Haluan yrittäjäksi

Alalle aikova

Hei yrittäjät! Olen tehnyt kynsien geelauksia harrastuksena 5 vuotta. Tiedon olen hankkinut erilaisilta ammattilaispalstoilta ja taidon olen oppinut tekemällä. Harrastuksena kun olen tehnyt, olen käyttänyt edullisia (paljon kiisteltyjä) EuroNail Discount-geelejä. Näillä geeleillä olen saanut tehtyä kestäviä ja kauniita kynsiä, aluksi ongelmia oli pysyvyydessä mutta uskon, että vika oli tekijässä, ei geeleissä.

Nyt kun harkitsen oman toiminimen perustamista, haluan vaihtaa geelin laadukkaaseen geeliin. Haluan, että asiakas saa rahoilleen vastinetta, enkä siksi halua tehdä noilla geeleillä joita kuka vain voi tilata. En halua maksaa koulutuksesta, koska taito on minulla hallussa, eikä koulutus ole alalla pakollinen.

Jos joku teistä ystävällisesti vaivautuu vastaamaan, niin perustelisitko, mikä tekee kyseistä geelistä mielestäsi sen parhaan? Aion kynsien ohella ruveta tekemään myös ripsiä (esim. Lash be long), siihen ilmanmuuta tarvitsen koulutuksen, jos jollain on tarjota ripsi-infoa niin otan kiitollisena vastaan.

Mikäli haluat auttaa minua ja haluat nähdä työnäytteitä tekemistäni kynsistä, voin lähettää niitä sähköpostiin.

Kiitos. :)

20

1114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 27

      Kokeilemalla löytyy, ei vältämättä ole sinulle paras mistä joku toinen tykkää!
      Mielenkiintoista...jos harjoittelet nyt 5 vuotta ripsiä niin ethän tarvitsee siihenkään koulutusta. Säästö siinäkin! Miten sinun mielestä ripsiin koulutus on pakollinen ja kynsiin ei?:)
      Kerroit että haluat että asiakas saa rahalle vastinetta? Ei riitä että tuotteet ovat huippuja myös tietoa pitää olla. Ja sitä paitsi et valitettavasti saa "itse harjoittelin 5v" koulutuksella mitään ammattituotteita käsiin. Kyllä tiedän että tekemällä oppii...mutta siihen tekemiseen pitää olla hyvä pohja.
      Tarkoitus ei ollut arvostella vain tarkoitus oli se että laittaisit nyt asiat tärkeysjärjestykseen ja tekisit asiat kunnolla jos tosiaan meinaat yrittäjäksi ruveta. Näitä "itse harjoittelin 5v" tekijöitä on jo joka kulmalla.

      • Alalle aikova

        Hei,

        Kiitos vastauksesta, vaikka et valitettavasti vastannutkaan itseasiassa kysymykseeni.

        En sanonut että koulutus on ripsiin mielestäni pakollinen, vaan sanoin että koulutuksen ilmanmuuta haluan käydä. Kynnet opettelin tekemään ensin itselleni ja sitten pikkuhiljaa muille. Ripsiä kun ei pysty itselleen harjoittelemaan, niin en halua riskeerata ystävieni silmiä tekemällä jotain väärin.

        Kynsikoulutus ei ole sen takuu, että osaa tehdä kynsiä. Minulla on kosmetologiystäviä/kynsien tekijöitä jotka ovat käyneet koulutuksen ja siihen pettyneet. Kun tuota taitoa ei vaan opita yhden tai kahden päivän kurssilla. Ja kyllä, olen kysynyt heiltä mielipiteitä erilaisista geeleistä ja saanutkin hyviä vihjeitä, haittaako jos kysyn tätä kanavaa kautta lisätietoa? Haluaisitko suositella minulle kuitenkin jotain tiettyä hyväksi havaitsemaasi kynsikoulutusta, olen ilmanmuuta kiinnostunut?

        Kynsitukkuihin kyllä aukeavat ovet ilman koulutusta y-tunnuksella ja työnäytteillä, ei välttämättä kaikkiin.


      • niina123456789

        Sä puhut niinkuin uo kynnen viilaaminen vaatisi jotain suurtakin taitoa. Naurettavaa!!!

        Myös minä olen käyttänyt rakennekynsiä vuosia ja viime vuodesta asti aloin laittaa itse niitä itselleni. Minulta meni tasan 3 kertaa ettäm opin laittamaan upeat kynnet. 50 euroa maksoi euro discountin kynsi setti ja hyvin on toiminut. Lisäksi saan juuri sellaiset kynnet kuin haluan ja juuri silloin kun haluan.

        Turha tulla selittelemään että tämä mitään suuria taitoja vaatii. Jos pelkäät että sulta lähtee työt niin hommappa itsellesi joku todellinen koulutus;)

        Kynsien laitto on hauskaa ja mukavaa askartelua. Kaikki ei tykkää askartelusta ja haluavat käydä salongeissa laitattamassa kynsiä ja se on ok!!
        Toiset taas tykkää askarrella. Suodaan jokaiselle oikeus tehdä mitä tykkää.
        Toisinsanoen älä jauhaa turhaa potaskaa.


      • 23
        niina123456789 kirjoitti:

        Sä puhut niinkuin uo kynnen viilaaminen vaatisi jotain suurtakin taitoa. Naurettavaa!!!

        Myös minä olen käyttänyt rakennekynsiä vuosia ja viime vuodesta asti aloin laittaa itse niitä itselleni. Minulta meni tasan 3 kertaa ettäm opin laittamaan upeat kynnet. 50 euroa maksoi euro discountin kynsi setti ja hyvin on toiminut. Lisäksi saan juuri sellaiset kynnet kuin haluan ja juuri silloin kun haluan.

        Turha tulla selittelemään että tämä mitään suuria taitoja vaatii. Jos pelkäät että sulta lähtee työt niin hommappa itsellesi joku todellinen koulutus;)

        Kynsien laitto on hauskaa ja mukavaa askartelua. Kaikki ei tykkää askartelusta ja haluavat käydä salongeissa laitattamassa kynsiä ja se on ok!!
        Toiset taas tykkää askarrella. Suodaan jokaiselle oikeus tehdä mitä tykkää.
        Toisinsanoen älä jauhaa turhaa potaskaa.

        Onhan se ihan eri juttu jos tekee vain itselle. Mutta jos meinaa tarjota palveluja myös vieraille ihimisille kyseessä on hieman erilainen tilanne.

        Semmosen vastauksen Niina voi tosiaan kirjoittaa vain ihminen kenellä ei ole tietoa alasta ollenkaan. Jos sinun mielestä vain kynsienviilaukseta puhutaan...

        Minulla on hyvät koulutukset takana ja olen oikein tyytyväinen. En pelkää kilpailijoita.

        Voin kuitenkin melkein lyödä vetoa siitä mimmoset sinun tekemät kynnet ovat: tasapaksut (esim. stressialuuesta eikä kynnen kärjen paksuudesta ei tietoa), pinta epätasainen (ei tietoakaan valolinjasta), kärjet levenee ym. Ihan perusetti:D

        Niitä kotona ilman koulutusta tekijöitä on aina eikä siinä mitään huonoa ole:D Mutta miksi ryhtyä semmoseen kun voisi erottua joukosta ja hankkia kunnon tietoa alasta ja olla yksi parhaista?


      • Alalle aikova
        23 kirjoitti:

        Onhan se ihan eri juttu jos tekee vain itselle. Mutta jos meinaa tarjota palveluja myös vieraille ihimisille kyseessä on hieman erilainen tilanne.

        Semmosen vastauksen Niina voi tosiaan kirjoittaa vain ihminen kenellä ei ole tietoa alasta ollenkaan. Jos sinun mielestä vain kynsienviilaukseta puhutaan...

        Minulla on hyvät koulutukset takana ja olen oikein tyytyväinen. En pelkää kilpailijoita.

        Voin kuitenkin melkein lyödä vetoa siitä mimmoset sinun tekemät kynnet ovat: tasapaksut (esim. stressialuuesta eikä kynnen kärjen paksuudesta ei tietoa), pinta epätasainen (ei tietoakaan valolinjasta), kärjet levenee ym. Ihan perusetti:D

        Niitä kotona ilman koulutusta tekijöitä on aina eikä siinä mitään huonoa ole:D Mutta miksi ryhtyä semmoseen kun voisi erottua joukosta ja hankkia kunnon tietoa alasta ja olla yksi parhaista?

        Hei,

        Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita.

        Tiedän, että alalla on paljon itseoppineita ja heidän työjälkensä on vaihtelevaa. Se miksi ensin ajattelin, että en halua mennä koulutukseen oli se, kun olen kuullut niistä niin paljon huonoa. Minulla on tietoa kynnen stressipisteestä ym. mainitsemastasi asioista, mutta tässä pari yötä mietittyäni päädyinkin siihen, että haluan (vaatimattomasti ;) ) olla tulevana yrittäjän kaupunkimme parhaimmistoa.

        Siksi nyt haluaisinkin kuulla mielipiteitänne eri koulutuksista ja hintatiedot ja kurssien kestot tietenkin kiinnostaa. Laitoin jo kahteen paikkaan sähköpostitse kyselyä (Helsinkin ja Vantaalle) sekä kuvia tekemistäni kynsistä, jos olisi mahdollista räätälöidä tarpeitani vastaava koulutus.

        Kiitos jälleen. :)


      • pokk.k
        Alalle aikova kirjoitti:

        Hei,

        Kiitän kaikkia keskusteluun osallistuneita.

        Tiedän, että alalla on paljon itseoppineita ja heidän työjälkensä on vaihtelevaa. Se miksi ensin ajattelin, että en halua mennä koulutukseen oli se, kun olen kuullut niistä niin paljon huonoa. Minulla on tietoa kynnen stressipisteestä ym. mainitsemastasi asioista, mutta tässä pari yötä mietittyäni päädyinkin siihen, että haluan (vaatimattomasti ;) ) olla tulevana yrittäjän kaupunkimme parhaimmistoa.

        Siksi nyt haluaisinkin kuulla mielipiteitänne eri koulutuksista ja hintatiedot ja kurssien kestot tietenkin kiinnostaa. Laitoin jo kahteen paikkaan sähköpostitse kyselyä (Helsinkin ja Vantaalle) sekä kuvia tekemistäni kynsistä, jos olisi mahdollista räätälöidä tarpeitani vastaava koulutus.

        Kiitos jälleen. :)

        Suosittelen Odysseynailsin koulutusta. Voit valita itsellesi tarpeelliset osuudet, teorian tai käytännön, tai molemmat. Hyvät kouluttajat. Sanoisin, että siinä saat vastinetta rahoillesi. Toinen vaihtoehto Espoossa nailartists, saat vaikka yksityisopetuksena osaavilta ihmisiltä, joita kiinnostaa muukin kuin pelkkä bisnes, eli se, että alalle saadaan osaavia tekijäitä. Tsemppiä!


      • Alalle aikova
        pokk.k kirjoitti:

        Suosittelen Odysseynailsin koulutusta. Voit valita itsellesi tarpeelliset osuudet, teorian tai käytännön, tai molemmat. Hyvät kouluttajat. Sanoisin, että siinä saat vastinetta rahoillesi. Toinen vaihtoehto Espoossa nailartists, saat vaikka yksityisopetuksena osaavilta ihmisiltä, joita kiinnostaa muukin kuin pelkkä bisnes, eli se, että alalle saadaan osaavia tekijäitä. Tsemppiä!

        Suurkiitos vastauksesta, googletanpa molempia ja otan kyseisiin paikkoihin yhteyttä. Juuri tuollaista räätälöityä koulutusta kaipaankin omiin taitoihin soveltuen.
        Olen myös ruvennut harjoittelemaan kynsimaalauksia, niihin kaipaan myös opastusta.


      • koulutuksista
        Alalle aikova kirjoitti:

        Suurkiitos vastauksesta, googletanpa molempia ja otan kyseisiin paikkoihin yhteyttä. Juuri tuollaista räätälöityä koulutusta kaipaankin omiin taitoihin soveltuen.
        Olen myös ruvennut harjoittelemaan kynsimaalauksia, niihin kaipaan myös opastusta.

        Myös Tampereelta löytyy hyvä koulutuspaikka "Näytä Kyntesi" salonki. Tuotteet ovat myös huippuja!! Siellä järjestetään myös ainutlaatuisia koristelukoulutuksia;)


      • Alalle aikova
        pokk.k kirjoitti:

        Suosittelen Odysseynailsin koulutusta. Voit valita itsellesi tarpeelliset osuudet, teorian tai käytännön, tai molemmat. Hyvät kouluttajat. Sanoisin, että siinä saat vastinetta rahoillesi. Toinen vaihtoehto Espoossa nailartists, saat vaikka yksityisopetuksena osaavilta ihmisiltä, joita kiinnostaa muukin kuin pelkkä bisnes, eli se, että alalle saadaan osaavia tekijäitä. Tsemppiä!

        Sain Nail Artists paikasta erittäin ystävällisen vastauksen tiedusteluuni ja uskon, että valitsen koulutukseni sieltä. Facebookista löytyy heiltä paljon upeita kynsi- ja tuotekuvia ja vaikuttavat erittäin asiansa osaavilta henkilöiltä. Onko teillä enempää tietoa sarjan geeleistä? En ollut kyseistä sarjasta aikaisemmin kuullutkaan ja nettisivuilla lukee että ovat tuoneet sitä maahan tämän vuoden alusta. Purkkien ja kansainvälisten verkkosivujen perusteella vaikuttavat laadukkailta, mielelläni kuulisin myös käytännön kokemuksia ammattilaisilta tai vaikka asiakkailta, oletteko tykänneet?

        Kiitosta, kiitosta jälleen. :)


      • pokk.k
        Alalle aikova kirjoitti:

        Sain Nail Artists paikasta erittäin ystävällisen vastauksen tiedusteluuni ja uskon, että valitsen koulutukseni sieltä. Facebookista löytyy heiltä paljon upeita kynsi- ja tuotekuvia ja vaikuttavat erittäin asiansa osaavilta henkilöiltä. Onko teillä enempää tietoa sarjan geeleistä? En ollut kyseistä sarjasta aikaisemmin kuullutkaan ja nettisivuilla lukee että ovat tuoneet sitä maahan tämän vuoden alusta. Purkkien ja kansainvälisten verkkosivujen perusteella vaikuttavat laadukkailta, mielelläni kuulisin myös käytännön kokemuksia ammattilaisilta tai vaikka asiakkailta, oletteko tykänneet?

        Kiitosta, kiitosta jälleen. :)

        En ole käyttänyt heidän tuotteitaan, mutta laadukas sarjahan se on. Ja tiedän, että nämä, jotka sarjan Suomeen toivat, eivät olisi lähteneet edes yrittämään millään huonolla!
        Toivottavasti opit paljon lisää kurssilla, valmiiksi ei koskaan tule ja on ihana huomata kuinka paljon VOI vielä oppia. Se, että olet ns. itseoppinut ei ole mikään häpeä tai asia, joka olisi esteenä, ettet voisi alkaa yrittäjäksi.
        Toivotan sulle kaikkea hyvää!


      • Alalle aikova
        pokk.k kirjoitti:

        En ole käyttänyt heidän tuotteitaan, mutta laadukas sarjahan se on. Ja tiedän, että nämä, jotka sarjan Suomeen toivat, eivät olisi lähteneet edes yrittämään millään huonolla!
        Toivottavasti opit paljon lisää kurssilla, valmiiksi ei koskaan tule ja on ihana huomata kuinka paljon VOI vielä oppia. Se, että olet ns. itseoppinut ei ole mikään häpeä tai asia, joka olisi esteenä, ettet voisi alkaa yrittäjäksi.
        Toivotan sulle kaikkea hyvää!

        Opin varmasti paljon lisää kurssilla, voin vaikkapa palata kertomaan tänne vielä terveiset kurssin jälkeen. Kiitän kannustuksesta! :) Yrittäjyyten lähden vasta, kun olen saanut kurssin vetäjältä sellaista palautetta, että voin alkaa tekemään kynsiä työkseni. Haluan olla varma siitä, että työnjälki on ammattimaista ja asiakas saa rahoilleen vastinetta. Kynnet on niin suuri intohimoni, että sydämestäni toivon, että saan yrityksen rullaamaan ja näin ollen voi kouluttaa itseäni jatkossa aina vain paremmaksi.

        Mukavaa kesää! :)


      • Vaadilaatua
        Alalle aikova kirjoitti:

        Hei,

        Kiitos vastauksesta, vaikka et valitettavasti vastannutkaan itseasiassa kysymykseeni.

        En sanonut että koulutus on ripsiin mielestäni pakollinen, vaan sanoin että koulutuksen ilmanmuuta haluan käydä. Kynnet opettelin tekemään ensin itselleni ja sitten pikkuhiljaa muille. Ripsiä kun ei pysty itselleen harjoittelemaan, niin en halua riskeerata ystävieni silmiä tekemällä jotain väärin.

        Kynsikoulutus ei ole sen takuu, että osaa tehdä kynsiä. Minulla on kosmetologiystäviä/kynsien tekijöitä jotka ovat käyneet koulutuksen ja siihen pettyneet. Kun tuota taitoa ei vaan opita yhden tai kahden päivän kurssilla. Ja kyllä, olen kysynyt heiltä mielipiteitä erilaisista geeleistä ja saanutkin hyviä vihjeitä, haittaako jos kysyn tätä kanavaa kautta lisätietoa? Haluaisitko suositella minulle kuitenkin jotain tiettyä hyväksi havaitsemaasi kynsikoulutusta, olen ilmanmuuta kiinnostunut?

        Kynsitukkuihin kyllä aukeavat ovet ilman koulutusta y-tunnuksella ja työnäytteillä, ei välttämättä kaikkiin.

        Yhden ja kahden päivän "koulutuksilla" ei tee tasan mitään. Sama kuin heittäisi rahansa vaikka kaivoon.

        Kun koulutus kestää 3-6kk ja käsittää 7-10 lähipäivää ja taustatuen niin aletaan puhua oikeista koulutuksista. Tämän lisäksi tarvitset paaaaaljon lisäkoulutuksia tullaksesi hyväksi tekijäksi.

        Käytä vain maahantuojien ja OIKEIDEN merkkien tuotteita ja koulutuksia. Ne on maailmanlaajuisesti hyviä.

        Kaikki tarroitetut on vain tarroitettuja, hyvin pitkälle samaa tavaraa eri "merkin" purkissa.
        Kaikki Mosaicit, Mysticit, F.labit jne on kaikki noita yhtä ja samaa.

        Suomi on pieni maa kynsimaailmassa.


    • koulutukset käynyt

      kyllä sen koulutuksen kumpaankin tarvii.
      en antaisi kenenkään tehdä mulle jos ei ole asianmukaista, kunnon koulutusta ja mielellään vielä työkokemustakin takana. en todellakaan.
      kouluttamaton voi saada kamalaa kuraa aikaseks....

    • Kouluton

      Laadukkaat tuotteet kuten CND, LCN, Harmony, OPI ja NSI eivät anna tuotteitaan ilman kunnon peruskoulutusta. Tiedustelin itse LCNltä ja Harmonylta ja en saanut tuotteita koska en ole peruskoulutusta käynyt. Olen kotona tehnyt kolme vuotta noilla euro discountin tuotteilla. Eli koulutukseen on mentävä jos haluaa laatutuotteilla asiakkaita tehdä.

    • MJah

      Kaikkia merkkejä saa ulkomailta tilattua jos vaan osaa googlettaa. Ne ei todellakaan kysele koulutuksia eikä y-tunnuksia. Olen myös sitä mieltä että joku koulutus on käytävä jos meinaa yrittäjäksi, mutta tosiasiahan on että suurinosa on näitä 1 päivän kursseja, professionails taitaa olla ainut pidempi aikainen. Jopa arvostetut LCN ja CND kestävät vain 5 päivää. Siis faktahan on että VAIN tekemällä tämän homman oppii. Siitä ei pääse mihinkään!
      Nimim. Kurssille vasta menossa ja ammattilaismerkit ollut käytössä koko ajan...

    • lola82

      LCN koultuksen taso on aika huonoa. Ja jos LCN geelejä haluaa , niin niitä saa Virosta ja keski-euroopasta huomattavasti halvemmalla kun Suomesta . Suomessa Riimin Oy vaan myy. Itse tilaan ulkomailta LCN geelit. Viron reissuilta tuon itse. Paras koulutus on Creativella.

    • Kynnet kauniiksi

      Professinailsilla on myös laadukas koulutus! Ja tuotteet oikeasti hyviä. Itse käyn kyseisen merkin koulutusta ja on kyllä vastannut täysin odotuksia ja kaikkeen saa apua ja opastusta! Koulutus kestää vuoden.

      • Kynnet kauniiksi

        Ja merkki siis professionails :D


    • lola82

      joo niin on professionailsin koulutus myös hyvä. LCN kannattaa unohtaa... laatuaineet , mutta kouluts huono.

    • Tips

      En lukenut koko kommentointiketjua, jos joku on maininnut, mutta ovat tuolla perustamassa sivustoa ripset.fi, josta voisit kysyä neuvoja ripsien suhteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe