korkeapalkkainen ammatti

imflattered

Hei!

Ajattelin kysellä teiltä, että mitä ammattia suosittelisitte henkilölle, joka on uurastanut vuosia pitääkseen keskiarvonsa 10.0. Puhun nyt ihan koko todistuksesta, en vain lukuaineiden keskiarvosta. (Kielet, taideaineet, matematiikka, kaikki) Toivottavasti ette saa itsekästä kuvaa minusta, mutta moni ei tiedäkkään oikeasti että kuinka vaikeaa on yrittää pitää kaikkia aineita kymppinä.

Olen yhteiskunnallisesti aktiivinen sekä suosittu koulussa. En ole nörtti, eli paita housuissa, hampaat ulkona vaan ihan kaveri, joka pärjää joka seurassa.

Okei, en ole itserakas, mutta mielestäni ansaitsen hyvän ammatin. Haluan ammatin, jossa oikeasti pärjäisin ja sellaisen ammatin, jonka työt ns. ei lopu koskaan. Pidän niin monista ammateista, mutta suoraan sanoen haluan korkeapalkkaisen ammatin, jotta saisin sellaisen palkinnon ahkerasta työstäni.

Kiitos kaikille tuesta

16

2487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qw

on kiinnostunut alasta ja aiheesta ja työn sisällön pitäisi palkita tekijänsä ei pelkäsään rahan.
      Vaikka oletkin kaikisssa aineissa kympin oppilas niin jotain aika arvokasta on jäänyt oppimatta, jos työstä saatavaa palkkaa pidät tärkeimpänä ja nähtävästi myös ainoana kriteerinä.
      Listaa itse mielihalusi, missä työssä viihtyisit ja ala sitten sen listan perusteella tarkemmin tutkia kyseisiä aloja ja ammatteja. Sillä tavalla saat jotain suuntia, sillä kukaanhan ei voi tietää vuosien päähän, mikä silloin on in, kun mahdollisesti valmistut, koska suhdanteet vaihtelevat.
      Kuka olisi viime syksynä arvannut, että tänään tarvitaan energiainsinöörejä enemmän kuin heitä on valmistunut. Työvoiman tarpeeseen vaikuttavat niin monet seikat.

• Kyllästynyt!

Ei tarvitse pinnistellä kympit säilyttääkseen, työt ei rasita ja saa vapaasti puhua paskaa. Eduskuntaan asti päästyäsi huolesi ovat ohi, kun olet kolme kautta pystynyt huijaamaan äänestäjiäsi. Eläke-edut ovat loistavat ja suurinpiirtein kaikki on vapaata loistavan palkan lisäksi. Näin ei sinun tarvitse stressata itseäsi, vaan annat mennä muiden mukana!
        Siis maailman vanhimpaan ammattiin paskaa jauhamaan, sinne olet omiasi!

• iamflattered

Entä, jos kriteenäni onkin ainoastaan raha? Minulle ei ole väliä, että olenko kiinostunut vai enkö ole, vaan minulle on tärkeää se raha. En tiedä ajattelenko väärin, enkä itse asiassa yleensä ole aina rahan perässä enkä ns. raha-ahne, mutta minulla on niin paljon unelmia, jotka valitettavasti toteutuvat vain rahan kautta.

Ongelmana myös se, että olen joko kiinnostunut kaikesta tai en mistään, en tiedä, ja aika on vähissä. Olen perfektionisti, joka voi olla yksi syy siihen.

Minulla löytyy myös kaikki luonnonpirteet, joten selviän mielestäni monissa erilaisissa ammateissa.

Kiitos teille kuitenkin.

• iamflattered
        Kyllästynyt! kirjoitti:

Ei tarvitse pinnistellä kympit säilyttääkseen, työt ei rasita ja saa vapaasti puhua paskaa. Eduskuntaan asti päästyäsi huolesi ovat ohi, kun olet kolme kautta pystynyt huijaamaan äänestäjiäsi. Eläke-edut ovat loistavat ja suurinpiirtein kaikki on vapaata loistavan palkan lisäksi. Näin ei sinun tarvitse stressata itseäsi, vaan annat mennä muiden mukana!
        Siis maailman vanhimpaan ammattiin paskaa jauhamaan, sinne olet omiasi!

Oletko varma, että politiikon työ on ikuinen? Entä sodat, eihän kukaan jauha silloin paskaa?

• ranxerox75
        iamflattered kirjoitti:

Entä, jos kriteenäni onkin ainoastaan raha? Minulle ei ole väliä, että olenko kiinostunut vai enkö ole, vaan minulle on tärkeää se raha. En tiedä ajattelenko väärin, enkä itse asiassa yleensä ole aina rahan perässä enkä ns. raha-ahne, mutta minulla on niin paljon unelmia, jotka valitettavasti toteutuvat vain rahan kautta.

Ongelmana myös se, että olen joko kiinnostunut kaikesta tai en mistään, en tiedä, ja aika on vähissä. Olen perfektionisti, joka voi olla yksi syy siihen.

Minulla löytyy myös kaikki luonnonpirteet, joten selviän mielestäni monissa erilaisissa ammateissa.

Kiitos teille kuitenkin.

Varo vain ettei tuo ns. perfektionismi ole vain narsismia. Perfektionismi yleensä tekee kaiken kunnolla loppuun asti joten työnkin pitää olla sellainen että siitä nauttii koska jos sinua kiinnostaa vain palkka mutta ei se että teet työt hyvin, et ole perfektionisti vaan opportunisti.

Perfektionistilla on hyviä ominaisuuksia pärjätä nopeatahtisessa kilpailumaailmassa OLETTAEN että taitoa ja halua on toimia jollakin tietyllä alalla. Toinen tykkää myydä, toinen kehittää, toinen tutkia ja kolmas johtaa. Näilä kaikilla "aloilla" voi tehdä hyvin rahaa, ja tekeekin jos osaa hommansa. Miltään alalta et saa todella hyvää palkkaa jos olet kiinostunut vain palkasta mutta et työn laadusta. Ok, lääkärinä voi toimia keskinkertainen työntekijä kuhan ne paperit on ensin hankittu. Ja on muitakin aloja joilla ei tarvitse loistaa tehdäkseen suht hyvää tiliä.

Sanoit että kriteerisi on vain raha, tuo ei kuullosta kovin hyvältä, koska tulee mieleen enemmän opportunismi eli kunnianhimo ja itsekriittisyys jotka voivat olla petollisia asioita. Toki suurimmat menestyjät ovat jotkut näitä luonteenpiirteitä, eivät läheskään kaikki. Nämä menestyjät ovat uhranneet sitten paljon sen eteen, yleensä perheen ja vapaa-ajan, ehkä terveydenkin.

Mutta jos kerta olet perfektionisti kuten väität, et tyydy keskinkertaisuuteen vaan pyrit loistamaan. Perfektionismi yhdessä kunnianhimon kanssa on hyvä-paha-tilanne. Hyvä siksi että menestymisen avaimet on kädessä; valmius uhrata aikaa työlle ja tehdä se hyvin ja oppia jatkuvasti uutta - toisaalta paha koska muu elämä yleensä kärsii työlle uhrautumisesta. Ja jos haluat loistaa työssä, tänä kilpailukeskeisenä aikana, et voi tasapanoilla ja maksimoida vapaa-aikaasi ja viettää luppoaikaa perheesi kanssa vaan duunia on painettava pitkääkin päivää: vastuu vaatii yleensä sen, ja iso vastuu on isompi palkka.

Onnea minkä tiet valitsetkin. Muista tasapaino, sen kun kadottaa elämästä menee maku.

• iamflattered
        ranxerox75 kirjoitti:

Varo vain ettei tuo ns. perfektionismi ole vain narsismia. Perfektionismi yleensä tekee kaiken kunnolla loppuun asti joten työnkin pitää olla sellainen että siitä nauttii koska jos sinua kiinnostaa vain palkka mutta ei se että teet työt hyvin, et ole perfektionisti vaan opportunisti.

Perfektionistilla on hyviä ominaisuuksia pärjätä nopeatahtisessa kilpailumaailmassa OLETTAEN että taitoa ja halua on toimia jollakin tietyllä alalla. Toinen tykkää myydä, toinen kehittää, toinen tutkia ja kolmas johtaa. Näilä kaikilla "aloilla" voi tehdä hyvin rahaa, ja tekeekin jos osaa hommansa. Miltään alalta et saa todella hyvää palkkaa jos olet kiinostunut vain palkasta mutta et työn laadusta. Ok, lääkärinä voi toimia keskinkertainen työntekijä kuhan ne paperit on ensin hankittu. Ja on muitakin aloja joilla ei tarvitse loistaa tehdäkseen suht hyvää tiliä.

Sanoit että kriteerisi on vain raha, tuo ei kuullosta kovin hyvältä, koska tulee mieleen enemmän opportunismi eli kunnianhimo ja itsekriittisyys jotka voivat olla petollisia asioita. Toki suurimmat menestyjät ovat jotkut näitä luonteenpiirteitä, eivät läheskään kaikki. Nämä menestyjät ovat uhranneet sitten paljon sen eteen, yleensä perheen ja vapaa-ajan, ehkä terveydenkin.

Mutta jos kerta olet perfektionisti kuten väität, et tyydy keskinkertaisuuteen vaan pyrit loistamaan. Perfektionismi yhdessä kunnianhimon kanssa on hyvä-paha-tilanne. Hyvä siksi että menestymisen avaimet on kädessä; valmius uhrata aikaa työlle ja tehdä se hyvin ja oppia jatkuvasti uutta - toisaalta paha koska muu elämä yleensä kärsii työlle uhrautumisesta. Ja jos haluat loistaa työssä, tänä kilpailukeskeisenä aikana, et voi tasapanoilla ja maksimoida vapaa-aikaasi ja viettää luppoaikaa perheesi kanssa vaan duunia on painettava pitkääkin päivää: vastuu vaatii yleensä sen, ja iso vastuu on isompi palkka.

Onnea minkä tiet valitsetkin. Muista tasapaino, sen kun kadottaa elämästä menee maku.

Hieno kirjoitus, kiitos.

• Jephepjepep

Ehdottomasti tulevaisuuden ammatti sinulle. Tiedät kaiken kaikesta ja saat tehdä ihan mitä haluat, eikä kukaan voi sulle mitään. Palkakaan ei taida olla kovinkaan kurja jotain 8000€/kk muistaakseni. Kaiken lisäksi boonus yllätyksenä saat itse vuosittain nostaa omaa palkkaasi oman mielen mukaan vaikka 20%:lla.

• Dippis

Yksinkertainen vastaus: Lääkäri.

Hyvä palkka, töitä piisaa eikä ole mitenkään paikkakuntasidonnainen.

• Tenho_75

Lääkärin ammatti vaatii kyllä kutsumusta, mietipä nyt oikein arkipäivän rutiineita....siinä ei paljoa yhtäläisyyksiä tv:n Teho-osastoon ole kun mummo tiputtaa kalsarit alas ja sano että tuosta kirvelee. Ystäväpiirissäni on useita nuorehkoja lääkäreitä, ei se arki niin auvoista ole kuin peruskansalainen luulee.

Itselläni on tekninen koulutus, teen työkseni aivan muuta tällä hetkellä joskin akateemiset meriittini ovat vaatimuksena ko työhön. Ikää alle 35 v ja menen heittämällä ohi noista taloussanomien yms lääkäriliksoista...niin ja ihan 8-16 duuni.

Jos haluat varmistaa "siistit sisätyöt" (joihin lekurit ei mielestäni kuulu, lähemminkin sanoisin "akateeminen käsityöläinen") joissa lisäksi palkka kohdillaan niin harkitse oikeustieteitä. Avaa suuren määrän mahdollisuuksia moniin fiksuihin töihin, joissa todellakin tuntikorvaus miellyttää. Lisäksi pitää sisällään vähintään saman statuksen kuin tuo lääkäri-ilmiö Suomessa.

Suositukseni siis kovan palkan ja hyvien uranäkymien suhteen on juristi. Sotkeudu sopivan rajallisesti politiikkaan niin ja unohda ajan haaskaaminen perhe-elämään jos vain ura kiinnostaa. Jos oikea elämä kiinnostaa enemmän, tee sitä mistä pidät, tee se hyvin ja panosta perheeseen. Ilman vapaa-aikaa ja siviili-elämää ei ole myöskään työaikaa/-elämää...

• Lucky-nainen
        Tenho_75 kirjoitti:

Lääkärin ammatti vaatii kyllä kutsumusta, mietipä nyt oikein arkipäivän rutiineita....siinä ei paljoa yhtäläisyyksiä tv:n Teho-osastoon ole kun mummo tiputtaa kalsarit alas ja sano että tuosta kirvelee. Ystäväpiirissäni on useita nuorehkoja lääkäreitä, ei se arki niin auvoista ole kuin peruskansalainen luulee.

Itselläni on tekninen koulutus, teen työkseni aivan muuta tällä hetkellä joskin akateemiset meriittini ovat vaatimuksena ko työhön. Ikää alle 35 v ja menen heittämällä ohi noista taloussanomien yms lääkäriliksoista...niin ja ihan 8-16 duuni.

Jos haluat varmistaa "siistit sisätyöt" (joihin lekurit ei mielestäni kuulu, lähemminkin sanoisin "akateeminen käsityöläinen") joissa lisäksi palkka kohdillaan niin harkitse oikeustieteitä. Avaa suuren määrän mahdollisuuksia moniin fiksuihin töihin, joissa todellakin tuntikorvaus miellyttää. Lisäksi pitää sisällään vähintään saman statuksen kuin tuo lääkäri-ilmiö Suomessa.

Suositukseni siis kovan palkan ja hyvien uranäkymien suhteen on juristi. Sotkeudu sopivan rajallisesti politiikkaan niin ja unohda ajan haaskaaminen perhe-elämään jos vain ura kiinnostaa. Jos oikea elämä kiinnostaa enemmän, tee sitä mistä pidät, tee se hyvin ja panosta perheeseen. Ilman vapaa-aikaa ja siviili-elämää ei ole myöskään työaikaa/-elämää...

Mielenkiintoista lukea keskusteluanne, sillä olin itse lähes samassa tilanteessa seitsemän vuotta sitten. Tunnollinen ylioppilas, 9.7 keskiarvolla ja laudaturin papereilla. Jotenkin olin kaikesta huolimatta melko epävarma tulevaisuudestani ja ajattelin, että haluaisin hakeutua työhön, jossa olisi varma ja hyvä toimeentulo. Täten hain kauppakorkeakouluun ja valitsin pääaineekseni rahoituksen. Seuraavana vuonna hain oikikseen ja kävin sen parissa vuodessa. Sain KTM-opintojeni toisena vuonna hyvän työpaikan investointipankista ja suoritin samanaikaisesti molemmat tutkintoni loppuun. 23-vuotiaana olin tuplamaisteri ja töissä maineikkaassa asianajotoimistossa. Kaiken piti olla täydellistä, kunnes vuoden päästä siitä elämäni pysähtyi. Jäin ensimmäiselle kesälomalleni ja matkustin kesäksi ulkomaille unelmalomalle. Sairastuin yllättäen erittäin vakavasti ja heräsin kuukauden päästä koomasta toiselta puolelta maailmaa. Jotenkin minusta tuntui hetkellisesti siltä, että minusta olisi riisuttu pois kaikki se millaiseksi asiantuntemukseni ja koulutukseni oli minut muodostanut. Se oli kieltämättä rankka, mutta puhdistava kokemus. Toipuminen kesti useita kuukausia ja nyt kun olen takaisin työelämässä minusta tuntuu siltä, että elämän arvoni ovat muuttuneet hyvin olennaisesti siitä mitä ne olivat ennen. Minua ei enää motivoi raha, vaan pikemminkin työn merkityksellisyys. Olen myöskin asteen kovempi, enkä enää ylitunnollinen orja. Huomaan myös, että oma arvomaailmani alkaa olla osittain ristiriidassa työnantajani arvomaailman kanssa. Olen hakenut opiskelemaan biolääketiedettä. Saa nähdä miten käy. Ehkä se tarjoaisi minulle mahdollisuudet merkityksellisempään työhön.

Summa summarum, kannatan ehdottomasti työuran valintaa nyös muilla perustein kuin ainoastaan (tilastollisesti) palkan perusteella. Jos olet oma-aloitteinen ja älykäs, niin saat varmasti hyvän toimeentulon lähes millä tahansa alalla.

• VoiSuaParkaa

Hitto oot laimee jätkä jos totta puhutaan

• Tynnyrinmies

Kuten kaikille muillekkin, sanon sen sullekki. Unohda se palkka, kun päätät tulevaisuudestasi. Pääasia ihan AIKUISTEN OIKEASTI on että viihdyt työssäsi oli palkka sitten mitä hyvänsä. Tulet olemaan töissä tod.näk yli 30vuotta. Jos rupeat vihaamaan työtäsi jo parissa vuodessa niin piru sut perii. Siinä ei kuule 5000e/kk nettopalkkakaan riitä.

Nuori sälli (itsekkin vielä olen) jaksaa kyllä vaikka päällään seisoen mitä tahansa työtä, mutta kun siihen leipääntyy niin on paree että viihtyy. Mietippäs oikeasti miltä tuntuisi viettää 30-vuotta odottaen taukoja, kotiinpääsyä ja viikonloppua. Työ on niin vitun perseestä että katot kelloa 5min välein :)

Itse en vaihtaisi töitäni johonkin säännölliseen toimistotyöhön vaikka saisin 6000e/kk nettona. En ikäpäivänä.

T: Kaukoliikenteen konduktööri

• asenteellako

...sama homma ja samat arvot. Nuori kaveri itsekin ja tehnyt (ikään katsottuna) suhteellisen pitkään myyntihommia. Nälkä kasvaa syödessä ja rahan arvo helposti sotkeentuu siihen, kun pitäisi aidosti pohtia sitä työssä jaksamista. Itse en ole menestynyt opiskelun vuoksi, vaan tekemällä, omilla näytöillä ja asenteella.

Nuo 5-6.000 nettopalkat on ihan tuttuja, ei tosin jokakuukautisia, mutta silti pitää itteä välillä muistuttaa siitä että onneksi on aikaa myös olla vapaalla ja tehdä sellasta joka motivoi ja tarjoaa päivittäin myös älyllistä haastetta. Näissä hommissa ei tosin pärjää, jollei tule toimeen ihmisten kanssa, eli persoonakin jo sanelee pitkälle sitä, miten työssä tulee jaksamaan/ tai miten siitä tullaan palkitsemaan.

Myyntihommissa on myös se haaste, että yritysten työpaikkatarjontaa on aivan poskettomasti. Vaikea on löytää hyvä työnantaja, joka satsaa henkilökuntaan, koulutukseen, palkitsemiseen ja kannustamiseen. Löytyy niitä, joilla on jokin piirre noista olemassa esim. hyvät kannukset/palkka, mutta henkilöstöjohtaminen ja motivointi on syvältä. Siihen loppuu nopeasti myynnintekijän akku, jos joka päivä läähätetään niskaan, eikä osata motivoida taikka arvostaa. Se kun ei kuulu muutenkaan suomalaisuuteen, ollaan niin sisäänpäinkääntyneitä kaikessa, ja kateellisia.

Aidosti hyviä firmoja on harvassa.

• onhan noita

Koulutus ja ammatti tahtoo mennä vähän käsikädessä, eli päätä nyt ensin että mihin lähdet opiskelemaan.

Ekonomeilla ja juristeilla on myös hyvä palkka ja tulevat työtehtävät voivat vaihdella todella paljon.

Lääkäreille on töitä ja palkka on hyvä. Diplomi-insinööritkin tienaa kivasti.

Hyvällä liikeidealla ja yrittäjänä voi tienata kaikkein parhaiten ja koulutuskin voi olla melkein mikä vain.

Se on sinusta kiinni että mistä olet kiinnostunu, sillä varsinkaan lahjakaan ei kannata valita itselleen epämieluisaa koulutusta ja ammattia, koska mahdollsuudet on siihen että voi tehdä mitä haluaa.

Jos heitän arvauksen, niin koska koulunkäynti on kiinnostanu join pajon, niin lue tuollainen teorialäheinen ala, eli ekonomi tai juristi.

• KK

Jos olet määrätietoinen, kurinalainen ja kärsivällinen, omaat matemaattisen lahjakkuuden ja ainoa motivaatiosi on raha niin ehdottomasti paras ammatti sinulle on ryhtyä pokeriammattilaiseksi. Jotta voit elättää itsesi pokerilla tarvitset nimen omaan kärsivällisyyttä ja kurinalaisuutta. Noita kahta asiaa on vaikea opettaa mutta apinankin voi opettaa pelaamaan voitollista pokeria, se on TODELLA HELPPOA! Mikä taas on todella vaikeaa on noudattaa tiettyjä kaavoja kurinalaisesti minuutista toiseen, tunnista toiseen, päivästä toiseen.. samaa naputtelua hiirellä tunnista toiseen, päivästä toiseen, kuukaudesta toiseen jne... jossain vaiheessa homma alkaa olle niin helvetin helppoa ja TYLSÄÄ että naurattaa ja itkettää samaan aikaan. Kohtuullisen helposti pääsee jo muutaman tuhannen kuukausipalkkaan mutta ei se viisinumeroinen kuukausipalkkakaan kovin vaikeaa ole saavuttaa.

Jos siis motivaatio on pelkkä raha ja voisit vaikka lapioida paskaa jos saisit siitä riittävästi rahaa on pokeri oikea vastaus jos se sinulta vain onnistuu. Kuulostat sellaiselta joka voisi kyetä kärsivälliseen ja kurinalaiseen pelaamiseen.

• ammatinval.pyskol

Ei niin voi ajatella että saisit työssäsi palkinnon ahkerasta opiskelutyöstäsi. Työssä maksetaan siitä mitä teet siellä töissä.

Toisekseen, kysymykseesi ei voi vastata, koska se, että on saanut pelkkiä kymppejä todistukseensa, ei vielä kerro ihmisestä kaikkea mitä pitäisi jotta voisi vastata kysymykseesi. Esim. pärjääminen josssain tehtävässä; siinä täytyisi tietää sinusta huomattavasti enemmän, jotta sitä voisi arvioida.

Lisäksi, korkeapalkkainen on niin subjektiivinen käsite että miten se nyt sitten määritellään? On toki olemassa keskituloisia ammatteja, ja siitä paremmin palkattujako tarkoitat korkepalkkaisilla ammateilla? Olisit voinut määritellä, mitä pidät korkeapalkkaisena ammattina.

Olisi luullut, että jos todella olet niin fiksu, kun kerrot todistuksesi numerot olevan, olisit sitten antanut sellaisia perustietoja, joiden perusteella kysymykseesi voisi vastata. Koska et niin tehnyt, viestistäsi saa lähinnä provon kuvan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      274
      6706
    2. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      240
      6279
    3. Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia

Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai
      Maailman menoa
      42
      5662
    4. Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)

No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j
      Maailman menoa
      158
      5005
    5. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      32
      3806
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      195
      3729
    7. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      132
      3457
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      45
      3169
    9. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      5
      3155
    10. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      333
      2809
    Aihe