Torspo

En ole torspo

Mikä on torspo

14

4403

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no....

      No. Enpä tiedä käsitteellistä määrittelyä. Mulle toi sana tarkoittaa adjektiivina jotenkin putkinäköistä ja vähän ehkä jotakin sellaista tavoiltaan ei -niin odotettavissa olevan tai tilanteeseen sopimattoman yllättävän logiikan mukaisella tavalla jossakin yksittäisessä tilanteessa toimivaa toimijaa tai kys. kaltaista toimintaa tai paikkaa tai tapaa tavan yleisyytenä, mutta riippuu asiasta ja tilanteesta, miten mieltäminen menee. Torspo on slangia, eli ei löydy sanakirjasta ( onneksi), kuten ei nettitapausten taukoatta käyttämät lollittelut ja muukaan arjesta irtautunut virtuaalinen pellemäinen ns. minämääritys. Itse olen useinkin torspo: jos unohdan kännykän himaan kiireessä ja käännyn hakemaan sen puoli kilometrin päässä kotoa, olen torspo tai mielestäni torspoilen.

      • Anonyymi00012

        Viimeksi kun näin Torspon, oli keltainen jääkiekkomaila. Siitä on aikaa jo kulunut n.40- vuotta.


    • Marie-Cecile
      • no....

        No mahtaa olla urbaanit dictionaryt... Sanalle torspo, kuten ei monelle muullekaan uudis- ts. slangisanalle ole olemassa suoraa ja yksiselitteisesti vahvistettua merkitystä missään kieliopissa. Kansan keskuudessa syntyvät slangisanat jokainen ymmärtää tavallaan. Voi joo tarkoittaa "tyhmää", mutta ei välttämättä.


      • ihmeprinssi
        no.... kirjoitti:

        No mahtaa olla urbaanit dictionaryt... Sanalle torspo, kuten ei monelle muullekaan uudis- ts. slangisanalle ole olemassa suoraa ja yksiselitteisesti vahvistettua merkitystä missään kieliopissa. Kansan keskuudessa syntyvät slangisanat jokainen ymmärtää tavallaan. Voi joo tarkoittaa "tyhmää", mutta ei välttämättä.

        erityisen tuore ilmaus "torspo" ei ainakaan ole, vaikka joku googlaus voisi näin vihjata. Ainakin 20 vuotta sitten torspoa käytettiin juurikin synonyyminä taunolle, urpolle, jurpolle ja ääliölle.

        "Itse pelasin Kohon mailalla"


      • no....
        ihmeprinssi kirjoitti:

        erityisen tuore ilmaus "torspo" ei ainakaan ole, vaikka joku googlaus voisi näin vihjata. Ainakin 20 vuotta sitten torspoa käytettiin juurikin synonyyminä taunolle, urpolle, jurpolle ja ääliölle.

        "Itse pelasin Kohon mailalla"

        Pikku kuriositeettina sellainen, että jos mielestäsi olet pätevä päättelemään mitä slangimielessä tarkoittaa sana torspo, niin ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno?:D Ihan näin kiteytettynä siitä, että mitä meinasin. Tai ehkäpä Marie-Cecile voisi kaivaa kiinnostuneelle lukijalle vastauksen tuohonkin? Odotan innolla.

        Slangisanatkin ovat aikansa tuote tai ainakin sidoksissa hetkittäiseen kulttuuriin.


      • ihmeprinssi
        no.... kirjoitti:

        Pikku kuriositeettina sellainen, että jos mielestäsi olet pätevä päättelemään mitä slangimielessä tarkoittaa sana torspo, niin ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno?:D Ihan näin kiteytettynä siitä, että mitä meinasin. Tai ehkäpä Marie-Cecile voisi kaivaa kiinnostuneelle lukijalle vastauksen tuohonkin? Odotan innolla.

        Slangisanatkin ovat aikansa tuote tai ainakin sidoksissa hetkittäiseen kulttuuriin.

        "ehkäpä olet pätevä kertomaan myös, että mitä urbaanit tiktionaaryt kertovat sanasta tauno"

        Olen mä siihen pätevä. Se sanoo:

        "Merkitykseltään samanlainen tampio:n kanssa.
        Sehän on ihan tauno "

        Tarkoitus ei ollut kiistää sanomaasi. Kunhan lisäsin että torspo on kauan ja yleisesti käytetty eikä sillä ainakaan minulle ole mitään tarkempaa merkitystä kuin millään muullakaan vastaavalla ilmauksella. Siis että kahdesta henkilöstä voisi sanoa että toinen on torspo ja toinen tampio, mutta ei vastoinpäin.

        Mulle jollakin "Sanakirjalla" ei ole sellaista auktoriteettiä etteikö sen rinnalla jotain tällaistä tiktionaary-tyyppistä wiki-kikkaretta voisi uskoa jossain asioissa, kunhan pitää terveen järjen mukana.


      • tjsp

        Se on kai Törppö, johon siirryttiin mailan saman kaiun vuoksi.


    • ,.,.jb d

      muistaakseni

    • tonou

      Torsposta en osaa sanoa mutta torso on jalustalle asetettava kädetön ja päätön rintakuva (esim. vaikka tissittömästä böönasta, noin huvin vuoksi).

    • Eikö ole yhtä kuin tyhmä?

      • kiakkomaila----

        .

        "Torspo on / oli jääkiakkomaila"

        har!1

        .


    • torpso lätkälavat = Helsingin kaupungin liikennelaitoksen kuljettajat

    • Anonyymi00011

      Ihminen, jolla on enemmän intoa ja ähellystä kuin osaamista ja taitoa. Yleensä törpöllä tai tuhoisalla tavalla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      606
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      605
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      67
      557
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      94
      542
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      486
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe