Voe voe uskova_1

Kysyn vain ??

Luettuani uskova_1:den "todistuksen" että Jumala on mukamas tullut hulluksi jos ei järjestä ikuista helvettiä luomalleen elämälle?

Väittäessään sellaista uskova_1 kirjoittelee kuin kiukutteleva lapsi joka ei saa tahtoaan läpi.

Kysymys KAIKILLE jotka yhä ovat siinä uskossa että "Kaikkivaltias, Kaikkiviisas Jumala ja luotujaan rakastava Luoja" loi elämää ikuiseen helvettiin: Miksi uskot että hän olisi tehnyt niin? Mikä olisi syy siihen että Luoja olisi tehnyt niin? Tekikö Rakkaudellinen Luoja niin tahallaan ? Eihän se olisi rakkaudellista, tai tekikö Kaikkiviisa Luoja sen vahingossa, erehtyikö Jumala ? Eihän se olisi kaikkiviisasta, vai etkö usko että Jumala On erehtymätön? tai tekokö Luoja sen huvikseen? Et kai sinäkään nyt sellaista usko ? vaikka Jumalaa hulluksi kutstkin jos Hän ei luonut elämää ikuiseen helvetin tulikivijärveen.

Miksi uskot kun Raamattu sanoo että Jeesus pelastaa syntisen kuolemasta elämään että se tarkoittaakin pelastusta ikuisesta kitumisesta taivaaseen ?

Luin uskova_1:den uskoontulosta ja se on tosi kammottavaa lukemista siinä sokea naisparka kertoo kuinka hän pelkonsa kuljettamana tuli uskoon - kuinka hänen uskoontulonsa perimmäinen syy oli juuri pelko ikuiseen helvetintulikivijärveen joutumisesta. Pelko jonka vanki tämä säälittävä naisparka yhä on sulki pois kaiken muun ymmärryksen. Ja tänään tämä elämässään niin epäonnistunut naisparka yrittää saada muitakin uskomaan helvettiinsä. Nyt on niin että adventistit eivät usko ikuisen piinan olemassa oloon JA SEN TÄHDEN ovat uskova_1, AnttiVKantola, Bushmanni ja muutama muukin katkerat täällä heitä käännyttämässä helvettinsä uskoon. ONNEKSI adventistien Raamatuntuntemus on yleensä niin suuri että heitä ei ole helppo saada uskomaan näihin pakanallista perua oleviin jumaltaruihin.

Ja nyt sitten uskova_1 viimeisenä pelottelunaan väittää että Jumalakin on HULLU jos ei ikuista helvetin piinaa ole !! Voiko edes helvetin pelkonsa kouristuksessakaan oleva ihminen enää pudota alemmas ??? kysyn vain?

Uskomatonta röyhkeyttä Kaikkivaltiasta Luojaa vastaan .. Eesau myi esikoisuutensa yhdestä ateriasta, myyvätkö uskova_1 ja hänen perässään ikuisen piinan lippua heiluttevat taivasosuutensa vain saadakseen olla niin suullaita kuin haluavat?

41

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskova_16259871

      Pelkoa on kautta historian käytetty kansojen kurissa pitämiseen ja kirkkojen helvettioppi on yksi tehokkaimmista uhista mitä ajatella saattaa. Kiinnostavaa todeta että nykyään on olemassa kirkko jossa ei iankaikkista elämää tunnusteta olevaksi kuin Jumalan valtakunnassa. Asia ehkä tuntuu pieneltä ja mitättömältä mutta lähemmin tutkittuna se ei ole mikään suívuseikka sillä se muuttaa Jumalan Olemuksen täydellisesti toiseksi.

      HYVÄ !!! Adventtikirkko.

      uskova_16259871

    • Tuossapa syy, miksi et voi uskoon tullakaan, et pelkää Jumalaa, joka voi sinut heittää helvettiin:

      ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.” (Mat 10:28)

      Minä tulin selvään synnintuntoon ja uskoin ansaitsevani syntisyydelläni ja synneilläni ikuisen helvetin rangaistuksen, niinkuin Jumala on ilmoittanut Raamatussa. Tyhmä se on, joka luulee olevansa synnitön tai pääsevänsä pälkähästä kuollessaan synnit niskassaan.

      Sanot: "Luettuani uskova_1:den "todistuksen" että Jumala on mukamas tullut hulluksi jos ei järjestä ikuista helvettiä luomalleen elämälle?"

      Tässä se kirjoitus on, mistä sinun piti eriyttää uusi otsikkosi yrityksesi tehdä tyhjäksi Jumalan sana "Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti." (Ilm 20:10):

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/4795552

      Ja jos joskus tulet synnintuntoon etkä halua iankaikkiseen helvettiin, niin täältä blogistani löydät ohjeet, miten voit pelastua:

      http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

      • vastustajalle

        Taas tunnustit miksi olet uskossa, tunnustit että se johtuu helvetinpelostasi, että Jumala loi elämää kitumaan ikuisesti helvetissä.

        Minä en sellaisiin satuihin usko, minä uskon Jumalaan joka on oikeudenmukainen myös pelastaessaan ihmisiä heidän syntiensä aiheuttamasta kuolemasta synnittömyyteen ja iankaikkiseen elämään.

        Kysynkin sinulta: Miksi Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi? mielestäsi.

        Tahallaan ? olisiko se oikeudenmukaista? mielestäsi.
        Vahingossa? olisiko se edes mahdollista että täydellinen Jumala erehtyisi? vai eikö Jumala olekaan täydellinen kaikessa? mielestäsi.

        Onko sinun päässäsi asuva jumala epätäydellinen, epäoikeudenmukainen ja erehtyvä.
        Oletko tullut ajatelleeksi sitä?

        Et taida tuntea Raamattua kovin hyvin, koska et osaa lukea tuota esiin ottamaasi lausetta oikein.

        ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta EIVÄT VOI TAPPAA sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, JOKA VOI sekä sielun että ruumiin hukuttaa (Gehennaan).”

        Älä vain yritä väittää Jeesus puhui helvetistä, tunnen Raamatun niin hyvin että tiedän että se ei ole totta. Raamatun totuus on, että ei Jeesus koskaan sanonut sanaakaan helvetistä ja puhui tässäkin Gehennasta.

        Totuus on että helvetin ikuiseen piinaan uskova ihminen uskoo pakanuudesta tulleeseen valheeseen, ymmärtämättä että sellainen usko on väärän ja valheellisen todistuksen antamista kaikkeuden Valtiaasta ja kaiken elämän Luojasta ja Ylläpitäjästä. Totuus on että ilman Jumalaa me olemme kuoleman omia, yhtä kuolleita kuin kirkkosi rotta, vaikka paljon pahempia. Sinäkin.

        Ja nyt olet adventismi palstalla käännyttämässä ihmisiä siihen helvettiuskoosi, antamaan kanssasi väärää ja valheellista todistusta kaikkeuden Herrasta. Olet kutsumassa adventisteja kanssasi väittämään että Jumala Herrojen Herra, loi elämää joka joutuu ikuisesti piinattavaksi tulessa tulikivenkatkussa.

        Ja joka ei suostu, ei ole mielestäsi uskossa???

        Voe voe voe, naisparka.
        Sinullekin sopii tämä Raamatun sana.

        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi heille (sinullekin) : "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Jeesus puhui vanhantestamentin kirjoituksista, ei siihen aikaan ollut uutta testamenttia.
        Opettele sinäkin paremmin TUNTEMAAN Raamatun Jumalaa ja jätä pois helvetti uskosi, jos todella haluat pelastua. Et voi pelastua jos pidät kiinni valheelisesta ja väärästä todistuksestasi että Jumala loi elämää piinattavaksi tulikivenkatkuisessa järvessä, uskot sen sitten tapahtuneen tahallisesti tai vahingossa.

        Totesin myös että kerroit tavanneesi saatanan!!
        Huomaa nyt kuitenkin että saatana ei Raamatun kertoman mukaan haise rikinkatkulle, ei ainakaan vielä. Herääkin kysymys oliko huumeilla osaa näkyihisi?


      • ajatuksia-

        minua ei kiinnosta uskonnot. valetta kaikki. mutta olen pannut merkille että vastustat erityisesti adventisteja, ehkä jostain henkilökohtaisesta syystä. eikö yhtälailla voisi jehovantodistajia vastustaa?

        sinulle helvetti on kovin tärkeä asia. sinä julistelet ihmisille usein helvettituomioita. sinä paheksut avoliitossa eläviä. sinä olet kova puhumaan muiden synneistä. mutta jos sinulta kysyy että mitä syntiä SINÄ teet,ei saa koskaan vastausta.

        et tunnu erottavan oikeaa ja väärää lainkaan. vetoat aina raamattuun,ikäänkuin raamattu olisi jollain tapaa oikeudenmukainen. lue nyt ensin vanhatestamentti ja ajattele joskus omatoimisesti.

        helvetti on keppi,taivas on porkkana, ne keksittiin palvelemaan tietyn eliitin tarpeita,hallita hyväuskoisia. uskovat tekee syntiä siinä missä ei-uskovatkin.ja sinä pidät sitä oikeudenmukaisena että uskova saa samoista synneistä tuomiolla taivaan palkinnoksi ja epäuskoiset samoista synneistä ikuiseen kidutukseen. ihmisen pitää olla hyvin epäoikeudenmukainen että tuon hyväksyy.

        sanoit muuten nähneesi itse jeesuken. kertoisitko siitä meille enemmän? kerro samalla mitä syntiä sinä teet?

        narsistinen luonne ei kykene näkemään koskaan itsessään vikaa. olen sanonut sinulle useasti että tarkastele omaa toimintaasi.sinä määrittelet muiden uskoa. olet sanonut että juhani65 ei ole uskossa koska on masentunut, koska uskova ei voi kuulemma masentua. mikä sinä luulet olevasi?? sanoit että sinulla ei ole lääkkeen lääkettä ja olet terve. saatat joskus itse sairastua masennukseen tai mielenterveyden ongelmaan.

        olen varma että olet saanut paljon negatiivista palautetta. oletko koskaan miettinyt miksi?? vastaat tähän tietysti että koska uskovia ja sanaa vastustetaan raamatun profetian mukaan...minäpä kerron sinulle että vaikka en itse usko raamattuun( perustelluista syistä) niin minä pidän monista uskovista. monet kertoo sanaa niin lämpimällä tavalla ja hienosti, että en edes raaski aina sanoa mitä oikeasti ajattelen raamatusta,ja annan vain julistaa..mutta sinä olet persoonana vastenmielinen, sinun tapasi on fundamentalistinen ja pirullinen..olet kuin joku auktoriteetti ja jumalaa lähinnä oleva..sinä tuomitset muita, ikäänkuin itse olisit synnitön ja täydellinen...mutta sinä et ole!! et ole yhtään sen kummempi kuin muutkaan, ei sinulla ole totuutta enempää kuin muilla..sinulla on vain oma subjektiivinen uskosi..

        oli pakko tulla kurkkaamaan tänne adventistipalstalle koska arvelin että kirjoittelet täällä, ja heti löysin kirjoituksen joka koski sinua...

        olet varmasti ihan ok ihminen silloin kun et puhu uskosta...tarkastele joskus toimintaasi..ja vastaahan yllä oleviin pariin kysymykseen...terveisin.koalis


      • lemona-cola

        oletko koskaan ajatellut asioita itsenäisesti raamatun ulkopuolelta?

        tiedötkö, että siksi on adventistejä, siksi on jehovia, siksi on lukematon määrä raamatusta alkunsa saaneita lahkoja ja eri tavoin uskovia ihmisiä, koska raamattu on uskomattoman monella tapaa tulkittavissa. toisaalla kumotaan se mitä toisaalla sanotaan. lisäksi puhutaan vertauskuvin paljon.

        jos jumala edes 4 kertaa vuodessa ilmestyisi ihmisille ja kertoisi mitä haluaa ihmisiltä,niin siitä olisi seuraavia iloisia asioita.

        - uskonnot loppuisi koska kaikki tietäisi totuuden

        - jokainen tietäisi pahaa tehdessään että tekee vastoin jumalan tahtoa ja siitä seuraa rangaistus

        - ihmiset haluaisi tehdä hyvää enemmän kuin pahaa, koska kaikki haluaisivat pelastua

        nyt me olemme vain uskomusten varassa ja maailmassa on tuhansia uskontoja


      • lutkulainen
        vastustajalle kirjoitti:

        Taas tunnustit miksi olet uskossa, tunnustit että se johtuu helvetinpelostasi, että Jumala loi elämää kitumaan ikuisesti helvetissä.

        Minä en sellaisiin satuihin usko, minä uskon Jumalaan joka on oikeudenmukainen myös pelastaessaan ihmisiä heidän syntiensä aiheuttamasta kuolemasta synnittömyyteen ja iankaikkiseen elämään.

        Kysynkin sinulta: Miksi Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi? mielestäsi.

        Tahallaan ? olisiko se oikeudenmukaista? mielestäsi.
        Vahingossa? olisiko se edes mahdollista että täydellinen Jumala erehtyisi? vai eikö Jumala olekaan täydellinen kaikessa? mielestäsi.

        Onko sinun päässäsi asuva jumala epätäydellinen, epäoikeudenmukainen ja erehtyvä.
        Oletko tullut ajatelleeksi sitä?

        Et taida tuntea Raamattua kovin hyvin, koska et osaa lukea tuota esiin ottamaasi lausetta oikein.

        ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta EIVÄT VOI TAPPAA sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, JOKA VOI sekä sielun että ruumiin hukuttaa (Gehennaan).”

        Älä vain yritä väittää Jeesus puhui helvetistä, tunnen Raamatun niin hyvin että tiedän että se ei ole totta. Raamatun totuus on, että ei Jeesus koskaan sanonut sanaakaan helvetistä ja puhui tässäkin Gehennasta.

        Totuus on että helvetin ikuiseen piinaan uskova ihminen uskoo pakanuudesta tulleeseen valheeseen, ymmärtämättä että sellainen usko on väärän ja valheellisen todistuksen antamista kaikkeuden Valtiaasta ja kaiken elämän Luojasta ja Ylläpitäjästä. Totuus on että ilman Jumalaa me olemme kuoleman omia, yhtä kuolleita kuin kirkkosi rotta, vaikka paljon pahempia. Sinäkin.

        Ja nyt olet adventismi palstalla käännyttämässä ihmisiä siihen helvettiuskoosi, antamaan kanssasi väärää ja valheellista todistusta kaikkeuden Herrasta. Olet kutsumassa adventisteja kanssasi väittämään että Jumala Herrojen Herra, loi elämää joka joutuu ikuisesti piinattavaksi tulessa tulikivenkatkussa.

        Ja joka ei suostu, ei ole mielestäsi uskossa???

        Voe voe voe, naisparka.
        Sinullekin sopii tämä Raamatun sana.

        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi heille (sinullekin) : "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Jeesus puhui vanhantestamentin kirjoituksista, ei siihen aikaan ollut uutta testamenttia.
        Opettele sinäkin paremmin TUNTEMAAN Raamatun Jumalaa ja jätä pois helvetti uskosi, jos todella haluat pelastua. Et voi pelastua jos pidät kiinni valheelisesta ja väärästä todistuksestasi että Jumala loi elämää piinattavaksi tulikivenkatkuisessa järvessä, uskot sen sitten tapahtuneen tahallisesti tai vahingossa.

        Totesin myös että kerroit tavanneesi saatanan!!
        Huomaa nyt kuitenkin että saatana ei Raamatun kertoman mukaan haise rikinkatkulle, ei ainakaan vielä. Herääkin kysymys oliko huumeilla osaa näkyihisi?

        Pilkkaa sinä mitä pilkkaat.
        5. Moos. 32:35
        Minun on kosto ja rankaiseminen, säästetty siksi ajaksi, jolloin heidän jalkansa horjuu. Sillä heidän onnettomuutensa päivä on lähellä, ja mikä heitä odottaa, se tulee rientäen
        Ob. 1:15
        Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi.
        Room. 12:19
        Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
        Hepr. 10:30
        Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Näin käy sille joka sulkee Jeesuksen pois elämästään.Hyvä ystävä sinun on tehtävä parannus elämässäsi .Miksikö ?Siksi koska Jumala vihaa syntiä!


      • ajatuksia- kirjoitti:

        minua ei kiinnosta uskonnot. valetta kaikki. mutta olen pannut merkille että vastustat erityisesti adventisteja, ehkä jostain henkilökohtaisesta syystä. eikö yhtälailla voisi jehovantodistajia vastustaa?

        sinulle helvetti on kovin tärkeä asia. sinä julistelet ihmisille usein helvettituomioita. sinä paheksut avoliitossa eläviä. sinä olet kova puhumaan muiden synneistä. mutta jos sinulta kysyy että mitä syntiä SINÄ teet,ei saa koskaan vastausta.

        et tunnu erottavan oikeaa ja väärää lainkaan. vetoat aina raamattuun,ikäänkuin raamattu olisi jollain tapaa oikeudenmukainen. lue nyt ensin vanhatestamentti ja ajattele joskus omatoimisesti.

        helvetti on keppi,taivas on porkkana, ne keksittiin palvelemaan tietyn eliitin tarpeita,hallita hyväuskoisia. uskovat tekee syntiä siinä missä ei-uskovatkin.ja sinä pidät sitä oikeudenmukaisena että uskova saa samoista synneistä tuomiolla taivaan palkinnoksi ja epäuskoiset samoista synneistä ikuiseen kidutukseen. ihmisen pitää olla hyvin epäoikeudenmukainen että tuon hyväksyy.

        sanoit muuten nähneesi itse jeesuken. kertoisitko siitä meille enemmän? kerro samalla mitä syntiä sinä teet?

        narsistinen luonne ei kykene näkemään koskaan itsessään vikaa. olen sanonut sinulle useasti että tarkastele omaa toimintaasi.sinä määrittelet muiden uskoa. olet sanonut että juhani65 ei ole uskossa koska on masentunut, koska uskova ei voi kuulemma masentua. mikä sinä luulet olevasi?? sanoit että sinulla ei ole lääkkeen lääkettä ja olet terve. saatat joskus itse sairastua masennukseen tai mielenterveyden ongelmaan.

        olen varma että olet saanut paljon negatiivista palautetta. oletko koskaan miettinyt miksi?? vastaat tähän tietysti että koska uskovia ja sanaa vastustetaan raamatun profetian mukaan...minäpä kerron sinulle että vaikka en itse usko raamattuun( perustelluista syistä) niin minä pidän monista uskovista. monet kertoo sanaa niin lämpimällä tavalla ja hienosti, että en edes raaski aina sanoa mitä oikeasti ajattelen raamatusta,ja annan vain julistaa..mutta sinä olet persoonana vastenmielinen, sinun tapasi on fundamentalistinen ja pirullinen..olet kuin joku auktoriteetti ja jumalaa lähinnä oleva..sinä tuomitset muita, ikäänkuin itse olisit synnitön ja täydellinen...mutta sinä et ole!! et ole yhtään sen kummempi kuin muutkaan, ei sinulla ole totuutta enempää kuin muilla..sinulla on vain oma subjektiivinen uskosi..

        oli pakko tulla kurkkaamaan tänne adventistipalstalle koska arvelin että kirjoittelet täällä, ja heti löysin kirjoituksen joka koski sinua...

        olet varmasti ihan ok ihminen silloin kun et puhu uskosta...tarkastele joskus toimintaasi..ja vastaahan yllä oleviin pariin kysymykseen...terveisin.koalis

        Noista asioista olen kirjoittanut täällä moneen kertaan, voit kerrata vaikkapa täältä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3995009/21034921


      • vastustajalle kirjoitti:

        Taas tunnustit miksi olet uskossa, tunnustit että se johtuu helvetinpelostasi, että Jumala loi elämää kitumaan ikuisesti helvetissä.

        Minä en sellaisiin satuihin usko, minä uskon Jumalaan joka on oikeudenmukainen myös pelastaessaan ihmisiä heidän syntiensä aiheuttamasta kuolemasta synnittömyyteen ja iankaikkiseen elämään.

        Kysynkin sinulta: Miksi Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi? mielestäsi.

        Tahallaan ? olisiko se oikeudenmukaista? mielestäsi.
        Vahingossa? olisiko se edes mahdollista että täydellinen Jumala erehtyisi? vai eikö Jumala olekaan täydellinen kaikessa? mielestäsi.

        Onko sinun päässäsi asuva jumala epätäydellinen, epäoikeudenmukainen ja erehtyvä.
        Oletko tullut ajatelleeksi sitä?

        Et taida tuntea Raamattua kovin hyvin, koska et osaa lukea tuota esiin ottamaasi lausetta oikein.

        ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta EIVÄT VOI TAPPAA sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, JOKA VOI sekä sielun että ruumiin hukuttaa (Gehennaan).”

        Älä vain yritä väittää Jeesus puhui helvetistä, tunnen Raamatun niin hyvin että tiedän että se ei ole totta. Raamatun totuus on, että ei Jeesus koskaan sanonut sanaakaan helvetistä ja puhui tässäkin Gehennasta.

        Totuus on että helvetin ikuiseen piinaan uskova ihminen uskoo pakanuudesta tulleeseen valheeseen, ymmärtämättä että sellainen usko on väärän ja valheellisen todistuksen antamista kaikkeuden Valtiaasta ja kaiken elämän Luojasta ja Ylläpitäjästä. Totuus on että ilman Jumalaa me olemme kuoleman omia, yhtä kuolleita kuin kirkkosi rotta, vaikka paljon pahempia. Sinäkin.

        Ja nyt olet adventismi palstalla käännyttämässä ihmisiä siihen helvettiuskoosi, antamaan kanssasi väärää ja valheellista todistusta kaikkeuden Herrasta. Olet kutsumassa adventisteja kanssasi väittämään että Jumala Herrojen Herra, loi elämää joka joutuu ikuisesti piinattavaksi tulessa tulikivenkatkussa.

        Ja joka ei suostu, ei ole mielestäsi uskossa???

        Voe voe voe, naisparka.
        Sinullekin sopii tämä Raamatun sana.

        Matt. 22:29
        Jeesus vastasi heille (sinullekin) : "Te kuljette eksyksissä, koska ette tunne pyhiä kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

        Jeesus puhui vanhantestamentin kirjoituksista, ei siihen aikaan ollut uutta testamenttia.
        Opettele sinäkin paremmin TUNTEMAAN Raamatun Jumalaa ja jätä pois helvetti uskosi, jos todella haluat pelastua. Et voi pelastua jos pidät kiinni valheelisesta ja väärästä todistuksestasi että Jumala loi elämää piinattavaksi tulikivenkatkuisessa järvessä, uskot sen sitten tapahtuneen tahallisesti tai vahingossa.

        Totesin myös että kerroit tavanneesi saatanan!!
        Huomaa nyt kuitenkin että saatana ei Raamatun kertoman mukaan haise rikinkatkulle, ei ainakaan vielä. Herääkin kysymys oliko huumeilla osaa näkyihisi?

        En halua helvettiin enkä myöskään halua kantaa syntejä niskassani. Siinä kiekon toinen puoli. Toinen puoli on se, että haluan päästä taivaaseen ja haluan elää täällä maan päällä vapaana ilman ja iloita Jeesuksessa.

        Ja kuule sinä Raamattua tuntematon ateistiadventisti: tee parannus ja anna Jeesuksen pelastaa sinut!


      • lemona-cola kirjoitti:

        oletko koskaan ajatellut asioita itsenäisesti raamatun ulkopuolelta?

        tiedötkö, että siksi on adventistejä, siksi on jehovia, siksi on lukematon määrä raamatusta alkunsa saaneita lahkoja ja eri tavoin uskovia ihmisiä, koska raamattu on uskomattoman monella tapaa tulkittavissa. toisaalla kumotaan se mitä toisaalla sanotaan. lisäksi puhutaan vertauskuvin paljon.

        jos jumala edes 4 kertaa vuodessa ilmestyisi ihmisille ja kertoisi mitä haluaa ihmisiltä,niin siitä olisi seuraavia iloisia asioita.

        - uskonnot loppuisi koska kaikki tietäisi totuuden

        - jokainen tietäisi pahaa tehdessään että tekee vastoin jumalan tahtoa ja siitä seuraa rangaistus

        - ihmiset haluaisi tehdä hyvää enemmän kuin pahaa, koska kaikki haluaisivat pelastua

        nyt me olemme vain uskomusten varassa ja maailmassa on tuhansia uskontoja

        Tuo kaikki on jo ihmisille ilmoitettu ja sinä pakana vain kyselet.

        Jos ihminen ei usko siitä, mitä Raamattu ja uskovat ihmiset hänelle kertovat, niin ei hän usko mistään muustakaan syystä. Luepas mitä Jeesus sanoi tästä aiheesta:

        "Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'" (Luuk 16:19.31)

        Niinpä lue Jari tämä http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html ja jos et siitä kuule, niin etpä kuule mistään muustakaan.


      • mnmnmnm
        uskova_1 kirjoitti:

        Noista asioista olen kirjoittanut täällä moneen kertaan, voit kerrata vaikkapa täältä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3995009/21034921

        pelkäät siis helvettiä. ymmärtäisin sen pelon jos se olisi totta. mutta sitä en ymmärrä miten sovitat hyvän oikeamielisen jumalan ja helvetin yhteen. epäuskoiset ihmiset ei noin keskimäärin ole yhtään sen syntisempiä ja pahempia kuin uskovatkaan. tietenkin molemmissa löytyy aina poikkeuksia suuntaa ja toiseen.

        tunnemme jokainen varmasti ihan kelpo epäuskoisia ja luopioita, ihmisiä jotka pyrkii hyvään ja joilla on moraalia ja omatunto. ei ole mitenkään oikeudenmukaista että tälläinen ihminen saa ikuisen fyysisenkin rangaistuksen. sensijaan oikeudenmukaista on että jokainen saa tekojensa mukaan.

        sellainen helvetti vielä menettelisi oikeustajun mukaan että sinne joutuisi tekojensa mukaan tietyksi aikaa ja sitten pääsisi taivaaseen vaikka edes koeajalle. se olisi oikeudenmukaisuutta.

        pelkäät helvettiä aivan suotta,jos pidät jumalaa samalla oikeudenmukaisena ja rakastavana. samaan pekettiin nuo ei sovi,ikuinen helvetti ja oikeudenmukaisuus.

        koalis


      • uskova_1 kirjoitti:

        Tuo kaikki on jo ihmisille ilmoitettu ja sinä pakana vain kyselet.

        Jos ihminen ei usko siitä, mitä Raamattu ja uskovat ihmiset hänelle kertovat, niin ei hän usko mistään muustakaan syystä. Luepas mitä Jeesus sanoi tästä aiheesta:

        "Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'" (Luuk 16:19.31)

        Niinpä lue Jari tämä http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html ja jos et siitä kuule, niin etpä kuule mistään muustakaan.

        Kyllä - Jumalan Sana todistaa Jumalan lahjomattomasta elämän ja kuoleman LAISTA tällä tavalla:

        [][][] Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi,
        ja Lasarus samoin sai pahaa;
        mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
        Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa,
        että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi,
        eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        Hän sanoi: 'Niin
        minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä
        - TODISTAMAAN heille,
        etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.' [][][] (TODISTAA ARiitta ja Riitan Raamattu)


      • no nohh
        uskova_1 kirjoitti:

        Tuo kaikki on jo ihmisille ilmoitettu ja sinä pakana vain kyselet.

        Jos ihminen ei usko siitä, mitä Raamattu ja uskovat ihmiset hänelle kertovat, niin ei hän usko mistään muustakaan syystä. Luepas mitä Jeesus sanoi tästä aiheesta:

        "Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
        Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
        Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan.'
        Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä.'
        Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen.'
        Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös.'" (Luuk 16:19.31)

        Niinpä lue Jari tämä http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html ja jos et siitä kuule, niin etpä kuule mistään muustakaan.

        ajattelen asian niin. en usko helvettiin. en usko edes koko raamattuun. jos kuitenkin olisin väärässä ja raamattu olisikin totta ja päätyisin helvettiin, niin olisin silti ollut oikeassa siinä että jumala on paha, ja sellaisen jumalan luokse ei edes halua joka määrää ihmisiä kidutukseen.


      • kalle a
        lutkulainen kirjoitti:

        Pilkkaa sinä mitä pilkkaat.
        5. Moos. 32:35
        Minun on kosto ja rankaiseminen, säästetty siksi ajaksi, jolloin heidän jalkansa horjuu. Sillä heidän onnettomuutensa päivä on lähellä, ja mikä heitä odottaa, se tulee rientäen
        Ob. 1:15
        Sillä lähellä on Herran päivä kaikkia pakanakansoja: Niinkuin sinä olet tehnyt, niin sinulle tehdään; kosto sinun teostasi kohtaa sinun omaa päätäsi.
        Room. 12:19
        Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".
        Hepr. 10:30
        Sillä me tunnemme hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava"; ja vielä: "Herra on tuomitseva kansansa". Näin käy sille joka sulkee Jeesuksen pois elämästään.Hyvä ystävä sinun on tehtävä parannus elämässäsi .Miksikö ?Siksi koska Jumala vihaa syntiä!

        Että tuo oli jonkinlainen todistus ikuisesta piinasta helvetissä?
        Taidat olla yhtä sairas kuin uskova_1?

        Kerro miksi Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi?

        Vahingossa? Erehtyikö Jumala?
        Tahallaan? Jos uskot että Jumala loi elämää ikuiseen helvetin piinaan tahallaan - uskot väärään jumalaan.. ja sama juttu jos uskot että Jumala teki erehdyksen. Jumala ei erehdy.

        Kyllä tuo teidän uskonne on niin löylyn lyömää että vaikea käsittää että siihen kukaan voi uskoa.

        Rakkaudellinen ja oikeudenmukainen Luoja luomassa elämää helvettiin piinattavaksi... ja siihen te sitten uskotte.. Vai kuka sitä elämää sinne piinaan loi ?

        Sellaisen väittäminen on valheelista ja väärän todistuksen antamista Kaikkivaltiaasta Luojasta. Sano mitä sanot..


      • mnmnmnm kirjoitti:

        pelkäät siis helvettiä. ymmärtäisin sen pelon jos se olisi totta. mutta sitä en ymmärrä miten sovitat hyvän oikeamielisen jumalan ja helvetin yhteen. epäuskoiset ihmiset ei noin keskimäärin ole yhtään sen syntisempiä ja pahempia kuin uskovatkaan. tietenkin molemmissa löytyy aina poikkeuksia suuntaa ja toiseen.

        tunnemme jokainen varmasti ihan kelpo epäuskoisia ja luopioita, ihmisiä jotka pyrkii hyvään ja joilla on moraalia ja omatunto. ei ole mitenkään oikeudenmukaista että tälläinen ihminen saa ikuisen fyysisenkin rangaistuksen. sensijaan oikeudenmukaista on että jokainen saa tekojensa mukaan.

        sellainen helvetti vielä menettelisi oikeustajun mukaan että sinne joutuisi tekojensa mukaan tietyksi aikaa ja sitten pääsisi taivaaseen vaikka edes koeajalle. se olisi oikeudenmukaisuutta.

        pelkäät helvettiä aivan suotta,jos pidät jumalaa samalla oikeudenmukaisena ja rakastavana. samaan pekettiin nuo ei sovi,ikuinen helvetti ja oikeudenmukaisuus.

        koalis

        Sanot: ”pelkäät siis helvettiä. ymmärtäisin sen pelon jos se olisi totta. mutta sitä en ymmärrä miten sovitat hyvän oikeamielisen jumalan ja helvetin yhteen. epäuskoiset ihmiset ei noin keskimäärin ole yhtään sen syntisempiä ja pahempia kuin uskovatkaan. tietenkin molemmissa löytyy aina poikkeuksia suuntaa ja toiseen.
        tunnemme jokainen varmasti ihan kelpo epäuskoisia ja luopioita, ihmisiä jotka pyrkii hyvään ja joilla on moraalia ja omatunto. ei ole mitenkään oikeudenmukaista että tälläinen ihminen saa ikuisen fyysisenkin rangaistuksen. sensijaan oikeudenmukaista on että jokainen saa tekojensa mukaan.”

        Mestaroit Jumalaa, mutta se on sama mitä mieltä olet, joka tapauksessa asiat menee niin kuin Jumala määrää.

        Sanot: ”sellainen helvetti vielä menettelisi oikeustajun mukaan että sinne joutuisi tekojensa mukaan tietyksi aikaa ja sitten pääsisi taivaaseen vaikka edes koeajalle. se olisi oikeudenmukaisuutta.”

        Ei kukaan joudu sinne sinun oikeudentajusi mukaan, vaan Jumalan oikeustajun mukaan. Kun sinä sinne joudut, niin kukaan ei kysy sinulta mitä mieltä olet, vaan sinut heitetään helvettiin kuin pelkkä räsynukke. Merkityksestä tyhjentynyt räsynukke. Kun sinut on sinne kerran heitetty, niin kukaan ei sinua edes muista. Sinut pyyhitään kaikkien taivaassa olevien muistista ja Jumala pyyhkii sinut omasta muististaan, kukaan ei sinua muista. Sinä olet tyhjentynyt kaikesta merkityksestä ja olet enää pelkkä rangaistuksen kohde ja senkin iankaikkisesti.

        Sanot: ”pelkäät helvettiä aivan suotta,jos pidät jumalaa samalla oikeudenmukaisena ja rakastavana. samaan pekettiin nuo ei sovi,ikuinen helvetti ja oikeudenmukaisuus.”

        Kiukuttelevat ei-uskovat ja luopiot eivä osaa yhdistää rakastavaa ja rankaisevaa Jumalaa toisiinsa. (eivät myöskään fariseukset Jeesuksen aikana sen paremmin kuin ei-uskovat teologit nykypäivänä) Sinulle lienee turha sitä toistaa, kun et sitä kuitenkaan ymmärrä.

        Tutkipa näitä mielessäsi, kannattaako jatkaa tyhmänä ja vielä esitellä tyhmyyttään kaiken kansan nähden:
        ”Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.” (1 Kor 1:25)
        ”Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ” (Room 1:22)
        Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.” (Ps 19:8)
        ”Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?”
        ”Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä”.
        ”Mielevä ihminen peittää tietonsa, mutta tyhmäin sydän huutaa julki hulluutensa”
        ”Tyydytetty halu on sielulle suloinen, pahan karttaminen tyhmille kauhistus”
        ”Tyhmän halu ei ole ymmärrykseen, vaan tuomaan julki oma mielensä.”
        ”Oma suu on tyhmälle turmioksi ja omat huulet ansaksi hänelle itselleen.”
        ”Parempi on köyhä, joka nuhteettomasti vaeltaa, kuin huuliltansa nurja, joka on vielä tyhmäkin.”
        ”Yhtä vähän kuin lumi kesällä ja sade elonaikana soveltuu tyhmälle kunnia.”
        ”Näet miehen, viisaan omissa silmissään - enemmän on toivoa tyhmästä kuin hänestä.” (San 1:22, 10:18, 12:23, 13;19, 18;2;7, 19:1, 26:1;12)
        ”Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua. Tyhmä panee kädet ristiin ja kalvaa omaa lihaansa.”
        ”Hänen suunsa sanain alku on tyhmyyttä, ja hänen puheensa loppu pahaa mielettömyyttä.” (Saar 4:5, 10:13)
        ”Silloin minä ajattelin: Sellaisia ovat vain alhaiset; he ovat tyhmiä, sillä he eivät tunne Herran tietä, Jumalansa oikeutta.” (Jer 5:4)


      • no nohh kirjoitti:

        ajattelen asian niin. en usko helvettiin. en usko edes koko raamattuun. jos kuitenkin olisin väärässä ja raamattu olisikin totta ja päätyisin helvettiin, niin olisin silti ollut oikeassa siinä että jumala on paha, ja sellaisen jumalan luokse ei edes halua joka määrää ihmisiä kidutukseen.

        Todellakaan semmoisen Jumalan luokse et päädy, vaan päädyt nimenomaan siihen kidutukseen, minkä hän on määrännyt.

        Eikä Jumala ole paha, vaan oikeudenmukainen: pahoille hän antaa oikeudenmukaisen rangaistuksen: he saavat marinoitua omassa pahuuden liemessään.


      • mieee.
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: ”pelkäät siis helvettiä. ymmärtäisin sen pelon jos se olisi totta. mutta sitä en ymmärrä miten sovitat hyvän oikeamielisen jumalan ja helvetin yhteen. epäuskoiset ihmiset ei noin keskimäärin ole yhtään sen syntisempiä ja pahempia kuin uskovatkaan. tietenkin molemmissa löytyy aina poikkeuksia suuntaa ja toiseen.
        tunnemme jokainen varmasti ihan kelpo epäuskoisia ja luopioita, ihmisiä jotka pyrkii hyvään ja joilla on moraalia ja omatunto. ei ole mitenkään oikeudenmukaista että tälläinen ihminen saa ikuisen fyysisenkin rangaistuksen. sensijaan oikeudenmukaista on että jokainen saa tekojensa mukaan.”

        Mestaroit Jumalaa, mutta se on sama mitä mieltä olet, joka tapauksessa asiat menee niin kuin Jumala määrää.

        Sanot: ”sellainen helvetti vielä menettelisi oikeustajun mukaan että sinne joutuisi tekojensa mukaan tietyksi aikaa ja sitten pääsisi taivaaseen vaikka edes koeajalle. se olisi oikeudenmukaisuutta.”

        Ei kukaan joudu sinne sinun oikeudentajusi mukaan, vaan Jumalan oikeustajun mukaan. Kun sinä sinne joudut, niin kukaan ei kysy sinulta mitä mieltä olet, vaan sinut heitetään helvettiin kuin pelkkä räsynukke. Merkityksestä tyhjentynyt räsynukke. Kun sinut on sinne kerran heitetty, niin kukaan ei sinua edes muista. Sinut pyyhitään kaikkien taivaassa olevien muistista ja Jumala pyyhkii sinut omasta muististaan, kukaan ei sinua muista. Sinä olet tyhjentynyt kaikesta merkityksestä ja olet enää pelkkä rangaistuksen kohde ja senkin iankaikkisesti.

        Sanot: ”pelkäät helvettiä aivan suotta,jos pidät jumalaa samalla oikeudenmukaisena ja rakastavana. samaan pekettiin nuo ei sovi,ikuinen helvetti ja oikeudenmukaisuus.”

        Kiukuttelevat ei-uskovat ja luopiot eivä osaa yhdistää rakastavaa ja rankaisevaa Jumalaa toisiinsa. (eivät myöskään fariseukset Jeesuksen aikana sen paremmin kuin ei-uskovat teologit nykypäivänä) Sinulle lienee turha sitä toistaa, kun et sitä kuitenkaan ymmärrä.

        Tutkipa näitä mielessäsi, kannattaako jatkaa tyhmänä ja vielä esitellä tyhmyyttään kaiken kansan nähden:
        ”Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.” (1 Kor 1:25)
        ”Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ” (Room 1:22)
        Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.” (Ps 19:8)
        ”Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?”
        ”Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä”.
        ”Mielevä ihminen peittää tietonsa, mutta tyhmäin sydän huutaa julki hulluutensa”
        ”Tyydytetty halu on sielulle suloinen, pahan karttaminen tyhmille kauhistus”
        ”Tyhmän halu ei ole ymmärrykseen, vaan tuomaan julki oma mielensä.”
        ”Oma suu on tyhmälle turmioksi ja omat huulet ansaksi hänelle itselleen.”
        ”Parempi on köyhä, joka nuhteettomasti vaeltaa, kuin huuliltansa nurja, joka on vielä tyhmäkin.”
        ”Yhtä vähän kuin lumi kesällä ja sade elonaikana soveltuu tyhmälle kunnia.”
        ”Näet miehen, viisaan omissa silmissään - enemmän on toivoa tyhmästä kuin hänestä.” (San 1:22, 10:18, 12:23, 13;19, 18;2;7, 19:1, 26:1;12)
        ”Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua. Tyhmä panee kädet ristiin ja kalvaa omaa lihaansa.”
        ”Hänen suunsa sanain alku on tyhmyyttä, ja hänen puheensa loppu pahaa mielettömyyttä.” (Saar 4:5, 10:13)
        ”Silloin minä ajattelin: Sellaisia ovat vain alhaiset; he ovat tyhmiä, sillä he eivät tunne Herran tietä, Jumalansa oikeutta.” (Jer 5:4)

        vastaat aina raamatulla. et koskaan omin ajatuksin, kai sinulla omiakin ajatuksia on olemassa? todista siis ensin että raamattu on jumalan sanaa


      • Näin se menee ..
        uskova_1 kirjoitti:

        Todellakaan semmoisen Jumalan luokse et päädy, vaan päädyt nimenomaan siihen kidutukseen, minkä hän on määrännyt.

        Eikä Jumala ole paha, vaan oikeudenmukainen: pahoille hän antaa oikeudenmukaisen rangaistuksen: he saavat marinoitua omassa pahuuden liemessään.

        päässäsi pyörivää kaaosta tuskin kukaan voi pysäyttää.

        Pelko on kautta koko ihmiskunnan historian ollut se tekijä jolla kansoja hallitaan.
        Yksi pelon levitys tapa oli ja on yhä ainakin kiihkolahkoissa ikuisen helvetin pelko jota syötettiin ihmisille pakanauskontojen ja valitettavasti myös kirkkojen taholta. Siihen aikaan oli Raamattu kielletty kirja kaikilta muilta mutta ei papeilta, joka luki Raamattua sai kuolemanrangaistuksen ja mahdolliasesti kovan kidutuksen ennen kuin hänet murhattiin. Miljoonat ja taas miljoonat ihmiset tapettiin kirkon tahdosta joko heidät murhattiin tai sitten he kuolivat kirkon järjestämissä sodissa. Että kirkolla oli niin suuri valta voi tuntua vaikealta uskoa tänään, mutta voimme katsoa mitenkä Islamia tänäänkin käytetään ihmisten lietsontaan ja kuinka sielläkin puhutaan samasta ikuisesta helvetistä .

        Etkö uskalla kysyä MIKSI? ikuinen piina?
        Etkö uskalla koska vastaus ei miellytä koska se vie pohjan pois koko uskoltasi. Aivan, siitä ei jää mitään jäljelle kun ikuinen helvettisi ja uskosi ikuisen piinan jumalaasi on todistettu valheeksi. Mutta eikö sekin olisi parempi kuin uskoa valheeseen?

        Sinulta on kysytty, mutta aina jää kysyjä vastausta vaille.

        Siispä kysyn jälleen kerran: "Miksi kaikkivaltias Jumala joka on täydellinen kaikessa loi elämää ikuiseen kidutukseen"? Mielestäsi/ uskosi mukaan.

        Ei siitä ole montaakaan vuosisataa kun kirkkojen kellareissa kidutettiin toisinajattelevia ennenkuin heidät murhattiin. Naisia polteltettiin rovioilla noitina ja tulikivenkatkuista ikuista helvettiä saarnattiin sunnuntaisin saarnastuoleista.

        Koko ikuinen helvetti-usko on pakanuudesta lähtöisin ja vaikka sitä tulikiven kovaa yritetään tunkea raamattuun, ei se sinne sovi. Raamatusta tulee sen mukana täysin käsittämätön ja ristiriitainen johon ei normaalit ajattelevat ihmiset voi uskoa ja samalla katoaa muukin usko Jumalaan.

        Ikuinen helvetti piinoineen on selvästi valhetta ja siksi jokainen todistus että Jumala olisi luonut elämää ikuisesti piinattavaksi on väärä todistus Jumalaa vastaan. Aamen.

        Sille joka ei usko Raamattuun sanon: Tutki Raamattua, ehkä se avautuu sinulle. Ilman kiihkoa, ilman kaatumisia, ilman lattioilla konttaamisia, ilman olemattomilla kielillä solkkaamista, ilman valheita joihin sinun tulisi uskoa. Raamattu lupaa sinulle uskomattoman asian nimittäin iankaikkisen elämän ja kertoo kuinka se on elettävä jotta se tulisi mahdolliseksi. Raamattu ei pane sinua seinää vasten, ei vaadi sinulta sellaista mihin et pysty, ennen kaikkea ei uhkaa millään kidutuksella. Raamatun Jumala ei koskaan kiduta ketään sellainen on Jumalalle KAUHISTUS sanoo Raamattu.

        Ikuisen helvetin piinaa-usko on VÄÄRÄ, EI RAAMATULLINEN USKO.


      • 68468
        uskova_1 kirjoitti:

        Sanot: ”pelkäät siis helvettiä. ymmärtäisin sen pelon jos se olisi totta. mutta sitä en ymmärrä miten sovitat hyvän oikeamielisen jumalan ja helvetin yhteen. epäuskoiset ihmiset ei noin keskimäärin ole yhtään sen syntisempiä ja pahempia kuin uskovatkaan. tietenkin molemmissa löytyy aina poikkeuksia suuntaa ja toiseen.
        tunnemme jokainen varmasti ihan kelpo epäuskoisia ja luopioita, ihmisiä jotka pyrkii hyvään ja joilla on moraalia ja omatunto. ei ole mitenkään oikeudenmukaista että tälläinen ihminen saa ikuisen fyysisenkin rangaistuksen. sensijaan oikeudenmukaista on että jokainen saa tekojensa mukaan.”

        Mestaroit Jumalaa, mutta se on sama mitä mieltä olet, joka tapauksessa asiat menee niin kuin Jumala määrää.

        Sanot: ”sellainen helvetti vielä menettelisi oikeustajun mukaan että sinne joutuisi tekojensa mukaan tietyksi aikaa ja sitten pääsisi taivaaseen vaikka edes koeajalle. se olisi oikeudenmukaisuutta.”

        Ei kukaan joudu sinne sinun oikeudentajusi mukaan, vaan Jumalan oikeustajun mukaan. Kun sinä sinne joudut, niin kukaan ei kysy sinulta mitä mieltä olet, vaan sinut heitetään helvettiin kuin pelkkä räsynukke. Merkityksestä tyhjentynyt räsynukke. Kun sinut on sinne kerran heitetty, niin kukaan ei sinua edes muista. Sinut pyyhitään kaikkien taivaassa olevien muistista ja Jumala pyyhkii sinut omasta muististaan, kukaan ei sinua muista. Sinä olet tyhjentynyt kaikesta merkityksestä ja olet enää pelkkä rangaistuksen kohde ja senkin iankaikkisesti.

        Sanot: ”pelkäät helvettiä aivan suotta,jos pidät jumalaa samalla oikeudenmukaisena ja rakastavana. samaan pekettiin nuo ei sovi,ikuinen helvetti ja oikeudenmukaisuus.”

        Kiukuttelevat ei-uskovat ja luopiot eivä osaa yhdistää rakastavaa ja rankaisevaa Jumalaa toisiinsa. (eivät myöskään fariseukset Jeesuksen aikana sen paremmin kuin ei-uskovat teologit nykypäivänä) Sinulle lienee turha sitä toistaa, kun et sitä kuitenkaan ymmärrä.

        Tutkipa näitä mielessäsi, kannattaako jatkaa tyhmänä ja vielä esitellä tyhmyyttään kaiken kansan nähden:
        ”Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.” (1 Kor 1:25)
        ”Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ” (Room 1:22)
        Herran laki on täydellinen; se virvoittaa sielun. Herran todistus on vahva, se tekee tyhmästä viisaan.” (Ps 19:8)
        ”Kuinka kauan te, yksinkertaiset, rakastatte yksinkertaisuutta, kuinka kauan pilkkaajilla on halu pilkkaan ja tyhmät vihaavat tietoa?”
        ”Joka salavihaa pitää, sen huulilla on valhe, ja joka parjausta levittää, on tyhmä”.
        ”Mielevä ihminen peittää tietonsa, mutta tyhmäin sydän huutaa julki hulluutensa”
        ”Tyydytetty halu on sielulle suloinen, pahan karttaminen tyhmille kauhistus”
        ”Tyhmän halu ei ole ymmärrykseen, vaan tuomaan julki oma mielensä.”
        ”Oma suu on tyhmälle turmioksi ja omat huulet ansaksi hänelle itselleen.”
        ”Parempi on köyhä, joka nuhteettomasti vaeltaa, kuin huuliltansa nurja, joka on vielä tyhmäkin.”
        ”Yhtä vähän kuin lumi kesällä ja sade elonaikana soveltuu tyhmälle kunnia.”
        ”Näet miehen, viisaan omissa silmissään - enemmän on toivoa tyhmästä kuin hänestä.” (San 1:22, 10:18, 12:23, 13;19, 18;2;7, 19:1, 26:1;12)
        ”Sekin on turhuutta ja tuulen tavoittelua. Tyhmä panee kädet ristiin ja kalvaa omaa lihaansa.”
        ”Hänen suunsa sanain alku on tyhmyyttä, ja hänen puheensa loppu pahaa mielettömyyttä.” (Saar 4:5, 10:13)
        ”Silloin minä ajattelin: Sellaisia ovat vain alhaiset; he ovat tyhmiä, sillä he eivät tunne Herran tietä, Jumalansa oikeutta.” (Jer 5:4)

        pelkoko on se asia mikä saa sinut uskomaan,,helvetinpelko..heh..et ilmeisesti tiedä että tuota kikkaa ihmiskunta on käyttänyt vuosisatoja..ja näköjään se edelleen toimii...


      • Missä Jumalanpelkosi
        Näin se menee .. kirjoitti:

        päässäsi pyörivää kaaosta tuskin kukaan voi pysäyttää.

        Pelko on kautta koko ihmiskunnan historian ollut se tekijä jolla kansoja hallitaan.
        Yksi pelon levitys tapa oli ja on yhä ainakin kiihkolahkoissa ikuisen helvetin pelko jota syötettiin ihmisille pakanauskontojen ja valitettavasti myös kirkkojen taholta. Siihen aikaan oli Raamattu kielletty kirja kaikilta muilta mutta ei papeilta, joka luki Raamattua sai kuolemanrangaistuksen ja mahdolliasesti kovan kidutuksen ennen kuin hänet murhattiin. Miljoonat ja taas miljoonat ihmiset tapettiin kirkon tahdosta joko heidät murhattiin tai sitten he kuolivat kirkon järjestämissä sodissa. Että kirkolla oli niin suuri valta voi tuntua vaikealta uskoa tänään, mutta voimme katsoa mitenkä Islamia tänäänkin käytetään ihmisten lietsontaan ja kuinka sielläkin puhutaan samasta ikuisesta helvetistä .

        Etkö uskalla kysyä MIKSI? ikuinen piina?
        Etkö uskalla koska vastaus ei miellytä koska se vie pohjan pois koko uskoltasi. Aivan, siitä ei jää mitään jäljelle kun ikuinen helvettisi ja uskosi ikuisen piinan jumalaasi on todistettu valheeksi. Mutta eikö sekin olisi parempi kuin uskoa valheeseen?

        Sinulta on kysytty, mutta aina jää kysyjä vastausta vaille.

        Siispä kysyn jälleen kerran: "Miksi kaikkivaltias Jumala joka on täydellinen kaikessa loi elämää ikuiseen kidutukseen"? Mielestäsi/ uskosi mukaan.

        Ei siitä ole montaakaan vuosisataa kun kirkkojen kellareissa kidutettiin toisinajattelevia ennenkuin heidät murhattiin. Naisia polteltettiin rovioilla noitina ja tulikivenkatkuista ikuista helvettiä saarnattiin sunnuntaisin saarnastuoleista.

        Koko ikuinen helvetti-usko on pakanuudesta lähtöisin ja vaikka sitä tulikiven kovaa yritetään tunkea raamattuun, ei se sinne sovi. Raamatusta tulee sen mukana täysin käsittämätön ja ristiriitainen johon ei normaalit ajattelevat ihmiset voi uskoa ja samalla katoaa muukin usko Jumalaan.

        Ikuinen helvetti piinoineen on selvästi valhetta ja siksi jokainen todistus että Jumala olisi luonut elämää ikuisesti piinattavaksi on väärä todistus Jumalaa vastaan. Aamen.

        Sille joka ei usko Raamattuun sanon: Tutki Raamattua, ehkä se avautuu sinulle. Ilman kiihkoa, ilman kaatumisia, ilman lattioilla konttaamisia, ilman olemattomilla kielillä solkkaamista, ilman valheita joihin sinun tulisi uskoa. Raamattu lupaa sinulle uskomattoman asian nimittäin iankaikkisen elämän ja kertoo kuinka se on elettävä jotta se tulisi mahdolliseksi. Raamattu ei pane sinua seinää vasten, ei vaadi sinulta sellaista mihin et pysty, ennen kaikkea ei uhkaa millään kidutuksella. Raamatun Jumala ei koskaan kiduta ketään sellainen on Jumalalle KAUHISTUS sanoo Raamattu.

        Ikuisen helvetin piinaa-usko on VÄÄRÄ, EI RAAMATULLINEN USKO.

        __Sille joka ei usko Raamattuun sanon: Tutki Raamattua, ehkä se avautuu sinulle. __

        Eikö sinulle itsellesi aukene Sana. Että toiset menevät iankaikkiseen rangaistuksen paikkaan ja
        toiset iankaikkisen Isän luokse? Sinulle joka et usko Raamattuun, sanoisin, että helvetinpelkosi
        haihtuu vain siten, että sinulle avautuu armon tie. Helvetinpelkoa tai kuolemanpelkoa ei voiteta
        sillä, että inistään: kuolemaa ei ole, eikä helvettiä; on vain olemattomuus.


      • syyttäjälle
        uskova_1 kirjoitti:

        En halua helvettiin enkä myöskään halua kantaa syntejä niskassani. Siinä kiekon toinen puoli. Toinen puoli on se, että haluan päästä taivaaseen ja haluan elää täällä maan päällä vapaana ilman ja iloita Jeesuksessa.

        Ja kuule sinä Raamattua tuntematon ateistiadventisti: tee parannus ja anna Jeesuksen pelastaa sinut!

        Tässä ei nyt auta muiden solvaaminen.

        Puhe on sinun ja kaltaistesi ikuiseen helvettiin uskovien uskon todenperäisyydestä.
        Kysymme voiko ikuinen helvetti olla totta ja Raamattu vastaa että ei voi olla. Raamattu vastaa että usko siihen että Jumala loi elämää ikuiseen helvettiin ikuisesti piinattavaksi on valhetta ja petosta.

        ON KYSYMYS SIITÄ MITÄ RAAMATTU SANOO ASIASTA - EI SIITÄ MIHIN SINÄ TAI MUUT HELVETTIIN USKOVAT USKOVAT TAI EIVÄT USKO, ja Raamattua tuntavat tietävät että sellainen puhe on vain keskiaikaista pakanauskontoa.

        Kysyn: Loiko Jumala elämää helvettiin tahallaan, vahingossa tai ehkä välipitämättömyydestä? Mielestäsi.

        Vastaa siihen JOS PYSTYT? mitä vahvasti epäilen.
        Sillä Raamattu sanoo että Jumala loi kaiken elämän.


      • syyttäjälle kirjoitti:

        Tässä ei nyt auta muiden solvaaminen.

        Puhe on sinun ja kaltaistesi ikuiseen helvettiin uskovien uskon todenperäisyydestä.
        Kysymme voiko ikuinen helvetti olla totta ja Raamattu vastaa että ei voi olla. Raamattu vastaa että usko siihen että Jumala loi elämää ikuiseen helvettiin ikuisesti piinattavaksi on valhetta ja petosta.

        ON KYSYMYS SIITÄ MITÄ RAAMATTU SANOO ASIASTA - EI SIITÄ MIHIN SINÄ TAI MUUT HELVETTIIN USKOVAT USKOVAT TAI EIVÄT USKO, ja Raamattua tuntavat tietävät että sellainen puhe on vain keskiaikaista pakanauskontoa.

        Kysyn: Loiko Jumala elämää helvettiin tahallaan, vahingossa tai ehkä välipitämättömyydestä? Mielestäsi.

        Vastaa siihen JOS PYSTYT? mitä vahvasti epäilen.
        Sillä Raamattu sanoo että Jumala loi kaiken elämän.

        Ei helvetissä ole vielä ketään. Helvetin Jumala loi saatanaa ja demoneita varten jo ennenkuin ihmistä loikaan, mutta antikristus ja väärä profeetta ovat sen ensimmäiset kärsijät Jumalan ilmoituksen mukaan. Sitten tuhannen vuoden kuluttua vasta heitetään lisää väkeä ja ei-uskovat ihmiset viimeiseltä tuomiolta.


      • suuremmat teot
        uskova_1 kirjoitti:

        Todellakaan semmoisen Jumalan luokse et päädy, vaan päädyt nimenomaan siihen kidutukseen, minkä hän on määrännyt.

        Eikä Jumala ole paha, vaan oikeudenmukainen: pahoille hän antaa oikeudenmukaisen rangaistuksen: he saavat marinoitua omassa pahuuden liemessään.

        ajattelen asian näin. ihminen joka uskoo Jumalaan ja jeesukseen, haluaa palvella Jumalaa. olennaista on se halu. jos nyt sitten adventistit eivät usko helvetin kidutukseen ja löytävät raamatusta tukea tälle niin ei se ole tuomittavaa. eivät nämä "tahallaan" usko "väärin",he vain näkevät asian näin. jos Jumala ei tätä asiaa ymmärrä että häneen uskova ihminen näkee asian raamatusta näin, niin se ei ole mitenkään tuomittavaa.

        ymmärrät varmasti että kristinuskosta on syntynyt lukematon määrä erilaisia näkemyksiä ja lahkoja,nimenomaan siksi että raamattu on niin tulkinnan varainen.jotkut asiat on vertauskuvallisia ja jotkut ei jne..kukaan tuskin tietää totuutta, et edes sinä.

        esimerkki: raamattu sanoo että Jeesukseen uskova ihminen pystyy yhtä suuriin tekoihin kuin Jeesus ja suurempiikin. (tarkoittaen tätä aikaa)

        tiedätkö sinä Jeesukseen uskvovia tai pystytkö sellaisena itse tekemään vähintään yhtä suuria tekoja kuin Jeesus tai suurempiakin?

        pystytkö parantamaan ihmiseltä syövän, pystytkö antamaan jalan jalattomalle,pystytkö kävelemään vetten päällä? tuon jakeen (paikkaa en muista mutta voin sen etsiä, mutta muistanet itse paremmin) mukaan sinä pystyt..

        kysymys: pystytkö? vai onko tuokin kohta vain vertauskuvallinen?


      • maltilliselle
        suuremmat teot kirjoitti:

        ajattelen asian näin. ihminen joka uskoo Jumalaan ja jeesukseen, haluaa palvella Jumalaa. olennaista on se halu. jos nyt sitten adventistit eivät usko helvetin kidutukseen ja löytävät raamatusta tukea tälle niin ei se ole tuomittavaa. eivät nämä "tahallaan" usko "väärin",he vain näkevät asian näin. jos Jumala ei tätä asiaa ymmärrä että häneen uskova ihminen näkee asian raamatusta näin, niin se ei ole mitenkään tuomittavaa.

        ymmärrät varmasti että kristinuskosta on syntynyt lukematon määrä erilaisia näkemyksiä ja lahkoja,nimenomaan siksi että raamattu on niin tulkinnan varainen.jotkut asiat on vertauskuvallisia ja jotkut ei jne..kukaan tuskin tietää totuutta, et edes sinä.

        esimerkki: raamattu sanoo että Jeesukseen uskova ihminen pystyy yhtä suuriin tekoihin kuin Jeesus ja suurempiikin. (tarkoittaen tätä aikaa)

        tiedätkö sinä Jeesukseen uskvovia tai pystytkö sellaisena itse tekemään vähintään yhtä suuria tekoja kuin Jeesus tai suurempiakin?

        pystytkö parantamaan ihmiseltä syövän, pystytkö antamaan jalan jalattomalle,pystytkö kävelemään vetten päällä? tuon jakeen (paikkaa en muista mutta voin sen etsiä, mutta muistanet itse paremmin) mukaan sinä pystyt..

        kysymys: pystytkö? vai onko tuokin kohta vain vertauskuvallinen?

        ja se antaa mahdollisuuden asialliseen keskusteluun, mikä on palstan tarkoituskin.

        Jos puhutaan kuoleman jälkeisestä elämän mahdollisuudesta ovat adventistit perustelleet kantansa Raamatulla ja heidän kantaansa on erittäin vaikea kumota asiallisessa keskustelussa, siksi on helvetin ikuiseen piinaan uskojien tavallinen tapa yrittää välttää keskustelua koko asiasta ja he ovat kääntyneet sille niin tavanomaiselle parjauslinjalle.

        Täällä on esitetty kysymyksiä joihin ei kukaan halua vastata.

        Jos nyt ikuinen helvetin piina olisi totta, miksi Jumala joka on kaikkitietäävä ja vanhurskas loi elämää ikuiseen helvetin piinaan? Mahdollisuuksia ei voi olla kovinkaan montaa Jumala teki sen joko tahallaan , vahingossa tai välinpitämättömyyttään. Kaikki vaihtoehdot ovat täysin Raamatun vastaisia ja siksikin jo voimme päätellä että oppi helvetin ikuisuudesta ei ole totta. Jos nyt helvetti eiu ole ikuinen niin kuinka joku voi sellaiseen uskoa ja käyttäytyä erittäin röyhkeästi niitä kohtaan jotka eivät siihen voi uskoa. SE on ainakin minulle suuri arvoitus.

        uskova_1 ON ikuisenpiinan uskossa ja sellaisen uskon hedelmät kammoksuttavat ainakin minua.


      • Iso isä_1
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei helvetissä ole vielä ketään. Helvetin Jumala loi saatanaa ja demoneita varten jo ennenkuin ihmistä loikaan, mutta antikristus ja väärä profeetta ovat sen ensimmäiset kärsijät Jumalan ilmoituksen mukaan. Sitten tuhannen vuoden kuluttua vasta heitetään lisää väkeä ja ei-uskovat ihmiset viimeiseltä tuomiolta.

        saatana jonka näit sänkysi vieressä sitten jo haisi rikinkatkulle ?

        Ei tuo sinun selittämisesi ole oikein järkevää, välillä sinne välillä tänne.

        Loiko Jumala tahallaan vai vahingossa sen elämän jota sitten piinataan ikuisesti siellä helvetin tulessa?

        Eikö Jumala olekaan täydellinen Luoja? Väitätkö että niin meni luomistyö pielukseen että pitää sitten jälkeenpäin kostaa kiduttamalla sitä ikuisesti. Eikö se nyt olisi aika heikko esitys Kaikkeuden Valtiaalta jota kutsutaan oikeudenmukaiseksi ja erehtymättömäksi.

        Adventisteilla on paljon parempi ratkaisu luomisen problematiikkaan. Nimittäin että Jumala ei koskaan ole edes aikonut luoda kaikkea elämää ikuisuutta varten. Minä olen tässä asiassa aika lähellä samaa ajatusta.

        Paavali kiroitti:

        Joku teistä ehkä kysyy: "Miksi Jumala sitten moittii ihmisiä? Eihän kukaan voi vastustaa hänen tahtoaan." Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi.

        Huomaa! Paavalin sanat: Vihan astioita jotka on MÄÄRÄTTY tuhottaviksi .

        Paalin jatkokin on erittäin kiinnostava:
        Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten.

        Jumalalla ei siis ole minkäänlaista VELVOLLISUUTTA antaa jokaiselle iankaikkista elämää. Kukaan ei voi sanoa että minulle on LUVATTU iankaikkinen elämä millä hinnalla hyvänsä. Lupaus kyllä on, mutta sen mukana on myös muuta synnittömyys. Jos et halua synnittömyyttä vaan elät viha sydämmessäsi olet tuhon oma.

        Paavalilla on ikäänkuin kolme tasoa tämä synninturmelema elämä joka on menossa kohti omaa tuhoaan, ja sitten synnittömyys jota Paavali kutsuu kirkkaudeksi joka tulee niiden osaksi jotka ottavat pelastuksen vastaan. Pelastus lupaukseen kuuluu automaattisesti synnittömyys koska se on välttämätön elämän säilymiselle iankaikkisesti ja synnittömyyden ihminen voi saada vain Jumlalta joka itse on synnitön.

        TOISAALLA Raamattu sanoo:
        Ei Herra vitkastele täyttäessään lupaustaan, vaikka hän joidenkin mielestä on myöhässä. Päinvastoin: hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan tahtoo, että kaikki kääntyisivät.

        Huomaa: Jumala ei HALUAISI kenenkään tuhoutuvan ja siksi hän odottaa niinkauan kuin mahdollista että
        syntinen kääntyisi pois synneistään ja voisi saada iankaikkisen elämän.

        Näin se menee, kuinka Raamattua sitten käänteleekin niin ei se lupaa iankaikkista elämää kenellekään kuin Jumalan luona.

        Niin että kyllä sinä Riitta olet nyt ihan havumetsässä hakoja hakemassa.


      • tyruru
        uskova_1 kirjoitti:

        Todellakaan semmoisen Jumalan luokse et päädy, vaan päädyt nimenomaan siihen kidutukseen, minkä hän on määrännyt.

        Eikä Jumala ole paha, vaan oikeudenmukainen: pahoille hän antaa oikeudenmukaisen rangaistuksen: he saavat marinoitua omassa pahuuden liemessään.

        sanoit aika hauskasti. jumala määrää ikuiseen kidutukseen ja samassa hengenvedossa sanot että jumala ei ole paha vaan oikeudenmukainen=)

        mitä on pahuus? minusta pahuus on sitä mitä ihmiset usein harjoittaa täällä maanpäällä. no, tekeekö uskovat vähemmän pahuutta kuin ei-uskovat? eivät tee. molemmissa ryhmissä on hyvää sekä pahaa tekeviä.

        tiedät ihan hyvin itsekin että jos meillä on kaksi ihmistä, uskova ja ei-uskova, joiden teot sattuisi olemaan samaa luokkaa niin hyvässä kuin pahassa,niin ei ole oikeudenmukaista että toinen saa pelkällä uskolla taivaan palkinnoksi ja toinen saa ikuisen kidutuksen.

        en tiedä onko mikään kidutus oikeudenmukaista missään oloissa. tuskin. mutta siinäkin tapauksessa että jumala päättäisi kiduttaa niin sen kesto ei voisi olla ikuinen. mielestäni jokaisella ihmisellä viiraa päässä pahasti joka menee sanomaan että se on oikeudenmukaista.

        on hullua että ihmiset uskoo tälläiseen myyttiin jonka tarkoitusperä on ollut vain hallita ihmisiä ja jossa ei ole mitään totuuspohjaa.ihmiset pelkäävät aivan suotta. jos ihmisen omatunto ei sano vääräksi tuota helvettiä niin jossain on vikaa. uskonnon tarkoitus on ollut tehdä ihmisestä nöyrä robotti joka pysyy kurissa ja joka ei ajattele itse mitään. jos ihminen ei itse uskalla ajatella omilla aivoillaa, on paha ongelma


      • suuremmat teot kirjoitti:

        ajattelen asian näin. ihminen joka uskoo Jumalaan ja jeesukseen, haluaa palvella Jumalaa. olennaista on se halu. jos nyt sitten adventistit eivät usko helvetin kidutukseen ja löytävät raamatusta tukea tälle niin ei se ole tuomittavaa. eivät nämä "tahallaan" usko "väärin",he vain näkevät asian näin. jos Jumala ei tätä asiaa ymmärrä että häneen uskova ihminen näkee asian raamatusta näin, niin se ei ole mitenkään tuomittavaa.

        ymmärrät varmasti että kristinuskosta on syntynyt lukematon määrä erilaisia näkemyksiä ja lahkoja,nimenomaan siksi että raamattu on niin tulkinnan varainen.jotkut asiat on vertauskuvallisia ja jotkut ei jne..kukaan tuskin tietää totuutta, et edes sinä.

        esimerkki: raamattu sanoo että Jeesukseen uskova ihminen pystyy yhtä suuriin tekoihin kuin Jeesus ja suurempiikin. (tarkoittaen tätä aikaa)

        tiedätkö sinä Jeesukseen uskvovia tai pystytkö sellaisena itse tekemään vähintään yhtä suuria tekoja kuin Jeesus tai suurempiakin?

        pystytkö parantamaan ihmiseltä syövän, pystytkö antamaan jalan jalattomalle,pystytkö kävelemään vetten päällä? tuon jakeen (paikkaa en muista mutta voin sen etsiä, mutta muistanet itse paremmin) mukaan sinä pystyt..

        kysymys: pystytkö? vai onko tuokin kohta vain vertauskuvallinen?

        Ei ole vertauskuvallinen.

        Olen rukoillut Jumalaa ja ihmisiä on parantunut, vaikka minulla ei edes ole parantamisen armolahjaa. Olen tuntenut uskovia, jotka ovat rukoilleet kuolleiden puolesta ja niitä on herännyt eloon. Ja jos luet uskovien kertomuksia lähetyskentiltä, niin kaikenlaisia ihmeitä on tapahtunut.

        Mutta ei niitä tapahtu sirkustemppuina, vaan Jumalan johdatuksen mukaan tarpeeseen.


      • maltilliselle kirjoitti:

        ja se antaa mahdollisuuden asialliseen keskusteluun, mikä on palstan tarkoituskin.

        Jos puhutaan kuoleman jälkeisestä elämän mahdollisuudesta ovat adventistit perustelleet kantansa Raamatulla ja heidän kantaansa on erittäin vaikea kumota asiallisessa keskustelussa, siksi on helvetin ikuiseen piinaan uskojien tavallinen tapa yrittää välttää keskustelua koko asiasta ja he ovat kääntyneet sille niin tavanomaiselle parjauslinjalle.

        Täällä on esitetty kysymyksiä joihin ei kukaan halua vastata.

        Jos nyt ikuinen helvetin piina olisi totta, miksi Jumala joka on kaikkitietäävä ja vanhurskas loi elämää ikuiseen helvetin piinaan? Mahdollisuuksia ei voi olla kovinkaan montaa Jumala teki sen joko tahallaan , vahingossa tai välinpitämättömyyttään. Kaikki vaihtoehdot ovat täysin Raamatun vastaisia ja siksikin jo voimme päätellä että oppi helvetin ikuisuudesta ei ole totta. Jos nyt helvetti eiu ole ikuinen niin kuinka joku voi sellaiseen uskoa ja käyttäytyä erittäin röyhkeästi niitä kohtaan jotka eivät siihen voi uskoa. SE on ainakin minulle suuri arvoitus.

        uskova_1 ON ikuisenpiinan uskossa ja sellaisen uskon hedelmät kammoksuttavat ainakin minua.

        Kuulkaa te pahanpuhujat, Jumalakin uskoo ikuiseen helvetin rangaistukseen, siihen tuliseen järveen joka polttaa ikuisesti ja jossa madot kalvaa ja jota toiseksi kuolemaksi kutsutaan.

        Sitä ei siis kutsuta toiseksi elämäksi, kuten yritätte vääntää, vaan toiseksi kuolemaksi.

        Täällä maan päällä ei-uskovat ihmiset ovat hengellisesti kuolleita, heidän henkensä on siis kuollut. Jos hengellisesti kuolleen ruumis kuolee, niin hän joutuu tuonelan ja viimeisen tuomion kautta toiseen kuolemaan - eli helvettiin - eli lopulliseen eroon Jumalasta. Tästä Jumala varoittaa uudestaan ja uudestaan sekä Vanhassa Testamentissa että Uudessa Testamentissä:

        "Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." (Dan 12:2)

        "Mutta jos sinun kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi; parempi on sinulle, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat kädet tai molemmat jalat tallella, heitetään iankaikkiseen tuleen."
        "Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä."
        "Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään." (Mat 18:8, 25:41, 25:46)

        "mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." (Mark 3:29)

        "Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin, jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu." (Mark 9:43-48)

        "Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.' "
        "Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.!"
        "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm 2:11, 20:14, 21:8)

        "Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa."
        "Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
        Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
        Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen. " (Ilm 19:20, 20:10; 14;15)

        Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää. Eipä siinä olekaan, vaan teidän oma lihanne pistää siihen vastaan. Pitäisi saada aina oma tahto läpi ja kun Jumala on ehdoton, niin sitten yritätte kaikin tavoin tapella sitä vastaan. Tapella sitä vastaan täällä maan päällä olemalla harhaopin vietävissä, pyöriä synnistä syntiin omien tunteidensa vietävinä, selittää hyvä pahaksi ja paha hyväksi, olla pelkäämättä Jumalaa ja osaamatta edes hävetä! Ja kuvitella, että Jumala ei ole vanhurskas, joka ei voi toimia toisin kuin on ilmoittanut. Mutta Jumala ei valehtelijaksi muutu, vaan Hänen sanansa pysyvät iäti muuttumattomina.

        Joko tulette uskoon ja pysytte uskossa kuolemaanne asti ja pääsette taivaaseen tai sitten ette tule uskoon, tai tulette ja luovutte, ja joudutte kärsimään ikuista rangaistusta helvetissä. Piste.


      • tyruru kirjoitti:

        sanoit aika hauskasti. jumala määrää ikuiseen kidutukseen ja samassa hengenvedossa sanot että jumala ei ole paha vaan oikeudenmukainen=)

        mitä on pahuus? minusta pahuus on sitä mitä ihmiset usein harjoittaa täällä maanpäällä. no, tekeekö uskovat vähemmän pahuutta kuin ei-uskovat? eivät tee. molemmissa ryhmissä on hyvää sekä pahaa tekeviä.

        tiedät ihan hyvin itsekin että jos meillä on kaksi ihmistä, uskova ja ei-uskova, joiden teot sattuisi olemaan samaa luokkaa niin hyvässä kuin pahassa,niin ei ole oikeudenmukaista että toinen saa pelkällä uskolla taivaan palkinnoksi ja toinen saa ikuisen kidutuksen.

        en tiedä onko mikään kidutus oikeudenmukaista missään oloissa. tuskin. mutta siinäkin tapauksessa että jumala päättäisi kiduttaa niin sen kesto ei voisi olla ikuinen. mielestäni jokaisella ihmisellä viiraa päässä pahasti joka menee sanomaan että se on oikeudenmukaista.

        on hullua että ihmiset uskoo tälläiseen myyttiin jonka tarkoitusperä on ollut vain hallita ihmisiä ja jossa ei ole mitään totuuspohjaa.ihmiset pelkäävät aivan suotta. jos ihmisen omatunto ei sano vääräksi tuota helvettiä niin jossain on vikaa. uskonnon tarkoitus on ollut tehdä ihmisestä nöyrä robotti joka pysyy kurissa ja joka ei ajattele itse mitään. jos ihminen ei itse uskalla ajatella omilla aivoillaa, on paha ongelma

        Miksi piilottelet etkä kirjoita omalla nimimerkilläsi. Häpeätkö vainoamistasi!
        On syytä hävetäkin, vuosia olet perässäni kulkenut kuin räksyttävä koira ja jankannut samoja "kysymyksiä" satoja ja satoja kertoja. Alat jo olla kuuluisa siitä. Et kysyäksesi, et saadaksesi vastauksia, vaan laukoaksesi sitten pilkkalauseita ja panetteluja, kun saat Raamatun mukaiset vastaukset.

        Luopiona olet lähtenyt sotaan Jumalaa vastaan. Tulitko tännekin yrittämään mustamaalata minua kuultuasi, että eräs adventisti tuli sinä päivänä uskoon. Samana päivänä kun kerroin tuolla toisella areenalla, että adventisti tuli uskoon, kiirehdit etsimään, missä se vaara on, että Jumala herättää lisää adventisteja eksytyksestään ja johtaa uskoon. Niinpä tulit tänne tekemään tuota saatanan työtä, mustamaalaamaan minua ja räksyttämään perässäni ja estämään luopion sanankäänteilläsi adventisteja kääntymästä Jeesustielle.

        Mutta minä varoitan sinua, sinun ei hyvin käy tuolla tiellä, mitä nyt kuljet. Lue miten kävi yhdelle kaltaisellesi eksyttäjälle, joka yritti estää Jumalan työtä tekevää Paavalia samoin kuin sinä minua:

        "Mutta Elymas, noita - sillä niin tulkitaan hänen nimensä - vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta. Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
        Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti." Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa. Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia." (Apt 13:8-12)


      • 686868
        uskova_1 kirjoitti:

        Miksi piilottelet etkä kirjoita omalla nimimerkilläsi. Häpeätkö vainoamistasi!
        On syytä hävetäkin, vuosia olet perässäni kulkenut kuin räksyttävä koira ja jankannut samoja "kysymyksiä" satoja ja satoja kertoja. Alat jo olla kuuluisa siitä. Et kysyäksesi, et saadaksesi vastauksia, vaan laukoaksesi sitten pilkkalauseita ja panetteluja, kun saat Raamatun mukaiset vastaukset.

        Luopiona olet lähtenyt sotaan Jumalaa vastaan. Tulitko tännekin yrittämään mustamaalata minua kuultuasi, että eräs adventisti tuli sinä päivänä uskoon. Samana päivänä kun kerroin tuolla toisella areenalla, että adventisti tuli uskoon, kiirehdit etsimään, missä se vaara on, että Jumala herättää lisää adventisteja eksytyksestään ja johtaa uskoon. Niinpä tulit tänne tekemään tuota saatanan työtä, mustamaalaamaan minua ja räksyttämään perässäni ja estämään luopion sanankäänteilläsi adventisteja kääntymästä Jeesustielle.

        Mutta minä varoitan sinua, sinun ei hyvin käy tuolla tiellä, mitä nyt kuljet. Lue miten kävi yhdelle kaltaisellesi eksyttäjälle, joka yritti estää Jumalan työtä tekevää Paavalia samoin kuin sinä minua:

        "Mutta Elymas, noita - sillä niin tulkitaan hänen nimensä - vastusti heitä, koettaen kääntää käskynhaltijaa pois uskosta. Niin Saulus, myös Paavaliksi kutsuttu, täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa häneen ja sanoi: "Voi sinua, joka olet kaikkea vilppiä ja kavaluutta täynnä, sinä perkeleen sikiö, kaiken vanhurskauden vihollinen, etkö lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä?
        Ja nyt, katso, Herran käsi on sinun päälläsi, ja sinä tulet sokeaksi etkä aurinkoa näe säädettyyn aikaan asti." Ja heti lankesi hänen päällensä synkeys ja pimeys, ja hän kävi ympäri ja etsi taluttajaa. Kun nyt käskynhaltija näki, mitä oli tapahtunut, niin hän uskoi, ihmetellen Herran oppia." (Apt 13:8-12)

        en nähnyt tarpeelliseksi laittaa nimeä. koska mielestäni tunnistat minut muutenkin. no, tästälähtien laitan. tosin olet ennenkin erehtynyt luulemaan ainakin chatissä jotain muuta minuksi.

        mutta, itse asiaan. en ole sinua vuosia "vainonnut". minua on vain ottanut aivoon sun tapasi julistaa, vain siitöä on kyse, ja haluat vääntää sen uskovien vainoamiseksi,mitä se ei ole. minulla on sätissä useita uskovia hyviä tuttuja joita kunnioitan. se etten usko raamattuun ei saa minua vainoamaan uskovia. eikä minua kiinnosta adventistienkaan asiat sitten niin yhtään. tulin tänne koska joku kertoi minulle aiemmin että profiilissasi oli ollut rasistisesti kirjoitettu adventisteista. silloin kurkkasin tänne ja näin juttujasi. mutta nyt tuli vain mieleeni kirjoittaaa tänne. olen useimmat uskontoihin liittyvät huoneet kahlannut läpi, varsinkin jehovan todistajien.

        en ole koskaan pilkannut sen takia että minulle on vastattu raamatulla.

        minusta on ylimielistä että varoitat minua jostakin, täällä saa keskustella kuka tahansa. ja esitän vain kysymyksiä ja mielipiteitä. olet ihan vapaa tekemään niin sinäkin.

        osoittaakseni sen että sanan levittäminen ei minua liikuta,vaan ainostaan ilkeä tapasi tehdä sitä,niin annan sinulle jopa muutaman hyvän neuvon:


        ihminen ei ole robotti, eikä kovin vastaanottavainen. jos kerrot sanaa ei-uskovalle niin aloita helposti sulatettavista asioista,kuten armosta. ihminen joka ei usko, ei ala uskoa jos tälle kertoo että joudut helvettiin, päinvastoin, hän vastustaa ajatusta entistä enemmän. samoin et voi mennä syyllistämään ihmisiä synneistä tai mennä sanomaan että ihminen on läpeensä paha. jos tämä ihminen onkin juuri onnellinen vaikka siitä että hän on auttanut jotain tai häntä on autettu,ja menet noin sanomaan, niin siihen loppuu julistus.

        toinen on se, ett' et voi odottaa että joku yhdessä hetkessä tulee uskoon. ihmisen pitää pohtia aikansa. jos taas tulee tarvetta kertoa helvetistä,niin senkin voi kertoa eri tavalla, saman asian..


        VÄÄRIN:

        - mene sitten helvettiin jos et halua tulla uskoon
        - kaikki ei-uskovat menee helvettiin


        OIKEIN:

        - raamatussa varoitetaan helvetistä, olen siksi huolissani sinun pelastuksestasi. toivoisin että lukisit raamattua ja tutustuisit asiaan,ja voisimme vaikka yhdessä etsiä raamatun paikkoja. rukoilen uskoon tulosi puolesta.


        tuo jälkimmäinen vaihtoehto toimia ihmisten kanssa on lempeä. kun ei-uskova kokee että välität hänestä ja olet asiallinen ja sinussa on rakkautta, hän kuuntelee sinua paremmin eikä aloita vastustustakaan niin herkästi. sinä voit testata kumpi tapa on tehokkaampi ja kummasta tulee vähämmän kritiikkiä.

        minua on risonut myös se, että olet mennyt toteamaan että juhani ei voi olla uskossa koska hänellä on masennusta. se on todella raukkamaista sanoa noin. tuosta tulikin mieleeni että sinä raamatun mukaan pystyisit parantaman esimerkiksi juhanin masennuksen. kirjoitin tuolla toisaalla asiasta, että raamattu sanoo että jeesukseen uskova pystyy samoihin tai suurempiin tekoihin kuin Jeesus.

        Jeesuksen kerrotaan kävellen vetten päälle ja parantaneen sairaita. eli, jos olet Jeesukseen uskova niin pystyt vähintään samoihin tekoihin kuin jeesus,ja mahdollisesti suurempiinkin. pystytkö?

        -koalis


      • dfjkldg
        uskova_1 kirjoitti:

        Ei ole vertauskuvallinen.

        Olen rukoillut Jumalaa ja ihmisiä on parantunut, vaikka minulla ei edes ole parantamisen armolahjaa. Olen tuntenut uskovia, jotka ovat rukoilleet kuolleiden puolesta ja niitä on herännyt eloon. Ja jos luet uskovien kertomuksia lähetyskentiltä, niin kaikenlaisia ihmeitä on tapahtunut.

        Mutta ei niitä tapahtu sirkustemppuina, vaan Jumalan johdatuksen mukaan tarpeeseen.

        kerrotaan sitä kaikkea tapahtuneen. mm radio deillä taannoin joku selitti että venäjällä oli sairaalle kasvanut hiukset päähän siinä muiden silmien alla, jossakin kokouksessa. kummallista vaan mutta tälläisistä ihmeistä ei koskaan löydy videokuvaa tai muutamaan todistusaineistoa. ne kulkee vain sanalla todistus, ja uskovat uskoo kaiken.

        sitten tietysti tapahtuu pienempiä parantumisia. niitä tapahtuu jokaiselle ihmiselle. eräs kahvilan uskova kertoi jokin aika sitten että rukoili ja migreeni meni ohi. en viitsinyt sanoa hänelle että yleensä migreenistä paranee joka kerta. se tapahtuu ilman rukoustakin.

        en usko oikein tälläisiin parantumisiin, vaikka tietenkin toivoisin niitä tapahtuvan. mielestäni voitaisiin tilastollisestikin osoittaa että uskovat ovat terveempiä jne..jos sellaisia tapahtuisi.

        rukoilen itsekin, aika useinkin rukoilen että Jumala siunaa vaikka jonkun ystävän oloa ja elämää, tai pyydän jollekin parantumista. se on tavallaan kuin toiveiden heittämistä universumiin, jos joku sitten kuulee rukoukset, niin hienoa. en kuitenkaan ala valehtelemaan itselleni että joku tietty Jumala on oikea ja totuus,koska kylmä fakta on se, ett' kukaan ei tunne Jumalaa, tai voi olla edes varma siitä.

        uskovien kokemukset on subjektiivisia. esimerkiksi sinä sanot nähneesi saatanan ja jeesuksen, mutta todennäköisesti olet ollut sekaisin muutoin silä hetkellä. ihmismieli joskus temppuilee. mm isäni on joskus nähnyt hahmon jonka voisi kai ajatella olevan saatana. mutta ei hän silti usko saatanaan tai jumalaan

        koalis


    • kysymysss

      missä on kohta jossa uskova1 sanoo jumalan olevan hullu ellei helvetin piinaa ole? lainaatko sen tähän tai annat linkin?

      • uskova_14259876325

        kuinka siis uskova_1 voi sanoa että jos ei ikuista helvetin piinaa ole on Jumala tullut hulluksi?

        Räikeää Jumalan pilkkaa, sanon minä. Eikä sinun siunaamisesi tee siitä sen todenpaa.


      • Ohilukija
        uskova_14259876325 kirjoitti:

        kuinka siis uskova_1 voi sanoa että jos ei ikuista helvetin piinaa ole on Jumala tullut hulluksi?

        Räikeää Jumalan pilkkaa, sanon minä. Eikä sinun siunaamisesi tee siitä sen todenpaa.

        "Helvetin piina" on sinun keksintösi. alex; Raamattu opettaa että ei helvetti ketään piinaa, vaan jokaista
        piinaa hänen oma syyllisyydentuntonsa, joka satakertaistuu iankaikkisuuden puolella.
        Koetapa laskea montako kertaa Raamattu puhuu ikuisesta rangaistuksen paikasta sinulle ja
        perkeleelle! Sitten vasta sano että uskovat on hulluja kun muistuttavat Jumalan sanasta.

        Mitalilla on kaksi puolta


      • syyttäjälle...
        Ohilukija kirjoitti:

        "Helvetin piina" on sinun keksintösi. alex; Raamattu opettaa että ei helvetti ketään piinaa, vaan jokaista
        piinaa hänen oma syyllisyydentuntonsa, joka satakertaistuu iankaikkisuuden puolella.
        Koetapa laskea montako kertaa Raamattu puhuu ikuisesta rangaistuksen paikasta sinulle ja
        perkeleelle! Sitten vasta sano että uskovat on hulluja kun muistuttavat Jumalan sanasta.

        Mitalilla on kaksi puolta

        yritys hyvä 10 mutta tulos heikko 4.. vai että sinua kiusaa niin kun puhutaan asiaa. Onko se niin puikkujuttu että ihmisille yhä syötetään keskiajalta tulevia harhaoppeja?

        Ei helvetistä kirjoittaminen

        Jos Helvetin ikuisesta piinasta kirjoittaminen häiritsee sinua voi vain valittaa mutta ole mitään verrattuna siihen mitä te jotka helvetti-uskossa olevat sanotte helvetin piinan olevan. SE häiritsee meitä jotka tiedämme että puhutte keskiajalta tulevaa harha oppia ja valehtelette ihmkisille että Jumala tulee heittämään suurimman osan ihmisistä ikuisesti piinattavaksi helvettiin.

        Sitähän sinäkin höpiset ja luet tuomiota minullekin.

        Ssyy siihen että keskustelu helvetistä SINUAKIN niin häiritsee, on siinä että sellaiseen uskosen voi niin helposti näyttää valheeksi. JA KUN SEN MAHDOTTOMUUS TEILLE OSOITETAAN SE HÄIRITSEE.

        Sinäkin annoit väärän ja valheellisen todistuksen Jumalasta tuossa vatauksessasi koska se sisältää valheen että Jumala sallisi luomansa elämän kituvan ikuisesti. Teit sen varoituksista huolimatta.

        Mutta kuinka sellaista oppia voisikaan kukaan puolustaa muutoin kuin PARJAAMALLA JA SYYTTÄMÄLLÄ niitä jotka tekevät vaikeita kysymyksiä. Itse asiassa se on ainoa mahdollinen keino millä te puolustatte helvetin ikuiseen piinaan uskoanne.

        Vastaa mielummin kysymykseen loiko Jumala mielestäsi elämää piinattavaksi EREHDYKSESSÄ, TAHALLAAN vai VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄÄN? Sillä kaipa sinäkin uskot että Jumala loi KAIKEN elämän.

        Onko Jumala täydellinen, erehtymätön, ilman syntiä, vai eikö ole, mielestäsi?
        Jos on, niin sinun uskosi ikuiseen piinaan on väärää uskoa.
        Jos ei ole uskot eri Jumalaan kuin mistä Raamattu kertoo.

        Ei tässä nyt auta syyttää ketään toista tai mikään muukaan.

        Syyttämällä muita ette pääse livistämään tällä kertaa.. Ikuisen helvetin piinan oppi on valhetta ja siitä saa kirjoittaa, valitan jos menee yö unet.

        Odotamme vastaustanne.

        Loiko täydellinen, kaikkitietävä Jumala mielestänne elämää ikuiseen Helvettiin kitumaan TAHALLAAN? VAHINGOSSA? EREHDYKSESSÄ TAI VAIN VÄLINPITÄMÄTTÖMYYDESTÄ?

        Tai kuka sen piinattavan elämän loi? mielestäsi?

        Ei tällä ole mitään adventismin kanssa tekemistä tai alexin tai kenenkään muunkaan vaan kysymys on:
        "ONKO HELVETIN IKUISTA PIINAA OLENKAAN OLEMASSA VAI EI?"
        JA JOS ON NIIN
        "KUKA LOI ELÄMÄN JOTA SIELLÄ SIINÄ TAPAUKSESSA PIINATAAN?"


      • syyttäjälle... kirjoitti:

        yritys hyvä 10 mutta tulos heikko 4.. vai että sinua kiusaa niin kun puhutaan asiaa. Onko se niin puikkujuttu että ihmisille yhä syötetään keskiajalta tulevia harhaoppeja?

        Ei helvetistä kirjoittaminen

        Jos Helvetin ikuisesta piinasta kirjoittaminen häiritsee sinua voi vain valittaa mutta ole mitään verrattuna siihen mitä te jotka helvetti-uskossa olevat sanotte helvetin piinan olevan. SE häiritsee meitä jotka tiedämme että puhutte keskiajalta tulevaa harha oppia ja valehtelette ihmkisille että Jumala tulee heittämään suurimman osan ihmisistä ikuisesti piinattavaksi helvettiin.

        Sitähän sinäkin höpiset ja luet tuomiota minullekin.

        Ssyy siihen että keskustelu helvetistä SINUAKIN niin häiritsee, on siinä että sellaiseen uskosen voi niin helposti näyttää valheeksi. JA KUN SEN MAHDOTTOMUUS TEILLE OSOITETAAN SE HÄIRITSEE.

        Sinäkin annoit väärän ja valheellisen todistuksen Jumalasta tuossa vatauksessasi koska se sisältää valheen että Jumala sallisi luomansa elämän kituvan ikuisesti. Teit sen varoituksista huolimatta.

        Mutta kuinka sellaista oppia voisikaan kukaan puolustaa muutoin kuin PARJAAMALLA JA SYYTTÄMÄLLÄ niitä jotka tekevät vaikeita kysymyksiä. Itse asiassa se on ainoa mahdollinen keino millä te puolustatte helvetin ikuiseen piinaan uskoanne.

        Vastaa mielummin kysymykseen loiko Jumala mielestäsi elämää piinattavaksi EREHDYKSESSÄ, TAHALLAAN vai VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄÄN? Sillä kaipa sinäkin uskot että Jumala loi KAIKEN elämän.

        Onko Jumala täydellinen, erehtymätön, ilman syntiä, vai eikö ole, mielestäsi?
        Jos on, niin sinun uskosi ikuiseen piinaan on väärää uskoa.
        Jos ei ole uskot eri Jumalaan kuin mistä Raamattu kertoo.

        Ei tässä nyt auta syyttää ketään toista tai mikään muukaan.

        Syyttämällä muita ette pääse livistämään tällä kertaa.. Ikuisen helvetin piinan oppi on valhetta ja siitä saa kirjoittaa, valitan jos menee yö unet.

        Odotamme vastaustanne.

        Loiko täydellinen, kaikkitietävä Jumala mielestänne elämää ikuiseen Helvettiin kitumaan TAHALLAAN? VAHINGOSSA? EREHDYKSESSÄ TAI VAIN VÄLINPITÄMÄTTÖMYYDESTÄ?

        Tai kuka sen piinattavan elämän loi? mielestäsi?

        Ei tällä ole mitään adventismin kanssa tekemistä tai alexin tai kenenkään muunkaan vaan kysymys on:
        "ONKO HELVETIN IKUISTA PIINAA OLENKAAN OLEMASSA VAI EI?"
        JA JOS ON NIIN
        "KUKA LOI ELÄMÄN JOTA SIELLÄ SIINÄ TAPAUKSESSA PIINATAAN?"

        Turhaan haukut, alex, tuota joka huomautti "helvetin piina"-provokaatiostasi.
        Sanontahan on sinun virusviljelmistäsi peräisin - ei lainkaan Raamatusta.
        Raamattu korostaa Jumalan oikeamielistä tuomitsemissysteemiä:
        Kristuksessa tahi ilman Kristusta.
        Piinaamista ei Sana mainitse eikä korosta kipua. Rikas mies ja Lasarus
        -tapauksessakin tuo armottomana kuollut rikkauteensa luottava mies
        paljastaa ITSE tuntevansa kipua ja selvästikin kipeintä tekee se, että
        hän oli läheisilleen valehdellut, ettei rakkauden Jumala ketään saata
        vastuuseen ja rangaistustuomioon.

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        JOS rikas olisi muuttunut olemattomaksi, ei hän puhuisi paikasta eikä
        sisäisestä tustkastaan sekä ulkoisesta, alex!

        Antti


      • vastustajille
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Turhaan haukut, alex, tuota joka huomautti "helvetin piina"-provokaatiostasi.
        Sanontahan on sinun virusviljelmistäsi peräisin - ei lainkaan Raamatusta.
        Raamattu korostaa Jumalan oikeamielistä tuomitsemissysteemiä:
        Kristuksessa tahi ilman Kristusta.
        Piinaamista ei Sana mainitse eikä korosta kipua. Rikas mies ja Lasarus
        -tapauksessakin tuo armottomana kuollut rikkauteensa luottava mies
        paljastaa ITSE tuntevansa kipua ja selvästikin kipeintä tekee se, että
        hän oli läheisilleen valehdellut, ettei rakkauden Jumala ketään saata
        vastuuseen ja rangaistustuomioon.

        Luuk. 16:28
        Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä,
        etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

        JOS rikas olisi muuttunut olemattomaksi, ei hän puhuisi paikasta eikä
        sisäisestä tustkastaan sekä ulkoisesta, alex!

        Antti

        jos kuka puhuu ikuisesta piinasta niin se olet sinä ja profeettasi uskova_1.

        Vastaa niihin alexisi kysymyksiin mielummin:
        Loiko Jumala elämää ikuiseen helvettiin mielestäsi TAHALLAAN, VAHINGOSSA VAI IHAN VAIN VÄLINPITÄMÄTTÖMYYTTÄÄN? Vai etkö usko että se oli Jumala joka loi ihmisen ja kaiken elävän.

        Tai eikö se teidän helvettinne enää olekaan ikuinen, tähän asti se ainakin on ollut.


    • Minusta kaikkein tyhmimpää on riidellä jostain helvetinasioista, joista kukaan ei loppujen lopuksi tiedä yhtään mitään. Raamattu puhuu joitakin kohtia noista asioista. Me ymmärrämme, että pahoista teoistamme joudumme Jumalan edessä vastaamaan ja jopa samme siitä rangaistuksen, sellaisen jota emme kye käsittämään nykyisessä ajassa. Jumala toimii, niinkuin toimii, eikä nämä ole meidän heiniämme. Yritämme tässä ja nyt elää mahdollisimman hyvän elämän, koska nykyhetkessä voimme vielä vaikuttaa moneen asiaan. Rakkaudesta on hyvä aloittaa..

      • ei riidelläkään

        on oma asiasi, mutta minä tiedän että Raamattu ei opeta mitään ikuista elämää missään muualla kuin Jumalan luona. Kysy hiljaa itseltäsi loiko Jumala sen elämän joka joidenkin mielestä joutuu "heitetään" tulikvenkatkuiseen järveen ikuiseen piinaan. Vai etkö ole lukenut että sellaiseen uskojia suorastaan vilisee tälläkin palstalla?

        Ei siitä tarvitsekaan riidellä, eikä se ole riitelemistä että sanoo sen olevan sen valheen ja väärän todistuksen Jumalaa vastaan mikä se on. Se joka siihen valheeseen uskoo tietysti häiriintyy, mutta ei kannata odottaa että asia pannaan vakan alle ja ollaan hiljaa vain kuin... no tiedät kyllä.


      • Aivan niin, rakkauden velkaa meidän kannattaa maksaa, sillä se on Jeesuksen
        odottamista, vaikka hyvät tekomme ovat vain pisara vesisangon uurteessa,
        verrattuna siihen valtavaan kokonaisvelkaamme.

        Jos jäämme epäuskoisuuteen tai yritämme kerätä hyviä pisteitä enemmän
        kuin miinusta, riittämättömyyden tuska ja tunnonvaivat kalvavat enemmän
        kuin ajatus helvetin piinasta ja tarve asian poispyyhkäisemisestä.
        Kyllä minä ainakin olen ansainnut 2300 helvettiä, siltä tuntuu, mutta Jeesus kykenee ne kaikki poistamaan. Vain Hän. Sitä ilouutista minä ajattelen enkä
        helvetin piinaa.


      • tunnusta pois
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Aivan niin, rakkauden velkaa meidän kannattaa maksaa, sillä se on Jeesuksen
        odottamista, vaikka hyvät tekomme ovat vain pisara vesisangon uurteessa,
        verrattuna siihen valtavaan kokonaisvelkaamme.

        Jos jäämme epäuskoisuuteen tai yritämme kerätä hyviä pisteitä enemmän
        kuin miinusta, riittämättömyyden tuska ja tunnonvaivat kalvavat enemmän
        kuin ajatus helvetin piinasta ja tarve asian poispyyhkäisemisestä.
        Kyllä minä ainakin olen ansainnut 2300 helvettiä, siltä tuntuu, mutta Jeesus kykenee ne kaikki poistamaan. Vain Hän. Sitä ilouutista minä ajattelen enkä
        helvetin piinaa.

        silti syyttää luojaasi sellaisesta mikä ei ole totta. Ikuinen piina ei ole totta ei edes ikuinen elämä ole totta muualla kuin Jumalan luona. Tapasi on pitää itsepäisesti kiinni kuolemattomuusvalheestasi ja sen mukana tulevasta ikuisuudesta helvetissäsi, SIIS MUILLE, ja eritoten ADVENTISTEILLE.

        Huomaa, jos otamme ikuisen helvetin piinan pois uskostasi jää jäljelle nolla (0) .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1907
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1277
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1214
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      979
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      858
    9. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      851
    Aihe