Mitä hyötyä

Joka kylältä taatusti löytyy sitä työtävieroksuvaa, laiskannahkiaa sakkia, joka ei käytännössä ole tehny juurikaan palkallista työtä. Sellaista joiden kädet ei vain sovellu työntekoon. Niin kenelle siitä on hyötyä että se seurakunta kootaan samaan yhteiskunnan ylläpitämään "työ" paikkaan tekemään jotain turhaa työtä. Eli kyvyttömät tekemässä tarpeetonta :/ , saavatpahan uusia sosiaalisia suhteita, pummit tutustuu toisiinsa, voivat vaihtaa kokemuksia tietojaa ja taitojaan miten sossun luukulla on hyvä menetellä...

Miten saada kädet, jotka on tottunu olemaan taskussa tai keskikaljapullon pidikkeenä, soveltuisivat työntekoon?

9

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ongelmaan

      Osoitetaan työvoiman palvelukeskukselta yksitellen eri harjoitus-, työvalmennus ja kuntoutumispaikkoihin rähmäkäpälät sosiaalipulmat ja rekrytoidaan vanhat kapiaiset/opettajat kiertäviksi työopastajiksi ja fyffee vaan heidän allekirjoituksella työkokelaalle.

      • Työlkkii ellää, mut

        heti pimeisiin hommiin, kun käsky kävi tämmöiseen byrokraattivetoiseen hyysäämisyksikköön. Ihmettelin mielessäni sosiaalityöntekijänkin roolia: mykkänä istua karjotti aloillaan. Luulisi hänellä järkevämpääkin tekemistä olevan kun veronmaksajien rahoilla kuitenkin elelee.
        Päättäjät ihmettelevät harmaan talouden kasvua, mutta minä en ihmettele yhtään. Ollaan vähitellen eurooppalaistumassa...
        Että pysykää nahjukset vaan siellä "palvelukeskuksissanne"!


    • 28

      te huudatte suu "vaahdOSSA" pummi, Itse olette järjestelmän näin tehny, niin saatte kärsiä sen seurauksia, Kokeile muutama vuosi työttömyyttä, kun te eliitti leimaatte leimakirveellä kaikki ihmiset vain pummi

    • niin tiedät miten

      työnteko virka-aikana alkaa taas maistumaan

      Ehdotuksena on lois virka heittiöiden luokittelujärjestelmästä, mikäli he ei kykene ohjaamaan työttömät normaalin työpaikkaan ansaitsemaan elantoaan. Luokittelun jälkeen voitaisiin osa määrätä pakkokurrsituksiin, jotta oppisivat ohjamaan työttömät vapaille työmarkkinoille, pätevimmät ohjaajat saavat kunnon tasokorotuksen, se ei kuitenkaan ole "automaatti" vaan pitkäaikaisen seurannan tulosta, miten yksittäinen virka mies on työssään onnistunut (pysyvät työllisyys vaikutukset vapailla työmakkinoilla)
      Näin saadaan myös virkamies osaltaan vastuuseen työvoiman järkevästä käytöstä, mutta osa virkamiehistä työsuhde myös katkeaa, koska eivät pysty sopeutumaan uusiin työelämä vaatimuksiin. Luuletteko, että päättäjät suosivat lois virka heittiöiden loisimista. Eivät suosi se on heidän mielestään anteeksiantamatonta rahojen ja työvoiman luvatonta tuhlaamista

    • Eero Sorbus-Lehti

      Palkkatyö on parasta sosiaaliturvaa...

      "Suomeen pitää saada sellainen sosiaaliturvajärjestelmä, joka vähentää sekä köyhyyttä että byrokratiaa ja vähentää kannustavuutta eli orjatöitä.

      Näin sanoo asosiaali- ja terveyssideministeri Liisi Hyyskälä-Sorbus tiistaina Uutislehti Mustan Porvarin haastattelussa. Sosiaaliturvan uudistuksen tärkein tavoite olisi muuttaa nykyistä järjestelmää orjatöitä vähentävään suuntaan. Kannustavuudesta puhuminen on poliittista kieltä, joka tarkoittaa tukien leikkaamista ja orjatöihin pakottamista. Suomeksi se tarkoittaa sitä, että sosiaaliturvan uudistuksella pyritään vähentämään kansalaisten mahdollisuuksia hankkia omasta vapaasta tahdosta elantonsa vaan heidät yritetään laitostaa TYPin kaltaisten instanssien kautta.

      "Meillä saa olla aika valppaana yrittäessään välttää kyykyttäjien konkeloita", kepuliministeri tuskailee Mustassa Porvarissa.

      Mutta Hyyskälä-Sorbus sanoo myös ymmärtävänsä leipäjonon varaan jääviä ihmisiä: "Ihminen käyttäytyy rationaalisesti ja saa käyttäytyäkin. Jos ei mene leipäjonoon, kuolee nälkään." Näinhän se Suomessa menee. Moni lahjottu poliitikko on “unohtanut”, että alun perin sosiaaliturvajärjestelmä luotiin niitä poikkeuksellisia elämäntilanteita varten, jolloin ihminen ei syystä tai toisesta pysty tekemään töitä.

      Vauraassa Suomessa monilla loispummiyrittäjällä on varaa ajatella, että ilmaisten orjien virta TYPistä puuhastelupajoihinsa on vain vaihtoehto muiden joukossa.

      Mutta onko se rationaalista? Ei, koska työssä käydään palkan eikä huvin vuoksi. Ihmiselle on ihan hyväksi, että joka aamu pitää mennä jonnekin ja tuntea olevansa tarpeellinen ja saa siitä asiallisen korvauksen, luokkaa 2700 euroa kuussa. Siksi sosiaaliturvauudistuksen tärkein tavoite pitää olla se, että mahdollisimman harva suomalainen askartelee loispummiyrittäjien puuhastelupajoissa. Suomalaisen systeemin ei tarvitse tulevaisuudessa mahdollistaa työkuntoisten ihmisten passittamista orjatöihin. Orjatöistä pelastuminen on sitä paitsi useimmiten myös yksilön ainoa vaihtoehto säilyttää ihmisarvonsa."

      • valtionkonttori

        ideaa laittaa koko kansa puuhastelemaan typ;n työpajoihin verovaroin se ei lisää todellista osto voimaa yhteiskunnassa vaan "ROMAHDUTTAIS" koko rakennelman siinä sivussa kaaleppi menettää vakaan virkansa ja odottaaisi kuka maksaisi caalebille virkapalkansa siksi olen päätynyt

        Calebin usein kauppaamasta ideasta meille työttömille työnhakijoille!.

        Ehdotuksena on lois virka heittiöiden luokittelujärjestelmästä, mikäli he ei kykene ohjaamaan työttömät normaalin työpaikkaan ansaitsemaan elantoaan. Luokittelun jälkeen voitaisiin osa määrätä pakkokurrsituksiin, jotta oppisivat ohjamaan työttömät vapaille työmarkkinoille, pätevimmät ohjaajat saavat kunnon tasokorotuksen, se ei kuitenkaan ole "automaatti" vaan pitkäaikaisen seurannan tulosta, miten yksittäinen virka mies on työssään onnistunut (pysyvät työllisyys vaikutukset vapailla työmakkinoilla)
        Näin saadaan myös virkamies osaltaan vastuuseen työvoiman järkevästä käytöstä, mutta osa virkamiehistä työsuhde myös katkeaa, koska eivät pysty sopeutumaan uusiin työelämä vaatimuksiin. Luuletteko, että päättäjät suosivat lois virka heittiöiden loisimista. Eivät suosi se on heidän mielestään anteeksiantamatonta rahojen ja työvoiman luvatonta tuhlaamista

        Tämä siksi että työvoimaneuvojalle jotain tavoitteellisuutta "HOITAA VIRKAANSA TYP:N TOIMISTOSSA"


    • eras mies

      Pitäähän ohjaajien, konsulttien, kouluttajien ja virkamiesten saada palkkansa. Ilman ohjattavia pummeja tämä ei onnistuisi.

    • vaikos?

      nuorisoa tällä määritelmälläsi?

      • palmu lisää kaasua

        Walhroossin siskon kummin koirana sanoisin että kaikki vapaat ihmiset gulagille.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      57
      1588
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1238
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1054
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      338
      839
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      612
    Aihe