napakoru - ikäraja ?

anskiafffe

eli siis olen 14 vuotias ja tahtoisin napakorun. minkä ikäisenä sen saa ottaa ilman vanhempien lupaa, kuulin ainaskin kaverilta että 15 vuotias olisi, onko totta ?

entäs miten se ikä sitten todistetaan jos on sen ikäinen ettei vanhempaa tarvitse ? :o

auttakaa pliiis

23

13302

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 17-v

Se lävistysliike, missä ite oon käyny, vaatii 16 vuoden iän, voi tietty olla niitäki, mihin pääsee nuorempana. Ja tuolla se ikä "todistetaan" monisteella, minkä joutuu täyttämään, rastittamaan, et on täyttäny 16, ymmärtää toimenpiteen pysyvyyden jne

• Niin.

No milläs nyt yleensä ikä todistetaan? Oliskos henkilötodistus mitään, hmm? Henkilökortti, passi yms. Oivoi..

Ja hyvin usein se ikäraja on 16 vuotta.

• take-me-to-the-horizon

Sä et pysty tekemään mitään ilman sun huoltajien lupaa niin kauan ku olet alaikänen. Toi 16-vuotta on useimmiten se raja ettei vanhemman tarvi tulla mukaan, lupa pitää silti olla.

Ja ne lävistäjät jotka tekevät alle 18 vuotiaille ilman vanhempien lupaa eivät voi kovin fiksuja olla (mitäs sitten ku vihaset vanhemmat alkaa hyppiä silmille?), eikä työmoraali oo kohdillaan. (lue: ammattitaito ei välttämättä ole paras mahdollinen.)

• nimetönnnn

nolol ei vanhempien tarvi tulla mukaa vaik ois 8 tarvii vaa lupalapun niilt jos on numero ja allekirjotus

• Tyhmät lävistäjät
      • pikkahumu

itse olen kuullut, että lävistyksen saa kuusitoistavuotiaana ilman vanhempien lupaa, mutta monesti se riippuu liikkeestä.

• juli6

enny tiiä varmaan ikärajaon mun mielest 11v

• redellica

Kaikkein parasta olisi neuvotella vanhemmilta se lupa. Itse hankin napakorun 17-vuotiaana, ja fiksu lävistäjä halusi tarkistaa vanhemmiltani, että lävistyksellä on varmasti heidän hyväksyntänsä. Hän siis kysyi vanhempieni puhelinnumeron ja soitti isälleni, joka sitten aiemmin sovitun mukaan antoi sen luvan.

Oli todella hyvä asia, että minulla oli vanhempien lupa korulleni, sillä se oli parani hitaasti ja oli todella kipeä. Olisi ollut kurjaa yrittää salailla kipua kotona.

• asdfghjklöäby

ite otin ainaki 1½ kuukautta sitte jkl ja siel ei ollu tavallaa ikärajaa me vaa kysyttii et onks napakoruu joku ikäraja se oli vaa et no sama vaikka oisit 1 ni ottamaa vaa ja tosiaa 14 vuotiaana otin : )

• Neulatyynyt

Missä helvetissä otit lävistyksesi? Pelkästään jo tuon lauseen takia saisi puljun sulkea. Paitsi jos kyseessä vain korun osto niin sitten sejasama.

• :oo

missä liikkeessä otit jyväskylässä napakorun ?:) olen itse 13 ja haluaisin!

• ei siin si mitää?
        Neulatyynyt kirjoitti:

Missä helvetissä otit lävistyksesi? Pelkästään jo tuon lauseen takia saisi puljun sulkea. Paitsi jos kyseessä vain korun osto niin sitten sejasama.

no jos oli vanhempien lupa??

• Kanojenkunkku

Missä likkeessä otit sen?

• jenskuuup

No mun serkku on 13 ja sillä on ollu napakoru jo vuoden

• Kyrpiintynyt

Itse napakorun saat toki vaikka 1 vuotiaana. Lävistys on asia erikseen!!

• Kulli6969

Haistakaa paska

• Kuulloipapillyipa123

No ainakin sen voi ottaa 15 tai 14vuotiaana ei sillä ole väliä :-)

)::)

• Slupjah

No yks mun tuttu on ottanut napakorun kaksitoista-vuotiaana.

• 14vtyttötietää

Ite oon 14v ja kävin ottamassa lary piercing nimisessä lävistysliikkeessä. Siellä ikäraja vissiin 15? Mutta jos huoltaja on soittanut etukäteen tai tulee paikan päälle niin sekin on mahdollista. Suosittelen muuten paikkaa kovasti vaikka hinnat ovat kovat.

• Anonyymi

hei tyyppi on jo 25 ooks ottanu sen

• Anonyymi

No siis mäki haluun napakoru mut äiti ei anna lupaa ja nii

• Anonyymi

Fiksu äiti!

• Anonyymi

en tiiä ikärajaa, riippuu lävistysliikkeistä, mun kaveri meni hakeen 11 VUOTIAANA napakorun äitinsä kanssa, kuulemma kova suostuttelu oli sillon mutta kun uhkas että meinaa tehä ite jossei hän sitä hänen kanssa lähde ottamaan, niin tekee itse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      231
      3011
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      197
      2646
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      112
      1253
    4. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      141
      1208
    5. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      299
      1119
    6. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      70
      1108
    7. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      372
      1091
    8. Lapsien pakko kasteesta on luovuttava.

Eikö olisi parempi siirtää kaste rituaali rippikouluun,kun 15v.tietävät jo itse haluaavatko tulla kastetuksi juutalais-k
      Kaste
      583
      1065
    9. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      21
      1005
    10. Omakotitalossa väkivaltaa ounasrinteellä

Kertoo iltalehdet Mitä lienee Tapahtui. Verinen ihminen kannettu lanssiin
      Rovaniemi
      8
      833
    Aihe