Ongelmana siis äänen muuttuminen yhtäkkiä käheäksi ilman flunssaoireita. Toki flunssassa usein ääneni on käheä, mutta ongelma mistä nyt kerron ilmenee siis siten, että aamulla saattaa ääni olla normaali mutta se käheytyy päivän aikana ja siis ilman mitään flunssaa. No, seuraavana päivänä sitten ääni normaali kun on nukkunut yön yli ja ehkä pysyy normaalina, ehkä käheytyy ja olen yrittänyt juoda vettä, avata ääntä, yms. mutta tähän yhtäkkiseen käheyteen ei näytä auttavan kuin lepo ja se että ei puhu, mutta vaikeaa olla puhumatta kun työssäni joudun puhumaan paljon. Tämä vaiva ei siis ole alkanut tämän työni seurauksena vaan muistan että tätä on ollut jo nuoresta, tai olisiko jopa ihan lapsesta asti. Nyt se vain on alkanut enemmän haittaamaan kun pitäisi puhua töissä mutta kun ääni on joskus kuin variksella että nolottaakin niin...
Tiedän että lääkärissä se varmaankin selviäisi tutkimuksilla, mutta kysyn nyt kuitenkin että onko kenelläkään muulla vastaavanlaista ollut ja onko tutkimuksissa tullut minkälainen tuomio? Äänihuulissa ehkä jotain, tms? Olen siis 26-vuotias nainen ja vielä se, että ääneni kun pitäisi kuulostaa heleältä ja ehkä hieman kimakalta niin sitten kun ääni käheytyy niin se kuulostaa enemmänkin variksen raakkumiselta, jos olisi mies kyseessä niin ehkä sitä ei niin paljon edes huomaisi, mutta minun tapauksessani kyllä huomaa ja nolottaa puhuakin yhtään mitään silloin kun ääni on käheänä.
Äänen käheys
1
412
Vastaukset
- R.potilas
Hei,
Valitin usein lääkärille miksi mun ääni usein kähentyy yhtäkkiä. Kaikkea yritettiin jopa astmapiippua jouduin kokeilemaan.
Sitten lääkärini lähetti mut tähystykseen ja syy löytyi, refluksia ja palleatyrä. Lääkettä sain, mutta eivät auttaneet mua ollenkaan. Sitten tuli vihdoin apua, kun painoni tippui 12 kiloa alas.
Mulla siis on refluksia ja palleatyrä ja ne yhdessä puhaltaa mahahappoa kurkkuun tehden ääneni käheeksi.
Iltaisella ei kannate enää syödä mitään. Ruuan jälkeen ei kannate rehkiä. Syö pieniä annoksia, mutta usein/päivä.
Nuita kun noudattaa, niin ehkä auttaa, mua ainakin. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202273Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3041234- 65949
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31716Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642