Pontiac fiero

Hevisankari

Onko fiero kuskeja? Siitä saakka kun sain ekaa kertaa koeajaa fieroa, ei toista yhtä hauskan tuntuista autoa ole tullut ajettua. Auto jäi vain hommaamatta kun odottelin liian kauan että autoliike korjaisi viat autosta, joku toinen kerkesi sitten ostaa auton vikoineen päivineen.

Kysynkin täällä nyt sitä, että miten luotettava auto on yleisessä arkikäytössä, vai onko vain esittelyauto luotettavuuden osalta? Ja ajeleeko tuollaisella talvella? tarkoitan ettei joka kelissä olisi pakko ajaa, vain silloin kun lunta vähän maassa.

11

2646

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fieroilija

Itsellä on Fiero GT, onhan sillä hauska ajella, tehoa tosin saisi olla vähän enemmän. Tosin kevyt auto kulkee kohtuullisen hyvin näilläkin. Omaani oon saanut pikkusen lisätehoja pakoputkiston ja ilmanoton muutoksilla, dynossa irtosi 149,5 hevosta.

Luotettavuus on ollut parempi kuin odotin, Fierollahan on paha maine, mutta nämä loppupään GT mallit lienevät niitä kestävimpiä.

Pari kesää oon omallani kurvaillut, yli 10 000 km. Mitään vakavia vikoja ei ole ilmennyt, kertakaaan ei ole jättänyt välille tai kieltäytynyt starttaamasta. Pikkuvikoja toki tulee, esim. O2 anturi on kärähtänyt pari kertaa väliä ja kerran hajosi MAP anturi. Öljyä vie pikkuisen, mutta kuitenkin kohtuullisen vähän 22 vuotta vanhaksi autoksi.

Ajo-ominaisuudet on ikäisekseen oikeastaan loistavat, onkin vaikea käsittää miksi Fierojen ajettavuutta on niin ankarasti moitittu? Toki omaani on vaihdettu alustan komponentteja sen verran että on joitakin prosentteja rekisteriotteessa, mutta en tiedä onko alkuperäinen alusta sitten ollut niin paljon huonompi.

Talvella Fierolla ei voi ajaa, kevyt etupää tekee siitä liki mahdottoman ajettavan liukkaalla, ei mene suoraan. Nämä vehkeet tarkoitettu kuivalle asfaltille jossa se kulkee kuin raiteilla ja tiukatkin kurvit voi vetää toistasataa turhia jarruttelematta.

Sanoisin että hintaisekseen Fiero on loistava sijoitus, noitahan saa ihan pilkkahintaan, eli noin kuudella tonnilla tms. On vaikea kuvitella minkä yhtä hauskan auton saisi yhtä halvalla? Fierolla on puhdas nautinto ajella kesäisin katto auki ja tuulenohjaimen ansiosta sisään ei edes tuule.

Mikäli haluat lisää mielipiteitä niin niitä löytyy useampia täältä ja yllättäen loppupään Fierojen omistajat ovat ollaan lähes yksimielisen tyytväisiä autoonsa.

http://www.carsurvey.org/reviews/pontiac/fiero/1988/

• Hevisankari

Kiitos kattavasta vastauksesta. Kyl se jossai vaihees pitää kyseinen pirssi hommata.

• 23234324

Eikö tuollainen kannata turbottaa niin ei ole enää sitä tehonpuutetta?

• wxhwxh1

Joo
        Minulla on -86 Fiero GT 5v manuaali harrasteautona, Onhan se kiva peli ajella kesällä. Maalautin ko, auton toissa kesänä ja maalari purki "nahkat" pois päältä ja samalla tuli nähtyä runko. Eikö Fiero saanut jotain tähtiäkin Volgan vai oilko se Volvo samaana aikaan 80-luvulla?

• niitä näitä
        wxhwxh1 kirjoitti:

Joo
        Minulla on -86 Fiero GT 5v manuaali harrasteautona, Onhan se kiva peli ajella kesällä. Maalautin ko, auton toissa kesänä ja maalari purki "nahkat" pois päältä ja samalla tuli nähtyä runko. Eikö Fiero saanut jotain tähtiäkin Volgan vai oilko se Volvo samaana aikaan 80-luvulla?

Fiero oli aikoinaan ensimmäinen auto joka sai ruotsalaisten tiukissa törmäysteissä 5 tähteä.

http://digitaloculus.net/projects/WEB/fiero/crash.html

Toki nykyään varmasti löytyy paljon autoja jotka pystyy samaan, mutta 80-luvun autoista se lienee lujimpia.

Lisäksi ei tarvi pahemmin pelätä ruostevaurioita, kun "pellit" ei ruostu ja myös koko runko on aikoinaan dipattu ruostesuoja-altaaseen. Viisaammat neuvovat katsomaan takaluukun huovan alle, mahdolliset alkavat ruostevauriot paljastuvat helpoiten sen alla olevista metalliosista.

Fieron muotoilu on kyllä onnistunut hyvin, se on ajaton ja siksi kestänyt aikaa erinomaisesti, moni 80-luvun sporttiauto näyttää jo nykyäään auttamattoman vanhanaikaiselta, mutta Fiero on yhä modernin ja nykyaikaisen näköinen.

• GT-88
        Hevisankari kirjoitti:

Kiitos kattavasta vastauksesta. Kyl se jossai vaihees pitää kyseinen pirssi hommata.

Minulla on Fiero GT myytävänä vm.-88 juuri katsastettu jos Olet viellä kiinnostunut niin ilmoita yhteystietosi,auto ollut minulla 16v.joten osaan kertoa siitä enemmänkin.

• norttitähti

Amöriikassa ihmiset on huhujen mukaan laittannut cadillacin northstar moottoreita fieroihin kun ei se perus nelonen tai kutonen oo rittännyt! voikyllä olla että moinen ei oo mahdollista suomessa :(

• HegePege

Fiero on tyttöjen auto.
      Kyllä GM:n V6 menee vaikka missä tahansa, mutta ei ole ärhhäkkä.
      Luotettava kyllä, mutta laiska.
      Pontiac Trans Am 455

• fifier

Turhan monta Fieroa olen nähnyt feikki ferrariksi modattuna. Näin jopa Suomessa. Hienoa, että nyt ne muutamat orkkiskuntoisina säästyneet Fierot on alettu arvostaan omana itsenään.

Huhu kertoo, että GM lopetti fieron tuotannon siksi, että ko. auto alkoi alemmasta hintaluokastaan huolimatta olla liian paha kilpailija firman ykkösnyrkki Corvettelle ja vei asiakkaita.

Hieno auto kuten kaikki keskimoottoriset kaksipaikkaiset. Itse omistan 91 Tojo MR2:n. Ei tämä mikään fiero ole, mutta hauska lelu hintaluokassaan kumminkin.

• Yks Fieroilija

Näyttää siltä että Fierojen keräilyarvo on viimeinkin lähtenyt nousuun jenkeissä.

Olen seurannut niiden pyyntihintoja pari kolme vuotta ebay:sta aina kun olen etsinyt sieltä omaan Fierooni varaosia tai muuta kivaa.

Viimeisen vuoden aikana Fierojen pyyntihinnat ovat selväsi nousset.
      http://motors.shop.ebay.com/Cars-Trucks-/6001/i.html?_nkw=fiero&_catref=1&_dmpt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&_sc=1&_sop=16&_trksid=p3286.c0.m282&_rdc=1

Saksassa ja Ruotsissa hinnat eivät ole vielä nousseet, joten nyt voi olla käsillä viimeiset ajat ostaa edullinen Fiero.

Omaani en kyllä aio myydä ikinä, perikunta saa myydä sen sitten kun minä olen maan alla.

• Anonyymi

Aika jännää että joku vuosi sitten Fierojen kerrottiin ollleen Saksassa ihan hinnannousun kärkisijoilla

https://www.is.fi/autot/art-2000001023878.html

Nyt Fieroja ei nettiautossa,blocketissa, tai mobile.de:ssä enää oikeastaa edes enää ole myynnissä, halvin ja ainut Ruotsissa nyt myynnissä oleva Fiero 147 000 kruunua!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3710
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      72
      1944
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1598
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      82
      1243
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1057
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      998
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      853
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      844
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      778
    Aihe