Joka kylältä taatusti löytyy sitä työtävieroksuvaa, laiskannahkiaa sakkia, joka ei käytännössä ole tehny juurikaan palkallista työtä. Sellaista joiden kädet ei vain sovellu työntekoon. Niin kenelle siitä on hyötyä että se seurakunta kootaan samaan yhteiskunnan ylläpitämään "työ" paikkaan tekemään jotain turhaa työtä. Eli kyvyttömät tekemässä tarpeetonta :/ , saavatpahan uusia sosiaalisia suhteita, pummit tutustuu toisiinsa, voivat vaihtaa kokemuksia tietojaa ja taitojaan miten sossun luukulla on hyvä menetellä...
Miten saada kädet, jotka on tottunu olemaan taskussa tai keskikaljapullon pidikkeenä, soveltuisivat työntekoon?
Mitä hyötyä
9
140
Vastaukset
- ongelmaan
Osoitetaan työvoiman palvelukeskukselta yksitellen eri harjoitus-, työvalmennus ja kuntoutumispaikkoihin rähmäkäpälät sosiaalipulmat ja rekrytoidaan vanhat kapiaiset/opettajat kiertäviksi työopastajiksi ja fyffee vaan heidän allekirjoituksella työkokelaalle.
- Työlkkii ellää, mut
heti pimeisiin hommiin, kun käsky kävi tämmöiseen byrokraattivetoiseen hyysäämisyksikköön. Ihmettelin mielessäni sosiaalityöntekijänkin roolia: mykkänä istua karjotti aloillaan. Luulisi hänellä järkevämpääkin tekemistä olevan kun veronmaksajien rahoilla kuitenkin elelee.
Päättäjät ihmettelevät harmaan talouden kasvua, mutta minä en ihmettele yhtään. Ollaan vähitellen eurooppalaistumassa...
Että pysykää nahjukset vaan siellä "palvelukeskuksissanne"!
- 28
te huudatte suu "vaahdOSSA" pummi, Itse olette järjestelmän näin tehny, niin saatte kärsiä sen seurauksia, Kokeile muutama vuosi työttömyyttä, kun te eliitti leimaatte leimakirveellä kaikki ihmiset vain pummi
- niin tiedät miten
työnteko virka-aikana alkaa taas maistumaan
Ehdotuksena on lois virka heittiöiden luokittelujärjestelmästä, mikäli he ei kykene ohjaamaan työttömät normaalin työpaikkaan ansaitsemaan elantoaan. Luokittelun jälkeen voitaisiin osa määrätä pakkokurrsituksiin, jotta oppisivat ohjamaan työttömät vapaille työmarkkinoille, pätevimmät ohjaajat saavat kunnon tasokorotuksen, se ei kuitenkaan ole "automaatti" vaan pitkäaikaisen seurannan tulosta, miten yksittäinen virka mies on työssään onnistunut (pysyvät työllisyys vaikutukset vapailla työmakkinoilla)
Näin saadaan myös virkamies osaltaan vastuuseen työvoiman järkevästä käytöstä, mutta osa virkamiehistä työsuhde myös katkeaa, koska eivät pysty sopeutumaan uusiin työelämä vaatimuksiin. Luuletteko, että päättäjät suosivat lois virka heittiöiden loisimista. Eivät suosi se on heidän mielestään anteeksiantamatonta rahojen ja työvoiman luvatonta tuhlaamista - Eero Sorbus-Lehti
Palkkatyö on parasta sosiaaliturvaa...
"Suomeen pitää saada sellainen sosiaaliturvajärjestelmä, joka vähentää sekä köyhyyttä että byrokratiaa ja vähentää kannustavuutta eli orjatöitä.
Näin sanoo asosiaali- ja terveyssideministeri Liisi Hyyskälä-Sorbus tiistaina Uutislehti Mustan Porvarin haastattelussa. Sosiaaliturvan uudistuksen tärkein tavoite olisi muuttaa nykyistä järjestelmää orjatöitä vähentävään suuntaan. Kannustavuudesta puhuminen on poliittista kieltä, joka tarkoittaa tukien leikkaamista ja orjatöihin pakottamista. Suomeksi se tarkoittaa sitä, että sosiaaliturvan uudistuksella pyritään vähentämään kansalaisten mahdollisuuksia hankkia omasta vapaasta tahdosta elantonsa vaan heidät yritetään laitostaa TYPin kaltaisten instanssien kautta.
"Meillä saa olla aika valppaana yrittäessään välttää kyykyttäjien konkeloita", kepuliministeri tuskailee Mustassa Porvarissa.
Mutta Hyyskälä-Sorbus sanoo myös ymmärtävänsä leipäjonon varaan jääviä ihmisiä: "Ihminen käyttäytyy rationaalisesti ja saa käyttäytyäkin. Jos ei mene leipäjonoon, kuolee nälkään." Näinhän se Suomessa menee. Moni lahjottu poliitikko on “unohtanut”, että alun perin sosiaaliturvajärjestelmä luotiin niitä poikkeuksellisia elämäntilanteita varten, jolloin ihminen ei syystä tai toisesta pysty tekemään töitä.
Vauraassa Suomessa monilla loispummiyrittäjällä on varaa ajatella, että ilmaisten orjien virta TYPistä puuhastelupajoihinsa on vain vaihtoehto muiden joukossa.
Mutta onko se rationaalista? Ei, koska työssä käydään palkan eikä huvin vuoksi. Ihmiselle on ihan hyväksi, että joka aamu pitää mennä jonnekin ja tuntea olevansa tarpeellinen ja saa siitä asiallisen korvauksen, luokkaa 2700 euroa kuussa. Siksi sosiaaliturvauudistuksen tärkein tavoite pitää olla se, että mahdollisimman harva suomalainen askartelee loispummiyrittäjien puuhastelupajoissa. Suomalaisen systeemin ei tarvitse tulevaisuudessa mahdollistaa työkuntoisten ihmisten passittamista orjatöihin. Orjatöistä pelastuminen on sitä paitsi useimmiten myös yksilön ainoa vaihtoehto säilyttää ihmisarvonsa."- valtionkonttori
ideaa laittaa koko kansa puuhastelemaan typ;n työpajoihin verovaroin se ei lisää todellista osto voimaa yhteiskunnassa vaan "ROMAHDUTTAIS" koko rakennelman siinä sivussa kaaleppi menettää vakaan virkansa ja odottaaisi kuka maksaisi caalebille virkapalkansa siksi olen päätynyt
Calebin usein kauppaamasta ideasta meille työttömille työnhakijoille!.
Ehdotuksena on lois virka heittiöiden luokittelujärjestelmästä, mikäli he ei kykene ohjaamaan työttömät normaalin työpaikkaan ansaitsemaan elantoaan. Luokittelun jälkeen voitaisiin osa määrätä pakkokurrsituksiin, jotta oppisivat ohjamaan työttömät vapaille työmarkkinoille, pätevimmät ohjaajat saavat kunnon tasokorotuksen, se ei kuitenkaan ole "automaatti" vaan pitkäaikaisen seurannan tulosta, miten yksittäinen virka mies on työssään onnistunut (pysyvät työllisyys vaikutukset vapailla työmakkinoilla)
Näin saadaan myös virkamies osaltaan vastuuseen työvoiman järkevästä käytöstä, mutta osa virkamiehistä työsuhde myös katkeaa, koska eivät pysty sopeutumaan uusiin työelämä vaatimuksiin. Luuletteko, että päättäjät suosivat lois virka heittiöiden loisimista. Eivät suosi se on heidän mielestään anteeksiantamatonta rahojen ja työvoiman luvatonta tuhlaamista
Tämä siksi että työvoimaneuvojalle jotain tavoitteellisuutta "HOITAA VIRKAANSA TYP:N TOIMISTOSSA"
- eras mies
Pitäähän ohjaajien, konsulttien, kouluttajien ja virkamiesten saada palkkansa. Ilman ohjattavia pummeja tämä ei onnistuisi.
- vaikos?
nuorisoa tällä määritelmälläsi?
- palmu lisää kaasua
Walhroossin siskon kummin koirana sanoisin että kaikki vapaat ihmiset gulagille.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä571588- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231238- 1401054
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten338839Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82734Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64612