Meidän on tärkeää tietää totuus Jeesuksesta. Mitä varten? Raamattu vastaa: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Johannes 17:3.) Jehova Jumalaa ja Jeesusta Kristusta koskevan totuuden tunteminen voi johtaa ikuiseen elämään paratiisissa täällä maan päällä. Jeesus on lisäksi paras esimerkki siitä, miten elää ja kuinka kohdella toisia (Johannes 13:34, 35).
Jo kauan ennen Jeesuksen syntymää Raamatussa ennustettiin, että Jumala lähettäisi maan päälle Messiaan eli Kristuksen. Arvonimet "Messias" ja "Kristus" merkitsevät molemmat ’voideltua’. Jumala voitelisi eli nimittäisi tämän Luvatun erikoistehtävään. Raamatun ennustusten täyttyminen ja Jehova Jumalan oma todistus osoittavat selvästi, että Jeesus oli luvattu Messias. (Matteus 3:16, 17;Johannes 1:32–34; Miika 5:1;
Daniel 9:25.)
MISTÄ JEESUS TULI?
Kuka on Jeesus Kristus?
55
344
Vastaukset
- Jesus saves
Jeesus tuli taivaasta.
"Minä olen se elävä leipä,joka on tullut alas taivaasta.Jos joku syö tätä leipää,hän elää iankaikkisesti.
Ja se leipä,jonka Minä annan on Minun lihani,maailman elämän puolesta."Joh.6:51
"Hän joka ylhäältä tulee,on yli kaikkien.Joka on syntynyt maasta,se on maasta ja maasta on mitä hän puhuu; Hän,joka taivaasta tulee,on yli kaikkien."Joh3:31- tetragrammiin-JHWH
taivaasta Isänsä luota ihan niin kuin mainitsitkin, mutta ei hän Raamatun mukaan ole Kaikkivaltias Jumala vaan Jumalan Poika.
Johannes 17:3:"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." Huomaa mitä Jeesus tässä sanoo ----- Jeesus käyttää taivaassa olevasta Isästään, ei itsestään, sanoja ’yksin totinen Jumala’.
Johannes 20:17:"Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". Huomaa mitä Jeesus tässä sanoo ---- Kuolleista herätetylle Jeesukselle Isä oli siis Jumala, kuten Isä oli Jumala Maria Magdaleenalle.
Raamattu tosiaan opettaa niin, että Jeesus Kristus täytti Isältään saamansa tehtävän ja antoi vastaavat lunnaat, jotta häneen uskovilla olisi mahdollisuus jopa ikuiseen elämään täällä maan päällä ennallistetussa paratiisissa.
Johannes 3:16:" Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. "
- tuhat ja yksi
"MISTÄ JEESUS TULI?"
Sikisi Marian kohdussa ja syntyi maailmaan samalla tapaa kuin muutkin ihmiset.
- Jeesuksen isästä on ollut monenlaisia väitteitä ja siitäkin onko koko tuo kertomus keksittyä ja miltä osin keksittyä.
- Joosua on = Jeesus ja sen sanan kreikannos on tullut tutuksi sanana Jeesus.
- Messias , kristus ja voideltu tarkoittavat samaa ja se on toimenpide jota suoritettiin mm, kuninaille.
Lainnauksista Miika 5:1. ja Dan.9:25. on vanhin juutalaisten kirjoitus noista lainnaamistasi kohdista ja niitten kirjoituksien uudelleen tulkinnasta on kysymys Uuden Testamentin kirjoituksissa, jotka ovat kirjoitettu yli 200 vuotta myöhemmin Miikaa ja Danielin kirjaa.
Lisäksi tuohon uuteen uskontoon on soviteltu käsite Jeesus Nasaretilaisesta.
Joten miten siitä Jeesus Nasretilaisesta tulkiaan Kristinuskon Jumala?- ihmettelijä..
Noinkin voi kirjoittaa ja 'uskoa', jos ei tahdo TOTUUTTA uskoa.
- tuhat ja yksi
ihmettelijä.. kirjoitti:
Noinkin voi kirjoittaa ja 'uskoa', jos ei tahdo TOTUUTTA uskoa.
Samuel voiteli sekä Saulin jotta Daavidin kuninkaaksi.
Onko esimerkkiä kuka voiteli Jeesuksen ? - tetragrammiin-JHWH
Raamatun mukaan kristinuskon Jumala, vaan Jumalan Poika. Kaikkivaltias Jumala on Raamatun mukaan Jehova(Jahve).
2 Moos 3:15(KR 92):"Jumala sanoi vielä Moosekselle:"Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen." - tuhat ja yksi
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Raamatun mukaan kristinuskon Jumala, vaan Jumalan Poika. Kaikkivaltias Jumala on Raamatun mukaan Jehova(Jahve).
2 Moos 3:15(KR 92):"Jumala sanoi vielä Moosekselle:"Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen."Näin hän se Raamattu Mooseksen kirjassa asian kertoo ja se on hyvinkin yksiselitteinen siinä kohtaa , jotta Jumala voisi olla kenen tahansa esi isien kolmessa sukupolvessa palvoma Jumala ja samalla sen kansan Jumala - ja niinpä juutalaiset tekivät itsensä valituksi Jumalansa kansaksi , muilla kansoilla oli eri nimiset Jumalansa joita he palvoivat ja juutalaisten ajatusmaailman mukaan he olivat väärän Jumalan palvelijoita jotka piti heidän Jumalansa nimiin tappaa.
Ja juutalaisen uskon nnon kirjoittajien mukaan muuta oikeaa Jumalaa ei ollut!
Tuosta ajasta n, 1500 vuoden päästä syntyi Kristin usko jonka myös perustivat juutalaiset , kertomuksen mukaan Kirstinusko perustettiin ihmeen varaan Jeesus Nasaretilainen tuomittiin ja tapettiin Juutalaisen Jumalan ja uskonnon pilkasta kuolemaan ja (huonostikko tapettiin ?) Nousi kuolleista ja peljästytti vartijat ja muitakin - tuohon uskoon syntyi Kristinusko.
Jumala vai ei Jeesus ? On se kuitenkin niin jotta suuret ihmisjoukot on opetettu Jeesusta palvomaan Jumalana ja juuri sellaisena jonka kautta kaikki on luotu .
a) Ameriikan harhoista mm, Helluntailiike on sellainen ,jossa palvotaan Jeesuta Jumalana.
b) Mutta Jehovan todistajat eivät palvokkaan Jeesusta Jumalana.
Miten muuten on asianlaita ? - Pyhällä Hengellä
tuhat ja yksi kirjoitti:
Samuel voiteli sekä Saulin jotta Daavidin kuninkaaksi.
Onko esimerkkiä kuka voiteli Jeesuksen ?sillä neitsyeen kohdussa Herra sikisi ja neitsyt hänet synnytti, sillä vasta syntymän jälkeen Joosef, Marian mies yhtyi vaimoonsa.
Kun Jeesus nousi Johannes Kastajan avustamana vedestä, niin Pyhä Henki laskeutui Isän rakkaan Pojan päälle kyyhkysen muodossa ja taivaasta kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikana".
Myös tulikasteen Isä antoi kärsimysmaljana Poikansa Jeesuksen juoda ja sovitti pyhällä ja viattomalla verellään ja vertauskuvana Uhrilampaasta pääsiäisenä, niinkuin hänet ristiinnaulittiin ja haudattiin pitkäperjantaina ennen sapatin alkua kello 18:aa. Jeesus nousi kuitenkin haudasta, sillä Kuolema ei voinut häntä pitää, koska oli synnitön vaikka kuolikin kaikkien ihmisten syntien tähden ne sovittamalla ja hinnan maksamalla, että voi saattaa paljon lapsia Jumalan valtakuntaan anteeksiantamuksella, sillä se on Hyvän Paimenen tahto sekä Israelin ja juutalaisten ja kaikkien pakanakansojen ihmisten uudestisyntymisen kautta elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, amen. - mutta sinä et ole
2 Moos 3:15(KR 92):"Jumala sanoi vielä Moosekselle:"Sinun tulee sanoa israelilaisille: 'Jahve, Herra, teidän isienne Jumala, Abrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumala, on lähettänyt minut teidän luoksenne.' Se on oleva minun nimeni ikuisesti, ja sillä nimellä minua kutsuttakoon sukupolvesta sukupolveen."saanut Pyhän Hengen kastetta eikä Kointähti ole vielä syttynyt sydämessäsi, niin että sitä ymmärtäisit. Ano siis elävää vettä Jeesuksen nimessä Isältä Jumalta, että myös tämän Raamatun totuuden mukaan voit pyhittyä ja kirkastua, jos tahdot paremmin tulla Herraa tuntemaan:
´Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.´ (Jesaja 9:6)
´Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.´ (Jesaja 7:14)
Immanuel tarkoitaa "Jumala kanssamme" ja Isä oli Pojassa, samoin ne, jotka näkivät Pojan, näkivät myös Isän, kuten voit lukea nuo molemmat Jesajan jakeet. Jos et usko Raamatun totuudenmukaista ilmoitusta Jumalalta, niin älä kuitenkaan levitä valheita, vaikka et vielä totuutta tunnekkaan. Kirjoitan tämän sielusi kannalta, jotta anoisit ja oppisit tuntemaan Israelin pyhän Herran, niinkuin näet kirjoituksien täyttyvän kansassaan, vaikka et sitäkään usko, valitettavasti sielusi kannalta, sillä siinäkin totuudessa Herra tahtoo sinua pyhittää ja eksytyksistä totuuteensa johdattaa. Valitettavasti et usko totuutta vaan ole mielistynyt vääryyteen näissä selkeissä ja selvissä asioissa, mutta toivosi on Herran armossa, sillä tahtoo sinut pyhittää totuuteen nimessään, toivon kannaltasi, että myös sinä tahdot sielusi kannalta parasta. - tetragrammiin-JHWH
tuhat ja yksi kirjoitti:
Näin hän se Raamattu Mooseksen kirjassa asian kertoo ja se on hyvinkin yksiselitteinen siinä kohtaa , jotta Jumala voisi olla kenen tahansa esi isien kolmessa sukupolvessa palvoma Jumala ja samalla sen kansan Jumala - ja niinpä juutalaiset tekivät itsensä valituksi Jumalansa kansaksi , muilla kansoilla oli eri nimiset Jumalansa joita he palvoivat ja juutalaisten ajatusmaailman mukaan he olivat väärän Jumalan palvelijoita jotka piti heidän Jumalansa nimiin tappaa.
Ja juutalaisen uskon nnon kirjoittajien mukaan muuta oikeaa Jumalaa ei ollut!
Tuosta ajasta n, 1500 vuoden päästä syntyi Kristin usko jonka myös perustivat juutalaiset , kertomuksen mukaan Kirstinusko perustettiin ihmeen varaan Jeesus Nasaretilainen tuomittiin ja tapettiin Juutalaisen Jumalan ja uskonnon pilkasta kuolemaan ja (huonostikko tapettiin ?) Nousi kuolleista ja peljästytti vartijat ja muitakin - tuohon uskoon syntyi Kristinusko.
Jumala vai ei Jeesus ? On se kuitenkin niin jotta suuret ihmisjoukot on opetettu Jeesusta palvomaan Jumalana ja juuri sellaisena jonka kautta kaikki on luotu .
a) Ameriikan harhoista mm, Helluntailiike on sellainen ,jossa palvotaan Jeesuta Jumalana.
b) Mutta Jehovan todistajat eivät palvokkaan Jeesusta Jumalana.
Miten muuten on asianlaita ?Raamatun mielipiteellä on tähän merkitystä, ja Raamattu sanoo Kaikkivaltiaan Jumalan olevan Jehova ja hänen ainokainen Poika on Jeesus Kristus, jonka kautta Jehova Jumala on luonut kaiken muun olemassaolevan, sillä Jeesuksen hän on luonut yksin. Tästä nimitys ainokainen Poika.
Mitä Jeesus ite sanoi:"...Minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". (Joh 20:17.) Jeesus ei tässä sanonut itseään Jumalaksi vaan puhui Jumalasta eri Persoonana.
Kuka valitsikaan kansan itselleen Raamatun mukaan? "Ja Herra (Jehova) sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut." (1 Moos 12:1-4)
Juutalaiset katsovat polveutuvansa Abrahamista (myöhemmin nimi muutettiin Aabrahamiksi) hänen poikansa Iisakin ja pojanpoikansa Jaakobin välityksellä, jonka nimi muutettiin Israeliksi. (1. Mooseksen kirja 32:27–29) Israelilla oli 12 poikaa, joista tuli 12 sukukunnan perustajat. Yksi niistä oli Juuda, josta lopulta johdettiin sana "juutalainen". - tetragrammiin-JHWH
mutta sinä et ole kirjoitti:
saanut Pyhän Hengen kastetta eikä Kointähti ole vielä syttynyt sydämessäsi, niin että sitä ymmärtäisit. Ano siis elävää vettä Jeesuksen nimessä Isältä Jumalta, että myös tämän Raamatun totuuden mukaan voit pyhittyä ja kirkastua, jos tahdot paremmin tulla Herraa tuntemaan:
´Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.´ (Jesaja 9:6)
´Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.´ (Jesaja 7:14)
Immanuel tarkoitaa "Jumala kanssamme" ja Isä oli Pojassa, samoin ne, jotka näkivät Pojan, näkivät myös Isän, kuten voit lukea nuo molemmat Jesajan jakeet. Jos et usko Raamatun totuudenmukaista ilmoitusta Jumalalta, niin älä kuitenkaan levitä valheita, vaikka et vielä totuutta tunnekkaan. Kirjoitan tämän sielusi kannalta, jotta anoisit ja oppisit tuntemaan Israelin pyhän Herran, niinkuin näet kirjoituksien täyttyvän kansassaan, vaikka et sitäkään usko, valitettavasti sielusi kannalta, sillä siinäkin totuudessa Herra tahtoo sinua pyhittää ja eksytyksistä totuuteensa johdattaa. Valitettavasti et usko totuutta vaan ole mielistynyt vääryyteen näissä selkeissä ja selvissä asioissa, mutta toivosi on Herran armossa, sillä tahtoo sinut pyhittää totuuteen nimessään, toivon kannaltasi, että myös sinä tahdot sielusi kannalta parasta.´Sentähden Herra itse antaa teille merkin: Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan ja antaa hänelle nimen Immanuel.´ (Jesaja 7:14)
Sanoiko Jehovan enkeli ilmoittaessaan Jeesuksen tulevan syntymän, että lapsi olisi itse Jumala?
Ei, vaan hän ilmoitti:"Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi."( Luuk. 1:32, 35.)
Jeesus itse ei koskaan väittänyt olevansa Jumala, vaan sen sijaan "Jumalan Poika" (Joh. 10:36.)
Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan, joten tämän ainokaisen Pojan välityksellä Jumala oli ihmiskunnan kanssa (Joh. 3:17; 17:8). - tetragrammiin-JHWH
Sanoiko Jehovan enkeli ilmoittaessaan Jeesuksen tulevan syntymän, että lapsi olisi itse Jumala?
Ei, vaan hän ilmoitti:"Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi."( Luuk. 1:32, 35.)
Jeesus itse ei koskaan väittänyt olevansa Jumala, vaan sen sijaan "Jumalan Poika" (Joh. 10:36.)
Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan, joten tämän ainokaisen Pojan välityksellä Jumala oli ihmiskunnan kanssa (Joh. 3:17; 17:8).Olenko väittänyt olevani jumala? (Jotta ei tule epäselvyytä niin vielä tarkennin.)
Johan kristinuskon tutkijat ovat selvittäneen iät ajat sitten, että Nikean kirkolliskokuksessa PÄÄTETTIIN, että jeesukseta tehdään jumala!
Pyhällä Hengellä kirjoitti:
sillä neitsyeen kohdussa Herra sikisi ja neitsyt hänet synnytti, sillä vasta syntymän jälkeen Joosef, Marian mies yhtyi vaimoonsa.
Kun Jeesus nousi Johannes Kastajan avustamana vedestä, niin Pyhä Henki laskeutui Isän rakkaan Pojan päälle kyyhkysen muodossa ja taivaasta kuului ääni: "Tämä on minun rakas Poikana".
Myös tulikasteen Isä antoi kärsimysmaljana Poikansa Jeesuksen juoda ja sovitti pyhällä ja viattomalla verellään ja vertauskuvana Uhrilampaasta pääsiäisenä, niinkuin hänet ristiinnaulittiin ja haudattiin pitkäperjantaina ennen sapatin alkua kello 18:aa. Jeesus nousi kuitenkin haudasta, sillä Kuolema ei voinut häntä pitää, koska oli synnitön vaikka kuolikin kaikkien ihmisten syntien tähden ne sovittamalla ja hinnan maksamalla, että voi saattaa paljon lapsia Jumalan valtakuntaan anteeksiantamuksella, sillä se on Hyvän Paimenen tahto sekä Israelin ja juutalaisten ja kaikkien pakanakansojen ihmisten uudestisyntymisen kautta elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, amen.>>viattomalla verellään
- jos toimit vastoin
Phoebus kirjoitti:
>>viattomalla verellään
Jumalan tahtoa ja vanhurskautta. Jeesus oli kuitenkin Herra ja Jumalan Poika, jonka Isä omistaa maan ja taivaan ja kaiken mitä täällä on, sinutkin, ja sen tähden kun vaelsi Isän Jumalan tahdossa täyttäen tahtonsa ja tehden paljon hyvää, toki myös nuo mainitsemasi, mutta Jumalan Pyhän Hengen tahdossa ja voimassa, niin oli täysin viaton ja pyhä kaikessa. Lisäksi väritit noita tapahtumia ymmärtämättömyyttäsi ja tietämättömyyttäsi kuulostamaan synniltä vaikka ollut:
> solvaisin toisia ihmisiä
Herra puhui totuutta Pyhässä Hengessä Jumalan tahdon vastustajista, eikä solvannut vaikka loukkasikin kuulijoita, mutta olikin myös Loukkauksen Kallio, samoin on myös Pelastuksen Kallio niille, jotka eivät häneen loukkaannu, vaan tekevät parannuksen tahdossaan eivätkä myöskään vastusta Herraa, sillä kuritus on Jumalan rakkautta, samoin parannuskehotus totuudellisissa arvosteluissa, huomaa ei valheellisissa kuten Paha toimii omissaan ja toimi myös vastustajissaan fariseuksissa, kun eivät menneet kasteelle ja jotkut syytti Jeesusta Pahan hengen vaikutuksessa toimimisessa, mutta olivat väärässä ja Herran Jeesuksen arvostelut heistä oikeassa ja totuudellisessa ja parannusta tahtovissa.
> käskisin varastaa käyttööni toisen ihmisen kulkupelin
Herra sitä lainasi ja omistajansa sen hyväksyi, kun kuuli opetuslastensa kertovan, että Herra sitä tarvitsisi.
> tuhoaisin merkittävän määrän karjatilallisen omaisuutta
Tämä oli varmasti suuri menetys sikapaimenille ja sen kaupungin asukkaille, mutta pahuuden henkivallat pyysivät sikoihin ajamista ja Herra sen salli ja siten pahuuden henkivallat tekivät tuon vahingon sikapaimenille, vaikka Isä sen edeltä tiesi ja salli sen tapahtua, niin että Jeesusta ei kaupunkilaisetkaan tahtoneet enää vastaanottaa. Rakastivatkohan enemmän sikojaan kuin Herran Jeesuksen sanoja ja tekemiä armotekoja parantumiseksi ja myös riivatun miehen terveeksitulemiseksi, sillä pääsi vapaaksi pahuuden henkivalloista Herran armon tapahduttua kohdallaan.
> riehuisin kauppatorilla/kirkossa tuhoten omaisuutta ja ruoskien ihmisiä
Pyhien kirjoituksien tuli täyttyä ja totuutta Herra teki kiivaudessa Herran huoneen puolesta, kuten on kirjoitettu. Missään ei ole kirjoitettu, että olisi ihmisiä ruoskinut vaikka ruoskan tekikin ja saattoin ruoskia laittiaa ja ilmaa ja myös kenties pöytiä, tarkkaan ei ole kerrottu totuudessa, miten ruoskaansa käytti, kuitenkin Jumalan armon ja totuuden toi kaikille kuulijoille esille, sillä Isä rakastaa totuutta salatuimpaan saakka, eikä pyri ihmisiä miellyttämään ja valheita hyväksymään, kun tahtonsa on niin.
> pitäisin hädänalaista ihmistä koiran arvoisena
Herra puhuu tahtonsa mukaan, eikä vaimokaan loukkaantunut, päinvastoin osoitti uskoa Jeesusta ja Isää kohtaan, sillä sai armon silmiensä edessä. Varmaan koira-nimitystä paljonkin käytettiin, mutta tänä päivänä monet ihmiset haluavat koiria ja niitä rakastavat ja ihailevat ja jotkut jopa tahtovat sellaisia olevansa. Koirat voivat olla tottelemattomia tai tottelevaisia, mutta Herra tahtoo rakastavia lapsia ja veljiä ja sisaria, jotka mielellään tekevät tahtoaan vanhurskauttamassaan mielenlaadussa ja armonsa on suuri ja kärsivällisyytensä ja anteeksiantamuksessa mittaamaton, kuitenkin myös tuomiot tulevat kaikille ennemmin ja myöhemmin. Autuaat ne, jotka eivät Herraan loukkaannu, vaan tekevät tahtoaan ja uudistuvat mieleltään ja samoin pyhittyvät kirkkaudessaan ja lupauksissaan pyhässä nimessään ja Hengessään.
> luultavasti minua pidettäisiin syntisenä.
Jos tekisit ne Pyhässä Hengessä Isän Jumalan tahdon mukaan kuten Jeesus ne teki, niin olisit Jumalan lapsi, jossa Herran Henki vaikuttaa. Suurin osa ihmisistä pitäisisi sinua syntisenä ja niinhän me ihmiset olemme itsessämme mutta Isässä Jumalassa Jumalan vanhurskautettuja Jeesuksen veren ja veden ja Hengen voimassa. Lisäksi suurin osa niinsanotuista kristityistäkin pitäisi sinua outona ja kenties pelottavana ja jotkut pahasta lähtöisin toimivana. Kuinka moni Jeesuksen opetuslapsista ymmärtäisi sinun toimivat Jumalan Hengen vaikutuksessa on vaikea ja mahdoton tietää, ellei Isä sitä armolahjojen kautta osoittaisi ja tiettäväksi tekisi.
Jos tekisit ne omassa sielullisessa tahdossa ilman Isän Jumalan Hengen johdatusta, niin silloin tilanteen totuudellisuus riippuisi tapauksessa, osuisitko Jumalan tahtoon tilanteissa, mahdollisuutesi olisi varmaan heikot toimia tahtonsa mukaan, jos Henki ei johdattaisi. Se on varmaa, että olisit edelleen synneissäsi, jos et olisi uudestisyntynyt vedestä ja Henkestä valtakuntaansa.
> Eikö totta?
Arvioi itse mielipiteeni, niinkuin sen kirjoitin. tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Raamatun mielipiteellä on tähän merkitystä, ja Raamattu sanoo Kaikkivaltiaan Jumalan olevan Jehova ja hänen ainokainen Poika on Jeesus Kristus, jonka kautta Jehova Jumala on luonut kaiken muun olemassaolevan, sillä Jeesuksen hän on luonut yksin. Tästä nimitys ainokainen Poika.
Mitä Jeesus ite sanoi:"...Minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". (Joh 20:17.) Jeesus ei tässä sanonut itseään Jumalaksi vaan puhui Jumalasta eri Persoonana.
Kuka valitsikaan kansan itselleen Raamatun mukaan? "Ja Herra (Jehova) sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä." Niin Abram lähti, niinkuin Herra oli hänelle puhunut." (1 Moos 12:1-4)
Juutalaiset katsovat polveutuvansa Abrahamista (myöhemmin nimi muutettiin Aabrahamiksi) hänen poikansa Iisakin ja pojanpoikansa Jaakobin välityksellä, jonka nimi muutettiin Israeliksi. (1. Mooseksen kirja 32:27–29) Israelilla oli 12 poikaa, joista tuli 12 sukukunnan perustajat. Yksi niistä oli Juuda, josta lopulta johdettiin sana "juutalainen".Raamattu sulla on? Ei missään muu kun jehovalaisten demooninen voimalla tehty Raamattu lue että Jumalan nimi olis jehova. ??? höpö höpö texti sulta taas ja aivan harhaoppista. Eikä ollenkaan Kristinuskoista.. Lukeeko sun Raamatusta että Jeesus syntyi neitsyen Marian kautta vai miten siellä sanotaan ??
Jumala lähetti Jeesuksen maailmaan, joten tämän ainokaisen Pojan välityksellä Jumala oli ihmiskunnan kanssa (Joh. 3:17; 17:8).hienoa että myönsit sen koska juuri Se oli se,,, mikä nekin saatannalliset jotka kielsi Jeesuxen Jumallisuuden kun he ristiinnaulitsivat Jeesuxen.Tämä oli heillekin niinkuin sullekin kauhistus että Jeesus Oli Jumala.
Ja Oli Kertonut että Hän Oli ja ON Jumala !! Hienoa nyt me tiedetään että olet harhaoppinen..jos toimit vastoin kirjoitti:
Jumalan tahtoa ja vanhurskautta. Jeesus oli kuitenkin Herra ja Jumalan Poika, jonka Isä omistaa maan ja taivaan ja kaiken mitä täällä on, sinutkin, ja sen tähden kun vaelsi Isän Jumalan tahdossa täyttäen tahtonsa ja tehden paljon hyvää, toki myös nuo mainitsemasi, mutta Jumalan Pyhän Hengen tahdossa ja voimassa, niin oli täysin viaton ja pyhä kaikessa. Lisäksi väritit noita tapahtumia ymmärtämättömyyttäsi ja tietämättömyyttäsi kuulostamaan synniltä vaikka ollut:
Herra puhui totuutta Pyhässä Hengessä Jumalan tahdon vastustajista, eikä solvannut vaikka loukkasikin kuulijoita, mutta olikin myös Loukkauksen Kallio, samoin on myös Pelastuksen Kallio niille, jotka eivät häneen loukkaannu, vaan tekevät parannuksen tahdossaan eivätkä myöskään vastusta Herraa, sillä kuritus on Jumalan rakkautta, samoin parannuskehotus totuudellisissa arvosteluissa, huomaa ei valheellisissa kuten Paha toimii omissaan ja toimi myös vastustajissaan fariseuksissa, kun eivät menneet kasteelle ja jotkut syytti Jeesusta Pahan hengen vaikutuksessa toimimisessa, mutta olivat väärässä ja Herran Jeesuksen arvostelut heistä oikeassa ja totuudellisessa ja parannusta tahtovissa.
Herra sitä lainasi ja omistajansa sen hyväksyi, kun kuuli opetuslastensa kertovan, että Herra sitä tarvitsisi.
Tämä oli varmasti suuri menetys sikapaimenille ja sen kaupungin asukkaille, mutta pahuuden henkivallat pyysivät sikoihin ajamista ja Herra sen salli ja siten pahuuden henkivallat tekivät tuon vahingon sikapaimenille, vaikka Isä sen edeltä tiesi ja salli sen tapahtua, niin että Jeesusta ei kaupunkilaisetkaan tahtoneet enää vastaanottaa. Rakastivatkohan enemmän sikojaan kuin Herran Jeesuksen sanoja ja tekemiä armotekoja parantumiseksi ja myös riivatun miehen terveeksitulemiseksi, sillä pääsi vapaaksi pahuuden henkivalloista Herran armon tapahduttua kohdallaan.
Pyhien kirjoituksien tuli täyttyä ja totuutta Herra teki kiivaudessa Herran huoneen puolesta, kuten on kirjoitettu. Missään ei ole kirjoitettu, että olisi ihmisiä ruoskinut vaikka ruoskan tekikin ja saattoin ruoskia laittiaa ja ilmaa ja myös kenties pöytiä, tarkkaan ei ole kerrottu totuudessa, miten ruoskaansa käytti, kuitenkin Jumalan armon ja totuuden toi kaikille kuulijoille esille, sillä Isä rakastaa totuutta salatuimpaan saakka, eikä pyri ihmisiä miellyttämään ja valheita hyväksymään, kun tahtonsa on niin.
Herra puhuu tahtonsa mukaan, eikä vaimokaan loukkaantunut, päinvastoin osoitti uskoa Jeesusta ja Isää kohtaan, sillä sai armon silmiensä edessä. Varmaan koira-nimitystä paljonkin käytettiin, mutta tänä päivänä monet ihmiset haluavat koiria ja niitä rakastavat ja ihailevat ja jotkut jopa tahtovat sellaisia olevansa. Koirat voivat olla tottelemattomia tai tottelevaisia, mutta Herra tahtoo rakastavia lapsia ja veljiä ja sisaria, jotka mielellään tekevät tahtoaan vanhurskauttamassaan mielenlaadussa ja armonsa on suuri ja kärsivällisyytensä ja anteeksiantamuksessa mittaamaton, kuitenkin myös tuomiot tulevat kaikille ennemmin ja myöhemmin. Autuaat ne, jotka eivät Herraan loukkaannu, vaan tekevät tahtoaan ja uudistuvat mieleltään ja samoin pyhittyvät kirkkaudessaan ja lupauksissaan pyhässä nimessään ja Hengessään.
Jos tekisit ne Pyhässä Hengessä Isän Jumalan tahdon mukaan kuten Jeesus ne teki, niin olisit Jumalan lapsi, jossa Herran Henki vaikuttaa. Suurin osa ihmisistä pitäisisi sinua syntisenä ja niinhän me ihmiset olemme itsessämme mutta Isässä Jumalassa Jumalan vanhurskautettuja Jeesuksen veren ja veden ja Hengen voimassa. Lisäksi suurin osa niinsanotuista kristityistäkin pitäisi sinua outona ja kenties pelottavana ja jotkut pahasta lähtöisin toimivana. Kuinka moni Jeesuksen opetuslapsista ymmärtäisi sinun toimivat Jumalan Hengen vaikutuksessa on vaikea ja mahdoton tietää, ellei Isä sitä armolahjojen kautta osoittaisi ja tiettäväksi tekisi.
Jos tekisit ne omassa sielullisessa tahdossa ilman Isän Jumalan Hengen johdatusta, niin silloin tilanteen totuudellisuus riippuisi tapauksessa, osuisitko Jumalan tahtoon tilanteissa, mahdollisuutesi olisi varmaan heikot toimia tahtonsa mukaan, jos Henki ei johdattaisi. Se on varmaa, että olisit edelleen synneissäsi, jos et olisi uudestisyntynyt vedestä ja Henkestä valtakuntaansa.
> Eikö totta?
Arvioi itse mielipiteeni, niinkuin sen kirjoitin.Jos jumalia ei ole, ei niiden tahtoakaan voi rikkoa!
Koska paholaisiakaan ei ole, sen enenpää kuin muitakaan henkiolentoja, niin me olemme täällä ihan vain keskenämme ja se on meistä kiinni, millaisen maailman me itsellemme luomme.
Selittelet ummet ja lammet jumalolentosi puolesta, että se ei muka tekisi pahaa tehdessään pahaa. Toisaalta poikajumalasi on mitätön harrastelija isäjumalasi rinnalla. Eihän se edes tappanut tai käskenyt tappaa ketään.- itsessäni syntinen
Phoebus kirjoitti:
Jos jumalia ei ole, ei niiden tahtoakaan voi rikkoa!
Koska paholaisiakaan ei ole, sen enenpää kuin muitakaan henkiolentoja, niin me olemme täällä ihan vain keskenämme ja se on meistä kiinni, millaisen maailman me itsellemme luomme.
Selittelet ummet ja lammet jumalolentosi puolesta, että se ei muka tekisi pahaa tehdessään pahaa. Toisaalta poikajumalasi on mitätön harrastelija isäjumalasi rinnalla. Eihän se edes tappanut tai käskenyt tappaa ketään.mutta Jeesusessa Jumalan vanhurskas, sillä on yhteydessä Elämään, joka on Jeesus Nasaretilainen, näin Herrassa saan vaeltaa hänen vanhurskaudessa ja pyhyydessä ja siinä yltäkylläisessä elämässä mitä vaikuttaa elävän veden ja Pyhän Hengen kautta ja siitä myös Isää kiitän Jeesuksen nimessä, sillä on totta Jumalan lapsissa.
Jumalia ei ole, paitsi Isä ja Poika ja Pyhä Henki, mutta lapsinaan saamme olla herroja ja kuninkaita, sillä Jeesus on Herrojen Herra ja Kuninkaiden Kuningas. Tosin ihmisinä itsessämme emme ole kuin ihmisiä mutta Jumalan lapsina saamme olla ansiottomia palvelijoita ja se on paras osa kaikille ihmisille, sillä Herramme on suuri ja Pyhä ja Hyvä Paimen, samoin Pelastaja ja Vapahtaja, amen.
Paholainen on vastustaja ja kaikkien ihmisen sielun vihollinen sillä pyrkii ekstyttämään ihmiset pois Jumalan vanhurskaudesta ja lapseudesta, sillä vihaa hyvää ja ihmisiä yhteyteensä halajavaa hyvää Jumalaa. Myös pahat henget ja pahuuden henkivallat ovat todellisuutta, onneksi myös Isä ja Poika ja Pyhä Henki, samoin enkelinsä ja armonsa ja totuutensa pelastuksen toivoksi kaikille ihmisille.
Tee parannus vääristä syytöksistä ja tule tuntemaan Jeesus Pyhässä Hengessä ja pyhien kirjoituksien kautta, niin ei tarvitse arvostella pelkästään toisia vaan voit arvioida itseäsi ja vaellustasi ja myös koetella ja tulla tietämään, että Jeesus voi sinussakin vaikuttaa armolahjojaan ja siunaustaan hengellisellä hyvällä hedelmällä ja vaikutuksillaan rikkaaksi sinut hengellisesti tehdä, jos sitä haluat. - Isän rakkaana Poikan
Olenko väittänyt olevani jumala? (Jotta ei tule epäselvyytä niin vielä tarkennin.)
myös ainoana, sillä sikisi Pyhästä Hengestä ja on siksi myös Jumala ja Herra.
Ihmisinä tarvitsemme rakkautta Herraan tehden tahtoaan ja Pyhässä Hengessä saamme kiittää ja vaeltaa valkeudessaan, silä Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ihmisiä, kuten Johannes sitä pyysi kastaessaan, samoin sanoi sitä tarvitsevansa, sillä oli saanut totuuden Hengen ennen syntymäänsä äitinsä kohdusta, sillä täytettiin 6. kuukaudella äitinsä kohdussa, kuten saamme lukea. Lisäksi saamme täyttyä useammin ja elävän veden vedessä virvoittua ja rakastua ja puhdistua ja uudistua mieleltämme ja kuvaa myös sitä Pyhän Hengen kastetta, joka Jeesuksen elävistä sanoista lähtee valtaistuimeltaan ja itsestään, sillä on Jumalan Sana ja kuva ja kunnia ja kaiken rikkauden täyteys Herrana, ei pelkästään ihmisinä kuten sinä ja minä ja kaikki muut, myös Johannes Kastaja, vaikka olikin suurin ihmisten joukossa Herran todistuksen mukaan. itsessäni syntinen kirjoitti:
mutta Jeesusessa Jumalan vanhurskas, sillä on yhteydessä Elämään, joka on Jeesus Nasaretilainen, näin Herrassa saan vaeltaa hänen vanhurskaudessa ja pyhyydessä ja siinä yltäkylläisessä elämässä mitä vaikuttaa elävän veden ja Pyhän Hengen kautta ja siitä myös Isää kiitän Jeesuksen nimessä, sillä on totta Jumalan lapsissa.
Jumalia ei ole, paitsi Isä ja Poika ja Pyhä Henki, mutta lapsinaan saamme olla herroja ja kuninkaita, sillä Jeesus on Herrojen Herra ja Kuninkaiden Kuningas. Tosin ihmisinä itsessämme emme ole kuin ihmisiä mutta Jumalan lapsina saamme olla ansiottomia palvelijoita ja se on paras osa kaikille ihmisille, sillä Herramme on suuri ja Pyhä ja Hyvä Paimen, samoin Pelastaja ja Vapahtaja, amen.
Paholainen on vastustaja ja kaikkien ihmisen sielun vihollinen sillä pyrkii ekstyttämään ihmiset pois Jumalan vanhurskaudesta ja lapseudesta, sillä vihaa hyvää ja ihmisiä yhteyteensä halajavaa hyvää Jumalaa. Myös pahat henget ja pahuuden henkivallat ovat todellisuutta, onneksi myös Isä ja Poika ja Pyhä Henki, samoin enkelinsä ja armonsa ja totuutensa pelastuksen toivoksi kaikille ihmisille.
Tee parannus vääristä syytöksistä ja tule tuntemaan Jeesus Pyhässä Hengessä ja pyhien kirjoituksien kautta, niin ei tarvitse arvostella pelkästään toisia vaan voit arvioida itseäsi ja vaellustasi ja myös koetella ja tulla tietämään, että Jeesus voi sinussakin vaikuttaa armolahjojaan ja siunaustaan hengellisellä hyvällä hedelmällä ja vaikutuksillaan rikkaaksi sinut hengellisesti tehdä, jos sitä haluat.On ihanaa, kun ei tarvitse kieriskellä synnintunnossa ja itsesyytöksissä.
Saa olla vain tavallinen ihmisolento tällä hienolla planeetalla, ja tehdä itse omat valintansa.
Ilman kenenkään käskyjä tai kehoituksia haluan auttaa lähimmäisiäni, elää lakien ja hyvien tapojen mukaan, rakastaa perhettäni ja läheisiäni, nauttia ystävyydestä ja läheisyydestä; elää hyvää ihmisen elämää.
En tarvitse uskontoja enkä harhoja yliluonnollisten asioiden olemassaolosta antamaan valheellista turvallisuudentunnetta tai sisältöä elämääni. Elämä on muutenkin täyttä ja rikasta. Vaikeudet voittaa katsomalla asiaa avoimin silmin ja ryhtymällä toimenpiteisiin niiden kukistamiseksi.
Elämä on niin hieno ja ainutkertainen asia, että eläminen suljetuin silmin ja mielin on suorastaan järjetöntä.
Sanalla sanoen: Pitäkää uskontonne itsellänne, jos kerran ette voi ilman olla! Elämäni on jo hyvää. En kaipaa siihen mitään lisää.
Pelko pois ja elämää kohti!- Jeesuksen nimessä
Phoebus kirjoitti:
On ihanaa, kun ei tarvitse kieriskellä synnintunnossa ja itsesyytöksissä.
Saa olla vain tavallinen ihmisolento tällä hienolla planeetalla, ja tehdä itse omat valintansa.
Ilman kenenkään käskyjä tai kehoituksia haluan auttaa lähimmäisiäni, elää lakien ja hyvien tapojen mukaan, rakastaa perhettäni ja läheisiäni, nauttia ystävyydestä ja läheisyydestä; elää hyvää ihmisen elämää.
En tarvitse uskontoja enkä harhoja yliluonnollisten asioiden olemassaolosta antamaan valheellista turvallisuudentunnetta tai sisältöä elämääni. Elämä on muutenkin täyttä ja rikasta. Vaikeudet voittaa katsomalla asiaa avoimin silmin ja ryhtymällä toimenpiteisiin niiden kukistamiseksi.
Elämä on niin hieno ja ainutkertainen asia, että eläminen suljetuin silmin ja mielin on suorastaan järjetöntä.
Sanalla sanoen: Pitäkää uskontonne itsellänne, jos kerran ette voi ilman olla! Elämäni on jo hyvää. En kaipaa siihen mitään lisää.
Pelko pois ja elämää kohti!saamme lähestyä Isää Jumalaa ja pyytää uudestisyntymistä elävän veden ja Pyhän Hengen kautta, sillä Isä hajalaa ihmisiä yhteyteensä ja vanhurkauteensa ja Henkensä hedelmät ovat pelkästään hyvä, vaikka lihan mieli ihmisessä sotiikin sitä vastaan, mutta ei todella rakkautta tarvitse pelätä, ellei tee tahallaan syntiä ja pahaa, sillä siitä Jeesus tahtoo vapauttaa, samoin epäuskosta ja rakkaudettomuudesta ja antaa yltäkylläista Elämää itsessään ja levon ja rauhan ja iloa ja vanhurskautta, nämä kaikki ihmisen kannalta hyviä ja vastaanottamisen arvoisia. Myös tahtoo pyhittää totuudessa, eikä ole ihmisten mielistelemistä eikä kunnian etsimistä ihmisiltä. Kuinka itsekutakin johdattaa, riippuu ihmisen tahdosta ja voimasta, mutta ei edellytä mitään muuta kuin otollista sydämen asennetta ja tahtomista Jumalan armossa kasvamiseen ja on hyväksi jokaiselle ihmiselle, vaikka saisi ristinsä ottaa ja häpeätänkin kantaa niinkuin myös Herra on kantanut ja hänet saamme tunnustaa ja Herraksemme vastaanottaa, jos tahdomme, sillä ketään ei Herra pakota, sillä rakkautensa on vapaaehtoista, samoin tahtonsa tekeminen, amen.
- tetragrammiin-JHWH
savonarola kirjoitti:
Raamattu sulla on? Ei missään muu kun jehovalaisten demooninen voimalla tehty Raamattu lue että Jumalan nimi olis jehova. ??? höpö höpö texti sulta taas ja aivan harhaoppista. Eikä ollenkaan Kristinuskoista.. Lukeeko sun Raamatusta että Jeesus syntyi neitsyen Marian kautta vai miten siellä sanotaan ??
useita eri Raamatunkäännöksiä käytössäni, esim. Kirkkoraamattu 1938, Kirkkoraamattu 1992, Uuden maailmankäännös ja ystävältäni voin tarvittaessa lainata Kirkkoraamattua 1776.
Mikäli todella haluat tietää missä kohden Raamatussasi Jumalan nimi esiintyy, niin olisitko ystävällinen ja kertoisit mitä Raamatunkäännöstä käytät, niin voin kertoa missä siellä käytetään Jumalan nimeä Jehova(Jahve). Kaikissa näissä lukemissani eri Raamatunkäännöksissä nimi kyllä jossain kohden esiintyy. - tetragrammiin-JHWH
savonarola kirjoitti:
hienoa että myönsit sen koska juuri Se oli se,,, mikä nekin saatannalliset jotka kielsi Jeesuxen Jumallisuuden kun he ristiinnaulitsivat Jeesuxen.Tämä oli heillekin niinkuin sullekin kauhistus että Jeesus Oli Jumala.
Ja Oli Kertonut että Hän Oli ja ON Jumala !! Hienoa nyt me tiedetään että olet harhaoppinen..Jeesuksen jamalallisuutta, vaan ainoastaan sen, ettei Jeesus ole Kaikkivaltias Jumala Raamatun mukaan , vaan Tämän ainokainen Poika. Tässä eräitä Raamatun kohtia joita kannattaisi miettiä mikäli ollaan sitä mieltä että Jeesus on itse Kaikkivaltias Jumala.
"Te kuulitte minun(Jeesuksen) sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi." (Joh 14:28.)
- tässähän Jeesus tunnusti, että hän ja hänen Isänsä eivät ole tasavertaisia. Miten he silloin
voisivat olla yksi ja sama persoona?
"Jeesus sanoi hänelle: "...... minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". (Joh 20:17.)
- tässä Jeesus ei sanonut itseään Jumalaksi vaan puhui Jumalasta eri Persoonana.
"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman." (Joh 12:49.)
- tässä taas Jeesus sanoo että opetukset eivät olleet lähtöisin häneltä itseltään vaan hänen
Isältään. Hän opettaa sitä mitä hänen Isänsä on häntä käskenyt opettaa.
"Hän (Jeesus) sanoi heille(opetuslapset): "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut". (Matt 20:23.) Valehteliko Jeesus sanoessaan heille, että hänellä ei ollut valtaa suostua heidän pyyntöönsä? - tuhat ja yksi
jos toimit vastoin kirjoitti:
> Eikö totta?
Arvioi itse mielipiteeni, niinkuin sen kirjoitin.Aivan oksettaa kertomuksesi!
- Jumalan lapseutta
tuhat ja yksi kirjoitti:
Aivan oksettaa kertomuksesi!
ja totuutta ja armoa Jeesuksen nimessä ja vanhurskaudessa. Tietenkään ei kaikille kelpaa kaikki, jos tahdot oksennuksessasi olla, niin ole sitten, mutta jos tahdon päästä omasta pahasta olosta, niin tule Raamatun osoittamaan valkeuteen ja Jeesuksen opetuslapseuteen, niin saat Herralta hyvää hengellistä, joka kestää kuolemankin jälkeen, eikä tarvitse toivottomuudessa vaeltaa tuomion alla, sillä sinutkin on jo tuomittu, jos et usko Jeesuksen olevan Herra ja Jumalan Poika ja ole häntä tunnustanut ja kasteella käynyt ja saanut elävän Jumalan lapseutta vedessä ja Hengessä. Älä viivyttele vaikka oksettaakin, sillä lihan mielelle sotii hengellistä hyvää vastaan, samoin ihmiset omassaan.
- lut.
Raamatun mielipiteellä on tähän merkitystä, ja Raamattu sanoo Kaikkivaltiaan Jumalan olevan Jehova ja hänen ainokainen Poika on Jeesus Kristus, jonka kautta Jehova Jumala on luonut kaiken muun olemassaolevan, sillä Jeesuksen hän on luonut yksin. Tästä nimitys ainokainen Poika.
Juutalaiset katsovat polveutuvansa Abrahamista (myöhemmin nimi muutettiin Aabrahamiksi) hänen poikansa Iisakin ja pojanpoikansa Jaakobin välityksellä, jonka nimi muutettiin Israeliksi. (1. Mooseksen kirja 32:27–29) Israelilla oli 12 poikaa, joista tuli 12 sukukunnan perustajat. Yksi niistä oli Juuda, josta lopulta johdettiin sana "juutalainen".Jeesus EI ole Jumalan luomus, vaan luoja, sillä Hänen avullaan KAIKKI luotiin
"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona. KAIKKI syntyi Sanan voimalla. MIKÄÄN, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä". (Joh. 1:1-3)
"Hänen välityksellään luotiin kaikki, KAIKKI mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa" (Kol. 1:16-17)
Koko kristinuskon ydisanoma on siinä, että Julama ei lähettänyt ketään sijaiskärsijää tai marttyyriä kärsimään meidän puolestamme, vaan HÄN TULI ITSE! Tämä on kristillinen usko. Jeesus on Jumala. Se on Raamatun täysin selvä ilmoitus. tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
useita eri Raamatunkäännöksiä käytössäni, esim. Kirkkoraamattu 1938, Kirkkoraamattu 1992, Uuden maailmankäännös ja ystävältäni voin tarvittaessa lainata Kirkkoraamattua 1776.
Mikäli todella haluat tietää missä kohden Raamatussasi Jumalan nimi esiintyy, niin olisitko ystävällinen ja kertoisit mitä Raamatunkäännöstä käytät, niin voin kertoa missä siellä käytetään Jumalan nimeä Jehova(Jahve). Kaikissa näissä lukemissani eri Raamatunkäännöksissä nimi kyllä jossain kohden esiintyy.väittää että kirkkokin nimi esintyy Ramatussa mutta sekin on yhtä suuri valhe kun sunkin väittämä valhe ja kyllä saa jos on saatanallisen etevä kääntä vaikka Juohannes kastajan nimi jussixi ! Älä sä mun kanssa ala tommoisia satuja väsämään ! Yritä vapaasti jonkun muun kanssa jehovalaispalstalla demoonisen voiman avulla...
Jeesuksen jamalallisuutta, vaan ainoastaan sen, ettei Jeesus ole Kaikkivaltias Jumala Raamatun mukaan , vaan Tämän ainokainen Poika. Tässä eräitä Raamatun kohtia joita kannattaisi miettiä mikäli ollaan sitä mieltä että Jeesus on itse Kaikkivaltias Jumala.
"Te kuulitte minun(Jeesuksen) sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi." (Joh 14:28.)
- tässähän Jeesus tunnusti, että hän ja hänen Isänsä eivät ole tasavertaisia. Miten he silloin
"Jeesus sanoi hänelle: "...... minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". (Joh 20:17.)
- tässä Jeesus ei sanonut itseään Jumalaksi vaan puhui Jumalasta eri Persoonana.
"Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman." (Joh 12:49.)
- tässä taas Jeesus sanoo että opetukset eivät olleet lähtöisin häneltä itseltään vaan hänen
"Hän (Jeesus) sanoi heille(opetuslapset): "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut". (Matt 20:23.) Valehteliko Jeesus sanoessaan heille, että hänellä ei ollut valtaa suostua heidän pyyntöönsä?kieltänyt Jeeuxen jamallisuutta mutta kyllä Jeesuxen Jumallisuutta senkin kiero liero demooni...
- tetragrammiin-JHWH
savonarola kirjoitti:
väittää että kirkkokin nimi esintyy Ramatussa mutta sekin on yhtä suuri valhe kun sunkin väittämä valhe ja kyllä saa jos on saatanallisen etevä kääntä vaikka Juohannes kastajan nimi jussixi ! Älä sä mun kanssa ala tommoisia satuja väsämään ! Yritä vapaasti jonkun muun kanssa jehovalaispalstalla demoonisen voiman avulla...
ole löytänyt Raamatusta kirkko-sanaa, joten siinä ollaan samaa mieltä, mutta Jumalan nimi Jehova tai Jahve sieltä kyllä löytyy, jotenka se ei ole mikään valhe. Itse voit sen todeta, mikäli todella haluat tietää totuuden asiasta. Kysymys kuuluukin: Haluatko tietää totuutta Jumalan nimestä?
- tetragrammiin-JHWH
lut. kirjoitti:
Jeesus EI ole Jumalan luomus, vaan luoja, sillä Hänen avullaan KAIKKI luotiin
"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Jo alussa Sana oli Jumalan luona. KAIKKI syntyi Sanan voimalla. MIKÄÄN, mikä on syntynyt, ei ole syntynyt ilman häntä". (Joh. 1:1-3)
"Hänen välityksellään luotiin kaikki, KAIKKI mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvä ja näkymätön, valtaistuimet, herruudet, kaikki vallat ja voimat. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häntä varten. Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta, ja hän pitää kaiken koossa" (Kol. 1:16-17)
Koko kristinuskon ydisanoma on siinä, että Julama ei lähettänyt ketään sijaiskärsijää tai marttyyriä kärsimään meidän puolestamme, vaan HÄN TULI ITSE! Tämä on kristillinen usko. Jeesus on Jumala. Se on Raamatun täysin selvä ilmoitus.Jeesuksen kuolleista, mikäli Jeesus on Jumala?
Joh 17:4,5:"Minä(Jeesus) olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan." Miten ymmärrät tämän Raamatun kohdan? - näkymätön ninni
Jeesuksen jamalallisuutta, vaan ainoastaan sen, ettei Jeesus ole Kaikkivaltias Jumala Raamatun mukaan , vaan Tämän ainokainen Poika. Tässä eräitä Raamatun kohtia joita kannattaisi miettiä mikäli ollaan sitä mieltä että Jeesus on itse Kaikkivaltias Jumala.
"Hän (Jeesus) sanoi heille(opetuslapset): "Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut". (Matt 20:23.) Valehteliko Jeesus sanoessaan heille, että hänellä ei ollut valtaa suostua heidän pyyntöönsä?Kannattaisi myös miettiä näitä Raamatun kohtia:
Jesaja 9:6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Joh. 20:
27 Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen".
28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!"
Jeesus on Jumala! - näkymätön ninni
Juutalaiset katsovat polveutuvansa Abrahamista (myöhemmin nimi muutettiin Aabrahamiksi) hänen poikansa Iisakin ja pojanpoikansa Jaakobin välityksellä, jonka nimi muutettiin Israeliksi. (1. Mooseksen kirja 32:27–29) Israelilla oli 12 poikaa, joista tuli 12 sukukunnan perustajat. Yksi niistä oli Juuda, josta lopulta johdettiin sana "juutalainen".Toivoisin sinun lukaisevan seuraavan kirjoituksen: http://koti.mbnet.fi/jpoika/riku/traktaatti_2010.html
- lut.
Jeesuksen kuolleista, mikäli Jeesus on Jumala?
Joh 17:4,5:"Minä(Jeesus) olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni. Ja nyt, Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan." Miten ymmärrät tämän Raamatun kohdan?Jumala herätti Jeesuksen kuolleista. Jehovan Todistajilla ja mormoneilla on se ongelma, että kun kristitty sanoo "Jumala", niin he ajattelevat vaan Isää. Isä on Jumala, mutta kaikkivaltias käsittämätön Jumala on ilmaissut meille itsensä myös kahdella muulla tavalla; Jeesuksessa ja Pyhässä Hengessä.
Isä herätti Pojan kuolleista. Tuohan on aivan selvä raamatunkohta Onko siinä jotakin epäselvää??
- opetuslapsenaan
saamme turvat Mestariimme, sillä on Hyvä Paimen, henkensä antanut, että meillä hänessä Elämä voi olla.
- Raamatun alusta
voimme lukea: ´Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.´
Lisäksi saamme vastaanottaa tämän totuuden Herrasta: ´Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.´ (Hebr 4:12)
´Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".´ (Hebr 1) - tetragrammiin-JHWH
Raamatun alusta kirjoitti:
voimme lukea: ´Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä. Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli. Ja Jumala näki, että valkeus oli hyvä; ja Jumala erotti valkeuden pimeydestä. Ja Jumala kutsui valkeuden päiväksi, ja pimeyden hän kutsui yöksi. Ja tuli ehtoo, ja tuli aamu, ensimmäinen päivä.´
Lisäksi saamme vastaanottaa tämän totuuden Herrasta: ´Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija; eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.´ (Hebr 4:12)
´Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän. Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"? Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".´ (Hebr 1)Raamatun kohdassa valkeus tarkoittaa päivää, niinhän se tässä kohdassa selvitetään, ei Jeesusta.
"Jumala kutsui valkeuden päiväksi ja pimeyden hän kutsui yöksi."
Ihmisten toivo on siinä että he tunnustavat Jeesuksen Jumalan Pojaksi (ei itse Jumalaksi) ja ihmiskunnan lunastajaksi. Jeesus mahdollisti uhrikuolemansa välityksellä meille pelastuksen, mikäli haluamme ottaa sen vastaan.
"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Johannes 3:16.) - Johanneksen
Raamatun kohdassa valkeus tarkoittaa päivää, niinhän se tässä kohdassa selvitetään, ei Jeesusta.
"Jumala kutsui valkeuden päiväksi ja pimeyden hän kutsui yöksi."
Ihmisten toivo on siinä että he tunnustavat Jeesuksen Jumalan Pojaksi (ei itse Jumalaksi) ja ihmiskunnan lunastajaksi. Jeesus mahdollisti uhrikuolemansa välityksellä meille pelastuksen, mikäli haluamme ottaa sen vastaan.
"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Johannes 3:16.)kirjoittamana ja Pyhän Hengen opettamana, olet kuitenkin väärässä, sillä aurinko luotiin vasta neljäntenä päivänä, selkesti ensimmäisen päivän tapahtumien jälkeen.
Tehdäkseen Jumalan tekoja täytyy olla Jeesuksessa ja Jeesuksen täytyy myös ne tehdä, sillä vaikka toimii ihmisten kautta sanoissa ja johdatuksissa ja armolahjoissa, niin tekijä on Jumala ja Jeesus ja Pyhä Henki, samoin enkelinsä, eikä ihmisen osaksi jää muuta kuin antaa Herran kauttansa vaikuttaa niinkuin tahtoo, tämäkin tapahtuu konkreettisesti kielillä puhumisessa ja muissakin armolahjoissa, samoin Hengen hedelmän tuottamisessa, sillä kastettuna itsemme Jeesukseen, saamme tulla ristiinnaulituksi ja lihan mielen tekojemme kuoletetuiksi ja poistetuiksi siinä uudessa elämässä, johon Herra vaikuttaa opetuslapsiaan ylösnousemusvoimassaan ja hedelmässään ja kaikki kunnia ja kiitos kuuluu yksin Jumalalle, sillä kaikki on armoaan ja totuuttaa ja Henkensä hyvää hengellistä armolahjaa ja lupauksien täyttymistä.
"Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä." (Johannes 3:16.)
Amen. Lisäksi on myös totta nämä, sillä vain Henki tekee eläväksi eikä liha mitään hyödytä, vaikka tietysti tarvitsemme ruumiimme palvellessamme Jumalaa täällä näkyvässä luodussa maailmassa:
´Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä, nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.´ (Mar 16:14-)
Pyhä Henki vaikuttaa Jumalan lasten keskuudessa aina Jeesuksen paluuseen saakka ja lisäksi nimenomaan tulonsa läheisyydessa, kuten elämme tulonsa sukupolven ja lupauksien täyttymisiä, tarvitsemme öljyn astioihin Jumalan valtakunnassa ja tarkoittaa Henkensä voimaa ja sitä seuraavat myös nuo merkit.
Ettet tunne Jeesus kun kysyt mistä Hän Tuli ! Ja toinen juttu joka paljastaa sua vääräuskoisena on että käytät saatanan nimeä,,, se voimakas henkivallan nimeä jehova,,, kun kerrot kuka jumala on ?? Kun kerrot kuka on teidän jumalanne.........
Elikä jehova joka on henkivalta joka antaa demoniisia henkejä jehovalaisille,,, että he uskovat valheisiin..
Varokaa heitä,, koska kyllä aina saatana päihittää ihminen. Ei sulla ole milloinkaan mahixi pärjätä heijän kanssa väittelyssä. Sen verran tuima texti heiltä tulee heiltä,, kun heidän isä ja opettaja on itse lucifer !!!- tetragrammiin-JHWH
Tässä esimerkkejä siitä mistä eri Raamatunkäännöksistä löytyy Kaikkivaltiaan Jumalan nimi( ja kyseessä ei todellakaan ole Saatana)
Vuoden 1992 kirkkoraamattu: Nimi Jahve esiintyy Jesajan 42:8:ssa samoin kuin seuraavissa kohdissa: 2. Moos. 3:14, alav.; 3:15; 6:2, 3; 15:3; 33:19; 34:5. (Jos tämä ja jotkin muut käännökset käyttävät nimeä ”Jehova” tai ”Jahve” jossakin kohdassa, miksi ne eivät käytä sitä johdonmukaisesti joka kohdassa, jossa Tetragrammi esiintyy heprealaisessa tekstissä?)
Vuoden 1938 kirkkoraamattu: 2. Mooseksen kirjan 3:14:n alaviite sanoo: ”Minä olen, hebreaksi ehjee; muistuttaa Herran nimeä Jahve.” 2. Mooseksen kirjan 6:3:ssa on sanan ”Herra” yhteydessä alaviite: ”Hebreaksi Jahve.”
Vuoden 1913 väliaikainen käännös: Jumalan nimi esiintyy 2. Mooseksen kirjan 6:3:ssa muodossa Jehovah.
Vuoden 1776 kirkkoraamattu: Rekisterissä hakusanan ”Jumala” kohdalla sanotaan: ”Jumalan olennollinen ja oma nimi, jolla hän itsensä muista, jotka jumaliksi kutsutaan, eroittaa, on se nimi Jehovah.”
Biibli Raamat (vironkielinen Raamattu): Jumalan nimi esiintyy kauttaaltaan Heprealaisissa kirjoituksissa muodossa Jehowa. Uudemmassa vironkielisessä Raamatussa Piibel (1968) se esiintyy samoin muodossa Jehoova.
Olisitko ystävällinen ja tarkistaisit asian Raamatustasi.
Ja voisitko vastata kysymykseen jos sinä sen kerran tiedät? Mistä Jeesus tuli tänne maan päälle? tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Tässä esimerkkejä siitä mistä eri Raamatunkäännöksistä löytyy Kaikkivaltiaan Jumalan nimi( ja kyseessä ei todellakaan ole Saatana)
Vuoden 1992 kirkkoraamattu: Nimi Jahve esiintyy Jesajan 42:8:ssa samoin kuin seuraavissa kohdissa: 2. Moos. 3:14, alav.; 3:15; 6:2, 3; 15:3; 33:19; 34:5. (Jos tämä ja jotkin muut käännökset käyttävät nimeä ”Jehova” tai ”Jahve” jossakin kohdassa, miksi ne eivät käytä sitä johdonmukaisesti joka kohdassa, jossa Tetragrammi esiintyy heprealaisessa tekstissä?)
Vuoden 1938 kirkkoraamattu: 2. Mooseksen kirjan 3:14:n alaviite sanoo: ”Minä olen, hebreaksi ehjee; muistuttaa Herran nimeä Jahve.” 2. Mooseksen kirjan 6:3:ssa on sanan ”Herra” yhteydessä alaviite: ”Hebreaksi Jahve.”
Vuoden 1913 väliaikainen käännös: Jumalan nimi esiintyy 2. Mooseksen kirjan 6:3:ssa muodossa Jehovah.
Vuoden 1776 kirkkoraamattu: Rekisterissä hakusanan ”Jumala” kohdalla sanotaan: ”Jumalan olennollinen ja oma nimi, jolla hän itsensä muista, jotka jumaliksi kutsutaan, eroittaa, on se nimi Jehovah.”
Biibli Raamat (vironkielinen Raamattu): Jumalan nimi esiintyy kauttaaltaan Heprealaisissa kirjoituksissa muodossa Jehowa. Uudemmassa vironkielisessä Raamatussa Piibel (1968) se esiintyy samoin muodossa Jehoova.
Olisitko ystävällinen ja tarkistaisit asian Raamatustasi.
Ja voisitko vastata kysymykseen jos sinä sen kerran tiedät? Mistä Jeesus tuli tänne maan päälle?demoonisesta voimasta on koko Jehovalaiste todistajien puuha ja ei tunne Jeesusta sen takia he ovat tulleet tänne etimään Hänet.. Voisko joku auta heitä ?? Tarkoitan irti saatanasta ??
tuli !? !! ???
Oletko saanut synnit anteexi Hänen veren uhrista ja työstä Ristillä rakas tetragram ?? Jos me halumme tietää mistä Hän tuli pala Jumalata Pojan muodossa maan päälle niin meidän tulis tietää mitä Hän on käskenyt meidän tehdä että me pelastutaan !!- Elvis Elää
Opillisesti ne ovat täysin vastakkaísia.Juutalaisuus ei hyväksy ihmishahmoisia jumalia tai "jumalan poikia".Kristin
uskossa ainoa rooli minkä juutalaiset ovat saaneet on roiston rooli.Tästä johtuvat juutalaisvainot, jotka huipentuivat holokaustiin.Juutalaisvainoilla on kristitty alkuperä ja "uusi testamentti" on juutalaisvihan perusteos.Jeesus = Mithra - tetragrammiin-JHWH
se käytännössä on mahdollista että Jumalasta voi tulla pala tänne maan päälle?
se käytännössä on mahdollista että Jumalasta voi tulla pala tänne maan päälle?
joskus ?? Hän on tullut maan päälle Jumalan hahmossa ja kulki täällä maan päällä ja teki ihmeitä ilman määrä ja käski demoonit väistymään.. Sellainen on Jumala !! Tekee mitä lystää kyselemättä jehovalaisista yhtään mitään : ) !!!!!!!!!
Elvis Elää kirjoitti:
Opillisesti ne ovat täysin vastakkaísia.Juutalaisuus ei hyväksy ihmishahmoisia jumalia tai "jumalan poikia".Kristin
uskossa ainoa rooli minkä juutalaiset ovat saaneet on roiston rooli.Tästä johtuvat juutalaisvainot, jotka huipentuivat holokaustiin.Juutalaisvainoilla on kristitty alkuperä ja "uusi testamentti" on juutalaisvihan perusteos.Jeesus = MithraKristinuskothan ovat nimenomaan kehitetty juutalaisuudesta lisäämällä siihen antiikin filosofien käsityksiä ihmisyydestä sekä lainaamalla lähes sellaisenaan muita ajan mysteeriuskontoja kuten mithralaisuutta.
- tetragrammiin-JHWH
savonarola kirjoitti:
joskus ?? Hän on tullut maan päälle Jumalan hahmossa ja kulki täällä maan päällä ja teki ihmeitä ilman määrä ja käski demoonit väistymään.. Sellainen on Jumala !! Tekee mitä lystää kyselemättä jehovalaisista yhtään mitään : ) !!!!!!!!!
kertoo Jeesuksesta Kristuksesta Jehova Jumalan ainokaisesta Pojasta, joka tuli taivaasta Isänsä lähettämänä tänne maan päälle ihmiseksi, antaakseen vastaavat lunnaat uhrikuolemallaan meidän syntiemme tähden.
Täydellinen ihminen Aadam menetti ikuisen elämän ja täydellinen, synnitön ihminen Jeesus Kristus mahdollistaa jälleen ikuisen elämän. Tämähän Kaikkivaltiaan Jumalan alkuperäinen tarkoitus ihmiskunnan suhteen oli, ikuinen elämä maan päällä paratiisimaisissa olosuhteissa Hänen ohjauksessaan. Tämä Jumalan tarkoitus ihmiskunnaan suhteen ei ole muuttunut miksikään. Hän on tehnyt järjestelyjä sen suhteen että
se tulee toteutumaan. Jeesuksella on erittäin tärkeä osa tässä järjestelyssä. Tiedätkö mitä Jeesus tulee Jumalan valtakunnan Kuninkaana tekemään tässä lähi tulevaisuudessa? tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
kertoo Jeesuksesta Kristuksesta Jehova Jumalan ainokaisesta Pojasta, joka tuli taivaasta Isänsä lähettämänä tänne maan päälle ihmiseksi, antaakseen vastaavat lunnaat uhrikuolemallaan meidän syntiemme tähden.
Täydellinen ihminen Aadam menetti ikuisen elämän ja täydellinen, synnitön ihminen Jeesus Kristus mahdollistaa jälleen ikuisen elämän. Tämähän Kaikkivaltiaan Jumalan alkuperäinen tarkoitus ihmiskunnan suhteen oli, ikuinen elämä maan päällä paratiisimaisissa olosuhteissa Hänen ohjauksessaan. Tämä Jumalan tarkoitus ihmiskunnaan suhteen ei ole muuttunut miksikään. Hän on tehnyt järjestelyjä sen suhteen että
se tulee toteutumaan. Jeesuksella on erittäin tärkeä osa tässä järjestelyssä. Tiedätkö mitä Jeesus tulee Jumalan valtakunnan Kuninkaana tekemään tässä lähi tulevaisuudessa?tunnet mut et Jeesus,,, koska silloin tietäisit että Jumala toi pelastuxen ihmiskunnalle ja nyt sun pitäis sitten päättä kumpi toi pelastuxen Jeesus vai Jumala,,, koska molemmat ei voi tuoda pelastuxen,,, koska Raamattu kertoo meille että nimenoman Jumala toi pelastuxen meille ja nyt on jännä Juttu että Raamattu kertoo että myös Jeesus toi pelastuxen meille.. Elikä Jeesus ja Jumala täytyy olla sama persoona...
>>Meidän on tärkeää tietää totuus Jeesuksesta.
- Elvis Elää
tullut juutalaisuudesta opillisesti ne olisivat samankaltaisia."Vanha testamentti" perustuu septuagintaan joka on Tanakin kreikankielinen käännös.Tanak eli heprealainen raamattu oli valmis ennen ajanlaskun alkua."Uusi testamentti" kirjoitettiin ensimmäisen vuosisadan loppupuolella.Kristinusko oli olemassa kaikkine riitteineen
ja messuineen jo satoja vuosia ennen ajanlaskun alkua mm. Mithralaisuutena."Uusi testamentti" kirjoitettiin
yhteensopivaksi heprealaisen raamatun kanssa jälkikäteen.Tästä johtuu niiden välinen ristiriita.Voi sanoa, että
"uusi testamentti" loisii heprealaisen raamatun kasvualustalla.Heprealainen raamattu on ainakin osaksi totta ja
historiallinen teos. Tästä on arkeologisia löytöjä."Uusi testamentti" on täysin satua ja käsittämättömiä tarinoita "jumalasta" joka teki taikatemppuja ihmisenä.Näihin satuihin halutaan uskoa. - tetragrammiin-JHWH
kirjoituksessani ei mielestäsi ollut Raamatun mukaista?
- tetragrammiin-JHWH
Elvis Elää kirjoitti:
tullut juutalaisuudesta opillisesti ne olisivat samankaltaisia."Vanha testamentti" perustuu septuagintaan joka on Tanakin kreikankielinen käännös.Tanak eli heprealainen raamattu oli valmis ennen ajanlaskun alkua."Uusi testamentti" kirjoitettiin ensimmäisen vuosisadan loppupuolella.Kristinusko oli olemassa kaikkine riitteineen
ja messuineen jo satoja vuosia ennen ajanlaskun alkua mm. Mithralaisuutena."Uusi testamentti" kirjoitettiin
yhteensopivaksi heprealaisen raamatun kanssa jälkikäteen.Tästä johtuu niiden välinen ristiriita.Voi sanoa, että
"uusi testamentti" loisii heprealaisen raamatun kasvualustalla.Heprealainen raamattu on ainakin osaksi totta ja
historiallinen teos. Tästä on arkeologisia löytöjä."Uusi testamentti" on täysin satua ja käsittämättömiä tarinoita "jumalasta" joka teki taikatemppuja ihmisenä.Näihin satuihin halutaan uskoa.mielestäsi on "vanhan ja uuden testamentin" välillä?
- Olkaa järkeviä
Jumala & Jeesus ovat pelkkää satua ja höpötystä. Mä en viitsisi vaivata päätäni noitten satujen takia.
- näkymätön ninni
http://koti.mbnet.fi/jpoika/
Kannattaa käydä tutustumassa - )P)P)P)&(Å/^Å)(^(^=)
JEESUS ON FIKTIO
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau566548Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens394291- 542139
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat381796Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61401Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151159- 241084
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671067- 671008
- 8979