Lihavat naiset

V M

Olen 25-vuotias mies ja olen nyt viimein myöntänyt itselleni, että pidän lihavista naisista.

Asian myöntämiseen meni minulta kauan. Ehkä syy oli siinä, etten olisi koskaan "kehdannut" esitellä kavereilleni naista, joka ei myös heidän mielestä olisi hyvännäköinen. Siksi tapailinkin lähinnä hoikkia naisia. Nyt kuitenkin olen päättänyt, että asia muuttuu, ja jos joskus vielä seurustelen, niin valitsen naisen, joka miellyttää minun silmääni, ja annan muiden ajatella mitä haluavat. Tietenkään ulkonäkö ei ole se tärkein asia, mutta toisaalta kyllä moni kertoo esimerkiksi pitävänsä blondeista tms. joten kai minäkin saan asettaa tämän kriteerin?

Miksi muuten lihavista pitämistä tunnutaan pitävän jonkin sortin fetissinä, mutta vaikka blondeista/bruneteista/punapäistä pitäminen on ihan normaali mieltymys?

44

3343

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...............

Koska se poikkeaa yleisistä kauneusihanteista. Sitten toki taas kaikki on niin suhteellista. Onhan paljon lopulta miehiä, jotka eivät tykkää siitä, että koskiessa ne naisen luut liikaa tuntuu vaan on pehmonen. Mutta tämä ei tarkoita, että pitäisi olla erityisen lihava vaikka kansankielessä lihavuuden raja tuntuu jatkuvasti laskevan. Sitten taas lihavien tykkäämisestä on medioissa puhuttu aika paljon siinä mielessä, että se lihava on oikeasti superlihava, sairaalloisen lihava. Pahimmillaan jopa sekään ei riitä vaan halutaan toisesta niin lihava, että tämän terveys kärsii eikä pääse edes liikkumaan. Ja tästähän nyt tuskin sinulla ei ole kysymys. Mutta tuollaisia dokkareita/leffoja/lehtijuttuja löytyy juuri näistä sairaammista tapauksista ja se muokkaa käsitystä se sotii niin länkkärikauneusihannetta vastaan.

Mutta ihanaa kuulla, että se itsetunto ja luottamus sekä ITSENSÄ asettaminen terveellä tavalla etusijalle omissa parisuhdevalinnoissaan on tullut sinulle tärkeäksi, oli se sun ihanne hoikka/lihava/lihaksikas/pitkä/pätkä/mitä tahansa. Ja ehdottomasti saat yhtälailla tunnistaa itsessäsi ne omat mieltymyksesi ja mennä niiden eikä muiden mukaan, varsinkin kun se ulkokuori ei nyt ole ainoa asia kun ajatellaan ihan parisuhdetasolla niin miksi et. Ihan samalla tavalla jos pitäisit hoikista/kurvikkaista/mistä milloinkin. Ja nuorempanahan ne kaverien mielipiteet vaikuttaa niin paljon ja moni juuri tuossa sun iässä tekee ihan saman päätöksen. Toivottavasti jossain vaiheessa et edes ärsyynny siitä, jos koet että muut haluavat puolestasi määritellä kenen kanssa sinun tulisi haluta olla.

En mä kyllä ole oikeasti huomannut sitten teiniaikojen, että ihmiset edes jaksaisivat niin välittää siitä minkä näköisen ihmisen kanssa muut pariutuu. Täällä netissähän nyt jotkut omantapaiset ihmiset voivat heittää vaikka mitä sontaa ja elää sitä muiden elämää, mutta ei niistä kannata perustaa.

• V M

Tuossa on kyllä sinulla pointti. Mietin itsekin, että onko kyseessä jokin fetissi, mutta se voi johtua juuri tuosta, että itsekin olen nähnyt sen dokumentin (olisikohan ollut kysymyksessä 4D:n laatudokumentti?), jossa mies lihotti ja lihotti vaimoaan. Tosiaankaan siitä ei ole kysymys.

Niin, se on kyllä kumma juttu, miten ympäristö asettaa tiettyjä paineita. Itsekin mietin, mitä minusta puhutaan selän takana, vaikka mitä sillä on väliä? Ja toki täytyy myöntää, että kyllähän se hivelee itsetuntoa, kun kaverit katsoo tyttöystävääni kateellisena...

Omassa kaveripiirissä huomaa kyllä vieläkin, että spekuloidaan sitä, minkä näköisen naisen kanssa kukakin seurustelee. Tosin nyt kun ollaan jo menty 20 ikävuoden yli, niin mauton ulkonäön arvostelu on kuitenkin jäänyt paljolti pois. Jotenkin kuitenkin edelleen jäänyt olo, että mitähän minusta puhutaan, jos tyttöystäväni ei toteutakaan kauneusihanteita.

• ..................
        V M kirjoitti:

Tuossa on kyllä sinulla pointti. Mietin itsekin, että onko kyseessä jokin fetissi, mutta se voi johtua juuri tuosta, että itsekin olen nähnyt sen dokumentin (olisikohan ollut kysymyksessä 4D:n laatudokumentti?), jossa mies lihotti ja lihotti vaimoaan. Tosiaankaan siitä ei ole kysymys.

Niin, se on kyllä kumma juttu, miten ympäristö asettaa tiettyjä paineita. Itsekin mietin, mitä minusta puhutaan selän takana, vaikka mitä sillä on väliä? Ja toki täytyy myöntää, että kyllähän se hivelee itsetuntoa, kun kaverit katsoo tyttöystävääni kateellisena...

Omassa kaveripiirissä huomaa kyllä vieläkin, että spekuloidaan sitä, minkä näköisen naisen kanssa kukakin seurustelee. Tosin nyt kun ollaan jo menty 20 ikävuoden yli, niin mauton ulkonäön arvostelu on kuitenkin jäänyt paljolti pois. Jotenkin kuitenkin edelleen jäänyt olo, että mitähän minusta puhutaan, jos tyttöystäväni ei toteutakaan kauneusihanteita.

Jos oikeasti edes jaksaa puhua kavereidensa tyttöystävien/poikaystävien ulkonäöstä ainakaan negatiiviseen sävyyn tai ajatella jotain, jos on vaikkapa lihava kumppani, niin tulee mieleen, että ei ole paljoakaan kokemusta seurustelusta, korkeintaan lyhyitä ja pintapuolisia suhteita. Tietenkin minun silmääni oma mies on komeuden huipentuma ja viehättää minua erityisen paljon, mutta on hänenkin olemuksessaan piirre, joka sotii yleisiä komeusihanteita vastaan. Mutta nyt kun aloin ajattelemaan, niin ei mulle ole ikinä tullut mieleenkään, että tuttavat/ystävät ajattelesivat hänessä sitä piirettä. Päinvastoin kyllä mä sisimmissäni tunnen erittäin paljon juuri ylpeyttä siitä, millaisen ihmisen kanssa sitä elää, koska parisuhde on onnellinen monien vuosien jälkeen - vieläkin, arjen rankkuudesta huolimatta. Hän on huomioiva, uskollinen, vakaa ja aiheuttaa niin paljon iloa. Jotenkin tuollaiset ystävien kumppaneiden kilot tai muut asiat tuntuvat oikeasti niin vähäpätöisiltä kun sitä alkaa olemaan kaikenlaisia parisuhteita takana ystäväpiirissä, erittäin rankkoja ja ahdistavia myös. Pikkuongelmista lähtien.

Eli veikkaanpa, että jos löydät ikinä ihmisen, jonka itse koet mahtavaksi ulkoisesti ja sisäisesti ja tiiminne toimii läpi vuosien ja riidatkin osaa käydä läpi ja sopia rakentavassa hengessä, niin siinä ei edes ne miespuolisetkaan kaverit jaksa kiloja ajatella, kun alkaa näkemään mikä parisuhteesta tekee hyvän ja mikä voi tehdä siitä täyden helvetin. Sellaisessa tilanteessa veikkaan, että tunnet enempi ylpeyttä ja iloa parisuhteestasi, kuin minkään Angelina Jolien tai Pamela Anderson kopion kanssa. ;)

En muista ikinä, että olisi tullut puhuttua toisen ulkomuodosta. Siitä kylläkin, jos toinen pettää tai kummankin parisuhde tuntuu vain olevan pelkkää riitelyä ja kummatkin pakenee sitä suhdetta ja kärsivät siitä. Näitä sitä tulee ihmeteltyä, että miksi ihmeessä sellaisessa suhteessa on - ei niitä, joissa ihmiset keskenään onnellisia, mutta eivät vältämättä kauniita ja komeita. Ehkä sellaiset tapaukset, jotka eivät niin ole kokeneet niitä ylä- ja alamäkiä parisuhteissa jaksavat länkyttää väärän muotosista nenistä ja liikakiloista, mutta ei oikein muuten. Tai mistäs minä tiedän jos miesten kesken eri juttu.

• niin kyllä muuttuu
        V M kirjoitti:

ikä lisää suvaitsevaisuutta, ainakin joillakin ja ainakin joiltakin osin :)

• lihava nainenn

olen itse lihava nainen, kiva jos joku meistäkin tykkää.
      Minua vaan kiinnostaa että miten lihava sinua oikein kiinnostaa? Pitääkö olla sairaalloisen lihava, vai miellyttääkö sinua vain "normaali lihavuus" (BMI alle 35).
      Olen itse 167 cm pitkä ja painan reilut 90 kg. En ole sairaalloisen lihava, mutta läski kylläkin. En ole kauppaamassa itseäni. Kiinnostaa vaan tietää että voisiko joku oikeasti olla minusta kiinnostunut lihavuudestani huolimatta. Tarkoitukseni ei ole tästä lihota lisää vaan ennemminkin laihtua!

• dsdfssd

Ei tuo 167/reilu 90kg nyt edes ole paha. Olet saman kokoinen kun mun äiti ja hän ei ole todellakaan mikään läskI/lihava tms, melkeimpä sanoisin normaali koska hänellä on niin tasaisesti kertynyt kaikki.

• 235656

Ei sun kohdalla nyt voi LIHAVUUDESTA! puhua. Luoja paratkoon..pullukka/tukevahko oot ehkä,mutta et missään nimessä lihava.

• V M

Niin. Olen huono arvioimaan, miltä jokin tietty painoindeksi näyttää. En myös osaa arvioida ihmisten painoja, joten siinä mielessä hankala sanoa.

Kuitenkin, oma mieltymykseni tarkoittaa ihmistä, jolla on selkeää ylipainoa, eli voi mennä myös kuvailun "pyöreä" tai "hieman pulska" yli. Kuten mmm82 asian ilmaisi "selvästi ylipainoinen, mutta kuitenkin elää ihan normaalia elämää, töitä/koulua, kavereita on, harrastuksia on jne."

• lihava nainenn
        V M kirjoitti:

Niin. Olen huono arvioimaan, miltä jokin tietty painoindeksi näyttää. En myös osaa arvioida ihmisten painoja, joten siinä mielessä hankala sanoa.

Kuitenkin, oma mieltymykseni tarkoittaa ihmistä, jolla on selkeää ylipainoa, eli voi mennä myös kuvailun "pyöreä" tai "hieman pulska" yli. Kuten mmm82 asian ilmaisi "selvästi ylipainoinen, mutta kuitenkin elää ihan normaalia elämää, töitä/koulua, kavereita on, harrastuksia on jne."

eli toivoa kaiketi on....

• ...
        235656 kirjoitti:

Ei sun kohdalla nyt voi LIHAVUUDESTA! puhua. Luoja paratkoon..pullukka/tukevahko oot ehkä,mutta et missään nimessä lihava.

Ai että noilla mitoillako ei muka ole lihava? Kyllä on, ja mä voin hyvällä omallatunnolla sanoa niin koska itellä on melkein samat mitat. Ja pidän itseäni lihavana, mutta moni ei varmaan tajua mun painavan niin paljon. Mutta toisaalta mua on nuorena haukkuttu läskiksi, vaikka painoin yli 20 kg vähemmän kuin nyt ja pituutta oli vain muutama sentti vähemmän kuin nyt.

• Mä kanssa aloin
        ... kirjoitti:

Ai että noilla mitoillako ei muka ole lihava? Kyllä on, ja mä voin hyvällä omallatunnolla sanoa niin koska itellä on melkein samat mitat. Ja pidän itseäni lihavana, mutta moni ei varmaan tajua mun painavan niin paljon. Mutta toisaalta mua on nuorena haukkuttu läskiksi, vaikka painoin yli 20 kg vähemmän kuin nyt ja pituutta oli vain muutama sentti vähemmän kuin nyt.

miettiä samaa. Mä olen saman pituinen ja painan vähän alle 80 ja olen kyllä ihan reilusti lihava! Ja sitä mieltä on miehetkin, niin paljon haukkumista saan kuulla ihan päivittäin!

• uteziurxsfylcg
        235656 kirjoitti:

Siinä on kuule 30kg liikaa, ei todellakaan puhuta mistään tukevasta eikä pullukasta vaan lihavasta. Vaarallisesta ylipainosta jopa.

Mun mielestäni läski on rumaa, lihavuus tekee ihmisestä ruman ulkoisesti, mutta en helvetissä mene sellaista kenellekään päin naamaa sanomaan. Lihavan naisen näkeminen saa usein surkuttelemaan että miksi tuokin on päästänyt itsensä tuohon kuntoon, riskeeraa terveytensä ja olisi hirmu kauniskin parikymppiä keveämpänä. Toki jokainen saa olla niin paksu kuin haluaa, mutta míkäli siitä lihavuudesta kärsii, eikä pidä kropastaan niin sitten dietille eikä vikistä miten pahalta tuntuu olla paksu.

• jonkun ihanne
        Mä kanssa aloin kirjoitti:

miettiä samaa. Mä olen saman pituinen ja painan vähän alle 80 ja olen kyllä ihan reilusti lihava! Ja sitä mieltä on miehetkin, niin paljon haukkumista saan kuulla ihan päivittäin!

Siis onko oikeasti totta että ihmistä haukutaan pelkästään ulkonäön perusteella päivittäin? Jotain käsittämätöntä, että joku kokee oikeudekseen kommentoida toisen ulkonäköä negatiiviseen sävyyn. Itse olen hoikka ja minullakin on tuttavia, joilla on ongelmia lihavien kanssa, tyyliin supisevat jostain puolitutusta että voisi sekin laihduttaa tms. Mutten ole ajatellut että kukaan voisi olla niin moukka että sanoo asiasta suoraan kohteelle. Tekisi mieli sanoa heille että joo ja sinä voisit mennä nenäleikkaukseen tai tehdä jotain noille finneille, kynsille, hiuksille jne. KUKAAN ei ole täydellinen ja jokaisella on omat ulkonäölliset puutteensa. Se että haukkuu toisia kertoo vain ja ainoastaan haukkujan itsetunto-ongelmista ja hänen maailmansa pienuudesta.

• V M
        jonkun ihanne kirjoitti:

Siis onko oikeasti totta että ihmistä haukutaan pelkästään ulkonäön perusteella päivittäin? Jotain käsittämätöntä, että joku kokee oikeudekseen kommentoida toisen ulkonäköä negatiiviseen sävyyn. Itse olen hoikka ja minullakin on tuttavia, joilla on ongelmia lihavien kanssa, tyyliin supisevat jostain puolitutusta että voisi sekin laihduttaa tms. Mutten ole ajatellut että kukaan voisi olla niin moukka että sanoo asiasta suoraan kohteelle. Tekisi mieli sanoa heille että joo ja sinä voisit mennä nenäleikkaukseen tai tehdä jotain noille finneille, kynsille, hiuksille jne. KUKAAN ei ole täydellinen ja jokaisella on omat ulkonäölliset puutteensa. Se että haukkuu toisia kertoo vain ja ainoastaan haukkujan itsetunto-ongelmista ja hänen maailmansa pienuudesta.

Olen kyllä tuossa asiassa täysin samaa mieltä. On oikeastaan aika kamalaa kuunneltavaa, kuinka paljon ihmiset huolehtivat toisten (tuntemattomienkin) ulkonäöstä. Hyvin usein kuulee, esimerkiksi julkisissa, keskustelua tyyliin "karmeeta, kun ihmiset pukeutuu noin kesällä, läskit vain höllyy". Sinänsä mielenkiintoinen keskustelu, koska kesäkuumalla yleensä on mukavampi pukeutua vähempiin vaatteisiin.

Ei sen puoleen. Usein kuulee myös arvioitavan toisten ihmisten laihuutta. Ehkä jopa enemmän kuin lihavuutta. "Voi kauheeta kun se on laiha, vois syödä enemmän". Ei se ole sen parempi.

Itse olen pyrkinyt nykyään ennemmin ihailemaan kauneutta kuin kauhistelemaan rumuutta. Siitä tulee itsellekin parempi mieli.

• Anonyymi

Itse tykään myös kovasti, että nainen on pulska ja että on pömppis ja iso takamus
        Esim. tämä on oikein nätti, tosin onko tämä nyt edes "lihava".

https://rantsofacurvelover.tumblr.com/post/167076250791/bodypositivism-aliss-bonython

Tai tämmöinen

https://rantsofacurvelover.tumblr.com/post/167111890816

Tämmöisiä on Suomessakin aika paljon. Kerrassaan aivan suloinen vaikka tätä varmaan voi sanoa jo lihavaksi mutta juuri siksi se onkin näistä paras.

https://i.pinimg.com/originals/7b/27/40/7b274096d1d1adcfd794a2c5db84f135.jpg

• Big bum
      • ...................

tossa yks kerta ystävän kanssa tanssiessa huomasin, että hän oli kyllä tosi pieni ja kapoinen (useiden miesten mieleen), musta hän tuntui lähinnä puupökkelöltä..en tajua, miks naisihanne on usein 10-vuotiaan kokoinen nainen. rehevämmän ystävän kanssa tanssiessa oli menoa ja meininkiä, myös jotain, mistä ottaa kiinni.

• Peukut ylös

On löynyt siis yksi mies joka tykkää lihavista (aloittaja) ja tällä hetkellä seitsemän läskiä naista komppaa häntä.

• ...........

Ei noissa vastauksissa nyt niin älytöntä peesausta ole ollut. No toki muutama, jotka ovat sanoneet, että "hyvä kun meillekin löytyy ottajia", mutta se nyt on ihan normaalia missä tahansa keskustelussa, joka koskee ihannetta, ainahan niihin joku tulee huikkamaan, että minä sovin juuri tuohon mitä vaadit. Mutta eipähän siinä mitään pahaa edes ole.

Itse asiassa olen hyvinkin yllättynyt siitä miten asiallinen keskustelu on ollut, ottaen huomioon että aiheena on noinkin tulenarka juttu kuin naisen lihavuus. Onko tämä viestisi nyt sitten joku (säälittävä) yritys saada keskustelu menemään siihen normaaliin eipäs-juupasväittelyyn ja haukutaan kaikki -malliin.

• ...

Ai seitsemän naista komppaa?..Et ole ilmeisesti lukenut kunnolla, koska minä ja yksi toinen ainakin pidämme itseämme lihavina ja ymmärrämme, ettei miehet pidä lihavista naisista vaikka ei mitään superläskejä oltaisikaan.

• Tyytyväinen XL-naine

MIES! Kunnon mies ei välitä jos naisella on vähän pyöreyttä jos ihminen on muuten ihana ja hyvä. Silloin vasta mies on mies kun ei odota saavansa mitään missitikkuliinaa jolla isot rinnat ja tiukka peppu. Silloin olet omannut sen rakkauden tärkeimmän pointin...ihminen voi olla erittäin kaunis vaikka olisikin pyöreä, sillä sisin merkitsee enemmän, kuin ulkomuoto. Se että on hyvä olla yhdessä ja rakastaa toista juuri sellaisena kuin hän on;)

• jaaaaaaaaa

Oikeastaan tuota täytyy nyt sen verran korjata, että aloittajasta on tullut mies, koska hän kavereista välittämättä haluaa juuri sellaisen naisen, jonka kanssa itse viihtyy. Koska eivät kaikki pyöreydestä tykkää, mutta sellaisia ominaisuuksia, josta joku voisi ilkeästi kuitata löytyy varmasti meistä jokaisesta.

• tytteliiiiiiiiiiiiii

ei se tarkoita että ap:st on tullut mies kun hän haluaa lihavan tyttöystävän. Kyllä voi olla MIES vaikka haluaisikin hoikan naisen itselleen.
        Mies hänestä on tullut sen takia, että uskaltaa nyt myöntää että viehättyy isommista naisista ja häntä ei enää kiinnosta mitä tuttava piiri ajattelee hänen tyttöystävästään, vaikka hän ei täyttäisi valtaväestön kauneusihanteita.

Vaikken ole itsekään mikään hoikka, niin ärsyttää tuo useiden isojen naisten haukkuminen laihempia kanssasisariaan (niin kuin toiste päinkin) että "tosimies haluaa pyöreän naisen, homot haluaa pojan näköisen yms" . Haisee lähinnä katkeruudelta...

Kun kumminkin jokaiselle löytää ottajansa, niin miksi mollata toisia?

• olen aivan samaa mieltä aloittajan kanssa siitä asiasta että minäkin tykkään yli kaiken lihavista naisista. En sairaalloisen lihavista mutta sellainen 100- 150kg painava nainen on juuuri minun makuun. Olen seurustellut hoikkienkin naisten kanssa mutta ei ne sytytä samalla tavalla kuin rehevän pehmeä nainen jolla on todellakin muotoja mitä hyväillä. Kunpa löytyisi minullekin se minun ihannenainen

• tytteliiiiiiiiiiiiii

mutta jos nainen painaa 100-150 kiloa, niin hän todennäköisesti on siinä vaihheessa sairaaloisen lihava. Ellei sitten ole 2metriä pitkä.
        Harva yli 100 kg nainen on enää viehättävä, kun heillä tuppaa läski tulemaan jo joka paikasta, eikä enää minkäänlaisia selkeitä linjoja ole.
        Enkä tarkoita, että lihavampi nainen ei voisi olla kaunis, vaan että silloin kun menee överiksi, niin se menee. Jotkut lihavat naiset ovat oikein kauniita, kun heille on levittäytynyt läskit tasaisesti ympäri kehoa, eivätkä ole tasaisia pötkylöitä tai pyöreitä palloja.

• Mies22vkl

Lihavuus ei ole terveellistä, joten siitä pitäminen on monesta outoa. Itse pidän hyvin hoikista naisista ja mielestäni on aika yhdentekevää jos joku tykkää pyöreistä naisista. Minulle on ainakin yhdentekevää onko kaverini tyttöystävä kaunis vai ruma kun se on nimenomaan kaverini tyttöystävä eikä minun. En minä valitse kavereitakaan ulkonäön perusteella, joten miten heidän kumppaneiden ulkonäöllä olisi mitään merkitystä minulle?

Eli mielestäni olet ollut aika hölmö kun olet valinnut tyttöystäväsi kavereidesi mieltymysten mukaan ja nyt viisastuttuasi vain etsimään pyöreämpiä naisia. Kannattaa kuitenkin muistaa, että pyöreys ei ole terveellistä kun tietty raja ylitetään. Ei siis kannata kannustaa lihavaa tyttöystävää syömään lisää roskaa.

• mies44vv

Yleensä sä kirjotat kamalaa paskaa, mut nyt tuli täyttä asiaa. Jumalauta :) Asiaa mies.

• V M

En nyt ole täysin samaa mieltä. Ensinnäkin kauneusihanteet ovat aikaan sidottuja ilmiöitä. Toiseksi, jos nykyinen kauneusihanne on hoikka nainen, jolla on isot rinnat, niin se on melko epärealistinen ihanne. Toisekseen nykyään ei ehkä voida puhua vain yhdestä kauneusihanteesta.

Totta tuo. Olen ollut todella hölmö, kun en ole noudattanut omaa mieltymystäni, vaan jättänyt jopa tilaisuuksia käyttämättä, koska "tuo on sen näköinen, että mitä nyt kaveritkin sanois!?". Ja hyvä kuulla, ettei kaverin kumppanin ulkonäöllä ole juurikaan merkitystä -- vaikka sitä jo olen ounastellutkin.

Tavoitteena on kuitenkin löytää nainen, joka on tarpeeksi kypsä valitsemaan oman ruokavalionsa. Muista myös, ettei liika laihuuskaan ole hyväksi. Ethän siis kannusta tyttöystävääsi jättämään syömättä?

• Super-ed
        V M kirjoitti:

En nyt ole täysin samaa mieltä. Ensinnäkin kauneusihanteet ovat aikaan sidottuja ilmiöitä. Toiseksi, jos nykyinen kauneusihanne on hoikka nainen, jolla on isot rinnat, niin se on melko epärealistinen ihanne. Toisekseen nykyään ei ehkä voida puhua vain yhdestä kauneusihanteesta.

Totta tuo. Olen ollut todella hölmö, kun en ole noudattanut omaa mieltymystäni, vaan jättänyt jopa tilaisuuksia käyttämättä, koska "tuo on sen näköinen, että mitä nyt kaveritkin sanois!?". Ja hyvä kuulla, ettei kaverin kumppanin ulkonäöllä ole juurikaan merkitystä -- vaikka sitä jo olen ounastellutkin.

Tavoitteena on kuitenkin löytää nainen, joka on tarpeeksi kypsä valitsemaan oman ruokavalionsa. Muista myös, ettei liika laihuuskaan ole hyväksi. Ethän siis kannusta tyttöystävääsi jättämään syömättä?

"Ethän siis kannusta tyttöystävääsi jättämään syömättä? "

En kannusta minäkään, mutta ehdottomasti syömään terveellisesti ja liikkumaan.

Toisaalta ei jaksa mitään kunto-, laihdtus ja elämäntapaprojektia aloittaa toisen puolesta joka ei ole aiemmin ollut niin KYPSÄ että osaisi huolehtia itsestään ja omasta kehostaan edes sen vertaa.

Kenenkään terapeutiksi tai personal traineriksi ei jaksa alkaa, eikä myöskään sirkustirehtööriksi ohjaamaan norsuja ja hylkeitä.

Keho yleensä kertoo onko tarpeeksi virkeyttä, reippautta ja tahtoa vai onko vain lössähtänyt laiskimus jolla on kova yritys ehkä toisinaan muttei lopullista draivia olla oma normaalipainoinen itsensä.

Tahdottoman olion kanssa oleminen on aika väsyttävää. Mistä muusta se lihavuus kertoo?

• 17+16

vapauttava tunne, muistan kyllä kuinka itsekkin nuorempana kamppailin saman pelon kanssa mutta päästyäni siitä yli on naismaailmakin auennut eri tavalla. Näen kaikenlaista kaunista siellä missä enemmistö ei näe ja se on ihan mun etu.

• Super-ed

Mitä kaunista lihavuudessa on?

Ymmärrän että olet nainen joka kirjoitti aikuistumisesta, mutta oikea aikuinen ymmärtää että aikuisen on pidettävä huoli myös omasta kropastaan eikä vain istuttava pitsaa tunkemassa pitkittäin ja poikittain suoraan ahteriin.

Toisten mielipiteet sikseen, mutta mitä iloa on oikeasti lihavasta kumppanista kenellekään?

Makuja on tietysti monia, mikäpäs minä olen arvostelemaan tietysti jos tykkää sellaisesta.
        Ainakin valinnanvaraa nykyään on tosiaan sitten enemmän.

• 17+16
        Super-ed kirjoitti:

Ymmärrän että olet nainen joka kirjoitti aikuistumisesta, mutta oikea aikuinen ymmärtää että aikuisen on pidettävä huoli myös omasta kropastaan eikä vain istuttava pitsaa tunkemassa pitkittäin ja poikittain suoraan ahteriin.

Toisten mielipiteet sikseen, mutta mitä iloa on oikeasti lihavasta kumppanista kenellekään?

Makuja on tietysti monia, mikäpäs minä olen arvostelemaan tietysti jos tykkää sellaisesta.

ymmärtää mitä kaunista siinä on. Riittää kun ymmärrät että kauneus ei o absoluuttinen määritys eikä varsinkaan just sun kauneuden käsityksen mukainen.
        "Mitä iloa on oikeasti lihavasta kumppanista kellekään" kysymyksesi osoittaa jotenkin rajotunutta ymmärrystä tai kapeaa käsitystä ilosta.

Sun ymmärryksessä on joka tapauksessa jotain vialla jos ymmärrät mun olevan nainen.

• good heart
        Super-ed kirjoitti:

"mitä iloa on oikeasti lihavasta kumppanista kenellekään? "

Sinusta ei ainakaan henkisesti ole iloa kenellekään. Ja tuo joka tykkää todella hoikista naisista vaikuttaa ällistyttävältä tiukkikselta ja kuntoilufriikiltä.

Mitä vanhemmaksi tule, sitä harvemmassa on sellaiset miehet joilla on hyvä sydän. Ei haittaa ylipaino eikä alipaino. Pinta on vaan pintaa eikä todellisessa rakkaudessa merkitse mitään. Ulkonäköjutut jääkööt bimboille mietittäviksi. Bimboja on siis miehissäkin.

• opettajatar-
        Super-ed kirjoitti:

"oikea aikuinen ymmärtää että aikuisen on pidettävä huoli myös omasta kropastaan eikä vain istuttava pitsaa tunkemassa pitkittäin ja poikittain suoraan ahteriin."

Lienee melkoisen yleistä, että lihavien ihmisten kuvitellaan vain istuvan ja syövän. Näinhän asia ei kuitenkaan mene. Tottakai on syönyt yli omien tarpeidensa, jos on lihava, mutta myös lihavuus on niin suhteellista ja eri ihminen voi olla toisen silmissä lihava ja toisen silmissä ei.

Itse olen lihava, 165cm/60kg. Huomaan tuon lihavuuteni etenkin nyt kesällä, uimarannat ovat karmein muistutus siitä. OIkeasti hoikilla naisilla jää rako reisien väliin kävellessä, lonkkaluut näkyvät ja vatsa on ihan litteä istuessakin. Minulla sitä vastoin tulee vatsamakkara istuessani, reiteni osuvat yhteen kävellessä ja käsivarsissani on muotoa ja pehmeyttä.

Mitenkö sitten elän? Olen entinen voimistelija enkä voi olla ilman liikuntaa. Talvella käyn salilla ja monipuolisesti ryhmäliikunnassa, lemppareina spinning ja bodypump. Kesällä lenkkeilen kävellen, juosten ja rulliksilla. Syön perusruokaa, mielellään kaksi lämmintä ateriaa päivässä, paljon kasviksia ja hedelmiä ja vettä. Syön myös herkkuja, jos mieli tekee, mutta en mielein määrin.

Silti olen lihava. On siis turha huudella, että kaikki lihavat elävät epäterveellisesti. Laihaksi pääsisin, jos eläisin paljon kontrolloidummalla ruokavaliolla (esim. vh), mutta en uskoisi jaksavani pingottaa koko elämääni. Nyt syön kesällä myös jäätelöä.

Raja normaalipainoisen ja lihavan välillä on hämärtynyt. Niin, painoindeksin mukaan olen normaali, mutta todennäköisesti monen silmissä lihava.

• 10cc
        opettajatar- kirjoitti:

"oikea aikuinen ymmärtää että aikuisen on pidettävä huoli myös omasta kropastaan eikä vain istuttava pitsaa tunkemassa pitkittäin ja poikittain suoraan ahteriin."

Lienee melkoisen yleistä, että lihavien ihmisten kuvitellaan vain istuvan ja syövän. Näinhän asia ei kuitenkaan mene. Tottakai on syönyt yli omien tarpeidensa, jos on lihava, mutta myös lihavuus on niin suhteellista ja eri ihminen voi olla toisen silmissä lihava ja toisen silmissä ei.

Itse olen lihava, 165cm/60kg. Huomaan tuon lihavuuteni etenkin nyt kesällä, uimarannat ovat karmein muistutus siitä. OIkeasti hoikilla naisilla jää rako reisien väliin kävellessä, lonkkaluut näkyvät ja vatsa on ihan litteä istuessakin. Minulla sitä vastoin tulee vatsamakkara istuessani, reiteni osuvat yhteen kävellessä ja käsivarsissani on muotoa ja pehmeyttä.

Mitenkö sitten elän? Olen entinen voimistelija enkä voi olla ilman liikuntaa. Talvella käyn salilla ja monipuolisesti ryhmäliikunnassa, lemppareina spinning ja bodypump. Kesällä lenkkeilen kävellen, juosten ja rulliksilla. Syön perusruokaa, mielellään kaksi lämmintä ateriaa päivässä, paljon kasviksia ja hedelmiä ja vettä. Syön myös herkkuja, jos mieli tekee, mutta en mielein määrin.

Silti olen lihava. On siis turha huudella, että kaikki lihavat elävät epäterveellisesti. Laihaksi pääsisin, jos eläisin paljon kontrolloidummalla ruokavaliolla (esim. vh), mutta en uskoisi jaksavani pingottaa koko elämääni. Nyt syön kesällä myös jäätelöä.

Raja normaalipainoisen ja lihavan välillä on hämärtynyt. Niin, painoindeksin mukaan olen normaali, mutta todennäköisesti monen silmissä lihava.

Opettajatar, olet normaalipainoinen, piste.

(Liikut paljon - > sinulla on siis lihaksiakin -> silti painoindeksikin on edelleen normaali -> et siis ole missään nimessä edes ylipainoinen saati sitten lihava.)

t/mies näkökulma

• ottaa päähän jo
        opettajatar- kirjoitti:

taas normaalipainon valittamassa läskeistään, hei haloo!!!Paina yli 100 kg ja tule sitten vinkumaan läskeistäs!

• Läski on ihanaa!

Esimerkiksi uimarannalla naisen voi juoksuttaa etukäteen veteen ja käyttää uimalauttana kun renkaita on valmiiksi ympärille. Ellei kyseessä ole vain raskas pohjaan uppoava kivi.

• ...

Niin, jos esim. mua käyttäisit uimapatjana niin "ihan vahingossa" voisin upottaa sut..

• Anonyymi

Mielenkiintoista

• minä en pidä

• Anonyymi00043

Ameriikois on isoja laardi-Liisoja. Rasva tirsuaa joka saumasta ja mayonees maistuu. Persiis on raahattavaa ja ku pysähtyy nii pinta liikkuu vielä minuutin. Muuten, jos eokko painaa yli 60 kiloa on se läski. Taimaaseen kun männöö ni on tiukkoo lihhoo !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      34
      3956
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1879
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1354
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1286
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      68
      1175
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      1031
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      941
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      331
      894
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      881
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      872
    Aihe