuvan minusta ja ajatuksistani.

        Olet juuri mitä kerroin ja vieläpä vitun huumorintajuton idiootti. Pädet vain toisten kustannuksella, mollaten muita. Minä olen sinulle paras mollauskohde.

        Saatana syön hatullisen vaikka sun paskaasi, nuija jos sä ymmärrät olla hiljaa. Mulle voi laittaa viestiä mun sivustolle, jos uskallat - En oo paha, mutta olen paha, silloin kun puolustan oikeudenmukaisuutta, itseäni, perhettäni, ihmisiä jotka tarvitsevat tukea, huomiota, apua ym. Elä sinä vain taulapää lasilinnassasi, kyllä se vielä hiekaksi muuttuu, kuten tiedät -- LOPETA VITTU MUN KIRJOITUSTEN MOLLAAMINEN JA MUUTTELU FIILISTELYIKSI TAI MUUKSI PASKAKSI. OLE ASIALLINEN. AUTA TÄTÄ SAITTIA AIKUISTUMAAN JA EDISTÄMÄÄN KARAOKEA!!!!


      • sepelisäkki
        tilletalle kirjoitti:

        No no nupolimulli, joko alkaa heikottaa? Pysy asiassa, älä viisastele kenenkään kirjoituksia "fiilistelyiksi". Olin tosissani. En fiilistellyt, mutta sinä HERJASIT mielipidettäni ja minua, antaen oman haluamasi kuvan minusta ja ajatuksistani.

        Olet juuri mitä kerroin ja vieläpä vitun huumorintajuton idiootti. Pädet vain toisten kustannuksella, mollaten muita. Minä olen sinulle paras mollauskohde.

        Saatana syön hatullisen vaikka sun paskaasi, nuija jos sä ymmärrät olla hiljaa. Mulle voi laittaa viestiä mun sivustolle, jos uskallat - En oo paha, mutta olen paha, silloin kun puolustan oikeudenmukaisuutta, itseäni, perhettäni, ihmisiä jotka tarvitsevat tukea, huomiota, apua ym. Elä sinä vain taulapää lasilinnassasi, kyllä se vielä hiekaksi muuttuu, kuten tiedät -- LOPETA VITTU MUN KIRJOITUSTEN MOLLAAMINEN JA MUUTTELU FIILISTELYIKSI TAI MUUKSI PASKAKSI. OLE ASIALLINEN. AUTA TÄTÄ SAITTIA AIKUISTUMAAN JA EDISTÄMÄÄN KARAOKEA!!!!

        Noudattaisit omaa ohjettasi. Tällä hetkellä kuulostat ihan naapurin kersalta, jolta sisko vei muoviämpärin hiekkalaatikollla, käytät vaan astetta rumempaa kieltä. :)

        Näyttää hassulta, kun nuo kirjoituksesi on poistettu (sinun tai ylläpidon toimesta) tuosta välistä. Yritätkö jotenkin saada minut näkymään epäedullisessa valossa, kun niitä kiroilujasi ja uhkailujasi ei siinä viestieni edessä ole?


      • häirikön uhri
        tilletalle kirjoitti:

        No no nupolimulli, joko alkaa heikottaa? Pysy asiassa, älä viisastele kenenkään kirjoituksia "fiilistelyiksi". Olin tosissani. En fiilistellyt, mutta sinä HERJASIT mielipidettäni ja minua, antaen oman haluamasi kuvan minusta ja ajatuksistani.

        Olet juuri mitä kerroin ja vieläpä vitun huumorintajuton idiootti. Pädet vain toisten kustannuksella, mollaten muita. Minä olen sinulle paras mollauskohde.

        Saatana syön hatullisen vaikka sun paskaasi, nuija jos sä ymmärrät olla hiljaa. Mulle voi laittaa viestiä mun sivustolle, jos uskallat - En oo paha, mutta olen paha, silloin kun puolustan oikeudenmukaisuutta, itseäni, perhettäni, ihmisiä jotka tarvitsevat tukea, huomiota, apua ym. Elä sinä vain taulapää lasilinnassasi, kyllä se vielä hiekaksi muuttuu, kuten tiedät -- LOPETA VITTU MUN KIRJOITUSTEN MOLLAAMINEN JA MUUTTELU FIILISTELYIKSI TAI MUUKSI PASKAKSI. OLE ASIALLINEN. AUTA TÄTÄ SAITTIA AIKUISTUMAAN JA EDISTÄMÄÄN KARAOKEA!!!!

        täysin asiatonta kielenkäyttöä , aiheetonta uhkailua ja herjaamista.
        Ilmoitettu ylläpidolle sekä pyydetty bannereita käyttäjälle.
        kaikki kirjoitukset tallennettu myöhempää käyttöä
        varten, tämä tiedoksenne .


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        Noudattaisit omaa ohjettasi. Tällä hetkellä kuulostat ihan naapurin kersalta, jolta sisko vei muoviämpärin hiekkalaatikollla, käytät vaan astetta rumempaa kieltä. :)

        Näyttää hassulta, kun nuo kirjoituksesi on poistettu (sinun tai ylläpidon toimesta) tuosta välistä. Yritätkö jotenkin saada minut näkymään epäedullisessa valossa, kun niitä kiroilujasi ja uhkailujasi ei siinä viestieni edessä ole?

        MIELINEN KUN KELTIÄINEN PILLUSSA. iHAN OMANA ITSENÄSI.


      • tilletalle
        häirikön uhri kirjoitti:

        täysin asiatonta kielenkäyttöä , aiheetonta uhkailua ja herjaamista.
        Ilmoitettu ylläpidolle sekä pyydetty bannereita käyttäjälle.
        kaikki kirjoitukset tallennettu myöhempää käyttöä
        varten, tämä tiedoksenne .

        TÄSSÄ TULOS, JOTA TIESIN TEIDÄN ODOTTAVAN MUTTA NYT RATKOTAANKIN ASIOITA PINTAA SYVEMMÄLTÄ.

        TIEDOKSESI PASKA, MINULLA ON 2006 LUVULTA LÄHTIEN MONEN MONTA JUTTUA TALLESSA JA MINULLA ON PAPEREITA, VIRALLISIA SELLAISIA. Bannerit ok. Mitä sitten tulen alueidenne lehtiin kirjoittamaan, ja kerron saman mädännäisyyden siellä.

        Otan yhteyttä alueverottajiin, otan yhteyttä kaikkiin paikkoihin, joissa mahdollistetaan karaoken mustamaalaaminen, yhden ihmisen niskaan, tai suomalla laittomuuksia, ehkä tietämättömyyttään. Ei mua haittaa kirjoitusteni poisto, olen nämä asiat jo muuanne ilmoittanut. Joten siitä vaan töppöstä jonoon, bannereita hakemaan mulle. Kuka kuuntelisi päivästä toiseen olevansa taulapää, paukapää, skitso... jne
        En vain jaksa luetella. Nyt tänään kirjoitin näin, mutta ylläpito on kusessa. Ensinnäkin siellä on vaikuttanaut aikoinaan parikin kertaa sellaiset ihmiset, jotka saavat vielä nilkoilleen itse ja saavat vedetyksi tämänkin saitin lokaan. Jos mun sananvapauttani loukataan, tämä saitti on entinen.

        Piste.

        Paljon on sarkaa, paljon sitä on tehtykin. Mutta kaikki vaatii aikaa. Todellisuudessa te ette tiedä mitäään.

        Häirikön uhri, haista vittu. Mitä parveilet täällä? Tää saitti on nyt saastunut. Uhraudu vaikka oman elämäsi laadun parantamiseen. Voi toi -ala voilla.


      • sepelisäkki
        tilletalle kirjoitti:

        TÄSSÄ TULOS, JOTA TIESIN TEIDÄN ODOTTAVAN MUTTA NYT RATKOTAANKIN ASIOITA PINTAA SYVEMMÄLTÄ.

        TIEDOKSESI PASKA, MINULLA ON 2006 LUVULTA LÄHTIEN MONEN MONTA JUTTUA TALLESSA JA MINULLA ON PAPEREITA, VIRALLISIA SELLAISIA. Bannerit ok. Mitä sitten tulen alueidenne lehtiin kirjoittamaan, ja kerron saman mädännäisyyden siellä.

        Otan yhteyttä alueverottajiin, otan yhteyttä kaikkiin paikkoihin, joissa mahdollistetaan karaoken mustamaalaaminen, yhden ihmisen niskaan, tai suomalla laittomuuksia, ehkä tietämättömyyttään. Ei mua haittaa kirjoitusteni poisto, olen nämä asiat jo muuanne ilmoittanut. Joten siitä vaan töppöstä jonoon, bannereita hakemaan mulle. Kuka kuuntelisi päivästä toiseen olevansa taulapää, paukapää, skitso... jne
        En vain jaksa luetella. Nyt tänään kirjoitin näin, mutta ylläpito on kusessa. Ensinnäkin siellä on vaikuttanaut aikoinaan parikin kertaa sellaiset ihmiset, jotka saavat vielä nilkoilleen itse ja saavat vedetyksi tämänkin saitin lokaan. Jos mun sananvapauttani loukataan, tämä saitti on entinen.

        Piste.

        Paljon on sarkaa, paljon sitä on tehtykin. Mutta kaikki vaatii aikaa. Todellisuudessa te ette tiedä mitäään.

        Häirikön uhri, haista vittu. Mitä parveilet täällä? Tää saitti on nyt saastunut. Uhraudu vaikka oman elämäsi laadun parantamiseen. Voi toi -ala voilla.

        "Kuka kuuntelisi päivästä toiseen olevansa taulapää, paukapää, skitso... jne"

        Jaa-a. Ainakin minä olen tänään kuunnellut tuollaista. Vähän värikkäämmillä ilmaisuilla vain.

        "Jos mun sananvapauttani loukataan, tämä saitti on entinen."

        Ei sananvapaus tarkoita sitä, että voi herjata vapaasti toisia, niin kuin sinä jatkuvasti tälläkin sivustolla teet. Ja sivustolla on oikeus, millä tahansa perusteilla, poistaa viestejä ja sulkea käyttäjiä sivuilta. Foorumit eivät ole ihan samalla tavalla "julkista tilaa", missä voi puhua vapaasti. Säännöt määrää palvelun tarjoaja. Suomi24:llä keskusteleminen ei ole mikään lain takaama jokamiehenoikeus. :D


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        "Kuka kuuntelisi päivästä toiseen olevansa taulapää, paukapää, skitso... jne"

        Jaa-a. Ainakin minä olen tänään kuunnellut tuollaista. Vähän värikkäämmillä ilmaisuilla vain.

        "Jos mun sananvapauttani loukataan, tämä saitti on entinen."

        Ei sananvapaus tarkoita sitä, että voi herjata vapaasti toisia, niin kuin sinä jatkuvasti tälläkin sivustolla teet. Ja sivustolla on oikeus, millä tahansa perusteilla, poistaa viestejä ja sulkea käyttäjiä sivuilta. Foorumit eivät ole ihan samalla tavalla "julkista tilaa", missä voi puhua vapaasti. Säännöt määrää palvelun tarjoaja. Suomi24:llä keskusteleminen ei ole mikään lain takaama jokamiehenoikeus. :D

        surkimus.


      • kolomas_pyörä

        eipä taida ollut kenenkään muun "yöunet" menneet nimittelyistä kuin sinun itsesi!
        ,,,, että samat samat sanat vaan sinullekkin :)


      • tilletalle
        kolomas_pyörä kirjoitti:

        eipä taida ollut kenenkään muun "yöunet" menneet nimittelyistä kuin sinun itsesi!
        ,,,, että samat samat sanat vaan sinullekkin :)

        kunniaa saanut, olet vain alamäki joka paikkaan. Kolmas pyörä. Nuija kirjoita samalla nikillä kun kerran haluat keskustella vain minun kanssani. Tai herjata...


      • frikunaskiquna
        tilletalle kirjoitti:

        surkimus.

        ensimmäinen asiallinen ja ytimekäs kirjoitus tilleltä, ainaskin 2vuoteen
        siitä papukaijamerkki :)


      • Vanha Vetäjä

        Tulin pitkältä keikalta jokin aika sitten kotiin ja päätin vain lukaista, mitä täällä on vai onko mitään.
        Ikäväkseni ja järkytyksekseni huomaan, että taas on mopo hieman karannut käsistä.
        Sepelisäkille pisteet siitä, että laittoi periaatteessa pahoittelut kirjoittelun linjasta.

        No mutta kaikille kuitenkin: Miettikääpä ehdottamaani asiaa ja jos ette kykene pysymään aiheessa,
        avatkaa uusi aihe ja purkakaa sitä mieltänne sitten siellä. Ei se sen vaikeampaa pitäisi olla, eihän?
        Isot ihmiset (aikuisiakin vielä) - kehtaattekin tuolla tavalla.

        Sen verran vielä, että keskustelin tuosta aiheesta erään henkilön kanssa illalla ja hän totesi, että
        oli itsekin jossain vaiheessa ajatellut, että olisikin fiksua jos olisi tällainen tuomariporukka maassmme
        - jonka ei kuitenkaan tarvitsisi eikä pitäisi jokaista kilpailua tuomita - jotta tulisi villiin sekamelskaan
        hieman jotain tolkkua. Eli en sittenkään ole yksin ajatukseni kanssa.


      • sepelisäkki
        Vanha Vetäjä kirjoitti:

        Tulin pitkältä keikalta jokin aika sitten kotiin ja päätin vain lukaista, mitä täällä on vai onko mitään.
        Ikäväkseni ja järkytyksekseni huomaan, että taas on mopo hieman karannut käsistä.
        Sepelisäkille pisteet siitä, että laittoi periaatteessa pahoittelut kirjoittelun linjasta.

        No mutta kaikille kuitenkin: Miettikääpä ehdottamaani asiaa ja jos ette kykene pysymään aiheessa,
        avatkaa uusi aihe ja purkakaa sitä mieltänne sitten siellä. Ei se sen vaikeampaa pitäisi olla, eihän?
        Isot ihmiset (aikuisiakin vielä) - kehtaattekin tuolla tavalla.

        Sen verran vielä, että keskustelin tuosta aiheesta erään henkilön kanssa illalla ja hän totesi, että
        oli itsekin jossain vaiheessa ajatellut, että olisikin fiksua jos olisi tällainen tuomariporukka maassmme
        - jonka ei kuitenkaan tarvitsisi eikä pitäisi jokaista kilpailua tuomita - jotta tulisi villiin sekamelskaan
        hieman jotain tolkkua. Eli en sittenkään ole yksin ajatukseni kanssa.

        No siellä lähti eriävästä mielipiteestä joltain mopo käsistä. Olisi pitänyt vaan pyöritellä silmiä ja jättää vastaamatta. Tuli hyvään aloitukseen turhaa silppua. :x

        Ja kyllä, karaoketuomariyhdistys (tai muu toiminta, mistä saataisiin luotettavia ja tasapuolisia tuomareita) on ihan hyvä ja kaivattu innovaatio. Voisin pyöritellä vaikka jonkun SWOT- analyysin jos toimistolla tulee luppoaikaa. Pääsisi käytännön tasolla kehittelemään asiaa.

        Palaan aiheeseen myöhemmin. :)


      • tilletalle
        sepelisäkki kirjoitti:

        No siellä lähti eriävästä mielipiteestä joltain mopo käsistä. Olisi pitänyt vaan pyöritellä silmiä ja jättää vastaamatta. Tuli hyvään aloitukseen turhaa silppua. :x

        Ja kyllä, karaoketuomariyhdistys (tai muu toiminta, mistä saataisiin luotettavia ja tasapuolisia tuomareita) on ihan hyvä ja kaivattu innovaatio. Voisin pyöritellä vaikka jonkun SWOT- analyysin jos toimistolla tulee luppoaikaa. Pääsisi käytännön tasolla kehittelemään asiaa.

        Palaan aiheeseen myöhemmin. :)

        on tullut? Sepeliä ei kannata kauaa hautoa, siitä ei pian pääse eroon, vaikka pöytään ylleisön etessä hakkais. Simenet tyhää paukkuis, ko pop hornit! No mutta liisanliukkailla on mahdollisuus, kuten lainan leväperäisyydellä, antaa anteeksi ilman synnin sykähdystä, sakastin ja muun vikatikin painahduksen vaateita.

        Meilä sepeliä on piha täynnä, vaan ei puhu mittään, ei uikuta, eikä ruikuta. Ei kiertele, jos vähän kaarteleekin. Ojentaa pittää ja maaahan lyttää, vaan siinä on kommeus selpelistä, pinta palsamista, valo pimmyestä, taite sepelistä.

        Siulle soisin ilmaa maailman, eikä vain ryskettä paukketta tiravan, kilos höyhenii on yhtäpajon vetovoimaa kun kilos sepelii. Puhalla ja nyhjää, mie ainakin puhun paskaa, teen tyhjää. Sipelin sapelin, kupelin ja töpelin... Eikö?


    • duo oodi

      Onko tästä missään enempi tietoa? Tuleeko tällainen oikeesti? Hyvä homma.

      • sepelisäkki

        Keskustelu aiheesta taisi toistaiseksi tyssätä erään... harharaiteen vuoksi.

        Ajatuksen asteella vasta kuitenkin idea on. Onhan näitä pohtijoita, mutta pitäisi saada niitä innokkaita puuhamiehiä ja -naisia, ja mielellään vielä sellaisia, joilla ei mahdottoman syviä juuria sinne harrastustoimintaan ole, ihan jo pelkästään jääviyssyistä.


    • hyväjuttu

      Vuoden paras idea tai karaokeen oikeestaan useamman vuoden.

    • tilletalle

      Joku hakkeroitui mun tiedoilla. Hän on "tietokonenörtti", jollei ihmisten tunteet merkitse mitään. Näkee naamasta kun lakkaaa saamasta. Haista huilu kirjaimisossa nolla. tää jäkä on tehnyt teille paljon pahaa mieltä, mutta v... n ei jaksanut pitää itseään pois tältä saitilta

      HYVÄ ASIA: Tää tyyppi paljasti rumalla tavalla karaokejuontajia

      PAHA ASIA: Se on syönyt rahnaa enemmän kuin yksikään pikkukaraokevetäjäpieninevilppeineen. Jos voit huonosti, SINUN ON aika hakeutua hoitoon, jonka jätit kesken!! Mä en aio enää kirjoittaa tälle saitille, sillä tää jätkä provosoi koko sivustoa ja ottaa hallitusti rahnaa sponsoreilta. No muuuutttaaa, kunnelkaa uutisia. Tää jäbä on aika pikkutekijä - ainakin näissä piireissä. Yök, olisitpa 80 kiloo lihavampi, niin ei taistellas täällä. Mä näen sun juttus joka päivä... ajattele.

      • sepelisäkki

        Vai että ihan "hakkeroi"? Et siis ota vastuuta omista kirjoituksistasi? Puhutko kenties sivupersoonastasi?

        Aina kun tätä sivustoa vilkaisee, niin on näitä sinun vuodatuksiasi. Usko nyt, että ketään ei kiinnosta. Puolet ihmisistä nauraa hölmölle, osa heittää löylyä kiukaalle, osa jättää huomiomatta, mutta _kukaan_ ei ota vakavasti näitä sinun hörhöilyjäsi.

        Muuten, oletko jotain sukua henkilölle nimeltä Terhi Törrö? Molemmilla on aika sekavat jutut (Googlella löytää) ja samat nimikirjaimet. Kyllä vähintään serkkuja olette. :)


      • kukamikätä
        sepelisäkki kirjoitti:

        Vai että ihan "hakkeroi"? Et siis ota vastuuta omista kirjoituksistasi? Puhutko kenties sivupersoonastasi?

        Aina kun tätä sivustoa vilkaisee, niin on näitä sinun vuodatuksiasi. Usko nyt, että ketään ei kiinnosta. Puolet ihmisistä nauraa hölmölle, osa heittää löylyä kiukaalle, osa jättää huomiomatta, mutta _kukaan_ ei ota vakavasti näitä sinun hörhöilyjäsi.

        Muuten, oletko jotain sukua henkilölle nimeltä Terhi Törrö? Molemmilla on aika sekavat jutut (Googlella löytää) ja samat nimikirjaimet. Kyllä vähintään serkkuja olette. :)

        Sitten se on yks eppu joka tuolla keravalla kävi vauhkoomas tos viikonvaihtees. Ihme naama!


      • karaoketuomari
        kukamikätä kirjoitti:

        Sitten se on yks eppu joka tuolla keravalla kävi vauhkoomas tos viikonvaihtees. Ihme naama!

        Karaoketuomarilinsenssi ois tosi hyvä asia.
        Minulla on 2-vuotinen ilmaisutaidon koulutus ja voin toimia vaikkapa esiintymisvalmentajana.
        Laulan hyvin itsekin ja minulla on hyvä nuottikorva, teen lauluja ja sanoiitankin, jos esim tarvitaan jossakin esityksessä laulua, niin teen sen.
        Haluaisin mielelläni saada jonkinlaisen karaoketuomarin lisenssin, eli että minut hyväksyttäs virallisesti karaoketuomariksi.
        Koulutukseeni kuului jopa äänen muokkausta ja laulua.
        Mitä mieltä olette, oisko tällainen sopiva tausta saada karaoketuomaroinnin pätevyys.


      • alhdjdashdasjdlaskjd
        karaoketuomari kirjoitti:

        Karaoketuomarilinsenssi ois tosi hyvä asia.
        Minulla on 2-vuotinen ilmaisutaidon koulutus ja voin toimia vaikkapa esiintymisvalmentajana.
        Laulan hyvin itsekin ja minulla on hyvä nuottikorva, teen lauluja ja sanoiitankin, jos esim tarvitaan jossakin esityksessä laulua, niin teen sen.
        Haluaisin mielelläni saada jonkinlaisen karaoketuomarin lisenssin, eli että minut hyväksyttäs virallisesti karaoketuomariksi.
        Koulutukseeni kuului jopa äänen muokkausta ja laulua.
        Mitä mieltä olette, oisko tällainen sopiva tausta saada karaoketuomaroinnin pätevyys.

        ainakaan tuollaisella itsekehuskelulla!


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1565
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1243
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1080
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      997
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      910
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      841
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      828
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      60
      754
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      743
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      738
    Aihe