Heij oon nuori nainen vähä alle 160cm ja painan 45. Olen hyvin kiinnostunut harmonikan soitosta ja mietin et jos alottais lasten harmonikalla ku ne painaa vaa 5kg. Onko se liian pieni?
Mietin myös että kumpi olisi parempi näppäin- vai pianoharmonikka? En ole soittanut oikeastaan mitään soitinta ennen, jos nyt ei lasketa jotain koulun nokkahuilua :D Onko näppäin liian vaikea? tai jos alottaa painolla ei opi näppäintä enään hyvin? Ja ihan vain harrastus mielessä haluaisin soittaa. Mikä olisi teidän mielestä paras harmonikka alottamiseen? osaatteko myös sanoa jotain merkkiä? Jos olis joku kuiteki alle 1.500 ;)
Hopeinen ja Kultainen harmonikka herätti taas tän kaipauksen joka on ollut pikku tytöstä asti. Äiti soitti pianoharmonikkaa
lasten harmonikka liian pieni?
1
911
Vastaukset
- Niffetin
Lelut on aina leluja, voipi loppua äänikerrat kesken. Mut jos hyvän nuorisomallin löytää niin mikä ettei?
Itte alotin viime juhannuksena haitarin "soittamisen" kun menin vaimon enolle uhoamaan (huom. selvinpäin) ja muutenkin kiinnosti opetella soittamista jollain soittimella. Olin alottanut jo aikaisemmin Pianolla harjottelun yleisestä kiinnostuksesta opetella soittamaan jotain, kun en ollut aikaisemmin soittanut kuin huilua joskus ala-asteella. Vaimo on ollut huomattavasti musikaalisempi lapsena, joten olen saanut häneltä hyvää kotiopetusta :) Plus että alotin vaimon kanssa kansantanssin niin hyvä vähän tajuta yleensäkkin rytmistä jotain :P
Näin reilun vuoden jälkeen itse omasta kokemuksesta suosittelen (jos siis valitset pianoharmonikan, niin kuin minä) aloittamaan ensin esim. pianolla / jollain perus keyboardilla. Näin sain itse sellaista pientä perustuntumaa, nuottien lukemista ja sävelkorvaa. Kun alkaa perusbiisit ja nuottien lukeminen menemään pianolla niin sitten harmonikan kimppuun. Kukaanhan ei tietenkään kiellä suoraan harmonikalla aloittamista, mutta voin väittää että turhautuminen on soittimen kanniskelun takia suurempaa kuin että soittaa pianolla ja mokailee siinä istuessa. Itte oon jaksanut täyskokosella harmonikkaa soitella kerralla noin vartin (appiukon korvat ja omat kädet väsyy :D). Nyt on tosin jäänyt kesällä soittelut vähemmälle, ennen jussia vähän harjottelin muutamaa biisiä. Tosin tässä juuri googletin että josko itsekkin jonkin nuorisomallin hankkisi ja sitä kautta tuon kymysyksesi huomasin. Tai sitten voisi kysellä uudestaan isänäidiltä että saisin perintöharmonikkani tännepäin (olisi vähän pienemmän mallinen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 782832
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232712Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1072332- 351648
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391563- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt401485- 281290
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201246- 951181