Hei!
Elikkäs minulla on nyt ollut rustolävistys semmoset 9 kk korvassa ja tässä viikonlopun aikana siihen ilmestyi kohoama rustolävistyksen kohalla, korvan taakse. Se on kipeä ja kun nyt suihkun jälkeen yritin laittaa sitä takasin takaapäin( niinkuin yleensäkin) se ei mennyt ihan niinkuin olisi tukossa siitä kohin ja kun laitoin eestä, se meni ja kun otin pois, pulpautti ulos nestemäistä verta eli tulehdus on varmaan päällä. (syynä tähän on varmaan järvivedessä uinti ja kun nukuin pää rustolävistyksen päällä vkl aikana..)
Joten kaipaisin teiltä vinkkejä ja ohjeita tämän ruston hoitoon tai kertomus että mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä? :)
Rusto tulehtunut?
pixieee
1
1273
Vastaukset
- Kokemusta on
Lisää pesua. Huuhtelua vedellä, et tarvitse mitään desinfiointiaineita. Jos ei tule kellertävänharmaata mätää ja vaikka tulisikin jonkin verran, pese. Anna korun tarttua kiinni pesujen välillä, haava saa rupeutua aivan rauhassa. Älä räplää. Viikon-parin päästä on parempi. Kipuun kipulääkettä jos tuntuu että tarvii. Pesujen yhteydessä purista kaikki erite pois sieltä.
Jos korva alkaa turvota isommalta alueelta tai menee punaiseksi isommalta alueelta, käy lääkärissä näyttämässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1826604- 1481824
- 1131598
- 511320
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️471029Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢41985Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98952Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5879Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan248871- 41839