Jalkahieronnasta kipua rintaan

Joka kerta kun käytän jalkahierontaa alkaa jo 5minuutin jälkeen pistämään vasemmalta puolelta rintaan sydämenkohalta ja on pakko lopettaa jonkun ajan päästä kun tuntuu että saisi sydänkohtauksen.Mistä tuo oikein voi johtua?Voiko jalkahierontalaitteen tärinästä johtua tuo vai jostain muusta?
3187
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Nouseeko sydämen syke ja verenpaine samalla? Tuntuuko käsien ja jalkojen hikoilua, tinnitusta, pahoinvointia tms?

Jalkahieronta saattaa vapauttaa jalkaan kertyneitä virtsahappoja, jotka aiheuttavat ääreisverisuonten supistumista, joka tuntuu paineentunteena aortassa rinnan vasemmalla puolella. Kipu tuntuu voimakkaammalta maatessa selällä, vasemmalla kyljellä, tai istuessa takakenossa. Kipu saattaa levitä myös selän puolelle ja vaikeuttaa hengitystä.

Jos käytät kofeiinia, ovat kyseessä todennäköisimmin kehoon kertyneet kofeiinin virtsahappomuotoiset aineenvaihduntatuotteet. Kofeiinin päivittäiskäytön yhteydessä lihaksiin kertyvät kofeiinin virtsahapot aiheuttavat kroonisia kipuja, lihasjäykkyyttä, kramppeja, hermokipuja ja pysyviä hermovaurioita, jotka voivat johtaa lihasten surkastumiseen kun niitä ohjaavat hermoradat kuolevat.

Äänestä
  • Syke nousee mutta verenpaineesta en tiedä kun ei ole mittaria millä mitata.Tinnitusta tai hikoilua ei tule eikä pahoinvointiakaan kuin vähäsen alussa vain joka menee hetken päästä ohitse.

    Huomasin että tuo olo lähtee pois jonkin ajan päästä kun on tuota jalkahierontaa käyttänyt eli sitä tulee vain alussa.Kofeiinia käytän harvoin/en ollenkaan ja istuma-asennossa käytän yleensä tuota jalkahierontalaitetta.

    Äänestä

  • Ketjun aloittaja kirjoitti:

    Syke nousee mutta verenpaineesta en tiedä kun ei ole mittaria millä mitata.Tinnitusta tai hikoilua ei tule eikä pahoinvointiakaan kuin vähäsen alussa vain joka menee hetken päästä ohitse.

    Huomasin että tuo olo lähtee pois jonkin ajan päästä kun on tuota jalkahierontaa käyttänyt eli sitä tulee vain alussa.Kofeiinia käytän harvoin/en ollenkaan ja istuma-asennossa käytän yleensä tuota jalkahierontalaitetta.

    ei kai jalassasi ole trombia, joka myös hieronnasta lähtee liikkeelle

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Mistä johtuu? kirjoitti:

Joka kerta kun käytän jalkahierontaa alkaa jo 5minuutin jälkeen pistämään vasemmalta puolelta rintaan sydämenkohalta ja on pakko lopettaa jonkun ajan päästä kun tuntuu että saisi sydänkohtauksen.Mistä tuo oikein voi johtua?Voiko jalkahierontalaitteen tärinästä johtua tuo vai jostain muusta?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu