äiti-poika suhde

heliumilla00

heips... eli tämmöne juttu piinannu muo pitkään ja ajattelin alkaa selvittämään sitä (joop, suomi24 ei ehkä paras - mutta jostain aloitettava). Eli olen 18-vuotias poika ja ongelmana on se, että en tunne äitiäni OLLENKAAN... ja toinen ongelma, että en osaa olla normaalisti äidin seurassa.

Sanotaan vaikka, jos puhun äidin kanssa puhelimessa - pystyn puhumaan normaalisti (ilman huutamista yms).
Mutta jos ollaan ihan kasvotusten niin ärsyttää koko ajan, jokainen asia mitä äiti tekee...ihan vaikka aivastus.

Ja taustoista sen verran, että äiti ollut yksinhuoltaja koko ikänsä ja mä oon ollu TODELLA vaikea lapsi. Vituttaa oma itteni, jos oisin ollut äiti niin oisin heittäny mut ikkunasta pää edellä.
Mutta yhteenvetona, että vaikeeta on ollu meillä (taloudellisestikkin yms) ja vaikeudethan yhdistää...?

Mutta jos jollakin on jotain kokemusta tän tyyppisestä tilanteesta niin kertokaa vinkkejä! Eli onko joku terapeutti ratkaisu? Itse en kylläkään pysty tätä selvittämään, en pysty/uskalla/osaa sanoa edes että äiti on mulle tärkee eikä se heijastu käytöksestäkään millään tapaa (jos toivottaa kuolemaa aina, kun näkee ja suuttuu pikkasenkin)...

Niin ja se vielä, että keinon hinnalla ei mitään väliä... Koska nyt sanonta, että rahalla ei saa onnea ei pidä paikkansa.... suhteen parannus äitiä kohtaan olis todellakin suurta onnea.

4

4197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 32

      Eiköhän paras olisi mennä ammattiauttajan pakeille. Heillä on keinot purkaa asiat ja saada sinut näkemään laajemmin.

      • äiti 09

        Voi kuinka ihanaa lukea, että 18-vuotias poika välittää äidistään ja rakastaa äitiään noin paljon, että oikeasti haluaa parantaa välinsä äitiin. Ja tiedätkö.. mielestäni suhteessanne ei ole mitään outoa tai kamalaa, sillä jokaisella teinillä on varmasti jossain vaiheessa juuri tuollainen viha-rakkaus- suhde vanhempiinsa jossain vaiheessa. Joten älä huoli, kaikki korjaantuu kyllä ajan kanssa ja kun sinunkin maailamsi kasvaa ja aikuistuu. Mutta tuo on jo hyvä alku, että sinä itse haluat parannusta suhteeseenne, hienoa! Kuitenkin tiedät itse sisimmässäsi että äitisi on sinulle hyvin tärkeä ja rakastat häntä suuresti, se on tärkeintä. Kyllä opit sen vielä jonain päivänä myös osoittamaan äidillesi, varmasti opit. Se vain vaatii uskallusta ja rohkeutta.

        Miät jos viettäisit enemmän aikaa äitisi kanssa..? Onnistuisiko se? Tai ihan vaikka menette yhdessä käymään kaupassa.. tai shoppailemassa? Sekin lähentäisi teitä varmasti.

        "Suhteen parannus äitä kohtaan olis suurta onnea"- Ihanasti sanottu! Siis todella ihanasti!

        Olet varmasti aivan ihana poika äidillesi, äitisi rakastaa sinua yli kaiken ja olet hänelle kaikki kaikessa. Varsinkin jos äitisi on yksinhuoltaja- et tiedäkään minkälaista onnea äitisi kokee aina sinut nähdessään ja hän on varmasti enemmän kuin onnellinen että hänellä on juuri Sinut. Usko pois! Sinä opit kyllä ajan myötä osoittamaan myös tykkäämisesi ja välittämisesi äitiäsi kohtaan.

        Siis eikun keksimään jotain kivaa yhetistä tekemistä! Nuttikaa auringosta ja kesästä! :)


    • kirjeellä

      Jos äitisi kanssa samassa tilassa ollessa hän ärsyttää, mutta kuitenkin pohjimmiltaan tunnet häntä kohtaan lämpimiä tunteita, mitä jos kirjoittaisit kirjeen? Saat tehdä sen rauhassasi ilman, että hän on samassa tilassa "ärsyttämässä".

      Luulen, että vaikeiden aikojen jälkeen/keskellä äidillesi merkitsisi todella todella paljon, kun hän tietäisi, että välität. Voihan olla että hän ajattelee, että on epäonnistunut kasvattajana, äitina ja vanhempana, ei ole voinut paikata puuttuvaa isää jne. Luultavasti hänkin on seurassasi varovainen kiukunpuuskiesi takia ja siksi hänen käytöksensä on niin omiaan ärsyttämään sinua.

      Jos kirjeen kirjoittaminen tuntuu liian suurelta askeleelta, ehkä kaunis kortti, jossa välittäminen ilmenee kuvana/kortin tekstinä?

      Oletko töissä tai koulussa? Työterveyshuollon kautta saa usein esim. kolme ilmaista terapiakäyntiä, joista voi olla jo suuri apu. Kouluterveydenhuollossa lienee samanlaisia kanavia avunhakemiseen. Paikkakunnallasi voi olla myös ilmaista perheneuvontaa, joka ensisijaisesti on tarkoitettu pariskuntien ja heidän lastensa suojelemiseen. Pyytämällä he kuitenkin auttavat yleensä muissakin perheen ongelmissa tai ainakin tietävät, mistä apua voi kysyä. Tämä on yleensä kirkon ylläpitämää, mutta uskonnollisuus ei tule ilmi missään vaiheessa ja työntekijät ovat ammattilaisia. Yksityistä terapia-apua voineekin sitten katsastaa "puhelinluettelosta".

      Tärkeintä on, että osoitat, että todella välität.

    • Kunnon mies

      Sun pitää lähtee äidin helmoista pois ja hommata oma kämppä ja oma elämä. Eix ole kukaan mies vielä sellasta sanonu sulle?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5055
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1295
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe