Köngäs!

NotTheOneYouThinkI`m

Tämä on uusi ketju Köngäsläisille ja Könkäästä tietäville, niillekkin jotka eivät tiedä; täältä voi kysellä!
Kirjoitellaan mukavia asioita Könkäästä ja Könkäällä tapahtuvista asioista.

Kerrotaan millainen kylä Köngäs todella on!

Harras pyyntö on, että pidätte ketjun asiallisena, yritätte siis käyttäytyä.

Jättäkää turhat haukkumiset ja inhottavuudet pois, mikäli sellaisia tuntoja on, kirjoittakaa vaikka kirje asianomaiselle taikka ainakin omalla nimellänne mikäli kirjoitatte tänne.

Tehdään tästä ketjusta Köngäsläisten näköinen!=D

44

1318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kits"=)

Kiitos sinulle aloittaja!

Könkäällä aika sateinen ilma nyt, toivottavasti illaksi sade taukoaa, että pääsee uloskin kastumatta.

• hope so

Johan tuo tehtiin tuo Köngäs keskustelu, mutta tulihan se musta harakkakorppipesue ja sotki kaiken. Toivottavasti tämä siis onnistuu.

• :) ja :)

Huomaatteko!!
        Kolmas viesti ketjussa ja johan se mustamaalaaminen alkoi :(
        Yritettään nyt pystyä parempaan.

• NotTheOneYouThinkI`m

heti sotkit uuden hienon ketjun parjaamalla!

Voithan toki ottaa kynän käteen ja kirjoittaa tuolle "mustalle harakkakorppipesueelle" kirjeen ja näin saada pahan olosi helpottamaan! Tai voithan toki pistää tännekkin pahaa oloasi, mutta kuten sanoin aloitusviestissä: omalla nimellä.

• hope so
        NotTheOneYouThinkI`m kirjoitti:

heti sotkit uuden hienon ketjun parjaamalla!

Voithan toki ottaa kynän käteen ja kirjoittaa tuolle "mustalle harakkakorppipesueelle" kirjeen ja näin saada pahan olosi helpottamaan! Tai voithan toki pistää tännekkin pahaa oloasi, mutta kuten sanoin aloitusviestissä: omalla nimellä.

Johan se sie alotit tämän ketjun huonosti jo tuolla nimimerkilläs. Se kertoo jo jotaki ^^
        Ja ei mulla paha olo ole :) Ihan hyvin voin kiitos vain. Ja eitkai sie luule voivas määrätä millä nimellä ne ihmiset tänne kirjottaa. Et vain voi hallita sellasta asiaa vaikka ehkä haluaisitki. Olet kerta niin reilun hengen olonen muka, niin miksi et itse kirjottas omalla nimellä ja näyttäs mallia meille muille ;D

• NotTheOneYouThinkI`m
        hope so kirjoitti:

Johan se sie alotit tämän ketjun huonosti jo tuolla nimimerkilläs. Se kertoo jo jotaki ^^
        Ja ei mulla paha olo ole :) Ihan hyvin voin kiitos vain. Ja eitkai sie luule voivas määrätä millä nimellä ne ihmiset tänne kirjottaa. Et vain voi hallita sellasta asiaa vaikka ehkä haluaisitki. Olet kerta niin reilun hengen olonen muka, niin miksi et itse kirjottas omalla nimellä ja näyttäs mallia meille muille ;D

En aio jatkaa tuota jaastamista, vastaan vain tämän yhden viestin verran.

Minä olen kauniisti pyytänyt että ihmiset yrittäisivät tässä ketjussa käyttäytyä aloitusviestissä. Tästä syystä minulla on oikeus vaatia käyttäytymistä tässä ketjussa, nimettömänäkin.
        Moni on minulle kotikylääni kauhistellut näiden viestien takia. Kaikki Köngäsläiset eivät hauku ihmisiä netissä nimettöminä.
        Reilu olen, enkä hauku ketään.
        Minä olen niin reilu, että kerron oman mielipiteeni ihmisestä hänelle itselleen mikäli on jotain sanottavaa tai mikäli hän aiheuttaa minulle pahaa mieltä. En valheita levittele selän takana enkä netissä solvaa nimimerkin takaa. Voin siis edelleen kirjoittaa anonyyminä, mikäli en ketään loukkaa. Lupaan kirjoittaa omalla nimelläni mikäli aion jotakuta loukata, uskon vaan ennemmin meneväni sanomaan asiasta asianomaiselle itselleen: Sillä niinhän aikuiset ihmiset yleensä tekevät.

Toivoisin itsellenikin tehtävän noin, joten ihmetyttää miksi sinun piti tulla pilaamaan tällainen positiivinen ketju kirjoittelemalla ilkeyksiä. Siksi vaadin kirjoittamaan omalla nimellä, että ihminen joka tänne kirjoittaa valheita tai haukkumisia kantaisi sanoistaan vastuun myös ihan oikeassa elämässä.

• komentotakas

En aio jatkaa tuota jaastamista, vastaan vain tämän yhden viestin verran.

Minä olen kauniisti pyytänyt että ihmiset yrittäisivät tässä ketjussa käyttäytyä aloitusviestissä. Tästä syystä minulla on oikeus vaatia käyttäytymistä tässä ketjussa, nimettömänäkin.
        Moni on minulle kotikylääni kauhistellut näiden viestien takia. Kaikki Köngäsläiset eivät hauku ihmisiä netissä nimettöminä.
        Reilu olen, enkä hauku ketään.
        Minä olen niin reilu, että kerron oman mielipiteeni ihmisestä hänelle itselleen mikäli on jotain sanottavaa tai mikäli hän aiheuttaa minulle pahaa mieltä. En valheita levittele selän takana enkä netissä solvaa nimimerkin takaa. Voin siis edelleen kirjoittaa anonyyminä, mikäli en ketään loukkaa. Lupaan kirjoittaa omalla nimelläni mikäli aion jotakuta loukata, uskon vaan ennemmin meneväni sanomaan asiasta asianomaiselle itselleen: Sillä niinhän aikuiset ihmiset yleensä tekevät.

Toivoisin itsellenikin tehtävän noin, joten ihmetyttää miksi sinun piti tulla pilaamaan tällainen positiivinen ketju kirjoittelemalla ilkeyksiä. Siksi vaadin kirjoittamaan omalla nimellä, että ihminen joka tänne kirjoittaa valheita tai haukkumisia kantaisi sanoistaan vastuun myös ihan oikeassa elämässä.

tämä ei ole armeija

• 0000000

noo mutta tietenki tämä pietään puhtaana ko johan tuolla tuo yks törkysivu on..

• Viherkeiju+Keiju

Sorry vaan,mutta Köngäs rulettaa sivu EI OLE MIKÄÄN törkysivu !
        Siellä kirjoitetaan kylän eri tapahtumista ja kyläläisten omista mukavista jutuista.
        Jokainen tietenkin voi kirjoittaa omista asioista kohtuuden rajoissa ja säädyllisissä rajoissa.

Ei siellä meistä mitään törkyjuttuja ole kirjoitettu.
        Tervetuloa sivuille !

• NotTheOneYouThinkI`m
        Viherkeiju+Keiju kirjoitti:

Sorry vaan,mutta Köngäs rulettaa sivu EI OLE MIKÄÄN törkysivu !
        Siellä kirjoitetaan kylän eri tapahtumista ja kyläläisten omista mukavista jutuista.
        Jokainen tietenkin voi kirjoittaa omista asioista kohtuuden rajoissa ja säädyllisissä rajoissa.

Ei siellä meistä mitään törkyjuttuja ole kirjoitettu.
        Tervetuloa sivuille !

Haukuttu ihmisiä täysin tunnistettavasti on edellisessä ketjussa.
        Luulisi ettei teitä loukkaa kun on perustettu ihan oikea ketju Könkään kylälle, tänne vaan juttuja ja muistakaa inhottavat haukkumiset yms OMALLA NIMELLÄ!

Eli ihmiset! Antakaa jo "Köngäs rulettaa" ketjun hävitä unholaan ilkeyksineen ja aloitetaan uusi ketju oikeasti mukavilla asioilla!=)

Yrittäkäähän siis Köngäsläiset pelastaa maineenne ja kirjoittakaa oikeita mukavia asioita. Mainostakaa kyläänne!

• sanonpas vaan... .

Haukuttu ihmisiä täysin tunnistettavasti on edellisessä ketjussa.
        Luulisi ettei teitä loukkaa kun on perustettu ihan oikea ketju Könkään kylälle, tänne vaan juttuja ja muistakaa inhottavat haukkumiset yms OMALLA NIMELLÄ!

Eli ihmiset! Antakaa jo "Köngäs rulettaa" ketjun hävitä unholaan ilkeyksineen ja aloitetaan uusi ketju oikeasti mukavilla asioilla!=)

Yrittäkäähän siis Köngäsläiset pelastaa maineenne ja kirjoittakaa oikeita mukavia asioita. Mainostakaa kyläänne!

VAi että OMALLA NIMELLÄ pitää sanoa negatiiviset mielipiteet mut kehua saa niin et *****
        Ei muutako kehukaa myös omilla nimillä jos silloin edes puoletkaan olis silloin siitä totta...

• Päivä pelastui
        sanonpas vaan... . kirjoitti:

VAi että OMALLA NIMELLÄ pitää sanoa negatiiviset mielipiteet mut kehua saa niin et *****
        Ei muutako kehukaa myös omilla nimillä jos silloin edes puoletkaan olis silloin siitä totta...

Tosi mahtava uusi ketju! Edellisen lukemisesta tuli lähinnä paha mieli, ei enää viitsinyt käydä kyläläisten kuulumisista ja tapahtumista saamassa tietoutta kun joka toinen viesti oli niin ikävä. Kiitos tämän ketjun aloittajalle!

Niistä ruokaohjeista: haukea kannattaa myös kokeilla lämminsavuna - maistuu hyvälle ja on paljon edullisempaa kuin lohi! :)

• flipflapflopflyp

Aurinko se vaan on paistanut, saa nähdä tuleeko ukkonen? Toivottavasti ei!

• Venenainen

Ounasjokijotos rantautuu taas Könkäälle ja sillankorvassa näkyi jo ilmoitus siltatapahtumasta 17.07.2010
        klo 20.00-23.00.
        Kaikenlaista ohjelmaa näkyi olevan.
        Tulevana viikonloppuna on Kittilän Markkinat, joten tapahtumia riittää.
        Toivotaan vain kauniita ilmoja ja suotuisia säitä.

• flipflapflopflyp
        Venenainen kirjoitti:

Ounasjokijotos rantautuu taas Könkäälle ja sillankorvassa näkyi jo ilmoitus siltatapahtumasta 17.07.2010
        klo 20.00-23.00.

Tuonne täytyy mennä!

KIITOS!!!

• sankka joukko
        Venenainen kirjoitti:

klo 20.00-23.00.

Sinne met tulemma sankoin joukoin!
        Markkinoillekki menhän!

• sinne!
        Venenainen kirjoitti:

klo 20.00-23.00.

Mistäköhän saisi lisää tietoa tuosta tapahtumasta?

• kukkahattumummo

Ihanaa!
      Kyllä tälllaista ketjua olen itsekin miettinyt. Että pitäisi aloittaa ihan uusi ja hyväntahtoinen iloinen ketju Könkäästä!

ikävä kyllä nyt sataa, mutta toisaalta sekin hyvä, eipä tarvitse kastella pihakukkia.

Ihana ilma oli eilen lenkkeillä ja katsella kaunista jokea ja nättejä kukkaistutuksia ihmisten pihoilla. Kyllähän tähän kylään kannattaa satsata.

Ja taas: Kiitos tästä uudesta ja ehommasta ketjusta! PIdetään tämä töryltä puhtaana!

• Vesipetojen sukua

Kyllä vain on vettä sadellut, mutta olen nauttinut sadepäivistä lueskelemalla kirjoja peiton alla ja paistamalla lättyjä perheelle :)
        Kotimaisia mansikoitakin on jo päästy maistelemaan. NAM.
        Mietiskelin vain, että missä täälä Könkäällä olisi hyvä uimapaikka jos ja KUN ne helteet tänne ennättävät..
        Ennen polskittiin ns "veteraanirannassa", mutta se on aikas virtainen paikka ainakin uimaan opettelevalle.
        Kertokaapas köngäsläiset missä te pulikoitte?

• Näppylähanska
        Vesipetojen sukua kirjoitti:

Kyllä vain on vettä sadellut, mutta olen nauttinut sadepäivistä lueskelemalla kirjoja peiton alla ja paistamalla lättyjä perheelle :)
        Mietiskelin vain, että missä täälä Könkäällä olisi hyvä uimapaikka jos ja KUN ne helteet tänne ennättävät..
        Ennen polskittiin ns "veteraanirannassa", mutta se on aikas virtainen paikka ainakin uimaan opettelevalle.

Hyvä paikka uiskennella pitäisi rakentaa!
        Mitenköhän olisi esimerkiksi entinen lossiranta?

Siinäpä meille kaikille iloisille kyläläisille miettimistä, koskas kokoonnutaan pohtimaan asiaa?
        Samalla voitaisiin miettiä miten saataisiin oma keskustelupalsta ja omat sivut näinkin somalle kylälle!

Siellä voitaisiin sitten keskustella tällaiseen positiiviseen sävyyn kylästä ja sen tapahtumista.
        Sivuilla voisi myös olla kylän yrittäjien yhteystietoja jotta sieltä löytyisi kaikki Könkäältä löytyvät palvelut!
        Voisi myös olla kyläyhdistyksen kokouksien ajankohdat ja sisältö sekä järjestettävät riennot, nythän niistä ei kaikki tiedä, kun vähän viidakkorummulla asioista rummutellaan tai kirjoitetaan ilmoitustaululle, josta kaikki eivät hoksaa lukea.

• Uimataitoinen
        Vesipetojen sukua kirjoitti:

Kampsuniemessä, Karisaaressa tai sitte veneellä Hirvasmutkan Biitsille

• ohikulkijat.

Ihanaa katsella lappilaista maalaismaisemaa kun porot kylällä kävelevät.
      Kyllä me nautimme ja lasten kanssa ihan autostakin nousimme poroja ihailemaan. Monta hyvää kuvaa saimme, ystävillekkin esittelemme kuvia kun etelään takaisin töihin menemme.

Tämän ketjun löysimme kun Köngästä googlettelimme.

Mukava lukea tällaista ketjua jossa kyläläiset kertovat kylän kuulumisista, olisipa meillä kotonakin tällaista!

• Haukitakki

joku aikaisemmin puhui mansikoista ja lätyistä.
      Tulipa mieleeni heti KALAT!

Tässä minun herkkuni:

http://yle.fi/makupalat/kalaruoat.htm

tuolta siis löytyy ohje haukipihviin:

Haukipihvit

n.700 g haukifileetä
      3 dl maustamatonta jogurttia
      3 munaa
      2-3 dl korppujauhoja
      1 sipuli
      (valkosipulia)
      currypastaa tai currya

Jauha haukifilee yleiskoneella hienoksi lisää muut aineet.
      Jos taikina tuntuu vielä löysältä, lisää korppujauhoja.
      Muotoile pihvit ja paista pannulla tai uunissa 200 asteessa n. ½ tuntia.

Jogurttikastike

5 dl jogurttia
      ½ tuorekurkkua
      minttua
      persiljaa
      suolaa
      pippuria

Valuta jogurttia kahvinsuodatinpussissa puolisen tuntia.
      Sekoita ainekset ja anna kastikkeen seistä puolisen tuntia ennen tarjoilua.

Haukea saa Ounasjoesta suvantopaikoista ja ojansuista! Mutta musitathan hankkia ensin luvat kuntoon:

http://www.ounasjoki.fi/yhtenaislupa.html

taikka tekstarilla kännyyn:

http://2010.kalakortti.com/default.asp

KERTOKAA TEKIN HERKKUJANNE! Miellellään myös ihan itse keksittyjä=)

• kirsisääski...

Se meni jotenkin niin että kalat keitetään rasvassa ja lisätään oman maun mukaan suolaa.
        Sitten syödään=)

Jotain tällaista minun mummoni minulle ennen keitteli!

• Loimuhauki
        kirsisääski... kirjoitti:

Se meni jotenkin niin että kalat keitetään rasvassa ja lisätään oman maun mukaan suolaa.
        Sitten syödään=)

Jotain tällaista minun mummoni minulle ennen keitteli!

Minulle kertoi yksi eräopas, että loimuhauki pesee mennentullen loimulohen maukkaudellaan.
        En ole saanut itse maistaa, mutta ajattelin kyllä kokeilla!
        Lisukkeeksi laitan uusia perunoita ja voisipulisoosia.

Nousiko vesi kielelle?

• yökyöpelinen
        Loimuhauki kirjoitti:

Minulle kertoi yksi eräopas, että loimuhauki pesee mennentullen loimulohen maukkaudellaan.

Nousiko vesi kielelle?

Tänne ketjhun mieki siirryn! Tämähän on niikku minulle tehty!

Nami! Vesi herahtaa kielelle ja hymy huulille näi yökyöpelillekki!

• Törkytön.

Hyi hyi, älä pilaa mukavaa ketjua törylläsi, mene takaisin törkyketjuun törkyilijä.

• ihanaa!
        Törkytön. kirjoitti:

Hyi hyi, älä pilaa mukavaa ketjua törylläsi, mene takaisin törkyketjuun törkyilijä.

ihanaa ihanaa ihanaa ihanaa on niin ihanaa!

• Marjakuume
        ihanaa! kirjoitti:

ihanaa ihanaa ihanaa ihanaa on niin ihanaa!

Hei!
        Mitenkähän Könkään korkeudelle tulee hillaa ja mustikkaa?

• Marjakämmen
        Marjakuume kirjoitti:

Hei!
        Mitenkähän Könkään korkeudelle tulee hillaa ja mustikkaa?

Hyvin sitä tänne tulee. Aina ne sankot täyttyvät.

• mansikkasyöppö
        Marjakämmen kirjoitti:

Hyvin sitä tänne tulee. Aina ne sankot täyttyvät.

ja eiku marjastamhan!

Mistä muuten sais ostettua halvalla mansikoita?

• namskis!!!!
        Loimuhauki kirjoitti:

Nousiko vesi kielelle?

kalastat harreja, putsaat ne ja laitat astiaan ja suolaat oman maun mukaan. Seuraavana iltana syöt makeisiin suihin=P nams!

• Itse en ole koskaan asunut Könkäällä, en edes Kittilässä. Usein kuitenkin siellä käyn, sukulaisia on niin könkäällä kuin siitä pohjoiseenkin pitkin jokivartta. Useimmat talot ovat jo lapsuudesta tuttuja, 30v sittenhän sitä juostiin mäen päällä männikön ja sillan väliä.

Mielenkiinnolla olen lukenut juttujanne. Kun on tuota maailmaa tullut kierrettyä, niin eipä varsinkaan tuo edellinen ketju paljoa poikennu keskimääräisestä kylästä. Joka kylässä on vastarannankiiskensä. Toisaalta hyvä niin, sillä yleensä kehitys pysähtyy siihen, että kaikki ovat samaa mieltä. Aika henkilökohtaisia asioita tässä kuitenkin käsitellään, se on se pienen kylän vaara, tulee esiin asioita, jotka satuttavat, mutta joista ei ole itselle mitään hyötyä, ihminen on peto toiselle.

Se varsinainen asia, eli eikö kylästä löydy henkilöä, joka voisi ylläpitää kylän omia nettisivuja. Sinne tiedotukset talkoista ja pippaloista, seuroista ja juhlista, samoin kuvia kylästä ja tulevista tapahtumista, kalastuksesta, kylän yritysten mainoksia jne jne. Keskustelupalstankin voisi avata johonkin ilmaispalveluun, johon pitää kuitenkin rekisteröityä, mutta jossa nimi ei näy keskustelussa, vain nimimerkki. Jäisivät häirikköviestit vähemmälle.

Toivotan todella menestystä Könkäälle, kaunis kylä johon liittyy paljon kesäisiä muistoja. Voin auttaa tarvittaessa.

• kynsisaksi.

Samaa mieltä olen kanssasi, jokaisessa kylässä omat juttunsa.
        Ne jutut vaan voisi selvittää siellä kylässä, ettei tarvitsisi tänne nettiin tulla ihmisiä haukkumaan ja arvostelemaan.
        Tätäkin moni ihminen ympäri suomen lukee ja mielessään kaikkia Köngäsläisiä nauraa, en minä ainakaan ole muualla netissä tällaiseen törkyilyyn törmännyt.

Mutta: Hyv' ajatus nuo kotisivut! Ottakaahan Köngäsläiset onkeenne! Kait sieltä joku nuori löytyisi joka konetta osaisi käyttää?

• kalaatahtoohän.

Kaunis ilta ja kalakin söi!
      Oli siis eilen=)

Menkäähän kalaan!

Onkos muuten Könkäälle istutettu kaloja? Vai aiotaanko istuttaa?
      minäkun en tuosta kalojen istutuksesta juuri tiedä.

• Kotkan matkaajat

Kävimme Könkäälläkin ajelemassa lapissa lomaillessa, nätti kylä oli.
      Talvella nätinpi kun vaikutti siistimmältä kuin kesällä, mutta verrattain moniin muihin pikkukyliin suomessa oli todella sievä kylä.

Me siis ajoimme Kotkasta Leville saakka ja sieltä kävimme vielä nähtävyyksiä katselemassa, että aika monta kylää tulee jo yhdellä reissulla nähtyä.

• Juupajokelaiset

Aika metkaa!
        Olemme myös perheeni kanssa ajaneet läpi Suomen matkatessamme sukuloimaan pohjoiseen. Majoituimme Leville ja kävimme pyöräilemässä Könkäällä.
        Hieman jäi perheen miesväellä harmittamaan, kun sillalta katselimme onkijoita. Olisi kuulemma pitänyt ottaa onkikamppeet mukaan :)
        Mukavan näköinen kylä teillä on, mutta ruusujen lisäksi risuja romukasasta kylän pohjoispäässä :(

• gutluck
        Juupajokelaiset kirjoitti:

Aika metkaa!
        Olemme myös perheeni kanssa ajaneet läpi Suomen matkatessamme sukuloimaan pohjoiseen. Majoituimme Leville ja kävimme pyöräilemässä Könkäällä.
        Hieman jäi perheen miesväellä harmittamaan, kun sillalta katselimme onkijoita. Olisi kuulemma pitänyt ottaa onkikamppeet mukaan :)
        Mukavan näköinen kylä teillä on, mutta ruusujen lisäksi risuja romukasasta kylän pohjoispäässä :(

ja sieltä ostatte onkikamppeet mukaan ensi kerralla!

Minä sain ainakin kalaa hyvin lomani aikana.

• Lapin kesä
        gutluck kirjoitti:

ja sieltä ostatte onkikamppeet mukaan ensi kerralla!

Minä sain ainakin kalaa hyvin lomani aikana.

Vitsi, kun harmitta, kun jatkuvasti tulee tuutintäydeltä nuista etelä helteistä.
        Ei meillä kyllä niitä hellepäiviä ole liiemmin ollut ;)
        Kävin järvessä uimassa ja vesi oli aika kalsaa. Hui.
        Nautitaan sitten tästä koleasta Lapin kesästä ja hyttyistä.
        Ps. Taas sataa ;(

• Nuppi ja nappi
        Lapin kesä kirjoitti:

Vitsi, kun harmitta, kun jatkuvasti tulee tuutintäydeltä nuista etelä helteistä.
        Ei meillä kyllä niitä hellepäiviä ole liiemmin ollut ;)
        Kävin järvessä uimassa ja vesi oli aika kalsaa. Hui.
        Nautitaan sitten tästä koleasta Lapin kesästä ja hyttyistä.
        Ps. Taas sataa ;(

Mitäs siellä könkään sillalla touhuttiin nyt illasta? Ajoimme ohi siittä.
        Näkyi olevan muutama ihminen jotain touhuilemassa siellä.

• jotoslainen
        Nuppi ja nappi kirjoitti:

sillalla oli porukkaa hyvin ja kyläyhdistys sai mukavasti rahaa venevalkaman vuokraa varten

• .,.,.,.,.,
        Nuppi ja nappi kirjoitti:

oli siinä kyläyhdistyksen hommia ja tapahtumana siis ounasjokijotos.
        Olisit vain pysähtynyt!=)

• ei thai

usein syytetään ulkomaalaisia roskaamisesta mutta meilläkin osataan, könkäällä erään metsätien risteyksessä on heiteltynä jätesäkillinen joko poron tai hirvenluita ja senverran lihaisia että haisevat kuvottavilta. eli selvä ympäristörikos. tienpäässä kyllä kaatuneet kyltit jossa eri kielillä että älä roskaa.

• lohitaloja törmällä

Kirjoitin tämän viestin tuonne Muonio-palstalle ensin, mutta sitten hoksasin, että kun teillä on hyvä vauhti päällä oman yhteisön kehittämisessä, tässä vähän lisää sinänsä iloista asiaa, vaikka tälle kävi huonosti:

Sunnuntai kävin tuossa Ylikyrön ja Tepaston välillä Ounasjokea kurpomassa, hauenjurmut mielessä. Vähänlaisesti oli kalaa, joten vaihdoin perholitkan harrin toivossa. Kyllä perhana oli aikamoinen jysäys vavassa siinä aamuyöstä. Nyt siellä on jättihauki, ajattelin.

Väsyttelin siinä parikymmentä minuttia ja sitten pääsin näkemään sen yhden kosken alapuolella, Lohi tai Taimen se on, ihan varmasti. Mitenköhän tämä minun ohut siimani kestää... Vielä kymmenen minuuttia juoksin ylös-alas kalan syökseillessä ennenkuin sain sen rannan tuntumaan niin, että voi haukikoukulla ylös vetää. No, se nyki siinä niin, että koukku tuli alhaalta kielen alta ja otsasta läpi.

Kyllä tämä lohi on, hopeakylkinen, pilkkuja vain keskiviivaan asti ja pyrstö lovella. Rapalan pikkupuntari näytti vähän vajaata 6 kiloa. Ei mitään merkkiä tai "rengastusta". Kaunis, ehjä ja terveennäköinen kala koukun lävistämää päätä lukuunottamatta. Olisiko tämä nyt nitä järvilohia, eli lohia jotka eivät vaella... Tuskin on tänä kesänä noussut Kemijokea ja Ounasjokea.

Vähän tuli paha mieli, oisi kyllä voinut päästää takaisin kasvamaan ja kutemaan ja sukuaan jatkamaan, jos ei olisi koukku noin huonosti läpi tullut. Pitääpä ottaa seuraavalla kerralla se haavi mukaan eikä haukikoukkua. Noita haukia on kyllä nyt suuremmallakin syyllä pois otettava, että lohenpojat saavat kasvaa ja varttua rauhassa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      35
      10474
    2. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      42
      5572
    3. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      43
      5133
    4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      203
      3891
    5. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3568
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3523
    7. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3036
    8. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      78
      2874
    9. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      44
      2683
    10. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      56