Oudot ostokset

Keskiäkäinen mies

Kävin aamulla ruokakaupassa ja jälleen toistui sama ilmiö kuin melkein joka kerta ruokaostoksilla käydessäni. Edelläni kassajonossa oli nuori tyttö, jolla osti karkkirasian ja jonkin ihme pussukan, jollaista en ollut koskaan aiemmin nähnyt. Nuo vajaan kolmen euron ostokset piti tietenkin maksaa kortilla.

Aina ruokakaupassa käydessäni noita samanlaisia neitosia on liikkeellä. Heidän ostoksensa ovat melkein aina sellaisia tuotteita, joita en ole kenenkään muun nähnyt ostavan, esim. jokin pieni pullo, jossa on yskänlääkkeen näköistä nestettä tai jokin omalaatuinen rasia - tai pikkuriikkinen, kummallisen näköinen hedelmä.

Onko nuorten naisten elimistö evoluution myötä kehittynyt jotenkin täysin erilaiseksi kuin muilla ihmisillä vai mikä selittää täysin muista poikkeavan ruoka-aineympyrän?

130

9982

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miramella

Tekeekö ostoksista oudon se, että sinä et niitä tunnista vai se, että ne ostaa nuori nainen? Katsotko myös mitä vanha nainen tai mies ostaa? Ne vasta outoja onkin :)

Nuori nainen on syönyt aamupalan ja ostaa kaupasta välipalaa. Mitä sinä siellä teet?

• Keskiäkäinen mies

No jaa, mää ostin ihan tavallista ruokaa: lehtipihvejä, ruisleipää, sämpylöitä, tomaatteja, omenoita, banaaneja, kinkkua, juustoa, jäätelöä, jugurttia ja maitoa.

Neitosten ostokset ovat minulle outoja, koska en ole sellaisia tiennyt edes olevan olemassa.

• hmm...
        Keskiäkäinen mies kirjoitti:

No jaa, mää ostin ihan tavallista ruokaa: lehtipihvejä, ruisleipää, sämpylöitä, tomaatteja, omenoita, banaaneja, kinkkua, juustoa, jäätelöä, jugurttia ja maitoa.

Neitosten ostokset ovat minulle outoja, koska en ole sellaisia tiennyt edes olevan olemassa.

Minusta taas on outoa, että keski-ikäisen sedän on pakkomielteenomaisesti tarkkailtava nuorten neitosten ostoksia.

• OUdotOstokset

Tavallista? Lätkittyä possunpalaa, sämpylöitä, juustoa, jäätelöä, jugurttia ja maitoa...

Ainakin sulla on tarpeeksi kalsiumia, ylittää keski-ikäisen naisen tarpeen... ;D

Tavallistapa tosiaan. Ja sitten ihmetellään, kun lihotaan.

• Keskiäkäinen mies
        hmm... kirjoitti:

Minusta taas on outoa, että keski-ikäisen sedän on pakkomielteenomaisesti tarkkailtava nuorten neitosten ostoksia.

Pyydän saada huomauttaa, että olen keskiäkäinen - en siis keski-ikäinen.

• Kurjaa0912

• Köökerska
        OUdotOstokset kirjoitti:

Tavallista? Lätkittyä possunpalaa, sämpylöitä, juustoa, jäätelöä, jugurttia ja maitoa...

Ainakin sulla on tarpeeksi kalsiumia, ylittää keski-ikäisen naisen tarpeen... ;D

Lehtipihvi tehdään naudasta

• ______________
        hmm... kirjoitti:

Et kai tarkoittanut kirjoittaa pakkomielteenomaisesti? Sehän ei oikein sovi asiayhteyden perusteella lauseeseen, ja vaikuttaakin enemmänkin väkisin lisätyltä.

• golazo

katos http://s1.fi.gladiatus.com/game/c.php?uid=68554

• Arska 1958
        OUdotOstokset kirjoitti:

Joo katsokaa noiden nuorten neitosten vyötärö linjaa . . sellaiset hampurilais makkarat, että oksat pois.
        - ja ne vielä kääritään tiukkoihin trikoisiin yms " makkarankuoriin" - kyl on "kaunista"

• Hyi!
        Arska 1958 kirjoitti:

Joo katsokaa noiden nuorten neitosten vyötärö linjaa . . sellaiset hampurilais makkarat, että oksat pois.
        - ja ne vielä kääritään tiukkoihin trikoisiin yms " makkarankuoriin" - kyl on "kaunista"

No kuka käskee jo parhaat vuotensa ohittaneiden (jos niitä on koskaan ollutkaan), kaljamahaisten, keski-ikäisten äijien katsella nuoria naisia? Pysykää vain lestissänne, ei ne kuule teitä miellyttääkseen pukeudu, dream on!

• Avaa silmäsi juntti

"Neitosten ostokset ovat minulle outoja, koska en ole sellaisia tiennyt edes olevan olemassa."

Voisi olla silmiäavaavaa tutkiskella vähän ennemmän ympäristöään, eikä tehdä aina juuri niitä samoja ostoksia kuin joku helvetin robotti.

• ...

Hmm, keski-ikainen mies ostaa omenoita ja tomaatteja. Arveluttavaa, hyvin arveluttavaa, taisi nayttaa plussakorttiakin... hmm.

• 16+17
        Köökerska kirjoitti:

Lehtipihvi tehdään naudasta

Paitsi porsaan lehtipihvit. Ne tosin ei varsinaisesti ole mitään lehtipihvejä, koska ne tehdään porsaasta.

Todennäköisesti keskiäkäinen on ostanut kuitenkin porsaan lehtipihvejä, koska jos hän osti oikeita lehtipihvejä, niin ostokset eivät olleet normaalit. Tai sitten hän tienaa erittäin hyvin, ja siksi hänen todellisuudentajunsa on hämärtynyt. Tällöin tosin epäilen, että hän ei olisi itse jaksanut käydä tavallisessa ruokakaupassa, ja vaikka olisi jaksanut, niin tuskinpa ainakaan olisi jaksanut katsella, mitä köyhät ostaa.

• Lihis kahel kinkulla

Ettäkö joku ei ostakaan joka kerta mäyristä ja lenkkimakkaraa? Skandaali!
      En tiedä evoluution vaikutuksesta nuorten naisten elimistöön, mutta devoluution vaikutus keski-ikäisen miehen ruumiinrakenteeseen on kyllä ihan selviö...

• r u serious

Piti maksaa kortilla, mitä sitten? Samat liikeradat siinä joudutaan suorittamaan vaikka summa olisi ollut isompikin, miksi siis pitäisi pieniä ostoksia varten olla käteistä? Häiritseekö se jotenkin sun elämääs jos joku maksaa kortilla?

Ei kaikki osta joka kauppareissulla kaikkea mitä päivittäin syövät. Joku saattaa käydä kaupassa vaikka pari kertaa päivässäkin. Joskus voi tulla mieleen joku pieni asia minkä tarvitsee ja käy ostamassa, vaikka kotona olisikin jo muuhun ruokaan tarvittavat aineet. Joillakin ei ole sitä tila-autoa jolla käydään hakemassa koko viikon ruoat samalla kertaa. Joillekin se kaupassa käynti ei ole niin suunnitelmallinen ja iso juttu. Tosiaan, aina ei sitä käteistäkään sitten satu olemaan mukana. Olet varmaan just niitä miehiä jotka ihmeissään vahtaavat jokaisen nuoren naisen tekemän liikkeen ja vetävät siitä jotain omia, useimmiten vääriä, johtopäätöksiä milloin mistäkin.

• Joku vain

Luet varmaan jokaisen miehen tekemän nettikirjoituksen ja vedät niistä vääriä johtopäätöksiäsi.

• puotipuksu
        Joku vain kirjoitti:

Luet varmaan jokaisen miehen tekemän nettikirjoituksen ja vedät niistä vääriä johtopäätöksiäsi.

maksavan pitäisi joutua maksaman myös sen kulut itse.

Sama kenen kärryjä vahtaa, kyllä nykyään on vain mahantäyte muonaa ostettuna.

Kun miettii ihan oikean ravintoaine ympyrän, kyllä ostokset ovat kaikkea muuta. Aamun ensituntien asiakkaan hakevat kaljaa.

• sopii toivoa...
        puotipuksu kirjoitti:

Kun miettii ihan oikean ravintoaine ympyrän, kyllä ostokset ovat kaikkea muuta. Aamun ensituntien asiakkaan hakevat kaljaa.

Se on helvetin väärin että käteisen käytöstä ei peritä mitään lisämaksua.

Rahan painaminen, laskeminen, varastoiminen ja kuljettaminen on muuten todella kallista puuhaa korttiostoon verrattuna.

• 5+10
        puotipuksu kirjoitti:

Rahan painaminen on epäekologista, turhaa ja epäkäytännöllistä. Puotipuksut tietenkin on rakastuneita käteiseen, mutta hehän nyt ei mietikään muuta kuin rahaa. Ihme, että jaksavat kuitenkin käydä valittamassa keskustelupalstalla, kuinka asiakkaat ostaa vääriä tuotteita.

• viisi senttiä
        puotipuksu kirjoitti:

Kävin pankkineidin kanssa juttelemassa viime viikolla. Tuli puhetta pankkikortilla maksamisesta ja siitä kuinka kauppiaat perivät kulut asiakkaalta. Pankkineiti totesi siihen, että kolikkojen vieminen pankkiin maksaa enemmän kuin pankkikortista aiheutuvat kulut. Joten kauppias itse kärsii tyhmyydestään/ahneudestaan kun asiakkaat alkavat käteisellä maksaa. :)

• kieloorvokki

nuorten ihmisten huomanneen, kaupassa voi käydä ostoksilla muilloinkin kuin ruokaa ostamassa kotia.

Aamuinen käynti kuvastaa näiden nuorten naisten ostavan välipalaa töihin, kouluun, kuka minnekin.

Vinkkinä sinulle, mene joskus ajan kanssa kauppaan ja tutki mitä kaikkea sieltä nykyisin löytyykään. Aina voit myös kysyä neideiltä > mitä tuo on?

• hajuhaju

No tuskin ne niitä hajuvesipulloja syö?

• nuori nainen

Yritän itse ostaa jokaista hedelmää kaupasta ja maistaa niitä ja keksiä uusi käyttötarkoituksia eri ruokiin.
      Hedelmäsalaattiin ostan ihan vaan.: mansikoita, papaija, hunajameloni, kokonainen ananas, kiiwi (tuttuja hedelmiä) ja tietty kastikkeeksi vanijajugorttia, johon sokeria ja hunajaa.

Jugorteita pitää kokeilla aina uusia, myös bulgarian jugorttion on hyvää ja sitä voi käyttä moneen tarkoitukseen ja kreikkalainen jugortti.

Soijatuotteita soijaa kastikkeeseen, soija- juusto, jugorttia, vanukkaita ym.
      Jälkiruokaan on tullut ostettua sellaista nougattilevyä jota paloitellaan rahkan joukkoon,
      Pinjan siemeniä salaatteihin,
      Itse tekemiin kekseihin piti hankkia maapähkinä voita ja muuta tavallista.

Ja joskus ostan kaupasta ihan vaan karkkeja, jätskin ja naistenlehden ja muita voide ym. puteleita.

Ruokaympyrästä puolet muodostuu normaalista ruuasta ja puolet erilaisista herkuista.
      Kolesteroli on kyllä korkea, mutta en ole tottunut syömään oikeaa ruokaa ku se ei maistu.

Tuosta yskänlääkkeen näköisestä pullosta ei tullut mieleen kuin juuston juoksute tai etikka.

• körttiläinen2

ihme jos ei tunnista kun ostaa jugorttia. Mitä on jugortti?

• selleri-siili

mitäs itse ostat?Onpa omituinen keskustelu...

• .......
        körttiläinen2 kirjoitti:

ihme jos ei tunnista kun ostaa jugorttia. Mitä on jugortti?

no, sorry kirjoitusvirhe jugortti.
        Kylläpäs nyt on äidinkielen opettaja hiilenä!

• .........jojgop
        ....... kirjoitti:

no, sorry kirjoitusvirhe jugortti.
        Kylläpäs nyt on äidinkielen opettaja hiilenä!

Kerta vielä jogurtti.

• Anneli_Tulppa

Mitä on jugortti? Myydäänkö sitäkin oudonnäköisissä pulloissa.

• lukihäirä

Siinä purkin kyljessä lukee kyllä "jogurtti", ei jugortti. Myös "jukurtti" on suomen kielessä hyväksyttävä kirjoitusasu, mutta sen sijaan yleisessä käytössä oleva "jugurtti" ei.

• ggdfgdgdf
        lukihäirä kirjoitti:

Siinä purkin kyljessä lukee kyllä "jogurtti", ei jugortti. Myös "jukurtti" on suomen kielessä hyväksyttävä kirjoitusasu, mutta sen sijaan yleisessä käytössä oleva "jugurtti" ei.

Se on muuten hassun kuuloinen sana tuo jukurtti.

• nuori ihminen
        ggdfgdgdf kirjoitti:

Se on muuten hassun kuuloinen sana tuo jukurtti.

Tosiaan!!!

• golazo

• Yualle
        Anneli_Tulppa kirjoitti:

Mitä on jugortti? Myydäänkö sitäkin oudonnäköisissä pulloissa.

väkisin itsestäsi tyhmempää kuin jo olet :>

• Linqvist
        lukihäirä kirjoitti:

Kielitoimiston sanakirjasta löytyy myös muoto jugurtti, joten kyllä se kirjakielessäkin käy. Puhekielessähän on sallittua kaikki mahdollinen. Jugurtista (tai ehkäpä jukurtista) tullee ajan myötä ainoa käytössä oleva muoto, kun yksi kilpailevista muodoista syrjäyttää muut.

• .........jojgop kirjoitti:

Kerta vielä jogurtti.

I prefer jugurtti.

• ...
        DorkaM kirjoitti:

I prefer jugurtti.

Mielestani jugortti oli parempi.

• mies.

Mainitsemistasi en eläessäni ole ostanut

mansikoita
        papaija
        hunajameloni
        kokonainen ananas
        kreikkalainen jugortti
        Pinjan siemeniä

olikohan siinä n. puolet mainituista, että sanoisin että hiukka erikoista on, ainakin omaan ostoskoriin verrattuna.

• .
        mies. kirjoitti:

Mainitsemistasi en eläessäni ole ostanut

mansikoita
        papaija
        hunajameloni
        kokonainen ananas
        kreikkalainen jugortti
        Pinjan siemeniä

olikohan siinä n. puolet mainituista, että sanoisin että hiukka erikoista on, ainakin omaan ostoskoriin verrattuna.

Minä taas en ole eläissäni ostanut sixpäkkiä tai mäyräkoiraa. Ne ovat minulle erikoisia ostoksia, mutta ei varmaankaan sinulle.

• 7+2
        ... kirjoitti:

Mielestani jugortti oli parempi.

Muistaakseni viralliset oikeinkirjoitustavat ovat jogurtti ja usko tai älä -- jukurtti! En nyt jaksa tarkistaa.

• Yualle

Kyllä ne tosiaan on erikoisia nuo nuorten naisten ravinnonhankinta.

Vastaus on: PROSESSOITUA ravintoa. Tuoretuotteita ei myydä pusseissa ja purnukoissa. Tuo pikkiriikkinen hedelmä on ihan oma lukunsa, siinäkin toxisia aineksia, jotta säilynyt syötävänä tänne Pohjan perukoille asti.

Tämä on valitettava tosiasia. Britanniassa ilmiö ollut jo vuosikymmeniä ja nyt se ollaan kiitettävästi omaksuttu meilläkin nuorten typsyjen toimesta. Olen itse huolissani esimerkiksi naisten lisääntymisterveydestä, koska se koskettaa itseänikin (haluan joskus vielä jälkikasvua). Omasta puolestaan he saavat syödä, elää ja valita maksutapansa miten tykkäävät, se ei meille miehille kuulu!

• Anneli_Tulppa

Lasipullossa myydään korkealaatuisia kotimaisia luontaismehuja, joille myrkytetyt ylimakeat tuorehedelmätkään eivät vedä vertoja ja pähkinöitäkin myydään pussitettuina. Ei se pakkaus, vaan sisältä...

• ....................

Sinuna olisin enemmän huolestunut miesten lisääntymisterveydestä. Naisethan syövät miehiä huomattavasti terveellisemmin ja ovat fyysisestikin paremmassa kunnossa. Lapsettomuudessa syy on 30 prosentissa tapauksista naisessa, 30 prosentissa miehessä, 30 prosentissa syytä on molemmissa ja 10 prosenttia todetaan selittämättömiksi. Yleisimmät lapsettomuutta aiheuttavat tekijät ovat lievät hormonihäiriöt, munatorviperäiset syyt, endometrioosi tai miehestä johtuvat syyt. Miehestä johtuva syy on useimmiten siittiöiden vähyys, huono liikkuvuus ja vähäinen normaalimuotoisten siittiöiden osuus. Usein nämä esiintyvät yhdessä. Miesten spermanlaatua alentavat juuri epäterveellinen ruokavalio sekä elämäntavat.

Kyllähän naiset syövät miehiä huomattavasti terveellisemmin ja ovat fyysisestikin paremmassa kunnossa. Olisit ennemmin huolissasi nuorten miesten jatkuvasti heikkenevästä kunnosta ja siitä, että lapsettomista pariskunnista syy hedelmättömyyteen

Syy hedelmättömyyteen löytyy kokonaan tai osittain miehen puolelta noin puolella lapsettomista pariskunnista.

• Lukumies 7
        .................... kirjoitti:

Sinuna olisin enemmän huolestunut miesten lisääntymisterveydestä. Naisethan syövät miehiä huomattavasti terveellisemmin ja ovat fyysisestikin paremmassa kunnossa. Lapsettomuudessa syy on 30 prosentissa tapauksista naisessa, 30 prosentissa miehessä, 30 prosentissa syytä on molemmissa ja 10 prosenttia todetaan selittämättömiksi. Yleisimmät lapsettomuutta aiheuttavat tekijät ovat lievät hormonihäiriöt, munatorviperäiset syyt, endometrioosi tai miehestä johtuvat syyt. Miehestä johtuva syy on useimmiten siittiöiden vähyys, huono liikkuvuus ja vähäinen normaalimuotoisten siittiöiden osuus. Usein nämä esiintyvät yhdessä. Miesten spermanlaatua alentavat juuri epäterveellinen ruokavalio sekä elämäntavat.

Kyllähän naiset syövät miehiä huomattavasti terveellisemmin ja ovat fyysisestikin paremmassa kunnossa. Olisit ennemmin huolissasi nuorten miesten jatkuvasti heikkenevästä kunnosta ja siitä, että lapsettomista pariskunnista syy hedelmättömyyteen

Syy hedelmättömyyteen löytyy kokonaan tai osittain miehen puolelta noin puolella lapsettomista pariskunnista.

"Sinuna olisin enemmän huolestunut miesten lisääntymisterveydestä. Jne."

Ehkä Yualle tuntee oman tilansa, eikä olekaan mikään tilastokeskiarvo. Hänhän puhui halustaan itse saada joskus lapsia, eikä koko nuorisokohortin keskimääräisestä fertiliteetistä. Että opettele lukemaan ja ajattelemaan, kun nyt kerran jo tunnet aakkoset.

• hahaah

"Tuo pikkiriikkinen hedelmä on ihan oma lukunsa, siinäkin toxisia aineksia, jotta säilynyt syötävänä tänne Pohjan perukoille asti. "

No nythän ne testas mansikat ja kotimaisissa oli ylivoimaisesti enemmän toxisia aineita kuin ulkomaisissa!

• ylipaino

mitä ihmeen turhanpäiväistä? eikö sulla oo muuta ku tiirailla naisten ja vielä nuorten naisten ostoksia! voi hyväthykkyrät.painu hoitoon,jokainen ostaa mitä haluaa eikä se kuulu kellekkään.minä en miksi ns K-E-S-K-I-I-K-Ä-I-S-E-N-Ä- sinä hämmästelet nuorten elämää??? etkö ite oo ollu koskaan nuori?nuoret ja nuoret aikuiset(en tiedä mihi toi ikä raja pitää vetää) mutta ite oon 41 v.mies ja tunnen olevani ikuinen pikku poika ja en muuten aio tästä aikuistuakkaan!ja olen tullut aina hyvin toimeen nuorten kanssa ja ymmärrän mitä tarkoittaasana ikärasismi.vanhemmat ihmiset ovat aina etunenässä valittamassa nuorten käyttäytymisestä ja elintavoista.nuorilla on oma elämänsä ja meillä vanhoilla gubbeilla oma.nuorikin on IHMINEN!ootko huomannut.ja ihmistä pitää kunnioittaa.nuoriso on maailman tulevaisuus ja siinä vaiheessa kun meidän ruhot työntää koiranputkea hautuumaalla he tätä kaikkea pyörittää ja silleen.joten keskityppä omiin omituisiin ostoksiisi(makkaraa ja koskenkorvaa)ja lopeta nuorten NAISTEN kyttäileminen.kukaan heistä kuule tuskin tykkää ku vanhempi mies tuijjottaa ja kuolaa hyi h.....i ja nuoret huom ja muutki immeiset HYVÄÄ KESÄÄ KAIKILLE...ps mää ostin kerran vaaleen punaset crocsit itelleni tuska festareille...minähän se outo ostelija oon mutta oli aika suksee muuten...

• lokassu

Mitä helvetin väliä sillä on kuka mitäkin ostaa!

• ---

Nuorten naisten ruokailutottumukset ovat keskimäärin päin persettä.

• ylipaino

JA MITÄHÄN SEKIN ASIA SULLEKKIN KUULUU JA MIKSI YLEISTÄT JUURI NUORIA NAISIA??? lähes kaikki syö epäterveellistä ruokaa,,,monesti kiireessä ku ei ees muuta saa ja (päin nuorten naisten persettä ei oo kun punaset silmät!!!)

• jotain rajaa
        ylipaino kirjoitti:

JA MITÄHÄN SEKIN ASIA SULLEKKIN KUULUU JA MIKSI YLEISTÄT JUURI NUORIA NAISIA??? lähes kaikki syö epäterveellistä ruokaa,,,monesti kiireessä ku ei ees muuta saa ja (päin nuorten naisten persettä ei oo kun punaset silmät!!!)

Kaameaa katseltavaa. Syömishäiriöt lisääntyy, nykymuijat rumia ja kuivia kuin korput ja äkäsiä kuin ampiaiset, kun eivät syö kunnolla.

• nuorinainen****
        ylipaino kirjoitti:

Kai sitä nyt saa jokainen kummastella mitä vain! Aloittajahan vain ihmetteli niitä ostoksia... ei kritisoinut mitään, ihmetteli vain. Herranjestas miten jotkut voivat voi hermostua näin helposti asiasta, missä ei ole edes mitään hermostumista!

JA kaikille lukutaidottomille: Ottakaa silmä käteen, siinä lukee keski Äkäinen!!!

• Äkäslompolo
        nuorinainen**** kirjoitti:

Kai sitä nyt saa jokainen kummastella mitä vain! Aloittajahan vain ihmetteli niitä ostoksia... ei kritisoinut mitään, ihmetteli vain. Herranjestas miten jotkut voivat voi hermostua näin helposti asiasta, missä ei ole edes mitään hermostumista!

JA kaikille lukutaidottomille: Ottakaa silmä käteen, siinä lukee keski Äkäinen!!!

kaikki keski-ÄKÄISET miehet ja naiset JUGORTTIA, se on terveellistä. Itse syön TYRNI-jugorttia enkä asu kovin kaukana PALLIVAHASTA joten en ole edes kovin ÄKÄINEN, keski kylläkin.

P.s. ehkä ne "hedelmät" oli tarkoitettu tortun kostukkeeksi

• asdasaasd

Makkaraa keppanaa einesruokaa ja rasvaista paskaa. Mitään uutta ei kokeilla.

Tiesitkö muuten että näiden nuorten (alle 20) naisten elinajanennuste lähentelee monella sataa vuotta, ja 2000-luvulla syntyneistä lapsista puolen odotetaan elävän 100-vuotiaaksi? Elin-ajanodote kertoo vain keskimääräisen eliniän mikäli se jatkuisi lineaarisesti seuraten vanhempien sukupolvien kuolleisuutta.

• ---
        ylipaino kirjoitti:

Haista sinä huilu, jos sinä syöt paskaa, se ei tarkoita että KAIKKI syövät.

• tippi..
        Äkäslompolo kirjoitti:

kaikki keski-ÄKÄISET miehet ja naiset JUGORTTIA, se on terveellistä. Itse syön TYRNI-jugorttia enkä asu kovin kaukana PALLIVAHASTA joten en ole edes kovin ÄKÄINEN, keski kylläkin.

P.s. ehkä ne "hedelmät" oli tarkoitettu tortun kostukkeeksi

ruokahalua lisäävät jogurtit, vihannekset, hedelmät nehän on vaarallisiakin oikeesti..säästyy rahatki ,ja terveys. ja makeetkin pois....Joskus tekee mieli *mässyä*..eli nuoreten slangilla karkkia.

Syö nälkäänsä mitä syö sama mutta ei yhtään enempää..siten kuluttaa kenties ja pysyyy hoikkanakin.

Tiedän monia nuoria naisia jotka on ko nälkäkurjet ja lisää pitää laihtuu..*lihava kun on*Kehonkuvan vääristymiä naisilla kun pitää olla seksy, myyvä:-/..prkle eläisivät itselleen eikä markkinoille.Syövät vähän ja harkiten mitä suuhun menee.Nuorena muistan itse kun sai syödä mitä tahaan ei lihonnu mutta se oli se jalka kun se nousi..kulutus.

• fufufufufu
        asdasaasd kirjoitti:

Makkaraa keppanaa einesruokaa ja rasvaista paskaa. Mitään uutta ei kokeilla.

Tiesitkö muuten että näiden nuorten (alle 20) naisten elinajanennuste lähentelee monella sataa vuotta, ja 2000-luvulla syntyneistä lapsista puolen odotetaan elävän 100-vuotiaaksi? Elin-ajanodote kertoo vain keskimääräisen eliniän mikäli se jatkuisi lineaarisesti seuraten vanhempien sukupolvien kuolleisuutta.

Ei kyllä varmasti. Ne on ylipainoisia jo 12v.

• Lukumies 7
        tippi.. kirjoitti:

ruokahalua lisäävät jogurtit, vihannekset, hedelmät nehän on vaarallisiakin oikeesti..säästyy rahatki ,ja terveys. ja makeetkin pois....Joskus tekee mieli *mässyä*..eli nuoreten slangilla karkkia.

Syö nälkäänsä mitä syö sama mutta ei yhtään enempää..siten kuluttaa kenties ja pysyyy hoikkanakin.

Tiedän monia nuoria naisia jotka on ko nälkäkurjet ja lisää pitää laihtuu..*lihava kun on*Kehonkuvan vääristymiä naisilla kun pitää olla seksy, myyvä:-/..prkle eläisivät itselleen eikä markkinoille.Syövät vähän ja harkiten mitä suuhun menee.Nuorena muistan itse kun sai syödä mitä tahaan ei lihonnu mutta se oli se jalka kun se nousi..kulutus.

"Joskus tekee mieli *mässyä*..eli nuoreten slangilla karkkia." -Sanooko ne nykyään mässyä karkiksi?

• heheh

hehhehehe heeh ehh. :D..salli mun nauraa! Tarviiko tähän muuta lisätä?

• kamanteli

Parastahan koko keskustelussa on se että jotkut vetävät parsakaalin ja puolet vesimelonista sieraimeen syystä jota en edes hakemalla löydä xD

• iloa silmiin

tässä keskustelussa. Miksi on tarve antaa toisen kirjoituksesta ns. haukkuja, voisihan sen energian käyttää vaikka ruoan ravinto-arvoista kirjoittamiseen ja arvailla niitä outoja ostoksia lisää.

Vähän samalla periaatteella kun; jos ei ole jostain ihmisestä mitään hyvää sanottavaa, on parempi olla sanomatta.

• Sulttaani III
        kamanteli kirjoitti:

Parastahan koko keskustelussa on se että jotkut vetävät parsakaalin ja puolet vesimelonista sieraimeen syystä jota en edes hakemalla löydä xD

Olipa kerran kaksi suomalaista, jotka lomamatkallaan tapasivat ihan oikean sulttaanin.
        Sulttaani pyysi heidät vieraakseen ja turistit saivat tutkailla palatsia sydämensä kyllyydestä.
        Mutta yhteen paikkaan sulttaani ei heitä päästänyt.

Miehet tulivat uteilaiksi ja hiipivät yöllä katsomaan mikä moinen paikka oli johon heillä
        ei ollut asiaa. HE löysivät haarmin. Haaremi oli täynnä toinen toistaan kauniimpia neitosia.
        Suomalaiset viettivät hekumallisen yön haaremin naisten kanssa ja lopulta nukahtivat
        sinne lopen uupuneina.

Aamulla sulttaani löysi miehet haaremistaan ja raivoissaan antoi pidättää mokomat suomalaiset
        turistit. Myöhemmin päivällä vartijat raahasivat suomalaiset kahleissaan sulttaanin eteen.
        Te tulette saamaan esi-isieni rangaistuksen häpäistyänne haaremini naisia. Sultaani jyrisi
        ankaralla äänellä.
        - Menkää puutarhaani ja kerätkää sieltä 10 kappaletta yhtä laija, oli se sitten hedelmää tai mitä muuta tahansa ja tulkaa sitten luokseni.

Miehet katsoivat toisiaan ihmeissään. Naureskellen rangaistukselleen kumpikin valitsi oman keräilykohteensa.

Ensimmäinen suomalainen saapui sulttaanin eteen. Mies näytti sulttaanille keräämiää maapähkinöitä ja tiedusteli oliko sultaani nyt tyytyväinen. Ja sulttaani oli hyvin tyytyväinen ja käski miestä tunkea pähkinät peppuunsa.

Miehen silmät rävähtivät auki. No, eihän siinä mikään auttanut. Housut alas vain ja pähkinät takapuoleen.
        Viimeisiä pähkinöitä anaaliinsa sovittaessaan mies alkoi nauraa hysteerisesti.

Sultaani kohotti vasenta silmäkulmaansa ja kysyi, että mikä noin nauratti.
        Mies sanoi: "Herra sulttaani....khihihihii... näin kaverini keräävän vesimeloneita.

• Pasikon toloute
        Sulttaani III kirjoitti:

Olipa kerran kaksi suomalaista, jotka lomamatkallaan tapasivat ihan oikean sulttaanin.
        Sulttaani pyysi heidät vieraakseen ja turistit saivat tutkailla palatsia sydämensä kyllyydestä.

Miehet tulivat uteilaiksi ja hiipivät yöllä katsomaan mikä moinen paikka oli johon heillä
        ei ollut asiaa. HE löysivät haarmin. Haaremi oli täynnä toinen toistaan kauniimpia neitosia.
        Suomalaiset viettivät hekumallisen yön haaremin naisten kanssa ja lopulta nukahtivat
        sinne lopen uupuneina.

Aamulla sulttaani löysi miehet haaremistaan ja raivoissaan antoi pidättää mokomat suomalaiset
        turistit. Myöhemmin päivällä vartijat raahasivat suomalaiset kahleissaan sulttaanin eteen.
        Te tulette saamaan esi-isieni rangaistuksen häpäistyänne haaremini naisia. Sultaani jyrisi
        ankaralla äänellä.
        - Menkää puutarhaani ja kerätkää sieltä 10 kappaletta yhtä laija, oli se sitten hedelmää tai mitä muuta tahansa ja tulkaa sitten luokseni.

Miehet katsoivat toisiaan ihmeissään. Naureskellen rangaistukselleen kumpikin valitsi oman keräilykohteensa.

Ensimmäinen suomalainen saapui sulttaanin eteen. Mies näytti sulttaanille keräämiää maapähkinöitä ja tiedusteli oliko sultaani nyt tyytyväinen. Ja sulttaani oli hyvin tyytyväinen ja käski miestä tunkea pähkinät peppuunsa.

Miehen silmät rävähtivät auki. No, eihän siinä mikään auttanut. Housut alas vain ja pähkinät takapuoleen.

Mies sanoi: "Herra sulttaani....khihihihii... näin kaverini keräävän vesimeloneita.

Tosi törkeä vitsi, siitä miinusta sinulle!

• Kaakaa kaa
        Sulttaani III kirjoitti:

sinne lopen uupuneina.

ankaralla äänellä.

Helevetin hyvä... aijai... mahaan sattuu

• yllättävä käänne
        Sulttaani III kirjoitti:

sinne lopen uupuneina.

ankaralla äänellä.

Sulttaani käskee tunkea ne meloonit kaverin peppuun pähkinöiden perään

BUAHHAHAHAHAHAHAHAHAH

• ettiitiist mitään

Miten voit puhua evoluutiosta ja samaan aikaan erottaa nuoren naisen muista ihmisistä? Evoluutio koskee lajia kokonaisuudessaan. Nuorella naisella ei ole mitään omaa erillistä evoluutiotansa, joka poikkeaisi muiden ihmisten vastaavasta. Nuoresta naisesta tulee joskus vanha nainen ja hän on sen saman evoluution tulos silloin kuin nuorenakin. Ja saman avoluution tulos kuin isänsä, eli keski-ikäinen mies.

Mee kouluun ja tilaa ruuat kotiin.

• ettiisiitmitää

Tuohon tulo lyöntivirhe. Kirjoitin: "Ja saman avoluution tulos kuin isänsä, eli keski-ikäinen mies."

Piti kirjoittaa tietenkin, että: "Ja saman evoluution tulos kuin isänsä, eli keski-ikäinen mies."

• lurppale

ota iisisti ja osta vitsikirja evoluutiosta sillä sinne evoluutio kuuluu..

oisko ollu vitsistä tuossa keskiäkäisenkin tekstissä kyse?

• golazo

• Luunappis
        ettiisiitmitää kirjoitti:

Tuohon tulo lyöntivirhe. Kirjoitin: "Ja saman avoluution tulos kuin isänsä, eli keski-ikäinen mies."

Piti kirjoittaa tietenkin, että: "Ja saman evoluution tulos kuin isänsä, eli keski-ikäinen mies."

Ei! Oikea muoto on aivoluutio

• Lukumies 7
        Luunappis kirjoitti:

Ei! Oikea muoto on aivoluutio

It´s really Elvislution / Mojo Nixon

http://www.youtube.com/watch?v=e_hkIN38qnY

• ####

:D eih nyt repes..

• sirppale

Oikein hauska ja mielenkiintoinen keskustelu, älkää ottako niin vakavasti.
      Olisin toivonut että olisimme keskittyneet enemmin mielenkiintoiseen muutaman euron hintaiseen pussukkaan ja yskänlääkepullon näköiseen pulloon =)... Aloittajan asemassa olisin tiiraillut ehkä vähän tarkemmin, että mitä ne mahtoivat olla, niin ei olisi jäänyt kiusaamaan.

• o8i1yefå8h

Coca Cola ainakin on yskänlääkkeen värinen:)

• maaaret kaupassa

Välipalaksi voi ostella monenlaista, ei minua haittaa toisten ruokaostokset, ei tule niin katsottua muuta kuin ehkä määriä. Itse tulee ostettua välipalaksi viiliä, en ole jugurttia syönyt aikoihin, ihan liikaa sokeria, kuulemma. Sitten riisikakkuja ja voileipäkeksejä sekä nutrilettia myös sekä ruisleipää. Ruisleipä on kyllä tosi hyvää ja täyttävää... tai kaurakeksejäkin tulee syötyä.
      Kaupat on pullollaan kaikenlaista, sitähän voi ostaa joskus vaikka pelkkää kurkkuakin ja salaattia päälle, salaatista saa lehtivihreää, ei kannata olla ostamatta:-)

• Yualle

Nuorilla naisilla tuskin on viittäkään euroa tilillään. Eipä tosin monella aikuisellakaan naisella :> Ihan hyvä, että suhteuttavat ostoksensa omaan varallisuuteensa.

• 2

Prosessoitua teollisuussotkua ja järjetöntä määrää makeaa pullottaviin pikku massukoihinsa ahmivat lanteettomat pikku typsyt ovat seuraavalla vuosikymmenellä meidän kaikkien veronmaksajien kustannettavana lapsettomuusklinikalla.

Lapsettomuus on lisääntynyt huimasti teollisen ravinnon syönnin myötä. Siellä taas sitten yhteiskunnan varoilla kalliita alkoita kasvatellaan pillerien voimalla itsensä moskaruualla hedelmättömäksi tehneille, vauvaa parkuville typsyille.

• Yualle
        2 kirjoitti:

Prosessoitua teollisuussotkua ja järjetöntä määrää makeaa pullottaviin pikku massukoihinsa ahmivat lanteettomat pikku typsyt ovat seuraavalla vuosikymmenellä meidän kaikkien veronmaksajien kustannettavana lapsettomuusklinikalla.

Lapsettomuus on lisääntynyt huimasti teollisen ravinnon syönnin myötä. Siellä taas sitten yhteiskunnan varoilla kalliita alkoita kasvatellaan pillerien voimalla itsensä moskaruualla hedelmättömäksi tehneille, vauvaa parkuville typsyille.

On hyvä, että joku muukin on hokannut saman epäkohdan :)

• Kyssäri:
        2 kirjoitti:

Mistäs saat ei-teollista ravintoa sellaisella hinnalla, että esim. nuoret opiskelijanaiset tai juuri perheen perustaneet nuoret naiset pystyvät sitä tiukalla budjetillaan ostamaan?

• Yualle
        Kyssäri: kirjoitti:

Mistäs saat ei-teollista ravintoa sellaisella hinnalla, että esim. nuoret opiskelijanaiset tai juuri perheen perustaneet nuoret naiset pystyvät sitä tiukalla budjetillaan ostamaan?

S-kaupasta. Ei siihen tarvita mitään Stockan herkkupuotia, jossa kaikki överihintaista.

• paasto
        Kyssäri: kirjoitti:

Kun laskee mukana tulevat vitamiinit ja mineraalit, niin eipäs olekaan enää luonnollinen ruoka tehtaan koneen paskomaa bulkkitavaraa kalliimpaa. Valmisruoka on pelkkä halvinta mahdollisinta täytettä ja korviketta, mikä on saatettu makuhermoja hämäävillä aromi- ja väriaineilla syötävänlaiseksi.

Vastaus:
        1. Metsä ja järvet.
        2. Oma kasvimaa.

Monilla ihmisillä omenapuut tuottavat satoa yli oman tarpeen, minkä he muuten heittäisivät roskiin.

• Pallukka..
        paasto kirjoitti:

Kun laskee mukana tulevat vitamiinit ja mineraalit, niin eipäs olekaan enää luonnollinen ruoka tehtaan koneen paskomaa bulkkitavaraa kalliimpaa. Valmisruoka on pelkkä halvinta mahdollisinta täytettä ja korviketta, mikä on saatettu makuhermoja hämäävillä aromi- ja väriaineilla syötävänlaiseksi.

Vastaus:
        1. Metsä ja järvet.
        2. Oma kasvimaa.

Monilla ihmisillä omenapuut tuottavat satoa yli oman tarpeen, minkä he muuten heittäisivät roskiin.

Vastaus 2

1. Metsästä omat hirvet
        2. Syö ilmaa

• Kyssäri: kirjoitti:

Kyllä syöminen tulee halvimmaksi, kun ostaa peruselintarvikkeita, esim. maitoa, leipää, salaattia, perunaa, porkkanaa ja lihaa ja tekee siitä ruoka-aineympyrän mukaisen aterian, josta syö pari päivää. Uskon itsekin muutaman euron ostoskysymyksessä välipalateoriaan. Asutaan vielä kotona äidin ruoilla tai käydään koululla syömässä. Parempia välipaloja kai hedelmät tai kaikki pikkupurnukat ovat kuin se iänikuinen suklaa tai karkki...

• ranxerox75

Taas kylän kyttääjä ollut kaupassa seuraamassa muiden ostoksia :)

Ensinnäkin on luonnollista maksaa nykyään kaikki kortilla. Itselläni ei ole rahaa yleensä kuin pari kolikkoa, mikä on ehkä vähän huono asia, koska kyllä kolikoita voipi tarvita esim. parkkimittariin. Oli ostos 500€ tai 2€, maksan sen aina kortilla.

Ensi kerralla voisit kysyt "neitoselta" mitä siinä pussissa on ettei tarte suomi24:sa yrittää asiaa selvittää.

Moni nuori neitonen asuu kotonaan vanhempiensa kanssa, ehkä jopa käy kouluja. Siten ravinnon saanti on varmasti taattu, ettei tartte elää yhdellä hedelmällä päivässä. Onhan näitäkin anorektikkoja, mutta he asia erikseen.

Virallinen ruoka-aineympyrä ei muuten ole paras ruokavalio kaikille ihmisille, se on yleistys jonka oletetaan sopivan mahdollisimman monelle. Suomessa kun mätetään pottuja ja riisiä olan takaa - sekä ruisleipää niin jos esim. joku ei näitä syö niin hiilareiden määrä voi olla alle ruoka-ympyrän. Itse syön harvoin leipää, en juuri koskaan perunaa, riisiä tai pastaa. Syön kasviksia, lihaa, hedelmiä jne. Tämä siitä syystä että peruna on vain tärkkelystä eli lähes turha ravintoaineiltaan. Riisi on useimmiten valkoista ns. kiillotettua riisiä joka on epäterveellistä. Kokojyvä-pasta on ok mutta en silti syö usein. Ruisleipä aiheuttaa ilmavaivoja, ja vaalea leipä on prosessoitua eli jälleen - epäterveellistä.

• katsevaan

Nyky nuoret naiset ovat häikäisevän kauniita ja mukavissa sukissaan ,juuri oikean painoisia ja ei laihan oloisia .M ukavaa ktseltavaa.

• hehhehheh
        katsevaan kirjoitti:

Nyky nuoret naiset ovat häikäisevän kauniita ja mukavissa sukissaan ,juuri oikean painoisia ja ei laihan oloisia .M ukavaa ktseltavaa.

Tämän ketjun jutut ovat kerrassaan hupaisia, kiitos!

• Järkytys
        katsevaan kirjoitti:

PEDOFIILI.... nyt puhutaan 12v lapsista

• Lukihärö

Ja kuinka paljon nämä vain 1-2 euron ostokset AINA kortilla maksavat tampiot hidastavatkaan kassajonon etenemistä? Samaan sarjaan kuuluvat myös kolikkopussinsa ja Kela-korttinsa kassahihnalle kippaavat ikäihmiset.

• 13+1
        Lukihärö kirjoitti:

Ja kuinka paljon nämä vain 1-2 euron ostokset AINA kortilla maksavat tampiot hidastavatkaan kassajonon etenemistä? Samaan sarjaan kuuluvat myös kolikkopussinsa ja Kela-korttinsa kassahihnalle kippaavat ikäihmiset.

Maksan aina kortilla ja kiroan joka kerta kun joku edelläni maksaa käteisellä. Se on aina hitaampaa. Siis ihan aina.

• ...
        Lukihärö kirjoitti:

Nopeammin kuin arvaatkaan, kuulut itse noihin (toisten elämää vaikeuttaviin) ikäihmisiin.

• Lukihärö
        13+1 kirjoitti:

Maksan aina kortilla ja kiroan joka kerta kun joku edelläni maksaa käteisellä. Se on aina hitaampaa. Siis ihan aina.

Jos korttia kerran käyttää jatkuvasti, miten voi olla niin äärettömän vaikeaa laittaa se sitten heti kerrasta oikeinpäin siihen lukulaitteeseen, saati sitten muistaa tunnuslukunsa?

Näitä riittää, on mm. monia jotka eivät tunnu tajuavan, että esim. osa hedelmistä ja vihanneksista pitäisi myös omatoimisesti punnita jo ennen sitä kassalle menoa...

Elämää helpottaa kummasti kun käy kaupassa vasta vähän ennen sulkemisaikaa :)

• yks mamma vaan

miettimään, että mitähän ne muut ruokakaupasta ostaa ja huomasin, että en tosiaankaan tiedä, en muista tsiikkailleeni kenenkään ostoskärryä, varastaakin voisi ihan mun nenän edestä, en huomaisia yhtään mitään. Mä oon ilmeisesti niin dementoitunut jo keski-iässä, että mulla on ihan täysi työ siinä, että varmasti muistan kaikki, millä mun pitää omaa ruokakaappiani täydentää, ei siinä riitä enää mielenkiintoa muiden ostoksille.

• oon seurannu

irtokarkkeja ja suklaata aika usein ja mussuttavat irtokarkit sillai yhteen menoon tuskin hengittämättä.

• 2342134

Se on ihmeellistä miten jotkut pärjää niin vähällä ruokamäärällä että heikottaa. Tuntuu että varsinkin nuoret naiset elää melkein pyhällä hengellä. Esimerkiksi meikäläinen syö päivälliseksi yden valmiin lasannie annoksen johon lisätään 400g jauhelihaa. Pakkauksessa lukee optimistisesti että pitäisi riittää 3-4 henkilölle.

Välipalaksi esmes Lidlin mansikkarahka (500g) ja ruisleipä (kinkkua, juustoa, kananmuna, lehtisalaattia jos on).

• korppale
        2342134 kirjoitti:

Se on ihmeellistä miten jotkut pärjää niin vähällä ruokamäärällä että heikottaa. Tuntuu että varsinkin nuoret naiset elää melkein pyhällä hengellä. Esimerkiksi meikäläinen syö päivälliseksi yden valmiin lasannie annoksen johon lisätään 400g jauhelihaa. Pakkauksessa lukee optimistisesti että pitäisi riittää 3-4 henkilölle.

Välipalaksi esmes Lidlin mansikkarahka (500g) ja ruisleipä (kinkkua, juustoa, kananmuna, lehtisalaattia jos on).

Mä en kyllä yleensä huomaa, mitä toisten kärryissä on, mutta joskus olen tsekannut jonkin mammaraisen kärryistä, josko kahvi olisi tarjouksessa 8)

• Tietäjäjä

Sitä sanotaan mässyruoaksi ja sitä ennen on polteltu kannabista.

• vältä mikrotusta
        2342134 kirjoitti:

Johtuisikohan siitä, että sinä syöt ravintoköyhää valmismoskaa, mikä on pelkkää kemikaaleilla maustettua ja säilytettyä vehnäpöperöä? Vehnä ei ole ihmiselle terveellistä. Lääketieteeliset tietokannat kertovat lisää aiheesta.

400g lihaa päivässä on aivan liikaa, varsinkin jos se on sitä tavanomaista jätejauhelihaa. Siitä koituu sinulle vielä vanhempana sairauksia. Lihaa ei tulisi syödä nälän täyttämiseksi.

• fenoooli.

>Onko nuorten naisten elimistö evoluution myötä kehittynyt jotenkin täysin erilaiseksi kuin muilla ihmisillä vai
      >mikä selittää täysin muista poikkeavan ruoka-aineympyrän?

Anoja on nykyään paljon. He syövät Bonaa, vissyä yms. missä on vähän kaloreita. Näin yhden anon juna-asemalla - voi herrajumala kun oli laiha ja kaikki olkapään luut paistoivat läpi. Kauhea sairaus se anoreksia. En toivoisi sitä pahimalle vihamiehellenikään!

• loope.s

ovat nuoret nykysin...

• jaaajajjaja

Piltti - vauvanruoka on aika hyvää syödä näin aikuisenkin joskus. Vaikka en itse sitä suosi vaan pikemminkin lihatuotteita

• kiree

Voi älytön tätäkin keskustelua.

Ei ihme että ihmisillä nykyään kauhee kiire kun senkin ajan jonka täällä tämmöisissä roikkumiseen tuhlaa vois käyttää järkevämmin. Sitä paitsi musta tuntuu, että palstan pitäjä lisää joskus omia tunteita ja keskustelua nostattavia asioita joukkoon, että saisi porukan kommentoimaan ja roikkumaan mukana ja näytettyä mainostajille, että kyllä meillä porukkaa...

Paras lopettaa taas tältä kerralta.

• mammaDD

on ihan hyvä jälkiruoka, vauvasta vaariin. Helppo, edullinen, vitamiinit? Jokapäivälle oma makunautintonsa.

• Matti Viikate

Nuoret ostavat kaikenlaista, uusia tuotteita tulee kauppoihin koko ajan. Ei niissa sinallaan mitaan ihmeellista ole. Se on aina ollut sama juttu, etta uudet sukupolvet vaikuttavat oudoilta vanhemmista. http://mattiviikate.newsvine.com/

• kuolalinko

minä en osaa hiihtää :=(

• omenalekuri

Nuoret naiset, jotka ostavat karkkia ym. lisäainemössöä, korvaavat niillä terveellisen vaihtoehdon, esim. hedelmät. Nämä naiset ovat joko äärettömän liikalihavia, tai langan laihoja anorektikkoja. Hällä väliä, millä maksavat ja mitä maksavat, vaan mitä syövät terveellisen aterian sijaan. Muutaman vuoden päästä ko. nuoret naiset ovat hakemassa apua suolistokasvaimiin...

• whaaat??

Oletteko ikinä huomioineet nuorten miesten ostostottumuksia? Niistä olisin enemmän huolissani.

Kaupan kassalla työskennelleenä normaalin yläasteikäisen pojan "välipala" joka haettu koulun ruokatauolla: puoli litraa energiajuomaa, karkkia, hillomunkki.
        Ei ne samanikäiset tytötkään tai nuoret naiset usein mitään terveysintoilijoita vaikuttaneet olevan, mutta jestas että säälin vanhempia joiden lapset palaavat koulusta kotiin energiajuoma- ja sokerihumalassaan.

• Eilz

Eikö sulla oo muuta tekemistä kun kytätä toisten ostoksia?Osta oma elämä

• M. Vanhanen

Mulla on polvi kipeä

• mäntän letku
        M. Vanhanen kirjoitti:

Mulla on polvi kipeä

Kaveri osasi nykästä oikeasta narusta, niin mielettömän hyviä väittämiä puolesta ja vastaan on luettu , hienoa keski-äkäinen mies!
        Oma ostoskorisi sisälsi perusravinteita hyvässä muodossa, mitä mahto olla pullossa, oliskohan jotain terveysjuomaa, joka ei sitä todellisuudessa ole, niinkuin viimeinenkin tutkimus osoitti.
        Jatka sinä k-ä henkilö ärsyttämistämme, saan minäkin mukavaa luettavaa ja samalla oivallista tutkimusaineistoa omaan työhöni, hei !

• nuori.
        mäntän letku kirjoitti:

Kaveri osasi nykästä oikeasta narusta, niin mielettömän hyviä väittämiä puolesta ja vastaan on luettu , hienoa keski-äkäinen mies!
        Oma ostoskorisi sisälsi perusravinteita hyvässä muodossa, mitä mahto olla pullossa, oliskohan jotain terveysjuomaa, joka ei sitä todellisuudessa ole, niinkuin viimeinenkin tutkimus osoitti.
        Jatka sinä k-ä henkilö ärsyttämistämme, saan minäkin mukavaa luettavaa ja samalla oivallista tutkimusaineistoa omaan työhöni, hei !

Nainen ostaa mitään luvatonta tai laitonta,koska ruokakaupassa kaikki tuotteet ovat tarkoitettu ostettavaksi. Jospa kävisit vaikka ulkoilemassa,siellä mielesi virkistyisi,etkä olisi enään niin luulotautinen.Minua henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa,mitä muut ostavat kaupasta.

• melluu_
        nuori. kirjoitti:

Nainen ostaa mitään luvatonta tai laitonta,koska ruokakaupassa kaikki tuotteet ovat tarkoitettu ostettavaksi. Jospa kävisit vaikka ulkoilemassa,siellä mielesi virkistyisi,etkä olisi enään niin luulotautinen.Minua henkilökohtaisesti ei voisi vähempää kiinnostaa,mitä muut ostavat kaupasta.

joo no uskon että nuoret naiset OSAAVAT ostaa itselleen oikeanlaisen ravinnon, eikä siitä tarvitsen huolehtia sen koommin..

• totuutta kehiin

tiedätkö miksi ostokset ovat niin pieniä?? arvaa että tekisikö nuorten naisten mieli syödä jotakin muutakin?? tekisi kyllä, mutta kun ei ole rahaa, ja kaikki kaupan ruuat maksaa ihan mahdottoman paljon. ja sossuun ei haluta mennä, koska sitten olisi "loinen". työttömyyskorvaus/opintotuki menee pakollisiin maksuihin ja laskuihin.. sitten ei jää enää rahaa ruokaan, ja pitää pärjätä mahd. kauan pyhällä hengellä..karkista saa sokeria, joka lohduttaa.
      ja sitten täällä vielä pölkkypäät mölisevät anorektisen näköisistä nuorista naisista joilla on painoindeksi päin v####a.. antaisitte kehitysmaihin menevät rahat ensin kotimaan tarpeisiin!!

• Hymyssä suin

Jopas sai taas nauraa vedet silmissä kun tätä viestiketjua luki.
        Kiitos kaikille ja aurinkoista kesää :D :D

• mustikkaa

Sokerin metabolisoiminen kuluttaa kehosi vitamiinivaroja mm. C-vitamiinia ja vaatii monia mineraaleja. Valmisruoan päälle sokerin syöminen rappeuttaa kehoasi ja alentaa henkistä potentiaaliasi. Paskassa tilanteessa oleva lopettaa ensin haitallisten toimien suorittamisen sekä karsii kulut. Jos ongelman kohteena oleva suorittaa itsekin itsellensä haitallisia toimia niin silloin ei ole varaa valittaa.

Sokeri lohduttaa, koska se vaikuttaa aivojen kemikaaleihin huumeiden lailla. Sokeriin voi jäädä helposti koukkuun. Se, että sinä pyrit vaikuttamaan mielentilaasi ulkoisilla keinoilla, tarkoittaa, että sinä et hallitse itseäsi. Olet niin kuin ne laboratoriorotat, jotka vipua painamalla saavat orgasmin aivoihin kytketystä elektrodista.

Pyri ottamaan tunteesi ja mielesi haltuusi. Et voi saada aikaan muutosta tilanteeseesi jos olet kuin pahan olon tullessa tuttia imevä pikkulapsi. Tilanteen älyllisen hahmottamisen, tiedonhankinnan ja ongelmien ratkomisen älylliseen suunnitteluun perustuvan toiminnan sijasta sinä pakenet imemään peukaloasi ja vellomaan tunteissasi.

• vhm-77

"ja sitten täällä vielä pölkkypäät mölisevät anorektisen näköisistä nuorista naisista joilla on painoindeksi päin
        v####a.. antaisitte kehitysmaihin menevät rahat ensin kotimaan tarpeisiin!! "

Ensinnäkin kehitysmaille menevät rahat on pääosin budjetoitu Suomen valtion toimesta. Toisekseen, Suomen valtio on päättänyt ottaa ihmisiä epämääräisin perustein tänne ylläpidettäväksi 65000e/v/hlo hintaan. Älä meitä veronmaksajia syytä.

Todellinen kotimaan tarve ei ole päättäjien ajatuksissa ollut enään moneen vuoteen. Kiillottavat omaa suvismaailmaansa.

• no huh huh

Älä nyt vain sano että kantelet mukanasi jotain aataminaikaisia rahoja?

• ei kortilla

että saat maksaa kortilla.

Nykyisinhän kaupat, ravintolat, jne saavat periä maksun kortilla maksamisesta.

• vhm-77
        ei kortilla kirjoitti:

että saat maksaa kortilla.

Nykyisinhän kaupat, ravintolat, jne saavat periä maksun kortilla maksamisesta.

Kortilla maksamisen laskutusoikeus johtuu uudistuksista ja kasvaneista kustannuksista.

Käteisen nosto tulee maksulliseksi eli lose-lose kuluttajille.

• Juust joo

Tämä aihe kyllä pisti hiukan huvittamaan! En tiennyt kenenkään tarkkailevan tietyn ikäisten ostoksia mutta mahtuuhan meitä moneen junaan.

Luultavasti nämä neitoset ostavat kunnon ruokaostokset ja tarvikkeensa jolloin mulloin ja näinä kertoina joita sinä olet nähnyt, he ostavat vaikka kavereidensa kanssa viettoon tai sellaiseen. Tai ehkä on unohtunut ostaa jotain ja he palasivat ostamaan.

En usko että tämä nyt on maailman tärkein asia pohtia kuitenkaan :D

• Lukihärö

Pullossa voisi olla jokin jogurttijuoma tai valmis kaakao-/kahvijuoma, mystinen rasia saattaisi sisältää ehkä jotain kosmetiikkaa?

• seksi-ikäinen mies

> Pullossa voisi olla jokin jogurttijuoma tai valmis kaakao-/kahvijuoma

Niinpä varmaan. Tähän järjettömyyteen pitäisi kyllä saada loppu, äärimmäinen haittavero näille turhakkeille. Valtava pakkausmateriaalin kulutus ja mielettömästi jätettä kaatopaikalle sisältöön nähden. Lisäksi yleensä lenntetty jostain maailman ääristä tuhottomasti polttoaineita käyttäen. Ilmankos tuotteiden litra/kilohintakin on aivan päätähuimaava, jos vaivautuu katsomaan hyllyn reunasta. Päälle ostetaan kaiken kukkuraksi vettä kaupasta, kun sitä saisi käytännössä ilmaiseksi lähimmästä hanasta. Turha vänistä nälästä jos ostaa tällaisia, kun samalla hinnalla kuin purkinihmejuomaa saa kilon kanankoipia.

• .
        seksi-ikäinen mies kirjoitti:

> Pullossa voisi olla jokin jogurttijuoma tai valmis kaakao-/kahvijuoma

Niinpä varmaan. Tähän järjettömyyteen pitäisi kyllä saada loppu, äärimmäinen haittavero näille turhakkeille. Valtava pakkausmateriaalin kulutus ja mielettömästi jätettä kaatopaikalle sisältöön nähden. Lisäksi yleensä lenntetty jostain maailman ääristä tuhottomasti polttoaineita käyttäen. Ilmankos tuotteiden litra/kilohintakin on aivan päätähuimaava, jos vaivautuu katsomaan hyllyn reunasta. Päälle ostetaan kaiken kukkuraksi vettä kaupasta, kun sitä saisi käytännössä ilmaiseksi lähimmästä hanasta. Turha vänistä nälästä jos ostaa tällaisia, kun samalla hinnalla kuin purkinihmejuomaa saa kilon kanankoipia.

Oho mitä paatosta. Oletko muuten koskaan miettinyt miten paljon luontoa kuormittaa sinun ostamasi viihde-elektroniikka?

• vhm-77
        . kirjoitti:

Oho mitä paatosta. Oletko muuten koskaan miettinyt miten paljon luontoa kuormittaa sinun ostamasi viihde-elektroniikka?

miten paljon luontoa kuormitit vastaamalla paatokseen? Suomalaisen hiilijalanjälki saattaa olla yksi korkeimpia per capita mutta koko kuvassa yksi kärpäsen paska.

Ihan sama vaikka vedettäis koko kansa takaisin kivikauteen ja keräily/metsästystalouteen. Ei mitään vaikututsta.

Hauska ketju ja trolleja piisaa :) Liikaa helteitä?

• Realisti.
        . kirjoitti:

Se, että uusin telkkarin 10-15v välein tuottaa huomattavasti vähemmän jätettä kuin ylipakattujen tuotteiden jatkuva mässyttäminen. Turhaa egoiluelektroniikkaa en osta ollenkaan.

• .
        vhm-77 kirjoitti:

miten paljon luontoa kuormitit vastaamalla paatokseen? Suomalaisen hiilijalanjälki saattaa olla yksi korkeimpia per capita mutta koko kuvassa yksi kärpäsen paska.

Ihan sama vaikka vedettäis koko kansa takaisin kivikauteen ja keräily/metsästystalouteen. Ei mitään vaikututsta.

Hauska ketju ja trolleja piisaa :) Liikaa helteitä?

Enkä piittaa edellisenkään herran hiilijalanjäljestä, saati näiden nuorten neitosten.

• Trollaattori99

Miksi tässä keskustelussa on näin paljon vastauksia ja lukemisia? En jaksanut edes vähän alusta. Vaadin parempia trollauksia!

• 16

Tarkkaillaan toistemme ostoksia ja ihmetellään ;)

Olen keski-ikäinen ja -äkäinen myös. Viimeiset puoli vuotta olen sairastellut, enkä voi syödä likimainkaan normaalisti. Se ärsyttää. Kuten myös, että ostoksiani ihmetellään jopa apteekissa, josta pari päivää sitten ostin proteiini-energia -mössöä. Farmaseutti kassalla kyseli, että olenkohan ottanut väärän purkin. Hän oletti, että olen joku laihdutusintoilija.

• Aulikko

On tosiaan helle pahasti päässyt sekoittamaan suomensalon, kun pitää toisten ostoksia pohtia.

Mee aurinkoon ja uimaan, ajatukset tuulettuu !

tämmönen älytön ketju ! =)

• Santeri777

Paskaako sulle kuuluu muiden ostokset, vitun aivoton apina.
      Vittu mitä kyyliä se leipä elättää, tollaset kyylät pitäis kipata afrikkaan kärvistelemään helteeseen.

Hoida nyt saatanan tunari pääs kuntoon ja painu vittuun huohottomasta muitten niskasta, taidat olla joku pervo pedofiili kun "nuorten naisten" karkkiostokset kiinnostaa ... saunan taakse perkeleen pedo.

• chanchan

Yläasteella on niin mukavaa....

Vähennä runkkaamista, sillä se kuluttaa aivojesi ylläpitämiseen tarvittavia tärkeitä mineraaleja ja hivenaineita. Pornon ja muun eestaas tempoilevan viihdeärsykkeen seuraaminen ei mahdollista järjestelmällistä tajunnan kasvattamista ja sinä jäät loppuiäksesi runkkailevan mopopojan tasolle.

• sdfghjkjhg

Miehet ei noin lapsellisia kirjoittele. Juokaa nestettä ja syökää suoloja, ettei vesi huuhdo kaikkea ja sitten tulee tuollaista levotonta käytöstä merkkinä nestehukasta.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1588
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      984
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      822
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe