No valitetaanpa nyt sit. Vanhempani ovat päällisin puolin ihan ok, kaikki on tiptop kunnossa jne.
Mutta kun pintaa raapaisee, paljastuu alta kaksi juoppoa, jotka tekevät sitä taitavasti vapaa-aikansa ja koska heillä on rahaa, voivat tehdä sen vaihtamalla kauppoja ettei aina samasta kaupasta alkoholijuomiansa osta.
Sitten heidän käytös. jos isä ei ole jostain syystä syönyt riittävästi, hänellä alkaa vippaamaan päässä oikein kunolla. Äidillä vippailee muutenkin tämän tästä. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä että kiukutellaan, arvostellaan, mustamaalataan muita ihmisiä. Joskus huutamalla. Juhannuksenakin tämä kaksikko kinasteli, toinen haukkui toista ja kun tyoinen uhosi takaisin et ole hiljaa sairas niin eikös äiti vasaralla uhannut lyödä isää takaisin. "Minua et loukkaa". Mitähän he kaksi ovat tehneet koko elämänsä? He ovat pyhittäneet sen huonolle käytökselle ja ilkeilylle sisäpiirissänsä ja olemalla kaikki vapaa-aikansa pöhnässä silloin kun ei ole tärkeämpää tekemistä, kuten käydä autolla kaljakaupassa. Olen aikuinen ihminen, mutta haluaisin että heidän lapsen lapsella olisi hyvä olla heidän kanssa koska parhaimmillaan he ovat hyviä tyyppejä molemmat. Mutta noita ailahteluita on saanut aina pelätä, he eivät välitä käytöksensä karkeudesta silloin kun ollaan perheen "sisäpiirissä". Ja aina jompi kumpi on känkkänä jostakin asiasta. Kestää hetken mutta vituttaa pitkään, koska ne puuskat ahdistavat ja loukkaavat sekä masentavat. Joskus tuli asian vuoksi pidettyä pitkäkin välitauko heidän kanssaan. Silloin äiti soitteli hysteerisiä ja ahdistavia syyttelykännipuheluita iltaisin johin opin olemaan vastaamatta jossain vaiheessa.
Minulle äiti kehtasi hiljattain sanoa pienestä tyttärestäni joka ei ole vielä esikoulussakaan , että kymmenvuotiaana se jakaa pillua kuin paikallissanomia. Kun hän toisti saman vielä jonkun päivän päästä nähdessämme uudelleen, suutahdin ja sanoin mielestäni erittäin painokkaasti että minun lapsestani et ikinä puhu noin. Hän vain katsoi mielipuolinen tyhjä kiilto silmissään minua ja hymähti ylimielisesti.
Juopot sukulaiset
3
736
Vastaukset
- zzz425234
ennen tuota viimeistä tekstipätkää mielipiteeni oli että "ehkä se vain perään katsomalla hoituu", mut nyt olen sitä mieltä että olisi paras jos lapsesi eivät hirveästi tapaisi isovanhempiaan... ainakaan kovin nuorena...
- paljon nähnyt
alkoholisteja, sala-sellaisia jopa, ilmeisestikin.
Mitä vanhemmaksi tulevat, jatkaessaan tätä samaa, pahenee vain ja paljon.
Luultavasti tukevat toisiaan tässä juomisessa ja eivät välitä paskaakaan siitä mitä ulkopuoliset sanoo heille siitä juomisestaan ja tuskinpa edes kukaan sanookaan mitään. Mietityttää että mistä se äitisi on tuollaista saanut päähänsä mitä sanoo tyttärestäsi? Ei terveelle ihmiselle tulisi tuollaista mieleenkään, saati sitten että sanoisi tuolla lailla omasta lapsenlapsestaan. Jotain siinä on ilmeisesti tapahtunut ja se vaivaa äitiäsi niin paljon että laukoo tuollaista sinulle. On joko tosi mustis miehestään joka on huomioinut tytärtäsi liikaa hänen mielestään tai sitten haluaa vain loukata sinua jostain syystä- Molemmat nämä kuitenkin liittyvät selvästi alkoholistin mielialaliikkeisiin.
Olisi parast jos koettaisit olla mahdollisimman vähän tekemisissä vanhempiesi kanssa ja ainakin pitää tyttäresi/lapsesi erossa heistä, tiedä mitä he hänelle puhuvat. Haluan sanoa sinulle että: ALKOHOLISTI EI AJATTELE KUTEN NORMAALI TERVE IHMINEN, EIKÄ TOIMI HUMALASSA OLLESSAAN VARSINKAAN KUTEN TERVE IHMINEN TOIMII. He saattavat siis olla todella arvaamattomia ja ajattelemattomia sekä vastuuttomia ja moraalittomia niin kauan kun se alkoholi siellä heidän elämässään jatkuvasti pyörii. Eikä heillä ole mitään tahtoakaan siitä irtautua, sillä he ovat vielä siinä vaiheessa ettei se heidän mielestään ole mikään ongelma. Vaikka sinä jo varmasti olet huomannut että se sellainen on, silti et voi asialle tehdä mitään muuta kuin auttaa itseäsi ja lastasi. Poistukaa takavasemmalle. Käy vaikkapa kirjastossa lainaamassa kirjoja alkoholismista niin ehkä opit sitä kautta näkemään paremmin missä mennään ja missä vaiheessa vanhempasi ovat tässä sairaudessaan. Joka heillä vain on livennyt käsistä, ensin se on pelkkä valinta ja sitten se muuttuu sairaudeksi. Ihminen muuttuu täysin toiseksi alkoholismissa kuin mitä oikeasti olisi.
Onnea elämääsi ja voimia.- Rajansa kaikella
Pidä huoli, että nuo ihmiset eivät loukkaa enää lastasi.
Noin törkeä lausahdus on kuin märällä rätillä läimäyttäisi. Suojaa lapsesi loukkaamattomuutta.
Hän ei tuollaisia isovanhempia tarvitse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1786545- 1481804
- 1131588
- 511310
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️47999Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢40973Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu98942Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?5869Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan242851- 41819