Neulan paksuus

zQ

Eli, minkä kokoisia neuloja tykkäätte käyttää ääriviivoihin, entä väritykseen? Minua opastanut tilasi 3RL neuloja ja kehui niitä. Olen vasta alottelija, joten kaikki ei todellakaan ole vielä hallussa. Ongelmani tuolla 3RL:llä on se, että neula menee tukkoon, jolloinka kuvan teosta ei tule mitään. Väriä pitäisi laimentaa, mutten vielä ole onnistunut saamaan hyvää suhdetta vedelle ja värille, neuvoja? Kun kokeilin 13RL neulalla, tuntui se jotenkin helpommalta, mietinkin sitten että olisiko paksumpi neula helpompi käyttää, 7RL tms. Väritystä en ole vielä kokeillut, hoidan ensin ääriviivat kuntoon.

Kiitos vastauksistanne jo etukäteen. :)

47

8845

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • daivari

Jep. Neula kuin neula saattaa mennä "tukkoon". Voit huljutella neulaa välillä vesilasillisessa. Itse käytän tislattua vettä, jota saa apteekista edullisesti.

Toki voit blandata väriä vedellä, mutta siinä on sitten vaara, että väri myös "haalistuu" vaaleammaksi. Eli jos sitten teet väritystä normi mustalla, äärirajojen ja täytön ero voi olla liian raju, jos laimennus on kovinkin radikaalia. Voit myös ostaa laimennus/elvytysväriä. Sisältää alkoholia,glyseriiniä ja tislattua vettä, jota on ainenkin Moms ja Silverback:llä.
      Tosiaankin muista, että se on sitten "kemiaa" eli pidä suhteet mielessä ja duunaa samanlaisella koostumuksella lainit ja täyttö, jos tasaväristä kuvaa teet.

Jokainen löytää omat soveltuvat neulakokonsa. Joku tietty koko voi olla toiselle täydellinen ja toiselle se ei toimi alkuunkaan. Itse käytän 3 laineria miltei vain yksityiskohtien tekoon, kun taasen 5 lainerillä teen enempi äärirajoja. Seiskan laineri taasen taitaa kyllä olla käytetyimpiä neuloja.
      Väritykset teen yleensä erikokoisilla magnumeilla joskus tulee käytettyä siihen myös flättejä ja sheidereitä ihan kuten kuva sen määrää, mutta kuten itsekkin sanoit se lainien teko on ensalkuun saatava haltuun.

Tätä saittia olen suositellut jokaiselle aloittelijalle: http://forum.ink-trails.com/forums.html

Mukavaa harrastetta sulle.

• zQ

Kiitos paljon vastauksestasi.

Onko turvallisempaa käyttää tislattua vettä, vai onko ihan normaali vesijohtovesi turvallista?

Jatkan nyt vielä kokeilua, eiköhän se itselle sopiva neula sitten löydy. :) Minua neuvonut tatuoija sanoi myös, että neula on mennyt tukkoon luultavasti siksi, etten vie neulaa tarpeeksi ihoon, eli että jää liian pinnalle. Ja samoin jos lisään väriä liian usein. Täytyy kokeilla, josko siis ongelma onkin, että teen kuvaa liian "hellästi".

• daivari
        zQ kirjoitti:

Kiitos paljon vastauksestasi.

Onko turvallisempaa käyttää tislattua vettä, vai onko ihan normaali vesijohtovesi turvallista?

Jatkan nyt vielä kokeilua, eiköhän se itselle sopiva neula sitten löydy. :) Minua neuvonut tatuoija sanoi myös, että neula on mennyt tukkoon luultavasti siksi, etten vie neulaa tarpeeksi ihoon, eli että jää liian pinnalle. Ja samoin jos lisään väriä liian usein. Täytyy kokeilla, josko siis ongelma onkin, että teen kuvaa liian "hellästi".

Eipä kestä, kiva vastailla, kun joku aidosti kaipaa neuvoja.

No itse olen joidenkin mielestä liiankin tarkka, siksi käytän tislattua vettä. Kraanavedestä, kun ei osaa sanoa mitä eliöitä vilisee mukana. Parempi pelata varman päälle. Toki voit kraanavedellä treenailla.

Ehkä tarkoitti sillä, että liian pinnalla ajo kerää siten rasvan ym. kuonan neulaan. Liika väri voi jämähtää neulojen väliin etenkin, jos pidät taukoja enempi.
        Voi olla, että jälkesi ei ole tarpeeksi hyvää, jos tosiaan ajat liian pinnalla tai sitten kätesi liikkuu nopeampaa, kuin koneellasi on tarkoitettu, eli jälki on osittaista suttua. Hidasta siis ajoa hieman. Treenaa sitä vaikka banaaniin/sitrushedelmiin.
        Mutta ton kaiken oppii vaan treenaamalla ja jokainen on siitä lähtenyt kehittymään suuntaan jos toiseen.

• Pierced(n21)
        daivari kirjoitti:

No itse olen joidenkin mielestä liiankin tarkka, siksi käytän tislattua vettä. Kraanavedestä, kun ei osaa sanoa mitä eliöitä vilisee mukana. Parempi pelata varman päälle. Toki voit kraanavedellä treenailla.

Ehkä tarkoitti sillä, että liian pinnalla ajo kerää siten rasvan ym. kuonan neulaan. Liika väri voi jämähtää neulojen väliin etenkin, jos pidät taukoja enempi.
        Voi olla, että jälkesi ei ole tarpeeksi hyvää, jos tosiaan ajat liian pinnalla tai sitten kätesi liikkuu nopeampaa, kuin koneellasi on tarkoitettu, eli jälki on osittaista suttua. Hidasta siis ajoa hieman. Treenaa sitä vaikka banaaniin/sitrushedelmiin.
        Mutta ton kaiken oppii vaan treenaamalla ja jokainen on siitä lähtenyt kehittymään suuntaan jos toiseen.

Daivari,ihan mielenkiinnosta kyselen että satutko olemaan jossain liikkeessä töissä vai oletko ihan himatatskaaja? :) Itse olen huomenna lähdössä kiertämään parit hyvät liikkeet oppitytön paikkaa kyselemässä ja tarvitsisin rohkaisua :D

• daivari
        Pierced(n21) kirjoitti:

Daivari,ihan mielenkiinnosta kyselen että satutko olemaan jossain liikkeessä töissä vai oletko ihan himatatskaaja? :) Itse olen huomenna lähdössä kiertämään parit hyvät liikkeet oppitytön paikkaa kyselemässä ja tarvitsisin rohkaisua :D

Moron moro.

Kotinaarmuttajana juu olen aloitellut. Olen opissa tällä hetkellä. En ole siis "valmis" ammattilainen, tai eihän kukaan ole koskaan täysin valmis, kun aina voi olla parempi.

Sopii kysellä tai udella "rohkaisuryyppyä", noh portfolio on sulla tietty jo kasassa, mutta voihan siihenkin neuvoja antaa noin yleisellä tasolla. Laita vaan meiliä tuohon nimierkkiini...se on varmaankin [email protected] siis ehkäpä on mukavampi turista hieman enemmän yksityisessä tilassa.

• van gogh

oon sun kanssa hyvin paljolti samaa mieltä vaikka jotkut käyttää pienissäkin tribaleissa suht järeitäkin lainereita esim. 15, silloin jää vähemmän väritettävää mutta vähän maku asioita, aikalailla samaa mieltä nipuista kuitenkin. mitä oot mieltä kumpi parempi väritykseen magnum 1 vai magnum 2 jossa neulat tiivimmässä nipussa?

• järkeä vai
        daivari kirjoitti:

No olisko SULLA antaa mitään tietoja ALOITTELEVALLE Tatskaajalle!?
        Mistä,ja minkälaiset välineet kannattaa ostaa yms"???????!!!!!!!!

Piirustustaito on ok.Mitään tietoa (mistä ,kenen tuotteita kannattais ostaa hinta/laatu suhde) Kait aloittelijakin haluaa kunnon ,toimivat välineet:)????"

Vastauksia kiitos :)

• etweryherhye
        järkeä vai kirjoitti:

No olisko SULLA antaa mitään tietoja ALOITTELEVALLE Tatskaajalle!?
        Mistä,ja minkälaiset välineet kannattaa ostaa yms"???????!!!!!!!!

Piirustustaito on ok.Mitään tietoa (mistä ,kenen tuotteita kannattais ostaa hinta/laatu suhde) Kait aloittelijakin haluaa kunnon ,toimivat välineet:)????"

Vastauksia kiitos :)

Tietenkin kannattaa olla hyvät välineet heti alussa. Voi lento loppua muuten lyhyeen ja koneet lentää kaaressa, kun joutuu skeidojen välineiden kanssa painimaan.

Jengi on alotellu nykyään rotattiokoneilla, ihan passeli aloittelijalle. Jotkut hehkuttaa coilikoneita. Tietysti asioihin on monta näkökantaa. Itse aloittelin coilikoneilla(Micky Sharpz), mutta nykyään teen coileilla vain väritystä ja muut duunit rotareilla.

Itse suosittelisin vaikkapa Stigman konetta(mallilla ei väliä), hyvä säädettävä kone kaikenlaiseen tekoon.
        Tämä siis esimerkki.
        Konemerkkejä on useita ja yleensä se mitä on kaapissa on se paras ja hyvä.

• MAG44

Eiköhän se neulanipun koko ole myös neulojen paksuudesta ja kartiosta kiinni, esim, 0,35/3rl medium tapper tulee ihan hyvä raja, ei tarvi mitään seiskan nippua paitsi jos se on vaikka long tapper neuloista tehty. Tukkoon menemisestä 5tai 7 niput menevät helpommin tukkoon kuin 3RL koska niissä on välejä enemmän ja ihonpalaset sekä mahdollisesti karvat tukkivat välit. Sitäpaitsi 3RL sopii kovalle ihotyypille paremmin kuin joku 7RL.

• daivari

Tottahan toki on sanasi. Mutta en itse ainenkaan tässä tapauksessa tai noh missään tapauksessa ala sekoittaa vasta-alkajien päätä tapperien koolla :) Tai noh onhan meissä eroja, mutta muistellen itseäni vastalkajana niin oli hyvä, kun tajusin mitä eri neula koot yleisesti merkitsivät edes.
        Ja, jos ei omaa frendiä, joka roudaa neuloja esim. Temarsilta tms. lähtöön, kuin lähtöön niin tapperien koko on turha tieto näin alkuun. Tai, jos joku osaa sanoa mestan, jossa harrastaja saa ostaa laajasti matskua niin olisi sekin loisto tieto.

• fvfvfeafvf
        daivari kirjoitti:

Tottahan toki on sanasi. Mutta en itse ainenkaan tässä tapauksessa tai noh missään tapauksessa ala sekoittaa vasta-alkajien päätä tapperien koolla :) Tai noh onhan meissä eroja, mutta muistellen itseäni vastalkajana niin oli hyvä, kun tajusin mitä eri neula koot yleisesti merkitsivät edes.
        Ja, jos ei omaa frendiä, joka roudaa neuloja esim. Temarsilta tms. lähtöön, kuin lähtöön niin tapperien koko on turha tieto näin alkuun. Tai, jos joku osaa sanoa mestan, jossa harrastaja saa ostaa laajasti matskua niin olisi sekin loisto tieto.

Kyllä Temarsi myy jos vähän tietää mitä ostaa, mutta asiointia helpottaa Y-tunnus sillä ne haluaa yksilöidä asiakkaansa. Henk. koht asioimalla siis, netin kautta voi olla että ne eivät myy yksityisille. Palvelu pelaa, ostatko jousen taikka autoklaavin.

• hookah
        fvfvfeafvf kirjoitti:

Kyllä Temarsi myy jos vähän tietää mitä ostaa, mutta asiointia helpottaa Y-tunnus sillä ne haluaa yksilöidä asiakkaansa. Henk. koht asioimalla siis, netin kautta voi olla että ne eivät myy yksityisille. Palvelu pelaa, ostatko jousen taikka autoklaavin.

myy yksityisille. s-postilla tai puhelimitse pitää hommata eka tunnukset ja sen jälkeen pelaa kun junan vessa.
        hinnoista sen verran et esim kertsigrippi neula on jokusen kymmentä senttiä halvempi siellä kun esim tattoomaailmassa josta myöskin tilailen.
        temarsilta saa jotakuinkin ihan kaiken mitä tarvitsee,pienintä nippeliä myöten.
        tattoomaailman koneet on jotakuinkin kiinalaisia suristimia muutamaa jopa häthätää kohtuukonetta lukuunottamatta.mutta harjoitteluun soveltuu ihan täysillä.
        itse himoitsen lauro paolinin nuvolari brass konetta mutta pitää nyt tässä katsella vielä.

• s8

Itse olen kanssa vasta-alkaja ja aika hyvin harjoitellessa on mieheni käsi viturallaan :DD( sitä korjaillessa...hmmm...) Joo oon huomannu että 7 ja 9 lainerit on parhaimpia,ne ei ole kuitenkaan liian paksuja,et,jos myöhemmin täytyy parannella viivoja :)

• 6+7

ei ekoja yritelmiä pidä tikata oikeaan nahkaan (=ihmiselle), etenkään jos ei oo ammattilaista vieressä neuvomassa. hae lihatiskiltä siannahkaa ja/tai hedelmäosastolta banaaneja, appelsiineja ym. hedelmiä ja treenaa niihin ensin.

• Terhana

Yritin tässä ettii infoo kamun mahdollisesta virheestä et mistä johtuu kun lyhyen ajan sisällä kolme hänen asiakastaan on saanu kuvan tulehtumaan..itse olen yksi raasu jolle näin kävi.
      Oisko teillä jollain ajatusta mistä vois johtua..tekijä on kyllä tarkka hygieniasta ja käyttää kertis kamoja ja desinfioi kaikkee jne..mut joku mättää..voisko se olla sit se hanavesi laimennuksessa? Entäs kun hän puhdistaa neulaa väristä dettolilla ja se menee sinne laimennusveteen..ja sit taas jatkaa samalla dettolvedellä laimennusta? Mitäs siinä tapahtuu?

Ihana ketju..tästä imin paljon tietoo itelleniki. Ite kans tattoomaailman jne. kamoilla tässä harjoitellaan..mä oon kyllä ollu niin tyhmän rohkee että harjotusnahkaan oon treenannu vaan pari kuvaa ja sit ihmisiin jo seuraavat..mutta yllättävän hyvin on menny ja hyvin yksinkertasista kuvista oon lähteny.
      Takana on toki taidekoulu taustaa ja paljon erilaisten materiaalien kanssa työskentelyä mutta tokihan koneella raapustaminen on ihan oma hommansa. Kiitos vielä vinkeistä.

• kjho

Dettol ei haittaa, siirtonesteenähän sitä jää ihoon, kun itse työstokin alkaa. Enempi ehkä ärsyttää vain.
        Hanavesi voi ehkä vaikuttaa jotenkin, mutta jos sitä käyttää normikäytössä niin vatsakin olisi kuralla jatkuvasti.

Mutta suosittelen kyllä kaikille ohennusta apteekin tislatulla vedellä jollei halua käyttää itse "ohennusväriä". Sekä tarkastaa toimintansa useaan kertaan.

Tulee kyllä mieleen tuosta kaikesta, jos useita tulehduksia on kyseessä ja jokaisella varmasti oma hygienia toiminut, että tulehduksen aiheuttaja olisi itse tatuointi musteessa?

• van gogh

en sosittelisi dettoil kamaa vaikka halpaa onkin, stencil stuff on tosi hyvää ja sitä saa nordic tattoo supplies firmasta, niillä on laatu tavaraa ja toimitus on nopeaa, suosittelen

• h00kah

pakko viel palata tähän vesikeskusteluun, joo apteekista saa tislattua vettä joo.. vaan kallista.
      kaikki tokmannit taloustalot,huoltamot kaikki myy akkuvettä.
      siis tislattua vettä.sitä olen itse käyttänyt ja hyvin toimii.
      vaan toisaalta jos mie tallilla tuusatessa saav vekin käteen ni hanavedellä mie sen pesen. mut joo,silti en hanavettä halua käyttää kuvan teossa.

ja mitä noihin threadin alottajan kysymyksiin tulee ni 5rl on se perus jos näin voi sanoa.
      3rl kapeampana ni varsinkin aloittelija käsissä lainit tahtoo mennä vinksin vonksin.
      itse monestikin ajelen ysin nipuilla ja 13 nippuja on.
      riippuu kuvasta tyylistä ym.
      ja se tukkoon meneminen, siihen auttaa kun eka "pesee" eliks pyyhkii hyvin saippuavedellä ja sen jälkeen amiseptilla(sheivais tarvittaessa) ni lähtee ihom oma rsva poikkeen..
      tosin,itse käytän helosania tai aqualanL:ää kuvan teon aikana.
      helpottaa värin pyyhkimistä,helpottaa kipua/poltetta.

ja nyt vaan odottelen kommentteja tatuoimattomilta ihmisiltä tyylii: tatskapelle,teini.pilat ihos dorka. linnakundimerimieshuora...

u kno the drill.

paras ketju tällä palstalla muuten.. kiitos siitä teille :)

• Terhana

joo, kuulostaa järkeenkäyvältä

..entäs sit vaseliini..oisko siinä sattumalta tulehduksen aiheuttaja?
      Jos onki vanha purkki ja härskiintyny tms. jos sinne on menny likaa. Jos on sillä pyyhkiny välillä..tai sit se muste..jotenki siihen musteeseen en usko..hän käytti kuro sumia ainakin niissä kohdin missä mulle tuli tulehdus. Mut kiitos enivei..mun pitää kamulle infota asiasta. Joo..ja tähän loppuun on hyvä sanoo tietämättömien et oma vika ku mille tahansa kotipuoskarille meette! :D Kyseessä on kuitenki ihminen joka tosissaan aikoo tästä opetella ammattia. Opiskellaan tässä vähän niinku molemmat!

• van gogh

moi terhana. omien kokemuksien perusteella kurosumin värit on sieltä huonoimmista että edes kurosuko joissa on edes sekoitin kuula pullossa ja laatukin ehkä aavistuksen parempi, suosittelisin skin candy värejä, ja tislatusta vedestä kaikille sen verran tiedoksi että se ei ole mitään iki vettä eikä super vettä vaan avaamisen jälkeen ei säily kuin 2-3 päivää eli kalliiksi tulee, hana vesi ei pilaa yhtään mitään itsekuvan teossa, toki jos on aikaa ja rahaa juosta apteekista hakemassa koko ajan uutta pulloa niin onhan se parempi vaihto ehto, sitä paitsi tislattua vettä ei ole myyty apteekeissa enää vuosiin vaan se on puhdistettua vettä eli siinä ei ole klooria tai muuta estämässä sen pilaantumista mutt nää vesi jutut on sivu seikkoja

• h00kah

no siis. en nyt muista miks sitä sanotaan suomeks mutta cross contamination.
      elikkä voihan se olla et siellä on jossain pöpö joka vaeltelee.
      sitten voi olla jopa et musteet,olkoon kuro sumia tai mitä vaan,ni se on paskaa elikkä väärennetty(kyllä,tätä tapahtuu)
      perus aseptiikka voi mättää.
      ja tosiaan se muste...voi llla menny vanhaks,väärennettyä.
      kerran on itelle käynyt niin et musta muste aiheutti allergisen reaktion.
      se oli minustakin outoa mutta se meni ajastaan ohi ja värit säilyi ym.
      punainen väri aiheuttaa yleisemmin allergiaa.

voitko kertoa millainen se tulehdus oli?
      punoitti ja kuumotteli?
      mätikö?
      pitikö ottaa kuuri

• h00kah

niin ja tietty se pitää viel kysyä et miten hoidit uutta kuvaa?
        esim ei äkkiä tule mieleen mutta aina puhtain käsin(hyvä pesu saippualla)
        ja niitä käsiä ei sitten pyyhitä siihen vessan naulassa olevan pyyhkeeseen!!
        se on niin armoton pöpöpesä ettei mitään rajaa.
        serlaan kädet kuiviksi ja siitä eteenpäin sitten.

• daivarinbroidi

Jep, kuten h00kah turinoi asiasta. Mulle kans tuli kyl mieleen et linkissä on joku saastunut osa. Kun kerran noinkin suuri määrä on tulehduksen saanut.
      En usko silloin kyseessä olevan vain huono jälkihoito mikä on suurelta osin syynä näis tapauksissa.

Eli väri, siis se väripurkki voi olla saastunut, jos se on esim. koskettanut saastunutta pintaa ja näin se pöpö elää nyt koko purkissa, muste on näin aina saastunutta.
      Jokaisen pitäisi katsoa ettei väripurkki kosketa värikuppeja. Etenkin tarkkana pitää olla väriä lisätessä. Itse varmistan tämän niin, että suuremassa osassa töitä täytän muutaman kupin valmiiksi ettei tarvitse lisätäytellä välillä. Noh, voihan lisäyksen tehdä uuteen kuppiinkin...mutta esim. isoja mustia pintoja värittäessä hyvä pitää valmiina useita täysiä kuppeja, kun väri voi blandautua liiaksi itse verellä.

Myös vaseliinipurkki voi kantaa bakteeria, jos toimii väärin. Lastalla/kertislusikalla kaavitaan sieltä työtä varten mönjää, ei sormilla jne.

Työtasot täytyy pitää huollettuna aina tietenkin. Suojaus myöskin reilassa, kelmua kaikkeen mahdolliseen mihin koskee työnaikana.
      Ja katsoa et päiväykset on voimassa. Parempi olla idiootin tarkka ja opetella tähän heti, niin siitä tulee rutiinia.

• h00kah

kyllä! juuri näin!! se rutiini pitää olla ni säästyy paljolta.
        ja minusta itsestä on tullut jossain määrin pöpökammoinen.
        esim baarissa sillon harvoin kun käyn ni vessassa käydessä en koske käsin mihinkään muuhun kun heppiin ja vetskariin...ei vaan kykene.
        vähä sama homma kun teen kuvia.
        mihinkään en koske kontaminoituneilla hanskoilla.
        jos väriä tarvi lisää tai työ vaatiikin vaikka sitä vihreää niin uusilla hanskoilla.aina.
        en käytä esim sumutinpulloja koska se ohut sumu sitten leijailee jokapaikkaan.ja on mahdollinen riski.

yhden kerran on minun työ tulehtunut mutta pienellä kyselyllä selvisi että oli jälkihoito/suojaus lyöty laimin.
        kuva oli jalkapöydässä ja oli kevät ja hiekotushiekka kun pölyää=koiranpaskaa,kusta ym. siinä seassa ja tuoreen kuvan kanssa kun avokkailla käppäillään ni se on ihan varma että tulehtuu.

korjasin kyllä ilmaiseksi vaikkei minun syy ollutkaan.
        tyytyväinen asiakas tulee uudelleenkin :)

edelleen olen ällistynyt tämän threadin tasosta :)
        kiitokset kaikille.

• Terhana

Kiitos monista vastauksista.
      Ja juu..kyllä oma tulehdukseni vaati antibiootti voiteen..sisäistä en suostunut ottamaan. Kuva tulehtui vaan yhdestä kohtaa joka kyllä ärtyi normaalia aremmaksi jo värittäessä.
      Näillä kahdella muulla kuvat ovat tulehtuneet kauttaaltaan ja ovat kuurilla myös. Kukaan meistä ei ole ensikertaa kuvia ottaneet ja jälkihoito on hoidettu asianmukaisesti ainakin omalta kohdaltani voin näin sanoa.
      Pidän kelmua ja rasvaa päällä yleensä pari vuorokautta vähintään. Toki vaihdan ensimmäisen kerran seuraavana päivänä. Huuhtelen vedellä ja joskus myös miedolla saippualla. Kuivaan puhtaaseen pyyhkeeseen tai paperiin ja käytän Helosania, Bebanthenia ja puhdasta luomu kookosöljyä vaihdellen rasvoina. Ja näiden jälkeen aloevera geeliä ja perusrasvoja. Normaalisti on aina parantunut hyvin. Kuvia on tehty nyt yhteensä 11 kertaa. Minä itse olen sen muutaman kerran kun olen kuvia tehny käyttäny hanavettä, mutten ole ollut kahta kertaa samassa paikassa. Nämä tulehtuneet kuvat on tehty samassa paikassa ja samalla hanavedellä..voisiko siinä se yhetys olla. Jotenkin en usko myöskään sappisaippuan käyttöön puhdistuksessa olleen sen, enkä väri ongelman..koska mun värinä käytettiin eri mustaa (Kurosumi) kuin heillä (bloodline) ja mun tulehtunu väri (turkoosi) kuin näiden toisten punainen/musta..näin ymmärtäisin. Mutta otamma selvää jotta ystäväni saa tilanteen hallintaan ja löytää syyn. Kiitos vielä!

• alkaja123

itse olen aloitteleva tatuoija myös ja haluisinki vähän neuvoa neulojen ja grippien ostoon kun koodit tuntuvat olevan vähän hakusessa eli mitä grippejä (kertakäyttöisiä) suosittelette ja minkä neulojen kanssa... väritykseen ja varjostamisen kannalta? kiitos vastauksista :D

• fshj

No neulakoot on aikas riippuvaisia ihan mistä itse tykkää. Eli ei siihen perus nyrkkisääntöä ole, kuten ei juurikaan millään täs hommas.

Mutta mutta itse käytän 5rs-13rs ja 9rm sekä värityksessä että varjostamisessa noin yleistäen.
        Eli pienempää/tiukempaa paikkaa pienemmillä neuloilla jne jne.

Tuolt noin löydät mitä mikin tarkoittaa ja kertis gripithän noin simppelisti sanottuna on numeroitu samoin. Eli 5r menee sit vitosen sheideriin ja laineriin jne jne. Sit on myös poikkeuksia, et jokin neulasarja menee pienempään grippiin, mut turha viel päätä sil sekoittaa:
        http://www.tattoomaailma.com/PublishedService?file=page&pageID=3&action=view&groupID=347

• Salkin

Itse olen ollut aina tatuointi paikassa ottavana osapuolena, ja näin tulee varmasti aina olemaan ;) Mutta silti ihan uskomattoman hyvä ketju lukea, jotenkin ymmärrän teitä artisteja nyt paremmin, tai käsitän ammattinne vakavuuden ja ammattiylpeyden paremmin.
      Itsellä tehdään tällä hetkellä käteen isoa kokonaisuutta (käytännössä hiha siitä tulee..) ja tuo hoito puoli varsinkin kiinnostaa. Ikinä ei ole mulla tulehtunut tatuointi ja viime kerralla kun jatkettiin tuota kättä niin tatuoitsiakin sanoi että, ihmeen hyvin paranee. Ja sitten laitettiin lisää mustetta leimaan.

Mun kysymys teille ammattilaisille onkin että, kuinka tyypillistä se on että, tatuointia tehdessä vuodettaisi verta? Mulle tota leimaa on nyt nakuteltu kaikenkaikkiaan neljästi, tätä uusinta kokonaisuutta siis kahdesti ja vielä ainakin pari sessiota luvassa. Itse ilmeisesti kuulun siihen porukkaan joka ei vaan vuoda verta, viimeksikin tatuoitsijani vaan totesi lopuksi et, parempaa ihoa tatuoitavaksi saa hakea. Eli se ei vaan saanu mua vuotamaan, ja kysyin sitten kaverilta että, vuotaako se kun sille on tehty tatuointeja niin eipä sekään ole vuotanut.
      Niin, ja mulle on yllätys että, joku on pitäny kelmua kaksikin päivää? itse oon pitänyt n. 8-10 tuntia tatuoinnin jälkeen ja sen jälkeen antanut nauttia ilmasta. Kun sitten taas haavojen hoidosta tiedän paljon. Eli mitä enemmän haava saa happea sitä nopeammin se itsellä ainakin paranee (samoin lapsillani)

Mutta joo, tämä mun teksti toisaan alkuperäisen aiheen vierestä ja ohi kilometreissä, pahoitteluni siitä, mutta kerrankin täällä on viestiketju ilman typeryyksiä ja olin siitä niin iloinen että, oli kirjoitettava myös tähän.

• tietämätön

osaisiko joku sanoa, että mitstä johtuu kun tatuointi haalistuu epätasaiseksi? eikö väri ole riittävän syvällä? vai onko värittäessä käytetty vääränlaista neulaa?

• jtjtr

Väri ei ole tehty tasaisesti. Siis samaan syvyyteen kaikkinensa.

• tietämätön

kuinka syvälle värin pitäisi värittäessä mennä? kun paikoin väriä ei ole ollenkaan ihossa parantumisen jälkeen.

• hkglgl

Niin....vaikeaa sanoa mittoina. Jos isket väriä ihoon niin huomaat kyllä milloin se on oikeassa syvyydessä.

Hankippa hedelmiä, banaaneja, greippei, aplareita ja treenaat niihin.
        Väärällä tavalla meinaan jauhat ihon "jauhelihaksi", eli hyvä vain jos liian pinnassa olet nyt kulkenut.

Tää asia on sellanen et pitäis kertoilla kädestä pitäen, tai sitten kuten suurimmalla osalla treena ja treenat, sitten vielä treenata niin löytyy se tatsi. Yritäppä etsiä myös youtubest klippiä asiaan.

• alkaja123

vielä kysyisin tarvitseeko muuntajan säätöihin koskea kun varjostaa? eli pitääkö muutajaa kääntää pienemmälle teholle ku tehdään varjostusta?

• tietämätön

niin itsehän en siis tatuointeja tee, mutta tuttava opettelee tekemään ja hänen tekemässä kuvassa ei oikeen värit tahdo pysyä. kuitenkin heti värittämisen jälkeen kuva näyttää oikeen intensiivisen väriseltä (joskin neulan jäljet näkyy eli ns. raitoja ihossa, normaalia?) mutta parannuttuaan värit ovat todella hailakat, jos niitä on ollenkaan.

• tykoltu

Jos on oikein tehty niin raitoja ei näy. Siis jos puhutaan alasta, jonka pitäisi olla tasavärinen.
        Havainnollistaen, ota vaikka lyijykynä käteen ja täytä jokin neliö. Yritä saada se kynällä "mustaksi". Loogista siis olisi ettei siinä ole "raitoja" vaan pelkkää tasaväristä alaa.
        Muutoinkin tuo on hyvä treeni. Tajuaa simppelisti, kuinka hankalaa on saada yhtenäistä alaa pyörittelemällä kynää ja kuinka värittää samalla teholla koko ala.

Kone ei saa käydä liian "hiljaa", muttei liian "kovaakaan" ettei iho ole jauhelihana. Hitauden huomaa, jos neula "töksähtelee". Oikea nopeus on sulavaa, siis koneen ja käden nopeus.
        Asiaan vaikuttaa millainen kone, neula,väri jne. Eli selittäminen ei ole mitenkään läpihuuto juttu.

• tietämätön

onko täällä ketään joka osaisi auttaa?

• tietämätön

okei, kiitos näistä tiedoista, luulen että kone saattoi olla sitten liian kovalla, koska iho meni Tosi huonoon kuntoon ja kudosnestettä valui hirveät määrät.. ja väri ei pysynyt. millainen neula ja taktiikka (siis pyörivin liikkein vai) olisi parhaan jos on takoitus saada tasaista väriä suht isolle pinta-alalle?

• Nipsutin

Morjesta!! Osaisko joku neuvoa, kun olen jonkun aikaa kans reenaillu kuvien tekoo, mut mun ongelma on et kun siirrän kuvan siirtopaperin ja siirtonesteen kans iholle ja kun sit alan kuvaa nakuttaan ja ekan kerran kun pyyhkäsen niin suurin osa siirretystä kuvasta pyyhkiytyy sen siliäntien :/ Eli missä vika?

• aloittelija12343

Morjesta vaan kaikki hakkaajat.. mikä on se aine millä kuva siirretään ihoon siirtopaperilta. onko muita kun se öljy mitä netis myydään?

• obelix

Eli kun sinulla on hyvä siirtopaperi ja olet saanut haluamasi kuvan siirtopaperille niin seuraavaksi kostutat vedellä ihon kohdasta mihin kuvan haluat ja laitat siirtopaperin kostuttamaasi kohtaan. Liian vähän vettä niin kuva ei tartu, liikaa vettä niin kuva leviää. Kuvan laittamista siirtopaperilta kannattaa harjoitella. Kun olet onnistunut siirtämään kuvan annat siirtokuvan kuivua 5-10min jonka jälkeen kannattaa laittaa ko kohtaan ohut kerros vaseliinia joka mm suojaa siirtokuvaa kun pyyhit mustetta tatuoimisen aikana.

• 2´7
        obelix kirjoitti:

Eli kun sinulla on hyvä siirtopaperi ja olet saanut haluamasi kuvan siirtopaperille niin seuraavaksi kostutat vedellä ihon kohdasta mihin kuvan haluat ja laitat siirtopaperin kostuttamaasi kohtaan. Liian vähän vettä niin kuva ei tartu, liikaa vettä niin kuva leviää. Kuvan laittamista siirtopaperilta kannattaa harjoitella. Kun olet onnistunut siirtämään kuvan annat siirtokuvan kuivua 5-10min jonka jälkeen kannattaa laittaa ko kohtaan ohut kerros vaseliinia joka mm suojaa siirtokuvaa kun pyyhit mustetta tatuoimisen aikana.

Siis vedellä? Ei millään erikoisella siirtonesteellä?

• Mao Tse
        2´7 kirjoitti:

Siis vedellä? Ei millään erikoisella siirtonesteellä?

Itse olen käytellyt Kryptonite siirtonestettä joka kuivuttuaan tekee sirtokuvan kestävämmäksi. Tatskaa voi pyyhkiä ilman että siirtokuva häviää niin helposti kesken tatuoinnin.
        Olen toiminut seuraavasti ensin pieni määrä kryptonitea iholle, hieron sen sormenpäillä ihoon jonkin aikaa niin että se alkaa olla tahmeaa. Sitten siirtokuva iholle jossa annan sen olla muutaman minuutin. Papru pois iholta ja annan siirtokuvan kuivua vielä n. 10 minuuttia ennen tatuoinnin aloittamista. Siinä ajassa asettelee neulat koneisiin ja semmosta.
        Jos piirtää iholle kuvan kynällä ennen tatskaamista niin kun piirroksen päälle laittaa hiukan kryptonitea ja antaa kuivua niin kestää iholla paremmin. Tais tulla melkein mainos mutta olkoon.

• Mao Tse
        Mao Tse kirjoitti:

Itse olen käytellyt Kryptonite siirtonestettä joka kuivuttuaan tekee sirtokuvan kestävämmäksi. Tatskaa voi pyyhkiä ilman että siirtokuva häviää niin helposti kesken tatuoinnin.
        Olen toiminut seuraavasti ensin pieni määrä kryptonitea iholle, hieron sen sormenpäillä ihoon jonkin aikaa niin että se alkaa olla tahmeaa. Sitten siirtokuva iholle jossa annan sen olla muutaman minuutin. Papru pois iholta ja annan siirtokuvan kuivua vielä n. 10 minuuttia ennen tatuoinnin aloittamista. Siinä ajassa asettelee neulat koneisiin ja semmosta.
        Jos piirtää iholle kuvan kynällä ennen tatskaamista niin kun piirroksen päälle laittaa hiukan kryptonitea ja antaa kuivua niin kestää iholla paremmin. Tais tulla melkein mainos mutta olkoon.

Nii ja samahan se on mitä siirtonestetä käyttää samalla tavallahan noi melkein kaikki toimii. Suomesta ei kai saa speed stickejä. Ootteko käyttäneet muun merkkisiä deodoranttipötköjä siirtokuvan tekemiseen? Ulkomailla kerran tatuoija laitto mulle siirtokuvan deodorantilla. Mutta jos sillä tekee niin pitää laittaa dödötahnaa ensin paperipyyhkeeseen ja asettaa sen sitten iholle niin ei siirry bakteerit iholta deodoranttiputkiloon ja seuraavalla kuvan saajalle..

• Mao Tse

Pistänpä tähän vielä tuosta aloitusjutusta eli neulan paksuudesta. Ameriikan old school kuvissahan kai tehdään viivat esim. 10RS.llä niin tulee paksua viivaa.

• sailortattoo

Jep, tuo on kans mikä itseä on jo tovin aikaa kiinnostanut, eli millä ne on tehty aidon lopputuloksen saavuttamiseksi. Itse olen mielessäni tuumaillut, että olisiko kuitenkin shaderillä, ja mukava saada varmistus asiaan.

Diggaan niitä vanhan tyylin kuvia. Lainit on tosiaan leveämmät niissä.

• Mao Tse

• sailortattoo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5836
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      39
      3842
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3333
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2778
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2242
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2197
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162