Runsas alkoholinkäyttö..

Teija31

Siis, nyt kolmas viikko menossa.. Huh, Ymmärrän että miehellä on lomaa nyt ja tämä on hänen tapa rentoutua. Mutta jos mies juo päivässä vähintään.12-pack:n kaljaa tai 2ploa punaviiniä niin olenko nipo jos sanon että se on ihan liikaa. Olen toki asiasta huomauttanut ja nyt rahaa on todella niukasti ja siltikin. Yleisestikin mieheni juo n.4krt viikossa. Itse en saa ostaa esim. puuteria ilman nipotusta koska on niin kallista.. Laskeskelin arviolta alkoholiin käytettyä hintaa joka nyt viimeisen 3vko:n aikana huitelee jo 200e tietämissä..

Mies sanoo vaan että juo itsekkin ettei niin paljon ärsytä, mutta ei tajua kun sanon että mä säästän rahaa..

Alkaa niiiiin ärsyttämään tuo tissuttelu. Olen yrittänyt asiasta keskutella mutta ei se vaan toimi. Keskustelu menee riidaksi ja tilanne ei muutu..

Meillä on ajatus hankkia lapsi heti kun onni kohtaa, mutta todennäköisesti häippäsen heti kun olen raskaana jos tilanne ei muutu. Lasta en halua katsomaan juopottelevaa isää.. Lapsen kuitenkin haluan ja myös yh:n voin taata onnellisen lapsuuden vaikkei se sama asia olekkaan.

136

11493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hähöhhähöhöhähähöh?

      Älä hanki lasta juopon kanssa vain omaa itsekeskeisyyttäsi. Et ajattele lapsen etua ollenkaan ja ikävä kyllä siihen sinun pitäisi pystyä: ei lapsen velvollisuus ole syntyä pönkittämään hoivaviettiäsi ja täydentämään elämääsi, kun voit taata onnellisen lapsuuden... Ilman isää. Miten voit väheksyä isyyden merkitystä noin? Että juoppokin kelpaa siittäjäksi? Et siis parempaa saa, etkä osaa tuon aikuisemmin ajatella?

      Mäyräkoira päivässä ei ole tissuttelua. Tissuttelua, siis turvallista on joku yksi tai kaksi päivässä, eikä siihen päälle ryyppäystä jatkuvasti. 4 krt viikossa ja tuollainen juominen on alkoholismia, sairautta jo. Mutta etpä se ole terve sinäkään noitten lasten teko suunnitelmiesi ja itsekkyytesi kanssa. Mutta kiva että sinä aijot saada, mitä sinä haluat, lapsesta piittaamatta. Sitäpaitsi jos nyt luulet, ettei lapsi halua tietää isästään, tai ettei hänellä ole siihen oikeutta, niin mieti uudelleen ja sitäpaitsi, isälläänkin on oikeus lapseensa. Että kannattaako oikeasti synnyttää lasta juopolle? Jos sinä kuolet, menee lapsi isälleen, eli minne?
      Jos sinulle käy jotain, toisen vanhemmista pitäisi astua remmiin: eli kuka?

      Voitko ihan oikeasti olla noin hölmö, ettet parempaa miestä kuin juopon, saa itsellesi tai lapsellesi isäksi? Voitko oikeasti olla noin itsekäs ja yksinkertainen, ettet erota kuka on jo juoppo, kenelle kannattaa lapsia pykätä ja kenen etu ja oikeus mikäkin on? Vai loppuuko aika ja epätoivo iskee? No kuule, muuta elämääsi sitten kiireemmin ja lakkaa haaskaamasta aikaasi juoppoihin, hanki kunnon mies.

      • Entinen..........

        Ei juoppoja ole pakko katsella. Anna hiivahatulle lemput. Älä jää odottaa että se tööttää sut tiineeksi.
        Sitten olet kusessa kahden paskahousun kanssa.


      • voi voi

        asiaa mutta kyllä rumasti kirjoitat. "Et ole terve sinäkään, hölmö, itsekäs, yksinkertainen." Voi voi.


      • SHITHAPPENS.
        Entinen.......... kirjoitti:

        Ei juoppoja ole pakko katsella. Anna hiivahatulle lemput. Älä jää odottaa että se tööttää sut tiineeksi.
        Sitten olet kusessa kahden paskahousun kanssa.

        Laittamattomasti sanottu!
        ITSEKÄSTÄ tehdä lapsi ja häipyä, todella ruma AJATUS!
        iLKEÄÄ SUORASTAAN SITÄ LASTA KOHTAAN JA VARSINKIN SITÄ ISÄÄ...
        ISÄS OLI juoppolalli (capslockki hirttää kii välillä) niinkö aiot kertoa lapåselle sen rakkaasta isistä!
        Typerä eukko!


    • JokuIhmeJätkä

      Samoilla linjoilla ollaan kuin ensimmäinen vastannut, älä ainakaan hänen kanssaan sitä lasta tee jos aijot erota...

      Tuo että mies ehdottaa sinuakin vain juomaan ettei ärsytä ja ei voi tajuta asiaa kertoo jo aika paljon, ratkaisu pistä tämä pellolle ja hanki uusi mies... Ei sen uudenkaan täydellinen tarvitse olla, mutta se että haluaa kunnella ja ymmärtää naisensa mielipiteitä olis kyl ihan hyvä asia...

      • wn minäkään kauaa

        on jo kaksi vuotta juonut kossupullon/pv ja polttaa 3 askia tupakkaa/pv, nyt aivot jos sen verran kärsineet et kännissä antoi turpaan ilman syytä, pärstä ei miellyttänyt. Vikittelee kaikki tuttavien rouvat, puhuu ruokottomia ja nipistelee peffoista. Kuinka kauan ko. peliä kestäisitte?


      • pinpong
        wn minäkään kauaa kirjoitti:

        on jo kaksi vuotta juonut kossupullon/pv ja polttaa 3 askia tupakkaa/pv, nyt aivot jos sen verran kärsineet et kännissä antoi turpaan ilman syytä, pärstä ei miellyttänyt. Vikittelee kaikki tuttavien rouvat, puhuu ruokottomia ja nipistelee peffoista. Kuinka kauan ko. peliä kestäisitte?

        Mun mies juo joka päivä oluen tai pari, mutta känniin asti korkeintaan kerran viikossa, jos sitäkään ja se on täällä espanjassa normaalia. Ja nää kännitkin ei oo sit mitään suomitasoo, että kaatuillaan ja oksennellaan. Hän tietää millon pitää lähtee kotiin ja kävelee aina omin jaloin.

        Jos se jois enemmän päivässä ja humalatkin olisivat todennäkösesti kovempia, niin kai mä nyt häipysin suhteellisen nopeesti ja varsinkin, jos se vetäis mua turpaan, oli syytä tai ei, niin ovi vaan kolahtas.

        Ei oo elämä helppoa, miks sitä turhaa vaikeuttaa?


      • pää täyteeeen
        pinpong kirjoitti:

        Mun mies juo joka päivä oluen tai pari, mutta känniin asti korkeintaan kerran viikossa, jos sitäkään ja se on täällä espanjassa normaalia. Ja nää kännitkin ei oo sit mitään suomitasoo, että kaatuillaan ja oksennellaan. Hän tietää millon pitää lähtee kotiin ja kävelee aina omin jaloin.

        Jos se jois enemmän päivässä ja humalatkin olisivat todennäkösesti kovempia, niin kai mä nyt häipysin suhteellisen nopeesti ja varsinkin, jos se vetäis mua turpaan, oli syytä tai ei, niin ovi vaan kolahtas.

        Ei oo elämä helppoa, miks sitä turhaa vaikeuttaa?

        Tottakai lomalla nautitaan, se on sauna kaljat erikseen, anna miehesi kerätä voimia taas uuteen työjaksoon.


      • Ei dokaava
        wn minäkään kauaa kirjoitti:

        on jo kaksi vuotta juonut kossupullon/pv ja polttaa 3 askia tupakkaa/pv, nyt aivot jos sen verran kärsineet et kännissä antoi turpaan ilman syytä, pärstä ei miellyttänyt. Vikittelee kaikki tuttavien rouvat, puhuu ruokottomia ja nipistelee peffoista. Kuinka kauan ko. peliä kestäisitte?

        Miehinen mielipiteeni on, että ei sinun olisi kannattunut katsoa sitä dokaamista edes kahta viikkoa.
        Joka käyttää noin paljon alkoholia on alkoholisti. Hän vie turmioon itsensä ja sinut.


      • gkhkgkug
        wn minäkään kauaa kirjoitti:

        on jo kaksi vuotta juonut kossupullon/pv ja polttaa 3 askia tupakkaa/pv, nyt aivot jos sen verran kärsineet et kännissä antoi turpaan ilman syytä, pärstä ei miellyttänyt. Vikittelee kaikki tuttavien rouvat, puhuu ruokottomia ja nipistelee peffoista. Kuinka kauan ko. peliä kestäisitte?

        ....päivääkään. hommaa oma elämä tai olet aina murheissasi alkoholistin kanssa.


    • salotar

      Olen törmännyt ihan samaan viime ja tänä kesänä. Pidä siin sit hauskaa ku toinen on kännis koko ajan. Lopetin suhteen en jaksanut katsoo enää

      • Törkeeee

        Vuositulot kyllä kelpaa


      • Reppanaaa
        Törkeeee kirjoitti:

        Vuositulot kyllä kelpaa

        Voi raasuu, kun ei voi pitää HAUSKAAA


    • -tar

      Trolli taas avaa keskusteluja. Mutta onhan noita vedätettäviä.

      • pusipusi44

        Kyllä näitä miehiä, jotka AINA vapaalla vetävät viinaa joka päivä on todella olemassa.Minun suhde meni juuri poikki juomisen takia.Joka viikonloppu aina pe ja la juotiin koko ajan ja sitten su podettiin krapulaa ja valitettiin huonoa oloa.Viikonloppuisin ei sitten ollut mitään yhteistä..seksi kun ei onnaa kun on pää täynnä, siis miehellä. Onneksi jätin ko juopon....vielä on kesää jäljellä, jospa tulisi vastaan mies joka osaa nauttia vapaa-ajasta myös ilman viinaa.


    • RF

      Hyvin trollattu, näkee jo siitä miten posti on kirjoitettu että se on luotu herättämään mielipiteitä.

    • ??????

      Taas, samaa, miehisikön ei sitten aiemmin ottanut alkoholia, vai ajattelitko parantaa alkoholistin ? Ja ilmeisesti lisääntyäkin vielä ? ELi sinäkin olet siis tuleva yh-äiti, mitä jos lähtisit nyt ja sitten lisäännyt kun löydät miehen joka ei juo `?

      • Raitis ja reilu

        että enemmän kuin 24 kaljan kiskominen viikossa voi pitemmän päälle aiheuttaa miehelle vakavia terveysongelmia!


      • kojola
        Raitis ja reilu kirjoitti:

        että enemmän kuin 24 kaljan kiskominen viikossa voi pitemmän päälle aiheuttaa miehelle vakavia terveysongelmia!

        Tunnen monia jotka juo 24 tölkkiä päivässä.Onko se normaalia viikonlopun viettoa työssä käyvillä?


    • maa_ketta

      Moi
      Kyllä miehesi on ihan selvästi alkoholisti,tuo määrä on vielä pieni ja rahankulutus,mun avokkini juo kahdessa viikossa noin 300 euron edestä jos piisaakaan,ja pullomäärä voi päivässä olla jopa 20 plloa,eli todella paljon.Hän on tuurijuoppo,eli voi olla 4-5kk ilman,mutta sit retkahtaa,ja kaksi viikkoa menee ihan juomisessa.Mitta on ihan täynnä.Älä ihmeessä tee tuon miehen kanssa lapsia.kyllä lapsen täytyy saada elää turvallisessa kodissa,ilman viinan kirouksia.Itse olen elänyt lapsuuden alkoholistiperheessä,äiti sitä piti pystyssä,isä alkoholisti,lopetti kun olin 14,eikä sen jälkeen ole juonu.Ja sit otin itse tuurijuopon.tai se on nyt vuosien kuluessa mennyt tähän.Ja nyt alkaa olla siinä pisteessä että ei ole paljon vaihtoehtoja,joko olla ilman,pyrkiä siihen,tai en enää jaksa katsella tuota menoa.Ei hermot enää kestä,kun itse pitäis jaksaa ja elää ,kun toinen juo yö ja päiväkaudet.Nuku siinä sitten ja käy töissä.No,nyt mennään päivä kerrallaaan ja pelätään pahinta.

    • näin on

      Tee ihmeessä jotakin ennenkuin odotat lasta miehelle joka ryyppää noin paljon. Asiahan ei muutu jos teille lapsi tulisikin. Luulenpa että juominen jatkuu silti ja se on sitten vaikeaa aikaa. Todellakaan kukaan ei halua sellaista isää lapselleen joka tissuttelee joka ilta. Nyt rupeat miettimään mitä elämälläsi teet ja tietenkin se on oma ratkaisu, päädyt sitten kumpaan vaan. Mutta kaikkea hyvää jatkossa. Ainahan oottaa ja toivoo parempaa elämää oman rakkaan kanssa.

    • Kerran karannut

      ennekuin on myöhäistä. Kun on noin alkoholiin menevä jo nyt, mites jatkossa. Ei lopeta juomista. Miehiä on maailma täynnä, kyllä sieltä joku kunnollinen löytyy.

    • Älä ole marttyyri

      Ota jalat allesi ja häivy hänen vaikutuspiiristään niin pian kuin mahdollista. Olen entinen alkoholistin vaimo ja tiedän, että läheisten ei tule hyväksyä juomista. Juopolle rajat tai ovi auki.

    • Itkiskö vai naurais?

      siis oletat automaattisesti että lapsesi on VAIN sinun. Tuolla pelillä et saa aikaan kuin raivoisita tappeluita ja pahimmoilleen ruumiita. Jes, oikea järjen jättiläinen, mutta niin on isäntäkin. Siinä on vakka kantensa valinnut.

    • ---

      hitto pistä tollanen äijä käpälämäkeen ja nopsaan.

    • äitiitsekin

      on totta,mieti vielä ja tarkasti sitä lapsen hankkimista.Ajattepea sitä kun erota miehestä ja teillä yhteinen lapsi,miehelläs oikeudet tavata lasta.Laitatko lapsen viikonlopuiksi miehen luo jonka tiedät ryyppäävän?:?:?

    • alkoholistin vaimo

      Sinulla on siellä alkoholisti ja usko pois tilanne pahenee ja pahenee. Sitten joskus, kun kaikki on pielessä, työt menneet jne, hän voi myöntää asian ja sitten on mahdollisuus raitistumiseen. Todennäköisesti ei vielä sittenkään.
      Minulla on kokomusta, avioliittomme alussa jo tajusin, että hän juo humalahakuisesti ja käyttäytyy humalassa todella eri tavoin kuin muuten. Pikkuhiljaa asiat muuttui, nyt mieheni on 55 vuotias ja alkoholisti. Noin viisi vuotta tätä kovaa alamäkeä on jatkunut. Muutoin hän on erittäin ahkera, säyseä ja tunnollinen mies. Mutta alkoholi tekee hänestä moraalittoman vätyksen nykyisin.

      Jätä se mies, älä pilaa elämääsi. Nimittäin siinä voi käydä niin, että et jossain vaiheessa osaa enää lähteä.
      Minulle on käynyt vähän niin, koska aina vain toivoin parasta. Tosin pitkä on liittomme ja varsinaista alkoholismia pahimmillaan on jatkunut viimeiset pari vuotta ja viisi vuotta sitten siitä juomisesta tuli tuollaista vapaa-ajan huvia kuten miehelläsi. Minä olen eropaperit laittanut ja tarkoitus on ajaa ukko ulos.. no hänellä kyllä on oma paikka minne mennä. Työpaikan on jo kerran juonut ja nyt on sitten toinen, enpä jää odottelemaan enää.

      Voimia sinulle, se on raskas päätös, mutta oikealla tiellä olet !

    • miiituuuu

      iTTE OOT KAPPAS VALINNU! Sou what? Vaiha helekuttiin rellukka taikka ryyppää ittekses samanmoinen känönen!

    • luti Imatra

      TÄÄLLÄ VILISEEN,, aloittaja siitä pahemmasta päästä,,

      tollo akka jolle barbi-nuket olisi , henkisen tason huomioon ottaen , turvallisin tapa leikkiä kotia !

      ho hoijaa..!

      • F.Badger

        hoh-hoh.mitä vittua täällä vikiset juominen on kesälomalla ihan NORMAALIA! sitten ois syytä alkaa rutiseen jos työpäivän jälkeen kittais.jos oma muija alkais napiseen kesälomasta ja kesäloma rahoista mitkä olen perse ruvella raatanut niin näyttäisin ovea ja sassiin.


      • MMMMMMies
        F.Badger kirjoitti:

        hoh-hoh.mitä vittua täällä vikiset juominen on kesälomalla ihan NORMAALIA! sitten ois syytä alkaa rutiseen jos työpäivän jälkeen kittais.jos oma muija alkais napiseen kesälomasta ja kesäloma rahoista mitkä olen perse ruvella raatanut niin näyttäisin ovea ja sassiin.

        Se mitään normaalia ole! Mikä hemmetin syy se kesäloma on viinaa litkiä,juoppo on juoppo oli loma tai vapaa ja se käy selväksi tuosta aloituksesta..
        Mä en ainakaan kesälomalla tarvii viinan tippaa,silloin on aika ottaa rennosti ja ladata akkuja.
        On taas terävässä kunnossa kun työt alkaa eikä mikään viinapöhöstä kärsivä tärisijä.


    • eräs vaimo

      toki miehesi alkoholinkäyttö vaikuttaa jokseenkin runsaalta keskivertoon katsoen, mutta kuten sanoit, hänellähän on loma menossa. eikä hän kuitenkaan vedä "peltiä kiinni" ja örvellä päissään, joten en näe mitään KUOLETTAVAA ongelmaa. ja kaiken lisäksi vaikuttaisi että hän tuhlaa omia rahojaan, joten mitä se haittaa?

      jos todella aiot erota miehestäsi kesälomalla tapahtuvan tissuttelun vuoksi, älä nyt ainakaan hanki hänen kanssaan lasta!

      vertailukohdaksi voin mainita sen, että etelä-amerikassa ja etelä-euroopassa on aivan normaalia juoda viinipullo aterialla, eikä siitä hermostu kukaan. tietenkin siellä alkoholi on huomattavasti edullisempaa, eikä sitä käytetä humalahakuisesti (aikuisten toimesta, eikä nuorienkaan toimesta yhtä rankasti kuin täällä).

      • baikku

        Oletko tosissasi.Luitko kaiken aivan varmasti?Miksi valittaa ,jos nainen ostaa puuterirasian,ehkä yhteiset rahat.Tyypillistä miehille,viinaan ja kaljaan rahaa,mutta kaikki muu kallista.Siis omat rahat molemmilla,niin ei nokankoputtamista kummallakaan.Mies saa kaljansa,jos ei aiheuta riitoja ja harmia ja nainen saa meikkinsä yms!


      • eräs, vaan ei peräs

        Juoda viinipullo aterialla syöjien kesken, vai että jokainen aterioija juo yhden viinipullon? 4 aikuisen jäljiltä pöytään jäisi siis 4 tyhjää pulloa normiaterialla?

        Jos taas yksi pullo tyhjennetään kaikkien syöjien kesken, niin se on kahden hengen taloudessa reilu 3 lasillista per nuppi (n. 24cl annoksia).

        On jokaisen oma asia miten lomansa käyttää, mutta ei tuo silti järkevältä vaikuta. Jatkuvassa hönössä koko kuukauden. Ja sitten loman jälkeen töihin punaisena ja turvonneena, hyvin "levänneenä", kun on tehnyt joka päivä töitä alkoholipolttolana.

        Jos tekisi tuon edes yksin tai samankaltaisessa kaveriporukassa, se olisi ymmärrettävämpää, mutta tuossa tilanteessa jos selvänä joutuu katsomaan tuota vierestä pidemmän aikaa, niin siitä on nautinto kaukana. Hyvän kuvan antaa muutenkin, että nyt kun on vihdoin aikaa olla yhdessä muutenkin kuin arki-iltana, niin vastaus siihen on ottaa humala päälle. Lupaava yhteinen tulevaisuus.

        Ja se että alkaisi itsekin juomaan ei ole kaikille mikään vaihtoehto. Että jos toinen vetää vaikka lääkenappeja ja on sen takia jatkuvassa tokkurassa, joka ärsyttää, niin ratkaisu olisi alkaa itsekin vetää lääkkeitä?

        Kuolettava ongelma ei varmaan ole kyseessä, ainakaan lyhyellä tähtäimellä, mutta todennäköisesti tuollainen käytös aiheuttaa myöhemmin muita kuin suoraan tappavia ongelmia.


    • hulluja monenlaisia

      meistä on tyhmä, tyhmenpi, tyhmin? Kirjoittaja, muut lukijat ja vastaajat sekä minä jotka helteen sekoittamina sorrutaan vastaamaan näin umpihullulle jutulle...

      • panimotyöllistäjä

        juttuja.olen samaa mieltä.mitä murehtii jos mies nauttii lomastaan,sehän on hänen lomansa.


      • lärvä

        johan tollasen määrän hotasee naapurin mopo poika,jos äijäs jois vaikka 4 pulloo kossua päivässä voisit olla 3 vk päästä huolestunu tommoset määrät menee huomaamatta päivän aikana eikä tule edes varmaa humalaa ota pari sinäkin ja opi rentoutumaa.


    • normaali tissuttelia

      Ei tuo ole paha.

      Kesällä tulee aina itsekkin tissuteltua. Oli itelläkin 3:men päivän ryyppyputki. Meni viinaa, kaljaa ja viiniä aamusta yöhön. Taas vähän taukoa ja taas tulee illan viettoja ja tulee otettua.

      Sitten syksyllä ollaan taas selvinpäin viikot ja viikonloput ryypätään. Tämä ei ole sairautta eikä riippuvaisuutta. Eikä se ole itelle ongelma mitä paino nyt tahtoo hieman nousta kesällä.

      12 kaljaa päivässä ei ole mitään alkoholisima. Se menee ongelmaksi kun ryyppää aamusta iltaan (18-25 pulloa päivässä jonka jälkeen on saatava viinaa. Jos ihminen ei pysty hoitamaan perus- askareita kuten työtä ja sen sellaista ryyppämisen takia niin silloin puhutaan alkoholi ongelmasta. Mutta jos kerta miehelläs ei ole velvollisuuksia ja hän on lomalla niin anna hänen rentoutua eläkä nipota turhasta.

      • valitettavasti

        Kylläpä se vaan on alkoholistin hommia. Suurkuluttaja on tietenkin toinen mahdollisuus, mutta tuo putkittuminen ja kykenemättömyys lopettaa on kyllä selvä merkki. Sitä paitsi se viiva siellä on kuin veteen piirretty; juoja kuvittelee vielä pitkään, että hänellä on homma hallinnassa, muut sensijaan näkevät, että kuningas alkoholi on se joka hallitsee.
        Tuollainen juominen johtaa väistämättä alkoholismiin. Petä sinä itseäsi vaan, niin ne on monet pettäneet. Ja sehän tapahtuu siksi, että alkoliriippuvuus pitää itsestään huolen.

        Minulla on viime aikoina ollut ympärilläni näitä itsensä pettäjiä. Jossain vaiheessa se on pakko myöntää, mutta yleensä se on myöhäistä silloin. Viinasta eroon pääsy on todella vaikea juttu.
        Toivottavasti sinä olet vielä suurkuluttaja ja älyät ja pystyt lopettamaan tuollaisen viinan käytön ja tissuttelun. Teepä se ja pelasta itsesi paljolta! Ja ennenkaikkea armahda ympärilläolijoita..


      • aatteleppa ite
        valitettavasti kirjoitti:

        Kylläpä se vaan on alkoholistin hommia. Suurkuluttaja on tietenkin toinen mahdollisuus, mutta tuo putkittuminen ja kykenemättömyys lopettaa on kyllä selvä merkki. Sitä paitsi se viiva siellä on kuin veteen piirretty; juoja kuvittelee vielä pitkään, että hänellä on homma hallinnassa, muut sensijaan näkevät, että kuningas alkoholi on se joka hallitsee.
        Tuollainen juominen johtaa väistämättä alkoholismiin. Petä sinä itseäsi vaan, niin ne on monet pettäneet. Ja sehän tapahtuu siksi, että alkoliriippuvuus pitää itsestään huolen.

        Minulla on viime aikoina ollut ympärilläni näitä itsensä pettäjiä. Jossain vaiheessa se on pakko myöntää, mutta yleensä se on myöhäistä silloin. Viinasta eroon pääsy on todella vaikea juttu.
        Toivottavasti sinä olet vielä suurkuluttaja ja älyät ja pystyt lopettamaan tuollaisen viinan käytön ja tissuttelun. Teepä se ja pelasta itsesi paljolta! Ja ennenkaikkea armahda ympärilläolijoita..

        Onhan tuo jonkin sortin riippuvuutta, mutta ajatteleppa jos 100 kiloinen mies juo koko päivän aikana 12 0,33L keskaria. Aloittaa aamulla klo 10, ottaa seuraavan klo 11,30, seuraavan klo 13, seuraavan klo 14.30, seuraavan klo 16, seuraavan klo 17,30, seuraavan klo 19,00, seuraavan klo 20,30, seuraavan klo 22, seuraavan klo 23,30, seuraavan klo 01,00 ja kahdennentoista klo 02,30.

        Esimerkkinä vain tissuttelusta. Eihän tuossa ole mitään järkeä, mutta kaveri on ollut koko päivän autolla ajo kunnossa. Promillet ovat mitättömiä, mutta kaveri varmaan ihan mukavassa lomatunnelmassa eikä todellakaan humalassa.


      • kohtuus kaikessa

        kehtaa, kyllä 12 pulloa olutta päivässä on jo todella alkoholismia, muut juomat vielä päälle, ja jos joka viikonloppu vetää kännit niin sekin on jo riippuvuutta....alkkikset ne jaksaa aina puolustella juomistaan!


      • zamppa63

        Ai 12 bissee/pv ei o alkoholismia vai ; aika pahasti logiikka mättää.

        nimimerkki izeki käyttäny,

        faijasko sun elämisen maxaa? (eli perintö).


      • mk

        Alkohilismiä kun et voi olla vaikka puoltavuotta ottamatta mitää ettei tule mitään himoa viinaan tai muihin alkoholituotteiesiin. Kerran kuussa tai kahdessa on hyvä määrä jos kännin ottaa ja saunassa saunakaljat mutta jos joka viikonloppu vetää paripäivää niin sehän sitä riippuvuutta on ja vo isiitä pahentua.


      • abc kissa kävelee
        kohtuus kaikessa kirjoitti:

        kehtaa, kyllä 12 pulloa olutta päivässä on jo todella alkoholismia, muut juomat vielä päälle, ja jos joka viikonloppu vetää kännit niin sekin on jo riippuvuutta....alkkikset ne jaksaa aina puolustella juomistaan!

        OLEN JOSKUS MIETTINYT SUOMALAISTA ALKOHOLIONGELMAA. NIITÄ ON KAKSI.
        ENSINMÄINEN ON NE JOTKA JUOVAT TERVEYTENSÄ KANNALTA LIIKAA JA TOINEN RYHMÄ OVAT NE
        (JOIHIN KUULUU SUURIN OSA NÄISTÄKIN MIELIPIDEKIRJOITTAJISTA) JOTKA JAKSAVAT MORALISOIDA MUIDEN JUOMISESTA.

        JOS ET OTA. HYVÄ NIIN... MUTTA ÄLÄ OLE VANHURSKAS MORAALIPOLIISI !!!!!


    • Äijä PK-seudulta 342

      Ehkä on parempi jättää tuollainen ukko oman onnensa nojaan ja etsiä parempi mies joka ei juo noin paljoa.
      Aika heikko on ukolla aivotoiminta jos pitää alkoholia kitata rentoutuakseen mutta näin se vaan jollain on.

      Mulla on kaveri, joka juo joka viikonloppu perj-sunnuntai välisenä aikana, ei ole tainnu ikinä olla ilman viinaa viikonloppua. Itseä ei tuo kiinnosta ja enpä kauheasti kyseisellä kaverilla enää edes viitsi käydä kun se on vaan sitä viinan juontia. Joku tietysti sanoo, että kaveria ei jätetä ja hyljeksitä mutta olen jo niin monta kertaa nätisti asiasta puhunu mutta eipä ole vaikutusta ollut.
      Sen verran kaveri on juonu että sen perhe hajosi.

      Jotkut vaan tykkää viinasta ja homma luisuu lapasesta ja sitten myöhemmin huomataan jos huomataan että oho nyt on kaikk kadonnu ja elämä täyttä helvettiä, sitä saa mitä niittää.

      Olipa sitten mies tai nainen niin viinaa juodaan kohtuudella.

      Sinuna jättäisin tuon ukon juomaan viinaa ja älä missään nimessä nyt mene hänen kanssaan lasta hankkimaan vaan jonkun muun ukon kanssa joka taitaa homman toisin ja juo kohtuudella.

      On sitä itsekin nuorempana tullut otettua viinaa ja muutaman kerran liikaakin, josta onneksi on tullut viisastuttua ja nykyään tulee harvemmin juotua, mitä sitä rahaa edes viinaan tuhlaa kun sen voi käyttää paljon parempiin asioihin.

    • Kantapään kautta...

      Ei se siitä parane, ja sun vitutus kynnys vaan kasvaa. Tissuttelu jatkuu ja pahenee. Lopulta ei enää työtkään maistu. Jätä koko paska, ja ala nauttia elämästä. Olen ollut itse nyt kymmenen vuotta itse erossa, pääsen kampaajalle, voin ostella itselleni välillä jotain kivaa, eikä se ole lapsilta pois niinkuin silloin kuin rapa-juoppo vei kaikki liikenevät rahat ja joi pois. Eli ota opiksesi, ei se parane, pahenee vaan.

      • JJ

        Ei kai siinä sit.. Tuli itekki viime kesä vedettyy tohon tahtii bissee, ku ei ollu töitä ja vitutti muuten suunnattomast.. Mut ite ainaki kyllästyin siihen toimintaan pidemmän pääl ja oot ihan oikees et hyi hitto oli meinaa kallista touhuu, et kyl miehes sen varmaa pian itekki ymmärtää ettei järkee oo tos toiminnas...


    • huhhuh...

      ...tyhmä syntyjäsi vai opiskellut sellaiseksi. Sun mies on JUOPPO/ALKOHOLISTI!!! Jätä se tai lopeta toi vinkuminen!!!

      • 12päkkimies

        Hah!Tuo 12 päkkiä päivässa on aika pieni määrä näin kesähelteellä.Ei tunnu missään ja lissää pitäis saada.


      • Nörisijä
        12päkkimies kirjoitti:

        Hah!Tuo 12 päkkiä päivässa on aika pieni määrä näin kesähelteellä.Ei tunnu missään ja lissää pitäis saada.

        Niin, etenkin kun alkoholi sattuu vain kuivattamaan kehoa entisestään. Eli humalassa ja nestevajauksesta kärsivänä. Siinä ohjeet fiksuun elämään ja kesäloman viettoon.


    • Juoppolasta

      Minä lähtisin nyt. Ei se lapsi mitään alkoholistia paranna. Miehelläsi on todellinen ALKOHOLIONGELMA.
      Aivan selvät merkit,olut ja viini ei maksa mitään mutta naisen meikit ne vasta kalliita on,voi hölmöä.

    • kunhan kysyn

      Oliskohan vika siinä ettei teidän suhde toimi ja/tai onko mies perinyt alkoholismin geeneissä?

      • Onnellinen vaimo

        Hei HALOO!!!!!!!!
        Jätä tuollainen mies. Oletko todella ansainnut tuollaista? Onko helliä hetkiä? Kysyn vaan. Toisaalta helppo minun on tässä ihmetellä, mutta jos ajattelet nyt tulevaisuutta. Tuollainen kaljottelu ei kun pahenee. Mikään ei tule tällaisten kanssa muuttumaan. Lupauksia toisensa perään vaan ei luvattua muutosta. Ja jos lapsen hänen kanssaan teet, niin millaisen miehen/ isänmallin lapsi saa???? Ota nyt järki kulta käteen ja pakkaa tavarasi. Kyllä niitä hyviä isäehdokkaita tulee!!! Tsemppiä!!!!!


    • Turhaan, aivan turha

      En lukenut koko viestiketjua läpi mutta jos nyt 8-12 keskiolutta menee, niin aika normaalia isolle miehelle, eihän se tunnu vielä missään. Taas on sitä naisten vuohotusta. Iltapäivällä(kun on siis lomalla), ottaa ensimmäisen iltapäivällä, niin on jo selvinnyt klo 1 yöllä. Antakaa miestenne rentoutua.

      • Tapetsi

        Jos tahti on tuollainen aina, niin eipä paljon ihmetytä miksi iso mies on iso mies. Enkä tarkoita nyt pituutta.


    • kauheeta nipotusta . tosimies vetäsee olutta salkullisen ja pullon kossua kyytipojaksi päivässä ympäri vuoden.

      • skobedok

        hieno homma, sano kundille terveisä ja pidä itse luukkus kiinni, tommonen turhasta mäkättäjä. mäkin oon toka viikkoo lomalla ja snadissa fyllassa on menny koko aika. Päivät latkin kaljaa pihalla ja illaksi kipaisen
        tohon pubiin. ne mun fyrkat, se ei kuulu kenellekkään mihin mäne käytän.


    • IM

      Jätä mies heti, äläkä tee hänelle lasta. Juoppo ei muutu paremmaksi, vaan menee alaspäin koko ajan. Saat varsinaisen riesan hänestä. Rahat menevät, perhe kärsii puutteesta ja tuskaisesta olosta. Onnellisuus tällaisesta elämästä on hyvin kaukana.
      Tämä on vain hyvä neuvo. Jos et itse asiaa ymmärrä, eivät mitkään neuvotkaan sinua auta.

    • juoppo69

      alkoholin käyttö muuttuu varmasti siinä vaiheessa kun lapsi tulee tiän ite samallaisesta kokemuksesta ..lapsi etu sijalla sen jälkeen kaikki muut...t mvanha juoppo...lähes tulkoon

      • juopon vaimo

        No, ei kyllä varmasti muutu! Ei muuttunut meilläkään. Olen nyt elänyt tuurijuopon kanssa yli 20 vuotta. Meillä on kaksi lasta, jotka jo teini-ikäisiä, ja samanlainen meno on jatkunut alusta asti, tähän päivään. Mies on yrittäjä (??!) ja voi päättää itse, milloin ryyppää, ja kun ryyppää, ei töitä pysty tekemään kahteen päivään ainakaan. Kun pysyisikin poissa, jossain kapakassa, ettei tarvitsisi katsella ja valvoa yötä toisen häiriköinnin vuoksi, mutta juo usein kotona tai tulee kapakasta aamuyöllä, ja herättää.. vaikka tietää, että pitää töihin lähteä. Mutta kun on yhteiset asuntolainat ja lapset, ei lähteminen ole helppoa.
        Neuvoisin aloittajaa jättämään juopottelevan miehensä, vielä kun se on mahdollista. Olet varmasti nuori vielä, ja löydät kunnollisen miehen, jonka kanssa vasta kannattaa lasta lähteä suunnittelemaan. Tsemppiä!


    • kikka55

      Mieti hyvä ihminen tarkkaan lapsen hankintaa, tuohon elämän tilanteeseen.
      Onko se vain yhtäkkinen päähänpisto? Kannattaa miettiä!
      Lapsella olisi hyvä olla molemmat rakastavat vanhemmat, turvallinen kasvuympäristö.
      Kannattaisi vielä opiskella vähän lapsen kasvatuksesta, on esim.hyviä kirjoja tueksi, oppaaksi.

      • Kaijzazz

        Olet aika naiivi jos et vielä pidä miestäsi alkoholistina. Ei terve ihminen tarvitse noin paljon alkoholia. Ex-mieheni joi 3 kertaa viikossa kännit ja jopa hän itse myönsi olevansa alkoholisti, hän ei vain lupauksistaan huolimatta pystynyt jättämään viinaa. Erosin, vaikka vaikeaa se oli. Lapsikin jäi tekemättä ja nyt olen jo 30 paremmalla puolella eikä uutta miestä näy. Kello käy. Olisinpa jättänyt miehen aikaisemmin. Yritin kyllä mutta mies aina vannoi ja lupasi parantua.

        Mutta nyt elämäni on muuten mallillaan. Nautin kun ei tarvitse katsella juopottelua/tissuttelua/kaljoittelua. Kyllähän tuollainen ihminen haiseekin hirveälle. Itse en nukkunut samassa huoneessa silloin kun ex joi.

        Ihanaa elämää minulla nyt!


        Ai niin suosittelen että menet al anon kokouksiin. Ymmärrät että miehesi on sairas, ja et voi sille mitään. Alkoholisti saa aina puhuttua kaiken niin päin että hänessä ei ole mitään vikaa. Vika on jossain muualla, työssä, vaimossa, ym. Mutta voit silti parantaa elämäsi laatua. Ota vaikka omaa aikaa, mene jonnekin missä nautit olostasi ja jätä mies dokaamaan.

        Lapsen saanti on kyllä tärkeä haave. Lähde sinä ennen kuin käy niinkuin minulle, tulee ikää vastaan. Mutta varo tarkkaan ettet ota samanlaista miestä tilalle. Tunnut tosiaan olevan vähän naiivi, mietit että onko lomalla tissuttelu normaalia...totta kai tuo on jo alkoholismia, sen nyt näkee kaikki muut kuin itse suurkuluttajat!


    • Matti Viikate

      On tuo aika ikavaa varmaankin, valitettavasti myos sangen yleista. Mutta Euroinahan nuo summat eivat ole kovinkaan isoja, paitsi tietenkin varmastikin teidan tilanteessanne. Tuli vain itsella mieleen kun vastaava uppoaa helpolla yhteen viikonloppuun baarissa ja klubilla. Mutta varmaankin juuri tuo teidan heikko raha tilanteenne vaikuttaa asiaan, siis siihen etta han juo, se on rankkaa jos ei ole rahaa. Mutta sen voi sanoa, etta jos ei homma toimi, niin kannattaa lahtea ajoissa, ennen kuin kay huonommin. Sekin non kylla fakta, etta juominenkin voi seurassa olla ihan kivaa. http://mattiviikate.newsvine.com/

      • Kysyn vaan;)

        kuukuu; onko Sun pakko kattella tuommoista hommaa??


    • leski21

      itsekeskeinen paska olet kuin miehesikin. oliko muuta asiaa?

      • m.43.1/2

        toi miehesi on SPURKU,,,jätä ihmeessä. Se jos jää työttömäksi niin silloin jatkuu juopottelu,ja ihme jos pystyy nytkään lopettamaan. Kuulostaa 4kertaa viikossakin jo alkoholisoituneelta tyypiltä. Lapsen hankintaan vielä sen verran että tee se paremman tulevan ISÄN kanssa


    • -yh-äippänä-

      Olet hölmö mikäli aiot tehdä lapsen ja sitten häippäistä. Todella hölmö sekä itsekäs paska.
      Lapsi tarvitsee isää ja perhettä. Toisekseen olet paremmilla markkinoilla lapsettomana sinkkuna kuin yh-äitinä. Tee se lapsi sitten kun olet löytänyt kunnon miehen.

      • Lomalla nautitaan

        Hei jos noin vähän rahaa mennyt juomiseen anna toisen juoda ja nauttia kesästä.


      • pamsu26vee

        Oon kyllä huomannut että nykypäivänä ei yh:na ole vaikeaa löytää suhdetta vaan aika helppoa, ei miehet lapsia pelkää ja yleensä sitä miestä etsitään itselle ei lapsille isäksi....Ainakin mun lapsilla on jo hyvä isä. Parisuhteemme ei vain toiminut ja siksi etsin itselleni sitä OIKEAA. "Teinit" etsivät pano seuraa, aikuiset fiksut miehet ajattelet naista ja tulevaisuutta ja lapset eivät ole sille este!


    • kkyhhh

      Jos ei se, että mies juo lomansa mutta jos hän normaalistikin juo neljä kertaa viikossa, kyseessä on mielestäni jo ongelma..

    • päihdetyöntekijä

      Hei

      Halusin vaan kaikille miehille ja naisille tällä palstalla todeta, että suurkuluttajan riski on jo kun päiväannos/kertakäyttö ylittää miehillä 7 annosta. 7 annosta vastaa seitsemää keskiolutta. Alkoholiongelma on jos viikon annokset ylittyy jatkuvasti 24 annosta. Tämä on faktatietoa. Työskentelen päihdetyöntekijänä. Tämä tarkoittaa siis jatkuvaa säännöllistä alkoholin kulutusta viikottain. Silloin riskit sairastua Alkoholismiin ovat suuret. Alkoholismi on kavala sairaus ja tulee usein hiipien juuri siten, ettei tiedetä ja vähätellään miehen juomakulttuuria...Rentoutus voi olla joo tissuttelua joskus, mutta viikkojen juominen on jo riski alkoholismiin sairastumiseen tai on jo sairastunut siihen. Silloin kun ei kykene enää hallitsemaan juomistaan on alkoholisti. Usein se on vuosia kestäneen tissuttelun tulos. Sinä joka ketjun aloitit. Älä ihmeessä tee lasta miehelle, jonka alkoholin käyttö on noin rankkaa. Usein alkoholistit "unohtavat" lapsensa ja vastuun niistä. Alkoholisti ei kykene kantamaan vastuuta lapsistaan, kun ei edes itsestään. Toki raitistuneitakin on..mutta otatko niin suuren riskin? Ensin pitäisi olla näyttöä hyvästä elämästä ja sitten miettiä jälkikasvua. Aina täytyisi mennä lapsen etu omia edelle. Kaikesta huolimatta voimia sinulle, päätitpä mitä tahansa.

      • Lyötiin vetoa

        Ottaisitko puolueettomasti kantaa tällaiseen alkoholin käyttöön. Viikonloppuisin otetaan 4- 8 keskaria niin pe kuin la iltanakin kun ei ole seuraavan päivänä töitä ja satunnaisesti viiniä viikonloppuna ruuan kanssa. Viikolla ja kun on työpäivä edessä ei juoda tippaakaan. Lomamatkoilla ulkomailla alkoholin käyttö on vastaavaa kuin viikonloppuisin kotona. Aamuryyppyä ei voisi edes kuvitella ottavansa. Tätä on jatkunut n. 15 vuotta ja määrät ovat pysyneet vakiona tänä aikana ja tästä on tullut yhdenlainen tapa. Perheessä ei ole lapsia. Pidätkö tätä juomista ongelmana jos se jatkuu vastaavana myös tulevaisuudessa?


      • päihdetyöntekijä
        Lyötiin vetoa kirjoitti:

        Ottaisitko puolueettomasti kantaa tällaiseen alkoholin käyttöön. Viikonloppuisin otetaan 4- 8 keskaria niin pe kuin la iltanakin kun ei ole seuraavan päivänä töitä ja satunnaisesti viiniä viikonloppuna ruuan kanssa. Viikolla ja kun on työpäivä edessä ei juoda tippaakaan. Lomamatkoilla ulkomailla alkoholin käyttö on vastaavaa kuin viikonloppuisin kotona. Aamuryyppyä ei voisi edes kuvitella ottavansa. Tätä on jatkunut n. 15 vuotta ja määrät ovat pysyneet vakiona tänä aikana ja tästä on tullut yhdenlainen tapa. Perheessä ei ole lapsia. Pidätkö tätä juomista ongelmana jos se jatkuu vastaavana myös tulevaisuudessa?

        En tiedä kenelle viestisi oli tarkoitettu (lyötiin vetoa), mutta minä voin ottaa kantaa asiaan. En usko, että sinulla on ns. ongelmakäyttöä noilla määrillä alkoholia kuin 4-8 keskiolutta kahtena päivänä viikossa. Riippuen tietenkin paljonko sitä viiniä menee..koska silloin kohtuukäytön suositukset ylittyvät. Tosin ainahan voit kysyä itseltäsi, että pystyisitkö olemaan juomatta esim. toista päivää? Jos sinulla olisi jonnekkin meno, olisitko siinä tapauksessa juomatta esim. pe. iltana? Riippuvuushan on sitä, ettei pysty toimimaan toisin kuin on tottunut. Pari viinilasillista silloin tällöin on ihan suositeltavaa, terveydelle hyvä asia. Jos sinua tai muita palstalla askarruttaa juominen tai kiinnostaa oma tai läheisen kulutus, on siihen olemassa tietoa ja erilaisia testejä kuten AUDIT-testi. Löytyy os. http://www.paihdelinkki.fi/testit
        "Ei tarvitse olla raitis, kunhan tiedostaa itsessään asian, että voi juoda tai olla juomatta"


    • omakotitaloasujamiäs

      12 laatikkoo lonkeroita ja siidereitä loman alus ja nyt olis viikko jäljel ja 2 laatikkoo enää jäljellä saa nähä riittääkkö.

      • kippistävaan!!

        Minun puoliso on ollut jo viime kesästä lähtien samassa humalassa..


    • Bää

      Vain tyhmä nainen edes miettii lapsen hankkimista alkkiksen kanssa. Vai tissuttelua - hahaha. Häivy hyvän sään aikana ja tee lapsesi jollekin raittiimmalle miehelle (tai mene läheisriippuvuusterapiaan).

    • www888

      minusta tuo ei kyllä ihan enää tissuttelua ole...

    • ollinkainen

      Vittu mikä typerys... Ja sitten vielä että lapsi ja sen jälkeen elatusmaksut joltain surkimukselta. En voi tajuta että mistäpäin teillä ämmillä ylipäätään viiraa kun ottaa miehen jonka rakas harrastus on ryyppääminen.. Eihän kunnon mies edes kelpaakaan aluksi koska kunnon mies ei ole jännittävä... Renttu sensijaan

    • lapsuuteni varjo

      Täällä aikuset tappelee siitä mikä on normaalia alkoholin kulutusta ja mikä ei. Tässäpä kuitenkin yksi alkoholistiperheen lapsi kertoo millaista se on kun vanhemmat tai edes toinen niistä on kokoajan kännissä. Te, joiden mielestä aloittaja tai muut "paheksujat" täällä nipottavat, teillä ei ilmeisesti ole kukaan läheisistä sairastanut alkoholismia tai sitten olette itse alkoholisteja ja mielestänne tuollainen 12-packin päivätahti on normaalia.

      Lapset melko nuorena jo oppii tunnistamaan milloin sitä alkoholia on nautittu, vaikka ei oltaisi edes kaatokännissä. Koska humalassa ihmisen toiminta on yleensä vastuuntonta ja ailahtelevaa, kyllä alkoholistin lapsi aika nopeaa oppii inhomaan sitä tilannetta kun kalja taas otetaan jääkaapista.

      Pointtini on se, että elä ihmeessä tee lasta tällaisen ihmisen kanssa, tuollaisen kokeminen jättää jälkensä lapsiin. Ja niille, jotka täällä vähättelevät asiaa, kehottaisin joskus miettimään asiaa myös muiden kuin itsensä kannalta ainoastaan. Isäni kuoli monen vuoden alkoholismin seurauksena, joten itselläni ei huumori riitä tähän alkoholihassutteluun tai alkoholismin vähättelyyn sairautena. En ole absolutisti, mutta juon todellakin kohtuudella, enkä koskaan saata itseäni siihen kuntoon etten itse osaisi pitää itsestäni huolta. Enkä koskaan voisi kuvitella eläväni miehen kanssa, joka juo yhtä paljon kuin aloittajan viestissä esiintyvä henkilö. Heti vaihtoon tuollainen mies!

      • JOO, mutta meissä juopoisakin voi olla olla sitä jotain..


      • miksi naiset aina...
        vakker kirjoitti:

        JOO, mutta meissä juopoisakin voi olla olla sitä jotain..

        on sitä jotain, on kauniita miehiä jopa tosi miehiä ei mitään maitonaamoja ja lälläreitä. Eronneita katkeria syyllisyyden tuntoisia, tosi hyviä rakastajia, valheiden kertojia. Kelpo miehiä selvinpäin mukavia sosiaalisa jopa hyvin pukeutuvia lapsiaan rakastavia isiä. alkoholi vaan on sellainen aine tulee riippuvuus joka muuttuu sairaudeksi ja kontrolli menee aivot tuhoutuu solut huutaa alkoholia siinä ei omaa tahtoa kysytä kuten ei monessa muussakaan sairaudessa. Itsestä huolehtiminen heikkenee ja katoaa. Silti alkoholistikin on ihminen ja hänen on täällä oltava elettävä kykyjensä mukaan ja se tuska ja häpeä jota hän tuottaa itselleen ja läheisilleen on valtava ja tieto siitä ettei pysty lopettamaan juomista on tuskainen. Vaikea tilanne josta ei ulos pääsyä. No nuorisomme rahtaa kaljaa kaupasta jo alle kahdeksantoista ikäisenä joka ilta viikossa pitää ottaa kuusi eihän elämä muuten hauskaakaan ole joten alkoholismi alkaa olla jo nuorisomme tauti. Nykyään alkaa olla jo vanhuksissakin ja keski ikäisissä niin naisissa ja miehissä paljon alkoholisteja. Jokainen joka alkoholistiakin pilkkaa voi miettiä mielessään mikä yhteiskunnan tähän ajaa ja mitä jos omaiseni olisi alkoholisti olisiko helppo hänet hyljätä ja jättää oman onnensa nojaan likaan ja paskaan, Vaikeita juttuja ja jokainen alkoholistikin on erilainen niin kuin heidän omaisensakin. Arvostella aina voimme mutta elämä on tässä ja ihmiskohtaloita monia kaikki arvokkaita kuka voi tuomita toisen elämän ehkä kuitenkin meidät vahvemmat ihmiset on luotu heikompien tueksi vaikka vaan antamaan se pienikin ilo ja arvostus siitä että olet elossa olet kuitenkin kaikesta huolimatta ihminen...... Vaikeita juttuja ja kaikkien auttajien ja ihmisten voimavaratkin rajallisia ehkä ammattiauttajia pitäisi olla enemmä omaisten ja alkoholistien tukena etsimässä sitä ihmistä sieltä juoppouden takaa. Välttämättä sitä ei sieltä kuitenkaan aina tai useinkaan löydy enää tai ei voi pelastaa..........


    • hossa10

      Ensimmäinen sinulle lähetetty vastaus on erittäin hyvä.Lue se ajatuksella niin monta kertaa että ymmärrät varmasti mitä hän on kirjoittanut ja toimi sen mukaan.Mikäli tältä foorumilta hyviä neuvoja olet hakemassa.Asiaa parhaimmillaan!

      • muhku45

        lähde heti,vai lapsia viel...huh hellettä,täys juoppo...


      • No tää elämä on tuuripeliä,jätkä voi ryhdistäytyä kun pääsee isäksi tai sitten ei,itsellä ainakin lasten tulo vaikutti kyllä siihen juomiseen aika paljon,ei kai sitä halua että iskästä jää sellainen muisto etäainahan se oli kännissä..
        Täähän on kylä ihan tapauskohtainen juttu, jos rakastat sitä jätkää ja luotat sihen niin ana mennävann..


    • bileet loppuu joskus

      Olen hankkinut lapseni alkaen 38v --> koska suhteeni sun muut olivat muusikkonäyttelijäbaarimiehiä. En ole ao. elinympäristöstä kotoisin joten alitajunta hoiti homman niin, että "ihana jne mut EI", joka miehen kohdalla. Dokailin ja juhlin paljon, mutta psyyke pysyi suht kunnossa eikä ilmeisesti altistavia tekijöitä - selvisin hengissä ja alkoholisoitumatta koko hommasta. Hienoin päätös oli kadota niistä kuvioista. Nyt on pari lasta ja hyvä sekä koulutettu ja rauhallinen mies. Sivusta seurailen vanhojen kavereiden kuolemia ja alamäkiä. Ne jotka ovat selvinneet kunnialla läpi - ovat työttömiä, apaattisia ja muutenkin jotenin tylsistyneitä. Muusikoilla riittää hommia elleivät ole seonneet, mutta hieman on alkon käryä aivoissa. Moni vielä 50v suht terve, moni elää lääkkeillä ja osa on kuollut. Häivy niin pian kuin kykenet - kipu erosta kestää hetken, mutta on varmasti elämäsi paras päätös.

      • biletönn

        Kiva kuulla "bileet loppu joskus" että olet vielä tuossa iässä löytänyt kunnon miehen ja saanut lapsia. Todella rohkaisevaa, kiitos. Itse tuhlasin nuoruuteni myös muusikkomieheen. Oma elämäni oli muuttunut rauhallisempaan suuntaan ajat sitten, mutta mies vaan jatkoi nuoruuden biletystä. Raskastahan tuo aika oli. Sitten onnekseni ero onnistui. Nyt olen 35-vuotias enkä vaan tunnu löytävän miestä vaikka haluaisin kovasti lapsia. Alkaa hieman ikä masentaa...


      • b loppuu joskus 45v
        biletönn kirjoitti:

        Kiva kuulla "bileet loppu joskus" että olet vielä tuossa iässä löytänyt kunnon miehen ja saanut lapsia. Todella rohkaisevaa, kiitos. Itse tuhlasin nuoruuteni myös muusikkomieheen. Oma elämäni oli muuttunut rauhallisempaan suuntaan ajat sitten, mutta mies vaan jatkoi nuoruuden biletystä. Raskastahan tuo aika oli. Sitten onnekseni ero onnistui. Nyt olen 35-vuotias enkä vaan tunnu löytävän miestä vaikka haluaisin kovasti lapsia. Alkaa hieman ikä masentaa...

        on olemassa, mutta eivät ne istu baarissa. Se tulee eteen kun vähiten odottaa. Kunnon miehet tuntuvat "bileitten jälkeen" tylsiltä, mutta ans olla kun tutustuu ja itse rauhoittuu. Tylsyys on monelta kaukana. Itsellä on ollut komeita, lahjakkaita, mielenkiintoisia, vauhdikkaita jne nuoruusmiehiä - enää ne on vaan ehkä lahjakkaita, yhdellä saralla - musaa et voi voittaa, ikinä. Nuoruuden hiirulaiset alkavat elämään kun ikää tulee ja sieltä se timantti hiotaan. Elä vaan omaa elämääsi. Nauti harrastuksista ja ole aktiivinen elämässä. Mielenkiintoisia tyyppejä ja oikeita ihmisiä on maailma täynnä - esim avantopaikoilla, kulttuuririennoissa .. kaikkialla missä tehdään oikeasti jotain, vaikka lennokkikerhossa. 35vuotiaana ollaan vasta hyvän elämän alussa - sanovat, että 50v ja elämä on parhammillaan. Aikuisena lapsen saannissa on ainoastaan yksi huono puoli - ei nää lapsiaan vanhoina. Hyvää elämää sinulle!


    • tupulyyti

      Ei se siitä vähene. Tiedän kokemuksesta, viinaan ja tupakkaan käytetty raha ei ollut mitään, väliäkös sillä, jos ei ruokaan rahaa riittänyt. Älä tollasen kanssa hanki lapsia.

    • riitu456987

      No mitä sit juoppoa katselet jos voit olla yh äiti niin ota ja tee lapsi jonkun toisen kanssa. Minä ottaisin ja lähtisin , miehelläsi on ongelma ja omituista on että kesälomalla ei oo muuta tekemistä kuin juoda ,, minä ottaisin ja lähtisin jättäsin ukon oman onnen nojaan niin toivottavasti tajuais että hänen pitää hakeutua hoitoon .. Valitettavasti tätä on niin miehissä kuin naisissakin , vaikea ymmärtää että alkoholi on niin tärkeä asia että se menee joka asian edelle .. ja että pitää juoda juomisen ilosta ja taas juoda juomisen ilosta , krapulaahan ei tule ollenkaan jos juo vaan ja juo .. näin säästyy krapulalta. Mutta on se vaan erikoista että pitää koko kesäloma juoda..

      • Namumamu

        Itselles muslimimies, ei juo taatusti viinaa. Voi tosin olla että on kyllä jotain vaatimuksia sinuakin kohtaan ;)


      • Ei riitä millään
        Namumamu kirjoitti:

        Itselles muslimimies, ei juo taatusti viinaa. Voi tosin olla että on kyllä jotain vaatimuksia sinuakin kohtaan ;)

        Tuohan raha menee yhtenä viikonloppuna, ei saa 3 viikon humalaa millään tuollaisella rahalla.


    • Nikke Snakkerton

      Mikäpä sen mukavampaa, kun kännäillä näillä lomahelteillä. Onnistuneen baari-illan kruunaa kunnon tappelu, jos ei ihan kapakassa niin jo kohta snagarilla. Loman päätyttyä duuniin toipumaan. Ukkosi on viettänyt laatuaikaa sangen kohtuullisilla kustannuksilla, joten eipä luulisi olevan nokan koputtamiseen liiemmin aihetta.

    • Kaiken kokenut

      Olet siis onnellinen kun saat maksumiehen lapsellesi, etkä oikeaa isää.
      Häpeäisit moiselle suunnitelmalle, sillä kyllä varmasti löytyy sellainenkin mies joka haluaa kantaa vastuun lapsestaan.
      Liikaa ylistetään nykyjään tuota että tee muksu ja juokse, etkö ollenkaan ajattele sitä minkälaiseen kuseen laitat sen miehen?
      Ei oo kiva maksella omakoti talon hintaa siittä että joku panettaa itsensä paksuksi tarkoituksna elatusmaksut....
      Hävetkää kaikki moista suunnittelevat!!!!!!!!!!

    • jaksaisko vastata

      ..olet löysäperseine narsisti ,etkä ansaitse lasta. suosittelen että teet ratkaisun kaikkien parhaaksi ja ammut itsesi vaikka kuuhun.

    • Pikkupöhnämies

      Älä hanki lasta miehen kanssa jonka kanssa et halua elää.. Lapset hankitaan vasta kun kaikki muut asiat on kohdallaan parisuhteessa. Lomalla voi ehkä noi juoda mutta jos meinaa töitä tehdä niin neljä kerta viikossa vaatii hyvän kunnon. Noista kommenteista mitä on tullu , kun poimii järkevimmät ja asialliset niin voi ehkä ottaa oppiakin niistä.

    • kaik män kurkusta al

      tsiisus..vieläkö kyselet onko ukkos juoppo..no kyllä on ..mun mielestä on juoppo semmonenkin tyyppi jonka pitää juoda joka viikonloppu...

      • juoppoeero

        Hyvä vasikka ellää pelkällä juomallakkiin!


    • jutta11

      alkkis mikä alkkis,voivoi...

    • Jones776

      Tuo miehesi kuluttama rahamäärähän osoittaa sen, että hän on kunnon mies. Kapakassa sama raha menisi yhdessä illassa. Ja siellä olisi myös kuumia, halukkaita houkutuksia mieron teille. Ties vaikka ukkosi löytäisi toisen naisen!! Miehesi on selkeästi valinnut mukavan, tarjouksia kunnioittavan tavan viettää lomaa. Pikku hönössä jaksaa kuunnella nonsenseä, jota teidän taloudessa taitaa olla tapana suoltaa.

      Kippistä ukkosi kanssa... ja pitäkää kumiukko mukana!

      Hauskaa lomaa!!

    • ryypytys
    • Ole järkevä

      Miksi juopolle pitää lapsi tehdä,kun pienokainen joutuu kuitenkin törmäämään isäänsä. Pilaat siten hänen elämänsäkkin kun raskaaksi haluat juopon kanssa samalla lapsi saa alkoholistin geenit. Eroa nyt ja etsi parempi mies ja tee lapsi hänen kanssaan eli perusta kunnon perhe lapselle eikä mitään yh ajattelua se ei koskaan hyvä ajatus.

    • Nähty&Koettu(m)

      Minkäpä sinä sille voit kun viina miestä vie.

    • 5 laps. mummo

      hyviä vastauksia olet saanut .Ja monet jopa minun ajatuksella kirjoitettu. Joten eroa juoposta miehestä ajoissa.tsemppiä sinulle..

    • No en kyllä suosittele lasten tekoa jos meno on tommosta, ite olen nyt kahden lapsen yh-isi ku exä lähti pohjoiseen toisen juopon tykö. Mut nyt lapsilla hyvä olla ja myös minulla. :)

    • Timondeo

      Vähällä piru pysyy ukkos humalassa jos 200 ekua on menny kolmeen viikkoon.Viikonloppuna sujahtaa sen verran jos kaljoittelemaan ruvetaan joten älä sinä huoli tyttö nuori.

    • Imekäämunaa

      Eikös naiset juuri tykkää kyseisenlaista retkuista. Kaljaa, munaa, kaljaa, munaa ja shield-meininkiä niin johan on mirri kuumana koko kesän!!!!

      Tavalliset, kunnolliset ja ryyppäämättömät miehet ovat liian tylsiä, mutta retkussa on sitä kuuluisaa MUNAAAAA!!!!!!!!!!!

    • karjalan Marjaana

      sinun tarinasi oli kuin suoraan minun entisestä elämästäni ollessani naimisissa juopon miehen kanssa. Minunkin mieheni joi joka päivä ja häneltä meni olutta 24,tölkin laatikko päivässä. seuraavana aamuna oli jo kova kiire kauppaan hakemaan uusi laatikko kaljaa että sai päivän käyntiin. Miehesi on mitä ilmeisemmin alkoholisti kun ei riitä outkaan vaan pitää sen lisäksi hankkia myös punkkua juotavaksi. Minä en jaksanut seurata mieheni juomista vaikka hän ei ollut pahapäinen juotuaan mutta kun kaikki rahat mitä hänellä oli meni kaljaan. Minä kehotan sinua harkitsemaan vakavasti ennenkuin hankit lasta miehesi kanssa sillä sinun lapsesi haluaa jossain vaiheessa varmasti tietää isästään ja jos sinulle jotain sattuisi olisi miehesi lapsen virallinen holhooja. Jos lapsen haluat niin lähde miehesi luota ja hanki oma elämä itsellesi. sinä olet ilmeisesti vielä nuori ja varmasti saat paremman miehen jonka kanssa voit saada uuden perheen ja lapsen. Hyvää kesän jtkoa sinulle.

    • rapajuoppo

      Aika halvalla siippasi dokaa, jos ainoastaan pari sataa on saanut kolmessa viikossa kulumaan. Ei kannata olla huolissaan noin vähäisestä kulutuksesta.

    • Kauko viisas

      Ole viisas ja häippäse ennen kuin on liian myöhäistä . Älä vain hanki lapsillesi alkoholisti geeniä .

    • kokemusta on

      hankkia lasta miehelle joka juo....ei ole sata varmaa saatteko edes lasta...runsas alkoholin käyttö heikentää miehillä siittiöiden määrää ja laatua..ensinnäkin "hankkia" on aivan väärä sana ja se että"häippäisit"heti raskauden alkuvaiheessa....miksi et häippäise jo ennen raskautta?tiedä mikä ihana onni odottaa sinua nurkan takana ilman mäyräkoiraa ja viinipulloa?siis todellinen rakkaus joka välittää sinusta ja sinun hyvinvoinnista enemmän kuin nykyinen pahasti alkoholisoitumaan päin oleva miehesi...ja en todellakaan suosittele että sinäkin alkaisit lipittämään vain ja ainoastaan sen takia että miehesi sanoo noin.ja ei kannata edes enää keskustella jos se kerran riidaksi jo menee...seuraavalla kerralla se (ehkä )menee käsirysyksi ja arvata saattaa etä mies laittaa kaiken sun syyksi...

    • mk

      Nipotus siitä puuterirasiasta tulee niin siihen on ratkaisu se että teillä on kummallakin omat tilit ja kumpikin maksaa yhteisä menoja suhteessa tuloihin ja loput on omaa rahaa eikä siihen ole kummallakaan mitään sanomista. Kyllä lomallakin tuollaisen juomamäärän juominen päivässä on liikaa ja sanot ihan aiheesta. Älä missään nimessä tee tuollaisen kanssa lapsia koska eihän tuollaisessa tilassa kukaan lasta pysty hoitamaan jos sinulla silloin on omiakin menoja ja juominen voi vain tulevaisuudessa lisääntyä.

    • Lastope

      Häivy heti tommosen äijän luota. En itse hannkkiutuisi raskaaksi alkoholin suurkuluttajalle. 4x viikossa on tosi paljon ja lomalla joka päivä...ei hyvä. Ajattele itseäsi ja loppuelämääsi...parempi yksin kuin huonon kumppanin kanssa!

    • kåååånizämmmmk

      se tääl kirjo ottaa . vittu ru ppeaa kyr.sii ku akka juosee hamee hell.,mat koooorvis vieraaasaassa.
      Pan ,..u luuska v itt un.

    • ???????????????????

      kakaran alkoholistin kanssa?????? ...vain suomalainen reppana nainen voi toimia näin...säälittävää porukkaa...

    • Nice Lady

      Katsoppa rakas ystävä peiliin.. Kysy itseltäsi ..Olenko Järkevä, kun suunnittelen lasta tällaiseen kotiin..heitä se ukko ulos ja etsi uusi mies,,,sellainen, jonka kanssa voi perustaa oikean harmoonisen perheen.
      Ei lapsi pelasta hänen juomistaa, vaan pahentaa sitä.

    • putte-possun pusu

      Nää on niitä kunnon miehiä ja me oikeesti kunnon miehet ollaan vaan luusereita...

    • Voi mahoton äly

      Ihan samanlainen saapas olet päästäsi kuin tuo fiktioimasi kaljasieppo. Hankkia lapsi tuon kanssa ja häipyä sitten, hehehhehehheheheeh. Tuon ajatuksen rinnalla se kaljan kittauskin on vielä ihan järkitouhua!

      • Marjattainen

        Suomalaiset miehet on juoppoja paskoja.
        Ainakin 90% kaikista nelikymppisistä sinkuista on juoppoja.
        Kannattaa hankkia mies ulkomailta, jos tahtoo tulla onnelliseksi.


    • bileet ohit

      lapsellesi geenit, joiden perimä on alkoholistin? Se on tunne-elämän sairaus, mutta genetiikalla on asian kanssa tekemistä. Et ole kyllä kunnossa, eikä silloin kannata hankkia lapsia.

      • liis pien

        Voihan se olla että vika on sussakin?? Jos mälätät liikaa tai et enää huolehdi itsestäs vaan kuljet tukka takussa
        raappahousut jalassa kaiket päivät, vähemmästäkin alkaa juomaan?!! Eihän se juominen kivaa ole mutta miksi mies on lähes aina yksinomaan syyllinen?

        Ja halvalla tuo on juonut tai sitten ei kerro sinulle kaikkea.


    • ÄLÄ TEET SAMOIN

      Tiesitkö, että alkoholistin lapsella on alkoholistin geenit, joten tulee samanlainen juoppo tai pahempi. Miten voit ajatella vain itseäsi. Juopon kanssa lapsen tekeminen on hulluutta. Tulee uudestakin sukupolvesta juoppo, sitäkö haluat. Olet typerä itsekäs kana. Neuvo: JÄTÄ JUOPPO MIES. ETSI RAITIS KUNNON MIES. KYLLÄ VIELÄ LÖYTYY. RAKASTU. JA TEE LAPSI MIEHEN KANSSA, JOLLA MAHDOLLISUUDET OLLA MIES JA ENNENKAIKKEA ISÄ LAPSELLE. KATKEAA LISÄÄ JUOPPOJA MAAILMAAN KETJU KOHDALTASI JA SAAT KUNNON MIEHEN, VAI ONKO VIKA SINUSSA ETTEI KUNNON MIEHET KELPAA? ALAN EPÄILLÄ, ETTÄ NÄIN TAITAA OLLA KUN ET JÄTÄ JUOPPOA. JOKAISELLA ITSEÄÄN KUNNIOITTAVALLA NAISELLA PITÄISI TÄSSÄ VAIHEESSA SIOIDA HÄLYTYSKELLO PÄÄSSÄ. KUUNTELE KOKENEEMMAN NEUVO. ET KADU. MUTTA KADUT, JOS JATKAT JUOPON KANSSA, SKENAARIOT OVAT KAMALIA. NAISET ÄLKÄÄ OTTAKO ITSELLENNE JUOPPOJA MIEHIÄ.

    • kissalady-82

      toi kuulostaa jo ihan mun exält,kun hänel tuli tili ni kaikki rahat kurkust alas viimeisin tempaus oli et hän ryyppäs yli 600 euroo päivässä!! ni tein lopun siitä sitten ja heitin äijän ulos koska ryyppääminen oli tärkeämpää kuin meidän suhde ja kun itse en katsos juo enää lainkaan. ni miksi jäisit katsomaan ryyppäävää miestä?? ei sinun tartte sellaista sietää jos hän esim niuhottaa jostain puuterin ostamisesta.. ja niihin ny tuskin menee 200euroo..

    • vekku34v

      Miesten liiallinen juominen on kyllä todella yleistä. Ja muutos lähtee itsestä, et voi muuta kuin sanoa, että et pidä juomisesta, jos itse vähättelee ongelmaa ja ei halua vähentää tai lopettaa, ihan turha naputtaa siitä. suuren alkokulutuksen tie on masennus, ahdistus, alkoholiriippuvuus ja lopulta kuolema.
      Kertakäytön suurkulutusraja on 7 annosta, reilu six päck, tai neljä 0.5 tuoppia kolmosta. Moni suurkuluttaja juo sen krapulaan tai pohjiksi ennen baaria.

      alkoholi on salakavala aine, itse en juonut siten, että siitä olisi ollut ongelmia parisuhteessa tai töissä, mutta 2-3 kertaa kuussa vkl sellaiset 10-15 annosta kerralla.
      itsekkin laskin alankanttin juomisia, viime keväänä työstressin ja alkon takia tuli paha ahdistus ja väsymys. mieliala laski alas. se johtui alkosta. ja olen aina tarkkaillut juomistani, kun isä otti liikaa aikanaan, ei hän holisti ollut mutta mun mielestä alko on silloin ongelma, jos se sotkee elämää. ja silti alko salakavalasti alkoi vaikuttaa mun elämään. 3 viikkoa ollut ilman ja lomalla vielä.

      Alko vaikuttaa käytökseen ja mielialaan salaskavalasti, on väsyneempi, alakuloisempi ja pahinta siinä on moraalinen rappio. Olen aina ollut rehellinen ja omasta mielestäni hyvä ihminen, eron jälkeiset 3 vuotta olen ottanut 2-3 kertaa vkl. se on on ollut liikaa, se on yksilöllistä miten alkoa sietää.
      Ajatusten selkeys kärsii ja huomasin kauhukseni, että musta oli tulossa pinnallinen kakkapää, joka kohteli välillä läheisiä huonosti. välillä tulin järkiini mutta vasta kun otin alkottoman linjan huomasi miten alko vaikuttaa. ja alko taitavasti huijaa sinua, että ihan ookoo kännätä, iskeä naisia ja sellaista.

      Mä veikkaan että alko vaikuttaa mieheesi juuri tuolla tavalla negatiivisesti. Ja lapsi ei sitä paranna, elämänmuuto lisää juomista. vaikutat hyvin nuorelta ihmiseltä. Älä ihmeessä tee lasta ja lähde, sä et ajattele itsekkään selkeästi. ja pahinta on se, että alkaisit itse juomaan aseuraksi. Kumppani vaikuttaa paljon juomistapaan, mullakin oli on-off suhde, hän joi vapaalla ja tupakoi. Mä lähdin itse siihen mukaan, liikunta jäi vähemmälle. senkin huomasi vasta kun itse alkoi pohtia ja kun exän kanssa liikuin paljon ja juotiin vähän. kumppani vaikuttaa tosi paljon miten elää. exän kanssa pari yhteistä lastakin, hyvät välit ja yhteishuoltajuus.

      teidän tilanteeseen voisi auttaa terapia. mutta jos toinen ei halua muuttua, ero on oikea ratkaisu. Helppo tässä neuvoa, mutta ihminen elää mukavuusalueella, vasta pakon sanelemana lähtee siitä pois
      ja se on keino kasvaa ihmisenä. ja vaikuttaisi että sulla on vähän huono itsetunto, silloin antaa kohdella miten sattuu. ja ihan perseestä valittaa sun menoista, jos itse käyttää alkoon suuret summat.
      sun pitää sanoa, mitä haluat suhteelta ja mitä et. jos toinen ei osaa tehdä kompromissejä ja ottaa sua huomioon, ei se ole sulle oikea ihminen.

    • j5yhgt43fr

      Tän on kirjottanut mies

    • alkoholisti40v.

      Aluksi:Tokihan on persiistä nipottaa sulle puuterin ostosta ja toiseksi:jos teet lapsen,niin sitoudut myös mieheen.
      Mikä ihme siinä oikein on että lähes aina naiset nalkuttaa miehen juomisesta?Sinullakaan ap ei ole ymmärtääkseni mitään hätää jos miehesi tissuttelee lomallaan.Ja vaikka tissuttelee normiarkenakin,niin mitä se on sinulta pois?Ainakin tekstistäsi päätellen hän on muuten roti mies eikä hölmöile.Oletko niin rahan perään että oikein laskeskelet kuinka paljon kaljaan uppoaa rahaa?Se on ihan perseestä.
      Minä,nainen,40v,olen tehnyt selväksi miehelleni,joka joskus muinoin paheksui tissutteluani,että ei ole mitään varaa sanoa jos omiani juon,käyttäydyn aina kunnolla,huolehdin itsestäni ja maksan oman osuuteni laskuista.Mieheni on sopeutunut tilanteeseen,ei kai ole parempaakaan löytänyt.Ja miksipä olisikaan?Olen kuitenkin kunnon vaimo,en kapakoissa käy ollenkaan,olen hoitanut lapset maailmalle,enkä ole koskaan "kännissä".Jos se viinilasi käden ulottuvilla onkin,niin so what?
      Moni ajattelee varmaan että elämä on liian lyhyt siihen että sairastuisi "tahallaan"alkoholismiin ja sen tuomiin sairauksiin.Minä en edes ajattele mahdollisia sairauksia mitä saattaa tulla,nautin nyt siitä mitä tänään on.Ei koskaan voi tietää mitä kenellekin huominen tuo tullessaan,vai?
      Minä nautin lenkkeilystä koirien kanssa,saunomisesta ja punkkupullosta siihen päälle...jos siltä tuntuu.Eikä kenelläkään ole moralisoimista siitä,mitä teen,omapahan on elämäni ,eikä oma valintani pidä olla kenellekään taakaksi...ei ole ollut,eikä tule olemaankaan.Näin on miehenikin huomannut :)

      • k.pennonen itte

        muuten tarkkaanottaen ei ole oma asia ennekö maksat itse mahdolliset sairauskulut yms. Tampereella vuoden sairaalassamakuutus on noin 108 000€/vuosi - siihen hoidot päälle. Veronmaksajien rahoista menee, että oma asiasi on varmaan joku muu asia.


      • alkoholisti40v.
        k.pennonen itte kirjoitti:

        muuten tarkkaanottaen ei ole oma asia ennekö maksat itse mahdolliset sairauskulut yms. Tampereella vuoden sairaalassamakuutus on noin 108 000€/vuosi - siihen hoidot päälle. Veronmaksajien rahoista menee, että oma asiasi on varmaan joku muu asia.

        Omasta mielestäni olen maksanut aika paljonkin veroja sitä varten että jos/kun sairastun,niin yhteiskunta pitää minusta huolta ja hoitaa kun se on ajankohtaista.Omasta selkänahastanihan olen ne rahat valmiiksi repinyt työnteolla,hei.Pitäisikö sairasvuoteella vielä voivotella että "kauheeta,kun nykyiset veronmaksajat maksavat minun vuodepaikkani?" Ei,ei todellakaan pidä.Minähän sen vuodepaikkani olen maksanut,eikö vain?


    • Sinisuohaukka

      ... suhteestasi on hyvin yksiselitteinen ja yksinkertaisesti todennettavissa!

      Miehelläsi on vakava alkoholiongelma, joka on vain enää osittain hänen hallinnassaan. Jos miehesi jatkaa näin, tulee hänen alkoholiongelmansa vain entisestään pahenemaan ja muut ongelmat sen myötä lisääntymään, mm. alkoholidementian muodossa sekä muina vaikeina neurologisina (hermostollisina) sairauksina. Tokihan maksan ja haiman sairaudet ovat myös odotettavissa!

      Älä missään nimessä edes harkitse lasta näin ongelmallisen miehen kanssa, ellei hän ole valmis lopettamaan alkoholinkäyttöään täysin, sinua rakkaanaan kunnioittaen!

      Sinä kokonaisvaltaisena naisena ja ennen muuta viaton, tulevaisuudessa syntyvä lapsesi ette ansaitse millään tavoin miestä, joka ei (jos jatkaa juomistaan tuolla, vain tulevaisuudessa kiihtyvällä tahdilla) pysty olemaan koskaan todellinen isä lapselleen, niin ikävä kun se on sanoakin!

      Ainoat vaihtoehdot ovat siis se, että miehesi lopettaa alkoholinkäyttönsä täysin, yhteistä suhdettanne kunnioittaen tai jos näin ei käy,
      jätä miehesi ennen kuin on liian myöhäistä (esim. raskaaksi tulosi jälkeen) päätöksiä tehdä!
      Taistelu oikeusasteissa, sosiaaliviranomaisten kanssa, jne. on "helvetti", johon en esimerkiksi sinun, rakkautta täynnä olevana ja arjen rakkautta kaipaavana naisena halua koskaan joutuvan!

      Jos haluat jutella, kirjoittele osoitteeseen [email protected], niin voimme rauhassa kahden miettiä niitä vaihtoehtoja, joilla sinä ja haluamasi lapsi voisitte toteuttaa elämää kunnioitettuna ja rakastettuina, pelkäämättä lähellänne olevan ihmisen aiheuttamaa ”kipua” tahollenne?

    • juopon kopio

      Et kai sinä nyt aio tuoda maailmaan lisää sen juopon paskageenejä? Miksi sinä haluat porsia sen juopon kopioita?

      Etkö sinä yhtään ajattele lapsen ja kansamme laatua?

      Naisten käyttäytymistä yleisemminkin seuranneensa minusta tuntuu ettei naisilla ole minkäänlaista ominaisuutta ajatella jälkeläisten tai kansamme laatua esim. suvaitsevaisuus.

      "Lapsen kuitenkin haluan ja myös yh:n voin taata onnellisen lapsuuden vaikkei se sama asia olekkaan. "

      Et voi, koska olet aivan saatanan tyhmä. Ei sitä voi sen kauniimmin sanoa ja tuskinpa tajuaisit kiertoilmauksia. Sinä tuhlaat jälkikasvuusi tarkoitettuja resursseja juopon elättämiseen. Tuskinpa rahankäyttösi tulee olemaan vastedeskään sen älykkäämpää.

      Sinulla ei ole itsetuntoa, eikä alkeellisinta kykyä loogiseen ajatteluun. Sinä olet tahdoton tiskirätti ja aiot kasvattaa yksiksesi kusipääjuoppo-geenejä omaavan teini-ikäisen. Uskotko sinä ihan oikeasti kuvitelmiisi? Kannattaisi hoitaa tuo itsetunto ja ajattelukyky kuntoon ennen lapsen hankintaa. Aloita lopettamalla telkun töllöttäminen ja niiden vitun seiskojen ja viihdeuutisten lukeminen.

      Tajuatteko te naiset nyt miksi niin monet miehet eivät ollenkaan sääli näitä 'mervejä'?

      • Elämä valuu käsistä

        ja tupakkaan meidän ukolla n. € 1000,-/kk. Mutta jos huomautan niin sanoo että omiaanhan kuluttaa, toki näin on mutta pahaa tekee sivusta katella ja kiva ei ole kun ukko on kännissä kaiken aikaa ja tupruttaa tupakkaa. Itse en työssä ole (hänen pyynnöstään) ja näin ollen tuloja ei ole, sen verran ikää jo kertynyt että en työtä saakaan joten kestettävä on.


    • Noh noh

      Moni raitis mies on tiukkapipoinen urheilija tai terveysintoilija. Hitlerkin sylki lasiin ja oli raitis. Anna miehen pikkasen tissutella. Jos muuttuu väkivaltaiseksi niin jätä hänet. Moni luonnehäiriöinen narsisti on myös raitis. Eli ei raitis mies vättämättä hyvä ole.

    • maalaisnainen-

      Ootkohan aatellut ihan loppuun asti. Lapsella on oikeus isään ja sinä et voi tuosta vain häippästä pois miehen luota, jos kerta syynä on vain lomalla välillä kupin ottaminen. Keskustele asiasta miehen kanssa mutta älä suutu äläkä hermoile.

      Voi olla että tilanne muuttuu kun lapsi syntyy, isän vaistot kun herää niin ilmapiiri on kokonaan toinen. Olen siitä ihan varma.

      Ole rohkea ja katso tulevaisuuteen. Kuuntele mitä miehelläsi on sanottavaa. Anna miehellesi lämpöä ja rakkautta.

      • typerys olet

        vain lomalla välillä kupin ottaminen? mieshän on aivan selvä alkoholisti!
        ja paskat mitkään isänvaistot herää, juoppo ei välitä kuin itsestään ja kaljastaan. ja mitähän känninen mies sanoo? tuskin mitään järkevää! lähesty nyt sellaista, joka ei tajua maailman menosta yhtään mitään!

        voiko tyhmempää ihmistä olla kuin sinä ja tuo juoppolalli!


    • mies vaan

      ..mikä äijä. Alkkis mikä alkkis. Ei välitä muutakun omasta hyvinvoinnista.Vai juo yleensä 4 krt vkossa.Jestas. Onneks mun naisten ei ole ikinä tarvinnu viinan takia kärsiä.Ja usko piruuttas,mikään ei tuu ikinä muuttumaan.Ei varmasti. Pellolle tommoset..

    • lara_h

      Vie miehesi jonnekin hoitoon, ne määrät mitä hän juo on todella paljon vaikka olisi lomakin. Itse sain oman mieheni juomista vähennettyä kun puutuin jatkuvasti ja yritin muistuttaa juomisen vaaroista. Vieläkin voi viikonloppuisin mennä useampi pullo viiniä mutta on hän vähentänyt kuitenkin. Koita jaksaa!

    • Anonyymi

      Juopoista harmia vaan. Eti kunnon mies.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5424
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2406
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1937
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1638
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1219
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe