Missä yksityinen voi myydä..

Neiti78!

Terve!

Missä kannattaisi ilmoitella yksityishenkilönä, jos aikaa myydä henkilöauton?
Kannattaako suoraan liikkeisiin lähteä kiertelemään ja kysellä hintoja vai myydä netin palstoilla kuvineen?
Kävin katsomassa, nettiauton www-sivuja ja sielä on paljon autoliikkeitä myymässä.

Tarkoitukseni olisi vaihtaa auto uudempaan. Nykyisestä olen n. puolet maksanut nyt pois.

Odotan asiallisia viestejä. Kiitos.

18

1815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaikeaa muttei mahdo

Mene sinne liikkeeseen josta olet katsonut sopivan "uudemman" kulkuneuvon ja ala vääntämään kauppaa väliraha voi olla jotain mutta huonoa myydä niin kutsuttua rahoitusyhtiön nimissä olevaa ajoneuvoa kauppias mielellään rakentaa sopivan kaupan ei välttämättä edullisin vaihtoehto mutta helpoimmalla pääset kun kaikki "Timot" tinkaavat mikä viimeisin hinta ja eivät tajua lukemaansa vaikka kuinka kirjoitat ettei vaihtoa ja soittoaika toiveet ihan turhia puhelimesi soi vaikka yhdeltä yöllä ja joku kysyy sitä tiukkaa hintaa.

Nettiauto ja keltainen pörssi ne parhaimmat ja varaudu siihen että se autokauppiaskin soittaa ja tinkaa.

• tie täjä

ei tinkaa. Se kertoo välirahan ja asiakas yrittää siitä tinkiä.

• sepenkeitit

Rahoituksella olevan auton myynti on vaikeaa. Toisaalta jos käyt kyselemässä hyvityshintaa niin itsemyynti alkaakin lyödä leiville. Paras on jos saat kuitattua velan pois vaikka pankkilainalla ja MYYT auton itse.

• NimiErkkki

"Rahoituksella olevan auton myynti on vaikeaa."

Millä tavalla se on vaikeampaa kuin omassa omistuksessa olevan?

Terveisin
        Nimim. "Kolme kertaa rahoitusyhtiön omistaman auton yksityiselle myynyt"

• harva ostaa
        NimiErkkki kirjoitti:

"Rahoituksella olevan auton myynti on vaikeaa."

Millä tavalla se on vaikeampaa kuin omassa omistuksessa olevan?

Terveisin
        Nimim. "Kolme kertaa rahoitusyhtiön omistaman auton yksityiselle myynyt"

Kylläpä se loppuvelan kuittaus on ongelma, eikä monikaan ostaja ole siihen valmis.

• mikä vaikeaa...
        harva ostaa kirjoitti:

Kylläpä se loppuvelan kuittaus on ongelma, eikä monikaan ostaja ole siihen valmis.

No en kyllä ymmärrä mitä ongelmaa tuossa on? Ostaja maksaa koko "velattoman" summan auton haltijalle ja kauppakirjaan merkitään, että loppuvelka maksetaan heti samana päivänä rahoitusyhtiölle. Tämän jälkeen myyjä faksaa kauppakirjan ja maksukuitin rahoitusyhtiöön niin rahoitusyhtiö lähettää paperit suoraan kauppakirjaan merkitylle uudelle omistajalle. Varsin helppoa mielestäni.

(ja tässähän on myös mahdollisuus rahoituksen siirtoon mikäli ostajalla luottotiedot kunnossa, onnistuu sekin erittäin helposti)

• verot, vakuutukset j
        mikä vaikeaa... kirjoitti:

No en kyllä ymmärrä mitä ongelmaa tuossa on? Ostaja maksaa koko "velattoman" summan auton haltijalle ja kauppakirjaan merkitään, että loppuvelka maksetaan heti samana päivänä rahoitusyhtiölle. Tämän jälkeen myyjä faksaa kauppakirjan ja maksukuitin rahoitusyhtiöön niin rahoitusyhtiö lähettää paperit suoraan kauppakirjaan merkitylle uudelle omistajalle. Varsin helppoa mielestäni.

(ja tässähän on myös mahdollisuus rahoituksen siirtoon mikäli ostajalla luottotiedot kunnossa, onnistuu sekin erittäin helposti)

Ostaja siis joutuu luottamaan myyjään ja siihen että rahoitusyhtiö lähettää paperit sitten kun jaksaa. Miksi ostaja ei ostaisi autoa sellaiselta taholta joka pystyy tekemään kaupat heti rahojen vastineeksi?

• NimiErkkki
        verot, vakuutukset j kirjoitti:

Ostaja siis joutuu luottamaan myyjään ja siihen että rahoitusyhtiö lähettää paperit sitten kun jaksaa. Miksi ostaja ei ostaisi autoa sellaiselta taholta joka pystyy tekemään kaupat heti rahojen vastineeksi?

Heh, no nyt alkaa kuulostaa jo melko kaukaa haetulta, ei millään pahalla... Kaupathan tehdään sillä sekunnilla kuin kauppakirja allekirjoitetaan ja rahat siirretään, auton saa alle heti ja paperit seuraavat perästä muutamassa päivässä, rahoitusyhtiöllä ei ole mitään syytä niitä pantata. Osti auton miten hyvänsä on tietysti varmistuttava esimerkiksi myyjän henkilöllisyydestä tavalla tai toisella ja ettei auto ole varastettua tavaraa jne, normaali toimenpiteet.

• hrthrt
        harva ostaa kirjoitti:

Eikö loppuvelan maksuun saa myyntitilanteessa lainaa pankista?

• heiskanenn
        NimiErkkki kirjoitti:

Heh, no nyt alkaa kuulostaa jo melko kaukaa haetulta, ei millään pahalla... Kaupathan tehdään sillä sekunnilla kuin kauppakirja allekirjoitetaan ja rahat siirretään, auton saa alle heti ja paperit seuraavat perästä muutamassa päivässä, rahoitusyhtiöllä ei ole mitään syytä niitä pantata. Osti auton miten hyvänsä on tietysti varmistuttava esimerkiksi myyjän henkilöllisyydestä tavalla tai toisella ja ettei auto ole varastettua tavaraa jne, normaali toimenpiteet.

Esim. GE capitalilta saa odotella papereita pari kolme viikkoa vaikka velka on heidänkin mukaan maksettu.

• . . .

Sun kannattaa myydä auto itse pois, autoliikkeet maksavat siitä sen verran huonosti.. Itse olen ilmoittanut nettiautossa. Tietenkin autoliike ottaa sen vaihdossa, mut loppuvelka siirtyy uuteen autoon rahoitukseen menevä osa.

• Puolet maksamatta

Ennen kuin myyt autoa, tarkista kuka sen omistaa. Toisen omistamaa autoa ei saa myydä ilman lupaa.

• . . .

Unohdin sanoa, että rahoitusyhtiöön pitää olla yhteydessä ennen kun alkaa autoa myymään. Eikös loppuvelka ole yleensä vähemmän, kuin auton arvo?
        Itse myin rahoituksessa olevan auton siten, että ostaja maksoi auton mun tilille ja mä maksoin loppuvelan rahoitusyhtiöön, ilmoitusosa lähetettiin suoraan ostajalle.

• O,k
        . . . kirjoitti:

Unohdin sanoa, että rahoitusyhtiöön pitää olla yhteydessä ennen kun alkaa autoa myymään. Eikös loppuvelka ole yleensä vähemmän, kuin auton arvo?
        Itse myin rahoituksessa olevan auton siten, että ostaja maksoi auton mun tilille ja mä maksoin loppuvelan rahoitusyhtiöön, ilmoitusosa lähetettiin suoraan ostajalle.

Eipä juuri kannata autoliikkeissä kierellä, yksi riittää. Kaikki trokarit käyttää samoja sisäänostohintoja. Vehossa ja Automaassa kävin minäkin. Nettiauton ilmoituksella tuli useita tiedusteluja. Yksi katsoja. Sain kaksinkertaisen hinnan myymällä itse. Vieläpä aimmin puskurin rikkoneena sain vakuutusyhtiöltä mukavan lisärahan, kun en korjauttanut puskuria vaan otin rahana.

• yytimonen
        O,k kirjoitti:

Eipä juuri kannata autoliikkeissä kierellä, yksi riittää. Kaikki trokarit käyttää samoja sisäänostohintoja. Vehossa ja Automaassa kävin minäkin. Nettiauton ilmoituksella tuli useita tiedusteluja. Yksi katsoja. Sain kaksinkertaisen hinnan myymällä itse. Vieläpä aimmin puskurin rikkoneena sain vakuutusyhtiöltä mukavan lisärahan, kun en korjauttanut puskuria vaan otin rahana.

Kävit Vehossa ja Automaassa? Ja sillä kokemuksella kerrot, ettei missään autoliikkeissä kannata autoaan tarjota vaihdossa tai suoraostona?

Kävikö mielessäsi, että Veho ja Automaa ovat helposti Suomen kalleimpien liikkeiden joukossa, eikä heillä ole mitään intressejä ainakaan suoraan ostella ohikulkijoiden tarjoamia kulahtaneita kiuluja. Varsinkaan esimerkkisi puskurikolaroitua, jonka joutuvat kuitenkin kalliisti korjauttamaan tai myymään pienemmälle liikkeelle korjattavaksi ja pikku tappiolla vielä...

Pienet liikkeet, joilla kauppatavarana käytetyt edulliset autot, saattavat hyvinkin jopa ostaa suoraan tai ainakin vaihdossa hyvittää hyvinkin "puolet maksetusta" loppuvelkaisesta autosta, jos asiakas on ostamassa kalliimpaa tilalle.

• Olkaa varovaisia

Olkaa varovaisia velattoman hinnan maksamisessa myyjälle. Mitä ostajalle käy siinä tapauksessa, jos myyjä ei maksakaan velkaosuutta rahoitusyhtiölle? Jos tekeekin petoksen, niin ostaja jää nuolemaan näppejään ja joutuu maksamaan vielä rahoitusyhtiölle velkaosuuden. Siksi mielestäni pitäisi maksaa velkaosuus suoraan rahoitusyhtiölle.

• pitäs myydä

ELI kuinka on? Ostaja maksaa myyjälle ja vai suoraan rahoitusyhtiöön?

Itse ajattelin kohta myidä rahoistusyhtiön omistamaa autoa pois yksityiselle..

• yyeeaaap

suoraan rahoitusyhtiöön

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      79
      3204
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2410
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2127
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2122
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1889
    6. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      31
      1802
    7. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1745
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      10
      1579
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1320
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1264
    Aihe