Antakaa hyviä vinkkejä millä saadaan puolisio pois netistä ja huomaamaan että talossa asuu ihan fyysinenkin puoliso? En tiedä kuinka yleinen ongelma on kyseessä, mutta perheelle ja etenkin minulle vaimon roikkuminen netissä on ongelma. Ei surffaamisessa mitään pahaa ole, mutta jokin tolkku siinäkin asiassa pitää olla. Ei ole kovin mieltäylentävää kun puoliso istuu illat naama kiinni naamakirjassa yms. keskustelupalstoilla. Lapsetkin niin tottuneita siihen että, äiti on vain netissä. Mihin se sitten vaikuttaa: lapset kun on nukkumassa voisimme vaikka viettää loppuillan yhdessä (olen ainakin ymmärtänyt suurimman osan pariskunnista niin tekevän) Illat menee yleensä samankaavan mukaan. Vaimo avaa koneen kotiin tullessaan ja jää istumaan siihen. Joskus vaimo yllättää ja tulee pihalle lasten ja minun kanssa. Tietenkin heti sisään tullessaan koneelle kertomaan ja patsatelemaan kuinka olin perheenkanssa pihalla. Normaalisti itse puuhailen lasten kanssa ja yritän pitää kotia pystyssä. Laitan lapset nukkumaan, vaimo istuu koneella. Monasti olen pyytänyt tulemaan pois koneelta ja viettämään aikaa kanssani. Vastaus: joo tuun ihan kohta... Menee tunti tai pari vaimo edelleen koneella. Kyllästyn ja lähden nukkumaan.
Haluaisin vain lähteä vittuun koko talosta ja jättää vaimon. Voisi mennä vaikka naimisiin koneen kanssa. Vaimo ei ymmärrä ollenkaan mitä pahaa on olla netissä ja keskustella ihmisten kanssa. Ei siinä mitään pahaa olekaan, vaan siinä että omapuoliso kaipaa läheisyyttä. Myös seksi olisi ihan oikeasti kivaa. Lasten takia naimisissa oikeastaan enää olen. Jos ei noita ihania lapsia olisi, niin en olisi enää vuosiin jakanut kotia kyseisen naisen kanssa. Jos vielä muutaman vuoden jaksaisi, niin sitten nuorimmainenkin olisi sen ikäinen, että eroaminen olisi helpompaa, lapset muistaisi millaista on asua isän kanssa. Yksinhuoltajuus jota jo nyt teen loppuu eroon, lapset jää vaimolle. Vaimolle ajatukseni ovat "järkytys" kun luulee minun olevan onnellinen, vaikka asiasta ja tunteista olen puhunut vaimolle.
Netti leski
75
6541
Vastaukset
- läpätiläpäti
Vai ettei vaimo ymmärrä. Miksi kirjoitat, että vaimo luulee sinun olevan onnellinen? Eli ette ole keskustelleet. Puhuminen ei ole keskustelua.
Niin, sulla on joitain vaihtoehtoja... Joko opettelet keskustelemaan, lähdet lätkimään tai menette pariterapiaan selvittämään sotkunne jollei kahdenkeskisestä keskustelusta synny mitään. Tai sitten jatkat valittamista.- Salli mun nauraa.
Jos nainen olisi kirjoittanut saman, se Sika miehenkuvatus olisi pitänyt jättää heti. MUTTA jos nainen onkin se joka roikkuu koneella illasta toiseen, eikä ymmärrä vihjeitä, johtuu tämä siitä että mies ei osaa keskustella?
- odotellen eroa
nais tyyppi joka ei halua keskustella asiasta, koska mitään ongelmaa ei ole, vaimon mielestä, miksi siis mennä avioliittoneuvojallekaan. Jos jostain yrittää puhua niin vastaus yleensä että painu huoriin jos ei kelpaa, keskustele sellaisen kanssa sitten. Tuossa alempana joku ehdotteli piuhojen irrottamista, salasanoja yms. Mutta mikä ratkaisu se on? Lapsellista touhua lähinnä. Kyllä ihmisen pitää itse huomata laiminlyövänsä perhettä. Ei sitä varmaan kukaan osaa kuvitella ellei itse koe samaa, mitä kaikkea netissä roikkuminen aiheuttaa. Esim. jos pitää lähteä jonnekkin niin netissä roikutaan lähtöön saakka. Lähes aina ollaan myöhässä joka paikasta syy: emäntä ei jouda ajoissa kun on koneella...
- mk
odotellen eroa kirjoitti:
nais tyyppi joka ei halua keskustella asiasta, koska mitään ongelmaa ei ole, vaimon mielestä, miksi siis mennä avioliittoneuvojallekaan. Jos jostain yrittää puhua niin vastaus yleensä että painu huoriin jos ei kelpaa, keskustele sellaisen kanssa sitten. Tuossa alempana joku ehdotteli piuhojen irrottamista, salasanoja yms. Mutta mikä ratkaisu se on? Lapsellista touhua lähinnä. Kyllä ihmisen pitää itse huomata laiminlyövänsä perhettä. Ei sitä varmaan kukaan osaa kuvitella ellei itse koe samaa, mitä kaikkea netissä roikkuminen aiheuttaa. Esim. jos pitää lähteä jonnekkin niin netissä roikutaan lähtöön saakka. Lähes aina ollaan myöhässä joka paikasta syy: emäntä ei jouda ajoissa kun on koneella...
Katkaiset nettiyhteyden vaikka kuukaudeksi ja katsot mitä tapahtuu.
- läpätiläpäti
Salli mun nauraa. kirjoitti:
Jos nainen olisi kirjoittanut saman, se Sika miehenkuvatus olisi pitänyt jättää heti. MUTTA jos nainen onkin se joka roikkuu koneella illasta toiseen, eikä ymmärrä vihjeitä, johtuu tämä siitä että mies ei osaa keskustella?
Keskusteluun tarvitaan vähintään kaksi. Vihjeiden viljely ei ole keskustelua. Puhuminenkaan ei ole keskustelua. Keskusteluun liittyy erittäin olennaisena osana KUUNTELEMISEN taito. Jollei keskustelu suhteessa suju, suosittelen terapiaa. On todella typerää kuvitella, että kumppani voisi lukea ajatuksia. Ei se voi. Koskaan.
Meillä on oikeus erilaisiin mielipiteisiin. Jos sinun mielestäsi mies pitää jättää vastaavassa tilanteessa, niin ok. Olen kuitenkin eri mieltä. Aina kannattaa yrittää muita keinoja ensin. Mun mielestäni ihmiset eivät osaa keskustella. Ja vaikeaahan se onkin. Sitä pitää oikeasti opetella. - tiutau itelles
Meinasinkin juuri kirjoittaa, että jos on yritetty jo puhua ja tosissaan ap on yrittänyt päästä vaimolle läpi, niin kamat kasaan.
Mutta alkuperäiselle tarjoan seuraavan neuvon:
Ennen kuin lähdet, niin tee kaikkesi, että keräät elävää todistetta vaimosi koneella istumisesta. Siis vaikka videokuvaat muka lapsia ja yrität houkutella vaimoasi pois koneen äärestä. Ystäville ja tuttaville sanot, että vaimo istuu koneella, ei lähde/tee/tahdo. Kirjaa vaikka paperille ylös kaikki ajat, jotka vaimo on istunut koneella. Älä puhu mitään erosta missään vaiheessa. Hiljaa vaan todisteet kasaan.
Kun tulee aika päättää, kumpi saa lapset, niin todisteet pöytään ja lapset ovat sinun. Ei lapsia aina määrätä äidille, onneksi, ei vaikka äiti kävisikin töissä ja isä ei.
Koska ap:n on yksi nainen jo ottanut, niin ei varmaan ole vaikeuksia toista löytää, eli älä siksi ainakaan jää kitumaan. Sinulla on vain yksi elämä.
Jos sen sijaan tahdot yrittää vaimosi kanssa, niin kokeile positiivista vahvistamista. Palkitse, kun tekee jotain muuta kuin istuu koneella. Jos vaikka viettää tunnin laittamassa hiuksiaan vessassa koneella istumisen sijaan, niin kehu tukkaa. Mainitse, että olipa kiva olla ulkona lasten ja hänen kanssaan.. Jos juotte kahvia niin laita kahvi pöytään ja sano, että jäähtyy. Sano, että "ai kun kiva välillä jutella aikuisen kanssa".. Yrittämisessäkin on jotain järkeä. Joskus olet vaimoosi rakastunut ja jotain ominaisuutta ihaillut.
Voisit myös kokeilla teknistä häiriötä.. Jos vaimosi ei ole tietokoneihmisiä eikä heti ymmärrä mennä purkille katsomaan, jos netti on poikki, niin voisit piuhan vaikka pistää poikki ja sanoa, että haet uuden piuhan ylihuomenna tms... Jos taas langaton purkki on, niin konffailemaan niin, että se katkaisee yhteyden aina klo 21:32.. langattomaan voi myös laittaa sellaiset säädöt, että vain tietyt mac-osoitteet voivat käyttää yhteyttä, eli jos vaimollasi on oma kone, blokkaa sen yhteys kokonaan ja sitten hämmästelet, että miten hitossa ei voi käyttää. Jos vaimosi soittaa tukeen räyhäten, niin anna räyhätä. Tuki harvoin keksii että mac-osoitteen perusteella on yhteys kielletty... Jos taas pistää sinut soittamaan, niin teeskentele soittavasi ja odottavasi tukeen. Puhelin vain äänettömälle ettei kukaan voi soittaa yhtä aikaa.
Jos meinaan menet sanomaan vaimollesi, että hän on nettiaddikti ja tarvii hoitoa, niin siitäkös riemu alkaa.
Oho, kahvitunti venähti, lisää olisi asiaa, mutta töitäkin on tehtävä -> - *Suloinen Myrkynkeit
:D
Jees, minäkin istun hyvin paljon, mutta viikonloppuna istuu myös aviomie, kun sillä on ne omat nettisivutkin. Välillä vituttaa varmaankin puolin, sekä toisin, mutta meillä ei tartte kun karjasta (pst. siis minä karjaisen)... että "Helvetti" thats it! nyt lähden itekseni jonnekin autolla ajeleen, niin kyllä ainakin ukko tallustaa hyvin äkkiä pois koneelta. Minä saan istua kyllä rauhassa,kun mulla on muutenkin "tehtävä" täällä esim.suomi24.ssä. Ei tommosen takia tarvitse nyt sentää eroa harkita, taikka eroa :) VAAN se onkin eri juttu sitten, jos toisella on siellä joku heila ja sen kanssa lirkuttelee. ;D
Mulla ei oo, eikä ole tuolla toisellakaan :) - Pfft..
*Suloinen Myrkynkeit kirjoitti:
:D
Jees, minäkin istun hyvin paljon, mutta viikonloppuna istuu myös aviomie, kun sillä on ne omat nettisivutkin. Välillä vituttaa varmaankin puolin, sekä toisin, mutta meillä ei tartte kun karjasta (pst. siis minä karjaisen)... että "Helvetti" thats it! nyt lähden itekseni jonnekin autolla ajeleen, niin kyllä ainakin ukko tallustaa hyvin äkkiä pois koneelta. Minä saan istua kyllä rauhassa,kun mulla on muutenkin "tehtävä" täällä esim.suomi24.ssä. Ei tommosen takia tarvitse nyt sentää eroa harkita, taikka eroa :) VAAN se onkin eri juttu sitten, jos toisella on siellä joku heila ja sen kanssa lirkuttelee. ;D
Mulla ei oo, eikä ole tuolla toisellakaan :)VAAN kun se on eri juttu siinäkin kohtaa kun on ne lapset. Ja siinä kohtaa kun VAIN toinen istuu koneella, eikä molemmat.
- oppeliini
Ellet, opettele! Kuinka vaikea tuo nyt on.
Yksinkertaisesti vain sanot että tästäpäivästä lähtien meidän kodissa ei istuta enää koneen ääressä. Se aika käytetään lapsiin. He eivät ole tehneet mitään pahaa jonka takia sinulla on oikeus varastaa heiltä aikaasi.
Sitten vain joko katkaiset koneen johdon, laitat salasanat ettei nainen saa sitä auki tai viet koneen piiloon .- s
Erittäin mielenkiintoista seurata, sillä jos kuka mieheni on todella netti- adikkitio . Olemme keskustelluut ko. asiasat, muutaman illan Hän jaksaa olla erossa. Ja ei sitten tee mitään ko. duunia netin välityksellä. Kunhan sillä roikkuu, näin minulle kerrottu / sanottu. Aikani siedin , mutta kaikelle tulee sitoraja, jonka hän ylitti. Menetti paljoon......
- widow's
Olen ihan samassa tilanteessa. En musta milloin olisimme vaimoni kanssa menneet samanaikaisesti nukkumaan. Jos netin ottaa puheeksi on vastaukset luokkaa: onhan minullakin oltava sosiaalinen elämä tai mitä tämä nyt haittaa. Onko vaimosi kotiäininä lapsia hoitelemassa? Onko tämä netti vain jäävuorenhuippu? Luulen että sinäkin olet käyttänyt aikaa avioeron selvittelyyn ja käytännön kysymyksiin; kuka hoitaisi lapsesi, missä asuisitte yms. Perimmäinen kysymys on kuitenkin se että tyydyttäkö parisuhteesi sinua. Uskon että vaimosi vastaisi kysymykseen aivan samalla tavalla kuin sinä. Ei hänkään tätä suhdetta pidä kaikin voimin kasassa. Toimillasi olet hiljaisesti hyväksynyt sosiaaliset mediat ja sen höpöhöpön siinä vaimon ajanvietteenä. Nyt kun yrität karsia sitä, niin sota tulee. Olet hiljaisesti hyväksynyt nuo kotitöiden osuudet itsellesi ja antanut sen ajan vaimollesi "virkistäytymiseen". Toivot tehdessäsi kotitöitä että sinut "palkitaan" illalla lasten nukkuessa, mutta kun sen aika tulee ( olet odotellut sängyssä kauan) on vaimosi sitten niin väsynyt tai muuten ei vaan halua... suutut, käännät selän vaimolle. Panetta perkeleesti mutta.... Vaimosi kysyy sinisilmäisesti "mikä nyt on??"
En oikeasti osaa antaa sinulle neuvoja. Mutta tiedän tunteen. Paska flaksi. Järkätäänkö sellainen ideapankki ja kokeillaan tahoillamme? Tavoitteena muuttaa parisuhdetta paremmaksi tai erota? Tärkeää tässä on kuitenkin saada jokin muutos aikaiseksi.- odotellen eroa
ollessa kotiäitinä netinkäyttö "karkasilapasesta". Voihan se olla, että olemalla lasten kanssa ja hoitamalla kodin muutenkin olen juuri antanut "virkistäytymisaikaa". Mutta kai ihmisen pitäisi ymmärtää jos sanoo asiat ihan suoraan mikä mättää.
Olen kyllä lähestulkoon varma siitä että ero meille tulee. Se on helpottavaa kun itse ainakin tietää mikä on oma suunnitelma asian suhteen. Toivon kuitenkin että voisin elää vanhaksi yhdessä vaimon kanssa ja kasvattaa lapset ja lapsenlapset, mutta nykyisenkaltaista elämää en kyllä aio viettää enää kauan. Ideapankki kuulostaa hyvältä:) vielä kun keksisi niitä hyviä ideoita. - höhhöh.
odotellen eroa kirjoitti:
ollessa kotiäitinä netinkäyttö "karkasilapasesta". Voihan se olla, että olemalla lasten kanssa ja hoitamalla kodin muutenkin olen juuri antanut "virkistäytymisaikaa". Mutta kai ihmisen pitäisi ymmärtää jos sanoo asiat ihan suoraan mikä mättää.
Olen kyllä lähestulkoon varma siitä että ero meille tulee. Se on helpottavaa kun itse ainakin tietää mikä on oma suunnitelma asian suhteen. Toivon kuitenkin että voisin elää vanhaksi yhdessä vaimon kanssa ja kasvattaa lapset ja lapsenlapset, mutta nykyisenkaltaista elämää en kyllä aio viettää enää kauan. Ideapankki kuulostaa hyvältä:) vielä kun keksisi niitä hyviä ideoita.on nettiriippuvuus. Kai luulisi, että henkilö itsekin tajuaa sen. Psykologin juttusille vaan, jotta riippuvuudesta pääsee eroon. Ei se ole mielihyvää tuottavaa elämää elää netissä. Paljon muita aktiviteettejä olis, terveellisempiä. Kai se jotenkin päätteestä saatu sähkövirtataajuus vaikuttaa aivoihin. Facebook varmasti pahimipia koukuttajia, mikseivät myös muutkin sivut. Kirjat eivät varmaan enää nettikoukussa olijoille maistu.
- 135+66
höhhöh. kirjoitti:
on nettiriippuvuus. Kai luulisi, että henkilö itsekin tajuaa sen. Psykologin juttusille vaan, jotta riippuvuudesta pääsee eroon. Ei se ole mielihyvää tuottavaa elämää elää netissä. Paljon muita aktiviteettejä olis, terveellisempiä. Kai se jotenkin päätteestä saatu sähkövirtataajuus vaikuttaa aivoihin. Facebook varmasti pahimipia koukuttajia, mikseivät myös muutkin sivut. Kirjat eivät varmaan enää nettikoukussa olijoille maistu.
Ei nettiaddikti halua vain myöntää riippuvuuttaan ja vähentää aikaansa netissä. Sillä sehän olisi pois siitä ajasta, minkä nyt pitää itselleen nautinnollisena. Tiedän sen itse. 15-17h netissä vrk:ssa. Välillä on mennyt toista vuorokautta putkeen netissä, kun on aina jotain käymättä.
Kirjat, mitä ne on? Voihan niitä kirjoja lukea netin kautta. ;)
- puhu ja kuuntele
"Lasten takia naimisissa oikeastaan enää olen."
mieti vähän...
Meillä ukko makaa illat sohvalla sudoku ristikoiden ja töllön orjana.. haluaisin myös sitä läheisyyttä.. niimpä istun koneella ja surffailen..
ongelma on puhuttu, vaimo väsyttää ja elämä on perseestä.. silti ei erota, vaan yritetään muuttaa tapojamme.. - Jo passaa
Minä olen netissä mielummin kuin miehen kanssa, joka ei puhu eikä pussaa.
Makaa päivät sängyssä lukien, eikä innostu mistään. Hänestä hän tekee kaiken, kun aamulla järjestää tiskikoneen ja lakaisee.
Häntä ei kiinnosta lähteä mihinkään, esim kävelylle tai puistoon ymp ymp. Minulla ei todellakaan
ole pienintäkään mielenkiintoa istua ihmisen viereen, jolla ei ole enään mitään sanottavaa.
Hän on ollut 2 vuotta työtön ja löytää kyllä selityksen miksei ole saanut töitä.
Ärisee ja murisee lapsille, jotain teko pirteyttä välilllä havaittavissa.
Minä en odota enään yhdenkään lapsen kasvan isommaksi vaan eroan. - pusi pusi sullekkin
Oot varmaan huomannu, että kyllästyminen ja tylsyys on tullut liittoonne..
Itse ratkaisin asian ja hommasin itellekkin läppärin...mikäs täällä ihmisten kanssa lässytellessä!
Ei se seksi enää tahdo maistua, kun yhtä kaurapuuron syöntiä koko juttu muutenkin ilman intohimoja..
Hommaa säkin ittes koneelle, kohta istuu siellä muksuskin, kun murrosikään tulevat.
Sen muutaman vuoden kun jaksat, niin hae sitten itselles se elämäs rakkaus, jos olet vielä niin lapsellinen että sellaisia luulet oikeesti olevan olemassa.
Jokaisella vain yksi elämä ja sekin pitäisi kuitenkin saada elää niinkuin itse haluu..mitä valitat! - Herra Miäs
Kokeileppa lähestyä rouvaasi hänen omia kanaviaan pitkin, eli netin välityksellä. Perusta profiili esim Facebook:iin ja kirjoita tuo tänne lähettämäsi viesti suoraan vaimollesi itselleen hänen henkilökohtaiseen postiinsa. Joskus kirjoittamalla tapahtuva keskustelu vaikeista asioista toimii hyvin, koska silloin harvemmin tulee ilmaistua mitään yliampuvaa tai tyhmää kiivastuksissaan lauottua "kökköä" ja viestejä lukien/kirjoittaen hankalatkin asiat avautuvat joskus selkeämmin, kuin puhumalla tai ainakaan raivoamalla. Tuollainen uusi lähestymistapa voisi herättää vaimosikin miettimään, miten teidän asianne oikeasti ovat, jos samassa taloudessa asuvien pitää keskustella keskenään netin välityksellä.
- Juuri näin
Aivan loisto idea. Niin totta :) Tämän luulisi jo jotain ajatuksia hänessäkin herättävän.
- :// :)
Tosi hauska ketju! Niin tätä päivää. Nainen olen, ja hymyilyttää lähinnä tämä touhu vaikka jollain tasolla kuulostaa tutulle.
Ennen naiset kälätti puhelimessa ja miehet valitti liian isoista laskuista :). Ajat muuttuvat. - Näin on
ja netissä keskustelee panokumppaninsa kanssa ja juonii selkäsi takana.
Älä ole noin sinisilmäinen.- Jospa näin
Voisi zekata, että millä sivustolla vaimo käy ja mennä sille sivustolle itse ja alkaa pokaa naista ja kokeilla, että irtoaisiko häneltä. Vaimolle voisi olla syyri ylläri, kun mies, jonka kanssa hän on tehnyt treffit, onkin hänen oma ukkonsa. ;))
- niin_5000
Sinun täytyy vaan sanoa tiukaaan vaimollesi että tälläinen ei käy enään , joko sinä , lapset tai tietokone sanot vaan että sinä viet erossa myös lapset jos ei tilanteeseen tule korjausta elämä on vaihtoehtoja!
- jhyhy
Tuo on yleinen ongelma, nyt yleisin eron syy on facebook, oli ihan aito uutinen tuosta!!! Facebook on tuhonnu monen liiton tässä viimeisen 2vuoden aikana!
- Minähänsevaan
... sulla on kohtalotovereita!! Täällä yksi... jos yritän sanoo että sulla on mieskin, vastauksena on että "eikö mulla saa olla harrastuksia!!!?!?!"
Tosi kiva lukee välillä kaikki meidän perheen tekemiset ja menemiset netistä! Naamakirjassa lukee taas isolla että mitä on tehty ja missä sekä kenen kanssa. Voi Jeesus!!
Jos ollaan saatu lapset nukkumaan "hyvissä ajoin" että nyt sais iskäkin vähän hellyyttä, on naamakirja tms. foorumit tärkeämpää. Siellä roikutaan kunnes tulee uni ja sit ei kiinnosta enää mieskään :(
Naiset tätä tietysti vähättelee ja naureskelee mut on meitä netti-leskiä toisessakin sukupuolessa...
- djsk jdsk
vaimosi naamakirja sivulle, että olis kiva kun olisit joskus perheesikin kanssa etkä aina täällä, kerro myös että olet onneton koska et saa huomiota. Julkinen näyryytys on aina kova kolaus.
Toinen vinkki, mene lasten kanssa vaikka viikon ajan joka kerta suoraan tarhasta jonnekin puistoon...käytte tekemässä joka päivä jotain pikku kivaa ilman äiti, jospa hän sitten tajuaa kun lapset selittävät silmät kirkkaina mitä kaikkea kivaa ovat tehneet ja hän on istunut senkin ajan koneella.
Tuskin sinulla on sydäntä mennä yksinäsi jonnekin ja jättää lapset kotiin äidin kanssa, joka tuskin muuttaisi päivä rutiiniaa miksikään. Olet ilmiselvästi melko hyvä isä.- minä.
yhdyn edelliseen kommenttiin että olet ilmiselvästi hyvä isä!kurjaa että tilanne tälläinen,toivon itsesi ja perheesi takia sen pian parantuvan..en toki tunne vaimoasi mutta mitäs jos annat ukaasin että se on joko kone tai minä?!luulisin vaakakupin kuitenkin kallistuvan sinuun..ja perheen yhdessä pitämiseen eikä naamakirjaan...ainakin todella toivon näin!kaikkea hyvää elämääsi ja voimia!=)
Minä olin netti riippuvainen, kun olin naimisissa mieheni kanssa istuin aina koneella. Kun erosin huomasin että ei se nyt niin kauhean tärkeää olekkaan. Otat tiukat sun vaimos kanssa. Kerta kaikkiaan suljet sen koneen kun olet kotona lasten kanssa. Sanot ett tehdään jotain muuta. Tai tilaat ammatti auttajalle ajan vaimollesi. Jos mulla ois ollut yhtä ihana mies kuin sie olet, en ois tietokoneella istunutkaan. Mutta ninun mies ei ollut lainkaan mukava. Ainoa vaihto ehto on sitt että haet eroa ja lastesi huoltajuutta. Toivon että saat lapsesi itsellesi.
- Make -85
Meet vaan kato facepuukkiin ja pistät tilapäivityksiä sinne kun menee huonosti jne.. =P Eikähän kohta huomaa...
- tero k
Ota lapset mukaan astukaa ulos. Harrastakaa, antakaa äidin olla koneella jos se on tärkein. Pidä kirjaa hänen kotitöistä ja koneella olosta, kun lopulta haet eroa ei avioliitosta vaan (taloudenhoitajan paikalta) voit esittää kirjanpitoasi esim. lastensuojeluun saat rakkaimpasi pitää itselläsi. Saat ensin olla lastenhoitaja ja kun lapset ovat lentäneet pesästä saat olla vihanneksen omaishoitaja. Minä nautin 2v. poikani hoidosta täysin siemauksin ja lähdemme leikkipuistoon kun herää päikkäreiltä.
- Nanitsu
Aloittaja käyttää myös itse kyseistä sanaa, eli riippuvuutta. Milloin ollaan riippuvaisia viinasta, aineista, sienistä, seksistä, shoppailusta jne.jne. Sukupuolesta viis, nyt on aika kohdata ongelma suoraan. Koska ongelmahan tuo on väittää vaimo mitä tahansa.
Ensinnäkin kannattaisi varmaan ensin itse miettiä mitä haluaa. Aloittaja itse pohtii, että on avioliitossa enää lasten takia ja suunnittelee jo valmiiksi eroa kunhan nuorin lapsi on tarpeeksi vanha. Haluatko ylipäätään itse enää jatkaa liittoa? Jos vastaus on kielteinen niin mitäpä siinä turhaan taistelemaan, nostaa kytkintä, siinäpä se.
Entä jos tosiaan haluaa liittoansa jatkaa? Kuten moni jo täällä todennut, aukaise vaimosi silmät asioiden todelliselle laidalle vaikka väkisin. Järkkää muksut vaikka hetkeksi hoitoon, istutat akkasi alas, käsket pitämään suunsa kiinni ja puhu. Ja tee myös selväksi mitä itse haluat. Asiallisesti. Tappelemallahan tuosta ei mikään muutu, mutta loppupeleissähän asia on aika hiton selvä: Vaimo valitsee sinut ja lapset taikka tietokoneen.
Tulipahan mieleeni eräs tapa jossa joutuu ainakin väkisin kohtaamaan oman käytöksensä. Hommaa jostain videokamera, ja filmaa parit teidän oloissa "normaalipäivät" ja pistä vaimosi katsomaan se. Jollei siinä vaiheessa tajua omaa käytöstään kun se konkreettisesti lävähtää päin naamaa, eikä voi sitä mitenkään kieltää tai kaunistella, niin joutaakin viettään elonsa koneen kanssa.
Tee selväksi oma kantasi oli tilanne mikä tahansa. Ja aikaisempiin kommentteihin on pakko sanoa, että julkinen nöyryyttäminen tai kosto motiivina ei ole oikea tapa kohdata asioita. Haluaisiko kukaan koskaan moista omalle kohdalleen? Helppoahan se on aina sieltä ruudun takaa huudella eikö vain :)
Nettiriippuvuus on nykyään hyvin yleinen ongelma, ja suurin osa riippuvaisista eivät sitä näytä edes itse tajuavan. Eihän siinä toki ole mitään väärää kun itse roikkuu netissä tuntikaupalla netissä ja puoliso/muksut touhuilevat omiaan? Huhhuh. Itse olin nuorempana hyvinkin riippuvainen, sain siis kirjaimellisesti fyysisiä oireita jollen nettiin päässyt kun itse sitä halusin. Netti oli se pakokeino kun muu elämä potki rajustikkin päähän. Onneksi sentään itse tajusin asian ajoissa ja tein asialle jotain.
Siksi sanoisinkin, että ymmärrän kyllä riippuvuuden ja siihen on aina jokin syy. Mutta riippuvuudesta pääsee myös eroon jos itse sitä vain haluaa. Asia pitää vain tosiaan vaikka väkisin kohdata jonkun toisen osapuolen toimesta. Muutenhan kyseessä on vain se harmiton ajanviete joka ei ole keltään pois? Eikö? Niin, kysyppä asiaa uudestaan siinä vaiheessa kun omat lapset ovat täysin vieraantuneita ja puoliso lähtenyt lätkimään ajat sitten. Mutta onhan se netti minne kaiken voi purkaa kun on niin huono-onninen ja kaltoinkohdeltu - höhlä
Nakkaa kone kartanolle ja uhkaa tehdä sama vaimolle, jos ei tyylit muutu ;)
- fasettaja
Itse istun illat naamakirjassa myös syystä että ei tuosta ukosta seuraa saa...jaksaahan se mulle natista et taasko sä oot siel johon vastaa et joo olen! Heti kun lopetat kaljan kittaamisen (6-8)pvä niin mä lopetan fasettamisen. Tosiasiassa mies kyllä käy töissä ja hoitaa kodinkin minun kanssa ja kaikin puolin mulla on todella ihana mies
- backwall
Mullakin vaimo vietti koneen äärellä lähes koko vapaa-aikansa mitä kotona oli. No sitten irtisanoin netin ja sanoin, että hankin toisesta paikasta liittymän. Hän alkoi kyselemään, että koska nykyinen sopimus loppuu jne.. ja jonkun aikaa myöhemmin (n. 1kk ennen vanhan liittymän loppua), hän lähti kävelemään - siis muutti pois! Voi olla sattumaa tai sitten osin/kokonaan jonninmoista nettiriippuvuutta.
- O.E
Itselläni oli sama ongelma ja ehkä pahempikin vielä . En tiedä onko sinun puolisosi peliaddikti mutta minun oli ja kiisti tai kiistää raivokkaasti peliriippuvuuden. Tilanne kävi kovin hurjana meillä. Jos keskeytin puolison pelin sain kuulla kunniani lasten nähden. Raivoamista ja kiukuttelua, piikittelyä, ilkeilyä, syyttelyä, valehtelua. Puolisoni oli jo naamakirjassa, pelasi peliä tietokoneella, tv tai käsikonsolilla useita tunteja päivässä ja lapset aina yksin. Pelejä on talo täynnä joka paikassa jotka sopivat laitteisiin ja uusia pelejä piti saada kun vanhat eivät riittäneet. En voi sietää peliaddikteja koska heidän logiikassaan ei ole mitään järkeä. Ei tolkun tolkkua. Ongelmat johtivat toisen ongelman pariin kunnet sain selville että puolisollani oli edelleen yhteyksiä entiseen poikaystävään ja tapaili tätä minulta salassa. Puolisoni kertoili että on menossa jonnekin vaikka oli aivan jossain muualla. Tätä ja monia muita valheita tuli solkenaan. Tuntui aivan selvältä että puoliso haastoi riitaa päästäkseen lähtemään suhteesta. Jokin riita piti aina jostakin saada siis aikaiseksi ehdoin tahdoin. Harmittaa kun tästä ja monesta muusta asiasta kärsivät lapset.
Puolisoni ei todellisuudessa välittänyt eikä arvostanut mitä hänellä oli vaan heittäytyi välinpitämättömäksi taloutta ja lapsia kohtaan. Lapset kärsivät eikä puoliso ole edes huomaavinaan kun lapsi itkee vieressä kurkku suorana. Kun lapsen eivät saaneet huomiota äidiltään otin ne viereeni ja annoin huomiota. Ongelmana on että lapset ovat rintaruokinnasta riippuvaisia, joten miehenä en voi heitä auttaa ainakaan imettämisen suhteen muuten kyllä leikittiin ja vietettiin yhdessä aikaan.
Sekin että kuten varmaan kaikki tietää imettäminen lujittaa lapsen ja äidin suhdetta. Vanhimmainen roikkui tämän tästä äidin käsivarressa äidin ollessa tietokoneella helposti yli kuusi tuntia kaivaten huomiota. Äiti vastaa lapselle sanoin: "äitillä ei nyt kerkee" tai "äitillä ei ole aikaa" tai "äitillä on nyt tärkeämpää tekemistä" ja hätistää itkevän lapsen pois useaan kertaan. Nuo puolisoni sanat kaikuvat yhä korvissani jota hoki päivittäin.
Puolisoni pelaaminen, naamakirjassa ja netissä kulutettu aika vei kaiken sisällön suhteesta, joka lopulta tuhosi suhteemme kokonaan. Taloutemme muut toimet jäi toisarvoiseksi ja yhteinen aika ja läheisyys katosi tunteiden kera. Itseltäni katosi enää yrittää myös koska puoliso ei välittänyt mistään mitään vaan enemmänkin syytteli minua kaikesta mahdollisesta ja syyttelee edelleen. Jos puhuin ongelmasta puoliso käänti asia siihen että haastan riitaa. Mistään ongelmasta ei olisi saanut puhua koskaan.
Nyt tilanne sellainen että lasteni äiti vei lapset ja uhkaa nyt pitää lapset itsellään kokonaan eikä anna niitä minulle vaikka on yhteishuoltajuus. Nyt kiista on siirtynyt toisaalle, lapsista.
Millaisia tuntemuksia tämä herättää sinussa ja oliko teidän perheessä samanlaisia ongelmia? - summer wine
Jos mahdollista niin viepä koko perhe tai menette kaksin vaimosi kanssa matkalle. Vaikka viikonloppu mökillä tai kylpylässäkin olisi ok, pääasia ettei siellä olisi mahdollisuutta nettiin. Voisitte viettää yhdessä aikaa perheenä, pitkästä aikaa. Kun matka on ohi ja tulette kotiin pyydät vaimoasi istumaan kanssa pöydän ääreen. Kerrot vaimollesi, että matkan tarkoituksena oli saada hänet pois koneelta perheen pariin ja viettämään aikaa sinun, hänen aviomiehensä kanssa. Ja pyydä nimenomaan, että hän kuuntelee ensin mitä sinulla on sanottavaa ja annat kaiken tulla niin maan perusteellisesti kuin osaat. Mitä kaipaat ja miksi, mitä tunteita herättää yms. Ja asioita kannattaa yrittää lähestyä mahdollisimman asianeutraalisti tai positiiviselta kannalta. Esim. En pidä siitä, että istut aina koneella itseksesi vrt. Pidän siitä kun saan viettää aikaa kanssasi yhdessä. Ylpeys ja vihastuminen nostaa helposti kuulijassa päätään, jos keskustelun sävy on vain syyttävä ja negatiivinen. Tällöin itse asia saattaa jäädä kuulematta. Asioista tulee puhua mahdollisimman suoraan ja rehellisesti, mutta kannattaa kiinnittää huomiota siihen miten asian esittää. Vaimosi pitää ottaa sinut vakavasti.
- Kirsikankukka11
Lähtekää lomalle Kiinaan! Siellä on Facebook ja pari muuta länsimaalaista nettisivua suljettu.
- sätin kokenut
Oikeastaan tuossa "summer winen" kommentissa tulikin olennaisin.
Lisäisin vain, että joku puuttuu oikeasti väliltänne, vaimosi nettailu on vain oire, jolla täyttää jonkinsortin tyhjiötä. Hän saa siitä mielihyvää ehkä minuutin tunteen verran vaikka surfailisi 24 tuntia, hän vain etsii ja etsii.
Me kaikki, aloittajakin olemme jonkinlaisia nettailijoita, koska näille palstoillekin osumme ja vastailemme.
Se töpselin irrotus ei ole hyvä. Jokaisen vihan jälkeen nettiin palaaminen on lääke. Oikeus yksityisyyteen on.
Vaimosi tietää kyllä olevansa luuseri, hänellä vain ei ole kykyä eikä välineitä hypätä pyörästä.
Siihen tarvitaan molempien tahtoa. Yksipuolista ongelmaa näissä asioissa ei ole. - odotellen eroa
huomata etten ole asian kanssa yksin. Asiaan on tullut hyviä ideoita. Tiedoksi, meillä on kaksi kannettavaa ja olen myös itse facebookissa, pari kertaa viikossa. Tässä eilisen illan saldo, vaimolta työt loppui kahdelta. Kotona noin puoli kolmelta (ensimmäinen facebook päivitys). Itse vielä olin silloin vielä töissä. Kotia tulessa lastenkanssa vaimo istui koneella. Lämmitin sitten edellisenä päivänä tehtyä ruokaa, jota emäntä kävi syömässä, sitten takaisin koneen ääreen loppuillaksi. Itse nukkumaan noin 11, vaimo jäi koneelle kuten yleensä, tiedä sitten mihin saakka istui. Vaimo siinä mielessä onnekas, että joutuu töissä liikkumaan, niin säilyy fyysisesti kunnossa. Mutta kaipa meillä on jonkinasteinen riippuvuus, alkoholismiin verrattavissa oleva tila päällä.
- router23
Onko teillä kertomasi perusteella kotona reititin kun kerran kaksi kannettavaa on verkkoon kytketty. Voisit kokeilla blokata reitittimen asetuksista facebookin ja pitäisit ylläpitäjän salasanan vain itselläsi. Saisitte taas hieman tuntumaa siitä millaisia päivät ilman facebookia olisivat.
- zztoppy
Vaikka seuraavaa.. Ala seurustelemaan viinapullon kanssa iltaisin kun eukko on netissä. Usko pois niin huomaa kyllä sinutkin. Jos pyytää lopettamaan niin vastaa että joo kohta..
- piupaukulkija
on vaimosi, ja vaikka hän yrittäisikin jättää koneen avaamatta ei hän rauhoitu tavalliseen perhe-elämään. Itsekin istun koneella paljon ja olen huomannut säteissä istuessani että niin istuvat muutkin, ja toisilla on pieniä lapsiakin siinä. Tämähän on kuin pelaamista tai tupakoimista tai jotain muuta josta tulee riippuvaiseksi. Se vaatii aikansa ja voi mennä ohikin. Me istumme netissä vuorotellen, minä ja mieheni,ja tutustuimmekin netin kautta. Netistä tulee kuin kahvila tahi olohuone jossa tapaa nikkejä jotka luulee tuntevansa. Siinä se onkin, netissä jokainen istuu nikkinsä takana ja kirjoittaa mitä mieleen tulee, ja sitten kuvitellaan että se on aitoa. Jos yrittäisit saada vaimosi kanssa sopimuksen siitä että ensin leikitään lasten kanssa jotka ovat oikeita ja hoidetaan koti ja myöhemmin illalla kummallakin on oikeus olla sitten netissä. Jos teillä on vielä yhteinen kone niin hän huomaa kuinka kurjaa on odottaa vierellä kun istut netissä samoin kuin vaimosi istui.Meillä on nyt vuosien jälkeen tilanne jo niin että kone voidaan laittaa kiinnikin kun toinen istuu vieressä ja odottaa seuraa.Jos saisit vaimosi ymmärtämään että hän loukkaa sinua ja tarvettasi saada hänen huomiotaan, että olet mustasukkainen siitä että hän käyttää kaiken vapaa-aikansa vain virtuaali-ihmisten kanssa seurusteluun eikä huomaa kuinka oma perhe tarvitsee hänen huomiotaan ja rakkauttaan
...vaimosi on sairas!
Katselin vastauksia Sinulle je yllätyin toden teolla!Eivätpä vastaajat ole tietoisia sanasta ;riippuvuus!
Mielestäni vaimosi on jo sairaan riippuvainen netistä..eikä ole varmastikaan ensimmäinen! Ota "härkää sarvista kiinni", kuten sanonta kuuluu! Älä jää miettimään, vaan pistä tietsikka kiinni ja sano, että nyt keskustellaan!
Teillä kun on lapsiakin..
Tsemppiä!- Rike_1
Hei!
Muilla vähän samanlainen kokemus kuin sullakin. Mä lopetin suhteen, enkä uutta naista ole vielä ottanut. Nykyään otan naisen vaan tarvittaessa, sitten siihen se jää. Vaihtelu on kivaa. Lasten takia asia on kurjaa, usein miehet ovat parempia huoltajia kuin naiset. Nykynaiset muutenkaan osaa yhtään mitään. Mutta mä en tarvi naista, muuhun kuin seksiin. Näin on hyvä elää...suosittelen että teet omat päätöksesi asiasta.- kruk
Kaverini sanoi samalla tavalla kuin sinä ja ehdotti sitä myös minulle että jättäisin naiset kokonaan seurustelun ulkopuolelle mutta harrastaisin vain seksiä niiden kanssa. Tässä vaan tulee se ongelma vastaa etten kykyne olemaan naisen kanssa vain seksin vuoksi ja lähteä kuin kulkukoira konsanaan kalpimaan tiehensä. Arvostan kuintenkin naisia etten kykyne käyttämään heitä ns. hyväksi edes seksin kautta. Se on vaan jotenkin väärin. Asiassa on toinenkin puoli. Sukupuolitaudit leviävät ja ne eivät ole varmasti mikään kehumisen aihe joten riskit ovat olemassa vasrmasti. Luottamukseni kuitenkin naisiin on totaalisesti mennyt enkä hyväksy enää sitä pelleilyä koska minulla ei ole siihen aikaa. Joten jos jättäydyn suosiolla kokonaan pois sinkkumarkkinoilta niin säästän myös heidän aikaansa enkä vain omaa aikaani. Taidan elää vanhana poikana lopun elämäni eikä ajatus yhtään hullummalta vaikuta. Aikaa jää itselle enemmän eikä kenestäkään tarvitse huolehtia. Jokaisessa asiassa on varmasti niitä hyviä ja huonoja puolia.
- herra laabotti
Pane sitä oikein kunnolla perseeseen, niin sitten se heittää haihattelut ja ymmärtää muijan osan ja tehtävän perhe-elämässä.
- slmntp
Mulle myös vinkkejä,7-v pojanpoikani olis netissä ihan koko ajan,itse olen laittanut rajat mutta hänen äitinsä antaa tehdä mitä haluaa,johtuu tietysti siitä kun äiti tapaa lapsiaan milloin sattuu saamaan ryyppyputken poikki.Olen hoitanut lapsiaan tosi usein mut alkaa kyllä riittää.Meillä on lasten isän (huoltaja)kanssa sovitut jutut lasten suhteen ja pidetään myös kiinni sovituista asioista ja sitten tämä deekuäiti romuttaa koko systeemin.Helvettiä on tämä :(
- kohtalo toveri
minulle kävi ihan samanlain.toinen tulee töistä avaa koneen ja istuu myöhään iltaan.viikonlopput samalla kaavalla.ei seksi elämää,ei aikaa lapsen kanssa.emme olleet naimisissa vaan avoliitossa.nykyään olemme eronneet.eron syistä emme koskaan ole keskustellut,koska toinen on koneella koko ajan.lapsi on hänen luonaan ja sama peli jatkuu vieläkin.koko ajan koneella.ota todisteita (kuvia,videokuvaa,ystäviä käymmään jotta näkevät missä mennään.)
PS: et ole yksin !!!!!!!! - laitakaupunginpoika
Asia on tuttu, itselläni on kokemusta asista ihan loppuun asti ja kokemuksesta voin kertoa, että ero ennenpitkään siitä tuleekin kun vaimosi löytää mielenkiintoisen nikin ja mitä vanhempi nikki sen paremmin se hallitsee netti neitojen kerjäilyn joskus kahville vain menon, mutta voipi kahvit unohtua. Sitten kohta onkin jo vuorossa chat miitti jossain päin suomea ja siellä sitten tavataankin jo toisissa merkeissä. Ehdotan että jos todella haluat pitää vaimosi niin hävitä heti koneesi tai koneet sekä netti yhteys hintaan mihen hyväänsä, muuten sinä et eroa, sinut erotetaan isän virastasi. PS. epäilen vahvasti, että jos kerrot vaimollesi myyväsi koneen niin se ei onnistu, joten tee se hänen poissa ollessaan.
- WWindoowwss
Laita tietokoneeseen salasana, ei pääse vaimo koneelle ja siitä synytyy rauhalliset ja mukavat koti-illat koko perheen kesken! :) (Ohjeet salasanan laittamiseen windowsilla: Käynnistä valikko, Ohjauspaneeli, Käyttäjätilit, Muuta tiliä (valiste se oikea tili mihin haluat salasanan), Lisää/Muuta salasana(EN OLE VARMA MIKÄ SE ON) ja sieltä sitten pääset laittamaan haluamasi salasanan!!!
- >)))> ulos
Eihän niitä oireita kannata hoitaa, syy pitää poistaa ensin. Tietokone salasanan taakse tai hävitettävä koko kone. Ole mies ja toimi, sillä sinä olet vastuussa perheestäsi ja etenkin lapsistasi. Voimi tehdä konkreettisia päätöksiä.
- Facenarkkari
Tutun muija oli kanssa facebookis koko ajan ja lopulta miehen pinna paloi ja heitti sen ulos..
Sano et nyt loppuu se koneella roikkuminen tai sit loppuu suhde. Jos ei usko niin sitten toteutat sen.
- kuiteski
Partisuhteessa pitäisi olla yhteistä kivaa tekemistä. Jostain syystä teiltä se puuttuu, ja vaimo sitten surffaa netissä. Mitä jos jakaisit hänen kanssaan harrastuksen? Vastailkaa yhdessä feissarissa ja keskustelkaa niistä virtuaalimaailman jutuista keskenänne.
Tuo että sinä teet ruokaa ja huolehdit lapsista..on sinun totuus. Ehkäpä voisitte tehdä kunnon säännöt kotitöistä, jolloin netissä roikkuminenkin vähenee.
Jos liittonne kuitenkin on jo noin huonolla tolalla, niin vähän vaikuttaa siltä että olet jo luovuttanut ja vain odotat koska saat vapautesi vaimosta ja lapsista.
Todisteita etc. en kyllä sinuna lähtisi keräämään, koska mitä sitä ulkopuolisille omaa pesää likaamaan. Itse olen näitä ns. todisteita joutunut katselemaan, kun ystäväni ovat kuvanneet humalaista ukkoaan etc. Järjetöntä hommaa.. - mikkikkä
Tuolla jossain oli hyvää viestiä! Lapset ei aina mene äidille. Pistät faktaa kehään. Puhut neuvolassa, koulussa ja ystäville. Pistät nauhoitusta tilanteista. Nettiriippuvainen on riippuvuussairas kuten muutkin. Onko edes varma että hän haluaisi lapset. Keskustele hieman asiasta. Ettet turhaan roiku suhteessa "lasten" takia. Ei lasten takia kannata, ei . Lapset vaistoaa huonon tilanteen kotona, luulee jopa, että he on syyllisiä siihen.
- Entinen addikti
Naisena ja entisenä nettiaddiktina sanoisin, että netti poikki vaan, ei siihen muu auta. Anna toisen huutaa ja räyhätä, kyllä se siitä ajan kuluessa tasaantuu.
Aikoinani tein itse samaa, istuin kaiken ajan netin äärellä surffaamassa ja sättäämässä. Perhe jäi retuperälle, koti jäi siivoamatta, mies hoiti huushollia sen minkä töiltään ehti ja lapset jäivät kakkoseksi. Ei siinä auttanut, vaikka mies kuinka rähjäsi ja ärisi enkä minä myöntänyt olevani addikti. No, sittenpä ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin erota. Paperit vetämään jne... Vuosi meni ja palattiin yhteen. Nyt netin käyttö hallussa ja muut asiat tärkeämpiä. Mies sanoi, että olisi pitänyt vetää piuhat aikoinaan irti, josko olisin järkiintynyt. Sanoinkin, että olisi tehnyt sen, eipä olisi tullut heitettyä hukkaan sitä aikaa. Jälkeenpäin kun miettii, niin ihan järkyttäväähän se on, kuinka joku voi niin jumiintua koneen ääreen... - ihan tosissaan
Miksi ihmiset ehdotatte eroa perheelliselle isälle? Ettekö te pösilöt tajua, ettei sättäily ole syy vaan oire. Se, kun sanotaan, että hakee jotain korvaavaa tyhjälle ololleen on totta. Ei se tarkoita likikään sitä, joo, toinen kans istuu ja facettaa. Tunne-elämässä on pielessä ja pahoin. Ei vaimo yksin ole syllinen.
-Erolla saat lastenhuoltajuuden ehkä ja ne elatusmaksut jos lapset menevät vaimolle.
-Miksi nauhoittaa ja kuvata, kenelle todisteeksi? Voi hyvän tähde:)) Aivan kuin sadussa tai rikoksessa vähintään.
Järkkää tauko muulla keinoin kuin väkivallalla. Oheistekemistä teille molemmille yhdessä ja erikseen. Keskustelkaa, keskustelkaa ja keskustelkaa. Ota syliin. Älä syyllistä yksin häntä, sillä sinussakaan ei ole täydellisyyttä kaikki.
Jos ette pääse irti jostain huuhaafacetuksesta iäksi, facettakaa toisillenne, käykää samoilla kanavilla ja kujeilkaa. Tehkää treffejä kun kakarat ovat kylässä, hoidossa tai kotona lapsenlikan kanssa. Sopikaa säännöistä yhdessä. Ylhäältä tulevat määräykset eivät toimi. Yritä hyvä mies!
- juuri niin
Joo kuulostaa tutulta! lopuksi sitte akka lähti ja vei vielä koneen ja lapset mennessään............reilu vuosi käyty oikeutta kun sen kusipään kanssa ei lapsetkaan enää halua asua mut yhteiskunta tukee äitiä vaikka sitä ei kiinosta kun isän elatusmaksut.........töitä sille olis tarjolla mut ei kiinnosta kun isä maksaa äidin ja juopon miesystävän kulut.........vittu kyllä naisia suositaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!11
- Santeri777
Vaimollesi internetin ihmeellinen maailma on mielenkiintoisempi kuin kotielämä perheen kanssa, näin se vaan on. Voisihan sitä vähän miettiä miksi vaimosi valitsee netti-maailman mielummin kuin perhe-elämän, onko teidän elämä (ja varsinkin sinä) niin umpitylsiä että mielummin istuu nenä ruudussa illasta toiseen.
Tilanne ei tule muuttumaan ennenkuin syy on korjattu, netti-maailma on vain seuraus tapahtuneesta.
Mikäli haluat vaimosi käytöksen muuttuvan, sinun tulee puuttua syyhyn (ei seurauksiin) ja poistaa ne.
Mikäli et poista todellista syytä, saattaa netti-maailma muttua joksikin toiseksi vastaavanlaiseksi pakopaikaksi ja potentiaalisina vaihtoehtoina ovat yleensä harrastukset, baarit, syrjähypyt, jne ... (pää-asia että pääsee mentaalitasolla irti tylsästä arkielämästä).- fsfsfsdf
"Vaimollesi internetin ihmeellinen maailma on mielenkiintoisempi kuin kotielämä perheen kanssa, näin se vaan on. Voisihan sitä vähän miettiä miksi vaimosi valitsee netti-maailman mielummin kuin perhe-elämän, onko teidän elämä (ja varsinkin sinä) niin umpitylsiä että mielummin istuu nenä ruudussa illasta toiseen. "
Täsä on se varsinainen ongelma, netissä istuminen on sitten se seuraus tai oire. Varmasti yhteisen tekemisen ja asioiden puutteeseen on vikaa kummassakin, etenkin jos toinen kokoajan puuhailee netissä, niin aivan varmasti yhteiset asiat ropisee ja pari erkaantuu.
mulla oli edellisessä suhteessa samaa vikaa, paitsi minä olin se joka istui netissä. ei meillä ollut kovinkaan paljon yhteistä, erohan siitä tuli. nykyisen kanssa ei ole vastaavia ongelmia.
Ja kyllähän se vastuu yhteisestä tekemisestä kuuluu kummallekin, eikä vain sille joka ei istu netissä.
aikaisemmassa suhteessa tein sen virheen että kun emme keksineet oikein mitään tekemistä, laitoin koneen päälle. olisi joko pitänyt keksiä sitä yhteistä tai sitten erota samantien.
- Nyk. ex, hyvä niin
Tunnistin itseni niin hyvin viestistäsi.
Olin samanlainen kuin vaimosi, istuin koneella illat kun töistä kotiin tulin. Jos todella paljon yksinkertaistaa, niin liu'uin nettiin siitä syystä ettei miehellä ei ollut mitään muuta puhuttavaa kuin hänen työasiansa, hänen työkaverinsa, hänen äitinsä jne. Lehtiä mies ei lukenut, ei häntä kiinnostanut kuin sarjakuvat, en saanut mitään keskustelua aikaan mistään päivän uutisesta tms. "jaa vai joku luottolaitos jenkeissä kaatunut? Muuten Pera töissä sanoi kun korjattiin sitä-sun-tätä että se sulake oli blaablaa blaa" jne. Päivästä toiseen.
Myönnetään, itse muutuin vuodessa - parissa hyvinkin paljon. Vaihdoin ammattia ja työympäristöä, minulle tuli erilaiset mielenkiinnon kohteet kodin ulkopuolella, enkä tarkoita siis miehiä. Ja kun tulin kotiin, siellä odotti se sama harmaa arki, samoine arabian lautasineen ja Ikean laseineen, ja se sama mies joka jaksoi jaaritella työjuttujaan, muttei juurikaan vaivautunut kysymään mun päivästäni. Kyllähän minä miestäni rakastin, mutta voi taivas että hän ärsytti. Ja silloin netin keskustelupalsta muodostui henkireiäksi, aina löytyi joku, joka oli lukenut saman jutun, oli joko samaa mieltä tai pystyi vänkäämään vastaan.
Ja kun itsekin havahduin siihen, että minähän vain istun koneella ja suljin sen, niin tuloksena oli se, ettei meillä edelleenkään ollut mitään puhuttavaa. Leffamakukin oli niin erilainen, oikeastaan ollut aina, yhteinen telkkari-iltakaan ei siis oikein ottanut kipinää. Miehen mielestä emme voineet lähteä mihinkään reissuunkaan kahdestaan, "kulkemisesta oli niin vaivaa, mihinkäs lapset ja voi voi voi kun mistään ei mitään tuu". -> minä takaisin koneen ääreen.
Ja koko tuon ajan liu'uin miehestä kauemmas.
Eihän tuossa tietenkään ole kaikki syyt, miksi eksyin nettiin ja jäin sinne, mutta hyvin suuri syy se on. Äärimmäisen harvoinhan sitä parisuhteiden ongelmana on vain yksi juttu, meilläkin avioliitto kaatui sitten monien vuosien ongelmien summaan. Niitä oli kyllä yritetty muutaman kerran aiemminkin setviä avioliittoneuvojaa myöten.
Jos sulla ei ole, niin hanki joku kotoa pois säännöllisesti vievä harrastus. Jotain, minkä on pakko imeä vaimo takaisin perheen pariin iltaisin ja jotain minkä jälkeen sulla on parempi olo itselläsi. Koska se sohvalla mököttävä mörökölli joka puhuu tunteistaan ja valittaa kun "et ikinä oo mun kanssa vaan aina koneella" ei ole omiaan tuomaan vaimoa koneelta, varsinkaan jos se "mun kanssa oleminen" tarkoittaa sit joko sitä tunteista puhumista tai seksiä. Minä ainakin inhosin niitä kertoja, kun olin miehen lähellä ja se automaattisesti kuvitteli että voi nyt hyökätä kimpuun ja piparia on tarjolla kun en koneella ole. Oli varmaan joo puutteessa, mutta minä olin henkisen yhteyden puutteessa, kaipasin älyllistä yhteyttä enemmän kuin muutamaa senttiä sisäkkäin.
Ei vaan kysyntä ja tarjonta kohdannut kummallakaan. - ass book.
ei tuollaisella vaimolla mitään tee.
- nettisurffari88
Ihmiset pakenee aina ongelmia heti mietitään eroa jne..... Minusta tuolainen netti surffailu on ihan ok. Itsekkin saatan joinain päivinä olla koko päivän koneella joskus on päiviä jollen ole juuri ollenkaan. Tämä riippuu vähän millaista toimintaa netissä on.
Tuolainen valittaminen on vähän tyhjänpäiväistä. On olemassa oikeita parisuhde ongelmia kuten: väkivaltaa ja alkoholismia. Ihmiset eivät nykyään osaa ratkoa ongelmia ja erotaan melkein heti jos joku asia ei puolisossa mielytä. Ymmärtäisin jos kyse on vakvasta ongelmasta kuten huumeriippuvuus, väkivalta taikka jatkuva huoraaminen ja vieraitten miesten/naisten tuominen kotiin seksiä varten tai jotain sen sellaista. Tässä sinänsä olisi hyvä syy erota.
Mutta että jos puoliso on "liikaa" netissä niin tuolainen valitus on täysin naurettavaa. Tuskin saat koskaan parempaa kumppania, jos se on kumppanisi ainoa pahe. Täydellisiä ihmisiä kun ei ole edes olemassa ja meissä jokaisessa on huonoja puolia ettäs sen tiesit. Ja netti surffailu on nykyään todella yleistä, jokainen tuntamani ihminen käyttää nettiä, jotkut vaan vaähemmän mutta suurin osa viettää yli puolet vapaa-ajasta netissä.- valittaminen
Entäs jos kummatkin vanhemmat käyttäytyisivät noin vastuuttomasti ja lapset voisi antaa lastenkotiin kun netti on tärkeämpi. Kotitöistä ja perheen huolehtimisesta ei saa luistaa minkään varjolla ja jättää niitä puolison tehtäväksi, se on hyväksikäyttöä, henkistä väkivaltaa.
Meillä käytetään nettiä vain jos on arkiaskareilta joutoaikaa eikä harrasteta naamakirjoja tai tietokone pelejä. Koti ei ole ikinä rempallaan netin takia. Ne ovat kaiketi nuo naamakirjat ja pelit mitkä koukuttavat ihmisiä ja luulisi alkavan ennenpitkää myös vaikuttamaan terveyteen ja ulkonäköönkin istuminen.
Jos haluaa seurustella tietokoneen kanssa, ettei tarvitse sosiaaliseen kanssakäymiseen ihmistä niin on parempi elää yksin kuin aiheuttaa kärsimystä sellaiselle joka ei ole koneriippuvainen. En hyväksyisi jos kumppaniani halitsisi kone, jos sellainen addiktio ilmaantuisi niin siihen haettaisiin apua...koneet vaikka lukolliseen kaappiin ja avainta ei saa kuin silloin tällöin. Jos ei rajoittamiseen suostuisi niin ero on ainoa ratkaisu. - Äippä_87
Mies painotti kirjoituksessaan, että heillä on perhe ja lapsia!!! Itse voin äitinä sanoa, että jos perheen, kodin- ja lasten hoitaminen jää yksin toisen vastuulle, on se pidemmän päälle todella rankkaa. Itse et ehkä ole perheellinen, niin et voi käsittää tätä näkökulmaa perheellisen kannalta. Käydä töissä, hoitaa koti ja lapset ja toinen ei tee muuta kuin istuu koneella. Se on hieman eri asia, kuin se, että sinkku istuskelee koneella päivät pitkät. IHAN SAMA! Mutta silloin, kun ollaan perhettä yhdessä perustettu, kantakoon molemmat osapuolet siitä vastuun!!! Kyllä se sunkin koneella istuminen vähenee aikanaan huomattavasti, kun jaloissa juoksee reilun vuoden ikäinen lapsi!!! Ja jos ei vähene, niin ei kannata lapsia hommatakkaan, vaativat jatkuvaa huomiota ja ennen kaikkea myös seuraa. Lapset menee KAIKEN EDELLE!
perkele paeskaa se masina mäkeen.SITÄ SAATANA KUVITELLAAN ETTÄ SIITÄ SE AUTUUS ALAKAA KU NÄETÄ MASINOITA HÄMMENTÄÄ.JA PASKAT EI MUUTA KU VIRSU KAUTEEN TAKAS SAATANA.
- sdfsdfsf4535
Teillä ei taida olla mitään yhteisiä harrastuksia?
yritäppä keksiä niitä, tosin voi olla myöhäistä tässä vaiheessa.
lisäksi suosittelisin kovia keinoja, jos kerran olet oikeasti eron kannalla, sano se selkeästi ääneen ja revi koneesta piuhat irti. - nainen-95
kyllä te miehetkin olette semmoisia, itse en paljon ole netissä........
- nettiriippuvuus
Et ole ainut jolla tuo ongelma.Meillä vaimo kotona joten suoraan koneelle kun herää ja tätä jatkuu ilta myöhään.Tätä on jatkunut jo monta vuotta enkä jaksa enää välittää.Kysyinpä kerran et jos saisi valita joko tietokone tai minä niin vastaus oli että onneksi ei tarvi sellaista valintaa tehdä......Se että roikkuu koneella aamusta iltaan joka päivä on jo sairaus.Puhuminen asiasta on yhtä tyhjän kanssa koska kuulemma ei sellaista ongelmaa ole.....että sellaista.....
- ohjaa
ohjaa eukko pyllykirjaan jos ei se ole vielä löytänyt pyllykirjaan http://www.pyllykirja.fi
- uraisä
Hyvin normaalia käyttäytymistä. Nettiin voi jäädä koukkuun samalla tapaa kuin päihteisiin. Nettiriippuvuus voi kertoa myös masennuksesta tai uupumuksesta. Minun vaimoni on nyt ollut kaksi vuotta kotiäitinä esikoisemme syntymästä saakka. Ennen hän tuskin koski tietokoneeseen, mutta nykyään hän on koneen edessä kaiken vapaa-aikansa. Koska hänellä ei ole aikaa/halua tavata ystäviään naamakkain, tapaa hän heitä netin kautta naamakirjan tms. välityksellä. Nyt on onneksi tulossa ystäväpariskunta kylään viikonlopuksi, niin on hänelläkin jotain muuta tekemistä. Minä olen myös järjestelmällisesti pukenut töiden jälkeen muksulle vaatteet päälle ja komentanut vaimon pukemaan myös. Tunnin kävelylenkin jälken alkaa hänkin hieman heräämään ja huomaamaan, että onpas sitä ollut väsynyt kun on tuijottanut ruutua koko päivän. Tämä toistuu tasan tarkkaan joka ikinen päivä, viikonloput ja vapaapäivät mukaanlukien.
- nainen50vee
.. neuvoa en osaa antaa, omalta osaltani reilu vuoden kestänyt avoliitto päättyi eroon vappuna. Mies avasi koneen heti töistä tullessaan, söi, avasi tv:n ja sitä jatkui puoleen yöhön. Erona on vain se, että hän liikkui porno- ja seksisivuilla. Viikonloppuna jatkui sama meininki, aamulla ensimmäisenä kone auki ja katsomaan ketä on livechatissä, tapahtuisiko mitään, sitä jatkui taas koko päivän. Välillä hän söi, kävi parvekkeella tupakalla ja wc:ssä, taas koneen ääreen. Koneelta oli suora näkyväisyys televisioon eli välillä katse sinne ja taas koneelle, jos joku esittäis jotain. Yritin puhua hänelle asiasta, mutta turhaan, hänen eroottisuutensa kärsisi, jos hän ei katselisi niitä, seksielämä loppuisi kokonaan. Eikä se hänen mielestään ollut uhka meidän parisuhteelle, että hän oli koneella, jos hän kulkisi kaupungilla ryyppäämässä, niin se olisi. Heitin kerran raivoissani koneen lumihankeen, kun en jaksanut katsella sitä touhua. Olin nalkuttava, vainoharhainen, mustasukkainen ihminen. Nuoria, hyvä kroppaisia naisia on kiva yli 50 vee miehen katsella, kun hieromasauvalla tyydyttävät itseään. Mutta, että se on ainoa vapaa-ajan viihdyke, sitä en voi käsittää. Minä sitten ryyppäsin yhden viikonlopun riidan päätteeksi, kun hän oli taas koneella ja se suhde päättyi siihen. Enkä ole hetkeäkään katunut.
- nainen-65----
Ikävä asia et vaimo ja lasten äiti todellakin viihtyy konella,,itse olen yksin elävä lapset maailmalla,,se naamakirja tuntuu monelle olevan todella tärkeä,,se jopa menee perheen edelle..Itse olin hetken naamakirjas ja poistin,,minust se oli kyl niin turhanpäivänen,,,toivon sulle voimia sitä tarvitset
- nettietsivä
Tiedätkö ihan oikeasti mitä vaimosi koneella puuhaa selkäsi takana? Ellet tiedä,ota siitä selvää...Pyydä tietotekniikkaa osaavaa kaveriasi kylään...jo alkaa valjeta sulle sitten pikkuhiljaa mistä on kyse...
- vesanbormaali
Laitappa kuule akka paaliin ja uutta tilalle.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997770- 1075587
- 2754851
- 494773
- 743527
- 502818
- 582497
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412264