esimerkkiä:
"
JUURI NYT ›
Eduskunnan virkamiehille yli 20 prosentin palkankorotus
1.7.2010 6:00
A A
Jaakko Hautamäki
Kirjoittaja on politiikan toimittaja.
Jaakko Hautamäki
Helsingin Sanomat
Eduskunnan hallinto-osaston johtaville virkamiehille on tulossa yli 20 prosentin palkankorotus vuoden sisällä.
Eduskunnan kansliatoimikunta päätti viime viikolla nostaa kymmenellä prosentilla samojen virkamiesten palkkoja, jotka saivat viime vuoden palkkauudistuksen yhteydessä jo 12 prosentin korotukset.
Neljä johtavaa virkamiestä muilta osastoilta teki keskiviikkona korotuksista harvinaisen kantelun kansliatoimikunnalle. Muun muassa lainsäädäntöjohtaja Keijo Koivukangas kysyi, noudattiko toimikunta päätöksessään hallintolain säännöksiä. Kirjelmä on eduskunnan hallintohistoriassa hyvin poikkeuksellinen.
Epäily lainvastaisuudesta perustuu siihen, että sekä asian esittelijä, toimistopäällikkö Martti K. Korhonen että valmistelija, henkilöstöpäällikkö Hannu Laitinen hoitivat itseään koskevaa asiaa.
Asia valmisteltiin varapuhemies Tarja Filatovin (sd) kanssa. Hän sanoi keskiviikkona, ettei "asia näytä hyvältä".
"On hyvä kysymys, oliko juuri nyt oikea aika", hän lisäsi.
Filatov sanoi toimineensa aiemmin sovittujen pelisääntöjen mukaan. "
Eduskunta näyttää
8
248
Vastaukset
- kolmas mies
Eduskunnan palkanakorotuset ovat tärkeitä. Niihin kyllä löytyy rahaa jos ei muuten niin Tarja Filatov poistaa muutaman etuuden työttömiltä !!
- voimistaminen
Filatov ja Parpo (SDP/Rauma) tekivät aloitteen orjatyömallista, jonka Risikko allekirjoitti.
Nyt eduskunta on lähes puolittanut osallistavan sosiaaliturvan 4,74 euroon per päivä (Kela). Näin ollen eduskunta näyttää mallia, miten yhteiskunnan kahtiajakoa voimistetaan.
- Bully
Tämä Laitisen mukanaolo ei kyllä thtään hämmästytä. Ja vielä henkilöstöpäälliköksi valittu, käsiitämätöntä.
- paskiaiset
Vittu noi pitäs lukita kellariin vedellä ja leivällä elämään vaikka alkuun kymmeneksi vuodeksi, sitten vois katsoa oppivatko tyytymään vähempään.
- Anonyymi
Kyl näi o
- Anonyymi
Ansainneet jokaikisen sentin raudanlujalla ammattiosaamisellaan ja korkeakoulututkinnollaan.
- Anonyymi
Osa ministereistäkin (vähemmistö) on entisen kouluasteen - ei korkea-asteen - koulutettuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osa ministereistäkin (vähemmistö) on entisen kouluasteen - ei korkea-asteen - koulutettuja.
Kalliita hallintovässyjä, paskaloisturhakkeita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1961167Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389930Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 90850
- 53841
- 46829
- 53758