Ovatko kuolleet todella kuolleita?

Mistä meidät on tehty?
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. 1 Moos.2:7.Jumala siis teki meidät maan tomusta.

Mitä tapahtuu ihmisen kuollessa?
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. Saarn 12:7. Ruumis muuttuu uudelleen maan tomuksi. Henki palaa Jumalan luo, josta se on tullut. Sinne palaa niin hyvien kuin pahojenkin henki.

Mitä tarkoitetaan Jumalan luo palaavalla hengellä?
Ruumis ilman henkeä on kuollut.Jaak.2:26. Niin kauan kuin minussa vielä henkeä on ja Jumalan henkäystä sieraimissani.Job.27:3.
Jumalan luo palaava henki on hänen meihin antava elämä. Vastaava on eläimilläkin.1 Moos.1:30.6:17. 7:15.
Se ei ole Raamatun mukaan ilman ruumista tietoista elämää jatkava olento.

Mikä on sielu?
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. 1 Moos.2:7. Sielu on elävä olento. Se muodostuu aina ruumiista ja hengestä. Sielua ei ole olemassa ilman ruumista ja henkeä. Sielu on ihminen kokonaisuudessaan, ruumis, henki, sielu.

Kuolevatko sielut?
Se sielu joka syntiä tekee sen on kuoltava.Hes.18:19.
Raamatun mukaan vain Jumalalla on kuolemattomuus.1 Tim.6:15,16. Ihminen on sen sijaan kuolevainen sielu, Herra sanoo, että synnin tähden hänen on kuoltava.

Menevätkö hyvät ihmiset kuollessaan taivaaseen?
Kaikki jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin.Joh.5:28, 29.
Mitä meidän kantaisäämme Daavidiin tulee, hän on sekä kuollut että haudattu; onhan hänen hautansa meidän keskellämme vielä tänäkin päivänä. Sillä ei David ole astunut ylös taivaisiin. Apt.2:29, 34.
Kuollessaan ihmiset( sielut) eivät mene taivaaseen eivätkä helvettiin. Heidän ruumiinsa odottavat haudoissa ylösnousemuksen päivää.

Onko ihminen kuoltuaan tietoisessa tilassa ?
Elävät tietävät, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heidän rakkautensa, vihansa ja intohimonsa on jo aikoja mennyt, eikä heillä ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa(haudassa), jonne olet menevä.Saarn.9:5,6,10.
Eivät kuolleet ylistä Herraa, ei kukaan hiljaisuuteen astuneista, Ps.115:17. Jumala sanoo, etteivät kuolleet tiedä mitään.

Voiko kuolleisiin saaada tietyissä tilanteissa yhteyden?
Ihminen lepoon mentyänsä ei enää nouse. Ennenkuin taivaat katoavat, eivät he heräjä eivätkä havahdu unestansa. Kohoavatko hänen lapsensa kunniaan, ei hän sitä tiedä, vaipuvatko vähäisiksi, ei hän heitä huomaa.Job.14:12,21.
Eikä heillä ole milloinkaan enää osaa missään, mitä tapahtuu auringon alla. Saarn. 9: 6.
Kuolleet eivät voi olla yhteydessä elävien kanssa, koska he eivät tiedä mitään. He ovat täysin kuolleita.
Heidän ajatusmaailmansa toiminta on lakannut. Ps. 146:4.
Jeesus kutsui kuolleiden tilaa uneksi. Joh. 11:11-14.

50

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyssäri viisaille.

      tuomio ja ihmiset tuhoutuvat?

      Oikeastaan Timolta saisin parhaimman vastauksen.

    • Et vain näytä pääsevän tuosta Ellen Whiten sinulle tuomasta pimeydestä valkeuteen. Luepas nyt miten epäraamatullinen tuo sinun möykkyoppisi ja sitä mukaa koko käsityksesi ihmisestä ja hänen ikuisuudestaan on:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/4729531

      • riivaajien oppi

        Nykynainen ei alistu Jumalan totuuteen ja tahtoon.
        He haluavat toimia opettajina ja neuvonantajina vastoin Jumalan tahtoa.
        Adventistinen kiroushan tuo vain on. Riivatun naisen perustama kultti.


      • riivaajien oppi kirjoitti:

        Nykynainen ei alistu Jumalan totuuteen ja tahtoon.
        He haluavat toimia opettajina ja neuvonantajina vastoin Jumalan tahtoa.
        Adventistinen kiroushan tuo vain on. Riivatun naisen perustama kultti.

        armahtavainen: Hänhän noissa pelkotiloissaan on jo kauhusta
        jäykkänä. Onhan surkea lukea, kuinka kuinka aivan rikkaalle
        tarkoitettu vertaus. voi saada hengellisesti köyhässä noin kauhean
        paniikkitilan. Näin tapahtuu, kun unohtaa lukiessaan pois vertaus
        sanan.
        Tämä vertauksen tekeminen todelliseksi kuvaa huonoa lukutaitoa
        näet ei Jeesus itse maininnut mitään Mythologia Jelvettiä, vaan hän
        kertoi heille vertauksen Ge-Hinnomin laaksossa olevasta jätteiden
        tuhopaikasta, jossa paloi ikuinen tuli joka poltti kaiken roskan, jopa
        raadotkin. Ja se mikä jäi tulelta polttamatta, niin sen lopun söivät
        madot. Toivokaamme, että Antti ja Riittakin vielä heräävät todellisuuteen
        ja alkavat ymmärtää eron vertauksen ja todellisen asian välillä.


      • näin on.
        riivaajien oppi kirjoitti:

        Nykynainen ei alistu Jumalan totuuteen ja tahtoon.
        He haluavat toimia opettajina ja neuvonantajina vastoin Jumalan tahtoa.
        Adventistinen kiroushan tuo vain on. Riivatun naisen perustama kultti.

        tiedä mitä raamattu opettaa kuolemasta, meneppä ja tutki raamattua niin viisastut, ettet ole riivajain opissa, riivajat sanovat ei ole kuolemaa, mutta Jumala sanoo että olet kuolemalla kuoleva koska lankesit syntiin. Ei ole sinussa iankaikkisista elämää itsessäsi joka sinussa pysyisi. Iankaikkinen elämäsi on Jumalan käsissä eikä sinun, hän antaa sen jokaiselle ylösnousemuksessa joka häneen uskoo ja joka ei usko se tuomitaan kadotukseen, ei iankaikkiseen elämään edes helvetissä vaan täydelliseen tuhoon. Ja tämä on Raamatun totuus jos uskot taikka et, se on sitten oma asiasi.


      • Miksi ikuinen piina?

        nyt menit vähän liian pitkälle kun väität että Ellen kirjoitti Raamattuun tuon kertomuksen.
        loi elämää i
        Teidän helvetti-uskovien usko ei oikein kestä päivän valoa, se on enimmäkseen sitä samaa parjaamista.

        Vastaahan nyt MIKSI kaikkivaltias kaikkiviisas erehtymätön synnitön Jumala loisi elämää ikuisesti piinattavaksi siellä teidän helvetissänne?

        Et taida vastata, jankutat vain sitä Elleniäsi, mutta jos nyt ihmiset haluavat tietää kuinka on mahdollista että synnitön Jumala loi elämää ikuisesti piinattavaksi helvetissä, eikö se olisi synti luoda tahallaan elämää ikuiseen piinaan?

        Minun Raamatussani lukee että sellainen ei ole Jumalan mieleen tullut että polttaisi luotujaan tulessa että se on Jumalalle KAUHISTUS.


      • 77777

        Riitta se vain jaksaa höpöttää Elleniä joka kerta kun menee sormi suuhun ja kysyjä jää vastausta vaille.

        Ei hän näköjään osaa vastaa todellisiin kysymyksiin mitään järkevää - alkaa vain höpöttämään Elleniä. Selvästikin se johtuu siitä että Riittalla ei ole vastauksia - niin näköjään se onkin.


      • anti-kristitty

        On sääli, että kumpikaan osapuoli ei pysty käsittelemään asiaa järkevästi ja kiihkottomasti.
        En ymmärrä, miten kumpikaan osapuoli voi uskoa oman kantansa raamatullisuuteen ottaen huomioon, että molemmat antavat Raamatun ulkopuolisten lähteiden sanella heidän raamatuntulkintansa.


      • 2. Piet. 2:12

        pääsevän eroon siitä ikuisen piinan harhastasi, koska yhä vielä uskot omaan kuolemattomuuteesi erotettuna Luojastasi. Todellisuudessa olet kuoleman oma jos et pääse Jumalan valtakuntaan ja siihen ei sitten auta Ellenin tai adventistien tai Herran sapatin tai minkään muunkaan asian parjaaminen, ilman Jumalan apua olet yhtä kuollut kuin kirkonrotta. Ei elämän pihaustakaan, täysin eloton, kuollut ja ilman minkäänlaista tietoisuutta tai mitään muutakaan, kuin eläin. Lakkaa siis herjaamasta ja väittämästä että Kaikkivaltias Jumala olisi luonut elämää ikuiseen piinaan.

        2. Piet. 2:12
        Nuo ihmiset herjaavat sellaista, mitä eivät tunne. Siinä he ovat kuin järjettömät eläimet, jotka luonto on tarkoittanut pyydystettäviksi ja tapettaviksi, ja eläinten lailla he myös tuhoutuvat..


    • R.yssä

      Kun tuossa viimeisessä kappaleessa, jossa kysyt. Voiko kuolleisiin saada tietyissä tilanteissa yhteyden? Ja vastaat, että ei voi, koska ovat unessa.

      Ellen G. Whiten sanotaan keskustelleen kuolleen miehensä kanssa ja saaneen häneltä neuvoja. Siltikinkö, vaikka hänen kuollut miehensä myös on unessa, niinkuin muutkin kuolleet ovat?

      Onko siis joillekin adventisteille suotu se erikoisoikeus, että he voivat siltikin olla yhteydessä kuolleisiin omaisiinsa, vaikka kuolleet omaiset olisivat unessa?

      Mitä sanot asiaan?

      • eremith32

        "Ryssä"! Aventismi oppi on minun tietääkseni yksi kaikkein ristiriitaisimmista opeista, ja nimenomaan siksi, että se ei voi millään siihen sovittaa Jeesus Kristuksen evankeliumin sanomaa, sen paremmin kuin Paavalinkaan oppia. Adventismioppi on aivan toista kuin Jeesuksen Kristuksen oppi. Heillä on Vanhan liiton peite kasvoilla yhäti, ja tulee pysymäänkin.


      • Veli¤

        Rauhaa veli! Semmoinen käsitys minulla on että ,hän oli unessa nähnyt miehensä.
        Siunausta sinulle ja Jeesus kanssasi kyllä Jeesus on hyvä!


      • kuolleiden tilasta ovatko he vain nukkuneita, eihän minun sanani ollut se että kuolleet nukkuvat ne olivat Jeesuksen sanat, Jeesushan sanoi että Lasarus nukkuu, vaikka tiesi että Lasarus oli kuollut, niin toiset sanoivat että Herra jos Lasarus nukkuu niin hän tulee terveeksi, niin silloin Jeesus sanoi suoraan, että Lasarus on kuollut, minä menen herättämmään hänet.
        Ja näin Ellen White uskoi myöskin,ei hän uskonut että hänen miehensä henki olisi elänyt, hän näki miehestään unta, niinkuin mekin näemme poismenneistä rakkaimistamme unta ja keskustelemme heidän kanssaan, ehkä sinäkin olet nähnyt unta kuolleista omaisistasi ja puhunut heidän kanssaan, mutta se ei tarkoita että he jossain henkiolentoina eläisivät.
        Raamattu todistaa sen että me saamme täydellisen kuolemattomuuden kun Jeesus tulee ja herättää omansa kuoleman unesta ja vie heidät mukanaan sinne mihin hän sanoi menevänsä valmistamaan meille sijaa, että me aina saisimme olla hänen kanssaan.


      • R.yssä
        anne-elina kirjoitti:

        kuolleiden tilasta ovatko he vain nukkuneita, eihän minun sanani ollut se että kuolleet nukkuvat ne olivat Jeesuksen sanat, Jeesushan sanoi että Lasarus nukkuu, vaikka tiesi että Lasarus oli kuollut, niin toiset sanoivat että Herra jos Lasarus nukkuu niin hän tulee terveeksi, niin silloin Jeesus sanoi suoraan, että Lasarus on kuollut, minä menen herättämmään hänet.
        Ja näin Ellen White uskoi myöskin,ei hän uskonut että hänen miehensä henki olisi elänyt, hän näki miehestään unta, niinkuin mekin näemme poismenneistä rakkaimistamme unta ja keskustelemme heidän kanssaan, ehkä sinäkin olet nähnyt unta kuolleista omaisistasi ja puhunut heidän kanssaan, mutta se ei tarkoita että he jossain henkiolentoina eläisivät.
        Raamattu todistaa sen että me saamme täydellisen kuolemattomuuden kun Jeesus tulee ja herättää omansa kuoleman unesta ja vie heidät mukanaan sinne mihin hän sanoi menevänsä valmistamaan meille sijaa, että me aina saisimme olla hänen kanssaan.

        kuolleista omaisistani unta, mutta en ole keskustellut unessa heidän kanssaan eivätkä he ole millään tavoin neuvoneet minua. Ja aina, kun olen nähnyt kuolleista omaisestani unta, seuraavana päivänä tai parin päivän kuluttua on ollut huono säätila. Talvella pyryilma - kesällä vesisade. Ett'silviisteen.


      • R.yssä kirjoitti:

        kuolleista omaisistani unta, mutta en ole keskustellut unessa heidän kanssaan eivätkä he ole millään tavoin neuvoneet minua. Ja aina, kun olen nähnyt kuolleista omaisestani unta, seuraavana päivänä tai parin päivän kuluttua on ollut huono säätila. Talvella pyryilma - kesällä vesisade. Ett'silviisteen.

        olla taikauskoinen, minun äiti höpisi tuolla tavoin kuin mitä sinä nyt tuossa, että kun kuolleita näki unissa niin nyt tulee paha ilma, minä en ole koskaan uskonut taikuuteen, isäni ei myöskään uskonut joutaviin höpötyksiin.

        Kyllä kuolleet voivat puhuakin unissa kyllä minulle on puhunut äiti sekä isä unissa, mutta ei koskaan ole edes mieleeni tullut että he nyt eläisi jossain salaperäisessä paikassa sieluna.
        Minä luin E.Whiten yhdestä kirjasta miten hän ajatteli kuolleista, kyllä hän jyrkästi kieltää kuolleisiin uskomasta, hän sanoo että se on tie spritismiin jos uskomme että kuollut elää jossain henkenä tai sieluna, koska spiritismi uskoo että kuolema on vain siirtymistä parempaan olotilaan.
        Siksi en usko että hän seurusteli kuolleen miehensä kanssa, koska hän ei edes uskonut kuolleiden elävän senjälkeen kun kuoli, uskon siihen kylläkin että hän oli ehkä nähnyt miehensä unissa ja puhunut hänen kanssa niistä asioistakin mitä olivat keskustelleet elävänä ollessa.


      • R.yssä
        anne-elina kirjoitti:

        olla taikauskoinen, minun äiti höpisi tuolla tavoin kuin mitä sinä nyt tuossa, että kun kuolleita näki unissa niin nyt tulee paha ilma, minä en ole koskaan uskonut taikuuteen, isäni ei myöskään uskonut joutaviin höpötyksiin.

        Kyllä kuolleet voivat puhuakin unissa kyllä minulle on puhunut äiti sekä isä unissa, mutta ei koskaan ole edes mieleeni tullut että he nyt eläisi jossain salaperäisessä paikassa sieluna.
        Minä luin E.Whiten yhdestä kirjasta miten hän ajatteli kuolleista, kyllä hän jyrkästi kieltää kuolleisiin uskomasta, hän sanoo että se on tie spritismiin jos uskomme että kuollut elää jossain henkenä tai sieluna, koska spiritismi uskoo että kuolema on vain siirtymistä parempaan olotilaan.
        Siksi en usko että hän seurusteli kuolleen miehensä kanssa, koska hän ei edes uskonut kuolleiden elävän senjälkeen kun kuoli, uskon siihen kylläkin että hän oli ehkä nähnyt miehensä unissa ja puhunut hänen kanssa niistä asioistakin mitä olivat keskustelleet elävänä ollessa.

        taikauskoa ole, sillä jo taikauskon karttaminen on taikauskoa.

        Monet vanhat ihmiset äitisi tavoin kertovat myös tällaisesta faktatotuudesta kuolleitten näkemisen suhteen, että kuolleen unessa näkemisestä tulee huono säätila.

        Olikos äitisi adventisti? Ja ellei ollut, niin mihinkä hän sinun mielestäsi joutuu sitten viimeisellä tuomiolla?


      • R.yssä
        anne-elina kirjoitti:

        olla taikauskoinen, minun äiti höpisi tuolla tavoin kuin mitä sinä nyt tuossa, että kun kuolleita näki unissa niin nyt tulee paha ilma, minä en ole koskaan uskonut taikuuteen, isäni ei myöskään uskonut joutaviin höpötyksiin.

        Kyllä kuolleet voivat puhuakin unissa kyllä minulle on puhunut äiti sekä isä unissa, mutta ei koskaan ole edes mieleeni tullut että he nyt eläisi jossain salaperäisessä paikassa sieluna.
        Minä luin E.Whiten yhdestä kirjasta miten hän ajatteli kuolleista, kyllä hän jyrkästi kieltää kuolleisiin uskomasta, hän sanoo että se on tie spritismiin jos uskomme että kuollut elää jossain henkenä tai sieluna, koska spiritismi uskoo että kuolema on vain siirtymistä parempaan olotilaan.
        Siksi en usko että hän seurusteli kuolleen miehensä kanssa, koska hän ei edes uskonut kuolleiden elävän senjälkeen kun kuoli, uskon siihen kylläkin että hän oli ehkä nähnyt miehensä unissa ja puhunut hänen kanssa niistä asioistakin mitä olivat keskustelleet elävänä ollessa.

        ja Lasaruksen tapaus?

        Kun rikas mies Tuonelassa ollessaan näki Lasaruksen Aabrahamin helmassa, niin hän huusi: Aabraham, Aabraham, lähetä Lasarus kastamaan sormensa veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä.
        Mutta Aabraham vastasi, ettei Lasarus voi tulla Tuonelan puolelle eikä Tuonelasta kukaan voi tulla Aabrahamin puolelle, koska heidän välissään on sellainen juopa, joka estää sen.

        Onko sekin sinun mielestäsi vertauskuvallista, vaikka rikas mies kärsii tuomiotaan omassa paikassaan ja Lasarus lepää omassaan?


      • nuomattu on
        eremith32 kirjoitti:

        "Ryssä"! Aventismi oppi on minun tietääkseni yksi kaikkein ristiriitaisimmista opeista, ja nimenomaan siksi, että se ei voi millään siihen sovittaa Jeesus Kristuksen evankeliumin sanomaa, sen paremmin kuin Paavalinkaan oppia. Adventismioppi on aivan toista kuin Jeesuksen Kristuksen oppi. Heillä on Vanhan liiton peite kasvoilla yhäti, ja tulee pysymäänkin.

        Et koskaan vastaa sinulle vaikeisiin kysymyksiin muulla tavalla kuin tuolla ainaisella parjaamisellasi. Parjaamaan kykenee kuka tahansa, kylän pahin jouruakkakin.


      • R.yssä kirjoitti:

        taikauskoa ole, sillä jo taikauskon karttaminen on taikauskoa.

        Monet vanhat ihmiset äitisi tavoin kertovat myös tällaisesta faktatotuudesta kuolleitten näkemisen suhteen, että kuolleen unessa näkemisestä tulee huono säätila.

        Olikos äitisi adventisti? Ja ellei ollut, niin mihinkä hän sinun mielestäsi joutuu sitten viimeisellä tuomiolla?

        olleet adventisteja, he olivat evankelis luterilaisia, tuohon kysymykseen mitä kysyit mihin he viimeisellä tuomiolla joutuvat, se ei ole minun eikä kenenkään ihmisen päätettävissä, yksin Jumala päättää sen asian, mutta minä uskon henkilökohtaisesti että vanhempani uskoivat Jeesukseen henkilökohtaisena Vapahtajanaan,ja se riittää ei mikään kirkko ketään voi pelastaa vaan Jeesus Kristus hän on kuollut meidän syntiemme edestä ja pelastaa meidät jos uskomme häneen kirkkokunnasta riippumatta. Tämä on minun kantani tästä asiasta.


      • R.yssä kirjoitti:

        ja Lasaruksen tapaus?

        Kun rikas mies Tuonelassa ollessaan näki Lasaruksen Aabrahamin helmassa, niin hän huusi: Aabraham, Aabraham, lähetä Lasarus kastamaan sormensa veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä.
        Mutta Aabraham vastasi, ettei Lasarus voi tulla Tuonelan puolelle eikä Tuonelasta kukaan voi tulla Aabrahamin puolelle, koska heidän välissään on sellainen juopa, joka estää sen.

        Onko sekin sinun mielestäsi vertauskuvallista, vaikka rikas mies kärsii tuomiotaan omassa paikassaan ja Lasarus lepää omassaan?

        varmaankin että ihminen kuoltuaan on tiedoisessa tilassa, niinkö? Mutta Raamatun mukaan kuolematon on ainoastaan kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus. 1 Tim.6:15,16. Kristus kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta, joten ihmisille on vain evankeliumin kautta pääsy kuolemattomuuteen.

        Egypytiläiset ensin opettivat sielun kuolemattomuutta. heiltä se siirtyi muinaisille kreikkalaisille ja roomalaisille. Näiltä kirkko omaksui sen opikseen toisella, kolmanella ja neljänellä vuosisadalla, jolloin sovittelevat kirkon johtajat turmelivat evankeliumin sekoittamalla siihen pakanallisia käsityksiä.
        Pakanalliselta sielunvaellus ja kuolemattomuusopeilta puuttuu tyystin Raamatunpohja.
        Jo kertomus ihmisen luomisesta ilmaisee, ettei sielulla ilman ruumista ole mitään tietoista ominaisuutta. Sielua ei ollut olemassa ennen ruumista. Ruumiiseen ei myöskään lisätty sielua, vaan sielu syntyi elämänhenkäyksen ja ruumiin yhtymisestä:
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. 1 Moos.2:7.
        Elämänhenkäyksen ja ruumiin erottua toisistaan kuolemassa jää jäljelle KUOLLUT SIELU YLÖNOUSEMUKSEEN ASTI.
        Tässä on vastaukseni tuohon Abrahamin helmaan, hänen helma on nyt tyhjä ja Abraham lepää tomuvuoteellaan aina siihen asti kunnes Jeesus herättää hänet iankaikkiseen elämään.


      • benedi
        R.yssä kirjoitti:

        ja Lasaruksen tapaus?

        Kun rikas mies Tuonelassa ollessaan näki Lasaruksen Aabrahamin helmassa, niin hän huusi: Aabraham, Aabraham, lähetä Lasarus kastamaan sormensa veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä.
        Mutta Aabraham vastasi, ettei Lasarus voi tulla Tuonelan puolelle eikä Tuonelasta kukaan voi tulla Aabrahamin puolelle, koska heidän välissään on sellainen juopa, joka estää sen.

        Onko sekin sinun mielestäsi vertauskuvallista, vaikka rikas mies kärsii tuomiotaan omassa paikassaan ja Lasarus lepää omassaan?

        Raamattu kertoo selkeästi että " Ja Aabraham vaipui kuolemaan korkeassa iässä, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena" 1 Moos. 25: 8... ja tuli otetuksi heimonsa tykö!
        Aabraham ei ollut elossa, sillä hän sai jo elossa ollessaan elämästä kyllänsä!!

        Tajuatko?
        Myös rikas mies ja lasarus kuolivat! Aabrahamin helmakin on vertaus, sillä jos se olisi todellinen kirjallinen kuvaus,
        niin kuinka siihen mahtuu istumaan enempää kuin 1- 2 henkilöä!!!"???

        Ja kuinka taivas ja helvetti mukamas ovat huutomakan päässä toisistaan
        " Hän huusi sanoen: `Isä Aabraham, armahda minua, ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni...

        Huuto kantautuu n. 100m,...missä sinulla on helvetti ja taivas noin lähellä toisiaan!?
        Ja missäs Raamatussa on sanottu että Aabraham voisi ketään armahtaa, kun on itsekin kuollut?

        Jeesushan se on ihmisten armonantaja, eikä Aabraham!
        Ja jos ihmisellä on jano, niin ei kait kukaan ole niin älykääpiö, että pyytäisi vettä sormenpäällä tuomaan!!??
        Tämäkin on siis vertaus!

        Ja jos ihminen, on vaikka kuinka pienessä tulessa, niin hänhän kuolee siihen, eikä voi nostaa silmiään, kun silmähermot, ja iiris on palanut!
        " ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa...
        Tuonelassa ei voi nostaa silmiän, sillä kuolleilla ei ole silmiä,...katso vaikka kuolleitten luita!
        Kyseessä on vertaus siitä, että kuinka Jeesus nousi kuolleista ylös, ja siitä
        huolimatta vain pieni joukko ihmisiä uskoo häneen!

        " Mutta Aabrahama sanoi hänelle: `jos he eivät kuule Moosesta ja
        profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös" Luuk 16: 31

        Tämä tarkoittaa että: Katso ensin Mooseksesta ja profeetoista, mikä on kuolleitten todellinen tila!!
        Sieltä löydät selityksen, ettei kuolleet tiedä mitään, eivät puhu, eivätkä pukahda.
        Ja Jeesus sanoi: " Mooses on minusta kirjoittanut"

        Jos ette usko sitä, mitä Mooses on Jeesuksesta samoin kuin profeetat hänestä kirjoittaneet, niin ette te usko, vaikka " joku" Jeesuskin nousisi kuolleista ylös!

        Jeesus on ylösnoussut, ja hankkinut ihmisille pääsyyn iankaikkiseen elämään, kuolemallaan ja ylösnousemisellaan, ..ja silti te ette usko!

        " Minä olen ylösnousemus ja elämä" Jeesus
        Aabraham ei voi lähtellä yhtään ainoaa kuollutta kertomaan kenenkään veljille yhtään mitään!!


      • Totuutta ei osteta!
        R.yssä kirjoitti:

        taikauskoa ole, sillä jo taikauskon karttaminen on taikauskoa.

        Monet vanhat ihmiset äitisi tavoin kertovat myös tällaisesta faktatotuudesta kuolleitten näkemisen suhteen, että kuolleen unessa näkemisestä tulee huono säätila.

        Olikos äitisi adventisti? Ja ellei ollut, niin mihinkä hän sinun mielestäsi joutuu sitten viimeisellä tuomiolla?

        Adventismi on ainakin lähes täysin taikauskoa sanan varsinaisessa ja todellisessa merkityksessä! Ja sitä taikauskoa Amerikkalainen adventismi liikeyritys pitää juuri nimenomaan, tuota taikauskoa jäsentensä lisäämiseen oivallisena keppihevosena, samoin kuin jokaisessa tytär valtioissa, joissa harrastetaan samaa liiketointa ihmisten kustannuksella, mutta Suomessa se ei enään tahdo vedota ihmisiin, koska ihmiset alkavat olla sen verran valistuneita, etteivät enään langea kaikenlaiseen taika uskon höpötyksiin, onhan ajattelevalla ihmisellä todella paljonkin tärkeämpää mietittävää/ajateltaa, kuin ruveta pelleilemään joidenkin taikauskoon soviteltujen ihmisten, jotka ovat tietyllä "L... menestymis tarkoituksella rakentamaan opinkappaleita joihin on sovitettu ovelasti raamatun tekstejä joilla on pystytty vetoamaan helposti ajattelemattoman ihmisen henkiseen tarpeeseen ja siten "lentämään pyydykseen verkkoon" tallaisia kirkollisia pyydys kyhäelmiä finanssi tajuinen ihminen helposti on rakennellut, ja siksi niitä noesee kuin sieniä sateella. lähes kaikki uskonnolliset kirkkoyhteisöt ovat kylmäkiskoisen liikemiehen tai naisen aikaan saannoksia.


      • näin ajattelen.
        Totuutta ei osteta! kirjoitti:

        Adventismi on ainakin lähes täysin taikauskoa sanan varsinaisessa ja todellisessa merkityksessä! Ja sitä taikauskoa Amerikkalainen adventismi liikeyritys pitää juuri nimenomaan, tuota taikauskoa jäsentensä lisäämiseen oivallisena keppihevosena, samoin kuin jokaisessa tytär valtioissa, joissa harrastetaan samaa liiketointa ihmisten kustannuksella, mutta Suomessa se ei enään tahdo vedota ihmisiin, koska ihmiset alkavat olla sen verran valistuneita, etteivät enään langea kaikenlaiseen taika uskon höpötyksiin, onhan ajattelevalla ihmisellä todella paljonkin tärkeämpää mietittävää/ajateltaa, kuin ruveta pelleilemään joidenkin taikauskoon soviteltujen ihmisten, jotka ovat tietyllä "L... menestymis tarkoituksella rakentamaan opinkappaleita joihin on sovitettu ovelasti raamatun tekstejä joilla on pystytty vetoamaan helposti ajattelemattoman ihmisen henkiseen tarpeeseen ja siten "lentämään pyydykseen verkkoon" tallaisia kirkollisia pyydys kyhäelmiä finanssi tajuinen ihminen helposti on rakennellut, ja siksi niitä noesee kuin sieniä sateella. lähes kaikki uskonnolliset kirkkoyhteisöt ovat kylmäkiskoisen liikemiehen tai naisen aikaan saannoksia.

        ei näyttänyt olleen yhtään raamatunkohtaa tuossa kirjoituksssassi, että mikä taikausko sinulla sitten on menneillään.
        Eihän ihmisisiä kiinosta nyt usko kun on liian hyvät ajat, kukapa silloin Jumalaa kaipaisi, mutta jos ajat huononesi niin kyllä silloin juostais kirkkoihin ja huudettais Herra auta, mutta se ei ole todellista uskoa sellainen usko, ihminen on katoavainen synnin tähden ja Jumala haluaisi että me antaisimme elämämme Hänen johtoonsa olipa aika hyvä taikka huono.


      • R.yssä
        benedi kirjoitti:

        Raamattu kertoo selkeästi että " Ja Aabraham vaipui kuolemaan korkeassa iässä, vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena" 1 Moos. 25: 8... ja tuli otetuksi heimonsa tykö!
        Aabraham ei ollut elossa, sillä hän sai jo elossa ollessaan elämästä kyllänsä!!

        Tajuatko?
        Myös rikas mies ja lasarus kuolivat! Aabrahamin helmakin on vertaus, sillä jos se olisi todellinen kirjallinen kuvaus,
        niin kuinka siihen mahtuu istumaan enempää kuin 1- 2 henkilöä!!!"???

        Ja kuinka taivas ja helvetti mukamas ovat huutomakan päässä toisistaan
        " Hän huusi sanoen: `Isä Aabraham, armahda minua, ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni...

        Huuto kantautuu n. 100m,...missä sinulla on helvetti ja taivas noin lähellä toisiaan!?
        Ja missäs Raamatussa on sanottu että Aabraham voisi ketään armahtaa, kun on itsekin kuollut?

        Jeesushan se on ihmisten armonantaja, eikä Aabraham!
        Ja jos ihmisellä on jano, niin ei kait kukaan ole niin älykääpiö, että pyytäisi vettä sormenpäällä tuomaan!!??
        Tämäkin on siis vertaus!

        Ja jos ihminen, on vaikka kuinka pienessä tulessa, niin hänhän kuolee siihen, eikä voi nostaa silmiään, kun silmähermot, ja iiris on palanut!
        " ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa...
        Tuonelassa ei voi nostaa silmiän, sillä kuolleilla ei ole silmiä,...katso vaikka kuolleitten luita!
        Kyseessä on vertaus siitä, että kuinka Jeesus nousi kuolleista ylös, ja siitä
        huolimatta vain pieni joukko ihmisiä uskoo häneen!

        " Mutta Aabrahama sanoi hänelle: `jos he eivät kuule Moosesta ja
        profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös" Luuk 16: 31

        Tämä tarkoittaa että: Katso ensin Mooseksesta ja profeetoista, mikä on kuolleitten todellinen tila!!
        Sieltä löydät selityksen, ettei kuolleet tiedä mitään, eivät puhu, eivätkä pukahda.
        Ja Jeesus sanoi: " Mooses on minusta kirjoittanut"

        Jos ette usko sitä, mitä Mooses on Jeesuksesta samoin kuin profeetat hänestä kirjoittaneet, niin ette te usko, vaikka " joku" Jeesuskin nousisi kuolleista ylös!

        Jeesus on ylösnoussut, ja hankkinut ihmisille pääsyyn iankaikkiseen elämään, kuolemallaan ja ylösnousemisellaan, ..ja silti te ette usko!

        " Minä olen ylösnousemus ja elämä" Jeesus
        Aabraham ei voi lähtellä yhtään ainoaa kuollutta kertomaan kenenkään veljille yhtään mitään!!

        enemmän omia ihmismielipiteitäsi, kuin Raamatun kirjoituksia?

        Raamatun kirjoituksethan ovat Isä Jumalan Pyhän Hengen kautta annettua tietoa uskovan rakentumiseksi Taivasten valtakuntaa varten.

        Ihmismielipiteet asioista kuin asioista ovat selityksiä vailla raamatullista totuutta.


      • R.yssä
        anne-elina kirjoitti:

        varmaankin että ihminen kuoltuaan on tiedoisessa tilassa, niinkö? Mutta Raamatun mukaan kuolematon on ainoastaan kuningasten Kuningas ja herrain Herra, jolla ainoalla on kuolemattomuus. 1 Tim.6:15,16. Kristus kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta, joten ihmisille on vain evankeliumin kautta pääsy kuolemattomuuteen.

        Egypytiläiset ensin opettivat sielun kuolemattomuutta. heiltä se siirtyi muinaisille kreikkalaisille ja roomalaisille. Näiltä kirkko omaksui sen opikseen toisella, kolmanella ja neljänellä vuosisadalla, jolloin sovittelevat kirkon johtajat turmelivat evankeliumin sekoittamalla siihen pakanallisia käsityksiä.
        Pakanalliselta sielunvaellus ja kuolemattomuusopeilta puuttuu tyystin Raamatunpohja.
        Jo kertomus ihmisen luomisesta ilmaisee, ettei sielulla ilman ruumista ole mitään tietoista ominaisuutta. Sielua ei ollut olemassa ennen ruumista. Ruumiiseen ei myöskään lisätty sielua, vaan sielu syntyi elämänhenkäyksen ja ruumiin yhtymisestä:
        Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ihmisestä tuli elävä sielu. 1 Moos.2:7.
        Elämänhenkäyksen ja ruumiin erottua toisistaan kuolemassa jää jäljelle KUOLLUT SIELU YLÖNOUSEMUKSEEN ASTI.
        Tässä on vastaukseni tuohon Abrahamin helmaan, hänen helma on nyt tyhjä ja Abraham lepää tomuvuoteellaan aina siihen asti kunnes Jeesus herättää hänet iankaikkiseen elämään.

        joka on tehty eläväksi Kristuksessa Jeesuksessa, on elävä iankaikkisesti eikä toisella kuolemalla ole enää sijaa hänessä. Se iankaikkinen elämä Kristukseen Jeesukseen uskovalla ihmisellä alkaa siitä hetkestä, jolloinka hänelle julistetaan synnit anteeksiannetuksi Jeesuksen nimessä ja veressä.

        Isä Jumalan alttarin alla on suuri marttyyrien joukko, joka elää juuri nyt tällä hetkellä iankaikkisuusosaansa. He odottavat lopullisen tuomion alkamista kaikessa rauhassa, sillä rauhaan on Isä Jumala kutsunut meidät, Pojassaan Kristuksessa Jeesuksessa kokovuorokausitoimisesti elääksemme.

        Raamattu on erittäin mielenkiintoinen kirja, jota on luettava Isä Jumalaa kunnioittaen. Ja Isä Jumalan kunnioitus saavutetaan ainoastaan sillä, että me olemme Jeesuksen sanoille kuuliaiset aivan kaikessa, emmekä ala kyseenalaistamaan Raamatun kirjoituksia miltään osalta.

        Emme siis kyseenalaista kirjoituksia iankaikkisen elämän emmekä iankaikkisen tuomion osalta, vaan uskomme kirjoitukset, niinkuin ne ovat kirjoitetut ja jätämme Raamatun kirjoitusten selittelyn Isä Jumalan Pyhän Hengen tehtäväksi, jonka ilmoituksen kautta kirjoitukset ovat Raamattuun kirjoitetut.

        Evankeliumin ilosanoma on hyvin yksinkertainen, yksinkertaisella ja vilpittömällä uskolla varustetuille kaltaisilleni.


      • benedi =siunattu
        R.yssä kirjoitti:

        enemmän omia ihmismielipiteitäsi, kuin Raamatun kirjoituksia?

        Raamatun kirjoituksethan ovat Isä Jumalan Pyhän Hengen kautta annettua tietoa uskovan rakentumiseksi Taivasten valtakuntaa varten.

        Ihmismielipiteet asioista kuin asioista ovat selityksiä vailla raamatullista totuutta.

        ja Jumalaan, toisin kuin sinä, katso vaikka!

        " Monilla tämänkaltaisilla vertauksilla hän ( Jeesus) puhui heille sanaa, sen mukaan kuin he kykenivät kuulemaan" Mark 4: 33

        " Ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsille hän selitti kaikki,
        kun he olivat yksinään" jae 34

        Tässähän on yksi sarja vertauksia: " Viikunapuu vertaus Luuk 13: 6,
        härkä ja aasi vertaus jae 15
        Sitten vertaus Jumalan valtakunnasta, joka on sinapinsiemenen kaltainen Luuk 13: 18, 19

        Vertaus " ahtaasta ovesta"jae 24, Jeesus vertaa Herodesta kettuun, jae 31, 32 jae

        Luuk 14: luku "Vertaus pojasta ja härästä" jae 5
        Jakeessa 7 ,Jeesus puhuu vertauksen " hääaterialla olemisesta, ja häihin kutsutuista"!!

        Vertaus, jakeessa 15, 16 " eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta"

        Vertaus tornin rakentamisesta jae 28, ja vertaus " suolasta" jae 34

        Sitten luvussa 15 tulee esiin vertaus " Jos jollakin on 100 lammasta,...jae 4
        jakeessa 11 , vertaus , kahdesta pojasta!
        Luuk 16 luku, Tässä tulee ensin vertaus "rikkaasta miehestä ja huoneenhaltijasta"
        Ja sitten tulee vertauksen jatkumona " Oli rikas mies ja lasarus Luuk 16: 19, 20

        Huomaatko nyt, minä olen se, joka pysyn Raamatussa, ja sinä olet sen ulkopuolella!
        Etkö tiedä ja käsitä, etteivät syntiset ole tällä hetkellä missään rangaistuspaikassa!

        katso itse: " Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään SÄILYTTÄÄ rangaistuksen alaisina väärät" 2 Piet.2: 9

        Pahoja säilytetään rangaistuksen alaisina haudoissaan, joissa he eivät tiedä mitään!
        Eihän hautuumaalla ole tulta, ja helvettiä,..ja siellähän kaikien kuolleitten silmät
        ovat " Ja hän nosti silmänsä vaivoissa ollessaan" ...ja huusi.isä Aabraham!!..Siellähän ne ovat ihmisten suut ja kielet ja kurkunpää ja keuhkot, joita käytetään apuna huutamisessa!!

        Tuomiota ei panna täytäntöön ennenkuin Jeesus tulee Joh 5: 28, 29

        " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki TULEE, jolloin kaikki, jotka haudoissa (tuonela) ovat, kuulevat
        hänen äänensä
        " Ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne,
        jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen" Joh 5: 28, 29

        Huomaatko nyt, että rikkaan miehen täytyy nousta ensin " tuomion ylösnousemukseen"..ja
        Lasaruksen " elämän ylösnousemukseen"...ja sitten vielä molempien täytyy kuulla Jeesuksen ääni, eikä Aabrahamin ääni, jos mieli ylösnousta!!

        Huomaatko nyt, kuinka iso juopa minun ja sinun välillä on tiedossa??? terv. benedi


      • eremith32
        benedi =siunattu kirjoitti:

        ja Jumalaan, toisin kuin sinä, katso vaikka!

        " Monilla tämänkaltaisilla vertauksilla hän ( Jeesus) puhui heille sanaa, sen mukaan kuin he kykenivät kuulemaan" Mark 4: 33

        " Ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsille hän selitti kaikki,
        kun he olivat yksinään" jae 34

        Tässähän on yksi sarja vertauksia: " Viikunapuu vertaus Luuk 13: 6,
        härkä ja aasi vertaus jae 15
        Sitten vertaus Jumalan valtakunnasta, joka on sinapinsiemenen kaltainen Luuk 13: 18, 19

        Vertaus " ahtaasta ovesta"jae 24, Jeesus vertaa Herodesta kettuun, jae 31, 32 jae

        Luuk 14: luku "Vertaus pojasta ja härästä" jae 5
        Jakeessa 7 ,Jeesus puhuu vertauksen " hääaterialla olemisesta, ja häihin kutsutuista"!!

        Vertaus, jakeessa 15, 16 " eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta"

        Vertaus tornin rakentamisesta jae 28, ja vertaus " suolasta" jae 34

        Sitten luvussa 15 tulee esiin vertaus " Jos jollakin on 100 lammasta,...jae 4
        jakeessa 11 , vertaus , kahdesta pojasta!
        Luuk 16 luku, Tässä tulee ensin vertaus "rikkaasta miehestä ja huoneenhaltijasta"
        Ja sitten tulee vertauksen jatkumona " Oli rikas mies ja lasarus Luuk 16: 19, 20

        Huomaatko nyt, minä olen se, joka pysyn Raamatussa, ja sinä olet sen ulkopuolella!
        Etkö tiedä ja käsitä, etteivät syntiset ole tällä hetkellä missään rangaistuspaikassa!

        katso itse: " Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään SÄILYTTÄÄ rangaistuksen alaisina väärät" 2 Piet.2: 9

        Pahoja säilytetään rangaistuksen alaisina haudoissaan, joissa he eivät tiedä mitään!
        Eihän hautuumaalla ole tulta, ja helvettiä,..ja siellähän kaikien kuolleitten silmät
        ovat " Ja hän nosti silmänsä vaivoissa ollessaan" ...ja huusi.isä Aabraham!!..Siellähän ne ovat ihmisten suut ja kielet ja kurkunpää ja keuhkot, joita käytetään apuna huutamisessa!!

        Tuomiota ei panna täytäntöön ennenkuin Jeesus tulee Joh 5: 28, 29

        " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki TULEE, jolloin kaikki, jotka haudoissa (tuonela) ovat, kuulevat
        hänen äänensä
        " Ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne,
        jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen" Joh 5: 28, 29

        Huomaatko nyt, että rikkaan miehen täytyy nousta ensin " tuomion ylösnousemukseen"..ja
        Lasaruksen " elämän ylösnousemukseen"...ja sitten vielä molempien täytyy kuulla Jeesuksen ääni, eikä Aabrahamin ääni, jos mieli ylösnousta!!

        Huomaatko nyt, kuinka iso juopa minun ja sinun välillä on tiedossa??? terv. benedi

        Valitettavasti Benedi! Sinä et ymmärrä kuitenkaan raamattua! Miksi siksi koska sinä kuljetat koko ajan adventismi oppia mukanasi, ja kytket sen opin automaattisesti mukaan kun alat lukea raamattua, siksi ei sinun tutkimisestasi tule mitenkään oikeaa järjen eli ymmärryksen mukaista kuvaa raamattuun kätketystä sanomasta - todellisine vertauksineen. Sinun tulisi tyhjentää kokonaan kaikki ymmärrykseesi taotut oppi ja dogmi kysymykset, mitkä adventismi on sinuun siellä olosi aikana "takonut",muuten et tule koskaan ymmärtämään varsinaista uskon totuus kysymystä.


      • R.yssä
        benedi =siunattu kirjoitti:

        ja Jumalaan, toisin kuin sinä, katso vaikka!

        " Monilla tämänkaltaisilla vertauksilla hän ( Jeesus) puhui heille sanaa, sen mukaan kuin he kykenivät kuulemaan" Mark 4: 33

        " Ja ilman vertausta hän ei puhunut heille. Mutta opetuslapsille hän selitti kaikki,
        kun he olivat yksinään" jae 34

        Tässähän on yksi sarja vertauksia: " Viikunapuu vertaus Luuk 13: 6,
        härkä ja aasi vertaus jae 15
        Sitten vertaus Jumalan valtakunnasta, joka on sinapinsiemenen kaltainen Luuk 13: 18, 19

        Vertaus " ahtaasta ovesta"jae 24, Jeesus vertaa Herodesta kettuun, jae 31, 32 jae

        Luuk 14: luku "Vertaus pojasta ja härästä" jae 5
        Jakeessa 7 ,Jeesus puhuu vertauksen " hääaterialla olemisesta, ja häihin kutsutuista"!!

        Vertaus, jakeessa 15, 16 " eräs mies laittoi suuret illalliset ja kutsui monta"

        Vertaus tornin rakentamisesta jae 28, ja vertaus " suolasta" jae 34

        Sitten luvussa 15 tulee esiin vertaus " Jos jollakin on 100 lammasta,...jae 4
        jakeessa 11 , vertaus , kahdesta pojasta!
        Luuk 16 luku, Tässä tulee ensin vertaus "rikkaasta miehestä ja huoneenhaltijasta"
        Ja sitten tulee vertauksen jatkumona " Oli rikas mies ja lasarus Luuk 16: 19, 20

        Huomaatko nyt, minä olen se, joka pysyn Raamatussa, ja sinä olet sen ulkopuolella!
        Etkö tiedä ja käsitä, etteivät syntiset ole tällä hetkellä missään rangaistuspaikassa!

        katso itse: " Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään SÄILYTTÄÄ rangaistuksen alaisina väärät" 2 Piet.2: 9

        Pahoja säilytetään rangaistuksen alaisina haudoissaan, joissa he eivät tiedä mitään!
        Eihän hautuumaalla ole tulta, ja helvettiä,..ja siellähän kaikien kuolleitten silmät
        ovat " Ja hän nosti silmänsä vaivoissa ollessaan" ...ja huusi.isä Aabraham!!..Siellähän ne ovat ihmisten suut ja kielet ja kurkunpää ja keuhkot, joita käytetään apuna huutamisessa!!

        Tuomiota ei panna täytäntöön ennenkuin Jeesus tulee Joh 5: 28, 29

        " Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki TULEE, jolloin kaikki, jotka haudoissa (tuonela) ovat, kuulevat
        hänen äänensä
        " Ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne,
        jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen" Joh 5: 28, 29

        Huomaatko nyt, että rikkaan miehen täytyy nousta ensin " tuomion ylösnousemukseen"..ja
        Lasaruksen " elämän ylösnousemukseen"...ja sitten vielä molempien täytyy kuulla Jeesuksen ääni, eikä Aabrahamin ääni, jos mieli ylösnousta!!

        Huomaatko nyt, kuinka iso juopa minun ja sinun välillä on tiedossa??? terv. benedi

        että sinä luet Raamattua kuin itse piru - järkeillen ja itse selitellen Raamatun kirjoituksia.

        Minä vastaavasti luen Raamattua Isä Jumalan minulle lahjoittaman ymmärryksen mukaan - järkeilemättä ja selittelemättä Raamatun kirjoituksia. Isä Jumalan Pyhä Henki selittää minulle Raamatun kirjoitusten sanoman aina, kun se on tarpeen.

        Halleluja! Kunnia Jumalalle Kaikkivaltiaalle! Joka antaa minulle ymmärrystä aivan kaikkeen, Pyhän Henkensä kautta.


      • järjen päätelmistä
        eremith32 kirjoitti:

        Valitettavasti Benedi! Sinä et ymmärrä kuitenkaan raamattua! Miksi siksi koska sinä kuljetat koko ajan adventismi oppia mukanasi, ja kytket sen opin automaattisesti mukaan kun alat lukea raamattua, siksi ei sinun tutkimisestasi tule mitenkään oikeaa järjen eli ymmärryksen mukaista kuvaa raamattuun kätketystä sanomasta - todellisine vertauksineen. Sinun tulisi tyhjentää kokonaan kaikki ymmärrykseesi taotut oppi ja dogmi kysymykset, mitkä adventismi on sinuun siellä olosi aikana "takonut",muuten et tule koskaan ymmärtämään varsinaista uskon totuus kysymystä.

        ja usko ainoastaan. Usko Kristukseen pelastaa, ei järjen päätelmät.


      • benedi
        eremith32 kirjoitti:

        Valitettavasti Benedi! Sinä et ymmärrä kuitenkaan raamattua! Miksi siksi koska sinä kuljetat koko ajan adventismi oppia mukanasi, ja kytket sen opin automaattisesti mukaan kun alat lukea raamattua, siksi ei sinun tutkimisestasi tule mitenkään oikeaa järjen eli ymmärryksen mukaista kuvaa raamattuun kätketystä sanomasta - todellisine vertauksineen. Sinun tulisi tyhjentää kokonaan kaikki ymmärrykseesi taotut oppi ja dogmi kysymykset, mitkä adventismi on sinuun siellä olosi aikana "takonut",muuten et tule koskaan ymmärtämään varsinaista uskon totuus kysymystä.

        Mutta vaikka hän on "liiton enkeli ja " enkeli Miikaelkin"..jonka Jaakob " selätti"
        niin eipä ole eteeni tullut " eremith 32" nimistä jumalaa, joka taivaasta
        kuuluvalla äänelle olisi tuolla nimellä puhunut benedille " Benedi, sinä et ymmärrä kuitenkaan Raamattua" :-)

        Sitten tämä jumala sanoo että 2 Piet. 2: 9 ja Ilm. 20: 15
        sekä Joh 5: 28, 29, ja sekä Ilm 22: 12, kuten 1 Tess. 4: 13- 18
        ja tämä:

        "Mutta Aabraham sanoi(vaikka oli jo kuollut) : `Heillä on Mooses ja profeetat
        ; kuulkoot niitä" LK 16: 29
        " Niin hän, Eremith 32 sanoi: " Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen"

        " Mutta Aabraham sanoi ( vaikka kurkku ja kieli oli jo mädäntynyt) hänelle ( Eremithille)
        `Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös" jae 31

        Haluaisiko nyt Eremith 32, että Ellen .g. White nousisi kuolleista ylös, kertomaan millaista Aabrahamin helmassa on elämä?
        Aabrahamin helmahan on mädäntynyt jo, mutta entäpä jos Aabrahamin polvet ovat ehjät!
        Saako se Ellen istua Aabrahamin polvella, vai onko Saaralla jotain siihen sanottavaa?

        Mutta palatakseni tämän epäjumalan eremethin luota todellisuuteen, niin katsotaanpa
        pikkuisen Jeesuksen sanoja, kun hän tässä näytelmässä esiintyi isä Aabrahamina!

        Eli kuullaan asiaan Moosesta ja profeettoja!

        No, onhan Jesaja profeetta, kuullaan siis häntä: " Syntiset helluntai Siionissa peljästyvät,
        vavistus valtaa jumalattomat:
        " Kuka meistä voi asua kuluttavassa tulessa,
        kuka asua iankaikkisessa hehkussa" Jes 33: 14

        Juuri tämä henkilö, joka kertoi tämän vertauksen on Mooseksen mukaan kuluttava tuli!

        " Sillä Herra, sinun Jumalasi, on kuluttava tuli, kiivas Jumala"!! 5 Moos 4: 24

        Nyt olemme ihan pikkuisen katsoneet Moosesta ja profeettoja tämän vertauksen tiimoilta!

        Johtopäätös on, että tulessa ei rikas mies voinut asua!!
        Ja onhan Malakia profeetta myös Malakia 4: 1, 3

        Johtopäätökseksi siis jäi: Älkää kuunnelko asiassa Eremithiä, epäjumalanpalvelijaa, vaan kuunelkaa " Moosesta ja profeettoja!! Sela! tertv. benedi :-)


      • benedi
        R.yssä kirjoitti:

        että sinä luet Raamattua kuin itse piru - järkeillen ja itse selitellen Raamatun kirjoituksia.

        Minä vastaavasti luen Raamattua Isä Jumalan minulle lahjoittaman ymmärryksen mukaan - järkeilemättä ja selittelemättä Raamatun kirjoituksia. Isä Jumalan Pyhä Henki selittää minulle Raamatun kirjoitusten sanoman aina, kun se on tarpeen.

        Halleluja! Kunnia Jumalalle Kaikkivaltiaalle! Joka antaa minulle ymmärrystä aivan kaikkeen, Pyhän Henkensä kautta.

        että kuinka Raamatun mukaan piru lukee Raamattua?
        Tuo aihe onkin kiinnostava " Kuinka piru lukee raamattua"..aloitankin siitä uuden keskustelun, kiitos sinulle..selvitetään sitäkin asiaa juurta jaksain raamatulla!

        On hyvä, että luet Raamattua, mutta vielä parempi on, ettet selitä sitä mitä luet,..sillä kuinkas selität ,jos et ymmärrä mitä luet, kun ei ole selittäjää!

        Huomasitko kirjoituksessasi , ei siunlla ollut Jumalan puhetta, ja Jumalan sanoja?
        Puhuit omiasi!

        " "Niin Henki sanoi Filippukselle: Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja"

        " Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Jesjan
        kirjaa, ja sanoi: " Ymmärrätkö myös, mitä luet"? Apost 8: 29, 30

        " Niin hän sanoi: " Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?"
        Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä" 31

        Sinä siis olet myös paluumatkalla, maailmasta, eikö niin? Olihan hoviherrallakin ymmärrystä, ainakin hän pystyi lukemaan, mutta hän ei ymmärtänyt lukemaansa!

        Hän tarvitsi oppaan! Filippuksen!
        Jos Isä Jumalan Pyhä Henki selittää sinulle Raamatun kirjoituksia, aina kun se on tarpeen, niin eikö ole tarpeen vastata, jos joku kysyy teiltä sen toivon perustusta, joka teillä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla!

        Jos sinussa on Pyhä Henki, joka selittää sinulle kirjoituksia, niin kerrohan miksi se henki, ei suostu kertomaan ja selittämään niitä minulle kauttasi?

        Jeesushan sanoo: " Pyhä Henki ottaa minun omastani ja antaa teille"..Joten miten on?
        Antaako se Pyhä Henki , sinun kauttasi minulle vastaukset niihin kysymyksiin joita sinulle esitän?

        Kerrohan ensin kuka kertoo hänen , Jeesuksen syntyperän? Kysypä nyt Pyhältä Henkeltä, voisiko hän kertoa b sinulle Jeesuksen syntyperän, mistä hän on kotoisin, kun hän itse kertoi että " Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut"

        Aabrahamhan oli ollut jo vuosisatoja haudassaan kun Jeesus tämän asian kertoi!
        Kysyhän Henkeltäsi, että kun ihminen kuolee, niin raukeavatko hänen hankkeensa tyhjiin?
        Kysy Häneltä myös että: Onko siellä tuonelassa tekoja, ajatuksia, tietoa, ja yleensä viisautta? Tämä asia siis kiinostaa myös!
        Ja kysy onko siellä, joku paikka, missä miljardit kuolleet ovat?
        Ja kysy rakastetaanko siellä Jumalaa ja lähimmäistä, siis tuonelassa, jonne olet sinäkin menevä? Selvitä siis kuinka poisnukkuneiden laita on! Kyllä se pyhä henki tietää!

        Minähän en kehoita sinua näitä asioita järkeilemään, vaan anna Isäsi jumalan pyhän hengen järkeillä nämä asiat valmiiksi, ja sinä vain ilmoitat ne minulle!?
        Sopiiko näin?

        Kyllä minä sitten kysyn lisää, kun selvität nämä!


      • R.yssä
        benedi kirjoitti:

        että kuinka Raamatun mukaan piru lukee Raamattua?
        Tuo aihe onkin kiinnostava " Kuinka piru lukee raamattua"..aloitankin siitä uuden keskustelun, kiitos sinulle..selvitetään sitäkin asiaa juurta jaksain raamatulla!

        On hyvä, että luet Raamattua, mutta vielä parempi on, ettet selitä sitä mitä luet,..sillä kuinkas selität ,jos et ymmärrä mitä luet, kun ei ole selittäjää!

        Huomasitko kirjoituksessasi , ei siunlla ollut Jumalan puhetta, ja Jumalan sanoja?
        Puhuit omiasi!

        " "Niin Henki sanoi Filippukselle: Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja"

        " Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Jesjan
        kirjaa, ja sanoi: " Ymmärrätkö myös, mitä luet"? Apost 8: 29, 30

        " Niin hän sanoi: " Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?"
        Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä" 31

        Sinä siis olet myös paluumatkalla, maailmasta, eikö niin? Olihan hoviherrallakin ymmärrystä, ainakin hän pystyi lukemaan, mutta hän ei ymmärtänyt lukemaansa!

        Hän tarvitsi oppaan! Filippuksen!
        Jos Isä Jumalan Pyhä Henki selittää sinulle Raamatun kirjoituksia, aina kun se on tarpeen, niin eikö ole tarpeen vastata, jos joku kysyy teiltä sen toivon perustusta, joka teillä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla!

        Jos sinussa on Pyhä Henki, joka selittää sinulle kirjoituksia, niin kerrohan miksi se henki, ei suostu kertomaan ja selittämään niitä minulle kauttasi?

        Jeesushan sanoo: " Pyhä Henki ottaa minun omastani ja antaa teille"..Joten miten on?
        Antaako se Pyhä Henki , sinun kauttasi minulle vastaukset niihin kysymyksiin joita sinulle esitän?

        Kerrohan ensin kuka kertoo hänen , Jeesuksen syntyperän? Kysypä nyt Pyhältä Henkeltä, voisiko hän kertoa b sinulle Jeesuksen syntyperän, mistä hän on kotoisin, kun hän itse kertoi että " Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut"

        Aabrahamhan oli ollut jo vuosisatoja haudassaan kun Jeesus tämän asian kertoi!
        Kysyhän Henkeltäsi, että kun ihminen kuolee, niin raukeavatko hänen hankkeensa tyhjiin?
        Kysy Häneltä myös että: Onko siellä tuonelassa tekoja, ajatuksia, tietoa, ja yleensä viisautta? Tämä asia siis kiinostaa myös!
        Ja kysy onko siellä, joku paikka, missä miljardit kuolleet ovat?
        Ja kysy rakastetaanko siellä Jumalaa ja lähimmäistä, siis tuonelassa, jonne olet sinäkin menevä? Selvitä siis kuinka poisnukkuneiden laita on! Kyllä se pyhä henki tietää!

        Minähän en kehoita sinua näitä asioita järkeilemään, vaan anna Isäsi jumalan pyhän hengen järkeillä nämä asiat valmiiksi, ja sinä vain ilmoitat ne minulle!?
        Sopiiko näin?

        Kyllä minä sitten kysyn lisää, kun selvität nämä!

        miksi Sinä kirjoitat Isä Jumalan ja Pyhän Hengen pienellä alkukirjaimella?

        Johtuuko se siitä, että et laisinkaan kunnioita Isää Jumalana ja hänen Henkeään Pyhänä Henkenä?


      • utelias kuulemaan.
        R.yssä kirjoitti:

        miksi Sinä kirjoitat Isä Jumalan ja Pyhän Hengen pienellä alkukirjaimella?

        Johtuuko se siitä, että et laisinkaan kunnioita Isää Jumalana ja hänen Henkeään Pyhänä Henkenä?

        et vastannut mitä benedi sinulta kyseli, vaan käänsit asian aivan toiseksi, että miksi benedi kirjoittaaa pienellä kirjaimella Isä Jumalan nimen, eikö saakkaan vastausta Pyhältä Hengeltä benedin kysymyksiin?


      • R.yssä
        utelias kuulemaan. kirjoitti:

        et vastannut mitä benedi sinulta kyseli, vaan käänsit asian aivan toiseksi, että miksi benedi kirjoittaaa pienellä kirjaimella Isä Jumalan nimen, eikö saakkaan vastausta Pyhältä Hengeltä benedin kysymyksiin?

        itse vastauksen kysymyksiinsä, jos hän tuntee Pyhän Hengen. Ei hän siihen ketään ihmistä välimieheksi tarvitse, niinkuin en minäkään tarvitse.

        Luulet olevasi ovela ja saaneesi minut ikäänkuin seinää vasten, kun en vastaa tyhmiin ja saivarteleviin kysymyksiinne.


      • R.yssä
        benedi kirjoitti:

        että kuinka Raamatun mukaan piru lukee Raamattua?
        Tuo aihe onkin kiinnostava " Kuinka piru lukee raamattua"..aloitankin siitä uuden keskustelun, kiitos sinulle..selvitetään sitäkin asiaa juurta jaksain raamatulla!

        On hyvä, että luet Raamattua, mutta vielä parempi on, ettet selitä sitä mitä luet,..sillä kuinkas selität ,jos et ymmärrä mitä luet, kun ei ole selittäjää!

        Huomasitko kirjoituksessasi , ei siunlla ollut Jumalan puhetta, ja Jumalan sanoja?
        Puhuit omiasi!

        " "Niin Henki sanoi Filippukselle: Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja"

        " Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Jesjan
        kirjaa, ja sanoi: " Ymmärrätkö myös, mitä luet"? Apost 8: 29, 30

        " Niin hän sanoi: " Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?"
        Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä" 31

        Sinä siis olet myös paluumatkalla, maailmasta, eikö niin? Olihan hoviherrallakin ymmärrystä, ainakin hän pystyi lukemaan, mutta hän ei ymmärtänyt lukemaansa!

        Hän tarvitsi oppaan! Filippuksen!
        Jos Isä Jumalan Pyhä Henki selittää sinulle Raamatun kirjoituksia, aina kun se on tarpeen, niin eikö ole tarpeen vastata, jos joku kysyy teiltä sen toivon perustusta, joka teillä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla!

        Jos sinussa on Pyhä Henki, joka selittää sinulle kirjoituksia, niin kerrohan miksi se henki, ei suostu kertomaan ja selittämään niitä minulle kauttasi?

        Jeesushan sanoo: " Pyhä Henki ottaa minun omastani ja antaa teille"..Joten miten on?
        Antaako se Pyhä Henki , sinun kauttasi minulle vastaukset niihin kysymyksiin joita sinulle esitän?

        Kerrohan ensin kuka kertoo hänen , Jeesuksen syntyperän? Kysypä nyt Pyhältä Henkeltä, voisiko hän kertoa b sinulle Jeesuksen syntyperän, mistä hän on kotoisin, kun hän itse kertoi että " Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut"

        Aabrahamhan oli ollut jo vuosisatoja haudassaan kun Jeesus tämän asian kertoi!
        Kysyhän Henkeltäsi, että kun ihminen kuolee, niin raukeavatko hänen hankkeensa tyhjiin?
        Kysy Häneltä myös että: Onko siellä tuonelassa tekoja, ajatuksia, tietoa, ja yleensä viisautta? Tämä asia siis kiinostaa myös!
        Ja kysy onko siellä, joku paikka, missä miljardit kuolleet ovat?
        Ja kysy rakastetaanko siellä Jumalaa ja lähimmäistä, siis tuonelassa, jonne olet sinäkin menevä? Selvitä siis kuinka poisnukkuneiden laita on! Kyllä se pyhä henki tietää!

        Minähän en kehoita sinua näitä asioita järkeilemään, vaan anna Isäsi jumalan pyhän hengen järkeillä nämä asiat valmiiksi, ja sinä vain ilmoitat ne minulle!?
        Sopiiko näin?

        Kyllä minä sitten kysyn lisää, kun selvität nämä!

        sinä benedi löydät vastaukset kysymyksiisi, niinkuin me kaikki muutkin löydämme.


      • R.yssä
        benedi kirjoitti:

        että kuinka Raamatun mukaan piru lukee Raamattua?
        Tuo aihe onkin kiinnostava " Kuinka piru lukee raamattua"..aloitankin siitä uuden keskustelun, kiitos sinulle..selvitetään sitäkin asiaa juurta jaksain raamatulla!

        On hyvä, että luet Raamattua, mutta vielä parempi on, ettet selitä sitä mitä luet,..sillä kuinkas selität ,jos et ymmärrä mitä luet, kun ei ole selittäjää!

        Huomasitko kirjoituksessasi , ei siunlla ollut Jumalan puhetta, ja Jumalan sanoja?
        Puhuit omiasi!

        " "Niin Henki sanoi Filippukselle: Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja"

        " Niin Filippus juoksi luo ja kuuli hänen lukevan profeetta Jesjan
        kirjaa, ja sanoi: " Ymmärrätkö myös, mitä luet"? Apost 8: 29, 30

        " Niin hän sanoi: " Kuinka minä voisin ymmärtää, ellei kukaan minua opasta?"
        Ja hän pyysi Filippusta nousemaan ja istumaan viereensä" 31

        Sinä siis olet myös paluumatkalla, maailmasta, eikö niin? Olihan hoviherrallakin ymmärrystä, ainakin hän pystyi lukemaan, mutta hän ei ymmärtänyt lukemaansa!

        Hän tarvitsi oppaan! Filippuksen!
        Jos Isä Jumalan Pyhä Henki selittää sinulle Raamatun kirjoituksia, aina kun se on tarpeen, niin eikö ole tarpeen vastata, jos joku kysyy teiltä sen toivon perustusta, joka teillä on, kuitenkin sävyisyydellä ja pelolla!

        Jos sinussa on Pyhä Henki, joka selittää sinulle kirjoituksia, niin kerrohan miksi se henki, ei suostu kertomaan ja selittämään niitä minulle kauttasi?

        Jeesushan sanoo: " Pyhä Henki ottaa minun omastani ja antaa teille"..Joten miten on?
        Antaako se Pyhä Henki , sinun kauttasi minulle vastaukset niihin kysymyksiin joita sinulle esitän?

        Kerrohan ensin kuka kertoo hänen , Jeesuksen syntyperän? Kysypä nyt Pyhältä Henkeltä, voisiko hän kertoa b sinulle Jeesuksen syntyperän, mistä hän on kotoisin, kun hän itse kertoi että " Ennenkuin Aabraham syntyi olen minä ollut"

        Aabrahamhan oli ollut jo vuosisatoja haudassaan kun Jeesus tämän asian kertoi!
        Kysyhän Henkeltäsi, että kun ihminen kuolee, niin raukeavatko hänen hankkeensa tyhjiin?
        Kysy Häneltä myös että: Onko siellä tuonelassa tekoja, ajatuksia, tietoa, ja yleensä viisautta? Tämä asia siis kiinostaa myös!
        Ja kysy onko siellä, joku paikka, missä miljardit kuolleet ovat?
        Ja kysy rakastetaanko siellä Jumalaa ja lähimmäistä, siis tuonelassa, jonne olet sinäkin menevä? Selvitä siis kuinka poisnukkuneiden laita on! Kyllä se pyhä henki tietää!

        Minähän en kehoita sinua näitä asioita järkeilemään, vaan anna Isäsi jumalan pyhän hengen järkeillä nämä asiat valmiiksi, ja sinä vain ilmoitat ne minulle!?
        Sopiiko näin?

        Kyllä minä sitten kysyn lisää, kun selvität nämä!

        Raamattua, se lukee sitä väärinpäin. Lopusta alkuun ja kääntäen kaiken väärinpäin. Lisäksi se poimii Raamatusta vain yhden tai kahden sanankohdan, jolla puolustaa omia järjenpäätelmiään, joilla sitten yrittää eksyttää uskovat pois totuudesta.

        Ja juuri sitä varten Jeesuksen sanoja uskoville on lähetetty Jumalan Pyhä Henki, etteivät uskovat olisi omien järjenpäätelmiensä vankeja, vaan olisivat Kristus Jeesukselle kuuliaiset.


      • koko raamattu
        R.yssä kirjoitti:

        Raamattua, se lukee sitä väärinpäin. Lopusta alkuun ja kääntäen kaiken väärinpäin. Lisäksi se poimii Raamatusta vain yhden tai kahden sanankohdan, jolla puolustaa omia järjenpäätelmiään, joilla sitten yrittää eksyttää uskovat pois totuudesta.

        Ja juuri sitä varten Jeesuksen sanoja uskoville on lähetetty Jumalan Pyhä Henki, etteivät uskovat olisi omien järjenpäätelmiensä vankeja, vaan olisivat Kristus Jeesukselle kuuliaiset.

        juuri nuo antiadvarit tekeevät ottavat sieltä täältä Raamatun jakeita tuohon kuolemattomuuteensakin ja niin siitä saavat sen helvettinsä ihan todeksi johon kivenkovaan sitten uskotaan ja niitä jotka eivät voi uskoa sellaiseen taikauskoon sanotaan harhaoppisiksi. Älkää siis enää lukeko Raamattua kuin piru jakeita sietä ja täältä ja sitten sekoitatte koko raamatun sanoman taikauskoon.


      • benedi=siunattu
        R.yssä kirjoitti:

        miksi Sinä kirjoitat Isä Jumalan ja Pyhän Hengen pienellä alkukirjaimella?

        Johtuuko se siitä, että et laisinkaan kunnioita Isää Jumalana ja hänen Henkeään Pyhänä Henkenä?

        Pyhän Hengen ja Jumalan pienellä kirjaimella?

        Hyvin yksinkertaisesta syystä! Jos joku sanoo että häneesä on Pyhä Henki,
        niin, sehän on ihmisen itsensä väite.

        Raamattuhan sanoo: " Tutkikaa henget ovatko ne Jumalasta"
        Vasta tutkimuksen valmistuttua kirjoitetaan ko. henkilössä asumat henget
        tai henki pienellä tai isolla kirjaimella!

        Asiaan oli siis looginen selitys! terv. benedi


      • benedi
        R.yssä kirjoitti:

        ja Lasaruksen tapaus?

        Kun rikas mies Tuonelassa ollessaan näki Lasaruksen Aabrahamin helmassa, niin hän huusi: Aabraham, Aabraham, lähetä Lasarus kastamaan sormensa veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä.
        Mutta Aabraham vastasi, ettei Lasarus voi tulla Tuonelan puolelle eikä Tuonelasta kukaan voi tulla Aabrahamin puolelle, koska heidän välissään on sellainen juopa, joka estää sen.

        Onko sekin sinun mielestäsi vertauskuvallista, vaikka rikas mies kärsii tuomiotaan omassa paikassaan ja Lasarus lepää omassaan?

        luku on vertauksen jatkumoa....muut vertaukset löydät edellisistä luvuista!

        Aabrahamin " helma" on vertaus, koska helmaan ei mahdu kuin 1 ihminen, ..ehkä kaksi lasta!
        Sormenpäällä ihmisen juottaminen on sekin vertaus, koska se ei riitä janon sammuttamiseen
        kuumissa olosuhteissa!!

        Helvetti ja taivas, eivät ole huutomatkan päässä toisistaan 100m, joten sekin on vertaus!
        Kaikki vertauksen henkilöt, olivat jo kuolleita, kun Jeesus kertoi tuon LK 16 luvun vertauksen!

        Ja eiväthän syntiset ole tällä hetkellä kärsimässä teoistaan! kts. 2 Piet. 2:9
        " Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät"!!

        Tässä on kyse samasta Herrasta, joka kertoi tämän Lk 16 luvun vertauksen!. Hän säilyttää
        vääriä rangaistuksen alaisina haudoissaan!
        Eiväthän pelastetutkaan, ns. hyvät saa palkkaansa ennenkuin Jeesus tulee Joh 5: 28, 29

        Pelastettujen palkka maksetaan VASTA Jeesuksen tullessa Ilm.22: 12
        Jeesus sanoi ns. Aabrahamin sanomana jakeissa 29- 31
        " Heillä on Mooses ja profeetat"
        Tämä tarkoittaa että profeetat olivat kuolleet, Mooses eli (kirkastusvuori)..eli tarkoitus ooli sanoa: " Opiskelkaa kuolleitten todellisesta tilasta Mooseksen kirjoista ja profeetoista!!

        Jeesushan kuoli, ja meni kuolleista rikkaan miehen veljien tykö,eli nousi ylös, mutta auttoiko se?
        Ei auttanut!

        Eli Aabrahamin eli Jeesuksen sanoma on: " Älkää luottako ruhtinaihin,
        älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa"

        " Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen;
        sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin" Psalmi 146: 3, 4

        Huomaatteko nyt, ..heti kun käännyin profeettain puoleen, kuten Jeesus, eli kuvaannollisesti Aabraham kehoitti, niin heti alkoi selvitä, oliko rikkaalla miehellä mitään hankkeita vireillä,
        sen enempää kuin Aabrahamillakaan tai Lasaruksella tuonelassa??

        Vastaus on: " Ei ollut"!! Ei kenelläkään heistä,,,kyseessä oli vertaus!!
        kts, Mitä Jeesus sanoi puheistaan!! Markus 4: 33, 34

        Joko nyt käsitätte, mikä on ero benedin ja esim r:yssä välillä???
        Vai ettekö vieläkään käsitä?


      • benedi
        R.yssä kirjoitti:

        että sinä luet Raamattua kuin itse piru - järkeillen ja itse selitellen Raamatun kirjoituksia.

        Minä vastaavasti luen Raamattua Isä Jumalan minulle lahjoittaman ymmärryksen mukaan - järkeilemättä ja selittelemättä Raamatun kirjoituksia. Isä Jumalan Pyhä Henki selittää minulle Raamatun kirjoitusten sanoman aina, kun se on tarpeen.

        Halleluja! Kunnia Jumalalle Kaikkivaltiaalle! Joka antaa minulle ymmärrystä aivan kaikkeen, Pyhän Henkensä kautta.

        joka sanot: Isä Jumalan Pyhä Henki selittää minulle Raamatun kirjoitusten sanoman aina, kun se on tarpeen"

        Raamattu sanoo: " Kehukoon sinua toisen, ei oma suusi"!!
        Jos Pyhä Henki neuvoo sinua, niin on se ihme, ettei se kauttasi neuvo meitä??

        "Kun puhutte, niin puhukaa totta toinen toisillenne"
        "Sinun sanasi on kokonansa totuus" Jeesus....Hän ei tarkoita sinun sanojasi!!


      • R.yssä
        benedi kirjoitti:

        luku on vertauksen jatkumoa....muut vertaukset löydät edellisistä luvuista!

        Aabrahamin " helma" on vertaus, koska helmaan ei mahdu kuin 1 ihminen, ..ehkä kaksi lasta!
        Sormenpäällä ihmisen juottaminen on sekin vertaus, koska se ei riitä janon sammuttamiseen
        kuumissa olosuhteissa!!

        Helvetti ja taivas, eivät ole huutomatkan päässä toisistaan 100m, joten sekin on vertaus!
        Kaikki vertauksen henkilöt, olivat jo kuolleita, kun Jeesus kertoi tuon LK 16 luvun vertauksen!

        Ja eiväthän syntiset ole tällä hetkellä kärsimässä teoistaan! kts. 2 Piet. 2:9
        " Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät"!!

        Tässä on kyse samasta Herrasta, joka kertoi tämän Lk 16 luvun vertauksen!. Hän säilyttää
        vääriä rangaistuksen alaisina haudoissaan!
        Eiväthän pelastetutkaan, ns. hyvät saa palkkaansa ennenkuin Jeesus tulee Joh 5: 28, 29

        Pelastettujen palkka maksetaan VASTA Jeesuksen tullessa Ilm.22: 12
        Jeesus sanoi ns. Aabrahamin sanomana jakeissa 29- 31
        " Heillä on Mooses ja profeetat"
        Tämä tarkoittaa että profeetat olivat kuolleet, Mooses eli (kirkastusvuori)..eli tarkoitus ooli sanoa: " Opiskelkaa kuolleitten todellisesta tilasta Mooseksen kirjoista ja profeetoista!!

        Jeesushan kuoli, ja meni kuolleista rikkaan miehen veljien tykö,eli nousi ylös, mutta auttoiko se?
        Ei auttanut!

        Eli Aabrahamin eli Jeesuksen sanoma on: " Älkää luottako ruhtinaihin,
        älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa"

        " Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen;
        sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin" Psalmi 146: 3, 4

        Huomaatteko nyt, ..heti kun käännyin profeettain puoleen, kuten Jeesus, eli kuvaannollisesti Aabraham kehoitti, niin heti alkoi selvitä, oliko rikkaalla miehellä mitään hankkeita vireillä,
        sen enempää kuin Aabrahamillakaan tai Lasaruksella tuonelassa??

        Vastaus on: " Ei ollut"!! Ei kenelläkään heistä,,,kyseessä oli vertaus!!
        kts, Mitä Jeesus sanoi puheistaan!! Markus 4: 33, 34

        Joko nyt käsitätte, mikä on ero benedin ja esim r:yssä välillä???
        Vai ettekö vieläkään käsitä?

        Aabrahamin "helmaa", loogisesti ajatellen ikäänkuin naisen helman tavoin, johonka ei mahdu kuin yksi tai kaksi lasta.

        Jos alat asiaa noin ajattelemaan, niin tokihan siitä saadaan aikaiseksi tosi pieni alue. Ja vaikka siihen Aabrahamin helman alalle ei sovikaan kuin yksi ihminen, niin siltikin se on Lasarukselle riittävä tila lepopaikaksi.

        Ja asiasta kolmanteen...

        Missä kohtaa Raamatun kirjoituksissa on määritelty Helvetin ja Taivaan välimatka, jonka Sinä ilmoitit olevan 100 m?
        Koska en ole vielä tähän iltaan mennessä sitä kirjoitusta Raamatustani löytänyt, niin nyt taidat benedi jutustella omiasi asiassa.


      • benedi
        R.yssä kirjoitti:

        Aabrahamin "helmaa", loogisesti ajatellen ikäänkuin naisen helman tavoin, johonka ei mahdu kuin yksi tai kaksi lasta.

        Jos alat asiaa noin ajattelemaan, niin tokihan siitä saadaan aikaiseksi tosi pieni alue. Ja vaikka siihen Aabrahamin helman alalle ei sovikaan kuin yksi ihminen, niin siltikin se on Lasarukselle riittävä tila lepopaikaksi.

        Ja asiasta kolmanteen...

        Missä kohtaa Raamatun kirjoituksissa on määritelty Helvetin ja Taivaan välimatka, jonka Sinä ilmoitit olevan 100 m?
        Koska en ole vielä tähän iltaan mennessä sitä kirjoitusta Raamatustani löytänyt, niin nyt taidat benedi jutustella omiasi asiassa.

        että " Aabrahamin helma" ei ole kirjallinen kuvaus, kuolleitten tilasta, vaan se on vertauskuvallinen kuvaus.

        Aabrahamin "helma" on figuratiivinen, ei kirjallinen kuvaus!
        Aivan samoin " tippa vettä" ei ole riittävä määrä sammuttamaan janoa ns." helvetissä"!
        sekin on figuratiivinen kuvaus, ei kirjallinen!

        Se, että ihmiset puhuvat helvetin ja taivaan välillä, siten että kuulevat toisiaan, on myös figuratiivinen kuvaus,...sillä Raamatussa ei löydyu tekstiä että taIVAS JA HELVETTI OLISIVAT NIIN LÄHELLÄ TOISIAAN!

        Siksi kyseessä on vertaus!
        Sitäpaitsi syntiset eivät ole kärsimässä rangaistustaan "polttopaikassa"!!!
        Vasta tuomiopäivän jälkeen sellainen on mahdollinen kts. 2 Piet 2: 9
        ja kts Ilm 20: 15

        Vasta Jeesuksen tulemuksen jälkeen tapahtuu yhtä ja toista Joh 5: 28, 29


      • benedi
        R.yssä kirjoitti:

        itse vastauksen kysymyksiinsä, jos hän tuntee Pyhän Hengen. Ei hän siihen ketään ihmistä välimieheksi tarvitse, niinkuin en minäkään tarvitse.

        Luulet olevasi ovela ja saaneesi minut ikäänkuin seinää vasten, kun en vastaa tyhmiin ja saivarteleviin kysymyksiinne.

        " Luulet (benedi) olevasi ovela ja saaneesi minut ikäänkuin seinää vasten, kun en vastaa tyhmiin ja saivarteleviin kysymyksiisi" Näin R.yssä

        Huomasitteko mitään erikoista tässä hänen lauselmassaan?
        Minä huomasin! Aiemmin hän kertoi että Pyhä Henki kertoo hänelle asioita.
        Nyt hän R.yssä sanoo: " kun en vastaa tyhmiin kysymyksiin"

        Pyhä Henki sanoo: " Olkaa valmiit vastaamaan, sen toivon perustustusta joka teillä on..
        Ja ..Hän, muistuttaa, neuvoo, rukoilee, varoittaa, huokailee, jne... sitä jossa asuu.

        Sitten tämä kaveri R.yssä sanoo: " Ei hän ketään ihmistä välimieheksi tarvitse"

        Taas valhe!! " Ja he tulivat Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi" Apost 2: 4

        " Ei Hän siihen ketään ihmistä välimieheksi tarvitse" R.yssä

        ..ja he kaikki tulivat Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti" Apost 4: 31
        " Ei Hän (PH) siihen ketään ihmistä välimieheksi tarvitse R.yssä 22.06. 08:30

        Ananias koetti pettää Pyhää Henkeä Apost 5: 3
        Aiotko R.yssä valehdella Pyhän Hengen puolesta?

        " Valitkaa sentähden, veljet, keskuudestanne seitsemän miestä, joista on hyvä todistus ja jotka ovat Henkeä ja viisautta täynnä
        ,niin me asetamme heidät tähän toimeen" Apost 6: 3

        Mitä mieltä olette, adv.kansa..oliko R.yssä todistus Pyhästä Hengestä pätevä?
        " Ei Hän (PH) siihen ketään ihmistä välimieheksi tarvitse"!!

        Annatteko hyvän todistuksen R.yssä tä Pyhän Hengen tuntemisesta, ja viisaudesta, jota hän edustaa?

        " Niin oli nyt seurakunnalla koko Juudeassa ja Galileassa ja Samariassa rauha;
        ja se rakentui ja vaelsi Herran pelossa ja lisääntyi Pyhän Hengen virvoittavasta vaikutuksesta" Apost 9: 31

        Miksiköhän Pyhä Henki virvoitti seurakuntia ,jotka koostuivat ihmisistä, jos hän ei heitä välimiehiksi tarvinnut!!
        Miksi kastella jyviä, jos ei odota niistä satoa???

        Voitelihan Pyhä Henki Jeesuksenkin...Apost 10: 38!!

        " Sillä Pyhä Henki ja ME olemme nähneet hyväksi, ettei teidän
        päällenne ole pantava muuta kuormaa kuin nämä välttämättömät:....Apost 15: 28

        " Pyhä Henki ja me"..." Ei Hän siihen ketään ihmistä välimieheksi tarvitse" R.yssä

        No, miten on : puhuiko, R.yssä totta Pyhässä Hengessä, kun hän kirjoitti benedille tuon " surullisen kuuluisan" kirjeensä, viestin?

        Onhan kirjoitettu: " Tutkikaa henget ovatko ne Jumalasta?
        Joko nyt käsitätte, miksi kirjoitin niiden henget pienellä, mitkä liittyivät R.yssä oleviin henkiin??
        Mitä siis sanotte? Onko R.yssä Pyhä Henki, joka puhuu hänen kauttaan!?
        Tai itseasiassahan, se henki mikä hänessä on, on hiljaa!!

        Se, henki sanoo: ...en vastaa tyhmiin ja saivarteleviin kysymyksiin"
        Onko tämä Pyhän Hengen puhetta?


      • benedi kirjoitti:

        luku on vertauksen jatkumoa....muut vertaukset löydät edellisistä luvuista!

        Aabrahamin " helma" on vertaus, koska helmaan ei mahdu kuin 1 ihminen, ..ehkä kaksi lasta!
        Sormenpäällä ihmisen juottaminen on sekin vertaus, koska se ei riitä janon sammuttamiseen
        kuumissa olosuhteissa!!

        Helvetti ja taivas, eivät ole huutomatkan päässä toisistaan 100m, joten sekin on vertaus!
        Kaikki vertauksen henkilöt, olivat jo kuolleita, kun Jeesus kertoi tuon LK 16 luvun vertauksen!

        Ja eiväthän syntiset ole tällä hetkellä kärsimässä teoistaan! kts. 2 Piet. 2:9
        " Näin Herra tietää pelastaa jumaliset kiusauksesta, mutta tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät"!!

        Tässä on kyse samasta Herrasta, joka kertoi tämän Lk 16 luvun vertauksen!. Hän säilyttää
        vääriä rangaistuksen alaisina haudoissaan!
        Eiväthän pelastetutkaan, ns. hyvät saa palkkaansa ennenkuin Jeesus tulee Joh 5: 28, 29

        Pelastettujen palkka maksetaan VASTA Jeesuksen tullessa Ilm.22: 12
        Jeesus sanoi ns. Aabrahamin sanomana jakeissa 29- 31
        " Heillä on Mooses ja profeetat"
        Tämä tarkoittaa että profeetat olivat kuolleet, Mooses eli (kirkastusvuori)..eli tarkoitus ooli sanoa: " Opiskelkaa kuolleitten todellisesta tilasta Mooseksen kirjoista ja profeetoista!!

        Jeesushan kuoli, ja meni kuolleista rikkaan miehen veljien tykö,eli nousi ylös, mutta auttoiko se?
        Ei auttanut!

        Eli Aabrahamin eli Jeesuksen sanoma on: " Älkää luottako ruhtinaihin,
        älkääkä ihmislapseen, sillä ei hän voi auttaa"

        " Kun hänen henkensä lähtee hänestä, niin hän tulee maaksi jälleen;
        sinä päivänä hänen hankkeensa raukeavat tyhjiin" Psalmi 146: 3, 4

        Huomaatteko nyt, ..heti kun käännyin profeettain puoleen, kuten Jeesus, eli kuvaannollisesti Aabraham kehoitti, niin heti alkoi selvitä, oliko rikkaalla miehellä mitään hankkeita vireillä,
        sen enempää kuin Aabrahamillakaan tai Lasaruksella tuonelassa??

        Vastaus on: " Ei ollut"!! Ei kenelläkään heistä,,,kyseessä oli vertaus!!
        kts, Mitä Jeesus sanoi puheistaan!! Markus 4: 33, 34

        Joko nyt käsitätte, mikä on ero benedin ja esim r:yssä välillä???
        Vai ettekö vieläkään käsitä?

        7 Sitten hän sanoi toiselle: 'Entä sinä, paljonko sinä olet velkaa?' Tämä sanoi: 'Sata tynnyriä nisuja'. Hän sanoi hänelle: 'Tässä on velkakirjasi, kirjoita kahdeksankymmentä'.
        8 Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset.
        9 Ja minä sanon teille: tehkää itsellenne ystäviä väärällä mammonalla, että he, kun se loppuu, ottaisivat teidät iäisiin majoihin.

        14 Tämän kaiken kuulivat fariseukset, jotka olivat rahanahneita, ja he ivasivat häntä.
        15 Ja hän sanoi heille: "Te juuri olette ne, jotka teette itsenne vanhurskaiksi ihmisten edessä, mutta Jumala tuntee teidän sydämenne; sillä mikä ihmisten kesken on korkeata, se on Jumalan edessä kauhistus.
        16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.

        26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
        27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
        28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.


      • benedi kirjoitti:

        että " Aabrahamin helma" ei ole kirjallinen kuvaus, kuolleitten tilasta, vaan se on vertauskuvallinen kuvaus.

        Aabrahamin "helma" on figuratiivinen, ei kirjallinen kuvaus!
        Aivan samoin " tippa vettä" ei ole riittävä määrä sammuttamaan janoa ns." helvetissä"!
        sekin on figuratiivinen kuvaus, ei kirjallinen!

        Se, että ihmiset puhuvat helvetin ja taivaan välillä, siten että kuulevat toisiaan, on myös figuratiivinen kuvaus,...sillä Raamatussa ei löydyu tekstiä että taIVAS JA HELVETTI OLISIVAT NIIN LÄHELLÄ TOISIAAN!

        Siksi kyseessä on vertaus!
        Sitäpaitsi syntiset eivät ole kärsimässä rangaistustaan "polttopaikassa"!!!
        Vasta tuomiopäivän jälkeen sellainen on mahdollinen kts. 2 Piet 2: 9
        ja kts Ilm 20: 15

        Vasta Jeesuksen tulemuksen jälkeen tapahtuu yhtä ja toista Joh 5: 28, 29

        1 Kuka uskoo meidän saarnamme, kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?

        5 mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi, ja hänen haavainsa kautta me olemme paratut.

        10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

        VAIN JEESUKSEN KAUTTA TOTEUTUU JUMALAN TAHTO


    • eremith32

      Ja kuitenkin Jumala on vain elämän henki! Aivan niinikuin "Jeesus Kristus sanoo", ja siis tuo sama elämän henki elähdyttää meitä fyysillisiä ihmisiä, eli toisin sanoen Jumala on "pukeutunut fyysiseen ruumiiseen, ja haluaa tietysti asettaa fyysisen ruumiinsa henkensä johtoon, mutta se kieltäytyy toisinaan tottelemasta henkistä johtajaansa, eli Isäntäänsä - isäänsä Jumalan Hengeä, - kuinka sen nyt ilmaisisi!

      • Joh. 4:23
        Tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kaikki oikeat rukoilijat
        rukoilevat Isää
        hengessä ja totuudessa.
        Sellaisia rukoilijoita Isä tahtoo.
        Joh. 4:24 :
        Jumala on henki, ja siksi niiden, jotka häntä rukoilevat,
        tulee rukoilla hengessä ja totuudessa." [2. Kor. 3:17]


    • Jeesus vai mikael

      Joh. 8:24
      Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne;
      sillä ellette usko minua siksi, joka minä olen, niin te kuolette synteihinne."

      Joh. 5:24
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt,
      sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

      Jätä Mikael enkelioppi ja usko Jeesusta!

      • näin on

        ole väittänytkään että vanhurskas joutuisi tuomittavaksi, ainoastaan jumalattomat joutuvat tuomittavaksi ja palavat olemattomiin siinä tulijärvessä jonka Jumala sytyttää, nyt sitä tulijärveä taikka noin kutsuttua helvettiä ei viellä ole missään, mutta se on tuleva ja tekee tehtävänsä jumalattomille ja sinne heitetään kaikki synti ja syntiset ja senjälkeen ei ole enää syntiä eikä syntisiä Jumalan valtakunnassa.


      • f11f
        näin on kirjoitti:

        ole väittänytkään että vanhurskas joutuisi tuomittavaksi, ainoastaan jumalattomat joutuvat tuomittavaksi ja palavat olemattomiin siinä tulijärvessä jonka Jumala sytyttää, nyt sitä tulijärveä taikka noin kutsuttua helvettiä ei viellä ole missään, mutta se on tuleva ja tekee tehtävänsä jumalattomille ja sinne heitetään kaikki synti ja syntiset ja senjälkeen ei ole enää syntiä eikä syntisiä Jumalan valtakunnassa.

        Käsittämätöntä ,että Jumalan pitää luoda lopuksi tulijärvi ja tuikata se tuleen! Muuten syntiset eivät tuhoudu. Käyttäisi Hyvä Jumala vetypommia. Kuka kertoisi sen hänelle?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      65
      1980
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1327
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1264
    4. 46
      1148
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      1002
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      999
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      920
    8. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      881
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      878
    10. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      873
    Aihe