Auto liettuasta + ajaminen tallinnaan?

loma reissu liettuaa

Elikkä kun ostan auton liettuasta niin mitä minun pitää tehdä että saan sen ajaa tallinnaan? Kaveri jolta oon ostamassa sanoi ettei tarvitse muuta kun laittaa mun nimiin ja hänen vakuutus on voimassa vielä niin kuin suomessakin? selitti jotain että koska autossa on green card? Eli ei muuta kuin auto mun nimiin ja kauppakirja niin ei pitäs tulla ongelmia? Onko kellään varmaa tietoa? Vai oisko varmempi ottaa jotkut sellaset siirtokilvet, mites se sitten toimis? Ja joskus oon kuullut että saksastakin kun tuo niin otetaan suomalainen vakuutus. Tiedän että voi olla että on keskusteltu aikaisemmin, mutta arvostan jos joku viittis auttaa ja vastata.

13

2450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wihtori Wee

      Siirtokilvet ehdottomasti.

      • .........,,

        onko nyt sitten varmaa tietoa? mistä sellaiset sitten saa? miten vakuutus?


    • jonnye1

      ei ole tarvinnu kalliita siirtokilpiä enää 2 vuoteen,jos auton katsastus on voimassa ja autolla on vakuutus voimassa niin eikun suomeen vain ja tekee maahantuonti-ilmoituksen niin saa jaa vielä suomessakin muutaman päivän ennen tullausta.jos vakuutus ei ole voimassa niin sen voi ostaa huolto-asemalta tai erillisistä vakuutus-yhtiöstä.jos ei ole kilpiä ollenkaan niin suosittelen auton tuomista trailerilla,siellä on firmoja pilvin pimein.

      nim.2-300 autoa balttiasta suomeen joka vuosi.

      • LatviaLitviaLutvia

        Eikä yhtään rehellistä autoa noiden joukossa. Kaikki olleet paskana USA:ssa ja myyty lunastuskunnossa. Litvian, Lutvian ja Latvian sepät korjanneet ne päällepäin jonkinlaiseen kuntoon. Sillä ei niin väliä olekaan että airbagit puuttuu ja autot on esim. Saksassa mahdoton myydä vaikka näyttää uudenveroiselta äkkiä katsoen. Monta oikeusjuttua menossa Saksassa tälläkin hetkellä. Netissä on muuten monta videota noiden romuautojen korjauksista. Eipä siinä, näppärästi noita yrittävät korjata ja saavatkin viat hyvin peiteltyä piiloon kokemattomalta ostajalta.


    • kansainväl. vakuutus

      se pakollinen, eikä ulkomailta autoa tuotaessa tarvita mitään vakuutusta suomesta. Kuulemasi puheet kuuluvat niille (yli)varovaisille jotka tarvitsevat vapaaehtoisen Kasko-vakuutuksen ostamalleen autolle, koska eihän sitä tiedä vaikka "taivas putoaisi" tai muuta yllättävää sattuisi juuri ostetulle vanhalle autolle.
      Vientikilpien tarve syntyy siitä kun/jos auton alkuperäiset kilvet täytyy jättää myyjälle, tai niiden voimassaolo päättyy omistajan vaihtuessa. Se myyjä tietää asian paremmin kuin suomalaiset Esson ukot tms.

      • lomareissu liettuaan

        Okei no nyt tuli todella asiallisia vastauksia, juuri sellaisia kuin hain. Elikkä kun katsastus on voimassa ja vakuutus samoin, niin ei muuta kuin kauppakirja ja auto minun nimiini niin voi painella latvian kautta viroon? kiitos vielä.


      • ypäjjä
        lomareissu liettuaan kirjoitti:

        Okei no nyt tuli todella asiallisia vastauksia, juuri sellaisia kuin hain. Elikkä kun katsastus on voimassa ja vakuutus samoin, niin ei muuta kuin kauppakirja ja auto minun nimiini niin voi painella latvian kautta viroon? kiitos vielä.

        höpinään jota täällä kirjoitetaan, Kun joudut raja/tullimisten kynsiin. "No mutta nehän sanoi näin Suomi24'ssä"! Hölyn pöly,n kannattaa ensin ottaa viranomaisilta selvää. Ei ole yhtään ylimääräistä varovaisuutta! Täällä kirjoittavat niin paljon paskaa ja kaikkeen uskotaan He He


      • lomareissu liettuaan
        ypäjjä kirjoitti:

        höpinään jota täällä kirjoitetaan, Kun joudut raja/tullimisten kynsiin. "No mutta nehän sanoi näin Suomi24'ssä"! Hölyn pöly,n kannattaa ensin ottaa viranomaisilta selvää. Ei ole yhtään ylimääräistä varovaisuutta! Täällä kirjoittavat niin paljon paskaa ja kaikkeen uskotaan He He

        kävin tänään tullissa kysymässä ja ajattelin nyt vastata tännekkin jos joku muu etsii myös tietoa. Elikkä jos auto on rekisterissä ja vakuutuksissa ja siinä on eu-kilvet niin ei ole ongelmaa. niin ja tietty auto pitää olla omissa nimissä.


    • KL

      Kyllä se on kaikkein viisainta rekisteröidä auto omiin nimiin ja Transit rekisteriin. Rekisteröinti toimistossa varmistetaan, että auto kuuluu sille, joka sitä myy ja kaikki autoon liittyvät paperit ovat kunnossa.Tällä vältyt kaikilta riskeiltä, mitä auton osto voi pahimmillaan sinulle merkitä. so, auto varastettu ja yritetään myydä nyt herkkäuskoiselle Suomalaiselle ja on esim. tuotu kolmannesta maasta ja verot maksamatta ym.
      Luota vain asiantunteviin tahoihin näissä asioissa ja pidä järki ostoissa, hinta ja laatu kulkevat kuitenkin käsikädessä sielläkin, niinkuin Meilläkin. Jos auto tosi halvalla myynnissä, niin jotain hämärää siinä varmasti on.

      Voit olla yhteydessä meihin, jotka välittävät autoja Latviasta.
      http://www.autonhaku-latviasta.com/

      • MAKIMIES12

        Olen ostamassa auton yksityiselta Latviasta. Mistä aloitan ja saan varmasti oikeat tiedot, veromaksuista ja Suomen puolelle ajamisesta?


    • Autoveroturisti

      Auto pitää olla rekisterissä ja siinä pitää olla voimassa liikennevakuutus.
      Kai Latviastakin saa väliaikaiset kilvet ja vakuutuksen, myyjä varmaan tietää.
      Varmista ennen ostamista, että myyjä todellakin omistaa auton.
      Sit ajat Suomeen. Loppuohjeet voit lukea vero.fi

    • Hellou!

      Vanha ketju, mutta koitetaan... Tarkoituksena olisi hakea auto Liettuasta myoskin.

      Onko siis mahdollista Liettuassa saada auto pakolliseen vakuutukseen ja omiin nimiin x-ajaksi etta sen saisi ajaa suomeen?? Ja siita saa jonkinlaisen rekisteriotteen?

      Saksasta pyoria tuonut pari, ja siella pitaa siirtokilvet hommata, mutta voiko Liettuan biilissa siis pitaa samat kilvet ja omiin nimiin sikalaisella kontorilla??

      Eli voisin sitten kasittaakseni viela suomessa ajella noilla LT kilvilla jonkin aikaa turisti-kayttoisena jos ottaa esim 30 paivan vakuutuksen (itsella kirjat ulkomailla) ennen tai silla valin kun alkaa kaymaan paperisotaa.

    • Anonyymi

      Mitä hyvää on tullut näistä vanhoista itä-blokin maista noin niinkuin yleensä,
      ovat niin rehtiä ja lainkuuliaista väkeä ja tekevät kaikki aina niinkuin pitää rehellisesti, jos et usko, osta ja koe ullatus ihan ite.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2926
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      106
      2490
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2250
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2082
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1883
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1817
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe