Sain käsiini isotätini aikoinaan uutena ostaman kaksilitraisen Opelin:
Opel Rekord E vm. 1980 (kuin uusi)
Ajettu 43 tkm (OIKEASTI!!)
Katsastettu joka vuosi säännöllisesti, viimeksi vuonna 2008, sen jälkeen ei ajettu. Jokseenkin kaikki on alkuperäistä, renkaita myöten. Ollut ajossa siis harvakseltaan, täti-muori kun halusi pitää auton satunnaisia ajoja varten... kunnes poistui keskuudestamme alkuvuodesta 91-vuoden ikäisenä. Auto etsisi nyt uutta kotia, mutta jotenkin sotii kaikkea järkeä vastaan antaa näin hyväkuntoista vanhaa autoa jollekin teinille tuunattavaksi. Kysymys kuuluukin, minkälaista hintaa sille pitäisi laittaa, että se löytäisi uuden arvostavan kodin esim. asiantuntevalta harrastajalta?????
APUA: Opel Rekord -80 hinta-arvio??
19
1349
Vastaukset
- ajattelepa
Asia uudestaan, onko elämä vailla sitä summaa jonka siitä saa ? Ettei tulisisi myöhemmällä iällä katumusta että miksi minä sen möin enkä pitänyt sitä sukukalleutta itse? Jos paljon sillä pitää hintapyyntöä ettei joudu rakkarien käsiin niin saa pitää itse. Jos pidät vaikka 10v sitten on oikeassa arvossa eikä rakkareiden tavoiteltavissa.
- Retkuilija
On meinaan harvinaiseksi käynyt malli. C Rekordeja tuntuu liikkuvan vielä suht paljon, D mallia jonkin verran mutta sinun mallisi on kadonneet kuin flatus beduiinin perseestä.
- Veke5
Aika lailla kaksipiippuinen juttu: miksi joku maksaisi tuosta esimerkiksi 5000 euroa ? - sellainen harrastaja joka haluaa kunnostaa ja laittaa autoa, tuossa ei varman riitä motivoivaa työsarkaa ja kukapa maksaa tuollaisesta autosta vain "tallentamisen" ilosta ? - aika harva veikkaan. Tänä päivänä on näissä harrasteautoissakin jo meilläkin ostajan markkinat - eli autoja löytyy ostettavaksi joka lähtöön suomesta ja muualtakin. Eli en jaksa uskoa että pääset rikastumaan tällä autolla, Viisainta olisikin tallentaa se itse ja pitää alkuperäisessä kunnossaan, niin sillä on tulevina vuosina paljon enemmän tunnearvoa perheenne ja sukunne piireissä kuin että nyt muutamalla tonnilla kenkkäät sen jollekin "harrastajalle" !
- tbbbbbbbbbb
peruskiesit eivät kovinkaan suosittuja harrastekäyttöön. Hinta-arvio 300€-1000€. Sinun tunnearvosta ei kukaan muu ole valmis maksamaan. Kannattaa pitää itse jos paikka on.
- Se oli sitä aikaa
valitettavasti moinen on keräilyarvoltaan ja haluttavuudeltaan sitä luokkaa että pidä itse.Asia olisi toinen jos olisi joku coupe,avo tai muu erikoismalli.Ihan tavallisen Ooppelin arvo,kuten tuo,on raudan kilohinta ja kaikki siitä ylöspäin on plussaa...Eikä kuule nuoret miehetkään ole enää moisesta kiinnostuneet.Pitää olla BMW tai Audi tms ja niitähän riittää kun Saksasta haalittu jo vuositolkulla ja nyt jo uudella kierroksella täälläkin ennen paalausta,eikä hinnalla pilattu.
- Harrastaja.
Mikäli autosi on erittäin hyvässä kunnossa kuten annat ymmärtää, niin noin vähän ajetulla autolla on käyttöaikaa vielä paljon jäljellä. Ensivuoden alusta museoajoneuvoksi (jos ei vielä ole?). Käyttöautoksi tai Opel-harrastajalle, niin hintatasoon vertailtuna hinta voisi olla 4000 - 6000 euroa, mutta saattaa kestää jonkun aikaa, että löydät ostajan, joka osaa arvostaa autoa.
Auton arvoa ei voi verrata noihin 80-90-luvun loppuunajettuihin romuihin, eikä nulikoiden suosimiin rasseihin.- Heke544
4000-6000 euroa ?? - älä unta näe !
- Driver.
Erinomainen auto sellaiselle harrastajalle, jolla ei ole mahdollisuutta / taitoja entisöidä / kunnostaa. Valmis museoajoneuvo ilman suuria kunnostuskustannuksia. Näin vähän ajettuja autoja on Suomessa todella vähän, eli arvo 5 tonnin vaiheilla.
- kolkytjarisat
voidaan tässä luetella jokainen oman mielihalunsa mukaan. Itse maksan tuosta 1500 heti jos se on lupaamassasi kunnossa ja siinä se tulee sitten myös säilymään. Opel club of finlandin sivuilta kannattanee asiaa myös kysellä, google kertoo osoitteen.
Rautaan ei sinällään kannata rakastua mutta jos itselläsi on paikka jossa kulkineen saat säilöttyä niin tätä vaihtoehtoa suosittelen, jos et mieleistäsi hintaa tuosta saa. Eläkerahoja siitä on kuitenkaan turha odotella.- Ajat on kovat
5000-6000e ihan päiväunia ja ikipäivänä ei kaupaksi ,tavallinen neliovinen sedan eikä mitään silmänruokaa tai tehontunnetta lisävarusteena.Ei auta vaikka olisi miten vähän ajettu,valitettavasti=(Nykyään saa jo Cadillacista lähtien tuohon hintaan ja kyseessä GM ääripäät!
- Pallo hukassa?
Ajat on kovat kirjoitti:
5000-6000e ihan päiväunia ja ikipäivänä ei kaupaksi ,tavallinen neliovinen sedan eikä mitään silmänruokaa tai tehontunnetta lisävarusteena.Ei auta vaikka olisi miten vähän ajettu,valitettavasti=(Nykyään saa jo Cadillacista lähtien tuohon hintaan ja kyseessä GM ääripäät!
Siis ei ole missään maailmassa 43 kkm ajetun, "kuin uusi" Cadillacin hinta 6000 €. Pysy asiassa, ja ota asioista ensin selvää ja jaa viisauksia vasta sitten.
Pääasiassa ns. suomiharrasteautot ovat "mitään sanomattomia" sedaneita.
Nulikoiden rasseissa pitää olla sitä tehon tunnetta, ei aikuisten. - Ajat on kovat
Pallo hukassa? kirjoitti:
Siis ei ole missään maailmassa 43 kkm ajetun, "kuin uusi" Cadillacin hinta 6000 €. Pysy asiassa, ja ota asioista ensin selvää ja jaa viisauksia vasta sitten.
Pääasiassa ns. suomiharrasteautot ovat "mitään sanomattomia" sedaneita.
Nulikoiden rasseissa pitää olla sitä tehon tunnetta, ei aikuisten.Että Kaukon olisi oltava 43tkm ajettu?Voi kuule 100tuhatta mailia ajettukin olla paremmassa kunnossa ja kestävyys/laatukin eri luokkaa!Toinen LAATUAUTO ja toinen kansankinneri.6000e saa jo valita Caddyn nykyään ja jos/kun asiantuntemusta löytää hyvän/helmenkin tuohon hintaan jos 4d tai 4dht esim käy!Aloittelija täällä omistanut ja harrastanut Jenkkilotjapaskoja jo yli 20v.Tallissa on -66 2dht muskeli MR-kilvin.Ja maksoi aikoinaan 47 ooo markkaa.....ja nykyarvo vak.yht arvion muk 20 000 euroa=)
- SariPa_76
Ajat on kovat kirjoitti:
Että Kaukon olisi oltava 43tkm ajettu?Voi kuule 100tuhatta mailia ajettukin olla paremmassa kunnossa ja kestävyys/laatukin eri luokkaa!Toinen LAATUAUTO ja toinen kansankinneri.6000e saa jo valita Caddyn nykyään ja jos/kun asiantuntemusta löytää hyvän/helmenkin tuohon hintaan jos 4d tai 4dht esim käy!Aloittelija täällä omistanut ja harrastanut Jenkkilotjapaskoja jo yli 20v.Tallissa on -66 2dht muskeli MR-kilvin.Ja maksoi aikoinaan 47 ooo markkaa.....ja nykyarvo vak.yht arvion muk 20 000 euroa=)
...ihan jokainen kommentti!! Kiitokset keskustelusta, jatkaakin saa :)
Upeaahan olisi kyseinen mobiili säilyttää, vaan säilytystilat ja asintuntemus puuttuvat. Eikä autosta ole itselleni käyttöautoksi, siihen kun ei saa asennettua kolmea isofix-turvaistuinta pienille lapsille. Todennäköisesti ruostuisi käsiin. Oma ukko kuuli myyntiaikeista ja ilmoitti jo maksavansa heti itse 2 tonnia, että saisi ajoautoksi. Tunnearvoa autolla ei sinänsä ole, mutta pakko myöntää, että Rekordin tietty massiivinen laivamaisuus viehättää ainakin näin 70-luvulla syntynyttä (ilmeisesti päti myös perheen kaksilahkeiseen, kun mutisi jotain tyyliin: "Olisihan se ihan komea auto".). Teinit ajelkoot tuunatuilla 90-luvun pemareillaan, karvanopat keikkuen... "vanhempi" sukupolvi osaa jo arvostaa aikoja, kun autoissa oli enemmän rautaa kuin muovia :)
Silti edelleen sotii hieman vastaan antaa autoa edes omalle mies-kullalle, se kun ei enää vuoden-parin kuluttua todellakaan olisi museoauto-kelpoinen. Henkilön tuntien auto tulisi puhtaasti käyttöautoksi ja kunnostukseen/remonttin ei takuulla panostettaisi yhtään sen enempää kuin mitä pakollista, puhumattakaan alkuperäisten osien käyttämisestä...
Ei tällä autolla eläkerahastoa olekaan tarkoitus karruttaa, ennemminkin ehkä yritän etsiä sille uutta arvostavaa kotia, ettei tarvitsisi jälkeenpäin kuulla harmitteluja hyvän auton haaskaamisesta, keräilijöitä/harrastajia kun löytyy paljon. Täytynee vierailla Suomen Opel Clubin sivuilla. Tietääkö kukaan, onkohan tänä vuonna museoauto-kiertueita näin kesäaikaan, täällä Keski-Suomen tienoilla??? - Harrastaja.
SariPa_76 kirjoitti:
...ihan jokainen kommentti!! Kiitokset keskustelusta, jatkaakin saa :)
Upeaahan olisi kyseinen mobiili säilyttää, vaan säilytystilat ja asintuntemus puuttuvat. Eikä autosta ole itselleni käyttöautoksi, siihen kun ei saa asennettua kolmea isofix-turvaistuinta pienille lapsille. Todennäköisesti ruostuisi käsiin. Oma ukko kuuli myyntiaikeista ja ilmoitti jo maksavansa heti itse 2 tonnia, että saisi ajoautoksi. Tunnearvoa autolla ei sinänsä ole, mutta pakko myöntää, että Rekordin tietty massiivinen laivamaisuus viehättää ainakin näin 70-luvulla syntynyttä (ilmeisesti päti myös perheen kaksilahkeiseen, kun mutisi jotain tyyliin: "Olisihan se ihan komea auto".). Teinit ajelkoot tuunatuilla 90-luvun pemareillaan, karvanopat keikkuen... "vanhempi" sukupolvi osaa jo arvostaa aikoja, kun autoissa oli enemmän rautaa kuin muovia :)
Silti edelleen sotii hieman vastaan antaa autoa edes omalle mies-kullalle, se kun ei enää vuoden-parin kuluttua todellakaan olisi museoauto-kelpoinen. Henkilön tuntien auto tulisi puhtaasti käyttöautoksi ja kunnostukseen/remonttin ei takuulla panostettaisi yhtään sen enempää kuin mitä pakollista, puhumattakaan alkuperäisten osien käyttämisestä...
Ei tällä autolla eläkerahastoa olekaan tarkoitus karruttaa, ennemminkin ehkä yritän etsiä sille uutta arvostavaa kotia, ettei tarvitsisi jälkeenpäin kuulla harmitteluja hyvän auton haaskaamisesta, keräilijöitä/harrastajia kun löytyy paljon. Täytynee vierailla Suomen Opel Clubin sivuilla. Tietääkö kukaan, onkohan tänä vuonna museoauto-kiertueita näin kesäaikaan, täällä Keski-Suomen tienoilla???Tuossa muutama linkki tapahtumiin ym.
http://www.sahk.fi/cgi-usr/tapahtumasivu.pl
http://www.overdrive.fi/tapahtumat/
http://www.ksmobilistit.fi/
http://www.mobilisti.fi/myynti_ilmoitus.html
- gcgi
Opeliin ei merkkinä liity minkäänlaista haluttavuutta "mobilismimarkkinoilla". Kaikkein vähiten E-mallin pappa-recordia kukaan huolii. Autollasi on se muutaman sadan euron arvo. Edellyttäen, jotta katsastusleiman saaminen ei ole liian kallis / työläs urakka.
Miksi myydä? Voithan pitää toimivan ja siistin auton omassa kesäajossa tms. - ei paskaa kukaan
sanon minä ja piste.
- eikukaanhalua
ihan paska.
- Pavonen
Laittaa www.mobile.de myyntiin, jos auto todellakin on tuon verran ajettu ja priimakunnossa niin isiensä mailta saattaa löytyä joku joka tajuaa asian päälle ja jopa maksaakin muutaman tonnin.
Käyttöautoksi kannattaa ukkosi uhrata joku uudempi jo valmiiksi suolaa nännyt peli.
Osan vastaajista kannattaisi kääntää se lippa eteenpäin, nostaa lökäpöksyt ylös ja mannä liimaamaan lisää muovilirpakkeita siihen kiinanmopoon korvantausten kuivumista odotellessa... ;o) - Rekord 66
Ilmoita yhteys tietosi tai ilmoitus id, olen kiinnostunut ostamaan autosi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1054978Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631413289Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4192326Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2381442Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761217
- 731190
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311158Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1221059