Torspo

En ole torspo

Mikä on torspo

12

3999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no....

No. Enpä tiedä käsitteellistä määrittelyä. Mulle toi sana tarkoittaa adjektiivina jotenkin putkinäköistä ja vähän ehkä jotakin sellaista tavoiltaan ei -niin odotettavissa olevan tai tilanteeseen sopimattoman yllättävän logiikan mukaisella tavalla jossakin yksittäisessä tilanteessa toimivaa toimijaa tai kys. kaltaista toimintaa tai paikkaa tai tapaa tavan yleisyytenä, mutta riippuu asiasta ja tilanteesta, miten mieltäminen menee. Torspo on slangia, eli ei löydy sanakirjasta ( onneksi), kuten ei nettitapausten taukoatta käyttämät lollittelut ja muukaan arjesta irtautunut virtuaalinen pellemäinen ns. minämääritys. Itse olen useinkin torspo: jos unohdan kännykän himaan kiireessä ja käännyn hakemaan sen puoli kilometrin päässä kotoa, olen torspo tai mielestäni torspoilen.

• Marie-Cecile
      • no....

No mahtaa olla urbaanit dictionaryt... Sanalle torspo, kuten ei monelle muullekaan uudis- ts. slangisanalle ole olemassa suoraa ja yksiselitteisesti vahvistettua merkitystä missään kieliopissa. Kansan keskuudessa syntyvät slangisanat jokainen ymmärtää tavallaan. Voi joo tarkoittaa "tyhmää", mutta ei välttämättä.

• ihmeprinssi
        no.... kirjoitti:

No mahtaa olla urbaanit dictionaryt... Sanalle torspo, kuten ei monelle muullekaan uudis- ts. slangisanalle ole olemassa suoraa ja yksiselitteisesti vahvistettua merkitystä missään kieliopissa. Kansan keskuudessa syntyvät slangisanat jokainen ymmärtää tavallaan. Voi joo tarkoittaa "tyhmää", mutta ei välttämättä.

erityisen tuore ilmaus "torspo" ei ainakaan ole, vaikka joku googlaus voisi näin vihjata. Ainakin 20 vuotta sitten torspoa käytettiin juurikin synonyyminä taunolle, urpolle, jurpolle ja ääliölle.

"Itse pelasin Kohon mailalla"

• no....
        ihmeprinssi kirjoitti:

erityisen tuore ilmaus "torspo" ei ainakaan ole, vaikka joku googlaus voisi näin vihjata. Ainakin 20 vuotta sitten torspoa käytettiin juurikin synonyyminä taunolle, urpolle, jurpolle ja ääliölle.

"Itse pelasin Kohon mailalla"

Pikku kuriositeettina sellainen, että jos mielestäsi olet pätevä päättelemään mitä slangimielessä tarkoittaa sana torspo, niin ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno?:D Ihan näin kiteytettynä siitä, että mitä meinasin. Tai ehkäpä Marie-Cecile voisi kaivaa kiinnostuneelle lukijalle vastauksen tuohonkin? Odotan innolla.

Slangisanatkin ovat aikansa tuote tai ainakin sidoksissa hetkittäiseen kulttuuriin.

• ihmeprinssi
        no.... kirjoitti:

Pikku kuriositeettina sellainen, että jos mielestäsi olet pätevä päättelemään mitä slangimielessä tarkoittaa sana torspo, niin ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno?:D Ihan näin kiteytettynä siitä, että mitä meinasin. Tai ehkäpä Marie-Cecile voisi kaivaa kiinnostuneelle lukijalle vastauksen tuohonkin? Odotan innolla.

Slangisanatkin ovat aikansa tuote tai ainakin sidoksissa hetkittäiseen kulttuuriin.

"ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno"

Olen mä siihen pätevä. Se sanoo:

"Merkitykseltään samanlainen tampio:n kanssa.
        Sehän on ihan tauno "

Tarkoitus ei ollut kiistää sanomaasi. Kunhan lisäsin että torspo on kauan ja yleisesti käytetty eikä sillä ainakaan minulle ole mitään tarkempaa merkitystä kuin millään muullakaan vastaavalla ilmauksella. Siis että kahdesta henkilöstä voisi sanoa että toinen on torspo ja toinen tampio, mutta ei vastoinpäin.

Mulle jollakin "Sanakirjalla" ei ole sellaista auktoriteettiä etteikö sen rinnalla jotain tällaistä tiktionaary-tyyppistä wiki-kikkaretta voisi uskoa jossain asioissa, kunhan pitää terveen järjen mukana.

• tjsp

Se on kai Törppö, johon siirryttiin mailan saman kaiun vuoksi.

• ,.,.jb d

muistaakseni

• tonou

Torsposta en osaa sanoa mutta torso on jalustalle asetettava kädetön ja päätön rintakuva (esim. vaikka tissittömästä böönasta, noin huvin vuoksi).

• Eikö ole yhtä kuin tyhmä?

• kiakkomaila----

.

"Torspo on / oli jääkiakkomaila"

har!1

.

• torpso lätkälavat = Helsingin kaupungin liikennelaitoksen kuljettajat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      88
      3445
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3053
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2952
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2803
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2618
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      49
      2608
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      54
      2379
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2251
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2112
    Aihe