rakastunut mieheni ystävään

silja___1234

tunnen olevani ehkä maailman hirvein ihminen - olen rakastunut mieheni parhaaseen ystävään.
huomasin tunteeni jo yli vuosi sitten. olen yrittänyt vältellä häntä, en ole ollut kotona kun hän on tullut kylään, enkä lähtenyt mieheni kanssa kylään hänen tykö. mutta en voi ikuisesti juosta häntä karkuun... ja olen aivan 100% varma ettei tämä tunne ole yksipuolinen..
mieheni kanssa olemme olleet yhdessä reilu 3 vuotta.

mitä pitäisi tehdä??? en saa häntä pois mielestäni, ajattelen häntä jatkuvasti ja pelkään että miehenikin kohta huomaa..

25

7346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Liness

      Tähän haluisin minäkin vastauksen, sitä vastausta ei varmasti kyllä tule löytymään. Tunne ja järki eivät pelaa aina yhteen, jokaisen on mietittävä omat ratkasunsa, eikö totta? Itse olen päätynyt vain yrittämään tätä nykyistä suhdetta ja unohtaa mieheni kaverin. Kaikin puolin järkevä päätös, tämä kaveri ei millään tasolla edes sopisi minulle.. Tunteet eivät sitä vielä ole käsittäneet :)
      Mites muut?

      • silja___1234

        niin tuohan kuulostaa niin hyvältä päätökseltä, sitä olen itsekkin yrittänyt toteuttaa kohta puolitoista vuotta, huoh.. ja tilannetta ei helpota yhtään se että tiedän kuinka hyvin sopisin sen miehen kanssa yhteen, paljon paremmin kuin mieheni kanssa.
        hän on kovia kokenut niinkuin minäkin ja ymmärrämme toisiamme jo puolesta sanasta... arrggh sekoan kohta..


      • Ei kiva tilanne
        silja___1234 kirjoitti:

        niin tuohan kuulostaa niin hyvältä päätökseltä, sitä olen itsekkin yrittänyt toteuttaa kohta puolitoista vuotta, huoh.. ja tilannetta ei helpota yhtään se että tiedän kuinka hyvin sopisin sen miehen kanssa yhteen, paljon paremmin kuin mieheni kanssa.
        hän on kovia kokenut niinkuin minäkin ja ymmärrämme toisiamme jo puolesta sanasta... arrggh sekoan kohta..

        tuohon olemassakaan. Itse olen ollut useita vuosia ihastunut mieheni kaveriin (ei onneksi mikään bestiskamu niin ei useinkaan nähdä) ja tunne on molemminpuolinen. Tunteet vain vahvistuu mulla, hän ottaisi tämän vaan kevyenä piristysruiskeena. Taidan rikkoa itseni vain...mutta tunteet ja sydän vie eikä järki usko.


      • Liness
        silja___1234 kirjoitti:

        niin tuohan kuulostaa niin hyvältä päätökseltä, sitä olen itsekkin yrittänyt toteuttaa kohta puolitoista vuotta, huoh.. ja tilannetta ei helpota yhtään se että tiedän kuinka hyvin sopisin sen miehen kanssa yhteen, paljon paremmin kuin mieheni kanssa.
        hän on kovia kokenut niinkuin minäkin ja ymmärrämme toisiamme jo puolesta sanasta... arrggh sekoan kohta..

        Jos tiedät sopivasi yhteen tämän miehen kanssa, eikö se silloin olisi parempi vaihtoehto? Minkä ikäinen olet? Onko tämä kaveri sinkku, ja kuinka läheinen miehellesi? Tunteille ei voi mitään, joskus on vain tehtävä ikäviäkin ratkaisuja. Mitä tunnet omaa miestäsi kohtaan?


      • Ei kiva tilanne
        Liness kirjoitti:

        Jos tiedät sopivasi yhteen tämän miehen kanssa, eikö se silloin olisi parempi vaihtoehto? Minkä ikäinen olet? Onko tämä kaveri sinkku, ja kuinka läheinen miehellesi? Tunteille ei voi mitään, joskus on vain tehtävä ikäviäkin ratkaisuja. Mitä tunnet omaa miestäsi kohtaan?

        Asiat ei ole niin yksinkertaisia. Vaikeat tilanteet ja kuten sanoin hän ei halua muuttaa elämänsä suuntaa että mitäpäs tässä muutakaan sitten voi... Joskus sitä vaan käy näin. Sydän ei katso kenelle se sykkii.


      • Silja__1234
        Ei kiva tilanne kirjoitti:

        Asiat ei ole niin yksinkertaisia. Vaikeat tilanteet ja kuten sanoin hän ei halua muuttaa elämänsä suuntaa että mitäpäs tässä muutakaan sitten voi... Joskus sitä vaan käy näin. Sydän ei katso kenelle se sykkii.

        Hän on sinkku, ja todella läheisiä mieheni kanssa.. en edes tiedä rakastanko miestäni, olenko hänen kanssaan tottumuksesta tai siitä, etten tahdo jäädä yksin..
        vaikka mieheni kanssa eroaisinkin, en tiedä pystyisimmekö olemaan "ihastukseni" kanssa yhdessä, pystyisikö hän tekemään niin parhaalle ystävälleen..

        "sydämellä on syynsä joita järki ei tunne"


      • ---
        Silja__1234 kirjoitti:

        Hän on sinkku, ja todella läheisiä mieheni kanssa.. en edes tiedä rakastanko miestäni, olenko hänen kanssaan tottumuksesta tai siitä, etten tahdo jäädä yksin..
        vaikka mieheni kanssa eroaisinkin, en tiedä pystyisimmekö olemaan "ihastukseni" kanssa yhdessä, pystyisikö hän tekemään niin parhaalle ystävälleen..

        "sydämellä on syynsä joita järki ei tunne"

        Helpommin sanottu kuin tehty, mutta väärin tekee miestä kohtaan jos ei rakasta häntä..


      • dfgfdgdfgfg
        --- kirjoitti:

        Helpommin sanottu kuin tehty, mutta väärin tekee miestä kohtaan jos ei rakasta häntä..

        Mielestäni ap:n pitäisi kertoa asiasta miehelleen. Sellaisia pieniä ihastumisia tapahtuu suunnilleen jokaiselle, mutta siinä vaiheessa kun ihastus tai tässä tilanteessa jopa rakastus on hyvin vakavaa, kestää pitkään ja pyörii koko ajan mielessä, on syytä puhua puolison kanssa. Suhteessa on jotain vikana, jos joku pääsee niin pahasti puolisojen väliin.


    • juhannus_10

      Itse painin samojen tunteiden ja ajatuksien kanssa. Olen jonkinlaisessa avoliitossa ja olemme pitäneet yhtä 3 vuotta mieheni kanssa. Ongelmia on niin kuin joka parisuhteessa, mutta tällä hetkellä suurin ongelma taitaa olla se että olen erittäin vahvasti ihastunut avopuolison parhaaseen ystävään. Ihastus alkoi sillä sekunnilla kun tämä henkilö tuli hakemaan minua autolla linjaautoasemalta ja tapasin hänet ensimmäisen karran 3 vuotta sitten. (oma mieheni ei päässyt silloin paikalle) Olemme puolisoni kanssa erittäin hyviä ystäviä tämän miehen kanssa ja näemme useamman kerran viikossa. Kiusaanko itseäni vai mitä pitäisi tehdä. Juhannuksena minulla oli oiva tilaisuus kertoa kyseiselle henkilölle tunteistani mutta rohkeus ei riittänyt. Tunnen että en kuitenkaan ole yksin tämän asian kanssa vaan taitaa tällä toisellakin puoliskolla olla lämpimiä tunteita minua kohtaan. Koko juhannuksen vaihdoimme pitkiä katseita, istuimme "sattumalta" vierekkäin, tanssimme illan viimeiset hitaat (avopuolisoni ei enään kyennyt tanssimaan ja oli siirtynyt jo untenmaille), päädyin jopa nukkumaan oman puolisoni ja tämän ystävän väliin. (tällä kertaa en omasta halusta) nukkuminen vaihtui pitkiin katseisiin sekä varovaiseen kosketukseen. Pelottaa ja hävettää oma käytökseni ja tunteeni.

    • ruoho on vihreämpää

      heips kaikki!
      Mun sydän sykki miehen parhaalle ystävälle 2vuotta,noh menin kuitenkin naimisiin ja 2kk vihkimisestä en kestänyt enää nyt erosta 1kk ja onnellisesti suhteessa bestmanin kanssa ;)vihaa sataa niskaan joka tuutista mutta tiedettiin se,rakastamme toisiamme ja sillä on vaan merkitystä .Elämme vain itselemme!!!

      • niin on

        Oikein. Itsekin elän avoliitossa entisen parhaan kaverini exän kanssa. Aikansa kesti että ihmiset tajusivat meidän olevan tosissamme. En ole koskaan ollut kenenkään kanssa yhtä onnellinen kuin hänen.

        Uhraatteko onnenne muille?


    • Mietitäänpäs.

      Miten naiset neuvovat miehiä toimimaan?

      Kerro kumppanieelsi että sinulla on tunteita hänen kaveriinsa. Eroa ensin. Suhteile uuden kaa vasta sitten.


      Siitä vaan naisten neuvot käyttöön.

      Erootte. Mies riitaantuu kaverinsa kanssa. Ei ole enää esteitä suhteellenne.

      Näinhän se varmaan onnistuu.

    • Henkisesti pettänyt

      Tuosta tunteesta on mahdollista päästä eroon. Helppoa se ei välttämättä ole, mutta mikäli oikeast rakastat ja arvostat miestäsi, olet valmis ainakin yrittämään.

      Lakkaa pitämästä mitään yhteyttä tähän mieheen, välttele kaikkia tapaamisiakin ja systemaattisesti torppa kaikki häneen liittyvät ajatukset ja haaveet. Se on tahdonvoimaa vaativaa, mutta tuloksellista. Pikkuhiljaa tunne irrottaa otettaan...

      Kirjoita päiväkirjaa... runoja... tajunnanvirtaa... Ne helpottavat. Pohdi niissä elämäntilannettasi, ja useammaltakin kantilta kuin nyt tästä rakastumistasi. Ajattele miestäsi, hänen tyrmistystään jos hän tietäisi. Sillä minä tiedän senkin tunteen, mikä iski kasvoilleni kuin märkä rätti kun vaimoni sai tietää tunteistani toista. Olin niin suruissani hänen puolestaan... Mutta rakkaus kantoi ja nyt on kaikki niin hyvin, kuin tämmöisen tapauksen varjossa vaan voi olla.

    • wish for

      Entäs sitten kun rakastaa molempia. Harva kuitenkaan suostuu elämään polyamorisessa suhteessa ja jakamaan puolisoaan :( Mistä tietää kummanko valitsisi.

    • järki päähän!

      Tuttavalle kävi samoin eikä pidätellyt itseään: jälki oli hirveää. Siinä meni kahden lapsiperheen elämä v-tuiksi ja vihan ja katkeruuden määrä oli hirveä. Tästä on jo vuosia aikaa ja kaikki osapuolet elävät nyt yksin.

      • Järki päähän, olet oikeassa, miksi pitää tuhota perheitä ja ihmisuhteita ihastumisten takia? En ymmärrä, ihastumisia tulee ja menee, mutta oma puoliso on aina se rakkain.
        Siis tartut toimeen ja välttelet kaikkia yhteista ihastuksen kohteen kanssa, pysyt kaukana hänestä.
        Alat hoitaa miehesi kanssa suhdettasi kunnolla, teette kaikkea mikä vie eteenpäin omaa suhdettanne, treffejä, elokuvailtoja, matkoja kahdestaan, parisuhdekursseja, avioliittoleirejä, yms.
        Ja jos ei tuo auta, ota ja kerro miehellesi ja keskustelette asian selväksi, miehesi suuttuu, mutta on kuitenkin parempi tehdä näin kuin pettää, silloin tulee tilinpäätöksen hetki, minne suuntaan miten nyt?
        Ja muista, ei se ruoho ole aidan toisella puolella vihreämpää, sielläkin tulee arki, mies voi jopa vaihtua huonompaan kun vaaleanpunaiset lasit jotka tekevät ihastuksen kohteen täydelliseksi tippuvat pois silmiltä arjen koittaessa.

        ps. miksi muuten on näin, että etenkin naiset tuntuvat ihastuvan miehensä kaveriin, onko nyt jotain pielessä pahoin, moraali kateissa ja järki myös.


      • vai niin
        Maraton1970 kirjoitti:

        Järki päähän, olet oikeassa, miksi pitää tuhota perheitä ja ihmisuhteita ihastumisten takia? En ymmärrä, ihastumisia tulee ja menee, mutta oma puoliso on aina se rakkain.
        Siis tartut toimeen ja välttelet kaikkia yhteista ihastuksen kohteen kanssa, pysyt kaukana hänestä.
        Alat hoitaa miehesi kanssa suhdettasi kunnolla, teette kaikkea mikä vie eteenpäin omaa suhdettanne, treffejä, elokuvailtoja, matkoja kahdestaan, parisuhdekursseja, avioliittoleirejä, yms.
        Ja jos ei tuo auta, ota ja kerro miehellesi ja keskustelette asian selväksi, miehesi suuttuu, mutta on kuitenkin parempi tehdä näin kuin pettää, silloin tulee tilinpäätöksen hetki, minne suuntaan miten nyt?
        Ja muista, ei se ruoho ole aidan toisella puolella vihreämpää, sielläkin tulee arki, mies voi jopa vaihtua huonompaan kun vaaleanpunaiset lasit jotka tekevät ihastuksen kohteen täydelliseksi tippuvat pois silmiltä arjen koittaessa.

        ps. miksi muuten on näin, että etenkin naiset tuntuvat ihastuvan miehensä kaveriin, onko nyt jotain pielessä pahoin, moraali kateissa ja järki myös.

        " En ymmärrä, ihastumisia tulee ja menee, mutta oma puoliso on aina se rakkain."

        Onko? Joskus ihmiset menevät naimisiin väärän ihmisen kanssa. Tai löytyy joku joka on itselle sopivampi. Tai on aloitettu seurustelu nuorina ja iän myötä muututtu niin ettei ole enää mitään yhteistä tai edes rakkautta.

        Asiat eivät ole noin mustavalkoisia. Elätte jossain ideaaliutopiassa hyvät kansalaiset.


    • syntinen eläjä

      Maratonilla on jotain omassa kirstussaan, kun ei koskaan ymmärrä vähääkään pettäjiä. Nämä kommentit on monesti luettu. Miksi olet täällä jos asia ei liikuta omaa elämääsi?
      Se kun vaan monesti on niin että kun on oikein ehdoton, se sattuukin omaan nilkkaan. Itse olin ennen tosi ehdoton asian suhteen. Mutta..
      Elämä, katsomus, tunteet, tilanteet muuttuu.
      Se on elämää, ymmärrän sen nyt.

      • Ei ei ole mitään kirstussani, olen vain nähnyt liikaa pettämisiä ja tullut siihen tulokseen, että kukaan tuskin on niin paha, että ansaitsee rakkaimaltaan sellaista kohtelua - pudotetaan pohja elämältä yhtä-äkkiä pois, siinä jäädään kyllä aika katkeraksi.
        Ja syy miksi roikun näillä palstoilla on juuri se, että haluan kertoa kaikille kuinka väärin pettäminen on - siis jos edes yksi jättäisi moisen tempun tekemättä kirjoitukseni takia, olisin onnellinen.
        Ja mitä tuohon omaan nilkkaan sattumiseen tulee, sitä ei tule tapahtumaan, itse en petä.
        Ja Vaimoni vielä vähemmän, sairautensa vuoksi, mutta se onkin asia erikseen ja ei kuulu tähän.


      • 10+4

        Pelkkää luuserin selittelyä... selittelyä millä paskakasakin muuttuu kullaksi, senhän pettäjä osaa ja kakkonen peesaa..Muuttuu vain itselle parhainpäin selittelyksi, mikä kuitataan "se on elämää" jee jee. Pelkkä paatunut paska ei ota vastuuta teoistaan vaan selittelee!


      • Ymmärrän kyllä......

        Ymmärrän kyllä, että monille maratonin ajatusmaailma on liian tiukkapiponen. Ehkäpä siksi nykyään onkin niin paljon pettämisiä, eroa ja särkyneitä sydämiä...


    • Anonyymi

      Itse hairahdin, vaikka kuinka yritin pitää mielessä että en halua pettää poikaystävääni, varsinkaan hänen hyvän ystävänsä kanssa... No eihän siihen tarvittu ku yks mökkiviikonloppu kaverien kesken ja kännit. Juteltiin kahdestaan ja selvis että hänkin pitää mua viehättävänä tyyppinä. Oltiin kännissä ja halut kasvo niin suuriksi et harrastettiin kiihkeää seksiä rantasaunalla ku kaikki muut oli jo sammuneet/tipahtaneet. Meillä ei tainnu olla edes ehkäsyä käytössä, mistä ei kuitenkaan onneksi mitään seuraamuksia ekalla kerralla tullu.
      Mutta eihän se meiän juttu siihen yhteen kertaan jääny. Seksin harrastaminen oli siinä mielessä virhe, että ihastuttiin vaan enemmän toisiimme ja jatkettiin jonku aikaa salapanoja. Meillä oli jo muutenkin menny vähän huonommin oman miehen kanssa, mut viimenen naula arkkuun oli ku tulin raskaaksi tälle miehen kaverille.
      En voinu enää valehdella miehelleni joten jätin hänet. Melkeen heti tän jälkeen alettiin tän miehen kaverin kanssa seurustella ja valmistautua uuden perheenjäsenen syntymään. Meidän pieni rakas poikamme syntyi 6kk tämän jälkeen. Enkä ole sen jälkeen koskaan katunut sitä, että hairahdin tähän miehen ystävään. Muutettiin toiseen kaupunkiin ja jätettiin vanhat kuviot taakse.
      Rakastan häntä ja pientä poikaamme!!! Ja mun sydän pakahtuu onnesta ku saan seurata tän pikkumiehen kasvua ja kehitystä😭😭❤️
      Ehkä me vielä joku päivä saadaan toinenki pikkunen :)

      • Anonyymi

        Mikä petoksella alkaa se petokseen päättyy.

        Odota vain muutama vuosi


      • Anonyymi

        Provoilija kaivoit sitten 2010 kirjoitetun satuilusi ja jatkoit jatkokertomustasi pokalla, että jee nyt me tehtiin se ja pullatkin saatiin uuniin samalla👍


    • Anonyymi

      Haista paska. Tee jotain itsellesi mätä omena ja yritä olla mädättämästä rakkaimpia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe