Narsisti-mies?

---

Nyt en kysy mistä tunnistaa pelimiehen, vaan kysyn että mitkä piirteet osoittavat miehen olevan jonkinsortin itserakas narsisti?

65

1256

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naiset ovat yleisesti ottaen empaattisempia, joten te yksilahkeiset kotipsykologit voitte huoletta leimata koko miessukupuolen itserakkaaksi ja narsistiseksi.

      • ---

        Eivät kaikki miehet ole empatiakyvyttömiä.


      • sympatti

        on vain yksi yleinen narsismin piirre, ja sitäkin narsistit osaavat kyllä esittää, narsistit kun esittävät kaikki tunteensa, oikeita tunteita he eivät pysty tuntemaan. Itserakkaus, korostunut sellainen taas on ihan eri asia, kuin narsismi. Narsismi on sairaus, ja pirullinen sellainen, sillä narsistin ympärillä olevat ihmiset kärsivät siitä, voivat huonosti ja pahimmassa tapauksessa menettävät mielenterveytensä tai jopa henkensä. Kärsii toki narsistikin, mutta narsisti ei sitä voi myöntää, se kun olisi tahra kilvessä, jonka pitää täydellisenä loistaa. Narsismi on erittäin vakava ja vaikea asia, ei ollenkaan leikinlaskun aihe. Onneksi siitä nykyään jo tiedetään ja puhutaan avoimemmin.
        Narsistin kanssa tekemisissä oleville on olemassa vain yksi ohje: lähde, pakene, poista narsisti elämästäsi ja tee se heti.


      • au-liskot

        ei ota edes lujille vaikka haukun kaikki saman tien sukupuoleen katsomatta


      • au-liskot
        --- kirjoitti:

        Eivät kaikki miehet ole empatiakyvyttömiä.

        eikö

        ny meni maailmankuva sekasi.

        - Älä sää rupee diagnoosei väänttämä vakavast asiast. Ja mää kuule nautin mun pahast tuulest enkä suinkka sillä pualustele vaa rehentelen oikke.


      • au-liskot
        sympatti kirjoitti:

        on vain yksi yleinen narsismin piirre, ja sitäkin narsistit osaavat kyllä esittää, narsistit kun esittävät kaikki tunteensa, oikeita tunteita he eivät pysty tuntemaan. Itserakkaus, korostunut sellainen taas on ihan eri asia, kuin narsismi. Narsismi on sairaus, ja pirullinen sellainen, sillä narsistin ympärillä olevat ihmiset kärsivät siitä, voivat huonosti ja pahimmassa tapauksessa menettävät mielenterveytensä tai jopa henkensä. Kärsii toki narsistikin, mutta narsisti ei sitä voi myöntää, se kun olisi tahra kilvessä, jonka pitää täydellisenä loistaa. Narsismi on erittäin vakava ja vaikea asia, ei ollenkaan leikinlaskun aihe. Onneksi siitä nykyään jo tiedetään ja puhutaan avoimemmin.
        Narsistin kanssa tekemisissä oleville on olemassa vain yksi ohje: lähde, pakene, poista narsisti elämästäsi ja tee se heti.

        hyvä neuvo muire lisäks: lue noi samat asia joltta kunnon sivustolta eikä mistä vitu suomi24:sta


      • väärä tyyppi puhumaan miehenä


    • //Mies//

      "mitkä piirteet osoittavat miehen olevan jonkinsortin itserakas narsisti?"

      --> Narsistilla on tapana loukata jatkuvasti läheisiään vähättelemällä, piikittelemällä ja arvostelemalla
      --> Narsistilla on aina sanottava viimeinen sana
      --> Mitään itseensä kohdistuvaa leikkipuhetta / kritiikkiä hän ei kykene ymmärtämään tai sietämään, hän on yliherkkä loukkaantumaan
      --> Hän voi hyökätä aggressiivisesti toisia kohtaan
      --> Elämä on narsistille peliä, oli kysymys sitten ihmissuhteista tai työelämästä

    • au-liskot

      että minkä takia sä laitat porukan kirjottamaan jotain helevetin pitkää mutua aiheesta, josta löytyy valmiita artikkeleita tuolla juuri mainitsemallasi hakusanalla?

      Oon pahalla päällä.

      Sitä paitsi narsistimies kirjotetaan yhteen. Ei mitää vitu väliviivoi siihe. Mäne ny googletta jos asia kovasti kiinnostaa. Laita narsistinen persoonallisuus hakusanaksi, tai narsistinen persoonallisuushäiriö.

      Ei kestä kiittä ja ny häivy siit kyselemäst.

      • ---

        No hitto jos minulle sattui virhe oikeinkirjoituksessa. Yleensä pyrin kirjoittamaan oikein.

        Viitsisitkö laittaa linkkiä sivustolle, jossa kerrotaan miten narsistimies kuuluu kirjoittaa. Kiitos.

        Ja kysyin kirjoittajilta mistä tunnistaa narsistimiehen, siis esimerkkejä elävästä elämästä. Daiju.


      • ---

        Pahalla päällä oleminen ei ole puolustus. Luuletko, että kellään muulla ei koskaan ole huonoja päiviä? Pura kiukkusi johonkin muualle kuin minuun. Vai oletko joku katkera vanhapiika?

        Olisit sinäkin suksinut vittuun tästä ketjusta ennen kuin vastasit.


      • au-liskot
        --- kirjoitti:

        No hitto jos minulle sattui virhe oikeinkirjoituksessa. Yleensä pyrin kirjoittamaan oikein.

        Viitsisitkö laittaa linkkiä sivustolle, jossa kerrotaan miten narsistimies kuuluu kirjoittaa. Kiitos.

        Ja kysyin kirjoittajilta mistä tunnistaa narsistimiehen, siis esimerkkejä elävästä elämästä. Daiju.

        syöttiin. No määpä laitan sul linkin sellasel sivustol jostta näät kuin narsistimies kuuluu kirjotta

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9156368/44648373

        Ol hyvä vaa. Ja sitte asiaa: artikkelit liittyy kyllä auttavassa määrin elävään elämään. Tiätty jos sää jotai horoskooppimerkkii oot vail ni varo jousimiähi.

        Jousimiähe on narsistei. Haluuksää esimerkkei millai ne niiku eläväs elämäs toimi? Eiks sellasta huhuta et se kunnallispolitiikon teurastajamies tais sellane olla. Semmottine esimerkki.

        Vaik tais olla liian tujuu, ku sä huuhaata tykkäät enempi lukke. Osta joku kiva harlekiini-kirja. Ehk siält löytty hyväl tuuril joku kauhia narsistimiäs, ja sit tulee hiano miäs ja pelastta sen ämmä kirja lopus.


      • au-liskot
        --- kirjoitti:

        Pahalla päällä oleminen ei ole puolustus. Luuletko, että kellään muulla ei koskaan ole huonoja päiviä? Pura kiukkusi johonkin muualle kuin minuun. Vai oletko joku katkera vanhapiika?

        Olisit sinäkin suksinut vittuun tästä ketjusta ennen kuin vastasit.

        mihikkä sillo ku taas harjotetta tätä pseudopsykolologisointia ja kohta olla jo hyvä vauhtti antamas diagnooseja nii tutuil ku tuntemattomil. Mikä pualustus sulla on semmosel toiminnal? Et suasttu edes asiantuntijan kirjottama artikkeli lukema, vaan pitä näitä elävänä elämän huuhaajuttui saara. Ja kohta taas vilisee narsistei joka paikas.


      • ---
        au-liskot kirjoitti:

        syöttiin. No määpä laitan sul linkin sellasel sivustol jostta näät kuin narsistimies kuuluu kirjotta

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9156368/44648373

        Ol hyvä vaa. Ja sitte asiaa: artikkelit liittyy kyllä auttavassa määrin elävään elämään. Tiätty jos sää jotai horoskooppimerkkii oot vail ni varo jousimiähi.

        Jousimiähe on narsistei. Haluuksää esimerkkei millai ne niiku eläväs elämäs toimi? Eiks sellasta huhuta et se kunnallispolitiikon teurastajamies tais sellane olla. Semmottine esimerkki.

        Vaik tais olla liian tujuu, ku sä huuhaata tykkäät enempi lukke. Osta joku kiva harlekiini-kirja. Ehk siält löytty hyväl tuuril joku kauhia narsistimiäs, ja sit tulee hiano miäs ja pelastta sen ämmä kirja lopus.

        linkki jollekin viralliselle sivustolle. Tai muussa tapauksessa suksi vittuun tästä ketjusta.


      • ---
        au-liskot kirjoitti:

        mihikkä sillo ku taas harjotetta tätä pseudopsykolologisointia ja kohta olla jo hyvä vauhtti antamas diagnooseja nii tutuil ku tuntemattomil. Mikä pualustus sulla on semmosel toiminnal? Et suasttu edes asiantuntijan kirjottama artikkeli lukema, vaan pitä näitä elävänä elämän huuhaajuttui saara. Ja kohta taas vilisee narsistei joka paikas.

        et asiantuntijoista taida tietää yhtään mitään. Jos haluat kantaa kortesi kekoon tässä ketjussa, niin kerro oma kokemuksesi narsistimiehestä tai ole hiljaa.


      • au-liskot

      • au-liskot
        --- kirjoitti:

        et asiantuntijoista taida tietää yhtään mitään. Jos haluat kantaa kortesi kekoon tässä ketjussa, niin kerro oma kokemuksesi narsistimiehestä tai ole hiljaa.

        että psykokulttuuri on levinnyt käsiin ja amatöörit puuhaa sellasten asioiden kanssa jotka heille ei kuulu.


      • au-liskot

      • au-liskot

      • au-liskot

      • au-liskot

      • au-liskot
        au-liskot kirjoitti:

        http://narsismista.spaces.live.com/

        tää on oikke narsistien viholline. Kovaa tekstiä, ei siinä mitään. Ihan passeli maallikolle.

        tos nyt sit kuitenki muistutetti et se diagnoosinteko kuulus vähä niiku ammattilaiselle... et mitenkäs siitä elävästä elämästä kerrotaan nyt kun kukaan täällä ei voi todistaa olevansa psykiatrian erikoislääkäri?


      • au-liskot
        au-liskot kirjoitti:

        http://narsismista.spaces.live.com/

        tää on oikke narsistien viholline. Kovaa tekstiä, ei siinä mitään. Ihan passeli maallikolle.

        o, nyt sitte koko lössi lataa sitä ku aukee ni hitaasti


      • au-liskot
        --- kirjoitti:

        et asiantuntijoista taida tietää yhtään mitään. Jos haluat kantaa kortesi kekoon tässä ketjussa, niin kerro oma kokemuksesi narsistimiehestä tai ole hiljaa.

        plussan ihan omaks ilokseni tästä puheenvuorosta !1111!1


      • ---
        au-liskot kirjoitti:

        mitä psykokulttuuriin tulee. Kivahan näitä on viihteenä lukee, sit nauratta vähemmä ku omaa penska olla psykokulturoimas koko piha akkoi voimil

        http://kaksplus.fi/keskustelu/t1295398

        plaa plaa....


      • au-liskot
        --- kirjoitti:

        linkki jollekin viralliselle sivustolle. Tai muussa tapauksessa suksi vittuun tästä ketjusta.

        et mikkä sivustot on virallisia ja mikkä epävirallisia? Täällä pyyretti virallisia.


      • au-liskot

      • ---

      • au-liskot
        --- kirjoitti:

        plaa plaa....

        taas sulle plussaa lykkään

        on se vaa surku jos en yhttä kiva linkki sulle löytäny


    • ...ei satuta läheisiään.... =)

    • jaa-aa...

      No en tiedä, koska tuohon tuskin on yleispätevää vastausta, enkä ole asiantuntija missään "narsismeissa". Joitakin viitteitä itsekkäästä ja tunnekylmästä luonteesta voivat joskus olla suhteen alussa ylisuureellisen ja toisaalta häiritsevänkin palvova käytös ( sivutuotteena siitä esim. tarve mm. "sitoa" uusi kumppani jollakin tavalla nopeasti suhteeseen, esimerkiksi yhteisen asunnon tai yhteisen lapsen haaveiden muodossa), joka kuitenkin nopeasti suhteen ns. vakiuduttua ja ns. "arkipäiväistyttyä" muuttuu kontrolloinniksi ja kumppanin henkiseksi alistamiseksi. Taloudellinen hyväksikäyttö ja mustasukkaisuus, joka ei pohjaudu aidolta välittämiseltä vaikuttaviin tunteisiin, vaan loppumattomaan huomionkaipuuseen, voisi kai joskus myös kuulua kuvaan. Ristiriitainen käytös ehkä myös, eli sellainen, jossa ns. "riiputetaan" toista koko ajan suhteessa ja epävarmuuden tilassa tunteista tai suhteen jatkumisesta, mutta jossa todellisuudessa takertuva ja riippuvaisempi osapuoli on itsekäs. Hallinnan tarve. Luultavasti hyvin narsistisen ihmisen kanssa kaikki yhteiset tekemiset, harrastaminen jne. menisivät aina hänen pillinsä mukaan tai jos eivät menisi, purkaisi itsekäs pettymykset siitä kumppaniinsa.

      Mulla ei ole kokemuksia poikkeuksellisen hankalista miehistä, mutta kokemus on opettanut varomaan sellaisia, joiden käytös tapailun alussa on jotakin "vähän liian hyvää, ollakseen totta", koska usein siinä vaisto ( mikäli sellainen tuntemus herää) pitää kuin pitääkin paikkansa. Aidosti kiinnostunut ihminen ja ylipäätään välittävä ihminen on uuden suhteen alussa aina vähän arka ja jännittää tapaamisia, vaikka olisi ihmisenä itsevarmakin, koska haluaa tehdä hyvän vaikutuksen toiseen. Epäaidon taas tunnistaa usein kerskailusta esimerkiksi omaisuudella tai muilla saavutuksilla. Itseni saa juoksemaan ja lujaa nopeat rakkauden tunnustukset: ei pidä paikkaansa, jos joku parin tapaamisen jälkeen vannoo rakkauttaan tai ainakin sellainen olisi suuri ihme. Lisäksi jos mies ei halua esitellä perhettään tai ystäviään tai edes puhua näistä mitään, kannattaa naisen yleensä juosta karkuun. Sama myös siinä tapauksessa, jos mies rumasti haukkuu ex-naisiaan tai kummallisesti ylistää näitä (jälkimmäisessä tapauksessa voi olla vielä kiinni vanhassa suhteessaan tai jopa elää sellaisessa vielä, vaikkei sitä asiaa uudelle treffikaverille kertoisikaan).

      • trust_mii

        myös olla että haluaa äkkiä sitoa perheeseensä ettei toinen ehdi kissaa sanoa.

        Voi myös puuttua muiden ratkaisuihin ja toimintaan arkipäivän tilanteissa dominoiden kuten hän olisi aina oikeassa.

        Vaeltelee baareissa itseriittoinen säihke silmillään ja kuvittelee olevansa kovinkin suosittu, vaikkei kukaan edes pitäisi, koska sellaista hän ei hyväksy eikä edes huomaa...


      • au-liskot

        kuka vittu anto miinusta tälle vastaukselle, jossa kieltämät pikkase oli järkeeki mukana?

        - Tosiaa niiku itsekin alussa mainitsi niin ei varmaan olekaan asiantuntija, joten edelleen kiinnostaa että miksi ne asiantuntijan kirjoittamat tekstit ovat niin kauhean välttämisen väärtejä? Onko ne liian vaikealukuisia vai?


      • au-liskot
        trust_mii kirjoitti:

        myös olla että haluaa äkkiä sitoa perheeseensä ettei toinen ehdi kissaa sanoa.

        Voi myös puuttua muiden ratkaisuihin ja toimintaan arkipäivän tilanteissa dominoiden kuten hän olisi aina oikeassa.

        Vaeltelee baareissa itseriittoinen säihke silmillään ja kuvittelee olevansa kovinkin suosittu, vaikkei kukaan edes pitäisi, koska sellaista hän ei hyväksy eikä edes huomaa...

        melkein kaikki on mahdollista...

        siinäpä ne tuntomerkit oliki varsin kattavasti


      • jaa- aa...
        au-liskot kirjoitti:

        kuka vittu anto miinusta tälle vastaukselle, jossa kieltämät pikkase oli järkeeki mukana?

        - Tosiaa niiku itsekin alussa mainitsi niin ei varmaan olekaan asiantuntija, joten edelleen kiinnostaa että miksi ne asiantuntijan kirjoittamat tekstit ovat niin kauhean välttämisen väärtejä? Onko ne liian vaikealukuisia vai?

        Saako kysyä, että miksi kirjoittelit sekavia vastineeksi viestiini ja miksi asiallinen, empaattinen viestini sai miinuksia?

        Onko sinun ja palstakavereidesi ( keitä nyt sitten lienevätkään - minä en tunne...) tarkoituksena saada kaikki tavanomainen ajatuksenvaihto loppumaan palstalta, vaiko mikä?


    • tonou

      Tossa on paljon varmaan hyviä speksejä, mutta takuu varma piirre on se, että ei voi sietää itsestään tehtävän pilaa (ja kaikkein vähiten harrastaa sitä itse). Siis kyvytön nauramaan itselleen ja todella tympeää seuraa.

    • mutta lopulta on tärkeää se kokonaiskuva ja se, kuinka piirteet esiintyvät. Esim. mun ja kirpelan jutussa on tullut ehkä perusteettomia syytöksiä.

      Muutamia piirteitä voidaan kuitenkin mainita:

      1. Pariutuu helposti, eikä juuri koskaan ole sinkkuna.
      2. Vahingoittaa kumppaniaan suhteissaan turhan takia, esim. pettämällä.
      3. Arvostaa materiaa yli kaiken... tärkeämpää on silmälasien merkki, kuin kumppanin hyvinvointi.
      4. On aina kaikkea eniten, on sairain, vähiten pidetty, ahkerin... käyttää siis itsestään superlatiiveja.
      5. Manipulointi, yleinen epärehellisyys ja valehtelu omasta elämästään.
      6. Syyttää ihmisiä röyhkeästi, osaa käyttäytyä loukkaantuneesti kumppanin käyttäytyessä normaalisti.
      7. Saa kumppanin kokemaan huonommuutta ja syyllisyyttä arkisista asioista, saa kumppanin "tajuamaan", kuinka kumppani tekee kaiken väärin.
      8. Jättää helposti, jos suhteessa ilmenee ongelmia, ei hyväksy virheitä itsessään, minkä vuoksi ei halua käsitellä suhteen ongelmia.
      9. On aina huomion keskipisteenä, jonkinlainen sosiaalinen keskipiste, näkyvä henkilö.
      10. Usein päihteiden käyttö isommassa määrin.

      • tonou

        Jos litkii vinkkua nytkin niin onko sitä narsissi?


      • au-liskot

        "mutta lopulta on tärkeää se kokonaiskuva ja se, kuinka piirteet esiintyvät. Esim. mun ja kirpelan jutussa on tullut ehkä perusteettomia syytöksiä."

        onko dazukin sillä linjalla että puoskarit tekee diaknoossei netis?


      • au-liskot
        tonou kirjoitti:

        Jos litkii vinkkua nytkin niin onko sitä narsissi?

        yks piirre, tai mahdollinen piirre, eli sekin on mahdollista ja nyt kun kysyit niin esimerkkihän on SUORAAN ELÄVÄSTÄ ELÄMÄSTÄ


      • au-liskot kirjoitti:

        "mutta lopulta on tärkeää se kokonaiskuva ja se, kuinka piirteet esiintyvät. Esim. mun ja kirpelan jutussa on tullut ehkä perusteettomia syytöksiä."

        onko dazukin sillä linjalla että puoskarit tekee diaknoossei netis?

        en tee diagnoosia, ellen ole siitä täysin varma.


      • au-liskot
        dazu kirjoitti:

        en tee diagnoosia, ellen ole siitä täysin varma.

        koulutuksella ja mikä on sv-numero?


      • tonou
        au-liskot kirjoitti:

        yks piirre, tai mahdollinen piirre, eli sekin on mahdollista ja nyt kun kysyit niin esimerkkihän on SUORAAN ELÄVÄSTÄ ELÄMÄSTÄ

        Mikä esimerkki?


      • au-liskot
        tonou kirjoitti:

        Mikä esimerkki?

        silmitö kittamine


      • tonou
        au-liskot kirjoitti:

        silmitö kittamine

        Ei kun mä valehtelin, sorry. Mutta täähän ei tietenkään mua pelasta.



        (vinks vinks)


      • au-liskot
        tonou kirjoitti:

        Ei kun mä valehtelin, sorry. Mutta täähän ei tietenkään mua pelasta.



        (vinks vinks)

        yks oire kans, patologinen valehtelu.

        Siis mulla oli semmone ukko joka... haluuksä kuulla? Haluuttekste kaikki kuulla eläväst elämäst mimmone ukko mul oli?


      • tonou
        au-liskot kirjoitti:

        yks oire kans, patologinen valehtelu.

        Siis mulla oli semmone ukko joka... haluuksä kuulla? Haluuttekste kaikki kuulla eläväst elämäst mimmone ukko mul oli?

        Mä meen nukkumaan.

        Hyvää yötä


      • au-liskot
        tonou kirjoitti:

        Mä meen nukkumaan.

        Hyvää yötä

        ku täyrennä sitä hinkkinurkkaa ensi


      • tonou
        au-liskot kirjoitti:

        yks oire kans, patologinen valehtelu.

        Siis mulla oli semmone ukko joka... haluuksä kuulla? Haluuttekste kaikki kuulla eläväst elämäst mimmone ukko mul oli?

        Vähän huumoria kehiin. Totta kai mä kuuntelen jos vain kerrot.

        (astettelee tyynyä alleen)


      • tonou
        tonou kirjoitti:

        Vähän huumoria kehiin. Totta kai mä kuuntelen jos vain kerrot.

        (astettelee tyynyä alleen)

        Nyt narrasin. Lähden ravustamaan.


      • au-liskot
        tonou kirjoitti:

        Vähän huumoria kehiin. Totta kai mä kuuntelen jos vain kerrot.

        (astettelee tyynyä alleen)

        (oota mä otan takin pois, olin kyl ulos menos)

        väkivaltane. kauhe syämä. Joskus söi keskel yöt hernekeitto suara lusikal purkist. Se tuli sen omast miälest siit ku sitä pretti lapsena näläs, niillä kun oli kettinkiä ja munalukko jääkaapin ympäril. Ihan tosi se on, mut olis se silti voinu sitä syömist rajotta. Sit kauheet mahavaivat puhumattaka ilmavoimist. Ja kuka kärsii.

        Itte vaa pieree niiku sika ja naura siäl. Nukahtta oma nauru. Ei tossa viäl se ongelma, tossa syämises, annas olla ku aletti juama. Monta litra kalja putke ja sit yrjötää pitki lattioi. Mä korjaa mattoi pois alta ja se laitta matot takas. Väittää ettei yrjö, vaik mää kuule jo äänest et kyl muute yrjöö. Ja mää laitan matot pois ja tuan sankko punka viäre. Tää vie sanko pois. Mää tuan sanko takas. Se vie sanko pois ja yrjöö takas tulles lattial.

        Siin se maka ku porsas ja märisee et anteeks. Sit se nukahta.

        Mää jätä tähä pitkä pätkä tyhjää, ku sama toisttu viikko viiko jälkke. Vois kyl pasteta, ni ois enempi niiku eläväs elämäs.

        Tyätö. Koulutus o. Istunu 5 v yo:ssa ja ilmotta et ei hänt sen alan tyät kiinnosta. Syä ja jua mu raha. Koko aja sossus ja tyäkkäris ja kaik o valtio vika. Tilaa jotta saatana kommunistilehtte, mikä se on. Tiedonantaja. Semmottine joka perjantai luukust alas, ja siitä sitte keksittä kaikke märsättävä.

        Vieläk sää oo hereil? Kyl tää jakku viäl


      • ???
        au-liskot kirjoitti:

        yks piirre, tai mahdollinen piirre, eli sekin on mahdollista ja nyt kun kysyit niin esimerkkihän on SUORAAN ELÄVÄSTÄ ELÄMÄSTÄ

        vähän humalassa?


      • au-liskot
        ??? kirjoitti:

        vähän humalassa?

        saatana hietane ei vaa lakkaa tota jankutust, vaikse kual jo monta sivu sitte


      • jaa- aa...

        Oletko ihan varma, ettet kuitenkin pidä joitakin mielikuvitus- tai feikkisuhteita tällä palstalla? Kaikella kunnioituksella, mutta minä esimerkiksi en sinun jorinoitasi juurikaan tajua - ja anteeksi, mutten ymmärrä myöskään sitä, että jos sinä joitakin palstalla käyviä nimimerkkejä muka ihan oikeasti tunnetkin irl, niin miksi joriset yksityisasioistasi heidän kanssaan julkisella keskustelupalstalla? Ei kyllä ole velvollisuutenikaan ymmärtää...

        Sinähän varmaan höpötät mitä höpötät, eikä kukaan muu siihen voi vaikuttaa, kuin sinä itse, mutta pääasia ja _velvollisuutesi_ on se, että ainakin minut ja muut sinua tuntemattomat pidät ulkopuolella henkilöinnin tarpeestasi, kosken minä ainakaan ole elämässäni ottanut sinuun tai keneenkään muuhunkaan palstalakävijään mitään henkilökohtaista kontaktia, en tiedä esimerkiksi sinusta mitään, enkä haluakaan tietää, enkä omaa saitille rekisteröityä nimimerkkiä tai koskaan ole kirjoittanut sellaisella. Julkisella internetin keskustelupalstalla käyminen - esimerkiksi- ei tarkoita sitä, että kirjoittaja olisi "tekemisissä" palstakirjoittajien kanssa ja tältä osin on joillakin rekisteröityneillä näyttänyt esiintyvän joskus aika pahaakin väärinymmärrystä tai tietoista sekoilun ta kiusanteon tarvetta, jos nyt voin ongelmiakin esille tuoda...

        Jos voisit olla rassaamatta kirpeloillasi tai muilla hölmöilypuheillasi julkista keskustelupalstaa? Kiusaannun lukemastani, vaikken sinua tunnekaan. Jos kyse on jostakin vääristelyn tarkoituksesta jutuissasi, niin voi jumbe siinä tapauksessa olet vuoden pelle. Mieti käsitettä, että mitä tarkoittaa yleisluontoinen keskustelupalstakeskustelu, jos asiallinen ja ns. "tavis" ihminen olet. Ja mun kirjoittamisiani ei tällä foorumilla sitten kukaan sika ommaile nimiinsä tai esimerkiksi minua mahdollisesti asiattomasti feikkaavaan nimeen tai nimiin, onko kaikille selvä!! Olen parempi kirjoittaja, kuin valtaosa tän palstan kirjoittajista ja tätä tarkistamatta kirjoitusvirheitänikin, mutta siitä huolimatta jokainen ruuneberi saa itse kirjoittaa omat tekstinsä ja mennä vittuun, jos ei ole rehellinen, aito, keskustelun haluinen ihminen. Lasten leikkimistä on aidosti tylsää katsella.


    • trust_mii

      sitten sellaiset:

      -Jos sinä saatkin narsistia suuremman huomion vaikka illanistujaisissa eikä hän saa sitä rikottua, hän alkaa murjottaa tai puhua *askaa kuten että olisit nyt "jotenkin erityisen outo" tai että "seurassasi on epävarma olo". Vaikka se todellisuudessa johtuisi siitä että sinä olet todella vapautunut muiden seurassa etkä ole passiivinen kuten olet narsistin seurassa yleensä

      -Narsisti ei tunne rajoja. Hän kahmii kännykästäsi kavereidesi numerot ja voi jopa alkaa röyhkeänkin voimakkaasti rakentaa ystävyyssuhdetta sinun ystäviesi kanssa. Takana on ajatus "onnellisesta pikku yhteisöstä tai perheestä" jossa narsisti saa hallita ja olla valvomassa toimintaa.

      -Narsisti tekee aina pientä vilppiä vähän joka paikassa ja valehtelee TODELLA paljon pienissä erissä. Vaikka hän tekisi jotain mikä ei ole sinulle sallittua hän ei mene itseensä ja se on muka eri asia... Hän miettii sinun loukattujen tunteidesi sijasta sitä, miten kaikki on nyt tuhaan huonosti ja ohittaa tunteesi syyllistämällä sinua.

      -Narsisti on HYVIN LUMOAVA. Se on heille yhteistä. Hän tekee sinulle pieniä palveluksia joista tekee suuremman numeron jotta saa kuvan että hän hyväksyy sinut vaikka on todellisuudessa aika kaukana siitä ailahtelevien mielipiteidensä vuoksi. Juuri sen ailahtelevuuden vuoksi sinun on erittäin vaikea koskaan olla oma itsesi tai rentoutuneesti. Et juuri itsekään ymmärrä mikä hänessä sinua ahdistaa koska hänhän on niin täydellinen.

      • dazu

        "-Jos sinä saatkin narsistia suuremman huomion vaikka illanistujaisissa eikä hän saa sitä rikottua, hän alkaa murjottaa tai puhua *askaa kuten että olisit nyt "jotenkin erityisen outo" tai että "seurassasi on epävarma olo". Vaikka se todellisuudessa johtuisi siitä että sinä olet todella vapautunut muiden seurassa etkä ole passiivinen kuten olet narsistin seurassa yleensä"

        Kyllä. Narsistinen mies kokee jotkut miehet uhakseen, jos tämä toinen mies saa huomiota naisilta, tai muuten on sosiaalisesti näkyvämpi. Joissain tapauksissa tämä voi aiheuttaa bizarria käytöstä ja näkyviä törkeitä loukkauksia näitä ärsykkeitä kohtaan. Joissain tapauksissa narsisti pyrkii varastamaan huomion tältä henkilöltä ja mahdollisuuksien mukaan pitämään erossa muista.


        "-Narsisti ei tunne rajoja."

        Kyllä. Narsisti haluaa tutustua kavereihisi ja olla enemmän heidän kaverinsa, kuin sinä. Narsisti haluaa myös kontrolloida kaveripiiriäsi ja suhdettasi siihen. Narsisti myös käskyttää puhuu ihmisistä loukkaavaan tyyliin.


    • pelaa palloa tms.

      Mutta miksei mieskin voisi olla itserakas tai narsistikin? Ja siis syystäkin. Vai onko ominaisuus vain joku naisille suotu erityisoikeus?

      • au-liskot

        mutta tätä ketjua ei ole tarkoitettu millään muotoa akateemiseksi eli säilyttäkäämme sen helppotajuisena ja viihteellisenä.

        Älä kuitenkaan unohda sitä riemua joka syntyy kun saa jaeskella diagnooseja ja mielitauteja naapureille. Sehän on jokaisen kansalaisoikeus, diagnoosinteko. Sitä ei tartte millä muato pualustel.


    • haluu leijuu tai mitään, mut toi Narsistin uhrit -järjestö on perustettu osittain mun takii.

    • Rakastu muhun, niin tiedät mitä on olla narsistin kanssa :D

      Ensikäden tunnetason tieto on se, joka rulettaa. Kaikki muu on turhaa...

    • KOKOUKSEEN

      EK- YRITTÄJIEN SDP:n, Vihr, Rkp sieltä niitä löytyy

    • Anonyymi

      Omasta kokemuksesta sanon että narsisti juurikin on sellainen, että tekee extempore reissuja ja keksii aina jonkun "syyn lähteä" eli siis valehtelee ennenkuin häippäsee. Ensin päiväksi, sitten ei tuukaan yäksi kotiin, sitten tarina taas jatkuu ja ei tuukaan moneen yöhön/kuukausiin takaisin. Niinkuin mulla ja mieskumppanilla kävi, jolla oli narsistin piirteitä. Hylkäsi myös useampaan otteeseen, valehteli patologisesti ja piti 2 puhelinta. Ei voi muuta sanoa kuin että VAROKAA, kun tutustutte uuteen kumppaniin. Tämäkin mies osasi alussa esittää niin hyvää herrasmiestä, osteli lahjoja ja ruusuja kokoajan, kehui maasta taivaisiin. Mutta hetken päästä kun olin rakastunut alkoi hänellä valehtelu, ghostaaminen, salailu, seksuaalinen väkivalta, kontrollointi ja mustasukkaisuus.

    • Anonyymi

      älkääpäs lapset tehkö niitä keittiödiagnooseja ne on lääkärin tehtävä, nykyäänhän melkein hankala kuin hankala toisen mielestä on nazI(eiku narsizzi)

    • Anonyymi

      Tänään oli aika kattava arvio narsisteista iltalehdessä. Kannattaa lukea, heitä on moneksi. Elämän kumppaneista puhuttaessa, uhri yleensä ei uskalla edes epäillä kumppaniaan narsistiksi vaan syyllistää itseään ennemmin kaikesta tapahtuneesta? Koska toisen tyly käytös kumppaniaan kohtaan on alistanut toisen uskomaan niin?

      • Anonyymi

        Lisään vielä, että narsisti käyttää monesti voimakkaita ilmaisuja, joilla nöyryyttää toista. Hän ei tunne sääliä toista kohtaan, ennemminkin nauttii siitä, jos toinen kärsii tilanteesta. Raukkamaisuus tavassa toimia on tyypillistä heille.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      548
      4017
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3464
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3090
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2382
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2240
    6. 227
      1688
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1417
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1329
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe