Hörökorvaleikkaus

Minä vaan

En nyt tiiä että kuuluuko tää tänne, mutta kuitenkin siis onko jollain kokemuksia. paljon on maksanu ym. olisin kiitollinen vastauksista.

62

22295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joooo

      Mulle tehtiin joskus 13 vuotiaana.. Ei maksanu mitää.. Ei ollu kummonen leikkaus. Tehtiin nukutuksessa ja yks yö piti olla sairaalassa.. Sitten pää oli paketissa noin pari viikkoa ja sitten siteet pois.. ja sitten vielä viikko panta päässä... Se oli siinä... Nykyään normi korvat:)

      • minä vaan

        tehtiinkö tää yksityisellä vai terveyskeskuksessa?


    • korvasieni

      minä olen varsinainen siipimutteri, jos menen rautakangen taakse piiloon niin korvat näkyy.

      Laitan aina aamulla purkalla kiinni päähän.

      Nykyään bussikuskikin sanoo huomenta!

      ps.koeta pärjäillä ja osta leikkausrahoilla kaljaa, niin et muista korvia.

      ainiin... miten saan hiukseni takaisin?

      • anastacia

        mulle tehtiin kyseinen leikkaus n. 3vuotta sitten kun olin 7luokalla.
        se makso n. 1000euroo mutta siihen onneksi sisälty kaikki 4 leikkausta mitkä täyty tehä.
        vielä nytki toinen..se *huonompi* on herkemmin kipee ja pakkasella menee usein melkein tunnottomaksi. mutta oon ilonen että menin läpi kaiken kivun ja odotuksen koska nyt alkaa itseluottamus taas parantua.
        vaikka se että tuleeko korvista ihan normaalin näköset riippuuki paljo siitä minkä malliset korvat on ja oma lääkärini sano että korvan rustolla on ns. muisti eli se voi yrittää kampee takasin vanhaan malliinsa.
        mutta voin sanoo että kannattaa tosiaanki mennä leikkaukseen. ja jotkut yksityiset sairaalat pitää sellasii päivii millon voi ilmaseks mennä puhuun lääkärille ja mahd. varata ajan.


      • amppeli
        anastacia kirjoitti:

        mulle tehtiin kyseinen leikkaus n. 3vuotta sitten kun olin 7luokalla.
        se makso n. 1000euroo mutta siihen onneksi sisälty kaikki 4 leikkausta mitkä täyty tehä.
        vielä nytki toinen..se *huonompi* on herkemmin kipee ja pakkasella menee usein melkein tunnottomaksi. mutta oon ilonen että menin läpi kaiken kivun ja odotuksen koska nyt alkaa itseluottamus taas parantua.
        vaikka se että tuleeko korvista ihan normaalin näköset riippuuki paljo siitä minkä malliset korvat on ja oma lääkärini sano että korvan rustolla on ns. muisti eli se voi yrittää kampee takasin vanhaan malliinsa.
        mutta voin sanoo että kannattaa tosiaanki mennä leikkaukseen. ja jotkut yksityiset sairaalat pitää sellasii päivii millon voi ilmaseks mennä puhuun lääkärille ja mahd. varata ajan.

        olen 21 ja kärsinyt koko ikäni hörökorvista. ei budjetti anna myöten leikkaukselle mutta mieli tekis kovasti! täytyy säästää. kiva kuulla että ollaan tyytyväisiä yleensä tuloksiin :)


      • Tumpelo
        amppeli kirjoitti:

        olen 21 ja kärsinyt koko ikäni hörökorvista. ei budjetti anna myöten leikkaukselle mutta mieli tekis kovasti! täytyy säästää. kiva kuulla että ollaan tyytyväisiä yleensä tuloksiin :)

        mainitsin faijalle tänään asiaa, ja sen mielestä ihan turhaa.. mutt ei nää nyt aivan normaalit ole..
        haluaisin mennä, saakohan terveysasemalla nukutuksen? vai kumpi parempi, nukutus vai puudutus?
        sitt viel että haittaako jos on pari lävistystä korvan rustossa? kun en haluaisi ottaa näitä pois.. (umpeutuu nopeasti? ja maksanut ihan kivasti) :/


    • kata

      Mulla toinen korva o ihan hörö!!
      Mäkin haluisin leikkauksee, en kyl tiiä riskei..?
      Jos maksaa jotai 400 € ni en kyl mee!

      • 'saddy'

        joo.mulla on myös hörökorvat,oon 18v.se on hirveetä kun ei kehtaa ees pistää tukkaa ponnarille kun tuntuu et kaikki ihmiset näkee musta vaan korvat.ja kesällä,aurinko paistaa korvien läpi..se on niin noloa.mulla kans ei anna rahat myöden leikkauksee.kattelin just hintoi.pyörii tuol 2 tonnin paikkeilla.ei huhhuh.mut tosi suuri haitta tää on.odotellessa.:)


    • hörökorva no more

      Joo eli...
      Jos joku nyt haluaa tietää niistä hörökorvaleikkauksista niin tässäpä tulee..

      Itselläni leikattiin kaksi päivää sitten.
      Olin yön sairaalassa, sitten pääsin kotiin..
      Viikko side päässä, sen jälkeen huivi/panta viikon (öisin)
      Ja olin keskussairaalassa, maksaa jtn 50€...
      Eli siis se hoitopäivämaksu.. jtn 25€/päivä..
      Näin lääkärini minulle kertoi..

      Ne "kalliimmat" on niissä "suurissa" sairaaloissa.. Ja aikuiselle se kuulemma maksaa enemmän.. Siitä en tiedä tarkemmin..

      • dumbo jo 26vuotta

        missä kaupungissa kävit? ja ihan siis julkisella? kuinka vanha olit? kauanko jouduit odottamaan ja oliko vaikeaa päästä?


    • T19

      Iteltäni leikattiin eilen korvat. Oma terveyskeskus lääkärini laittoi lähetteen korvaklinikalle, jossa ne muutaman kontrollikäynnin jälkeen leikkas ne paikallis puudutuksessa. Sairaalassa olin noin 5h, leikkaus kesti tunnin verran. Nyt istun kotona turbaani päässä kun ulkona paistaa aurinko! :)

      • Lauri

        Hetkinen, tarkoitatko tässä viestissä että kyseiseen leikkaukseen voi päästä terveyskeskuksen kautta? Siis niin että hintaa moiselle operaatiolle ei tule lienee kovin paljoa?

        Olen tsekkaillut operaatioiden hintoja, ja tosissaan lähetään siitä 1200 eurosta, ja se tuntuu olevan aika tyyris hinta, leikkauksen ollessa suht pieni :)

        Ovatko korvasi parantuneet kuinka hyvin? Muiltakin olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia kyseisestä leikkauksesta :) (ja suosituksia missä se kannattaisi hoitaa!)

        -lauri


      • Zaradaa
        Lauri kirjoitti:

        Hetkinen, tarkoitatko tässä viestissä että kyseiseen leikkaukseen voi päästä terveyskeskuksen kautta? Siis niin että hintaa moiselle operaatiolle ei tule lienee kovin paljoa?

        Olen tsekkaillut operaatioiden hintoja, ja tosissaan lähetään siitä 1200 eurosta, ja se tuntuu olevan aika tyyris hinta, leikkauksen ollessa suht pieni :)

        Ovatko korvasi parantuneet kuinka hyvin? Muiltakin olisi mielenkiintoista kuulla kokemuksia kyseisestä leikkauksesta :) (ja suosituksia missä se kannattaisi hoitaa!)

        -lauri

        Hei kaikkien tyttöjen jol on semmoset hiukset et jos laittaa pompulalle ni tulee tohon korvaan eteen hiuksii ni kannattaa vetää sivuun ranskan letti koska muuten ne voi ajella ne hiukset siit eestä pois :D ni kiva sit ku saat ne siteet pois ni sul semmoset siilit siit korvien eestä ;DD


      • ^Entinen höris :D^
        Zaradaa kirjoitti:

        Hei kaikkien tyttöjen jol on semmoset hiukset et jos laittaa pompulalle ni tulee tohon korvaan eteen hiuksii ni kannattaa vetää sivuun ranskan letti koska muuten ne voi ajella ne hiukset siit eestä pois :D ni kiva sit ku saat ne siteet pois ni sul semmoset siilit siit korvien eestä ;DD

        Hei! Minulle tehtiin kyseinen leikkaus eilen keskussairaalassa. leikkaus itse maksoi 72€ ja sitä ennen jouduin ramppaamaan lääkäreillä 2-3 krt. ja ne tulivat maksamaan yht. n. 70€. leikkauksen jälkeen minulla on vielä yksi lääkärillä käynti tämän asian takia n. parin viikon päästä ja sitten kaikki on ohi ja elämäni pelastettu. Olen varma, että saan itsetuntoni nousemaan vielä :) Entisestä hörökorvasta oli minulle niin fyysistä, psyykkistä kuin sosiaalistakin haittaa. joka päivä joka tilanteessa huomasin sen ja tiesin, että haluan sen pois pikemmiten :) Suosittelen kaikille leikkausta!! :) Minulla ajeltiin hiuksia 2cm pois korvan yläpuolelta ja mitä sitten vaikka se onkin siili 2 vk. päästä, onpahan korvavika pois :) Siitä olen maailman onnellisin :) Yhteensä kaikki tuli maksamaan alle 200€ ja porukat maksoivat tietenkin ne, koska ei ole minun syy, että minulla OLI hörökorvat!! Vaan äitini kautta periytynyt... KANNATAN leikkausta kaikille joita asia vaivaa :)


      • kiara--
        ^Entinen höris :D^ kirjoitti:

        Hei! Minulle tehtiin kyseinen leikkaus eilen keskussairaalassa. leikkaus itse maksoi 72€ ja sitä ennen jouduin ramppaamaan lääkäreillä 2-3 krt. ja ne tulivat maksamaan yht. n. 70€. leikkauksen jälkeen minulla on vielä yksi lääkärillä käynti tämän asian takia n. parin viikon päästä ja sitten kaikki on ohi ja elämäni pelastettu. Olen varma, että saan itsetuntoni nousemaan vielä :) Entisestä hörökorvasta oli minulle niin fyysistä, psyykkistä kuin sosiaalistakin haittaa. joka päivä joka tilanteessa huomasin sen ja tiesin, että haluan sen pois pikemmiten :) Suosittelen kaikille leikkausta!! :) Minulla ajeltiin hiuksia 2cm pois korvan yläpuolelta ja mitä sitten vaikka se onkin siili 2 vk. päästä, onpahan korvavika pois :) Siitä olen maailman onnellisin :) Yhteensä kaikki tuli maksamaan alle 200€ ja porukat maksoivat tietenkin ne, koska ei ole minun syy, että minulla OLI hörökorvat!! Vaan äitini kautta periytynyt... KANNATAN leikkausta kaikille joita asia vaivaa :)

        Heeeei kauanko kesti parantuu oliks kauheit kipui tai jtn ? :O millaset korvat oli sen jälkeeen ?? :O pystyyks hiuksii pitää kii ja oks ne kauhee paisuneet ? :II


      • ^^Entinen höris^^
        kiara-- kirjoitti:

        Heeeei kauanko kesti parantuu oliks kauheit kipui tai jtn ? :O millaset korvat oli sen jälkeeen ?? :O pystyyks hiuksii pitää kii ja oks ne kauhee paisuneet ? :II

        Hei! Kysyit onko kipeet..Leikkauksesta on aikaa nyt jotain vähä reilu kuukausi ja olen pitänyt parin viikon ajan ainakin hiuksia kiinni häpeämättä. Korvani on vielä hiukan tunnoton ja välillä taas kipuherkkä, mutta leikkaus kannatti! Itsetuntoni kasvoi kun voin olla oma itseni kaikissa porukoissa :) Kannatan!
        Minulla on siinä korvassa kyllä "yksi patti" jonka huomaa..Se tuli leikkauksen jälkeen, mutta on aika pieni.En silti tiiä mikä se on?!? Osaako kukaan sanoa? Se on korvan sivussa/päällä..Tummempi muuta ihoa.
        Korvani on vielä hieman turvoksissa eli vähän erimallinen kuin toinen, mutta silti olen tyytyväinen. :) Auttoiko vastaus,,? Toivottavasti..


      • ziile
        ^Entinen höris :D^ kirjoitti:

        Hei! Minulle tehtiin kyseinen leikkaus eilen keskussairaalassa. leikkaus itse maksoi 72€ ja sitä ennen jouduin ramppaamaan lääkäreillä 2-3 krt. ja ne tulivat maksamaan yht. n. 70€. leikkauksen jälkeen minulla on vielä yksi lääkärillä käynti tämän asian takia n. parin viikon päästä ja sitten kaikki on ohi ja elämäni pelastettu. Olen varma, että saan itsetuntoni nousemaan vielä :) Entisestä hörökorvasta oli minulle niin fyysistä, psyykkistä kuin sosiaalistakin haittaa. joka päivä joka tilanteessa huomasin sen ja tiesin, että haluan sen pois pikemmiten :) Suosittelen kaikille leikkausta!! :) Minulla ajeltiin hiuksia 2cm pois korvan yläpuolelta ja mitä sitten vaikka se onkin siili 2 vk. päästä, onpahan korvavika pois :) Siitä olen maailman onnellisin :) Yhteensä kaikki tuli maksamaan alle 200€ ja porukat maksoivat tietenkin ne, koska ei ole minun syy, että minulla OLI hörökorvat!! Vaan äitini kautta periytynyt... KANNATAN leikkausta kaikille joita asia vaivaa :)

        Moi!! Mitä kautta sait noin halvalla tuon leikkauksen? Minä haluan sinne myös? Tosin se panta päässä kulkeminen vaivaa sit tosi paljon...


    • Haluaisin mennä..

      itselläni on jonkin asteen hörökorvat, mutta oma lääkäri sanoi ettei kannata mennä leikkauttamaan niitä. Eli millaiset lasketaan hörökorviksi? (jtn kuvaa?)

      • sssssssssss

        Eilen leikattiin itsellä. Pääsin yleisen puolen kautta, siis omalääkärin. Helsingissä leikkaus suoritettiin nukutuksessa. Pääsin samana iltana kotiin. Nyt turbaani päässä viikon ajan ja saikkaria saman verran.

        Viikon päästä poistetaan ja sitten käytetään pantaa öisin ja esim. kotona.

        Tuli maksamaan 72e joka on yleinen päiväkirurgiamaksu tai vastaava.. siis kannattaa omalle lääkärille mennä puhumaan ja vedota syihin miksi ne vaivaavat. Itse en joutunut kun sanomaan että on vaivannut pitkään ja sain samantien lähetteen. Meni aikaa noin 6-8kk siitä kun menin puhumaan että leikkaus tehtiin.


      • ArskaK
        sssssssssss kirjoitti:

        Eilen leikattiin itsellä. Pääsin yleisen puolen kautta, siis omalääkärin. Helsingissä leikkaus suoritettiin nukutuksessa. Pääsin samana iltana kotiin. Nyt turbaani päässä viikon ajan ja saikkaria saman verran.

        Viikon päästä poistetaan ja sitten käytetään pantaa öisin ja esim. kotona.

        Tuli maksamaan 72e joka on yleinen päiväkirurgiamaksu tai vastaava.. siis kannattaa omalle lääkärille mennä puhumaan ja vedota syihin miksi ne vaivaavat. Itse en joutunut kun sanomaan että on vaivannut pitkään ja sain samantien lähetteen. Meni aikaa noin 6-8kk siitä kun menin puhumaan että leikkaus tehtiin.

        Minulta paleltu nuorempana armeijassa nuo korvat.Ja nyt aikaa kulunut siitä ajasta aikas paljon ja ajan myötä rustoa tullut aikas paljon,tosi kipeät ja vaivannut monta vuotta.
        Leikkaus kustannukset meni valtion maksettavaksi,mutta nyt kun leikkaus suoritettiin 14.2.2008 niin tuli kova tulehdus ja mätää tulee molemmista korvista.Ja tänään saatu tikit pois,mutta nyt sitten mietityttää mitä vaikuttaa tulehdus korvien leikkaus tulokseen tuleeko niistä huonommat ja mikä asento.Kun ne ei ollut huonossa asennossa ennen leikkaustakaan.Pantaa kaksi viikkoa pidettävä yötä päivää.Hiki nauha kotona hyvä ja ulkona tiukka pipo.

        Paikallis puudutus oli leikkauksessa ja en voi valittaa todella kivuton,ainoastaan puudutus aine tuntu.

        Saas nähdä leikataanko uudestaan.


      • ArskaK
        ArskaK kirjoitti:

        Minulta paleltu nuorempana armeijassa nuo korvat.Ja nyt aikaa kulunut siitä ajasta aikas paljon ja ajan myötä rustoa tullut aikas paljon,tosi kipeät ja vaivannut monta vuotta.
        Leikkaus kustannukset meni valtion maksettavaksi,mutta nyt kun leikkaus suoritettiin 14.2.2008 niin tuli kova tulehdus ja mätää tulee molemmista korvista.Ja tänään saatu tikit pois,mutta nyt sitten mietityttää mitä vaikuttaa tulehdus korvien leikkaus tulokseen tuleeko niistä huonommat ja mikä asento.Kun ne ei ollut huonossa asennossa ennen leikkaustakaan.Pantaa kaksi viikkoa pidettävä yötä päivää.Hiki nauha kotona hyvä ja ulkona tiukka pipo.

        Paikallis puudutus oli leikkauksessa ja en voi valittaa todella kivuton,ainoastaan puudutus aine tuntu.

        Saas nähdä leikataanko uudestaan.

        Niin ja mitä maksaa 2400€. Klinikka 22 Helsinki


      • tapsa54454
        ArskaK kirjoitti:

        Niin ja mitä maksaa 2400€. Klinikka 22 Helsinki

        Mikäli sinua vaivaa hörökorvaisuus mene oman paikkakuntasi terveyskeskukseen omalle lääkärillesi ja kerro hänelle ;että haluaisit hörökorvaleikkaukseen.
        hän antaa sinulle lähetteen ja sinulle tulee kutsu kotiin saapua sairaalaan tarkastukseen jossa lääkäri keskustelee kanssasi asiasta ja tutkii korvasi.
        Menee 2viikkoa - puolivuotta saat kutsun leikkaukseen ja HUOM sinua kuunnellaan haluatko nukutuksella vaiko paikallispuudutuksella.
        leikkauspäivänä pääset jo kotiin ja viikon joudut pitämään siteitä jotka hieman painavat jotta korvalehdet eivät vetäytyisi takaisin ulkonevaan asentoon. ( rustomuisti ).
        Tämä kaikki kustantaa hieman alle 200 eoroa kun lasketaan terveyskesus ynnä muut käynnit paikkakunnasta hieman riippuen toki.

        Itselläni on tällähetkellä siteet vielä päässä .
        parinpäivän päästä saan ne pois ja tikit.
        minulle tehtiin nukutuksella vaikka sanoivat et paikallispuudutuksella :P
        Kipua leikkauksen jälkeen ollut jonkin verran jonka oletan olevan normaalia kun operoidaan.
        tuohon kipuun on riittänyt burana ja panakod särkylääkkeeksi.
        Ja kun siteet lähtevät pitäisi vielä nukkuesa pitää jotain hikipantaa tahi vastavaa kuukauden ajan jotta ei vahingossa korvalehti pääse nukkuessa taittumaan jolloinka on vaarana jälleen
        korvien asennon muuttuminen.

        Ilmeisimmin tämä kuukaus on sellainen raja jolloinka rustomuisti asettuisi ikäänkuin nykyiselle ( keikatulle ) tasolle.
        Itselläni ei ollut kauhean paha hörökorvaisuus mutta kuitenkin sen verran että se haittasi elämää sosiaalisesti yms...
        Odotan innolla näkeväni tulokset ja uudet korvat jotka eivät ole aina levällään kuin taxin ovet.

        Kaikille niille joilla hörökorvaisuus on / on haittana suosittelen sen terveyskeskuksen kautta lähetteen hakemista ja siitä se homma sitten omalla painollaan etenee. :)

        Etu haittoihin nähden on todellakin kannattavaa ja kauneudestahan saa aina hieman kärsiä.

        Hyvää kevään odottelua kaikille ja onnea matkalla hörökorvattomuuteen :)


      • hmmh
        tapsa54454 kirjoitti:

        Mikäli sinua vaivaa hörökorvaisuus mene oman paikkakuntasi terveyskeskukseen omalle lääkärillesi ja kerro hänelle ;että haluaisit hörökorvaleikkaukseen.
        hän antaa sinulle lähetteen ja sinulle tulee kutsu kotiin saapua sairaalaan tarkastukseen jossa lääkäri keskustelee kanssasi asiasta ja tutkii korvasi.
        Menee 2viikkoa - puolivuotta saat kutsun leikkaukseen ja HUOM sinua kuunnellaan haluatko nukutuksella vaiko paikallispuudutuksella.
        leikkauspäivänä pääset jo kotiin ja viikon joudut pitämään siteitä jotka hieman painavat jotta korvalehdet eivät vetäytyisi takaisin ulkonevaan asentoon. ( rustomuisti ).
        Tämä kaikki kustantaa hieman alle 200 eoroa kun lasketaan terveyskesus ynnä muut käynnit paikkakunnasta hieman riippuen toki.

        Itselläni on tällähetkellä siteet vielä päässä .
        parinpäivän päästä saan ne pois ja tikit.
        minulle tehtiin nukutuksella vaikka sanoivat et paikallispuudutuksella :P
        Kipua leikkauksen jälkeen ollut jonkin verran jonka oletan olevan normaalia kun operoidaan.
        tuohon kipuun on riittänyt burana ja panakod särkylääkkeeksi.
        Ja kun siteet lähtevät pitäisi vielä nukkuesa pitää jotain hikipantaa tahi vastavaa kuukauden ajan jotta ei vahingossa korvalehti pääse nukkuessa taittumaan jolloinka on vaarana jälleen
        korvien asennon muuttuminen.

        Ilmeisimmin tämä kuukaus on sellainen raja jolloinka rustomuisti asettuisi ikäänkuin nykyiselle ( keikatulle ) tasolle.
        Itselläni ei ollut kauhean paha hörökorvaisuus mutta kuitenkin sen verran että se haittasi elämää sosiaalisesti yms...
        Odotan innolla näkeväni tulokset ja uudet korvat jotka eivät ole aina levällään kuin taxin ovet.

        Kaikille niille joilla hörökorvaisuus on / on haittana suosittelen sen terveyskeskuksen kautta lähetteen hakemista ja siitä se homma sitten omalla painollaan etenee. :)

        Etu haittoihin nähden on todellakin kannattavaa ja kauneudestahan saa aina hieman kärsiä.

        Hyvää kevään odottelua kaikille ja onnea matkalla hörökorvattomuuteen :)

        Minulla myös korvien kanssa ongelmaa ja nyt muutaman kk:n aikana on vaivannut enemmän eli korvat kipeytyy yöllä tosi pahasti nukkuessa hörökorvaisuuden vuoksi.Aamulla menee monta tuntia ennekuin korvassa tunto palautuu.Mietin tässä vakavasti hakeutumista leikkaukseen vaikkkakin olen ihan kamalan piikkikammoinen.Tärkeä tieto olisi minulle leikkauksen jälkeisen sairasloman pituus???


    • been there

      Minulta leikattiin molemmat korvat pari kuukautta sitten. Operaatio maksoi 2300€, mutta suureksi harmikseni leikkaus tuntuu nyt melko turhalta sillä korvat ovat palautuneet lähes samaan asentoon kuin ennen leikkausta. Olen pettynyt lääkärin taitoihin.

      • Täti tietäväinen

        Moi!

        Siis ehdottomasti tilaa aika sille leikanneelle lääkärille ja vaadi korjausleikkausta ilman kuluja, sillä kyllähän joku takuu noilla leikkauksilla on. Tulos täytyy kuitenkin olla selvä, vaikka onkin tiedossa, että jonkin verran korvat palautuu siitä leikkauksen jälkeisestä tuloksesta, mutta ei niistä enää hörökorvia saa tulla!

        Tsemppiä!


      • bömmmmm
        Täti tietäväinen kirjoitti:

        Moi!

        Siis ehdottomasti tilaa aika sille leikanneelle lääkärille ja vaadi korjausleikkausta ilman kuluja, sillä kyllähän joku takuu noilla leikkauksilla on. Tulos täytyy kuitenkin olla selvä, vaikka onkin tiedossa, että jonkin verran korvat palautuu siitä leikkauksen jälkeisestä tuloksesta, mutta ei niistä enää hörökorvia saa tulla!

        Tsemppiä!

        Ihme ohjeita tuntuu sairaalas antavan, mulla tehtiin 5pv sitte molempiin korviin leikkaus, lääkäri sano ensin et 2pv side päässä, ja 3päivää panta päässä päivällä ja yöllä (välillä tuulettaen) ja sitten tuliki vähänajan päästä korjaamaan et 2pv side ja 3 viikkoa panta päivisin ja öisin.. aika iso ero 3 päivällä ja 3 viikolla.. en sitte tiiä mite joitain neuvotaan pitämää viikko pantaa vaan? ei ihme jos palautuu ennalleen..:o

        Nyt tosin itellä vielä kipeät hieman korvat ja toinen korva mustelmilla (ruston muokkauksen takia), pari ekaa päivää sellasta tuskaa että huh, ihmettelen että ei kunnon särkylääke reseptii saanu, vaivaset kolme 600 buranaa ja käski käyä apteekista ostamassa 400 buranaa, ei tuntunu tehoavan kipuun vaikka veti 2 tabuu kerralla..


      • on ratkaisevaa

        menipä sulla rahat hukkaan.!!!!!!!!!!!!!1


      • tee rahaa

        anna olla hörökorvat,ala harrastamaan metsästystä,kuulet kun jänis tulee lähelle,ampua poksautat sen.
        tuottaa enemmän mielihyvää.
        hörökorvia voi myös liikutella,keväisin kiertelee sirkus paikkakunnallasi,pyydä saada esiintyä,liikkuvilla korvilla,saat tuloja myös niillä.


    • Reiska123

      Kerronpahan omasta kokemuksestani, toivottavasti on avuksi:

      Leikkaus 28-vuotiaana omalla kustannuksella yksityisellä.
      Maksoi n.1900€ johon sisältyivät kaikki kulut. (yksi vastaanottokäynti, leikkaus kaikkineen, jälkitarkastus)
      Ennen leikkausta täytyi käydä kerran lääkärin vastaanotolla, joka kesti n.puoli tuntia.
      Leikkaukseen olisin päässyt jo n.puolentoista kuukauden kuluttua tapaamisesta, mutta otin leikkausajan vasta n.puolen vuoden päähän ensikäynnistä lomien vuoksi. Omat toiveet ja tarpeet leikkausajankohdalle otettiin siis erittäin hyvin huomioon.

      Leikkauspäivänä ei saanut syödä eikä juoda. Menin aamulla sairaalaan bussilla
      ja alkuhaastattelun aikana syötettiin jo valmiiksi särkylääkkeitä.
      Leikkaus tehtiin paikallispuudutuksessa ja se kesti n.1 - 1.5 tuntia.
      Leikkauksen jälkeen venttailin sitten pari tuntia "heräämössä" ja sain
      syödä aamiaisen ja juoda kahvit. Lääkäri ja hoitsut katsoivat sitten, että
      kaikki on kunnossa ja päästivät kotiin (itse ei saanut ajaa, joten taksilla hoitui kotimatka).

      Painesidettä täytyi pitää kaksi vuorokautta, eli kunnon turbaani oli
      sen aikaa päässä. Kahden vuorokauden jälkeen sai ottaa siteet pois
      ja alkaa käymään suihkussa. Pantaa pidin ympäri vuorokauden kolmen viikon ajan, jonka jälkeen vielä nukkuessakin jonkin aikaa.

      Leikkauksen jälkeen kun otin painesiteen pois, korvat olivat erittäin voimakkaasti kääntyneet päätä kohti. Lääkäristä kuitenkin soittivat viikko operaation jälkeen kysyäkseen toipumisen edistymisestä, jolloin kysyin asiasta. Sisäänpäinkääntyneisyys on normaalia alussa ja vissiin leikkaus tehdäänkin
      vähän "yli", jotta rustomuisti ei käännä korvia höröttämään uudestaan.

      Nukkuminen oli hieman hankalaa parin viikon ajan kun sai koko ajan varoa korviaan. Panta hiersi myös vähän korvien ulkopintaa, mutta siitä selvisi kun vähän rasvasi. Särkylääkkeiksi riittivät lekurin määräämät burana 600:t, joita söin n.puolitoista-kaksi viikkoa operaation jälkeen. Korvat olivat turvonneet, arat ja kipeät parin viikon ajan. Korvat olivat lähestulkoon normaalit noin kolme viikkoa leikkauksen jälkeen ja sen jälkeen pystyi muutenkin aloittamaan normaalisti liikunnan, uinnin, saunomisen jne.
      Mitään tulehduksia ei tullut ja muutenkin olen ollut erittäin tyytyväinen lopputulokseen.

    • no more höris!

      Hei! Minultakin leikattiin noin 3kk sitten TOSI pahat hörökorvat pois. Meillä päin ei julkisella tehdä hörökorvaleikkauksia, joten menin yksityiselle ja kyllä mielestäni kannatti, vaikka hintaa tulikin 1700e. Lääkäri oli kaikinpuolin mahtava ja leikkasi hyvin. Pelkäsin leikkausta todella paljon, koska se tehtiin paikallispuudutuksessa, mut onneksi sain niin paljon rauhoittavia, että itseasiassa nukuin koko operaation ajan eikä sattunut yhtään! :) Pidin turbaania päässä 3 päivää ja sit n. kolme viikkoa koko ajan pantaa. Ei ollu onneks hirveen kovia kipuja, kun oli sen verran vahvoja lääkkeitä. Kuitenkin korvat ovat yhä hieman kosketusarat ja nukkuminen oli aluks tosi vaikeeta. Mun korvat on nyt ihan pikkusen kääntyneet, mutta ei haittaa, koska se on niin pientä entiseen verrattuna! On niin ihanaa kun voi vihdoin ja viimein elää "normaalia elämää", ei tarvii peitellä ja häpeillä, voi käydä uimassa ja pitää hiuksia ponnarilla, voi tätä juhlaa!! :) Suosittelen kaikille hörökorvaisille leikkausta, kyllä elämä hymyilee sen jälkeen. Vaikka yksityisellä onkin kallista, on se sen arvoista ja varmasti rahat saa jotenkin järkättyä. Vaikka menetys oli rahallisesti aika suuri, niin silti olen tyytyväinen yksityiseen sairaalaan, pystyin luottamaan että siellä on todellakin asiantuntevaa henkilöstöä, jotka operoivat minua eikä varmasti tarvitse uusinta leikkauksiin mennä! Myös kivunlievitys ym taitaa olla toista luokkaa mitä julkisella (tuttavani leikattu julkisella ja oli yhtä helvettiä koko leikkaus kuulemma).. Minulle Kela korvasi n. 300e leikkauksesta ja itse olen opiskelija, joten tiukkaa teki taloudellisesti.

    • terveyskeskuksen kautta

      sairaalassa maksu vuorokausimaksu mitä lie yht.70e max

      • MMMMO

        Hei!
        Olen 21-vuotias ja myös kiinnostunut hörökorvaleikkauksesta. Voisivatko aikaisemmat kommentoijat, jotka ovat käyneet yksityisellä leikkauttamassa korviaan, mainita missä he ovat käyneet operaation hoitamassa?

        Monissa yksityisissä paikoissa hinta tuntuu nykyän kupavan 3000 €:n paikkeille.

        :)


      • satttuuu
        MMMMO kirjoitti:

        Hei!
        Olen 21-vuotias ja myös kiinnostunut hörökorvaleikkauksesta. Voisivatko aikaisemmat kommentoijat, jotka ovat käyneet yksityisellä leikkauttamassa korviaan, mainita missä he ovat käyneet operaation hoitamassa?

        Monissa yksityisissä paikoissa hinta tuntuu nykyän kupavan 3000 €:n paikkeille.

        :)

        Olen 16 vuotias ja mut leikattiin tänään. Nyt on ihan kamalat tuskat ja sattuu kamalasti . Turbaani pääsä istun kotona, viikon päästä otetaan pois ja sitten näen tuloksen, pelottaa kyllä miltä näyttävät, ovat varmaan ihan turvonneet.
        Mut leikattiin paikallispudutuksessa ja itse leikkaus kesti todella vähän aikaa, mutta sairaalassa olin lähes koko päivän...
        Nyt tuskin pystyn mennä nukkumaankaan kun sattuu niin paljon molempiin korviin ja koko päähän.. en tiedä onko tämä normaalia.

        Ja siis itse aloin ottaa leikkauksesta selvää vuos sitten, ekaksi käväsin terveydenhoitajalla juttelemassa, joka pisti lähetteen lääkärille, sitten lääkäri pisti eteenpäin ja sitten sovittiin leikkauksesta ja kutsu tuli myöhemmin postissa kotiin.(tähän kaikkeen meni siis noin vuosi)

        Ei tullu niin kalliiks kun luulin, ainoastaan poliklinikka maksut n.50e yhteensä ja päiväkirurgia maksu noin 80e, ei muuta.

        Haluaisin että tämä olisi jo ohi ja mulla ois normi korvat, nyt pitää vaan venaa ja kestää tää kipu:(

        Onnea kaikille muillekin leikkaukseen lähteville!
        Voin ilmottaa viikon päästä millasilta mun uudet korvat näyttää!


      • plasto
        satttuuu kirjoitti:

        Olen 16 vuotias ja mut leikattiin tänään. Nyt on ihan kamalat tuskat ja sattuu kamalasti . Turbaani pääsä istun kotona, viikon päästä otetaan pois ja sitten näen tuloksen, pelottaa kyllä miltä näyttävät, ovat varmaan ihan turvonneet.
        Mut leikattiin paikallispudutuksessa ja itse leikkaus kesti todella vähän aikaa, mutta sairaalassa olin lähes koko päivän...
        Nyt tuskin pystyn mennä nukkumaankaan kun sattuu niin paljon molempiin korviin ja koko päähän.. en tiedä onko tämä normaalia.

        Ja siis itse aloin ottaa leikkauksesta selvää vuos sitten, ekaksi käväsin terveydenhoitajalla juttelemassa, joka pisti lähetteen lääkärille, sitten lääkäri pisti eteenpäin ja sitten sovittiin leikkauksesta ja kutsu tuli myöhemmin postissa kotiin.(tähän kaikkeen meni siis noin vuosi)

        Ei tullu niin kalliiks kun luulin, ainoastaan poliklinikka maksut n.50e yhteensä ja päiväkirurgia maksu noin 80e, ei muuta.

        Haluaisin että tämä olisi jo ohi ja mulla ois normi korvat, nyt pitää vaan venaa ja kestää tää kipu:(

        Onnea kaikille muillekin leikkaukseen lähteville!
        Voin ilmottaa viikon päästä millasilta mun uudet korvat näyttää!

        Missä kannattaa leikkauttaa hinnan perusteella pääkaupunkiseudulla? Siluetti, klinikka22, Mehiläinen... joku muu?


    • kai tarpeen?

      otettiinko teiltä verikokeet ja ekg ennen leikkausta? ja tehtiinkö perus terveystarkastus?

      • turbaanipää

        Tänään tosiaan itse olin leikkauksessa Keskuskadun Plastiikkakirurgeilla ja maksoi sen n. 1500 e. Leikattiin molemmat korvat ja itse operaatiohan ei ollut paha, ainoastaan puudutuspiikit vähän sattuivat. Sit turbaani päässä apteekkiin hakemaan normi burana 400:sia (paikanpäällä antoivat yhden 600:sen mukaan). Kyl noilla kait selvii tän pari ekaa ja pahinta päivää, kun vetää pari tabua kerralla nasseen (tuntuu et joutuu kyl vetän noita vähän väliä, niin ku karkkia). Vähän kuumottavat nää ekan pvän kivut, mut ihan siedettävissä rajoissa silti. Parin päivän pääst siteet pois ja letin saa sit pestä \o/ Tämän jälkeen kolmisen viikkoa pitäisi pitää pantaa päässä (urheilupanta/buff-huivi yms.) Ihan jees fiilis ja ootellaan tuloksia, miltä korvat tulee näyttämään! :-)


      • Kuopiolai
        turbaanipää kirjoitti:

        Tänään tosiaan itse olin leikkauksessa Keskuskadun Plastiikkakirurgeilla ja maksoi sen n. 1500 e. Leikattiin molemmat korvat ja itse operaatiohan ei ollut paha, ainoastaan puudutuspiikit vähän sattuivat. Sit turbaani päässä apteekkiin hakemaan normi burana 400:sia (paikanpäällä antoivat yhden 600:sen mukaan). Kyl noilla kait selvii tän pari ekaa ja pahinta päivää, kun vetää pari tabua kerralla nasseen (tuntuu et joutuu kyl vetän noita vähän väliä, niin ku karkkia). Vähän kuumottavat nää ekan pvän kivut, mut ihan siedettävissä rajoissa silti. Parin päivän pääst siteet pois ja letin saa sit pestä \o/ Tämän jälkeen kolmisen viikkoa pitäisi pitää pantaa päässä (urheilupanta/buff-huivi yms.) Ihan jees fiilis ja ootellaan tuloksia, miltä korvat tulee näyttämään! :-)

        Onko kellään kokemusta kuopiossa tehdystä leikkauksesta? Missä? Minkä hintainen? Minkä ikäisenä leikkaus tehtiin?


      • isot korvat
        Kuopiolai kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta kuopiossa tehdystä leikkauksesta? Missä? Minkä hintainen? Minkä ikäisenä leikkaus tehtiin?

        Olettekos te ihmiset käyneet töissä/koulussa normaalisti toi panta päässä, vai miten? Millanen se panta on?
        Itse harkitsen vakavasti leikkaukseen menoa. Ikää mulla on jo reilusti, mutta aina noi korvat on vaivanneet ja yläasteikäisenä mua niistä kiusattiin aika rankasti..


      • ppkk
        Kuopiolai kirjoitti:

        Onko kellään kokemusta kuopiossa tehdystä leikkauksesta? Missä? Minkä hintainen? Minkä ikäisenä leikkaus tehtiin?

        leikkaa ainakin Tatu Tarkka Mehiläisessä.


      • : )
        isot korvat kirjoitti:

        Olettekos te ihmiset käyneet töissä/koulussa normaalisti toi panta päässä, vai miten? Millanen se panta on?
        Itse harkitsen vakavasti leikkaukseen menoa. Ikää mulla on jo reilusti, mutta aina noi korvat on vaivanneet ja yläasteikäisenä mua niistä kiusattiin aika rankasti..

        Kävin lääkärin juttusilla asian tiimoilta. Minulla ei ole pahat hörökorvat, mutta vaativat leikkausta, koska minulta puuttuu parista kohtaa rustoa ja sen takia ovat hieman hörikset.

        Leikkaus tulee kaikkineensa maksamaan 1855€ 11€ toimistomaksu (ITE-Joensuu, eli siis yksityinen lääkäri kyseessä). Kela ei kuulema korvaa, jos on molemmat korvat höröt, mutta jos on vain toinen, silloin Kela korvaa - outoa mutta totta!

        Leikkaus tehdään paikallispuudutuksessa. Leikkauksen kesto on n. 1h, jonka jälkeen 2h osastolla ja siitä saattajan kanssa kotia.

        Hiuksia ei kuulema leikata yhtään ja jos ovat edessä, laitetaan kiinni ylös ja vaikka teippiä eteen. Ja leikkauksesta jää päähän siteet, jotka voi itse ottaa seuraavana päivänä pois (korvat vuotavat verta, eli side on sen takia).

        Seuraavana päivänä voi käydä suihkussa ja suositellaan huuhtomaan korvia koska niissä on verijäänteitä (ei tule tulehdusriskiä). n. 10päivän päästä tikit pois ja sitten odottelemaan tuloksia.

        Parin viikon ajan pitäisi yötä päivää pitää pantaa päässä (eli sellaista jonka saa ihan ruokakaupastakin ostettua, Iberon sellainen kangas panta, joka hieman kiristää).

        "Ja kaikkihan pitäisi olla kunnossa" n. 3 viikon päästä. Korvat voivat hakea hieman omaa paikkaansa ja voi olla että lisäkorjaukseen vielä joutuu, mutta sen näkee ajan myötä... Ja jos lisäkorjailemaan joutuu, siitä ei pitäisi maksaa ylimääräisiä....

        Ja siis kuulemma leikkauspäivä ja seuraava päivä kannattaa ottaa vapaaksi töistä...


      • Dumbo joensuu
        : ) kirjoitti:

        Kävin lääkärin juttusilla asian tiimoilta. Minulla ei ole pahat hörökorvat, mutta vaativat leikkausta, koska minulta puuttuu parista kohtaa rustoa ja sen takia ovat hieman hörikset.

        Leikkaus tulee kaikkineensa maksamaan 1855€ 11€ toimistomaksu (ITE-Joensuu, eli siis yksityinen lääkäri kyseessä). Kela ei kuulema korvaa, jos on molemmat korvat höröt, mutta jos on vain toinen, silloin Kela korvaa - outoa mutta totta!

        Leikkaus tehdään paikallispuudutuksessa. Leikkauksen kesto on n. 1h, jonka jälkeen 2h osastolla ja siitä saattajan kanssa kotia.

        Hiuksia ei kuulema leikata yhtään ja jos ovat edessä, laitetaan kiinni ylös ja vaikka teippiä eteen. Ja leikkauksesta jää päähän siteet, jotka voi itse ottaa seuraavana päivänä pois (korvat vuotavat verta, eli side on sen takia).

        Seuraavana päivänä voi käydä suihkussa ja suositellaan huuhtomaan korvia koska niissä on verijäänteitä (ei tule tulehdusriskiä). n. 10päivän päästä tikit pois ja sitten odottelemaan tuloksia.

        Parin viikon ajan pitäisi yötä päivää pitää pantaa päässä (eli sellaista jonka saa ihan ruokakaupastakin ostettua, Iberon sellainen kangas panta, joka hieman kiristää).

        "Ja kaikkihan pitäisi olla kunnossa" n. 3 viikon päästä. Korvat voivat hakea hieman omaa paikkaansa ja voi olla että lisäkorjaukseen vielä joutuu, mutta sen näkee ajan myötä... Ja jos lisäkorjailemaan joutuu, siitä ei pitäisi maksaa ylimääräisiä....

        Ja siis kuulemma leikkauspäivä ja seuraava päivä kannattaa ottaa vapaaksi töistä...

        Milloin sinulla on leikkaus? Itse meinasin kanssa leikkauttaa korvani itellä tämän talven aikana, olen jo ollut sähköposti yhteydessä sinne mutta aika nihkeää on tiedon anto, täytyy varmaan mennä paikan päälle keskustelemaan. laittaisitko viestiä miten leikkaus meni ja minkälainen paikka muutenkin..


      • :)
        Dumbo joensuu kirjoitti:

        Milloin sinulla on leikkaus? Itse meinasin kanssa leikkauttaa korvani itellä tämän talven aikana, olen jo ollut sähköposti yhteydessä sinne mutta aika nihkeää on tiedon anto, täytyy varmaan mennä paikan päälle keskustelemaan. laittaisitko viestiä miten leikkaus meni ja minkälainen paikka muutenkin..

        Dumbo: minulla on leikkaus nyt lokakuussa. Sain pari viikkoa sitten puhelun, että olen saanut leikkuuajan.

        Itsekin olin ITElle viimeisen 2 vuotta vain sähköposti yhteydessä, mutta eihän asia edennyt "puuta pidemmälle" niin otin luurin käteen, soitin ITEn vastaanottoon ja varasin plastiikkakirurgille ajan. Hän tutki korvani ja teki alustavan varauksen leikkauksesta, josta siis minulle pari viikkoa sitten soitettiin, että olin saanut ajan. Sain ajan siis melko nopeasti, koska halusinkin että olisi mahdollisimman pian, koska olin tätä odottanut jo kauan ja olin ottanut asiasta niin paljon selvää, että minua ei hirveästi enää jännitä koko leikkaus - kunhan se olisi vain ohi. :)

        Ota ihmeessä yhteyttä sinne suoraan vastaanottoon ja varaa aika. Se käynti siellä tulee maksamaan n. 50€ (siitä saa Kelan korvauksen eli siitä jää suurinpiirtein 50 vielä maksettavaa, tai ainakin mulla jäi) Ja siitähän ne asiat rupeavat sitten rullaamaan, mikäli siis haluat leikkaukseen.

        Kunhan olen käynyt leikkauksessa ja olen toipunut niin kerron lisää kokemuksistani!


    • jesipuli

      Leikkaus mulla makso satasen. Kunnan puolelta. Saa valita nukutuksen tai paikallispuudutuksen, ite otin nukutuksen. Korvat kipeenä jtn viikon, ja käytän sellast pantaa, hieman hikinauhan näköstä. Saa ite ostaa kaupasta mieleisii pantojaa, maksaa n. 2e :)
      En ollu sairaalassa yötä, olin vaa 12-17 aikaa ja leikkaus oli noin tunnin. Tää oli toinen leikkaus, eka ei sit onnistunu ku olin vähä laiska pitää sitä pantaa ;)
      Korvat ei mulla ainakaa turvonnu. N. 10 päivään ei saa mennä uimaan, kypärän laittamista (jos käyttää) pitää varoa, noin kuukaus. Saunaan kans jotai viikko.

      • jesssippuli

        Nii jatkoa, se leikkaus ei todellakaa oo kunnan puolelta sellane että sanot 'haluun viikon päästä' vaan odotusaika on n. 6kk ellei peruutusaikoja. Ekaan leikkaukseen odotin 5kk, toisessa peruutusaika, viikon varotusajalla.


    • Höris

      Olen itse 15-vuotias ja mun hörökorvat leikattiin eilen.

      Ekana piti varata aika omalta lääkäriltä (siellä otettiin kuvia korvista ja lähetettiin sairaalaan, et onko niitä ees tarvis leikata vielä) No sit sain n. puolen vuoden päästä ajan TAYS:iin jossa tapasin korvalääkärin, joka sit arvioi tilanteen ja kerto vähän leikkauksesta. Lääkäri sano et tulee "kutsu leikkaukseen- kirje" kotiin n. 6kk päästä tai jopa ennen. ( Koska hörökorvaleikkaus on silleen "turha" niin joutuu oottamaan kauan ennenkun tulee vapaita aikoja) Itseasiassa joku potilas oli peruuttanut oman aikansa niin pääsin sit aika nopeesti. TAYS:issä mentiin osastolle ja hoitajat näytti mulle sit mun huoneen. Oottelin sit siellä äitin kans kutsua leikkaukseen. ( Sain sairaalavaatteet päälle ) Sit hoitaja tuli hakee mut leikkaussaliin. Eka mulle esiteltiin niitä kirurgeja ja muita hoitajia ennekun pääsin siihen leikkauspöydälle. Sit laitettiin kanyyli, joka pisti hieman. Sit sain TODELLA VOIMAKASTA kipulääkettä ja heti sen perään sit nukutuslääkettä ja nukahdin n. 10s kuluttua. Sit heräsin heräämöstä semmonen sideharsopanta päässä. Pääsin samana päivänä kotiin ja oon nyt viikon tän sideharson kanssa kotona. Sit mut kutsutaan TAYSIIn poistattaa tikit ja sideharson, sit arvioidaan tilannetta, et tarvitaanko korjata mitään. Sit joudun pitää n. 1-2 viikon semmosta " urheilupantaa" öisin. Kyllä olen tosi iloinen !

    • Mietityttää

      Mitkä/millaset korvat sitten ovat hörökorvat/ lasketaan hörökorviksi?

    • ..

      Yli 30 astetta ulospäin kääntyneet.

    • ..

      Itse kävin eilen kyseisessä leikkauksessa, meni hyvin, nyt side päässä n. 2 päivää ja sitten saa vaihtaa omaan pantaan!

    • little worried

      Mulle tehtiin toissapäivänä leikkaus, tänään saan poistaa siteen päästä ja mennä suihkuun. Viikon liikuntatauko on todella ärsyttävä, mutta tiedän että jos en olisi nyt mennyt tähän, se olisi jäänyt kaduttamaan todella paljon.

      Jossain viestissä oli että olit saanut yksityisellä käydessäsi kelakorvauksen? Mulle sanottiin että kosmeettisista leikkauksista ei saa korvausta kelalta, vaikka oon alaikänen. Ja onko muilla korvat olleet kipeät miten pitkään toiminpiteen jälkeen ? tai onko toinen korva ollut paljon kipeämpi kun toinen ?

    • werwerwer

      Mulla on myös hörökorvat :s häiritsee tosi paljon koska uidessakin pitää käyttää pantaa koska tuntuu että kaikki tuijjottaa korvia.. On ärsyttävää kun ei voi pitää hiuksia kiinni kunnolla. Joskus pidän pantaa niin että se menee korvien yli. Kesällä laitan aurinkolasien sangat korvien yli niin ne eivät näy sieltä hiusten alta ikävästi :D Hiuksetkin on aina ollut samanlaiset, koska kerroksitus tekisi sen että hiusten alta sitten kivasti pilkottaa korvat :s eikä voi pitää ponnarilla. oon jo monta vuotta ajatellu mennä leikkaukseen, koska näistä korvista on niin paljon haittaa. Kun teille muille ylä-aste ikäisille tehtiin leikkaus niin kauanko olitte pois koulusta vai olitteko ollenkaan? Kyseltiinkö koulussa kaikkea mitä sulle on tehty jne ? Voiko 'urheilupannan' sijasta käyttää normi kumi pantaa, jossa menee kumilenkki niskan kautta, niin että se kiertää pään ja laittaa sen sitten korvien päälle ? Jos tuollaista ei sovi käyttää niin onko muuta vaihtoehtoa kuin se urheilupanta ? Kumpi on kivuttomampi ja mukavampi vaihtoehto, paikallispuudutus vai nukutus ? Tarvitaanko niissä apuna piikkiä ? itellä nimittäin on tosi paha piikkikammo :s leikataanko hiuksia korvien ympäriltä ennen leikkausta ? :o häiritseekö panta julkisilla paikoilla ? Onko operaatio yleensäkään kovin kivulias ? ja pitääkö pantaa pitää sitten ihan kokoajan yötä päivää ?

      • Hörisjatkaa

        werwerwer, mulla oli ihan toi sama juttu! Joudut olee pois koulusta n. reilun viikon( Kun sulla on se turbaani päässä) Voit selittää et olit kipee tai jtn et sulla oli mahatauti, kukaan ei oikeesti kysele sulta mitään... urheilupannan sijasta mulle annettiin sairaalasta semmonen "yömyssy" joka oli kyl aika tyhmän näkönen. Pidin sitä ite 3 viikkoo joka yö ja varmuuden vuoks huivii sen päällä, et korvat ei päässeet liikkuu yön aikana (ettei tikit ratkea). Nukutus on parempi vaihtoehto. Et tunne mitään. Ensin ne pistää sulle neulan(älä huoli, mullakin on piikkikammo, älä kato neulaa, ei se satu yhtään sen enenpää kuin hyttysen pisto)ja sit nukutus ainetta, nukadat 10 sekunnissa. Hiuksia saatetaan leikata korvien ympäriltä, multa itteltäni ei leikattu. Et joudu pitämään pantaa julkisilla paikoilla. Vaan sillon ku menet nukkumaan. Itse operaatio ei ole kivulias. Mut seuraavan viikon joudut kyl syömään burana 600mg kyl melkee jatkuvasti. Mulla oli korvat meinaa niin kipeet et melki itketti! Mut alle 18-vuotiailta leikkaus on ilmainen jos menet kunnan kautta. Yksityisellä se maksaa sitten pari neljä tonnii.. Mutta suosittelen! Voin sanoo jo tässä vaiheessa et kannattaa mennä! Mun korvista ei ehkä tullut täydelliset mutta kyllä kehtaa ponnarilla pitää! Ennen en nimittäin kehdannut!


    • werwerwer

      Kiitos Hörisjatkaa vastauksesta !(: nyt ensiviikolla on lääkärille aika ja sieltä toivottavasti laittavat lähetteen :)

    • asd asd asd

      Minä haluaisin myös hörökorvaleikkaukseen, mutta ainut ongelma on muut ihmiset. Miten muut suhtautuu siihen, että on käynyt tällasessa leikkauksessa? Luulen, että jopa vanhemmat ihmettelee, miksi nyt oon niin kauheen kiinnostunut ulkonäöstä, kun ei noi mun korvat niin äärettömän höröt kuitenkaan ole. Päätös oiskin helpompi jos korvat olisi todella höröt, sitten menisin ihan varmasti leikkauttamaan. Ja kun muiden vastauksia luin, niin tuntuu että suurin osa teistä on tyttöjä/naisia. Itse olen poika. Onko teidän mielestänne mitenkään omituista, että mies käy kauneusleikkauksessa? Tosiaan itseäni vaivaa nuo korvat todella paljon, mutta en tiedä että liiottelenko vaan asiaa itelleni. Mistähän näkisin kuvia että kuinka höröjä korvia ihmiset on käyny leikkauttamassa.

      • yesyes

        Itsekin meinaan käydä leikkauksessa, ei oo kovin höröt mullakaan ja itsekin olen poika. Silti olis kiva vetää esim. siiliks pää jota en nyt varmana tekisi.

        Niin, en tiedä mitä muut ajattelis. Kai vaan suurentelet asiaa, ei muita se varmaan niin paljon hetkauta. Eikä se mun mielestä ole mikään häpeä mennä sinne, vaikka oletkin mies. On tää ihan eri asia kuitenkin, ku joku kasvojenkohotus.

        Mene vaan, niin minäkin teen. Paskat muista ;)


    • hörökorva123

      Kuka tietää onko hörökorvaleikkauksessa mitään ikäräajaa? Esim. yli 30 vuotiaille ? Olisin kiitollinen jos joku voisi auttaa :)

    • salakorva

      onnellista uutta vuotta kaikille hörökorville ja ex-hörökorville.

    • losty

      Moi, I was reading all this through but you didnt really mention any hospital recommendations. I am new here so I think google search with my poor finnish wouldnt be reliable. Can anyone give some suggestions on hospitals or doctors please..? anywhere in uusimaa metrapolitan area is ok for me. terveisia kaikkille..

    • werwer

      Pitkän odotuksen jälkeen mulla oli leikkaus tänää. Mentiin KYSille n. 7 aikaan. 8 maissa hoitaja tuli ja juteltiin sit operaatioista ja leikkaava lääkärikin kävi juttusilla. Vaihdoin sairaalavaatteet ja mulle laitettiin emlat eli siis semmoinen puuduttava rasva tuohon kämmenen ulkopuolelle kanyylia varten. Sit otin esilääkkeen ja jonkun mun lääkkeen ja olinki sit ihan tokkurassa. Menin leikkaussalin sängylle, hiukseni laitettiin siitä edestä pois ja en viimeinen muistikuva oli kun joku nosti käsivarttani ylös ja nukahdin sitten. Mulla on tosi paha piikkikammo mut ku en kattonu ja puudutteen takia piikki ei tuntunut MISSÄÄN nii ei jännittänyt.
      Sit seuraavaks olin jo heräämössä, söin siinä leivän ja jätskiä :D Mulla oli vielä kanyyli paikoillaan. Kohta sain käydä kävelemässä vaan eihän siitä nukutuksen jälkeen meinannu tulla mitään :D Nukuin vielä hetken ja pääsin sit vaihtamaan vaatteet ja kanyyli otettii pois.

      Oon tosi tyytyväinen, en kylläkää oo nähnyt korviani tän sidoksen takia, mut luulen et loputulos on hyvä kunhan muistan tän pois saatuani käyttää sitä urheilupantaa. Ja tää on siis huomiseen ja ne laittaa huomenna vielä kevyemmän sidoksen ja se on siinä 1-2 päivää ja sit pääsee käymää suihkus.

      Mulla ei oo vielä kipua tästä tullu ku leikkauksesta on vasta 8 tuntia mut varmasti jossain vaiheessa alkaa koskemaan, mut oon kuitenki oottanu tätä leikkausta kauan ja varmasti kohentaa sit isetuntoo että on sen arvostaki. Mut uimaa ei pääse kuitenkaa kahteen viikkoon. Harmittaahan se koska just alko kesä ja ois kiva päästä kuumalla ilmalla pulahtamaan.

      EN KADU TÄTÄ LEIKKAUSTA, et jos joku miettii tänne menoa niin lämpimästi suosittelen!! :)

      • werwer

        Ainiin tosiaan, kunnan puolelta menin sinne ja makso vaan sen 70 euroa :) Oon 14, en tiedä onko aikuisilla sit kalliimpi ja pääseekö edes kunnan kautta


    • korvakkuuli1e3

      Mitä ne käytännössä siel tekee?
      Itel ei iha mahottomasti tuu ulos mut sillee et pipon käyttäminen on noloa, mutta kunn on vaan niin vitun isot.
      Eli jos pääsisin kunnan kautta niin leikkaako ne niitä pienemmiksi vai pelkästään kääntää sisään?

    • Kaalikorva

      Missä kannataa käydä leikkauttaa,onko kelläää sanoa.

    • Anonyymi

      Onko kenelläkään ajankohtaista kokemusta kuinka kauan leikkauksen jälkeen pidetään sitä turbaania yms? Olen ottanut yhteyttä eri sairaaloihin ja odottelen niistä yhteydenottoa. Odotan niin kovasti että pääsisin leikkaukseen ja voisin elää ”normaalia” elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe