Miten saisin kynnet kasvamaan?

hani-kani

Mulla olis ongelmia näitte kynsien kaa kun ne ovat vaan sellaset pienet nysät. Kertosko joku nopeita ja tehokkaita kikkoja?!

91

19629

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sonnegirl90

      Rakennekynnet on ainoa tapa saada nopeasti piktkät kynnet, ei niitä päivässä kasvateta mitenkään.

      Oikeanlainen ravinto ja kynsistään huolehtiminen auttaa kasvussa, muttei se silti niitä päivässä tai edes kahdessa kasvata.

      • omat kynnet

        joo mut 3 viikossa voi olla jo pitkät kynnet ja on muuten paremman näköiset kuin rakenne tai tekokynnet, jos osaa kynsien kasvua auttaa. Itse tosi nuoresta 12v. kasvatellu kynsiä ja muotoillu niitä (ei kasva yltiö kippuraan vaan on sopivan lyhyet-pitkät eli nätit). Minulla kasvaa tiettyyn mittaan lyhyestäkin ja aina pidän sen jälkeen tietyssä pituudesa ja ovat saman pituiset, vältän turhia lakkaamisia, koska itse kynsi kärsii siitä. Olen pitänyt pitkiä kynsiäni niin pitkään , että en varo edes niitä, päin vastoin avaan solmut ja irrotan teipit ym. kynsilläni. On vahvat ton takia, tehkää käsillänne, alkuun kynnet voivat olla kuin paperia, mutta kynsi vahvistuukin sieltä mistä se kynsi aloittaa kasvun ja varomalla kynsiään ei saa niitä vahvistumaan ja voi olla, että rakenne ja tekokynnetkään ei kestä.


      • Päinvastoin
        omat kynnet kirjoitti:

        joo mut 3 viikossa voi olla jo pitkät kynnet ja on muuten paremman näköiset kuin rakenne tai tekokynnet, jos osaa kynsien kasvua auttaa. Itse tosi nuoresta 12v. kasvatellu kynsiä ja muotoillu niitä (ei kasva yltiö kippuraan vaan on sopivan lyhyet-pitkät eli nätit). Minulla kasvaa tiettyyn mittaan lyhyestäkin ja aina pidän sen jälkeen tietyssä pituudesa ja ovat saman pituiset, vältän turhia lakkaamisia, koska itse kynsi kärsii siitä. Olen pitänyt pitkiä kynsiäni niin pitkään , että en varo edes niitä, päin vastoin avaan solmut ja irrotan teipit ym. kynsilläni. On vahvat ton takia, tehkää käsillänne, alkuun kynnet voivat olla kuin paperia, mutta kynsi vahvistuukin sieltä mistä se kynsi aloittaa kasvun ja varomalla kynsiään ei saa niitä vahvistumaan ja voi olla, että rakenne ja tekokynnetkään ei kestä.

        Kynsi ei kärsi lakkaamisesta, päinvastoin! Lakka auttaa kynttä pitämään sen luonnolliset öljyy itsessään. On totta että tumma lakka kellastuttaa kynsiä, mutta sitä varten on aluslakka ja keltaiset kynnet eivät ole millään tavalla heikommat kui vaaleat. Kynsillä ei missään nimessä pidä tehdä töitä! Sitä pitäisi välttää ja taipuisa kynsi on paljon parempi kuin kova. Taipuisat kynnet kestävät paremmin kolhuja ja esimerkiksi kynsiöljy auttaa tekemään kynsistä taipuistat


    • tilitalitittan

      Hei. Opiskelen meikkaaja-maskeeraajaksi ja meillä oli tässä n. viikko sitten manikyyripäivä. Juteltiin siinä sitten että miten sais kynsiä kasvatettua nopeammin, niin on olemassa sellasta ''Ready Steady Go'' -nimistä 'lakkaa' joka nopeuttaa kynsien kasvua. Tokikaan ei sekään ihmeitä tee, mutta se voi auttaa. :)

      • riikkavaa

        saakohan normi kaupoista


      • shellac
        riikkavaa kirjoitti:

        saakohan normi kaupoista

        Se aine pitäisi saada solukkoon, joka kynnen kasvattaa. Lakat ainoastaan vahvistavat/hoitavat jo olemassa olevaa kynttä, eivät nopeuta kasvua sinänsä.


      • omat kynnet
        shellac kirjoitti:

        Se aine pitäisi saada solukkoon, joka kynnen kasvattaa. Lakat ainoastaan vahvistavat/hoitavat jo olemassa olevaa kynttä, eivät nopeuta kasvua sinänsä.

        Lakat myös haurastuttaa omaa kynnen rakennetta, se hetkellisesti suojaa ja vahvistaa.


    • Eräs*

      Eli orgaaninen rikki ainakin mulla auttoi kynsien kasvuun.

      • kaikilla!

        Käytän erästä lääkettä jossa on mukana myös MSM eikä se ole auttanut kynsien kasvuun tai ainakaan niiden kestävyyteen. Liuskottuu ja halkeilee aivan samalla tavalla. Nyt olen kokeillut rakennekynsien poiston jälkeen Trindin Nail Balsam - Nail Repair yhdistelmää ja ainakin liuskottuminen näyttäisi vähentyneen. Halkeilu jatkuu vieläkin.


      • just letting u know
        kaikilla! kirjoitti:

        Käytän erästä lääkettä jossa on mukana myös MSM eikä se ole auttanut kynsien kasvuun tai ainakaan niiden kestävyyteen. Liuskottuu ja halkeilee aivan samalla tavalla. Nyt olen kokeillut rakennekynsien poiston jälkeen Trindin Nail Balsam - Nail Repair yhdistelmää ja ainakin liuskottuminen näyttäisi vähentyneen. Halkeilu jatkuu vieläkin.

        itelläni on pitkät kynnet nii voin ny kertoo et miten se on mahdollista.

        - syökää kalcipos-d tabletteja 2-3 päivässä
        - älkää tehkö hirveesti fyysistä työtä (käsil siis)
        - käyttäkää läpinäkyvää kynnen vahvuutta lisäävää lakkaa
        (ja muistakaa vaihtaa se lakka ainaki 3 kertaa viikossa !)
        - ette viilaile kynsiä ihan turhaan ja oo muotoilemassa niit koko ajan
        - älkää ees uskaltakokkaa näprätä tai koskee hampaillanne niit kynnen reunuksii


      • rikki-kynsi
        kaikilla! kirjoitti:

        Käytän erästä lääkettä jossa on mukana myös MSM eikä se ole auttanut kynsien kasvuun tai ainakaan niiden kestävyyteen. Liuskottuu ja halkeilee aivan samalla tavalla. Nyt olen kokeillut rakennekynsien poiston jälkeen Trindin Nail Balsam - Nail Repair yhdistelmää ja ainakin liuskottuminen näyttäisi vähentyneen. Halkeilu jatkuu vieläkin.

        Kyllä auttaa.Minulla ainakin alkoi kynnet kasvamaan kun aloin ottamaan MSM-rikkijauhetta joka päivä.Ennen käskettiin hangata sipulia kynsiin.On voinut auttaakkin koska sipuli sisältää paljon rikkiä,mutta se tuhoutuu kuumennettaessa,siksi hyvä saada lisäravintona jauheena.Onhan sipulin haju vähemmän mukava käsissä,miksei vaikka illalla tunti pari ennen suihkuun menoa voisi antaa vaikuttaa kynsissä.


      • just letting u know kirjoitti:

        itelläni on pitkät kynnet nii voin ny kertoo et miten se on mahdollista.

        - syökää kalcipos-d tabletteja 2-3 päivässä
        - älkää tehkö hirveesti fyysistä työtä (käsil siis)
        - käyttäkää läpinäkyvää kynnen vahvuutta lisäävää lakkaa
        (ja muistakaa vaihtaa se lakka ainaki 3 kertaa viikossa !)
        - ette viilaile kynsiä ihan turhaan ja oo muotoilemassa niit koko ajan
        - älkää ees uskaltakokkaa näprätä tai koskee hampaillanne niit kynnen reunuksii

        juu oikein hyvät neuvot , mut mitäköhä pomo tyykkää jos työstöä kieltäydyn, kun se pilaa kynnet...?


      • laiska paska
        just letting u know kirjoitti:

        itelläni on pitkät kynnet nii voin ny kertoo et miten se on mahdollista.

        - syökää kalcipos-d tabletteja 2-3 päivässä
        - älkää tehkö hirveesti fyysistä työtä (käsil siis)
        - käyttäkää läpinäkyvää kynnen vahvuutta lisäävää lakkaa
        (ja muistakaa vaihtaa se lakka ainaki 3 kertaa viikossa !)
        - ette viilaile kynsiä ihan turhaan ja oo muotoilemassa niit koko ajan
        - älkää ees uskaltakokkaa näprätä tai koskee hampaillanne niit kynnen reunuksii

        kynsilläkö sinä hommia teet? huhhuh
        ei mulla ainakaan kynnet osu minnekkään vaikka olisin koneella tai nostelisin tavaroita. xD


      • no milk ever
        just letting u know kirjoitti:

        itelläni on pitkät kynnet nii voin ny kertoo et miten se on mahdollista.

        - syökää kalcipos-d tabletteja 2-3 päivässä
        - älkää tehkö hirveesti fyysistä työtä (käsil siis)
        - käyttäkää läpinäkyvää kynnen vahvuutta lisäävää lakkaa
        (ja muistakaa vaihtaa se lakka ainaki 3 kertaa viikossa !)
        - ette viilaile kynsiä ihan turhaan ja oo muotoilemassa niit koko ajan
        - älkää ees uskaltakokkaa näprätä tai koskee hampaillanne niit kynnen reunuksii

        Kalkin syönti ei kynsiä kasvata. Faktaa tästä löytyy Duodecimin (teveyskirjasto) sivuilta:

        Kynsi on runsasrikkistä keratiinia eli sarveisainetta. Se on samantyyppistä valkuaisainetta kuin hiukset. Kynsi koostuu kolmesta kerroksesta. Kynsivallin solut tekevät pintakerroksen, kynnen aiheen solut keskikerroksen ja kynnen pohjan solut alimman kerroksen. Keratiinisolujen välissä on fosfolipidejä, erityisiä rasvoja, jotka tekevät kynnestä taipuisan.

        Kynnessä ei ole kalsiumia tai muita mineraaleja sen enempää kuin muussakaan keratiinissa.
        Kalsiumin tai piivalmisteiden nauttiminen ei paranna kynsien laatua tai rakennetta.


      • omat kynnet
        just letting u know kirjoitti:

        itelläni on pitkät kynnet nii voin ny kertoo et miten se on mahdollista.

        - syökää kalcipos-d tabletteja 2-3 päivässä
        - älkää tehkö hirveesti fyysistä työtä (käsil siis)
        - käyttäkää läpinäkyvää kynnen vahvuutta lisäävää lakkaa
        (ja muistakaa vaihtaa se lakka ainaki 3 kertaa viikossa !)
        - ette viilaile kynsiä ihan turhaan ja oo muotoilemassa niit koko ajan
        - älkää ees uskaltakokkaa näprätä tai koskee hampaillanne niit kynnen reunuksii

        Ei ku just kynnet pitää totuttaa. Kynnet vahvistuu kun se kynnen alue joka sinne ihonsisälle jää vahvistuu, nimenomaan sillä, että tekee asioita. Itsellä alkuun lohkeili ja repeli kynnet (toi vei jotain puolivuotta), joskus, mut sen jälkeen on vahvat ja kasvaa. Sitte on se muotoilu, jolloin hyvinkin usein alkuun viilaillen mukaillen sitä rakennekynnennkin muotoa, ahaa kappas niistä tuleekin jopa kauniit. Ihan omia luonnonkynsiäni kasvattanut jo jotain 12v lähtien ja itse nykyään 30 ja sen jälkeen lähes aina pitänyt sellaisessa tietyssä mitassa. Jos on tilanteita, että täytyy leikata, leikkaan ja 3 viikkoa menee kasvattaa haluamaani mittaan. Kaverini aina sanoneet kissaeläimeksi, koska kynteni taipuvat vielä ihan aavistuksen alaspäin, pienen kaaren tehden ja reunat aavistuksen kääntyy sissäänpäin, mutta eivät kippuraan mene, koska en halua kasvattaa enempää pituutta enkä halua enää kapeuttakaan lisää. En halua sitä, että kaikki kasvattaa kynnet tietynlaiseen muotoon ja pituuteen, vaan tää toimii.


      • Maito on hyvää
        rikki-kynsi kirjoitti:

        Kyllä auttaa.Minulla ainakin alkoi kynnet kasvamaan kun aloin ottamaan MSM-rikkijauhetta joka päivä.Ennen käskettiin hangata sipulia kynsiin.On voinut auttaakkin koska sipuli sisältää paljon rikkiä,mutta se tuhoutuu kuumennettaessa,siksi hyvä saada lisäravintona jauheena.Onhan sipulin haju vähemmän mukava käsissä,miksei vaikka illalla tunti pari ennen suihkuun menoa voisi antaa vaikuttaa kynsissä.

        No okei maitoo oon juonu ihan penskasta aina tähän päivään asti paljon. Mut se ei yksistään kuitenkaan riitä. Maidosta tykkään makuna.


      • Kalsiumista
        no milk ever kirjoitti:

        Kalkin syönti ei kynsiä kasvata. Faktaa tästä löytyy Duodecimin (teveyskirjasto) sivuilta:

        Kynsi on runsasrikkistä keratiinia eli sarveisainetta. Se on samantyyppistä valkuaisainetta kuin hiukset. Kynsi koostuu kolmesta kerroksesta. Kynsivallin solut tekevät pintakerroksen, kynnen aiheen solut keskikerroksen ja kynnen pohjan solut alimman kerroksen. Keratiinisolujen välissä on fosfolipidejä, erityisiä rasvoja, jotka tekevät kynnestä taipuisan.

        Kynnessä ei ole kalsiumia tai muita mineraaleja sen enempää kuin muussakaan keratiinissa.
        Kalsiumin tai piivalmisteiden nauttiminen ei paranna kynsien laatua tai rakennetta.

        Kalsium ei mielestäsi ehkä paranna, mutta vahvistaa. Tosin, jos maidon nauttimisen on aloittanut aikuisena vasta, voi olla ettei enää näy kynsien vahvistumisena.


      • Anonyymi
        just letting u know kirjoitti:

        itelläni on pitkät kynnet nii voin ny kertoo et miten se on mahdollista.

        - syökää kalcipos-d tabletteja 2-3 päivässä
        - älkää tehkö hirveesti fyysistä työtä (käsil siis)
        - käyttäkää läpinäkyvää kynnen vahvuutta lisäävää lakkaa
        (ja muistakaa vaihtaa se lakka ainaki 3 kertaa viikossa !)
        - ette viilaile kynsiä ihan turhaan ja oo muotoilemassa niit koko ajan
        - älkää ees uskaltakokkaa näprätä tai koskee hampaillanne niit kynnen reunuksii

        Mistä sitä lakkaa saa?? 🤔


    • Oman kynnen geelivahvistus, sen alla kynnet kyllä kasvaa ja geeli suojaa.

    • rrrrryt

      no oottaa pari viikkoo eikä oo ku pikku vauva ja pure niitä kokoaja ni kyllä kasvaa mulla ainaki nyt on 5cm pituset kynnet kasvanu ku pureskelun lopetin

      • ai että kasvaa vai?? en ole ikinä moista hartrastanut, ja aina kun vähänkin kasvaa niin halkeiöee ja liuskoittuu saman tien, että mieti itä huutelet !!


    • Minä vaan

      No ei ne kynnet todellakaan missään päivässä kasvakkaan eikä ole oikeastaan mitään kynsien kasvua nopeuttavaa ainetta/seerumia. Kynnet on vain hyvä pitää mainiossa kunnossa ( älä pureskele, käytä kynsiä työkaluina jne. ) Itse syön kyllä d-vitamiini tabletteja jotka ovat hyväksi iholle, hiuksille sekä kynsille.
      Säännölliset manikyyrit auttavat kynsiä pysymään hyvässä kunnossa.

      Eli lyhyesti, ei auta muu kuin odottaminen (; Itse pureskelin kunnes lopetin noin 8kk sitten yhtäkkiä ja kyllä kasvavat kovaa vauhtia ja ovat luonnostaankin erittäin kovia. :DD

    • näinonnn

      Älä ainakaan mitä kamalia tekokynsiä ota.

      Viilaa niitä taikaviilalla, älyttömästi rasvaa, ihan sama onko kosmetiikka puolelta vai ruuanlaitto öljyä. Trind lakkaa..

      Ei millään pahalla mutta en ymmärrä miksi ihmiset eivät kasvata omia kynsiä tai hiuksia, kun vähän jaksaa ittestään pitää huolta niin saa hyviä tuloksia :)

    • jhudjhfjigdf

      hunajainen 79 sitte sä voisit esimerkiks käyttää sellasta kynsilakkaa joka vahvistaa kynsiä, käytä aivoja äläkä valita :d

    • Kynsistä tietävä

      Kasta kynsiä Oliiviöljyyn ja suolaan, sekin auttaa sitten lisää kynsienvahvistajaa (saa ihan K-citymarketista) Sekä kannattaa käyttää kynsinauhaölyä ja rasvata käsiä.

    • jou987

      Mulla ainakin on ihan omat kynnet jotka myös kasvaa tosi nopeesti. Soitan pianoa, joten mulla pitää olla aina lyhyet kynnet, mutta nyt hiihtolomalla tässä viikossa on kynnet kasvanu taas ihan tekokynsien pitusiksi. Syön terveellisesti ja monipuolisesti ja liikun 5-6 krt/viikossa, mutta kyllä ne kynnet sillonkin kasvo, kun en liikkunut niin useesti. Toisilla vaan kasvaa ja toisilla ei. Mulla on myös tosi vahvat kynnet, jotka ei lohkeile, eikä niiden kanssa oo koskaan tartennu olla varovainen arkielämässä. Heikkokyntisille suosittelen sitä näkymätöntä kynsilakkaa, niin ei kynnet ainakaan lohkeile. :)

      • Olen ruvennut käyttämään alus-,ja päällyslakkaa värilakan kanssa.Vaikuttaako stressi kynsien kasvuun?Sen olen huomannut, että kesällä kynnet voivat paremmin.Yritän siivotessa muistaa suojata käteni.Tuntuu että talvi on pahinta aikaa.Mitäköhän käsivoidetta kannattaisi käyttää?


    • kultainennoutaja1234

      mul kasvaa kynnet siitä kun:
      - laitan lasiin/purkkiin vettä
      - laitan rypsiöljyä teelusikallisen
      -laitan suolaa teelusikallisen
      -odotan 15 minuuttia ja lisään vähän vielä suolaa teelasukallisen
      -sitten odotan puoli tuntia

      se auttoi mulla tosi hyvin! kynnet oli kasvanu vaikka kuinka paljon!

      • Motorgirl

        Haaa! täytyy kokeilla!


      • kun ei vaan toimi

        Miks ei mulla auta?? kokeilin eilen, eikä huomattu eroa. vai kestääks siin si jotenki kauemmi???????


      • Mul ei toiminu

        Kokeilin, 2 päivää menny eikä mitään eroo.


      • Ai täh
        Motorgirl kirjoitti:

        Haaa! täytyy kokeilla!

        Onko Se juttu että laitetaan kädet puolekstunniks sinne purkkii vai miten?


      • lyhyet kynnet
        kun ei vaan toimi kirjoitti:

        Miks ei mulla auta?? kokeilin eilen, eikä huomattu eroa. vai kestääks siin si jotenki kauemmi???????

        Se ei varmaan kaikkilla auta esim. Mulla se todella auttoi ainakin vähän:), ei riitä että tekee sen yhden kerran, kun esim. tänään ja huomenna ja ylihuomenna.


    • essi393

      kultainennoutaja1234
      kiitos vinkistä kokeilin ja katsoin seuraavana päivänä kynsiäni , niin kynteni olivat kasvanet !!!!!!!! kiitos sinulle !!!!!!!!!!

      • ohoohohohhoh

        auttoko ihan oikeasti? o:


      • 1+20
        ohoohohohhoh kirjoitti:

        auttoko ihan oikeasti? o:

        ... ihanko jo seuraavana päivän huomasit kynsien kasvaneen ???
        Melkonen vauhti. =O


    • Tipuka

      Määpä taidan kans kokeilla pariin kynteen tuota

    • elluhelp

      Juo maitoo.

    • ceeceecee

      Mä suosittelisin mustaa kynsilakkaa, ihan minkälaista tahansa mut peittävää kuitenki.

    • Ei nää hääppöset oo

      MIstäs se johtuu että kynnet näyttää siltä että ne kasvais jotenkin kerroksittain..? Että ne ei oo sellaset että ne näyttää yhdeltä kovalta hienolta kynneltä, vaan että sieltä kynnen alta näyttäs kasvavan toinen ja kolmas kynsi.. :/

      • kynsistä vielä

        Kynsien liuskottuminen johtuu monesti siitä, että esim. tiskaamisen jälkeen pääsee kynnenjuuri kuivumaan, liian vähän D-vitamiinia tai liian usein toistuva lakkaus ja lakan poisto. Tiskaamisten ja suihkussa käyntien jälkeen, kannattaa käyttää käsille & kynsille tarkoitettuja rasvoja tai apteekin kosteuttavia rasvoja runsaasti, jota alkuun kannattaa toistaa muutaman tunnin päästä, ole paljon ulkona, sekä anna joskus ihan vaikka kuukausi tai 2 olla ettet lakkaile kynsiä, jolloin kynnet saa aikaa hengähtää. Kynnenjuurivaurio tuo siis on, vaikka se alkaa usein kynnenkärjestä.


    • Amppu--

      kultanennoutaja1234:kokeilen täällä just touta sinun juttuasi! toimiiko se oikesti?:) voiko kynteni olla huomenna jo pidemmät ??:)

      • 6+15

        Tule huomenna kertomaan, paljonko kynnet on siihen mennessä kasvaneet. Jään mielenkiinnolla oottamaan...


    • kokeiltua tuli.

      Kokeilin tuota liuoitus juttua..
      Ensimmäisenä huomasin,että kynnet näyttivät paremman värisiltä. (vaikka ei aiemmin ollut huonon väriset)... Kärjet muuttuivat valkeiksi (minulla oli siis niin lyhyet kynnet,että ei näkynyt sitä valkeaa,mutta tuon jälkeen ne muuttui valkeiksi.Tiedä sitten, ei ne vielä kasvaneet olleet)
      Huomenna tulet kertomaan jos ne tosiaan olisi hieman pidemmät.
      Mutta tuossa jutut, jota huomasin itse heti liuoituksen jälkeen.

      • kokeiltua tuli.

        Sen verran unohtui eilen sanoa, että kun niitä kynsiä piti siellä vedessä, niin jonkin ajan päästä ne pureskellut päät alkoi ''irtoilemaan'' . Siis ei nyt kokonaan, mutta se epätasainen kohta lähti pois. Kynsistä siis tuli tasaiset,eikä niitä pureskeltuja päitä enää ollut. (Mun mielestä käy aina noin kun pelkässä vedessäkin liuoittaa.)
        Pakko sanoa,että näyttävät ne ihan tosi vähän pidemmiltä. Mikä on aika ihme, mutta niin.. Saattoihan tuo tehdä kynsistä myös hieman vahvemmat ja kuten sanoin edellisessä niin paremman väriset.
        Kannattaa kokeilla, ei kai siinä mitään menettäkään muuta, kun aikaa tietysti.
        Tosiaan kannattaa vaikka kattoo jotain hyvää ohjelmaa telkkarista ja samalla liuottaa niitä, kun aika tylsää se on 45 min pitää vaa niitä siellä, mitä nyt välissä käy vähän lisäämässä suolaa.


    • Elluliina<3333

      Toivottavasti tästä olisi teille apua

      • ApuOliTarpeen:)

        Oii kiitos 'Elluliina


      • asfghjjkkl

        Voiks ton tehä kynsilakat päällä


    • MINÄ TIEDÄN

      olen itse kokeillu tämöstä teknikkaa että laittaa 1 raakan kanamunan kulhoon suolaa nyt aika runsaasti ja oliiviöljyä! se on vaan silla lailla huono tapa että käden pitää ola siellä kulhosa n.2h katott vaikka samalla elokuvaa ja piät kättä siinä mulla kasvo 2 kerrasta iha kauheesti leikelenki jo niitä pois :)!

    • Tri Dingele

      Olen kärsinyt huonoista kynsistä koko nuoruuteni, kunnes pääsin lääkikseen ja opiskeltavaksi tuli kynsin ja hiusten rakenne ja niiden sairaukset ja hoitoa.

      Yllätys oli melkomoinen kun parhaat tulokset kynsien ja hiusten hoidossa antoi urea- eli virtsa-kylvyt ko. henkilön omalla virtsalla.

      Tarkemmissa tukimuksissa aamuvirtsa oli parasta, koska sen väkevyys-pitoisuus oli suuri.

      Hoito on yksinkertainen.
      Virtsaat aamulla sopivaan astiaan ja liotat sormiasi nesteessä noin viisi minuuttia. Tärkeintä on, ettet huuhtele sormiasi liotuksen jölkeen heti, vaan annat virtsan aineosien vaikuttaa tunnin. Sen jälkeen sormet pestään miedolla pesuaineella.
      Näin toimit kahden viikon ajan ja saat todella vahvat ja terveet kynnet ja niiden pituuskasvu on nelinkertainen normaaliin verrattuna.
      Kuurin vaikutus kestää keskimäärin puoli vuotta.
      Jos kynsien pituuskasvu tyssää puolen vuoden kuluttua, riittää jatkohoitona virtsa-liuotus kolmen päivän kuurina ja jälleen sinulla on upeat kynnet seuraavat kuusi kuukautta.

      Hiusten hoidossa menettele seuraavasti:
      Hiukset tulee pestä virtsalla perusteellisesti ja hieroa virtsaa myös päänahkaan. Anna virtsan vaikutaa noin pari minuuttia ennen hiusten huuhtelua, mutta hiuksia ei huuhdella huolellisesti, vaan virtsaa tulee jättää hieman hiuksiin ja päänahkaan vaikuttamaan päivän ajaksi.
      Viikon kuurin jälkeen hiukset ovat vahvistuneet ja pidentyneet noin pari senttiä eli hiusten kasvu jopa nelinkertaistu normaaliin verrattuna.
      Käsittelyn vaikutus kestää puolivuotta. Uusi käsittely tarvittaessa.

      • BVCFNXDKJA

        Anteeksi vaan, mutta mä en ainakaan kokeile tota:D ja mä en oikein usko, että toi auttaa ollenkaan. Kuka haluaa laittaa omaa kusee omat sormet:D...EN AINAKAAN MINÄ!!!


    • kiitoksia paljon !

      kultainennoutaja1234: Kiitos kovasti ! Minulla tulokset alkoivat näkyä n. 2 päivän päästä liuottamisesta ! Kynteni näyttää paremmalta [ennen ongelmia, kun pureskelin kynsiäni] mutta autoit minua ! Kiitoksia kovasti :)!

    • unohtui vielä kertoa

      kun olin kokeillut tuota kultainennoutaja1234:n juttua, lisäsin sinne leivinjauhetta, minulla se toimi todella hyvin ! Seuraavana päivänä huomasin kynteni kasvaneen 0,5 cm ! :) Kokeilkaa ihmeessä :D.

    • Kynnet ♥

      HEI KAIKILLE! ♥

      Voitte käydä mun blogissa lukemassa TODELLA hyvän tavan kasvattaa kynnet viikossa! Toimii tosi hyvin, ja uskon että kaikilta löytyy kotoa suolaa, vettä ja ruokaöljyä ;)

    • eräs toinen henkilö

      itselleni,henkilökohtaisesti on todella vaikea lopettaa kynsien jyrsimistä koska olen kärsinyt siitä vaivasta jo 11 vuotta.aloitin 6 vuotiaana koska äitinikin jyrsi. sain kynteni jonkinlaiseen kuntoon pitämällä teipepjä kynsien päällä n. 2 viikkoa. sen jälkeen aloin käyttää hoitavia kynsilakkoja.nykyään jälleen jyrsin näitä aivan päivittäin eivätkä ole pituudeltaan kuin 1cm maksimissaan.lyhyimmät ei sitäkään. haluaisin todellakin tästä tavasta eroon koska olen tästä enemmän riippuvainen kuin tupakasta ja alkoholista,ja nekin ovat olleet osa elämääni jo 4 vuotta.

      • nynny

        Itku potku raivari auttoi minua kynsien pureskelusa!(-:


    • itkijä

      eräs toinen olen samassa tilanteessa olen oonistunut pitämään tauon mutta en osaa sitä enään...........

    • Kärsivällisyyttä

      Ensinnäkin sanon näin kokemuksesta, että mikään "hoito metodi" ei vaikuta päviässä, tai kahdessa, ekä välttämättä kuukaudessakaan.

      Pitkät kynnet saat kärsivällisesti, itselle parasta metodia käyttäen, jos kynsien lilluttelu sopii sinun aikatauluusi/sinun kynsillesi paremmin kuin tabletit /tms, niin sitten lilluttelet kynsiäsi säännöllisin ajoin, ja noin parin kuukauden päästä, riippuen tuotteesta on kynsissäsi huomattavaa eroa.

      Itse käytän tätä tuotetta ( http://urjalanmakeistukku.fi/194-260-thickbox/piimax-c-biotiini.jpg ) 3 tablettia /päivä. olen syönyt joulusta asti, parin kuukauden jälkeen liuskoittuminen loppui lähes kokonaan ja kynnet kasvoivat vahvempina, sitten alitajuntaisesti lopetin tableteitten syömisen, ja kynnet meni lähes samaan jamaan kuin ennen tablettien syömisen aloittamista. (eli lyhyiksi liuskottuviksi p**koiksi) Eli muistakaa kärsivällisyys, ja nähkää sen verran vaivaa että jaksatte säännöllisesti hoitaa kynsiänne, jos haluatte pitkät ja vahvat kynnet!!

      Tämän olen itse oivaltanut, ainakin omalla kohdallani, tietysti jokaisen ihmisen kynnet "toimivat" omalla tavallaan, mutta kokeilkaa eri tuotteita ja metodeja about pari kuukautta, ja jossei tulosta synny niin kokeilette jotain muuta.

      Ei kynnet kasva yhdessä yössä muutamaa milliä, sen maalaisjärkikin sanoo.

    • 10w lyhtkynsi

      Kultainennoutaja, siis toimiiko toi oikeesti? Mulla on heikot kynnet jotka niin snaotusti kasvaa kerroksittain! Ne kasvaa kuitenkin ihan normia vauhtia että viikossa on jo valkosta parhaimmillaan 6 milliä huonoimmillaan 3 milliä. Eli miten saisin niistä vahvat ja pidemmät? En pureskele kynsiä. Jotain apua`? Ja miten vältyn ruksea mustalta mönjältä kynsien alla kun niitä on aina siellä enkä jaksa kaivaa poisa.

    • kynnet1

      kalkkia

    • pitkät kynnet mulla

      Olen aina pienestä lähtien pureskellut kynsiäni, mutta n. puoli vuotta sitten lopetin sen, laitoin sellaista läpinäkyvää, ällöttävän makuista kynsilakkaa ja siihen sen pureskelun lopetin! Olen nyt puoli vuotta sitä käyttänyt ja omistan hienot, pitkät ja terveet kynnet!
      Suosittelen lämpimästi läpinäkyvää ja ällöttävän makuista kynsilakkaa, (löytyy esim. Anttilasta missä kaikki kynsien hoito tavarat on) sellaista ei halua suuhunsa saada..!

      Monet haluaisivat pitkät, kestävät, hienot ja terveet kynnet, mutta kaikki eivät sellaisia voi saada. Kaikki tämä johtuu geeneistä. Jos geeneissä on pitkät kynnet, saat sinäkin varmasti sellaiset, mutta jos lyhytkynsisiä on paljon suvussa, et välttämättä saa pitkiä kynsiä :/
      Syö terveellisesti ja monipuolisesti, rasvaa kynnet & kynsinauhat joka päivä äläkä koske hampailla kynsiisi!
      Toivottavasti tämä auttoi edes vähäsen teitä pääsemään eteenpäin, ja tosiaan, kynnet eivät kasva yhdessä tai kahdessa päivässä, tuloksia alkaa näkymään n. 1-2 viikon kuluttua :)

      • hemmetin pahaa :(

        Lopetin kynsien pureskelun melkein kokonaan! Sen mönjän ansiosta.. Itsekin ostin sitä "Kynnel Stop and Grow".


    • Spidis

      Jee onnistuin lopettamaan kynsien pureskelun :) Mulla vaan oli yksinkertasesti niin paljon tekemistä että kynnet jäi vähemmälle huomiolle ja ne pääs kavamaan ja sit ihastuin siihen kasvuun ja aloin varjella näitä ja hoitaa yms :) Voisin kyl kanssa kokeilla tuota liuotus-hommaa

    • imppu4

      Älä sit pureskele kynsiäs xD

    • xDtyttö

      Sinun pitäää luottaaa itseesi ja olla purematta niitä ja hoitaa niitä ainakin yhdesti viikossa ja lakata niitä niin kyllä se siitä!
      Onnea matkaan! 8)

    • Omppu900

      Moi (:

      Minä tiedän miten saat kynnet kasvamaan.
      1. Älä syö/pureskele kynsiäsi!
      2. Juo maitoa ainakin 3 kert. Päivässä.
      3. Älä viilaile turhaan.
      4. Harrasta liikuntaa.
      5. Liu'uta niitä ölju suola vedessä 2 kertaa viikossa.
      6. Lakkaa mustalla värillä kynsiäsi tai tummalla. Esim. Tumman vihreällä.
      7. Älä lakkaa koko ajan!
      Huomaat eron jo 1-3 viikossa(:
      Kertokaa jos tästä oli apua.

      • Anonyymi

        Moikka Valion propagandakoneiston työntekijä! Paljonko saat palkkaa maidonjuonnin mainostamisesta?


    • Berrie4

      Omppu990. Kiitti iha kauheesti!!! Kasvo 3millii yö aikana;O

    • alluX

      Kannattaa pitää teko kynsiä sil niitä sä et varmaan haluu pureskellaXD

    • pidemmät kynnet

      Mun äiti on gosmetologi ja se sano et kun lakkaat kynnet ruoka öljyllä anna niiden olla 5min kynsissä ja pyyhi pois 1-3kertaa päivässä kyllä ainakin mua auttaa!Mitä useammin tekee näin sitä nopeammin kasvaa ja ei kippuraiset vaan vaaleat ja nätit!:)

      • Anna-Bellla

        Auttaakohan toi oikeesti? Mun äiti sano että se tekee mulle geelikynnet jos hasvatan kynnet nätiksi :D Mut kyllä voisin kokeilla :))


      • auttaa ainakin mua

        Mä olen kokeillut ja mua se ainakin (Vähän, mutta ei paljon) niin se auttaa mua:)


    • kynsisti

      Hei olen monien kynsiä hankkinut ja monelle on toiminut
      C-Piimax ratontolisä (nails&hair)
      kynnet ei hoidon jälkeen lohkea ja katkeile
      Kasvaakin tosi vahvoiksija nopeasti
      hinta n12-15€ purkki sitä saa mm. apteekeista
      eron huomaa jo kuukaudessa !!
      Kynsien ostaja tutkinut niitä jo vuosia

      Marko

    • taikavoimat

      Evelinen kynsilakka on vaan superhyvä Siihen päälle Lorealin Fast and Dry päällyslakka niin loppui se katkeilu ja halkeilu. (olen muuten maalari ammatiltani ja omaan nykyään upeat pitkät kynnet) Evelinen lakat Hakkaa Trindit mennen tullen. Sijoitin kauan sitten Trindin lasiviilaan ja olen ollut äärimmäisen tyytyväinen. Tosin halvemmatkin lasiviilat ajaa saman asian.
      Iltaisin olen opetellut läträämään jojobaölyn kanssa jota levitän myös kasvojen iholle.

    • mnnnn

      juo paljon maitoa..mulla kasvaa aika nopeasti paitsi en titenkään halua pitkiä kynsiä ku oon mies tytöystävä leikkelee niitä välillä minulta juon itse maitoa 4-7 litraa viikossa ja oon huomannut että kynnet ainakin kasvaa

    • lyhytkynsi

      Mua nolottaa olla jossain julkisilla paikoilla näitten saamarin kynsien kanssa. Kun yritän lopettaa nii stressi yllättää!! Miten saisin kynnet kasvamaan nopeasti??

    • Ibx-hoitaja

      Lähimmältä IBX-hoitajaltasi IBX System hoito sarjana!

    • Psyykkistäkö

      C piimaxia olen syönyt, niillä kasvaa aika hyvin.Mutta heti kun saan kasvamaan. alkaa pureskelu.Itsellä ei nuo pahanmakuiset lakatkaan edes tehonneet yhtään kynsienpureskeluun.Jos olen hetkenkin jouten.Koko ajan tiedostamattani, samat sormet(nimettömät ja keskisormet) hakeutuvat huulilleni ja jos tunnen niiden kynsissä pienenkin epätasaisuuden.Se häiritsee ja alan kaluamaan niitä tasaiseksi ja näin kynnet lyhenee lyhenemistään.Revin myös kynsinauhojani.En edes huomaa, kun ajatuksissani olen taas kalunnut vimmaisesti samojen sormien kynnet kauhean näköisisiksi, jopa aristaviksi.Enkä taas kehtaa mennä mihinkään sellaisten käsien kanssa.Hävettää!Miten nämä saa piiloon?Tilanne on jo ihan hirveä!En kehtaa mennä edes laitattamaan mitään geelikynsiä tälläisiin.
      Kehtaako muka muut?Olen kauhean ahdistunut tästä tavasta.Ihan kun se ei olisi minä itse, joka tätä tekee.Hyvänen aika!Kakkaanko nämä sormet pitää upottaa päästäkseen tästä?Tämä alkoi vasta aikuisena.En lapsena koskaan pureskellut kynsiäni.Ihailen aina muiden kauniita kynsiä ja käsiä.Itsellänikin on kauniit, sopusuhtaiset sirot kädet, mutta tämä kauhea tapa pilaa ne.Vain kerran olen saanut ne kasvatettua normaalinpituisiksi, eli yli sormenpäiden.
      Sitten taas jo pilasin ne.APUA!

      • Kynsienkasvattaja

        Mulla on ihan täsmälleen sama juttu! Kerran olen saanut nämä olemaan sormenpään mittaiset mutta sitten taas se kauhea vimma alkaan!! Nyt ollaan mun kaverin kanssa päätetty lopettaa tää pahatapa mutta en tiiä mitä tästäkin tulee... Vinkkejä lopetukseen voi ilomielin antaa jos sellasia on!


    • mäntymehtä

      Kynsien pureskeluun auttaa nopeasti Pine ( mänty) kukkauute. Sitä myydään terveyskaupoissa, pullo maksaa noi 10 euroa. Sitä kannattaa ottaa 15 tippaa kolme kertaa päivässä, se otetaan sisäisesti.

    • Anonyymi

      luin sellasen tekstin että biotiini auttais

    • Anonyymi

      Kannattaa lakata kynsiä se auttaa ja älä leikkaa kynsiä saksilla vaan viilalla

    • Anonyymi

      miten saan kynnet kasvamaan ees vähäsen enemmän ku pitäis huomenna tehä kynnet?

    • Anonyymi

      Mulla on sama juttu:(

    • Anonyymi

      Sä voit tehdä paperista sulle kynnet ja lakkaat ne ohuesti
      👍😄

    • Anonyymi

      ???

    • Anonyymi

      Hei mulla on tosi lyhyet kynnet ku ne katkeilee kokoajan nii miten saisin nopeasti kynnet kasvamaan

    • Anonyymi

      On tissit kasvaneet?

    • Anonyymi

      Mulla itellä kasvaa kynnet nopeaa voi jopa viikossa kasvaa pitkiksi en käytä mitään erityistä vaan käsivoidetta joka vahvistaa kynsiä ja pesen käsiä useesti ja poistan päivittäin liat kynsien alta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe