riippurintaiselle rintsikat

kärsiväriippuri

Mistä/minkälaiset kunnolliset rintsikat te muut riippurintaiset olette löytäneet? Onko kohotusleikkaus ainoa tapa päästä tästä riesasta eroon : (

Itselläni suuret, littanat riipparit, enkä löydä millään sopivia liivejä. Koko on noin 85 DD/E ja jotta liivit oikeasti nostaisivat ja tukisivat, niiden on oltava kaarituetut. Ilman tukia rintoihin sattuu, kun ne "venyvät". Kuppien pitäisi olla topatut, koska jos liivit näkyvät läpi, rintojen "valuessa" nännit ovat aivan eri kohdalla mikä näyttää aivan kauhealta. Push Upit on parhaat, mutta en ole löytänyt tämän kokoluokan Uppeja, käytössä on 10v vanhat Kappahlin push upit "vanhoilta hyviltä ajoilta" kun vielä meille isokokoisille löytyi vaatteita tavallisistakin kaupoista. Jos liiveissä ei ole kaaritukia, rinnat menevät lähes "kasin kerroin" eli koska ne ovat littanat riippuvat, ne voi vaikka taittaa kahtia. Melkein kaikissa rintsikoissa olkaimet valuvat käsivarsille ja joudun siksi sitomaan ne kuminauhalla. Tämä ei johdu liivien väärästä koosta vaan hartioideni alaspäin viistosta mallista. Minimizer-liivit näyttävät päälläni kamalilta, koska rinnat ovat luonnostaan naurettavan littanat ja jos niitä vielä litistää lisää, näytän rinnattomalta vaikka kuppikokoni onkin DD/E.

Täytän kunnallisen kohotusleikkauksen kriteerit, mutta kun ensiksi pitäisi laihduttaa ylipaino pois, että leikkaus olisi pitkänkin päälle hyödyttävä. Siihen asti täytyy kai vain kärsiä?

23

4214

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • c/d

urheiluliivejä voi kokeilla mutta ulkonäön kannalta kaarituelliset on parhaat. jos on t-paitaliivi, kuppi on niin paksua kangasta ettei nännit näy läpi oli niiden suunta mikä tahansa. onhan niitä marketeissa jo isojakin kokoja. helsingissä unioninkadulla on patricia liivikauppa, jonka myyjät neuvoo hyvin. vaikka erikoisliikkeet on kalliimpia, kyseessä on kuitenkin hyvinvoinnin kannalta niin keskeinen asia, että hyviin kannattaa sijoittaa.
      muuten, rinnat yleensä pienenee laihduttaessa (ja kasvaa lihoessa). ala uida säännöllisesti, hartiat vahvistuu, ryhti paranee ja se painokin voi pudota. nykyään on paljon monipuolisemmat liivivalikoimat kuin koskaan aiemmin.

• ei riipu - vielä

Asuinpaikastasi riippuen etsi kunnon liiviliike ja sovita/sovituta eri malleja. Jos ei tunnu hyvältä ÄLÄ OSTA. Itse käytän kaarituellisia, en halua mitään topattuja, kun ne tuntuu luonnottomilta ja kankeilta, oma kuppini on D. Urheiluliiveissäkin on ihan tavallisen näköisiä vaihtoehtoja, joissa on olkaimet takana ristissä ja pysyvät ylhäällä hyvin. Niitä voi hyvin käyttää töissä työvaatteiden alla.
      Olen joskus ostanut liivit myös KappAhlista ja Seppälästä mutta ei ne olleet hyviä.

• 75 FF-G

Hei! Itsellännikin on riippurinnat ja hyvät ja laadukkaat liivit ovat elinehto. Kuten itsekin olet huomannut niin kaarituet ovat välttämättömät. Kannatta käyttää aikaa hyvien liivien etsintään eikä luovuttaa helpolla. Itse tilaan nykyisin liivini suurimmaksi osaksi netistä ulkomailta, kun olen oppinut minkälaiset mallit itselle saattaisivat sopia ja on joku aavistus oikeasta koosta eri merkeillä. Asiantuntevissa liikkeissä käyn myös aina mahdollisuuksien mukaan, mutta harvoin löydän mitään, koska välttämättä ei juuri oikeaa kokoa ole paikalla. Olen myös oppinut miltä hyvä liivi tuntuu päällä, joten tiedän paremmin kuin asiantunteva myyjä mikä itselläni toimii. Silloin kun ostin pelkästään myyjän suosituksella liivit, niin ne ei ollutkaan hyvät enää kotona. Itselläni balconette malli toimii parhaiten. Se kohottaa rintoja hyvin. Ainut ongelma on että olkaimet tulevat niissä usein liian sivuille kun on huonon malliset hartiat ja olkaimet helposti luisuu vaikka koko on passeli. Full cup malli ei toimi minulla läheskään niin hyvin. Se ei kohota tarpeeksi ja painaa rintoja jotenkin keskeltä sivulle päin. Itse harvoin käytän topattuja liivejä. Tuo nänniongelma ei ole minulle mikään ongelma, koska kun laitan liivit päälle, asetan rinnan liivin kuppeihin, ja silloin myös nännit asettuu eteenpäin (vaikka ilman liivejä osoittaisi alaviistoon) ja jos liivit on kunnolliset, rinnat pysyy liivin sisällä ilman että sitä tarvitsisi päivän mittaan korjailla.

• toinen riippari

Jos olkaimet valuvat käsivarsillesi, liivit ovat väärää kokoa. Kun oikein istuva liivi on niin tukeva ympärysmitasta, että liivi pysyy kokonaan niiden varassa paikoillaan, silloin ei olkaimiin tule vetovoimaa ja ne kyllä pysyvät itsekseen paikalla. Myös tuo ajatuksesi, että kaarituet ovat ainoa jne, viittaa siihen, että käytät yhdistelmää liian pitkä ympärys ja liian pieni kuppi eli rinnat viimeisillä voimillaan roikkuvat liian pienen kupin kaaritukien varassa, koska ympärys ei tue. Oikein istuvassa liivissä alkaa olla noissa kokoluokissa aivan se ja sama, onko kaaritukea, sillä on merkitystä lähinnä rinnan alaosan muodon kannalta.

Eli kun ostat seuraavia liivejä, unohda vanhat kokokuvitelmasi ja sovita useampi liivi niin, että kun laitat liivin uloimpaan hakaseen, ympärysmitta on niin tiukka kuin vain mahdollista, testaa ainakin 80 ja 75. Siitä sitten lähdetään, vasta tiukalla ympäryksellä saat riippiksiin tuen. Vasta kun ympärysmittasi on oikein, voi lähteä arvailemaan kuppikokoa. Riippareita ei saa kurkkuun asti millään liivillä, eli jos olet käyttänyt liian pientä kuppia push-uppia tekemään nosteen, tullet pettymään uusien oikeankokoisten liiviesi kanssa. Mutta jos haluat liivit, jotka eivät matkusta, tai tunnu aina epäistuvilta, on koon oltava oikein.

Freya tekee ainakin hyvännäköisiä ja tukevia liivejä isorintaiselle. Itselleni vielä menevät tavalliset merkit, joten olen käyttänyt Freyaa vain bikineissä (esim. tämä nostaa ihan taatusti http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Freya-Swim-Supernova-soft-triangle-bikini-top&product_id=FBF-9533&size=&colour=Black), kun siinä se riipparius tulisi helpoiten esille.

Liiviliikkeissä, mm. Funky Lady voi käydä sovittamassa, osaavat neuvoa koon, ja jos kukkaro ei sieltä kärsi ostaa, tilaa Englannista, ainakin Figleaves on edullinen.

Kuvittelisin, että olet oikeasti noin kokoa 80E/F=34E, joten tuolta nettikaupasta kannattaa vilkaista ainakin nämä:

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Chantelle-Ultra-Invisible-tshirt-bra&product_id=CN-3202&size=34e&colour=Black (ei paras olkatuki, mutta tosi hyvännäköinen t-paidan alla - kannattaa tilata niukka ympärysmitta muuten sopivaan nähden, on väljä)

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Chantelle-Essensia-Invisibles-full-cup-t-shirt-bra-with-multiway-straps&product_id=CN-3261&size=34e&colour=Black (samalta valmistajalta toinen)

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Freya-Millie-underwired-balconette-bra&product_id=FRA-AA5920&size=34e&colour=Black (tosi kehuttu, ei ehkä peitä nännien kohtaa tarpeeksi)

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Ultimo-D-G-Miracle-D-G-solution-strapless-bra&product_id=UD-1115&size=34e&colour=Black (saat laitettua olkaimet ristiin selästä, lisää tukevuuden tunnetta)

Eli
      a) tarpeeksi tiukka ympärys
      b) ei rimpuloita olkaimia
      c) mieluiten balconette- tai fullcup-malli tai muuten sellainen liivi, ettei keskeltä ole leikkausta alas asti

• riipparit - nyyh

Kiitos vastauksestasi ja vinkeistä. Olkaimien valuminen ei omalla kohdallani johdu liian suuresta ympärysmitasta, koska tiedän erittäin hyvin missä kohtaa selkää (mahdollismman alhaalla) liivien pitäisi sijaita. Erikoisliikkeissä (ammattitaitoiset?) myyjät sanovat ympärysmitakseni 85-90 ja liivimerkistä riippuen se on juuri tuo. Ympärysmitta on mittanauhalla mitattuna 88-89cm. Jotkut 85cm liivit ovat niin tiukat, että niissä ei saa kunnolla henkeä ja jotkut 90cm liivit nousee selästä ylös.

Tämä olkainten valuminen on joillekin iso ongelma ja toiset eivät edes tunnista sitä. Itselläni on "paksu niska" ts niska-hartia-alue viettää alaspäin. Kun minua katsoo edestä päin, hartiani ovat voimakkaasti A-linjaiset. Olen myös huomannut sen, että kuminauhatyyliset olkaimet pysyvät hieman paremmin kuin sellaiset jotka eivät jousta. Kuminauha vain tuntuu niin ikävältä ja yleensä nämä kuminauhatyyliset ovat liian kapeita.

Rintsikat ovat kuulemma silloin sopivat ja hyvät, kun niitä ei huomaa laisinkaan. Parhaat liivini ovat ympärysmitaltaan liian suuret, eli nousevat selästä ylös, mutta niiden olemassaoloa ei edes huomaa, eikä olkaimetkaan valu. Pidän niitä yleensä kotioloissa, koska ne ei näytä kovin kivalta julkisella paikalla kun se takaosa nousee ylös.

Olen kokeillut useita kaarituettomia malleja ja kaikkien kanssa käy niin että rinnat meinaavat mennä niissä "kaksin kerroin" ja hölskyvät koko ajan. En tiedä onko sinulla riippurintoja tai kokemusta asiasta mutta littanat riipparit voi kääntää lähes täysin ylöspäin ja rinnan alapuolella pysyy vaikka kaulin tipahtamatta maahan. Eli ei niitä saa "muotoiltua" paikalleen ilman kaaritukia.

Täytyy tutustua antamiisi linkkeihin, jos vaikka niistä löytyisi lisää apua tilanteeseen.

• Kokojen kääntäminen

Pieni korjaus viestiisi, ympärys 80 on UK-mitoituksessa 36. Antamasi koko 34 on EU-mitoituksessa 75. Niitä UK-ympäryksiä ei siis pidä lähteä kääntämään laskemalla, vaan muistamalla vaikka vaan yhden vastaavuuden ja kääntämällä muut koot sen perusteella. Eli kun pitää mielessä vaikka että UK ympärys 34 on euromitoituksessa 75, on helppo päätellä, että UK 32 on euro 70, UK 36 on euro 80 jne.

• hmmm-hmmm
        riipparit - nyyh kirjoitti:

Kiitos vastauksestasi ja vinkeistä. Olkaimien valuminen ei omalla kohdallani johdu liian suuresta ympärysmitasta, koska tiedän erittäin hyvin missä kohtaa selkää (mahdollismman alhaalla) liivien pitäisi sijaita. Erikoisliikkeissä (ammattitaitoiset?) myyjät sanovat ympärysmitakseni 85-90 ja liivimerkistä riippuen se on juuri tuo. Ympärysmitta on mittanauhalla mitattuna 88-89cm. Jotkut 85cm liivit ovat niin tiukat, että niissä ei saa kunnolla henkeä ja jotkut 90cm liivit nousee selästä ylös.

Tämä olkainten valuminen on joillekin iso ongelma ja toiset eivät edes tunnista sitä. Itselläni on "paksu niska" ts niska-hartia-alue viettää alaspäin. Kun minua katsoo edestä päin, hartiani ovat voimakkaasti A-linjaiset. Olen myös huomannut sen, että kuminauhatyyliset olkaimet pysyvät hieman paremmin kuin sellaiset jotka eivät jousta. Kuminauha vain tuntuu niin ikävältä ja yleensä nämä kuminauhatyyliset ovat liian kapeita.

Rintsikat ovat kuulemma silloin sopivat ja hyvät, kun niitä ei huomaa laisinkaan. Parhaat liivini ovat ympärysmitaltaan liian suuret, eli nousevat selästä ylös, mutta niiden olemassaoloa ei edes huomaa, eikä olkaimetkaan valu. Pidän niitä yleensä kotioloissa, koska ne ei näytä kovin kivalta julkisella paikalla kun se takaosa nousee ylös.

Olen kokeillut useita kaarituettomia malleja ja kaikkien kanssa käy niin että rinnat meinaavat mennä niissä "kaksin kerroin" ja hölskyvät koko ajan. En tiedä onko sinulla riippurintoja tai kokemusta asiasta mutta littanat riipparit voi kääntää lähes täysin ylöspäin ja rinnan alapuolella pysyy vaikka kaulin tipahtamatta maahan. Eli ei niitä saa "muotoiltua" paikalleen ilman kaaritukia.

Täytyy tutustua antamiisi linkkeihin, jos vaikka niistä löytyisi lisää apua tilanteeseen.

Minulla myös a-linjaiset hartiat, ja aiemmin isoin ongelma liiveissäni oli se, että niiden olkaimet valuivat aivan jatkuvasti olkapäiltä. Ongelma korjaantui, kun liiviliikkeessä minut neuvottiin oikeaan kokoon eikä siis todellakaan mitattu millään mittanauhalla. Oikea kokoni oli reippaasti pienempi ympäryksestä ja isompi kupista kuin mitä olin käyttänyt.

Sanoisin, että tuolla kertomallasi rinnanalusmitalla olet lähempänä kokoa 80 tai jopa 75 kuin 85 tai 90, itsellänikin oikea rintaliivin ympärys on paljon pienempi kuin mittanauhalukema. Eli neuvoisin vielä kuitenkin kääntymään ammattitaitoisten myyjien puoleen kunnollisessa alusvaatekaupassa. Ehkä paikkakunnallasi on jokin parempi liike, joka osaisi neuvoa oikein. Koko vaihtelee eri merkeissä ja malleissa, ja se oikeakin ympäryskoko voi helposti tuntua liian tiukalta, jos kuppi on liian pieni.

Muuten mielestäni sanonta parhaat liivit ovat sellaiset joita ei tunne tai huomaa lainkaan, jota aikoinaan viljeltiin runsaastikin, on vanhentunut ja sitä ei pitäisi kenenkään käyttää ohjenuoranaan. Mielestäni oikea sanonta on, että rintaliivit ovat hyvät silloin kun niitä ei tarvitse miettiä lainkaan kun ne ovat käytössä. Ne eivät siis nouse selästä, niissä ei valu olkaimet eivätkä ne hankaa, kiristä, tarjoa liian vähäistä tukea tai tunnu muutenkaan epämukavilta ym. Ne tuntuvat kyllä päällä, mutta positiivisessa mielessä, siis siten, että ne tuntuvat mukavilta ja tukevilta ja antavat hyvän muodon rinnoille niin että vaatteetkin istuvat paremmin. Jos liivejä ei tunne eikä huomaa lainkaan ovat ne kyllä silloin auttamatta liian löysät.

• riippuuja roikkuu yh
        hmmm-hmmm kirjoitti:

Minulla myös a-linjaiset hartiat, ja aiemmin isoin ongelma liiveissäni oli se, että niiden olkaimet valuivat aivan jatkuvasti olkapäiltä. Ongelma korjaantui, kun liiviliikkeessä minut neuvottiin oikeaan kokoon eikä siis todellakaan mitattu millään mittanauhalla. Oikea kokoni oli reippaasti pienempi ympäryksestä ja isompi kupista kuin mitä olin käyttänyt.

Sanoisin, että tuolla kertomallasi rinnanalusmitalla olet lähempänä kokoa 80 tai jopa 75 kuin 85 tai 90, itsellänikin oikea rintaliivin ympärys on paljon pienempi kuin mittanauhalukema. Eli neuvoisin vielä kuitenkin kääntymään ammattitaitoisten myyjien puoleen kunnollisessa alusvaatekaupassa. Ehkä paikkakunnallasi on jokin parempi liike, joka osaisi neuvoa oikein. Koko vaihtelee eri merkeissä ja malleissa, ja se oikeakin ympäryskoko voi helposti tuntua liian tiukalta, jos kuppi on liian pieni.

Muuten mielestäni sanonta parhaat liivit ovat sellaiset joita ei tunne tai huomaa lainkaan, jota aikoinaan viljeltiin runsaastikin, on vanhentunut ja sitä ei pitäisi kenenkään käyttää ohjenuoranaan. Mielestäni oikea sanonta on, että rintaliivit ovat hyvät silloin kun niitä ei tarvitse miettiä lainkaan kun ne ovat käytössä. Ne eivät siis nouse selästä, niissä ei valu olkaimet eivätkä ne hankaa, kiristä, tarjoa liian vähäistä tukea tai tunnu muutenkaan epämukavilta ym. Ne tuntuvat kyllä päällä, mutta positiivisessa mielessä, siis siten, että ne tuntuvat mukavilta ja tukevilta ja antavat hyvän muodon rinnoille niin että vaatteetkin istuvat paremmin. Jos liivejä ei tunne eikä huomaa lainkaan ovat ne kyllä silloin auttamatta liian löysät.

Meitä on monenlaisia. Hieman harmittaa, että pyysin vinkkejä liiviongelmaani ja sain lähinnä palautetta siitä, että lukijoiden mielestä ostan ympärysmitaltaan liian suuria liivejä. Ikää ja kokemusta on todellakin jo sen verran, että tiedän kyllä milloin ympärsymitta on liian suuri ja samaten tuntuvat tietävän ammattitaitoiset erikoisliikkeiden myyjät, joissa olen käynyt. Silti olkaimet valuvat lähes kaikissa liiveissä. Ne joissa ei valu, ovat ikivanhoja kulahtaneita ja kaipaisi jo vähän vaihtelua...

Minulla on nytkin päällä "kotiliivit" joiden ympärysmitta on liian suuri eivätkä niiden olkaimet valu lainkaan, toisin kuin monissa minulle ympärysmitaltaan oikeissa liiveissä. Olkainten valuminen ei siis todellakaan johdu automaattisesti liian suuresta ympärysmitasta.

Sanottakoon vielä, että 80 - kokoiset liivit eivät mahdu lainkaan päälleni. Mittanauhalla mitattuna olen vajaat 90cm ja monet 80cm liivit ovat sitten niin tiukat että kun laitan ne normaalisti päälleni, eli hakaset kiinni vartalon "etupuolelta", ne ovat niin tiukat ettei niitä pysty kääntämään oikein päin, eli niin että hakaset ovat takana.. Monissa 85cm liiveissäkin läskit tursuavat selässä makkaroina liivien reunoilta mikä on aivan kauhean näköistä. Tämä kaikki on hyvin merkki/mallikohtaista ja sen vuoksi en oikein uskalla tilata netistä mitään kun on suuri riski palauttamiseen.

Liiviliikkeissä asioidessa on ollut se ongelma,. että siellä sovituskopissa liivit tuntuu ja näyttää hyvältä mutta sitten kun on ne liivit ostanut ja käyttää niitä, huomaa töissä päivän mittaan tai kävelyllä nostelevansa olkaimia koko ajan käsivarsilta pois. Mikään olkaimien säätäminen tms ei auta tähän ongelmaan. Olen joutunut sitomaan näihin liiveihin kuminauhan olkaimiin, liivien taakse. Sitten ei voi pitää kuin tietynlaisia vaatteita että ne eivät näkyisi ja kyllä se muutenkin harmittaa kun maksaa ensin jonkun 70euroa rintsikoista ja sit saa itse laittaa ylimäär. kuminauhoja että ne pysyy päällä.

No mutta tässä tuli nyt tätä voivottelua ihan riittämiin. Kai pitäisi vain saada itseään niskasta kiinni ja mennä kohotus/pienennysleikkaukseen, niin loppuisi tämä liiviongelma siihen.

• hmmm-hmmm
        riippuuja roikkuu yh kirjoitti:

Meitä on monenlaisia. Hieman harmittaa, että pyysin vinkkejä liiviongelmaani ja sain lähinnä palautetta siitä, että lukijoiden mielestä ostan ympärysmitaltaan liian suuria liivejä. Ikää ja kokemusta on todellakin jo sen verran, että tiedän kyllä milloin ympärsymitta on liian suuri ja samaten tuntuvat tietävän ammattitaitoiset erikoisliikkeiden myyjät, joissa olen käynyt. Silti olkaimet valuvat lähes kaikissa liiveissä. Ne joissa ei valu, ovat ikivanhoja kulahtaneita ja kaipaisi jo vähän vaihtelua...

Minulla on nytkin päällä "kotiliivit" joiden ympärysmitta on liian suuri eivätkä niiden olkaimet valu lainkaan, toisin kuin monissa minulle ympärysmitaltaan oikeissa liiveissä. Olkainten valuminen ei siis todellakaan johdu automaattisesti liian suuresta ympärysmitasta.

Sanottakoon vielä, että 80 - kokoiset liivit eivät mahdu lainkaan päälleni. Mittanauhalla mitattuna olen vajaat 90cm ja monet 80cm liivit ovat sitten niin tiukat että kun laitan ne normaalisti päälleni, eli hakaset kiinni vartalon "etupuolelta", ne ovat niin tiukat ettei niitä pysty kääntämään oikein päin, eli niin että hakaset ovat takana.. Monissa 85cm liiveissäkin läskit tursuavat selässä makkaroina liivien reunoilta mikä on aivan kauhean näköistä. Tämä kaikki on hyvin merkki/mallikohtaista ja sen vuoksi en oikein uskalla tilata netistä mitään kun on suuri riski palauttamiseen.

Liiviliikkeissä asioidessa on ollut se ongelma,. että siellä sovituskopissa liivit tuntuu ja näyttää hyvältä mutta sitten kun on ne liivit ostanut ja käyttää niitä, huomaa töissä päivän mittaan tai kävelyllä nostelevansa olkaimia koko ajan käsivarsilta pois. Mikään olkaimien säätäminen tms ei auta tähän ongelmaan. Olen joutunut sitomaan näihin liiveihin kuminauhan olkaimiin, liivien taakse. Sitten ei voi pitää kuin tietynlaisia vaatteita että ne eivät näkyisi ja kyllä se muutenkin harmittaa kun maksaa ensin jonkun 70euroa rintsikoista ja sit saa itse laittaa ylimäär. kuminauhoja että ne pysyy päällä.

No mutta tässä tuli nyt tätä voivottelua ihan riittämiin. Kai pitäisi vain saada itseään niskasta kiinni ja mennä kohotus/pienennysleikkaukseen, niin loppuisi tämä liiviongelma siihen.

Toi väärä koko on selitys suurimmalle osalle liiviongelmista, joten sen vuoksi ihmiset herkästi ottavat sen puheeksi täällä. Ei siitä kannata sen kummemmin harmistua, hyvähän se vaan on että oikean koon merkitys otetaan yhä uudestaan puheeksi.

Mutta kun se kerran ei sinun mielestäsi ole ongelmasi ydin, niin ehdottaisin että kokeilet liivejä, joissa saat olkaimet laitettua takaa ristiin. Esim. Panachen Zara voisi olla hyvä liivimalli sinulle, se on multiway-liivi ja lisäksi malliltaan push-up -tyyppinen josta mainitsit tykänneesi.

http://www.figleaves.com/uk/product.asp?product=Panache-Zara-plunge-multiway-bra&product_id=PA-5086&size=&colour=Nude

En tiedä oletko sellaisia kokeillut ja tämäkin on vain esimerkki siitä mitä tarkoitan, varmaan ihan Suomestakin löytyy näitä ns. multiway-liivejä sinun koossasi liiviliikkeistä (en ole varma koska shoppaan niin vähän enää nykyisin Suomessa). Eli silti varmaan kannattaa mennä alusvaateliikkeeseen, jossa otat puheeksi olkainongelmasi ja pyydät saada kokeilla multiway-liivejä, joissa saa olkaimet takaa ristiin. Tietysti jos hartiat ovat erittäin voimakkaasti a-linjaiset, niin voi olla ettei tästäkään ole apua. Mutta kannattaa ainakin kokeilla. Toivottavasti ratkaisu vihdoin löytyy, onnea hyvien liivien etsintään!

• -mathilde-
        Kokojen kääntäminen kirjoitti:

Pieni korjaus viestiisi, ympärys 80 on UK-mitoituksessa 36. Antamasi koko 34 on EU-mitoituksessa 75. Niitä UK-ympäryksiä ei siis pidä lähteä kääntämään laskemalla, vaan muistamalla vaikka vaan yhden vastaavuuden ja kääntämällä muut koot sen perusteella. Eli kun pitää mielessä vaikka että UK ympärys 34 on euromitoituksessa 75, on helppo päätellä, että UK 32 on euro 70, UK 36 on euro 80 jne.

Olen hieman erikoistunut liiveihin ja niiden ongelmiin, käyn usein ostoksilla ulkomailla, ja monet tuttavatkin pyytävät hankkimaan heille liivit, joten osaan pikkuisen auttaa sinua.

Valuvat olkaimet johtuvat aika usein siitä että liivimalli ei ole sopiva (jos siis ympärysmitta on okei). Nykyisissä balconette- ja push-up yms. malleissa on pyritty lisämään ns. dekoltee-aluetta, joten olkaimet ovat siirtyneet hyvin lähelle kainaloa. Jos on kapeat hartiat (varsinkin suhteessa kuppiin) tulee olkainten kanssa vaikeuksia.

Kannattaa siis valita (tietysti kaarituettu) klassisempi ns. full cup malli, jossa olkain istuu paremmin. Se tukee myös paremmin rintaa ylhäältä rinnan kaartuvalta kohdalta. Näissä on periaatteessa kahta mallia, joko rintojen välistä a) leveämpi tai sitten b) kapeampi. Lisäksi on plunge-malli, joka on aivan kapea rintojen välissä, joka ei tue niin hyvin kuin a) ja b) malli.

Olen ostanut yhdelle tuttavalleni liivejä, hänellä on koko 85D ja melko riippuva sekä löysä rinta kuten sinulla. Hänelle paras malli on keskeltä leveä full cup malli, jossa on erittäin hyvin muotoiltu liivi. Siinä kuppissa on lisäkappale myös rinnan ulkosivussa. Tälläinen liivi tukee rintaa alhaalta, rintojen välistä ja sivusta. Hänelle on sopinut parhaiten toppaamaton, kokeile sinäkin sellaista, mutta jos haluat topatun, suosittelen hieman muotoiltua kuppia (englanniksi 'moulded').

Koitin valita esimerkkejä liiveistä, joita valmistetaan sun koossa ja merkeistä, joita löytyy Suomesta. Mallien ja kokojen saatavuudestahan en voi mennä takuuseen :-)

Sinulle voisi sopia esim. Primadonnan Deauville full cup.
        http://www.bitsoflace.com/prima-donna-deauville-bra-full-cup.html

Jos rinta ei ole kovin painava, voisi sopia myös Twistin Teatime-liivin full cup (tai heidän City Trip liivi).
        http://www.rigbyandpeller.com/Brands/Prima_Donna/Teatime/r1876/p30359.aspx

Jos kaipaat hieman toppausta, Deauville spacer -malli ehkä toimisi myös:
        http://www.bitsoflace.com/prima-donna-deauville-bra-spacer.html

Huomaa kuinka full cupissa on se rinnan ulkoreunalla kulkeva pystysuora sauma: se pitää rinnan muodossa ja estää myös rinnan painoa sivusuunnassa vetämästä olkainta alas olkapäältä. Noissa Primadonnan liiveissä ja sen nuorekkaammassa merkissä Twistissä on siis leveä kohta nauhassa keskellä rintoja.

Jos se leveä osa ei sovi sinulle, sitten ehdotan että kokeilet vaikkapa Lejabyn Cassiopee full cupia:
        http://www.figleaves.com/us/product.asp?product_id=ELX-G50933&cookied=18/07/2010 152619
        siinä on kupin keskellä kaksi saumaa, jotka hieman tukevat rintaa. Olen kokeillut tätä mallia ja muistaakseni nosti aika kivasti myös sivusta.

En ole suuri Triumphin ystävä, mutta niitä myydään Suomessa yleisesti, joten laitan esimerkiksi mallin 300 W joka heidän liiveistään voisi olla sulle paras:
        http://triumph.timarco.fi/Product8b1c64ef-2c16-44a8-a9f4-6eda5711d7cc.aspx

Change ei ole mun suosikki, mutta myyjät ovat avuliaita ja liikeitä alkaa olla enemmän, joten jos ehdottomasti haluat push-upin, kokeilisin heiltä Charaden mallia Merlyn (aika kaunis liivi, mutta mun mielestä liian kapeat olkaimet):
        http://www.change.com/fi/mallisto/charade/spring_2010/
        Changesta muita kuin push-uppeja, ehkä Chicin Polly.

Kun menet kauppaan, ja löydät sopivat liivit, merkitse muistiin tarkka koko, merkki, liivimallin nimi, ja tyyli. Käytä myös silmiäsi, niin opit näkemään mikä sulle sopii parhaiten. Yllä olevista esimerkeistä kannattaa katsoa miten liivi on leikattu ja miten leikkaus tukee ja muokkaa rintaa.

• vbf34
        -mathilde- kirjoitti:

Olen hieman erikoistunut liiveihin ja niiden ongelmiin, käyn usein ostoksilla ulkomailla, ja monet tuttavatkin pyytävät hankkimaan heille liivit, joten osaan pikkuisen auttaa sinua.

Valuvat olkaimet johtuvat aika usein siitä että liivimalli ei ole sopiva (jos siis ympärysmitta on okei). Nykyisissä balconette- ja push-up yms. malleissa on pyritty lisämään ns. dekoltee-aluetta, joten olkaimet ovat siirtyneet hyvin lähelle kainaloa. Jos on kapeat hartiat (varsinkin suhteessa kuppiin) tulee olkainten kanssa vaikeuksia.

Kannattaa siis valita (tietysti kaarituettu) klassisempi ns. full cup malli, jossa olkain istuu paremmin. Se tukee myös paremmin rintaa ylhäältä rinnan kaartuvalta kohdalta. Näissä on periaatteessa kahta mallia, joko rintojen välistä a) leveämpi tai sitten b) kapeampi. Lisäksi on plunge-malli, joka on aivan kapea rintojen välissä, joka ei tue niin hyvin kuin a) ja b) malli.

Olen ostanut yhdelle tuttavalleni liivejä, hänellä on koko 85D ja melko riippuva sekä löysä rinta kuten sinulla. Hänelle paras malli on keskeltä leveä full cup malli, jossa on erittäin hyvin muotoiltu liivi. Siinä kuppissa on lisäkappale myös rinnan ulkosivussa. Tälläinen liivi tukee rintaa alhaalta, rintojen välistä ja sivusta. Hänelle on sopinut parhaiten toppaamaton, kokeile sinäkin sellaista, mutta jos haluat topatun, suosittelen hieman muotoiltua kuppia (englanniksi 'moulded').

Koitin valita esimerkkejä liiveistä, joita valmistetaan sun koossa ja merkeistä, joita löytyy Suomesta. Mallien ja kokojen saatavuudestahan en voi mennä takuuseen :-)

Sinulle voisi sopia esim. Primadonnan Deauville full cup.
        http://www.bitsoflace.com/prima-donna-deauville-bra-full-cup.html

Jos rinta ei ole kovin painava, voisi sopia myös Twistin Teatime-liivin full cup (tai heidän City Trip liivi).
        http://www.rigbyandpeller.com/Brands/Prima_Donna/Teatime/r1876/p30359.aspx

Jos kaipaat hieman toppausta, Deauville spacer -malli ehkä toimisi myös:
        http://www.bitsoflace.com/prima-donna-deauville-bra-spacer.html

Huomaa kuinka full cupissa on se rinnan ulkoreunalla kulkeva pystysuora sauma: se pitää rinnan muodossa ja estää myös rinnan painoa sivusuunnassa vetämästä olkainta alas olkapäältä. Noissa Primadonnan liiveissä ja sen nuorekkaammassa merkissä Twistissä on siis leveä kohta nauhassa keskellä rintoja.

Jos se leveä osa ei sovi sinulle, sitten ehdotan että kokeilet vaikkapa Lejabyn Cassiopee full cupia:
        http://www.figleaves.com/us/product.asp?product_id=ELX-G50933&cookied=18/07/2010 152619
        siinä on kupin keskellä kaksi saumaa, jotka hieman tukevat rintaa. Olen kokeillut tätä mallia ja muistaakseni nosti aika kivasti myös sivusta.

En ole suuri Triumphin ystävä, mutta niitä myydään Suomessa yleisesti, joten laitan esimerkiksi mallin 300 W joka heidän liiveistään voisi olla sulle paras:
        http://triumph.timarco.fi/Product8b1c64ef-2c16-44a8-a9f4-6eda5711d7cc.aspx

Change ei ole mun suosikki, mutta myyjät ovat avuliaita ja liikeitä alkaa olla enemmän, joten jos ehdottomasti haluat push-upin, kokeilisin heiltä Charaden mallia Merlyn (aika kaunis liivi, mutta mun mielestä liian kapeat olkaimet):
        http://www.change.com/fi/mallisto/charade/spring_2010/
        Changesta muita kuin push-uppeja, ehkä Chicin Polly.

Kun menet kauppaan, ja löydät sopivat liivit, merkitse muistiin tarkka koko, merkki, liivimallin nimi, ja tyyli. Käytä myös silmiäsi, niin opit näkemään mikä sulle sopii parhaiten. Yllä olevista esimerkeistä kannattaa katsoa miten liivi on leikattu ja miten leikkaus tukee ja muokkaa rintaa.

Mielenkiinnolla luin tätä viestiketjua koska itsekin yhä vaan painiskelen sopivien tukevien liivien löytämisessä vaikka olenkin edistynyt.
        Kommenttina voisin sanoa tuohon yhden kirjoittajan ehdottamaan Panachen zara-liiviin, että itse olen kokeillut kyseistä liivimallia ja itselleni se ei sopinut siitä syystä, että se on aivan liian avoin edestä ja rinnat eivät pysyneet kupeissa vaan hetken käytön jälkeen "pusertuivat" yhteen eteen, koska liivimalli ei sitä estä. No vähän hankalasti osasin asian tässä esittää. Liivimalli ei vaan sopinut löysille rinnoilleni lainkaan, mikä oli harmi, koska olkaimet olisi saanut ristiin. Muutoin kyllä hyvä liivi varmasti kyseessä.
        Toinen multiway malli mitä olen kokeillut oli Fantasien smoothing sarjan moulded multiway liivit. Ne eivät istuneet sen tähden, että toinen rintani on pienempi kuin toinen ja siihen jäi tyhjää tilaa toiseen kuppiin mikä näytti tosi ikävältä. Pitäisi kai ostaa jotain toppauksia, joita voisi lisätä tarvittaessa toiseen liivikuppiin. Tuntuu vaan niin hassulta ajatukselta, kun rinnoissa muutenkin riittää kokoa. Toinen asia mikä kyseisessä liivissä tuotti hankaluuksia oli olkainten irtoaminen eli takaa niitä pukiessa eli eivät meinanneet pysyä kiinni paikallaan liivissä vaan irtosivat ja edessä olkainten kiinnitys oli taas liian tiukka. No joo, tajusikohan kukaan mitä tarkoitan. Hyvät multiway liivit kuitenkin edelleen etsinnässä.
        Myöskin sitä harmittelen että on niin vähän liivejä joissa olisi kolme hakasta. Ne kun tukisivat paljon paremmin.
        Täytyy kokeilla seuraavaksi ehkä noita primadonnan deauville liivejä, koska niitä tunnutaan pidettävän hyvinä vaikka ne eivät kovin kivoilta näytäkään.

• toinen riippari
        hmmm-hmmm kirjoitti:

Juuri tuo mittanauha-juttu se oli minullakin. Eli rinnan alta mittani on 77cm, mutta silti liivikoko on 70. Mittanauhaa EI saa käyttää sopivien liivien etsinnässä kuin korkeintaan maksimimittana, eli 89 sentin ympäryksellä 90 on auttamatta liian suuri.

A-linjaisuus vaan tuo helpommin esiin sen, että ihmiset todella käyttävät väärää kokoa, leveäharteiset voivat useimmin ripustaa tissittimensä olkapäihinsä ja päästä sillä pälkähästä.

Todellakin, kuten tuossa aiemmassa pitkässä viestissäni kirjoitin. Ammattitaitoiseen liikkeeseen, mars! Ja Change ei ole sellainen, vaikka monet isorintaiset sieltä löytävätkin räpellyksiä päälleen. ;-)

• tiukempia
        riippuuja roikkuu yh kirjoitti:

Minä näköjään käytän vielä tiukempia rintsikoita ympärysmitaltaan. Olen todennut että vasta sitten rintaliivit ovat tarpeeksi napakat ja pysyy hyvin paikallaan kun hakaset on suljettava paikallaan takana, eikä rintaliivejä pysty pyörittämään kiinnitettynä päällään. Olen aikanaan opetellut laittamaan hakaset kiinni selässä, eikä se ole nykyisin mikään vaikea operaatio. Joillekin on vaikeaa saada käsiään taivutetuksi taakse, joten kaikilla tämä ei onnistu. Olen kyllä reippaasti ylipainoinen, mutta ehkä minulla ei ole ylävartalossa niin paljon läskiä että näinkään tiukat rintaliivit aiheuttaisi liian rumia makkaroita.

Minullakin on aika luiskat olkapäät ja jotkut rintaliivien olkaimet valuu. Edes malli ei ratkaise. Eräissä rintaliiveissäni joissa olkaimet lähtevät edessä kupin ulkosivusta valuvat väkisin, mutta toisen valmistajan samanlaisella rakenteella olevat pysyy hyvin. En ole pystynyt löytämään lopullista syytä miksi jotkut valuu ja jotkut ei.

• -mathilde-
        vbf34 kirjoitti:

Mielenkiinnolla luin tätä viestiketjua koska itsekin yhä vaan painiskelen sopivien tukevien liivien löytämisessä vaikka olenkin edistynyt.
        Kommenttina voisin sanoa tuohon yhden kirjoittajan ehdottamaan Panachen zara-liiviin, että itse olen kokeillut kyseistä liivimallia ja itselleni se ei sopinut siitä syystä, että se on aivan liian avoin edestä ja rinnat eivät pysyneet kupeissa vaan hetken käytön jälkeen "pusertuivat" yhteen eteen, koska liivimalli ei sitä estä. No vähän hankalasti osasin asian tässä esittää. Liivimalli ei vaan sopinut löysille rinnoilleni lainkaan, mikä oli harmi, koska olkaimet olisi saanut ristiin. Muutoin kyllä hyvä liivi varmasti kyseessä.
        Toinen multiway malli mitä olen kokeillut oli Fantasien smoothing sarjan moulded multiway liivit. Ne eivät istuneet sen tähden, että toinen rintani on pienempi kuin toinen ja siihen jäi tyhjää tilaa toiseen kuppiin mikä näytti tosi ikävältä. Pitäisi kai ostaa jotain toppauksia, joita voisi lisätä tarvittaessa toiseen liivikuppiin. Tuntuu vaan niin hassulta ajatukselta, kun rinnoissa muutenkin riittää kokoa. Toinen asia mikä kyseisessä liivissä tuotti hankaluuksia oli olkainten irtoaminen eli takaa niitä pukiessa eli eivät meinanneet pysyä kiinni paikallaan liivissä vaan irtosivat ja edessä olkainten kiinnitys oli taas liian tiukka. No joo, tajusikohan kukaan mitä tarkoitan. Hyvät multiway liivit kuitenkin edelleen etsinnässä.
        Myöskin sitä harmittelen että on niin vähän liivejä joissa olisi kolme hakasta. Ne kun tukisivat paljon paremmin.
        Täytyy kokeilla seuraavaksi ehkä noita primadonnan deauville liivejä, koska niitä tunnutaan pidettävän hyvinä vaikka ne eivät kovin kivoilta näytäkään.

Deauville on ok näköinen päällä mielestäni. Ainakin tuo punainen versio, ks. tässä http://www.barenecessities.co.uk/acatalog/Prima_Donna_-_Deauville.html

Primadonnalla on aina ollut vähän tätimäinen pitsiunelmatyyli. Ja totta kyllä, pitsiliivit ovat yleensä paremmin kestävät ja tukea antavat kuin pelkästä mikrokuidusta tms. tehdyt, joten arkiliiveiksi yhdet tuollaiset ovat must.

Nyt ovat tehneet paljon työtä että tyylin eteen. Itselläni on vihreä Broadway-setti brasilialaisilla hipstereillä, eikä ne ole kovinkaan tätimäiset ;-)

Primadonnassa ongelma on mulle liian leveät ja syvät kaarituet, eivät istu mun lyhyeeseen kehoon. Mutta täytyy sanoa, että hyvin tehdyt liivit ja kestävät kyllä todella kauan.

Heillä on nyt tuo uusi nuorekkaampi mallisto nimeltä Twist, kannattaa kokeilla.

Helsingissä on sellainen liivikauppa kuin Lady's Laces, Etelä-Espan lähellä Kasarmikadulla. Myyvät parempia mutta tietysti kalliimpia liivejä, mutta jos haluaa satsata hyviin myyjä auttaa löytämään sopivat. Muissa erikoisliikkeissä on enimmäkseen samoja merkkejä (Primadonna, Freya, ym.), Lady's Lacellä on kalliita mutta ihania ranskalaisia ja italialaisia, mutta myös edullisempia saksalaisia, muistaakseni Felina Conturelle, joissa on arkisempia mutta hyvin tukea-antavia liivejä.

http://www.biggerbras.com/catalog3-brands/conturelle.shtml

Tuossa sivulla on pari mallia, joissa on se kiva sivusauma, vaikkapa tuo Arabesque sinisenä.

Jos netistä tilaa, voi aloittaa Bravissimolta, heillä on vain aika paljon balconetteja, mutta jos olkaimet eivät ole liian leveällä, löytyy liivejä jotka ovat isossa koossa ja antavat hyvin tukea, eikä ole kalliita.

Multiway brat ovat hankalia päällelaitettavia ja aina voi jäädä fiilis, että tukeeko se kunnolla, olkaimet ovat usein aika kapeat. Ei välttämättä paras ratkaisu kovin isokuppiselle ja arkikäyttöön. Jos on erityisiä avonaisia vaatteita tms. silloin okei. Noi Fantasien multiway ovat varmaan parhaimmasta päästä. Jos todellakin rinnat ovat eri kokoa, voi kokeilla ns. nuggettia liiviin. Varsinkin hieman topatuissa, kuppi helposti tekee poimun, joka jättää tyhjän kohdan, jos rinnan muoto ei istu just prikulleen siihen kaaritukeen. Oletko kokeillut liiviä ilman toppausta, joku malli voisi toimia paremmin.

• vbf34
        -mathilde- kirjoitti:

Deauville on ok näköinen päällä mielestäni. Ainakin tuo punainen versio, ks. tässä http://www.barenecessities.co.uk/acatalog/Prima_Donna_-_Deauville.html

Primadonnalla on aina ollut vähän tätimäinen pitsiunelmatyyli. Ja totta kyllä, pitsiliivit ovat yleensä paremmin kestävät ja tukea antavat kuin pelkästä mikrokuidusta tms. tehdyt, joten arkiliiveiksi yhdet tuollaiset ovat must.

Nyt ovat tehneet paljon työtä että tyylin eteen. Itselläni on vihreä Broadway-setti brasilialaisilla hipstereillä, eikä ne ole kovinkaan tätimäiset ;-)

Primadonnassa ongelma on mulle liian leveät ja syvät kaarituet, eivät istu mun lyhyeeseen kehoon. Mutta täytyy sanoa, että hyvin tehdyt liivit ja kestävät kyllä todella kauan.

Helsingissä on sellainen liivikauppa kuin Lady's Laces, Etelä-Espan lähellä Kasarmikadulla. Myyvät parempia mutta tietysti kalliimpia liivejä, mutta jos haluaa satsata hyviin myyjä auttaa löytämään sopivat. Muissa erikoisliikkeissä on enimmäkseen samoja merkkejä (Primadonna, Freya, ym.), Lady's Lacellä on kalliita mutta ihania ranskalaisia ja italialaisia, mutta myös edullisempia saksalaisia, muistaakseni Felina Conturelle, joissa on arkisempia mutta hyvin tukea-antavia liivejä.

Tuossa sivulla on pari mallia, joissa on se kiva sivusauma, vaikkapa tuo Arabesque sinisenä.

Jos netistä tilaa, voi aloittaa Bravissimolta, heillä on vain aika paljon balconetteja, mutta jos olkaimet eivät ole liian leveällä, löytyy liivejä jotka ovat isossa koossa ja antavat hyvin tukea, eikä ole kalliita.

Multiway brat ovat hankalia päällelaitettavia ja aina voi jäädä fiilis, että tukeeko se kunnolla, olkaimet ovat usein aika kapeat. Ei välttämättä paras ratkaisu kovin isokuppiselle ja arkikäyttöön. Jos on erityisiä avonaisia vaatteita tms. silloin okei. Noi Fantasien multiway ovat varmaan parhaimmasta päästä. Jos todellakin rinnat ovat eri kokoa, voi kokeilla ns. nuggettia liiviin. Varsinkin hieman topatuissa, kuppi helposti tekee poimun, joka jättää tyhjän kohdan, jos rinnan muoto ei istu just prikulleen siihen kaaritukeen. Oletko kokeillut liiviä ilman toppausta, joku malli voisi toimia paremmin.

Kiitos Mathilde ihan hyvistä vinkeistä! Topattuja liivejä itselläni ei olekaan kuin muutamat, juuri tuon rintojen kokoeron vuoksi. Se kun korostuu topatuissa liiveissä. Tällä hetkellä minulla on freyan liivejä ja fantasien. Trikoopaitojen alla käytän yleensä Fantasien smoothing-sarjan liiviä, jossa ei ole toppausta ja se näyttää hyvältä paidan alla vaikka kuppien yläreuna jääkin aika alas, mutta tässä liivissä se ei ole ongelma.

• MultiwayF
        -mathilde- kirjoitti:

Itse olen ollut tyytyväinen multiway-liiveihin vaikka aika isoa kuppikokoa olenkin. Ainakin Zara liiviä edeltänyt Inferno on ollut kelpo multiway-liivi arkikäyttöönkin ja siinä on kyllä selvästi leveämmät olkaimet kuin esimerkiksi pienempikuppisten kavereideni multiway-liiveissä. Halterneckinä en sitä käytä juuri ikinä, koska en pidä siitä että niskaani painaa olkain. En tykkää halterneck-bikineistäkään. Moni muukin isompirintainen on sanonut samaa että halterneckit painaa niskaa liikaa. Mutta olen ollut enemmän kuin tyytyväinen siihen mahdollisuuteen, että olkaimet saa laitettua takaa ristiin. Se antaa mielestäni jopa paremman tuen kuin jos olkaimet ovat normaalisti ja olkaimet pysyvät varmasti ylhäällä reippaassakin menossa.

• ppll
        MultiwayF kirjoitti:

Itse olen ollut tyytyväinen multiway-liiveihin vaikka aika isoa kuppikokoa olenkin. Ainakin Zara liiviä edeltänyt Inferno on ollut kelpo multiway-liivi arkikäyttöönkin ja siinä on kyllä selvästi leveämmät olkaimet kuin esimerkiksi pienempikuppisten kavereideni multiway-liiveissä. Halterneckinä en sitä käytä juuri ikinä, koska en pidä siitä että niskaani painaa olkain. En tykkää halterneck-bikineistäkään. Moni muukin isompirintainen on sanonut samaa että halterneckit painaa niskaa liikaa. Mutta olen ollut enemmän kuin tyytyväinen siihen mahdollisuuteen, että olkaimet saa laitettua takaa ristiin. Se antaa mielestäni jopa paremman tuen kuin jos olkaimet ovat normaalisti ja olkaimet pysyvät varmasti ylhäällä reippaassakin menossa.

riippurintoihin. PRIMA DONNA. Liivikeskus, stokka mm. myyvät tätä merkkiä. Laatuliivi, joka saa poven näyttää tosi kauniilta!

• reykh
        ppll kirjoitti:

riippurintoihin. PRIMA DONNA. Liivikeskus, stokka mm. myyvät tätä merkkiä. Laatuliivi, joka saa poven näyttää tosi kauniilta!

Primadonnaa on paljon kehuttu, itse en kuitenkaan tykkää. Eivät istu itselläni tarpeeksi hyvin verrattuna muutamiin muihin merkkeihin, eivät vain muokkaa omasta povestani kauniin muotoista, ovat kalliit ja laatuun olen ollut tyytymätön.

• Kaikki haluaa maukas
        -mathilde- kirjoitti:

Jopahan heräsin maukasta?.

• 85E/F

Feminellin verkkokaupasta(www.feminelli.fi) semmoiset mallit kuin :
      Katharina Push BH, Melina Push BH ja Pavia Balconnet BH.
      Ei roiku rinnat, eikä nännit näy liivien läpi.

Toimitusaika oli pitkä, 2 viikkoa, mutta hinta oli kohdallansa.

• Niin se vain on

Haisemaan ja menet Wiipurin Korsetti Ja Liivi liikkeeseen.Kyllä ne sillä hoitaa homman kotiin.

• Anonyymi

Itselläni roikkuvat rinnat ja nännit sojottaa eteenpäin ettei voi t-paitaa ees rintsikoiden kanssa käyttää vaan aina löysempi/paksumpi paita pitää olla. En jaksa sitä et kun jätkät kyttää.

• Anonyymi

Mä olisin iloinen jos joku mua joskus kattelis :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8447
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3299
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2460
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1950
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      350
      1648
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      242
      1402
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1181
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1010
    Aihe