Jänopupu loikki...-sanat

tuntureiden poikki

Sellainen lastenlaulu joka alkaa sanoilla "jänöpupu loikki tuntureiden poikki heijoo-lolelee-loillango..."
Olisiko jollakin antaa minulle koko laulun sanat kun en niitä mistään löytänyt? Kiitos tosi paljon :)

2

8858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kikikiki

Ko. kappaleen nimi on ”Jänöpupu ja pakkanen” .
      Lainaapa kirjastosta esim. kirja nimeltä ”Lumilauluja lapsille” (Lasten Parhaat Kirjat),
      josta ko. kappaleen sanat ja nuotit löytyvät.
      Kirjan mukana on cd-levy.

• Anonyymi

Hupsista, hain tätä biisiä ja sanoitushan on siis minun tekemän, eli olen Susanna Söder ja tämä kappale muistaakseni löytyy Musiikina Aika 1-2 vai oliko se musiikin mestari-kirjasarja. Lisäksi se löytyy kirjasta Lumilauluja lapsille, sekä joku seurakunnan lastenlaulukirjanen (pieni ja paksu).

Nyt toki laulun sanoittajana, voin tähän muistella ne sanat...

1) Jänöpupu loikki tuntureiden poikki, heijoo...
      2) Ei oo sillä kylmä lämmin turkki yllä, heijoo...
      3) Pakkanen Puhurin poika on kuin ilkeä noita, heijoo...
      4) Pakkanen metsässä paukkaa jänö kun siellä laukkaa, heijoo

Tämän kappaleen sanoitin muistaakseni vuonna 1994 opiskellessani muskariopeksi Jyväskylässä upean Soili Perkiön johdolla. Sain tehtäväksi suunnitella lapsille tuokio sadun Jänöpupu ja Pakkanen-teeman mukaisesti. Kuuntelin silloin runsaasti inarinsaamelaista tyttötrioa nimeltä Angelin tytöt ja heillä oli esikoislevyllä kappale nimeltä Golbma Irkki (Kolme sulhasta) trad. melodialla joka minulla soi usein mielessä ja jota itsekkin tykkäsin laulaa. Niin nuo sanat sitten alkoivat tulla päähäni kun kuvittelin mielessäni jäniksen laukkaa Lapin luonnon maisemissa.

Empä uskonut silloin kuinka suuren suosion kappale saisi, kun ilta-teen äärellä läksyjen tekeminen tuotti. Kiitollinen tämän laulun ja sanoituksen matkasta lapsien , vanhempien ja opettajien elämässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lataus pakkaskelissä

En olisi koskaan ostanut sähköautoa jos olisin tajunnut että ne eivät lataa pakkasissa suurteholatauksella vaan istut tu
      Hybridi- ja sähköautot
      120
      4540
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      66
      2619
    3. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      80
      1665
    4. Kyllä mä suren

Sitä että mikään ei ole kuten ennen. Ei niitä hetkiä ja katseita. Toisaalta keho lepää eikä enää tarvitse sitä tuskaa ko
      Ikävä
      9
      1146
    5. Jos vielä joku päivä nähtäis...

Miten suhtautuisit minuun, mies?
      Ikävä
      66
      872
    6. Nyt se on varmaa kuntajakoselvitys

Ensi viikolla tuöee kuntaministeri ulos ja kertoo asiasta.
      Ähtäri
      21
      853
    7. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      41
      835
    8. Olet mies aika ailahteleva luonteeltasi

Olen nähnyt kuinka olet iloinen, sosiaalinen ja osallistuva. Autat ja kannustat muita. Ja sitten olen nähnyt kuinka istu
      Ikävä
      120
      833
    9. Yhteen hiileen velanottoveljet V P K

Tytäryhtiöissä palaa julkista rahaa ja vastuuttomuuden takia -ei pakollisten -kuntalain edellyttämien asioiden takia! N
      Pyhäjärvi
      67
      807
    10. Olisin valmis tutustumaan uudelleen

En menneisyyden kautta vaan haluaisin tutustua ihmiseen, jollaiseksi olet kasvanut.
      Ikävä
      50
      789
    Aihe