Mies katselee muita naisia

ihmettelijavaan

Okei, en ole ikinä aikaisemmin ajatellut, että olen mustasukkainen ihminen, koska mustasukkaisuus on mun mielestäni todella lapsellista ja kielii huonosta itsetunnosta. Nykyisessä suhteessa olen joutunut kuitenkin käsittelemään tätä ominaisuutta miehessä, siis sitä, että hän katselee ihan avoimesti muita naisia, esimerkiksi jos olemme yhdessä kaupungilla.

Oikeastaan ensimmäinen kerta kun huomasin tämän piirteen miehessäni, oli seurustelun alkuvaiheessa. Istuimme kahvilassa ja muutaman pöydän päässä istui eräs kaunis tummatukkainen nainen. Mies vilkuili pöytään vähän väliä ja tietyssä vaiheessa kyseinen nainen huomasi myös tämän. Minulle tuli tilanteesta jotenkin ärtyisä olo, mutta en kuitenkaan ottanut asiaa puheeksi. Mies on muuten aivan ihana, parisuhteemme kukoistaa, mutta tämä tietty piirre ärsyttää ja olen yrittänyt monta kertaa toitottaa itselleni, että tämä on mun ongelma, kaikki miehet katselevat muita naisia eikä siinä ole mitään väärää, mutta silti kyseinen piirre ärsyttää minua.

Kaupungilla jos kävelemme yhdessä, niin mies tsekkaa kaikki kauniit naiset päästä varpaisiin (muka vaivihkaa) ja välillä kääntyy pääkin katselemaan naisten takamuksia. Viikko sitten olimme autossa ja kävelytiellä ohi käveli hyvinkin kaunisvartaloinen, niukasti pukeutunut nuori nainen ja mieheni kääntyi sitä katsomaan ja selitteli jotain, että tarkisti ajoimmeko vahingossa punaisia päin. Tilanne oli niin absurdi, että purskahdin nauruun. En tiedä, tajusiko mieheni miksi nauroin. Joskus jos mieheni näkee jotain oikein silmiä miellyttävää, hän menee sekaisin sanoissaan tai unohtaa täysin, mitä oli sanomassa. Tämä on jokseenkin ärsyttävää, ja silloin tekisi mieli näpäyttää häntä, että kyllä mä tiedän mistä oli kyse. Varsin ärsyttävä tämä ilmiö on silloin, kun naiset palauttavat miehelleni nämä katseet, joskus hymyillen (onhan hän hyvännäköinen mies), silloin tunnen olevani täysi luuseri. En oikeastaan halua edes ajatella, miten rohkeasti hän katselee muita naisia silloin kun minä EN ole paikalla. Nykyisin jään mieluummin kotiin suosiolla, että säästyn mielipahalta.

En ole itse mikään missi, mutta pidän itseäni ihan söpönä ja mieheni kehuu minua jatkuvasti kauniiksi. Tiedostan kyllä sen seikan, että minua kauniimpia naisia on paljon, ja miehen tuijottelu nyt ei ainakaan auta sitä asiaa, että tuntisin itseni ihanaksi ja kauniiksi. Itse asiassa viimeisen vuoden aikana käsitykseni omasta ulkonäöstäni on romahtanut täysin, minua ei paljon enää huvita edes käydä mieheni kanssa missään, koska tunnen itseni riittämättömäksi pitämään mieheni huomiota yllä.

Onko tämä vika nyt mun päässä ainoastaan, miten pääsen tästä ongelmasta eroon? Tuntuu niin pikkumaiselta mennä miehelle sanomaan asiasta, kun tiedän että hän on hyvä mies jolla on hyvä moraali, enkä uskoisi hänestä ikinä, että voisi pettää minua.

Joskus olen miettinyt sitäkin, että rupean itsekin katselemaan muita miehiä oikein niin, että mieheni varmasti huomaa sen, mutta olen kuitenkin sen verran ujo, etten tiedä pystynkö siihen.

Joo. Taidanpa juosta suohon näiden mun ongelmieni kera. :D

147

21229

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nnnnnaineeen

Teet itestäs ihan yhtä vetävän misun (ellei vetävemmän), teet kaiken mitä vaatii ;D (ei voi olla haittaakaan)
      ja sitte kostat miehelles :D
      Kun meette yhdessä ulos esim. baariin tuijotat vähän etäämpää jotain hyvännäköistä miestä, niin että miehes varmasti huomaa, jonka jälkeen tokaset muina naisina, että ompas toi komea/miehekäs/hyvännäkönen.

Ite oma kulta harrastaa samanlaista naisten bongailua, aivan suoraan sanoen mitä mieltä toisten kauneudesta on. Ennen tämä tuntui pahalle, mutta nykyään pystymme juttelemaan ihan avoimesti toisten ulkonäöstä, tottahan se on, etten ole kaunein nainen maan päällä, mutta ainakin itsevarmuutta löytyy. Eikä ole paljoa varaa tuosta miehen käytös huonontua, sillä tiedän saavani ulkonäölläni todella paljon huomiota muilta miehiltä ja vientiä olisi takuu varmasti :) Tämä miehen tapa tuijotella toisia naisia on vain saanut oman ulkonäköni paranemaan, mikä ei ole koskaan pahitteeksi.

Asennetta vaan peliin ja itsevarmuus kuntoon! Annat miehen tuijotella, nauttikoon hän tulevaisuudessa kun sinua tuijotetaan! ;) hehee

• 19+10

Niin juuri. Kostaminen on parisuhteen ydin! Toinen ydin on toki se, että saa varmasti huomiota ja vientiä muilta miehiltä! Hienoa.

• heh__
        19+10 kirjoitti:

Niin juuri. Kostaminen on parisuhteen ydin! Toinen ydin on toki se, että saa varmasti huomiota ja vientiä muilta miehiltä! Hienoa.

taidat kuulua miinusten antajiin... Hän ei tainnut ajatella asiaa ihan niin mustasti kun ajattelet ;) ... "Ennen tämä tuntui pahalle, mutta nykyään pystymme juttelemaan ihan avoimesti toisten ulkonäöstä"

• 5555555555555555
        19+10 kirjoitti:

juuri näin.... Mikä on oikeesti niin tyhmää ku kostaminen????????? Tehdäänkö siitä jatkuva kierre ja pikataa suhde... Onnea teille jotka näin toimitte!!!!

• -m'm-

mietippäs vähn syvemmältä mitä kirjoitat.... että joo..
        Oikeesti kun, me EI omisteta sitä rakastettua,
        rakkaus sitoo- ei ihminen
        Milloinka te ymmärrätte sen.l....??????????

• Anonyymi
        19+10 kirjoitti:

No jos mies on noin tyhmä että ei osaa ja ennenkaikkea halua hillitä tunteitaan niin ei muuta kuin potku perusteelle ja kestäköön mieheksi. Tuommoisille tyypeillä ei ole muuta päässä kuin omien himojen seuraaminen. Ei paljon taida sinusta välittää. Vois opetella kunnioittamaan kumppaniaan. Näyttää olevan kukasta kukkaan liitelevä tyyppi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos mies on noin tyhmä että ei osaa ja ennenkaikkea halua hillitä tunteitaan niin ei muuta kuin potku perusteelle ja kestäköön mieheksi. Tuommoisille tyypeillä ei ole muuta päässä kuin omien himojen seuraaminen. Ei paljon taida sinusta välittää. Vois opetella kunnioittamaan kumppaniaan. Näyttää olevan kukasta kukkaan liitelevä tyyppi.

Samaa mieltä! Tai ainakin oma kokemukseni kertoo, että käy myös vieraissa jos muita avoimesti katsastaa.

• se pieni ero

Jokainen nuorinainen äimistelee tätä joskus. Nainen olettaa miehen saatuaan olevansa sen miehen ainut katseidenkin kohde ja kun näin ei sitten olemaan (vaikka mitä tekis), syntyy kysymyksiä ja naisen itsetunto notkahtaa.

Mies on visuaalisin ärsykkein tavoitettava olento. Jokainen nainen sen tietää, ja yleensä omakohtaisesta kokemuksesta, sillä naisethan pukeutuvat ja värjäävät tukkaansa/kynsiään, meikkaavat ja yrittävät olla "ikinuoria" ja "seksikkäitä" juuri siitä syystä, että miehiin vetoavat ennen muuta visuaaliset ja seksuaalisviritteiset viestit.
      Naiset siis nauttivat kun miehet katselevat heitä ja miehet nauttivat katsella naisia.

On sitten täysin yksilöllinen asia, tarttuuko siihen katseeseen tai viehkeään ulkonäköön ja lähteekö kartoittamaan lähemmin omia mahdollisuuksiaan sen yksilön kanssa. Sen valinnan tekemisen automaattinen pelkääminen on mustasukkaisuutta. Se on - kuten sanoit - huonoa itsetuntoa ja siitä seuraavaa hetkellistä kyvyttömyyttä luottaa kumppaniin. Ja sitä tapahtuu siis myös ihmiselle, joka väittää ja tuntee olevansa hyvällä itsetunnolla varustettu. Hyvä itsetunto takaa vain sen, että tuollaisesta notkahduksesta pääsee takaisin tasapainoon nopeammin kuin lähtökohtaisestikin heikomman itsetunnon omaava.

Rakkaudentunne on niin herkkä tunne, että vaikka mies ei olisi todellisuudessa koskaan muiden naisten vietävissä, saattaa se vierellä kulkeva tyttöystävä epäillä sitä joskus – eikä se silloin ole sen miehen syy.

• M33.

Tässä faktatietoa naisenaluille ilmeisen aikusen ihmisen kirjottamana. Kandee lukasta useampaankin kertaa.
        Ymmärtämällä just ton "pienen eron" pääsee paljon pidemmälle kuin syyllistämällä miehen hänen luonnollisistakin ominaisuuksistaan vain siksi ettei ymmärrä eikä voi hyväksyä sitä. Jokainen nainen kyllä aistii sen onko mies todella vietävissä vaiko ei. Kyse siis taaskin siitä paljon puhutusta itseluottamuksesta, määräilyn ja hallinnan tarpeesta ja ehdottomuudesta.

• yyi7
        M33. kirjoitti:

Tässä faktatietoa naisenaluille ilmeisen aikusen ihmisen kirjottamana. Kandee lukasta useampaankin kertaa.
        Ymmärtämällä just ton "pienen eron" pääsee paljon pidemmälle kuin syyllistämällä miehen hänen luonnollisistakin ominaisuuksistaan vain siksi ettei ymmärrä eikä voi hyväksyä sitä. Jokainen nainen kyllä aistii sen onko mies todella vietävissä vaiko ei. Kyse siis taaskin siitä paljon puhutusta itseluottamuksesta, määräilyn ja hallinnan tarpeesta ja ehdottomuudesta.

Juu olen minäkin naisena sitä mieltä että toisia saa katsella. Mutta sillä, että millä lailla katselee on minusta väliä. Arvostan yleensäkin hyviä käytöstapoja, siis ei mitenkään överisti vaan ihan tavallisella tavalla. Siinä toisten katselemisessakin mielestäni pitää muistaa ne käytöstavat. On varsin epäkohteliasta oikein kuolata jonkun toisen perään jos oma kumppani on vieressä. Kyllä sen verran pitää osata ottaa toinen huomioon.

Kun ajattelee että aika moni pitää ohi kävelevien naisen perään viheltämistä tai kommenttien huutamista moukkamaisena, niin mielestäni se suora toljotus ei ole kamalan kaukana siitä. Mielestäni se on aika junttimaista siis. Ja siis vielä jos kumppani on vierellä niin sitten todella mautonta. Katsoa siis saa, mutta siinä menee tietty hyvän maun raja.

• joukiinen

Onko totta, että et itse katsele miehiä? Miten voit kulkea missään, ilman että kohtaat urospuolisia ihmisiä? On aivan luonnollista, biologista toimintaa vilkaista eri sukupuolta olevaa ihmistä. Sinä olet miehesi turvana hänen kulkiessaan. Kaikki näkevät, että mies on varattu - juuri Sinulle. Luota mieheesi, hän rakastaa Sinua. Älä menetä häntä omien luulojesi ja kuvitelmiesi takia. Kun näytät hänelle rakkautesi ja luottamuksesi, hän pysyy luonasi. Onnellista eloa teille molemmille.

• marianneK
        joukiinen kirjoitti:

Onko totta, että et itse katsele miehiä? Miten voit kulkea missään, ilman että kohtaat urospuolisia ihmisiä? On aivan luonnollista, biologista toimintaa vilkaista eri sukupuolta olevaa ihmistä. Sinä olet miehesi turvana hänen kulkiessaan. Kaikki näkevät, että mies on varattu - juuri Sinulle. Luota mieheesi, hän rakastaa Sinua. Älä menetä häntä omien luulojesi ja kuvitelmiesi takia. Kun näytät hänelle rakkautesi ja luottamuksesi, hän pysyy luonasi. Onnellista eloa teille molemmille.

Tämä vastaus ei ole nimenomaan sinulle tarkoitettu, mutta kun nyt mainitisit asiasta, niin jatkan tähän.

Tuossa edellä puhuttiin "kostamisesta", muiden miesten tuijottamisesta ikäänkuin kostoksi. Sinä mainitsit taas tuosta, että eikö vastakkaisen sukupuolen vilkuilu ole normaalia.

Eikö asioita pitäisi tehdä siksi että se tuntuu hyvälle. Jos ei oikeasti ole kiinnostunut muista miehistä, tai ei edes näe heitä, niin se on melko haettua alkaa varta vasten etsimään jotain kohdetta, jonka avulla kostaa toiselle.

Minä olen siis itse nainen. Minulla on omat juttuni mistä saan iloa, mutta ne omat jutut ei valitettavasti liity miehiin mitenkään. Silloin kun tapasin oman mieheni, lakkasin näkemästä enää muita miehiä. Tämä on totta ja tätä jatkunut nyt kahdeksan vuotta. Joskus harvoin voin tuntea ärtymystä/inhoa muita miehiä kohtaan. Mutta hyvin harvoin tunnen mitään positiivista. Saatikka että varta vasten kiinnittäisin huomiota johonkuhun mieheen. Heissä ei ole mitään, ei niin yhtään mitään.

Olin nuorempana, ennen oman mieheni kohtaamista sellainen, että ihastuilin hetkessä kehen vaan, vaikka joka viikko uuteen. Mutta sen jälkeen kun tapasin oman miehen, olen aivan muuttunut. Ihan kuin koko persoonani olisi vaihtunut. Ehkä rakkaus, parisuhteen onnellisuus, intohimo tai jokin on tehnyt sen että tiedän ihan tarkkaan paikkani, että se on mieheni kanssa. Mutta miten se voi kääntää tunteet muihin miehiin jopa negatiiviseksi?

Meilläkin on jonkun verran sellaista ongelmaa, että mieheni katselee muita, oikeasti hyvännäköisiä naisia. Joskus naiset huomaavatkin sen. Minä olen yleensä käytännöllisesti pukeutunut koska minun pitää aina hoitaa tiettyjä juttuja jos kuljemme jossain. Emme ole koskaan viihteellä missään. Kyllä se on epäoikeudenmukaista, että mieheni ei tunne vastaavanlaista ärtymystä muita naisia kohtaan kuin minä tunnen muita miehiä kohtaan.

Mutta vaikka tämä miten ärsyttäisi, niin ei kannata kyllä itseään myydä ja alkaa teeskentelemään että joku muu mies kiinnostaa jos kerran ei kiinnosta. Varmasti on naisia, jotka eivät ole kumppaniinsa tyytyväisiä ja leikitään sitten sellaista lyömisleikkiä, että kumpi bongaa enemmän hyvännäköisiä naisia tai miehiä katukuvasta. Mutta eikö suhteessa todella sitten ole kyse mistään muusta?

• 6
        M33. kirjoitti:

Miten niin luonnollinen asia? Miksi muka miesten kuuluu katsella muita naisia, kun on oman naisensa seurassa? Ei minun mieheni ainakaan kyttää muita naisia silloin kun olen paikalla, enkä minäkään kyttää komeita miehiä hänen läsnäollessaan. Luonnollisia viettejään voi hillitä. Oletko kuullut sellaista sanaa kuin hienotunteisuus?

• asdfe
        marianneK kirjoitti:

Tämä vastaus ei ole nimenomaan sinulle tarkoitettu, mutta kun nyt mainitisit asiasta, niin jatkan tähän.

Tuossa edellä puhuttiin "kostamisesta", muiden miesten tuijottamisesta ikäänkuin kostoksi. Sinä mainitsit taas tuosta, että eikö vastakkaisen sukupuolen vilkuilu ole normaalia.

Eikö asioita pitäisi tehdä siksi että se tuntuu hyvälle. Jos ei oikeasti ole kiinnostunut muista miehistä, tai ei edes näe heitä, niin se on melko haettua alkaa varta vasten etsimään jotain kohdetta, jonka avulla kostaa toiselle.

Minä olen siis itse nainen. Minulla on omat juttuni mistä saan iloa, mutta ne omat jutut ei valitettavasti liity miehiin mitenkään. Silloin kun tapasin oman mieheni, lakkasin näkemästä enää muita miehiä. Tämä on totta ja tätä jatkunut nyt kahdeksan vuotta. Joskus harvoin voin tuntea ärtymystä/inhoa muita miehiä kohtaan. Mutta hyvin harvoin tunnen mitään positiivista. Saatikka että varta vasten kiinnittäisin huomiota johonkuhun mieheen. Heissä ei ole mitään, ei niin yhtään mitään.

Olin nuorempana, ennen oman mieheni kohtaamista sellainen, että ihastuilin hetkessä kehen vaan, vaikka joka viikko uuteen. Mutta sen jälkeen kun tapasin oman miehen, olen aivan muuttunut. Ihan kuin koko persoonani olisi vaihtunut. Ehkä rakkaus, parisuhteen onnellisuus, intohimo tai jokin on tehnyt sen että tiedän ihan tarkkaan paikkani, että se on mieheni kanssa. Mutta miten se voi kääntää tunteet muihin miehiin jopa negatiiviseksi?

Meilläkin on jonkun verran sellaista ongelmaa, että mieheni katselee muita, oikeasti hyvännäköisiä naisia. Joskus naiset huomaavatkin sen. Minä olen yleensä käytännöllisesti pukeutunut koska minun pitää aina hoitaa tiettyjä juttuja jos kuljemme jossain. Emme ole koskaan viihteellä missään. Kyllä se on epäoikeudenmukaista, että mieheni ei tunne vastaavanlaista ärtymystä muita naisia kohtaan kuin minä tunnen muita miehiä kohtaan.

Mutta vaikka tämä miten ärsyttäisi, niin ei kannata kyllä itseään myydä ja alkaa teeskentelemään että joku muu mies kiinnostaa jos kerran ei kiinnosta. Varmasti on naisia, jotka eivät ole kumppaniinsa tyytyväisiä ja leikitään sitten sellaista lyömisleikkiä, että kumpi bongaa enemmän hyvännäköisiä naisia tai miehiä katukuvasta. Mutta eikö suhteessa todella sitten ole kyse mistään muusta?

Miksi sä oot ´´ärtynyt´´ muille miehille nyt kun sulla on oma mies?
        Ei helvetti on kyl outoa tiukkapipoista porukkaa....

• marianneK
        asdfe kirjoitti:

Miksi sä oot ´´ärtynyt´´ muille miehille nyt kun sulla on oma mies?
        Ei helvetti on kyl outoa tiukkapipoista porukkaa....

En tiedä, en osaa sanoa. Itse asiassa mainitsin tuosta sen takia jos joku muu tietäisi tai olisi saman tyyppisiä kokemuksia. En tarkoita edellisellä tekstilläni loukata ketään. Mutta minä olen hyvin avoin ja tahdon ymmärtää omat tunteeni ja kirjoittaa niistä myös. Jos vaikka saisin jonkun hyvän neuvon. Ei minustakaan siinä ole mitään kivaa, että muut miehet kuin omani, ärsyttävät minua. Ei nyt toki ihan kaikki ärsytä ja jatkuvasti. Mutta jotenkin se ärsytys välillä kuultaa myös ulospäin, sillä minua on vaivannut viime vuosina sellainen omituinen "ilmiö" että joudun riitoihin muiden ihmisten kanssa. Etenkin silloin kun mieheni on paikalla. Ja yleensä nuo riitapukarit ovat juuri mieheni tuttavia ja ystäviä. En osaa sanoa miksi, mutta minä inhoan heitä ja he ilmeisesti huomaavat sen, vaikka yritän peittää sitä. Ärtymys lisää ärtymystä ja niinpä olen pian ilmiriidassa jonkun liki tuntemattoman kanssa.

On tämä sosiaalisuus nimittäin vähentynyt eikä se ole hyvä asia. Syynä on nimenomaan tuo mistä kerroin.

Ja älä huoli, tuskin tämä kovin yleinen ilmiö on, joten eiköhän "porukka" noin valtaosin ole ihan leppeää. Minusta ja minun ongelmista ei kannata vetää mitään yleistä johtopäätöstä :))

• 13+7
        marianneK kirjoitti:

En tiedä, en osaa sanoa. Itse asiassa mainitsin tuosta sen takia jos joku muu tietäisi tai olisi saman tyyppisiä kokemuksia. En tarkoita edellisellä tekstilläni loukata ketään. Mutta minä olen hyvin avoin ja tahdon ymmärtää omat tunteeni ja kirjoittaa niistä myös. Jos vaikka saisin jonkun hyvän neuvon. Ei minustakaan siinä ole mitään kivaa, että muut miehet kuin omani, ärsyttävät minua. Ei nyt toki ihan kaikki ärsytä ja jatkuvasti. Mutta jotenkin se ärsytys välillä kuultaa myös ulospäin, sillä minua on vaivannut viime vuosina sellainen omituinen "ilmiö" että joudun riitoihin muiden ihmisten kanssa. Etenkin silloin kun mieheni on paikalla. Ja yleensä nuo riitapukarit ovat juuri mieheni tuttavia ja ystäviä. En osaa sanoa miksi, mutta minä inhoan heitä ja he ilmeisesti huomaavat sen, vaikka yritän peittää sitä. Ärtymys lisää ärtymystä ja niinpä olen pian ilmiriidassa jonkun liki tuntemattoman kanssa.

On tämä sosiaalisuus nimittäin vähentynyt eikä se ole hyvä asia. Syynä on nimenomaan tuo mistä kerroin.

Ja älä huoli, tuskin tämä kovin yleinen ilmiö on, joten eiköhän "porukka" noin valtaosin ole ihan leppeää. Minusta ja minun ongelmista ei kannata vetää mitään yleistä johtopäätöstä :))

näyttää vähän siltä, että alat ripustautua mieheesi liikaa. Ärtymys miehen kavereihin kuulostaa pahasti mustasukkaisuudelta.
        Avarra katsantokantojasi, muuten voit "tukehduttaa" parisuhteen. Ja neuvosin sinua pukeutumaan naisellisesti. Käytännöllinen on usein yhtä kuin tylsä, ja epäseksikäs. Vahtimisen sijasta rupea hänelle seksikkääksi, naiselliseksi naiseksi!

• marianneK
        13+7 kirjoitti:

näyttää vähän siltä, että alat ripustautua mieheesi liikaa. Ärtymys miehen kavereihin kuulostaa pahasti mustasukkaisuudelta.
        Avarra katsantokantojasi, muuten voit "tukehduttaa" parisuhteen. Ja neuvosin sinua pukeutumaan naisellisesti. Käytännöllinen on usein yhtä kuin tylsä, ja epäseksikäs. Vahtimisen sijasta rupea hänelle seksikkääksi, naiselliseksi naiseksi!

Juu, kato tarkoitin halkojen hakkuuta ja kärräämistä, kalastamista ja verkkojen selviämistä, myyntiteltan pystyttämistä ja painavien kanistereidan kantamista, yms. yms. tavallisia toimiani vapaa-ajalla ja työssä. Tee sinä nuo hommat korkokengissä ja hameessa ja minä tuun nauramaan siihen viereen :)))))))

Jotkut kato elää ja toisen kuvittelee & pukeutuu.

Koko viestistäsi muutenkin näkyy se, että olet tommosen kilometrin alempana ajattelussasi kuin minä, joten eiköhän todeta, että ei puututa toistemme asioihin. Molemmille parempi.

• -mamma-
        6 kirjoitti:

Miten niin luonnollinen asia? Miksi muka miesten kuuluu katsella muita naisia, kun on oman naisensa seurassa? Ei minun mieheni ainakaan kyttää muita naisia silloin kun olen paikalla, enkä minäkään kyttää komeita miehiä hänen läsnäollessaan. Luonnollisia viettejään voi hillitä. Oletko kuullut sellaista sanaa kuin hienotunteisuus?

keskinäisessä suhteessa arvostus ja todellinen rakkaus...ei teidän tarvitse epäillä, kytätä ja katsella...te olette yhdessä-pari ja tiedätte sen. Tämä on juuri ydin, parisuhteessa joka on kunnossa, ei tarvitse pelätä,olla mustasukkainen, kytätä ja muutenkaan valittaa ...netissä asioiden tilaa. Te olette kaksi ja kuitenkin yksi = pari. :)

• Anonyymi

Joo mut, jos on kumppaninsa valinnut. Eikö rakastuneet ja ihailevat katseet kuulu omalle tytölle. Kuuluu ja pitäisi kuulua. Se on arvostamista ja kunnioittamista. Minä valitsin sinut. Haluan katsoa sinua, ihailla, kehua, kiittää kannustaa. Vaalia rakkauttamme. Haluan, että sinä saat tuntea olevasi ihanin ja kaunein nainen päällä maan. Minä olen sinut ja sinä minun.
        Minulla ei ole tarvetta katsella muita. Minulla ei ole halua muihin naisiin.
        En katsele seksuaaliseati virittäytyneenä muita ajatuksella panisin, kuuma, mikä namu, hottis ym...
        Vaan haluni ja katseeni on vakaa, vankkumaton olen mies, selkärankainen sellainen.
        Ei ole oikein haluta oikeutetusti katsella muita.
        Se on vähän sama kun ostettaisiin yhdessä oma koti, auto, koira tai saataisiin lapsi ja kokoajan katottais katalogeja, myynti ilmoituksia ja veetailtas omaa koiraa ja lapsia toisiin. Kehittää niitä ja ihailtavia. Oma ei sais kiitosta vaan asenteella joo onhan se meijän Mikko ihan mukava poika mutta ku se naapurin Markku on niin kohtelias ja ihana hyvätapainen poika. Kyllähän säkin oot ihan ok ja rakastan sua mut noi Uuh ja voih..jne. jatkuvaa vertailua. Tavallaan mihinkään ei olla oikeasti tyytyväisiä ja jäädään itseoikeututuksen kehään haaveilemaan paremmasta mutta oikeasti mihinkään ei sitouduta, osoiteta arvoa ja kunnioitusta. Todellista sydämen tyytyväisyyttä ja oman puolison nostamista sille paikalle joka hänelle kuuluu. Se ei ole itsetunto kysymys tai mustasukkaisuutta, jos sinua ei arvosteta ja kunnioiteta.
        Puhukoot ja puolustelkoot niin tekevät mitä haluavat. Ja syytelkööt kumppaneitaan itsetunto ongelmaiseksi, nalkuttajiksi, pikkumaisiksi mustasukkaiseksi ym ja sillä varjolla he jatkavat peliään. Sinun väheksymää, tunteittesi ja kokemuksesi mitätöintiä jopa halveksuntaa. Syyllistämistä riidan aloittavaksi ym... osa ihmisistä ei pysty kykene koskaan asettumaan toisen asemaan. Näkemään sitä että hänen käytöksensä on loukkaavaa ja epäkunnioittavaa. Eikä kaikki koskaan tule kasvamaan aikuisiksi miehiksi jotka todella tietävät oman ja naisensa arvon.
        Osa ihmisistä pitää naisia objektina hautaan saakka, miehen tarpeiden tyydyttävinä. Ei tasavertaisina kumppaneina.

• Anonyymi
        joukiinen kirjoitti:

Joo idiootti, ei mulla oo mitään tarvetta katella muita, ku valitsin mieheni.
        Ihan sama ku pettäjä jos kuola valuu ja mieli on likainen.

• Anonyymi
        6 kirjoitti:

Tosi outoa puolustella jollain biologialla ja miehisillä luonnollisilla miehen ominaisuuksilla vieraiden naisten seksuaalis väritteistä katselua. Siis tietoista tsekkaamista, sillä silmällä. Ei siinä kyllä ole mitään oikeutettua, puolusteltavaa tai ei se ole mitenkään tavoiteltavaa.
        MIES
        Osta omalle vaimollesi seksikkäitä vaatteita, alus asuja.
        Kehu, kiitä, kannusta.
        Katso omaa puolisonasi syvälle silmiin ja pitkään.
        Valitse hänet, käännä katseesi häneen kenet valitsit.
        Muista hänet vuosipäivänne milloin tapasitte, kihlajaiset, häät.
        Osoita kunnioitusta ja rakkautta.
        Osoita intohimoa, kiintymystä häneen.
        Ota keittiön pöydällä, näe vaivaa oman rakkaussuhteesi eteen ja näe puolisosi vielä kuumana 90v. Siinä on jotain aitoa ja oikeaa, tavoittelemisen arvoista. Johon vain tosi miehet ja naiset kykenevät.

• urputus

Minun mielestäni miehesi käyttäytyy sinua kohtaan epäkohteliaasti ja loukkaavasti. Olet mielestäni aivan oikeutetusti harmissasi asiasta. Mustasukkaisuudella ei tämän kanssa ole paljoakaan tekemistä, eikä kostaminen auta mitään, koska osa miehistä ei kykene näkemään em. kaltaisessa käyttäytymisessä mitään väärää. Ovat menetettyjä tapauksia. Sitä paitsi hänen huomionsa ja keskittymisensä pitäisi olla aina ko. tilanteessa esim. liikenteen seuraamisessa, kun ollaan autolla liikkeellä tai sinuun, jos teillä on jokin keskustelu meneillään.

Minusta tuollaiset muita naisia tuijottavat miehet ovat alkeellisia ja säälittäviä olioita. Ulkönäköasioiden liiallinen korostaminen on surullista, aivan kuin naisten kuuluisi näyttää "joltakin"! Yleensä nämä naisten perään tuijottavat miehet (toisin kuin sinun miehesi) eivät oman ulkomuotonsa puolesta ole kovinkaan kummoisia, paremminkin päinvastoin. Etovia tapauksia.

• Wautsi!

Lihavahkon, lapset jo ajat sitten saaneet mummeli-ikään juuri tulevan naisen paksut pokat päässä, lyhyt ja elämäänsä tympääntynyt, todennäköisesti jo eron kokenut ja yksinjäänyt.
        Kukahan on etova? Ja kuka arvosteli miehiä, miehet pysyvät jotenkin kuitenkin tyylikkäämpinä kuin naiset, vaikka omaisivat pienen "kalajamahankin" jo.
        Kyllä kaunista naista on kiva katsella - rumat naiset ovat vain kateellisia!!

• kurtut sullakin..
        Wautsi! kirjoitti:

Lihavahkon, lapset jo ajat sitten saaneet mummeli-ikään juuri tulevan naisen paksut pokat päässä, lyhyt ja elämäänsä tympääntynyt, todennäköisesti jo eron kokenut ja yksinjäänyt.
        Kukahan on etova? Ja kuka arvosteli miehiä, miehet pysyvät jotenkin kuitenkin tyylikkäämpinä kuin naiset, vaikka omaisivat pienen "kalajamahankin" jo.
        Kyllä kaunista naista on kiva katsella - rumat naiset ovat vain kateellisia!!

Eiköhän se vanhuus koita sinullekkin, vaikka kuinka yrität "nuorekkaana" pysyä (muiden mielestä naurettavana :D) ootahan vaan, häpeet sitten itees, kun huomaat miten ootkaan munannut ittes! :))))))

• voyeuristi

Tekstistäsi tuli juuri se reaktio, mistä ensimmäisessä kappaleessa kerrot. Siinä vaiheessa kun mieheni rupeaisi vahtimaan, mihin silmäni pistän, lähtisin ovesta ulos ja lujaa sittenkin. Miksi ihmiset aina kuvittelevat omistavansa puolisonsa ja voivansa määräillä näiden ajatuksiakin?

• junttimiehet hus

katsominen onkin teko!

eri asia onki sitten onko kaikki ihmiset yksiavioisia.

• dfghjkkjhgfd
        junttimiehet hus kirjoitti:

katsominen onkin teko!

eri asia onki sitten onko kaikki ihmiset yksiavioisia.

Kumma ettei näin yksinkertaista asiaa ymmärretä. Pitänee sattua omalle kohdalle. Ei se ole mikään ajatus, kun pää kääntyy kiinteän perän puoleen.

• EI hirmuvaltaa

Kauheeta! Ota heti ero siitä äijästä ennenku se ottaa eron susta!

• ----

että sun kattelee vain naisia. Eräät miehet kattelee sekä naisia että miehiä ja siinä on jo kestämistä jos ei ite oo mikään bi. Kaveri on ihan rikki kun sen kumppani onkin bi vaikka aluks esittäyty heterona. Vähän outoo...

• avio_mies

Ei sinun asema siitä vaarannu jos mies katsoo muita naisia. JOS kuitenkin hän tekee sinua loukkaavasti, niin silloin se on asia joka on korjattava.
      Mitähän mahtaa ajatella ne naiset joita hän tuijottaa sinun seurassasi??? Luulenpa heidän pitävän miestäsi hiukan yksinkertaisena.

• näin.

Ylempää voi lukea hyvän selostuksen miehen visuaalisuudesta. Pitkään tuijottaminen ja oman kontrollin menettäminen ovat kuitenkin moukkamaisia tapoja ja se on ihan eri asia kuin visuaalinen viehättävyys. Mies, joka ei pysty tuon vertaa hallitsemaan itseään on aika lailla keskenkasvuinen. Siitä ehkä kannattaa olla enemmän huolissaan kuin katseen suunnasta.

Meillä on mielenkiintoinen tilanne. Naisystäväni on lähes yhtä visuaalinen kuin minä. Välillä saamme hyvät naurut kulkiessamme esim. uimarannan ohi. Kumpikin on nähnyt mielenkiintoisia asioita, mutta ihan eri kohdissa. Jutellessamme jälkeenpäin voisimme kuvitella olleemme ihan eri kaupungeissa. Kun molemmilla on itsetunto kunnossa, tälle voi nauraa. Huomio ympäristölle ei kuitenkaan koskaan ole poissa toiselta. Keskustelumme ei häiriinny, vaikka minkä näköinen uros tulee vastaan ilman paitaa tms.

Yhteinen mielenkiinnon kohde meillä on luonto. Merikotka varmasti pysäyttää molemmat, mutta baarikärpäset/-kottaraiset huomaa enintään toinen... ;-)

• r3tregtr

"Viikko sitten olimme autossa ja kävelytiellä ohi käveli hyvinkin kaunisvartaloinen, niukasti pukeutunut nuori nainen ja mieheni kääntyi sitä katsomaan ja selitteli jotain, että tarkisti ajoimmeko vahingossa punaisia päin."

Vähän repesin. Mutta on tutkittu että tekee hyvää miehille kattella muita naisia. Se laskee kuulemma verenpainetta ;)

• Ei ole totta...

Varsinkin sen kumppanin verenpainetta ;)

• As

Olen mies, seurustelen ja katson ihmisiä ja en valehtele siitä tyttöystävälleni. Tämä on miesten tapa, ihan ihmeellinen juttu, kävelen kadulla ja näen hyvännäköisen naisen kävelevän vastaan ja se on melkein automaattista, katson naisen ylhäältä alas ja 10 sekunnin päästä koko ihminen melkeinpä unohdettu. Monesti kun kävelen tyttöystäväni kanssa jossain, koitan olla katsomatta ja onnistunkin siinä, mutta jälkeenpäin tulee hirveän kiusallinen tunne, että nyt on pakko vilkasta toi perse, aivan kuin oltaisiin riippuvaisia tästä.

• JÄTÄ SE!!

Ei sinussa ole mitään muuta vikaa, kuin se että olet valinnut tuollaisen ---.... poikaystäväksesi. Miksi sinä roikut siinä? Itseään kunnioittava nainen olisi häipynyt ajat sitten! Itte olisin kävellyt ulos kahvilasta heti ensimmäisellä kerralla. Tyhmänäkö se sinua pitää? Onko sulla joku läheisriippuvuus vai mikä ongelma?

• Huhhhhhu

Joskus huomaan, että miehet vilkuilevat minua pitkään, vaikka heidän vierellänsä on vaimo ja lapsiakin monesti. Hävettää näiden miehien puolesta, koettasivat edes tehdä katselun vaivihkaa. Mielestäni tuijotus esim. ruokakaupassa ei osoita kovin hyviä käytöstapoja. Väkisinkin tulee kurkattua, että minkälainen tyttöystävä tällä säälittävällä tuijottaja-ääliöllä mahtaa olla ja usein tyttöystävän naamasta näkeekin, että häneltäkään ei jäänyt huomaamatta miehensä estoton tuijotus.

Vielä surullisempaa on se, että kun itse olen mieheni kanssa liikenteessä, joudun itse häpeämään mieheni puolesta, joka "jää kiinni" tökeröltä näyttävästä naisten tsekkailusta. Huh, hän ei kylläkään onneksi ole ihan pahimmasta päästä.... Katsoa saa, mutta kannattaa tehdä se niin nopeasti, että ympärillä olevien ihmisten ei tarvitse kiusaantua! Jotkut miehet ovat tämän tajunneet, valitettavasti omani ei kuulu siihen valioyksilöiden kastiin. Noh, eipä tuo nyt maailmaa kaada, mutta kerran kun tuli puheeksi... Siskot, koetetaan kestää, joissakin asioissa miehet vain ovat miehiä!

• nnnnainen18v

Ei mutta on mullakin naisenakin sellanen tunne et täytyy vilkasta aina välillä, oon tottunu katselemaan ihmisiä. Mutta tosin en 24/7 ja sillee et kaveritki huomaa kuinka niitä tuijotan.
        Siis ihan miehiä että naisia. Kyllä ne naiset kattoo naisia kans, naiset kattoo naisia ja miehiä :D... Miksi ootte niin nyrppäneniä ku voisitte nauttia sekä naisten että miesten hyvistä ulkonäköpiirteistä...

• ei oikeen iske
        nnnnainen18v kirjoitti:

Ei mutta on mullakin naisenakin sellanen tunne et täytyy vilkasta aina välillä, oon tottunu katselemaan ihmisiä. Mutta tosin en 24/7 ja sillee et kaveritki huomaa kuinka niitä tuijotan.
        Siis ihan miehiä että naisia. Kyllä ne naiset kattoo naisia kans, naiset kattoo naisia ja miehiä :D... Miksi ootte niin nyrppäneniä ku voisitte nauttia sekä naisten että miesten hyvistä ulkonäköpiirteistä...

Mitä nauttimista niissä on? Jossain ihmisten ruumiissa ja naamoissa? No kai se on pakko nauttia siitä mitä on, jos asuu kaupungissa ja kadut ovat täynnä porukkaa. Silloin täytyy kiltisti todeta suu mussullaan, että ihanahan näitä miehiä ja naisia on katsella. Muuta kun ei ole tarjolla. Kiitos mutta ei kiitos.

• ohjelmoitu

Se on ohjelmoitu mieheen ja mies ei sille mitään voi: toisilla voimakkaampana toisille miedompana. Joku voi yrittää sitä sinnikkäästi vastustaa, mutta tekee sillä vain hallaa itselleen. Itse tulen ärtyisäksi jos lukittaudun neljän seinän sisään ja yritän olla laput silmillä vain kumppanini kanssa - samoin tulen ärtyisäksi, jos pitää yrittää feikata kulkevansa laput silmillä kaupungilla, eikä reagoida mitenkään vastaan tuleviin visuaalisiin ärsykkeisiin.

Olen ottanut kumppanini kanssa tästä rajusti yhteen ja kyllä - riidan jälkeen on ollut vapaampi hengittää, kumpikin tietää missä mennään ja saan katsoa vapaasti jos haluan. Häiritsevää tuijotusta vältän, mutta en käännä päätä jos hyvännäköinen misu tulee vastaan. Ja kumppanini on täysin sinut asian kanssa: toki teen selväksi hänelle, että hän on se ykkönen. Aiemmin kumppanini luuli että kuolaan hyvännäköisiä hänen edestään ja että hän 'häviää' heille ja itseluottamus oli mitä oli. Riidan jälkeen tämä ominaisuus hänestä kaikkosi, eikä riidan aihetta enää ko. aiheesta ole ollut.

Nainen: kahlitse, kontrolloi ja 'omista' miehesi, kiellä häneltä visuaalisuus - ja voit olla varma, että sitä rajumpi on vastarinta, se voi olla näkyvää tai tukahdutettua, mutta pahaa se saa aikaan. Voit kuvitella saaneesi hänet 'tyynnytettyä' ja hänen elävän vain sinua varten ja kääntävän ihailevan katseen vain ja ainoastaan sinuun, mutta se on harhaa. Voit olla varma: miehesi katsoo muita, teki hän sen näkyvästi tai sitten salassa.
        Eikö olisi siis parempi puhua asia läpi ja hyväksyä mies visuaalisena olentona ja lakata ylidramatisoimasta asiaa: miehesi ei ole hyppäämässä vastaantulevien naisten selkään, hän vain 'skannaa' ne läpi. Jos päätät että se on äklöä, niin sitä se varmasti on. Jos taas käsittelet sen miehen harmittomana ominaisuutena, elät sovussa itsesi ja miehesi kanssa ja kaikilla on helpompi hengittää.

• Anonyymi
        JÄTÄ SE!! kirjoitti:

Ei sinussa ole mitään muuta vikaa, kuin se että olet valinnut tuollaisen ---.... poikaystäväksesi. Miksi sinä roikut siinä? Itseään kunnioittava nainen olisi häipynyt ajat sitten! Itte olisin kävellyt ulos kahvilasta heti ensimmäisellä kerralla. Tyhmänäkö se sinua pitää? Onko sulla joku läheisriippuvuus vai mikä ongelma?

Juuri näin. Läheisriippuvuus!

• kist

Jos itse olisin tilanteessasi, en luottaisi siihen mitä tapahtuu kun en ole paikalla, jos mies ei pysty edes piilottelemaan sitä että katselee muita naisia. Muista naisista tuo miehen tuijottelu näyttää varmaan ärsyttävän juntilta, tiedän tuollaisia miehiä itsekin, yäk. Miten ikinä voit luottaa siihen että kun mies on esimerkiksi humalassa, hän pystyy vastustamaan himojaan. Pettämisen riski kuullostaa aika suurelta jos mies käyttäytyy noin typerästi muutenkin.

• 20+7

Miehille naisten katseleminen on vaistonvarainen teko, riippumatta siitä kuinka kaunis oma siippa on, äijät tsekkaavat lähes jokaisen vastaantulevan tai menevän naisen ihan automaattisesti.

Turha siitä on mustasukkainen olla tai paapattaa, tilanne ei muutu miksikään, näin on ollut jo miljoonia vuosia ja tulee olemaan.

• olennaista...

Itse olen naimisissa (nainen 28v.) enkä näe vastakkaisen sukupuolen tsekkailussa mitään pahaa.

Mielestäni avoimuus on kuitenkin kaiken a.o. Katsomme mieheni kanssa kummatkin vastakkaisen sukupuolen edustajia ja jos joku todella hotti yksilö tulee vastaan saatta pääkin kääntyä. Kuitenkin keskustelemme avoimesti kaikesta ja nauramme yhdessä itsellemme mikäli leuka putoaa jonkin komistuksen vastaantullessa. Mieheni saattaa kommentoida minulle "Ihan sairaan kaunis tuo nainen" ja itse saatan kommentoida "Kato, vitsi miten komea mies!" Kumpikaan ei loukkaannu ja toisen kommenttiin voi vapaasti ottaa kantaa.

Meillä on kummallakin terve itsetunto, sekä luottamus parisuhteeseemme koska tunnemme toisemme läpikotaisin. Voin itsekin kommentoida vastaantulevaa naista, esim. "Onpa kaunis nainen". Muiden katsominen ei tarkoita, ettemmekö pitäisi toistemme ulkonäöstä, koska kommentoimme ja kehumme toisiamme myös jatkuvasti. Tänäkin aamuna mieheni ensimmäiset sanat herätessään oli "Olet niin kaunis". Minua ei häiritse, jos muut naiset ihailevat miestäni ja oma mieheni nauttii siitä, jos kiinnitän muiden miesten katseet. Lähinnä se vaan nostaa hänen itsetuntoaan, koska muut miehet näkevät miten onnekas hän on.

• Naisetkin naisia

...että aina sanotaan miehet on miehiä ja se kuuluu miesten tapoihin katsella jne. Naisetkin on naisia ja minä naisena en noteeraa muita miehiä. Minulla ei ole tapana katsella muita miehiä. En vain koe sitä tarpeelliseksi. Minua ei myöskään hetkauta treenattu mies tms. Ne vasta hirveitä ovatkin.

• peigeA
        Naisetkin naisia kirjoitti:

...että aina sanotaan miehet on miehiä ja se kuuluu miesten tapoihin katsella jne. Naisetkin on naisia ja minä naisena en noteeraa muita miehiä. Minulla ei ole tapana katsella muita miehiä. En vain koe sitä tarpeelliseksi. Minua ei myöskään hetkauta treenattu mies tms. Ne vasta hirveitä ovatkin.

Se on naisena yksilöllistä. Jotkut nauttii jotkut ei.

• no joo

Vähän tuntuu et mies vetää tuon tahallaan vähän överiksi. Muka hauskaa mutta olen itsekkin harrastanut asioiden liioittelua.

• Huonoja valintoja

Miks kaikki naiset, tai edes useimmat, ei sitten valita tästä ilmiöstä? Ilmeisesti ovat onnistuneet löytämään ne muka harvat fiksut miehet. Taitaa useimmilla ukkeleilla olla vain esittämistä, kun vaimo on paikalla. Jotain kai sillä yritetään saada aikaan. Kyllä silmät saa liikkumaan ilman pään kääntämistäkin.

• Meisterhimself

Taidetta katsellaan koska se miellyttää silmää, olisihan se perin kummallista käytöstä jos esim joku kävelisi taidenäyttelyn läpi katsomatta yhtään ympärilleen.

Kaunis naisen vartalo on kuin taidetta, anna miehesi katsella, hän kuitenkin nukkuu sinun sängyssäsi joka yö?

• Maritzzza

Kun minä seurustelen, haluan olla miehelle se ykkönen. Uskon että kun on tarpeeksi rakastunut niin silloin muut eivät kiinnosta. Jos kiinnostavat niin silloin luonne on ehkä sellainen että yksiavioisuus ei sovi.

Minulla on ollut kaksi erilaista seurustelukumppania. Nuorena tyttönä seurustelin pojan kanssa joka ajoi minut syömishäiriöihin. Hän puhui avoimesti ihailustaan muita, erityisesti hyväkroppaisia naisia kohtaan. Hän kertoi myös avoimesti, että oli minun kanssa vain siksi, koska hänellä ei ollut mahdollisuutta päästä tuollaisten naisten poikaystäväksi. Myös muissa tilanteissa pojan käytöksen rajat häiriytyivät, hän meni tilanteisiin joissa oli lähellä alastomia tyttöjä ym. muuta joka ei sopinut mielestäni seurusteluun. Näistä johtuen erosinkin.

Seuraava mieheni oli toisenlainen. Hän ei naisia katsellut eikä edes pornoa tms. Hänen kanssaan olinkin 20 vuotta. Hän hyväksyi minut sellaisena kuin olen, ei verrannut muihin naisiin eikä saanut minua tuntemaan oloani rumaksi tai vastenmieliseksi. Mielestäni hyvässä parisuhteessa ollaan toisille ainutlaatuisia ja se myös näytetään. Toisen kunnioitus on tärkeää. Mielestäni tuollaisessa suhteessa nainen alkaa tuntea itsensä epäkelvoksi ja ei silloin kyllä seksikään huvita.

Erosimme kuitenkin muista syistä. Nyt en enää ikinä ottaisi tuollaista miestä kuin alkuperäisellä. Itse pystyn pitämään itseni kurissa seurustelun aikana ja odotan sitä mieheltänikin. Tämä on eräs asia joka on tarkkailun alla kun tapaan uuden miehen. Onnekseni olen niin viisastunut että tunnistan jo kaukaa sellaiset miehet joiden kanssa en halua olla tekemisissä.

Eivätkä kaikki miehet kuolaa kauniiden naisten perään. Ystäväpiiristäni vain yhdellä on ollut tuollainen mies. He eivät pitkään olleetkaan yhdessä, sillä katselusta ei ollut pitkä matka pettämiseen ja kourimiseen ym.

Itsekin kerään miehiltä katseita. Pahalta tuntuu jos mies on esim. perheensä kanssa liikenteessä ja katsoo minua. Onneksi aika harvoin naisen kanssa liikkuva mies katsoo perään. Sellaisia miehiä katson nenän vartta pitkin.

Kreikassa lomaillessa tein huomion, kun mies liikkui naisensa seurassa, hän ei katsellut muita naisia vaikka kauniita naisia oli tulvimalla ympärillä.

Toisten naisten mielestä on miehisyydelle ok että kuolaa naisten perään, mutta jos on sitä tyyppiä että se masentaa, niin mielestäni naisen velvollisuus ei ole sellaista katsella. Jokainen saa määrittää itse ne rajansa, minkä kokee loukkaavaksi tai jopa henkiseksi pettämiseksi.

• geggere
        Maritzzza kirjoitti:

Kun minä seurustelen, haluan olla miehelle se ykkönen. Uskon että kun on tarpeeksi rakastunut niin silloin muut eivät kiinnosta. Jos kiinnostavat niin silloin luonne on ehkä sellainen että yksiavioisuus ei sovi.

Minulla on ollut kaksi erilaista seurustelukumppania. Nuorena tyttönä seurustelin pojan kanssa joka ajoi minut syömishäiriöihin. Hän puhui avoimesti ihailustaan muita, erityisesti hyväkroppaisia naisia kohtaan. Hän kertoi myös avoimesti, että oli minun kanssa vain siksi, koska hänellä ei ollut mahdollisuutta päästä tuollaisten naisten poikaystäväksi. Myös muissa tilanteissa pojan käytöksen rajat häiriytyivät, hän meni tilanteisiin joissa oli lähellä alastomia tyttöjä ym. muuta joka ei sopinut mielestäni seurusteluun. Näistä johtuen erosinkin.

Seuraava mieheni oli toisenlainen. Hän ei naisia katsellut eikä edes pornoa tms. Hänen kanssaan olinkin 20 vuotta. Hän hyväksyi minut sellaisena kuin olen, ei verrannut muihin naisiin eikä saanut minua tuntemaan oloani rumaksi tai vastenmieliseksi. Mielestäni hyvässä parisuhteessa ollaan toisille ainutlaatuisia ja se myös näytetään. Toisen kunnioitus on tärkeää. Mielestäni tuollaisessa suhteessa nainen alkaa tuntea itsensä epäkelvoksi ja ei silloin kyllä seksikään huvita.

Erosimme kuitenkin muista syistä. Nyt en enää ikinä ottaisi tuollaista miestä kuin alkuperäisellä. Itse pystyn pitämään itseni kurissa seurustelun aikana ja odotan sitä mieheltänikin. Tämä on eräs asia joka on tarkkailun alla kun tapaan uuden miehen. Onnekseni olen niin viisastunut että tunnistan jo kaukaa sellaiset miehet joiden kanssa en halua olla tekemisissä.

Eivätkä kaikki miehet kuolaa kauniiden naisten perään. Ystäväpiiristäni vain yhdellä on ollut tuollainen mies. He eivät pitkään olleetkaan yhdessä, sillä katselusta ei ollut pitkä matka pettämiseen ja kourimiseen ym.

Itsekin kerään miehiltä katseita. Pahalta tuntuu jos mies on esim. perheensä kanssa liikenteessä ja katsoo minua. Onneksi aika harvoin naisen kanssa liikkuva mies katsoo perään. Sellaisia miehiä katson nenän vartta pitkin.

Kreikassa lomaillessa tein huomion, kun mies liikkui naisensa seurassa, hän ei katsellut muita naisia vaikka kauniita naisia oli tulvimalla ympärillä.

Toisten naisten mielestä on miehisyydelle ok että kuolaa naisten perään, mutta jos on sitä tyyppiä että se masentaa, niin mielestäni naisen velvollisuus ei ole sellaista katsella. Jokainen saa määrittää itse ne rajansa, minkä kokee loukkaavaksi tai jopa henkiseksi pettämiseksi.

Ihmiset kuuluvat kulkeviin laumaeläimiin. Yksiavioisuus on heille luonnotonta ja täten suurin osa niistä liitoista pieleen menevätkin.

• yep-yep

Voisko olla rehellinen omille tunteilleen ? Jos joku asia häiritsee niin se häiritsee. Teillä on selvä ristiriitatilanne tossa asiassa. Jos suhde on muuten kunnossa niin kai tota voisi yrittää jotenkin korjata - joku kompromissi tms. Yleensähän kai ongelmia ratkotaan aluksi keskustelemalla niistä. Ihan asiallisesti ilman huutamista tai vitttuilua. Prognoosi on tietenkin heikko jos mies kerran tykkää katsella. Mut jotain myönnytystä.

"Viikko sitten olimme autossa ja kävelytiellä ohi käveli hyvinkin kaunisvartaloinen, niukasti pukeutunut nuori nainen ja mieheni kääntyi sitä katsomaan ja selitteli jotain, että tarkisti ajoimmeko vahingossa punaisia päin."

Hjuumormiehiä.

Voisko yrittää ottaa hjuumorilla. Tökkäset sitä kylkeen aina kun tollasta tapahtuu.

Mitä kostamiseen tulee niin ainakaan ei tartte itse varoa tekemästä jotain vastaavaa jos haluttaa. Jos taas ei haluta niin tekeminenhän on itselle pelkkä rasite. Sit pitää keksiä jotain muuta mitä haluaa. Mut tässä aletaan lähestyä eron tietä.

• oiko

Jos et ole vielä ajautunut avioliittoon niin: jätä se ehdottomasti vielä kun voit!!
        Kyse on heikosta yksilöstä, joka ei muuten välitä sinusta tai tunteistasi tippaakaan! Ei ansaitse sinua. Pitää sinua vaan hätävarana, ja hakee koko ajan parempaa- etkö jo ymmärrä? Hän on himojensa vietävänä täydellisesti, myöhemmin sinulla on ongelmia edessä, kun on pari lasta ja ero. Tuo ei ole normaalia. Hanki kunnon mies joka on herrasmies tai ainakin jotain häpyä!

• M34vee

enempi visuaalisesti. Tässä tapauksessa kaveri osoittaa kuitenkin moukkamaisuutensa.
      Kyllä sitä itsekin tulee naisten perään katseltua, mutta yritän välttää sitä kun olen vaimon kanssa liikkeellä.
      Vaimo tietää tämän, ja kenenpä puoliso ei sitä huomaisikaan.
      Katselu tuskin johtaa mihinkään koskaan, se on vain tapa joka taitaa olla meissä miehissä sisäänrakennettuna. Voithan sanoa äijällesi jotta edes yrittää välttää moista kun on sinun kanssa liikkeellä.

Tuossa ylempänä suositeltiin kostotoimia. Kuten siihen sitten vastattiinkin, se ei liene se parisuhteen ydin. Motkottamalla aiheesta et saa kuin pahan mielen molemmille, mutta asiasta voi toki puhua.

• 1risuparta

ravihevosillekin keksitty silmälaput,kokeileppa toimisko me ukollaskin.Mulla ei viisari värähdä vaikka tulis millanen missi eestä tai takaa vastaan,silmät ne naisessa kertoo kaiken ko.ihmisestä,alemmaksi ei tarvi mennä ja siinä ei oma muija edes ehdi tajuta että olet tsekannut vieraan naisen joka miellyttää silmää ja lämmittää mieltä vielä seuraavankin kadunkulman jälkeen ja oman kumppaninkin silmistä löytää sen pilkahduksen ihan varmasti sillä hetkellä ellei muisti ole mieheltä hävinnyt sen alkuhuuman jälkeen.

• Stadin kundi

On niitä sellaisiakin ravureita, jotka juoksevat silmät kokonaan peitettyinä! Monella on myös korvatulpat, jotka ohjastaja voi nykäistä pois loppusuoralla, jos hän haluaa säikäyttää hevosen pieneen loppukiriin.

En jaksanut lukea koko keskusteluketjua, mutta eiköhän kauniiden naisten tuijottaminen ole luonnollista melkein jokaiselle heteromiehelle? Jos ohi pyöräilee tiukkapeppuinen nainen, on suorastaan kansalaisvelvollisuus tsekata, miten peppu liikkuu satulassa! En näkisi miehesi tuijotusharrastuksessa ongelmaa niin kauan kun hän ei syyllisty muuhun. Eihän muiden naisten tuijottaminen tietenkään kovin huomaavaista ole vakituista naista kohtaan...

• epäluulo pahin
        Stadin kundi kirjoitti:

On niitä sellaisiakin ravureita, jotka juoksevat silmät kokonaan peitettyinä! Monella on myös korvatulpat, jotka ohjastaja voi nykäistä pois loppusuoralla, jos hän haluaa säikäyttää hevosen pieneen loppukiriin.

En jaksanut lukea koko keskusteluketjua, mutta eiköhän kauniiden naisten tuijottaminen ole luonnollista melkein jokaiselle heteromiehelle? Jos ohi pyöräilee tiukkapeppuinen nainen, on suorastaan kansalaisvelvollisuus tsekata, miten peppu liikkuu satulassa! En näkisi miehesi tuijotusharrastuksessa ongelmaa niin kauan kun hän ei syyllisty muuhun. Eihän muiden naisten tuijottaminen tietenkään kovin huomaavaista ole vakituista naista kohtaan...

Huomauttelin joka kerta, kun huomasin hänen touhinsa, ei hän siitä suuttunut, kun minäkään en suuttunut. En huutanut vaan huomioin rauhallisesti.
        Vähitellen hänen muut narsistiset piirteensä tulivat voimakkaammin esiin, joten aloin toivoa, että hän menisi jonkun misukan mukaan, mutta ei. Ei edes huomautteleut häntä häirinneet.
        Nyt 5 vuotta eron jälkeen, hän edelleen roikkuu minussa eikä hänellä ole uutta. En tiedä, miksi, mutta ei olisi halunnut erota.
        Luulen, että tuollainen vilkuilu on teinivuosilta juurtunut tapa. Jos siitä ei ole koskaan huomautettu, se on jäänyt päälle eikä hän koe sitä mitenkään loukkaavana.

Mielestäni voisit ilamn mitään kiihkoiluja ottaa asian puheeksi. Ensin, että miksi hän niin tekee, toiseksi huomaako hän miten tekeee. Vasta viimeisenä, mikäli asia ei muuten selviä, alat vasta keskutella asian loukkaavuudesta, koska todennäköisesti se on hänelle kaikkein vierain asia koko touhussa ja juuri siitä riita saattaa syntyäkin.
        Sinun ei tämän takia tarvitse menettää itsetuntoasi eikä alkaa kilpailla kenenkään kanssa, koska ei ole varmaa, onko mitään kilpailutilannetta edes olemasakaan.

• naikkonen11
        Stadin kundi kirjoitti:

Samaa mieltä, vaikka nainen olenkin. Muutamaan riviin saatu kaikki olennainen ja huumorimielellä kaikenlisäksi. hyvä hyvä.

• paras näin

Katsele vaan miehesi läsnäollessa toisten miesten perään vaikka oletkin ujo. Äläkä sano mitään miehellesi, anna hänen vain huomata että katselet. tulet hiljalleen rohkeammaksi kun olet aloittanut ;)

• epäluulo pahin

Ei kannata ruveta vilkuilemaan toisten miesten perään, jos et todella tunne tarvetta. Sillä miehesi ei välttämättä huomaa edes sitä.
        Toisekseen siitä vasta soppa syntyy ja ero, jos molemmat alkavat syyttelemään. Rauhallienen keskustelu asiasta on paras. Puhuen asiat selviävät.

• voivoivoi...

Miehesi käytös on seurassasi erittäin törkeää. En voi edes kuvitella miten itse suuttuisin miehelleni jos tämä tekisi samaa! Tosiasia on, ettet voi tietää miten miehesi toimii kun et ole hänen kanssaan, mutta voit silti muuttaa tilanteen. Tärkeintä on olla rehellinen, kerro miehellesi miten paljon sinua hänen käytöksensä loukkaa. Sano, ettet enää tunne itseäsi yhtä kauniiksi, koska miehesi katsoo muiden perään. Kysy miltä hänestä tuntuisi jos sinä tekisit samoin. MUTTA: Älä missään nimessä muuta itseäsi, olet varmasti miehesi mielestä maailman kaunein nainen, onhan hän valinnut SINUT eikä ketään muuta. Voi vain olla, että miehesi ei tiedosta aiheuttavansa mielipahaa. Puhu asiat selviksi!

• Anonyymi

Mies on valinnut sinut, koska ei ole saanut sitä, mitä oikeasti haluaisi: Parikymppisen isotissisen blondin.

• Mies myös

Ei tuohon ole lääkettä, vaan aina tulet kärsimään mustasukkaisuudestasi. Joskus itse katsot kauniita kukkia naapurin pihalla, et poimiaksesi, vaan koska ne ovat kauniita. Samasta syystä miehesi katsoo naisia.
      Jos tuo on sinulle ongelma, niin vaikka se loppuisi varmasti jonkun muun syyn löytäisit kalvamaan parisuhdettanne. Itsetuntoha se perimmäinen ongelma on - tai sen puuttuminen.

• Huhhhhhu

Aika moni on täällä kommentoinut, että koska mies katselee muita naisia, hän todennäköisesti pettää herkemmin... Ei pysty humalassa kontrolloimaan itseänsä tms... Siihen en kyllä usko. Oma kokemukseni on, että kaikkein lipevimmät ja eniten naista miellyttävimmät miehet ovat naisen selän takana niitä pahimpia pettäjiä, jotka valehtelevat surutta päin naamaa. Miehet, jotka taas mokailevat naisen edessä ja eivät muista imarrella naista usein, ovat niitä epä-pelimiehiä, jotka eivät sitten vieraitakaan naisia liehittele niin suurella todennäköisyydellä.. Tämä on siis teoriani. Olen itse suhteellisen mustasukkaista sorttia, mutta silti en usko, että jos mieheni vilkuilee muita naisia, niin hän automaattisesti on myös pettäjä-tyyppiä. Uskon, että naisten vilkuilu on hyvin syvälle mieheen asennettu luontainen ominaisuus, jota on vaikea kitkeä kokonaan pois. Miehellä menee jo niin suuri osa energiasta yksiavioisuuden ylläpitämiseen. Olen valmis hyväksymään mieheni vilkuilut. Jos mäkättäisin hänelle siitä jatkuvasti, niin pettäminenkin tuntuisi varmasti houkuttelevammalta.

• mot.

naisten huomiosta. Sitä he ovat saaneet nuorena juuri tekemällä alotteita. Tämä on jäänyt päälle.
        Ei kannata alkaa syyttää, sillä silloin voisit olla ilonpilaaja ja seuraukset vahingollisia. Ei hän huomaa loukkaavansa sinua. Voi kokea suuttelynä, jos alat valittamaan.
        Niinkuin moni on ehdottanut niin rauhallinen keskustelu on parasta, ilman syyttelyä.

• muita katseleva

Miten teidän parisuhteessa on läheisyyden laita, niin fyysisen kuin henkisen? Itse myönnän, että sen jälkeen kun oma parisuhteemme arkipäiväistyi, toisinsanoen hellyydenosoituksista tuli satunnaista ja seksin harrastamisesta hyvin poikkeuksellinen tapahtuma elämässämme, aloin tsekkailemaan muita friiduja. Oma puoliso on tietysti hirvittävän rakas, mutta jos kaikenlainen vipinä on kahden ihmisen väliltä kuollut, niin totta helvetissä sitä alkaa katselemaan muitakin kaloja, koska niitähän meressä (varsinkin näin kesäisin ;) piisaa ja varsin niukkapukeisina. Katsoa saa, vaan ei koskea.

• naisetonihaniiiii

...mies naisia ja kun ei autot ja naiset kiinnosta on el♪2mä ohi.
        Terveellä miehellä....!

• asdfgkkjhg

Minä en ainakaan viihtyisi kauaa sellaisen naisen seurassa joka vilkuilee aktiivisesti muualle. Viesti on mielestäni hyvin selvä: et ole kiinnostava. Tai sitten mies on tässä asiassa primitiivisten vaistojen varassa ja aivot on narikassa. Joka tapauksessa, en näe syytä optimismiin.

• Pat Bepatar

On varmaan syvällä naisen luonteessa tuollainen. -Muistan, että edellisessä avioliitossani aina, kun olimme ulkona vaimon kanssa liikkeellä vaikkapa kaupassa ja oli tuolloin joku kaunis nainen näköpiirissämme, niin vaimon piti oikein kääntyä katsomaan silmieni asentoa. Sama juttu, kun oli telkkarissa naisenkuvatuksia. No joskus olin ulkona aurinkolasit päässä, niin tsekkailunsa oli vähän vaikeampaa. Mutta apropos. Erään pohjoispirkanmaalaisen maalaiskaupungin kaupunginjohtaja, joka toki piti itseään naisten miehenä, erään kerran ulkona käsikynkkää vaimonsa kanssa kävelyllä ollessaan tuli vastaan hyväbepaista nuorempaa naista. -Niin eikö mitä. Kaupunginjohtajan johdolla he tekivät jalkakäytävällä u-käännöksen ja lähti hetken matkaa kulkemaan tuon sulomuotoisen naaraan perässä. Mitäpä mahtoi vaimo ajatella.

• niin.

Auttaako ongelmaasi kirjoittaminen nettiin? Jos yhtä vuolaasti kertoisit miehellesi tästä sinua harmittavasta asiasta,olisi ongelma jo poistunut,sillä edellytyksellä että miehesi on järkevä.

• saman kokenut

OTA ERO HETI.

• eräs nainen

Katsele säkin mielenkiintoisia miehiä ja kauniita naisia! Ei se katsominen ole huono asia lopulta, kiva se on uusia ihmisiä katsella joskus, kun ei tahdo nähdä talvella kuin toppatakkeja. Riippuu ihan mitä muita piirteitä miehessä on, että jos asiassa on jotain muuta sinua vaivaavaa. Mitä se on. Etkö luota toiseen.

• Neverever

kun mies avoimesti kehuu naispuolisia "kavereitaan", seuraavassa lauseessa kyllä moittiikin heitä. Itse jouduin arvailemaan kenenkähän kaverinsa luokse on vaihteeksi lähtenyt,kun yhteys katkeaa täysin. Yhdessä ollessa keskustelu menikin niissä kavereissa,vaikken kysellyt mitään.
      Mietin,että olisiko tuo oire mustasukkaisuudesta miehen osalta,että minua yritettiin saada mustasukkaiseksi. Kuitenkin loukata osasi, onneksi se suhde päättyi kun kerroin,etten jaksa tuollaista. Miehellä oli paljon muitakin ongelmia.
      Sinäkin ansaitset parempaa,jos tuollainen höhlä toiminta jatkuu.

• Masa kaikkonen

Mulla oli sama joskus, kun vaimo hymyili jokaiselle vastaantulevalle miehelle ja sekos vitutti aivan tajuttomasti.
      Mutta ihmistä on vaikea muuttaa ja joskus voi toimia että tekee samoin.
      Mutta kostaminen on huono juttu, se vie sinut vaan samaan tilanteeseen kun ukkosi!
      Kannattaa ottaa asia esille ja puhua siitä ja jos tämä ei auta niin se menee ohi jossain vaiheessa tai sitten ei.
      Jos hän rakastaa sinua eikä vain itse sitä tajua niin ehkä joskus sellainen pieni näpäytys voisi herättää hänet.
      Voisit näpäyttää jollakin sopivalla keinolla kuten sanomalla vaan yhtäkkiä että lähen viikonlopuksi jonnekin vaikka Bulgariaan yhden kaverin kanssa (yhden vaan:))))

• 11v yhdessä

Meillä on suhteen alusta asti kumpikin saanut ihan vapaasti katsella muita ihmisiä. Katsomistahan ei voi kieltää keneltäkään! On hullua olla mustasukkainen noinkin mitättömästä asiasta. Jokainen mies aivan 100% varmasti katselee muita naisia, jos ei niin on joitain pahasti vialla. Olit paikalla tai et. Niin kauan kun asia pysyy katselussa niin ei pitäisi olla valittamista. Asiat voivat olla pahemminkin. Erota ei todellakaan kannata jos tuo on suhteen ainut ongelma! En kyllä ihmettele erolukuja jos tällänen asia siihen voi johtaa.
      Huumoria peliin, se on ihan hauskaakin kun oikealla asenteella on jutussa mukana :)

• Tämä toimii

Palkkaat jonkun miesystäväsi pukeutumaan realistisen näköiseksi kauniiksi naiseksi. Hommaa hänet tulemaan samaan aikaan johonkin ravintolaan, jossa sinä ja miehesi olette. Jos kaikki on mennyt oikein, niin miehesi pitäisi tuijotella ystävääsi. Tämän jälkeen ystäväsi pitäisi tulla juttelemaan miehellesi. Käske ennen "keikkaa" ystäväsi kuitenkin puhua miehekkäällä äänellä.

Jos kaikki onnistuu, niin miehesi tuskin enää tuijottelee muita naisia.

• milkamaari

Miehesi käyttäytyy huonosti ja törkeästi. Miehet katsovat kauniita naisia, mutta tuollainen avoin tuijotus sinun ollessasi miehesi seurassa on käsittämätöntä käytöstä eikä sitä tule hyväksyä. Outoa, että ette ole keskustelleet aiheesta.

• viivi500

Lähdin ensimmäistä kertaa tansseihin, miehen kans jota olin muutaman kerran tavannut. Hän ketseli muita naisia ja voi mikä huono olo mulle siitä tuli. Mä olen sen miehen Prinsessa jonka kanssa sitten olen. Elikkä mielestäni mikäli toista rakastaa ei sitä haluu tollasella loukata. Mun itsetunto on niin kova että potkasin koko ukon mäkeen heti. En ikinä halua tuntea samaa alemmuuden tunnetta minkä silloin tunsin. Nyt kaikki hyvin. T.Päivi

• johtopäätökset...

Kauniita ihmisiä katselevat kaikki, niin naiset kuin miehetkin. Ei se välttämättä tarkoita sitä, että haluaisi mennä sänkyyn katselemansa ihmisen kanssa. Vai himoisetko itse jokaista hyvännäköistä miestä, jonka näet?

• Tuttu tunne

kokeiltu on tuota katselua -ei auta tai hyvin vähän- ..kun hienovaraiset vihjaisut ja eleet eivät samaisessa asiassa tuoneet tulosta eikä puhuminen..mietin hakkaanko päätäni seinään tämän pitempään..vai mitä..Huumorinaisena kokeilumielessä aloin ja katsella kaikennäkösiä kakslahkeisia..ja huomasinkin miehen saavan sitä tehdessäni Melkoisen sätkyn kun nämä kakslahkeiset alkoivat myös katsoa takasinpäin.. ilme oli kuin suuttuneella koiranpennulla tai miten tuon ilmaisisi..mut ei oo enää mikään miehen yksinoikeus..ohi ne ajat ;)) ..Jonkun hetken tuosta hupia sai mutta ei se mitään ratkaise..muuta kun sen että ukkoa v..ttaa kun äijät kattoo mua..mikäs siinä..Mut ei tuo pitkälle kanna, haavat lisääntyy vaa puolin ja toisin.

Mut maailmassa on Miehiä ja "miehiä" ..vähiin taitavat vaan käydä ne, jolla raksuttaa lujempaa näissä asioissa..Vaihtoon vaan jos ei tokene..niin täällä =)

• a_r_m

Kokemusta löytyy.... olen/olin tuijottelija. Huolimatta siitä, että olen likinäköinen ja en omistanut silmälaseja tai piilareita, tuijottelin kuulemma naisia ja flirttailin niiden kanssa. Tosiasiassa en erottanut ihmisten kasvoja kovinkaan kaus, joten ärsytti kun x pahoitti mielensä niiiiiin monta kertaa turhasta asiasta. Moni mukava yhteinen reissu/hetki meni pieleen, kun kuulemma tuijottelin. X pahoitti jopa mielensä kun kotona katsoin/katsoimme esim. leffaa missä kauniita naisia, niin automaattisesti leffa oli paska ja halusin vaan tuijotella naisia. Loppuvaiheessa minun piti ihan varoa ja ajatella mihin suuntaan katson kun oltiin yhdessä ulkona, että en varmasi aiheuttaisi pahaa mieltä.

Onneksi se suhde on ohi (terveisiä x:lle: olet kauneimpia naisia mitä olen tuntenut) ja saan vapaasti hengittää ja katsoa mitä haluan ja jutella kenen kanssa haluan. Sinulle joka keskustelun aloitit, niin voin vain toivottaa avoimuutta suhteeseenne, keskustelkaa, vaihtakaan ajatuksia, katsokaa yhdessä kauniita asioita, oppikaa tuntemaan toisenne (ja itsenne!) paremmin. Sinun ei tarvitse juosta suohon ... tavallaan olet jo siellä. Jos miehesi on muuten hyvä, niin pidä hänestä kiinni.

nim. antakaa lintujen lentää ja silmien vaeltaa
      ps. itse etsin vielä sitä oikeaa ja varsinkin nykään kiinnitän enemmän huomiota muihin seikkoihin kuin kauneuteen.

• naisellinen nainen

Ymmärrän täysin mistä puhut, aivan kuin tuo olisi minun kirjoittamani. olen miehiä jonkinverran tässä elämäni aikana tapaillut,pidemmästi tai lyhyemmin ja huomannut, että tuo kyseinen piirre on joka ikisessä miehessä, enemmän tai vähemmän näkyvästi. Itsekään en ole mustis tyyppiä ollenkaan , mutta tuo vain ärsyttää jollain tapaa suunnattomasti. Itsetuntoni on kohdillaan ja myös ulkonäköni sellainen, että miesten päät kääntyvät. Mutta tuo asia, mikä ärsyttää, on aivan minun oma ongelmani, sen olen jotenkin oppinut sisäistämään. Pojat ovat poikia, näin se vain on. Miehen luonto"on vaan erilainen kuin naisen ja sitä voi olla vaikea käsittää, mutta uskottava se on. Ei ne sitä kiusallaan tee tai siksi ettet itse olisi puoleensavetävä. Miehet eivät voi sille kai mitään. Jos joku väittää, ettei kaikki miehet kyyläisi naisia, niin se on paskapuhetta se. Meillä naisilla on jotain .., mikä kiinnostaa naisista pitävää miestä suunnattomasti ja joillain lisääntymisvietti vaan on "eläimellisempi" kuin toisilla eli jokainen nainen kääntää pään, eikä mies itse välttämättä edes tajua miten koomillisia tilanteita se aiheuttaa joskus, näin ulkopuolisen näkökulmasta. Autotkin myydään tissin kuvilla nykyään eli se on se pointti. Nainen saa kiinnostuksen heräämään ja sen mainostajatkin tietävät. Don't worry. Tätä tämä on. Mitä aikaisemmin asian hyväksyy ,sen helpompi on myös miestään itsekin "kuljetella", ymmärrät varmaan, mitä tarkoitan..:)On naisia, jotka eivät edes halua nähdä koko asiaa, eli sitä ei ole olemassa joten niiden naisten miehet eivät siis vilkuile..tapa se on sekin käsitellä asiaa. Opettele vaan olemaan, kuin ei asia vaivaisikaan ja niin se ajan myötä kyllä lakkaa olemasta. Katseleppa miten muiden miehet sinua kuolailee,se tekee kauppareissuista hauskempia, ainakin minulle. Miehesi on mielestäni aivan tyypillinen mies.Jos suhde muuten ok, niin ei se ole keltään pois, jos kyttäilee. Kyllä nainen moisen kestää, eikö?

• yx vaimo

No kuule...sinuna minäkin katselisin estottomasti muita miehiä, niin että miehesi oikein huomaa sen.
      En tiedä auttaako se mitään sinulla, mutta, aikanaan oma mieheni toimi samoin kuin sinun miehesi, mutta kun minä aloin katsella muitten miesten perään niin johan loppui naisten kyttääminen siihen kun tajusi miltä se tuntuu kun toinen tekee niin.

• loope.s

käytöstä terveeltä mieheltä...

• Neniovau

Onhan meillä ihmisillä vaikka mitä viettejä, mutta sivistyneet osaa ne hallita ja ottaa toisen osapuolen huomioon.

• ggggeggg

Jätä miehes tai tuijottele ittekin miesten perään !
      Myönnän että viime poikaystävän kanssa kaupungilla ollessamme itsekin saatoin mennä sanoissani sekaisin kun oikein komea nuori mies vaikka vilkaisi minua päin tai tuli eteen.

• kyylläntynyt toimint

Hei sinullahan on kuin minun mies. Aivan samanlainen. Ollaan oltu yhdessä n 10 vuotta. Riita samaisesta asiasta tuli viimeksi kaksi viikkoa sitten. Hän itse kieltää asian ja sanoo että liioittelen. Olen kuitenkin joka kerta toisensa jälkeen päättänyt asian mennä aina vain pidemmälle kunnes siihen puutun. Pahimmat paikat ovat ravintola ja näin kesällä terassit. silloin kun on jokunen viinilasi tullut otettua. Tunnen että voisin jopa vaivihkaa poistua paikalta ja mieheni vain jatkaa silmäpeliään naisen kanssa jonka on katseellaan saavuttanut. Suorastaan vittumaista minua kohtaan! Ollaan useasti puhuttu asiasta. Olemme täysin eri linjoilla. Hän kieltää kokoajan, vaikka juttua jatkuisi puoli tuntia! Olen jopa nakannut yhdesti miehelleni vihkisormuksenikin, sillä niin tympäs kun hän vain jatkaa peliään toisten akkojen kanssa. Äitse on ihan ok, mieheni mielestä kaunis. Ehkä jotenkin olenkin, sillä useat miehet yrittävät toimia kanssani samalla tavalla kuin miheni muiden naisten kanssa. Minua ei kuitenkaan kiinnosta moinen flirttailu.
      Minulla varmaan kuitenkin on sellainen ero asian seuraamisessa, että ennen tapaamistamme mieheni kanssa, hän oli kymmeniä kertoja pettänyt exäänsä. Siksi varmaan kypsynkin asian suhteen. Ja on se minusta epäkohteliasta kaikesta huolimatta puolisoaan kohtaan. Ja samaa olen usein ajatellut, että mitähän hän silloin touhuilee kun en ole näkemässä.

• köpönöpö

ihanaa huomata muidenkin painivan samojen asioiden kanssa... ensinnäkin kiitos, tietämättäsi helpotit mun ajatuksiani!

mieheni harrasti samaa ja ihan avoimesti. myös telkkarissa olevia povipommeja piti kommentoida. aikani sitä kestin mutta paha olo vain kasvoi. viimein otin asian puheeksi kun mies kääntyi (autolla ajaessa!!) jo kolmannen kerran katsomaan korkkari-minihame-pitkätukkanaista....
      kerroin rauhallisesti kuinka se loukkaa minua, kerroin siitä tunteesta, millaisen paineen tunteen se nostaa rintaan ja palaa kurkkuun. kerroin riittämättömyyden tunteesta jonka se luo, kerroin siitä kuinka se näyttäisi siltä kuin hän olisi jo katsastamassa seuraavaa puolisoa....
      sitä en kertonut, kuinka mielestäni se on erittäin kypsymätöntä, osoittaa epäkunnioitusta sekä hienotunteisuuden puutetta.
      itse kuulun myös tähän "suhteessa sokeaksi" -naisiin, eli en näe enään muita miehiä kun löydän sen kenen kanssa haluan olla.
      mies kyllä vähensi katseluaan kun oli seurassani, ja yritti ne vähätkin tiirailut peitellä. se osoitti hieman kasvua ja kunioitusta, ja olin onnellinen.......
      nykyään tämä mies on historiaa, ja päätin että samanmoista en enään ota. tiirailut johti pettämiseen. olisihan se pitänyt nähdä etukäteen... en tiedä, ei kaikki miehet ole samanlaisia mutta näin minun kohdallani! muiden katsastelu suhteessa on mielestäni edelleen kypsymätöntä, osoittaa epäkunnioitusta, hienotunteisuuden puutetta, ja nyt lisäsin listaan sitoumuksettomuuden suhteeseen.
      ei tästä varmaan mitään apua ollut, mut halusin vain jakaa....

• pettynyt ja petetty

Ex-mieheni on aina ollut melko ulospäinsuuntautunut ja niinpä hänkin aina vilkuili muita naisia, jopa flirttaili minun läsnäollessa. Tietenkään en voinut tällaista hyväksyä, vaikka kuinka vakuutti sen olevan harmitonta ja kaikkien miesten tekevän sitä. Niinpä vain sitten petti kerran ja toisen ja ties kuinka monennen kerran, kunnes tajusin, ettei tuollainen mies ole kenenkään rakkauden arvoinen eikä muuksi muutu.
      Siksipä onkin nykyään ex!

• M!!

riittävän usesti ja riittävän hyvää,etkä motkota turhasta,niin,eiköhän se siitä..
      Silloin tuskin tarvitsee pelätä..

• ei pihtaaja

Ei sillä ole merkitystä. Vaikka annat joka ilta. Hänhän rakastaa sinua. Mutta silti käyttäytyy moukkamaisesti. Säälittävä olet kun luulet että asia johtuu pillun antamattomuudesta. Höhlä!

• IRIVI

Voi Luoja....anna miehesi mennä.....täysin paska....pitää sisnua ihanaa varalla kokoajan...älä alistu tuollaiseen...jessus...on sinulle hyvä koska haluaa jonkun olevan VARALLA koko ajan.....pois...poisssss...ja kiireesti....mitään et menetä. Miehesi on KUSIPÄÄ.

• Kateellinen kalamies

Eihän ne ole miehiä, jotka eivät katsele! Itsetuntolässytykset on jonkun pöperöpään psykologin neuroosissa keksimiä lausahduksia, ne voi unohtaa.
      Mustasukkaisuus ja kateus on ihan luonnollisia asioita, kuten moni muukin juttu.

• sanoisin että

on epänormaalia jos miehellä pyörii naiset ja seksi päässä 24/7 SE ON EPÄNORMAALIA, sairasta. No ei toisaalta ihme kun miehet on muutenkin pornon pilaamia. Aivot on vissiin taantuneet apinan tasolle useimmilla. No onneksi on olemassa edelleen miehiä, joilla pyörii tärkeämpiä asioita mielessä kuin kaikki bimbot.

• miesvaansori

Mutta jos viitsii lukea tekstin niin huomaa, että kyse alkaa olla jo flittailusta. Tässäkin pitää se raja vetää niin kuin lapselle. Kateus on näitä helppoja perusselityksiä jota ei tarvitse todeksi todistaa.

• diiddi

joo-o mua kans vituttaa tollaset töllistelijä äijät.mun ukko kanssa sillä oli tapana aikoinaan kun oltiin kaupoilla yhessä,ni jos sattu näkeen jonkun rikoisen muijan jolla oli pitkä tukka,hoikka hyvä kroppanen ni sen piti oikeenostos kärryjen kanssa juoksennella perään.sit syömässä oltiin kerran ni viereiseen pöytää tuli nuori vosun näkönen muija,ni arvaa sitäkö se jäi tölläämää.arvaa hävettikö mua?sanoinkin sille et tulit sä tänne syömää vai mitä.no kaikkeen löyty lopulta ratkasu.laihdutin itteni hoikaksi pimuksi,keräänpä itte nyt miehiltä ne katseet.miehet osaa olla kyllä ääliöitä,naivat silmillään.ei naiset kuiteskaan noin jää kuolaileen vieraita ukkoja varsinkin jos oma kumppani on mukana.outoa käytöstä.pikku katseen ymmärrän,mut en tollasta tuijottelua.katos se on se vieras tavara niin mielekäs.paitsi sekin menee uusi piankin vanhaksi.ukot ei sitä tajuu.reikähän se on joka akalla keskellä.ja mitä naamaan tulee niin eihän sitä naamaan naida,vaan alemmaksi.kyttäisivät hameen alle ensin,näkyykö paljasta yhtään.

• KalaveenKateellinen

Ilmeisesti..mutta kiva kun nättejä likkoja mitä katsella eikä happaman näköisiä kurttunaamoja! Eikö tosi! Tunnustakaa vaan kateelliset!

• **miesie**

olen eronnut nainen, meillä oli niin että miehet katselivat minun perään ja mies kyllä huomasi sen mutta
      minä en:)...sain kyllä mieheltävi aina positiivista palautetta siitä etten huomioinut näitä miehiä.
      itselläni ei ole ollut tuollaista ongelmaa, mutta eronneena naisena tiedän mitä miehet yleensä haluavat
      kun "kuolaavat" naisten perään, tietysti poikkeuksia voi olla, mutta tosi vähän.
      mielestäni parisuhteessa pitää kunnioittaa toista eikä pahoittaa jatkuvasti toisen mieltä, tietysti on luonnollista joskus katsella jonkun perään muttei aina. keskustele asiasta miehesi kanssa ja kerro miltä sinusta
      tuntuu, siinä tuskin menetät mitään.....tsemppiä..kunnioitus suhteessa on a ja o...

• Ay, caramba

"Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi".

Sellaisia on aikanaan Suomessakin solmittu. Ei tosin esim. Turun ex-piispan toimesta ...

Noin käyttäytyvistä miehistäkö pitäisi tulla lapsille isä?

• jayaful

Sivukommenttina vain, asun Amerikassa ja täällä miehet tuijottavat todella häpeilemättä - ällöttävää. Kunpa edes tekisivät sen vähemmän mauttomasti, ikään kuin huomaamatta. Oma havaintoni on, että ne jotka tuijottavat eniten, ovat yleensä vähemmän koulutettuja, "ronskimmat" käytöstavat omaavia. Johtopäätökseni on, että amerikkalaiset ovat himokkaampia, mielet tylsempiä. Joskus tulee ikävä Suomea, jossa voin pukeutua miten haluan ja ihmiset, vaikka katsoisivatkin, eivät samalla ällöttävällä intensiteetillä ja kiilusilmillä kuin nämä jenkit. Sainpas purettua sydäntäni hah hah!

• syyllinen

Aloitan AA-kerhosta tutulla ongelman myöntämisellä eli olen parisuhteessa oleva mies joka katselee myös muita naisia. Kuten näkyy niin ilmiö on yleinen ja useimmiten ongelmallinen parisuhteessa. Ihan synnittömiä eivät tosin naiset itsekään ole, sillä ihan omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että perään tööttäily ja jopa ulkonäön julkinen ääneen arvostelu onnistuu kyllä myös kauniimman sukupuolen edustajilta ikään katsomatta.

Itselläni tässä suhteessa paras parisuhde oli intohimoinen ja avoin. Saatoimme baarissa keskustella siitä kuka siellä olevista näytti toisen mielestä kiinnostavimmalta (oman kumppanin lisäksi tietenkin) ja muuta vastaavaa. Se toi suhteeseen paljon vapautuneemman fiiliksen kuin nalkutus ja kyttäily, jota sitäkin on tullut koettua. Pahinta on, jos kumppani jo valmiiksi kääntyy tarkistamaan silmien asennon kun joku mahdollisesti hyvännäköinen nainen on 10m säteellä. Itse en pistäisi pahakseni jos naiseni saisi muilta miehiltä huomiota, onhan se tietynlainen kunnianosoitus (hyvän maun rajoissa) kauniin naisen omaavalle miehelle. Kannustan puolisoani myös tyttöjen iltoihin ym. koska en usko kyttäämisen ja mustasukkaisuuden hyödyttävän pidemmän päälle. On oltava muutakin elämää kuin parisuhde ja se oma kulta, vaikka ne tärkeitä ovatkin! Meillä on kuitenkin vain tämä yksi elämä eikä mahdollisuutta uusintaan.

On vaikea sanoa miksi sitten kauniin naisen katsominen on useimmille miehille niin vastustamaton asia. Kesähelteet toki vain pahentavat ja kärjistävät asiaa. Sen voin ainakin sanoa, että kiinnostus naisia kohtaan on ominaisuus joka on kuulunut elämään pikkupojasta lähtien. Vain isommat kriisit kuten vaikeat sairaudet ovat taltuttaneet ko. kiinnostuksen ja pidänkin sitä tietynlaisena miehen terveyden merkkinä. Kun vanhemmiten kiinnostus naisia kohtaan laantuu, taantuu myös koko mieheys. Täysin intohimottomat miehet ovat mielestäni aika luotaantyöntäviä, harmaita tapauksia.

Mielenkiintoista on se, että useampi tähän ketjuun kirjoittanut nainen on joko ratkaissut tai ehdottaa ratkaisemaan "vosuongelman" laihduttamalla, pukeutumalla seksikkäämmin jne. ja pitävät niitä miehen pään kääntäneitä hyvännäköisiä naisia tyhminä. Jos tuossa ei ole ristiriita niin en tiedä missä sitten! Käsittääkseni naisista ei kuitenkaan ole mukavaa, että vanhetessa miehiltä saatu huomio hiipuu. Nuorempana sitä ehkä vielä pitää tietyllä tapaa itsestäänselvyytenä. Samalla tavalla kuin nuoret tytöt ja naiset eivät enää vastaa iäkkäämpien miesten katseisiin. Parikymppisenä jannuna sitä ei oikein ymmärrä, että tulee sekin päivä jolloin olet sen ikäisille tytöille ilmaa.

Suhtautuminen parisuhdeongelmiin ja ratkaisut niihin ovat aina omakohtaisia eli mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle. Jos mies käyttäytyy tavalla, jota et siedä, eikä ongelma ratkea puhumalla, on eroaminen tietenkin yksi vaihtoehto. Se, löytyykö miestä joka on sokea kaikelle muulle kuin juuri sinulle, ei ole kuitenkaan varmaa. Toiset ehkä vain piilottavat asian paremmin ja tekevät sitten samaa esim. firman pikkujouluissa sitäkin enemmän...

Pitää myös muistaa, että yksi ongelma voi kumppania vaihtamalla vain korvautua toisella ja pahemmalla, esim. päihdeongelmilla tai väkivaltaisuudella. Kannattaa pohtia miten vakavasta asiasta lopulta on kyse.

• liian myöhäistä
        syyllinen kirjoitti:

Aloitan AA-kerhosta tutulla ongelman myöntämisellä eli olen parisuhteessa oleva mies joka katselee myös muita naisia. Kuten näkyy niin ilmiö on yleinen ja useimmiten ongelmallinen parisuhteessa. Ihan synnittömiä eivät tosin naiset itsekään ole, sillä ihan omakohtaisesta kokemuksesta voin sanoa, että perään tööttäily ja jopa ulkonäön julkinen ääneen arvostelu onnistuu kyllä myös kauniimman sukupuolen edustajilta ikään katsomatta.

Itselläni tässä suhteessa paras parisuhde oli intohimoinen ja avoin. Saatoimme baarissa keskustella siitä kuka siellä olevista näytti toisen mielestä kiinnostavimmalta (oman kumppanin lisäksi tietenkin) ja muuta vastaavaa. Se toi suhteeseen paljon vapautuneemman fiiliksen kuin nalkutus ja kyttäily, jota sitäkin on tullut koettua. Pahinta on, jos kumppani jo valmiiksi kääntyy tarkistamaan silmien asennon kun joku mahdollisesti hyvännäköinen nainen on 10m säteellä. Itse en pistäisi pahakseni jos naiseni saisi muilta miehiltä huomiota, onhan se tietynlainen kunnianosoitus (hyvän maun rajoissa) kauniin naisen omaavalle miehelle. Kannustan puolisoani myös tyttöjen iltoihin ym. koska en usko kyttäämisen ja mustasukkaisuuden hyödyttävän pidemmän päälle. On oltava muutakin elämää kuin parisuhde ja se oma kulta, vaikka ne tärkeitä ovatkin! Meillä on kuitenkin vain tämä yksi elämä eikä mahdollisuutta uusintaan.

On vaikea sanoa miksi sitten kauniin naisen katsominen on useimmille miehille niin vastustamaton asia. Kesähelteet toki vain pahentavat ja kärjistävät asiaa. Sen voin ainakin sanoa, että kiinnostus naisia kohtaan on ominaisuus joka on kuulunut elämään pikkupojasta lähtien. Vain isommat kriisit kuten vaikeat sairaudet ovat taltuttaneet ko. kiinnostuksen ja pidänkin sitä tietynlaisena miehen terveyden merkkinä. Kun vanhemmiten kiinnostus naisia kohtaan laantuu, taantuu myös koko mieheys. Täysin intohimottomat miehet ovat mielestäni aika luotaantyöntäviä, harmaita tapauksia.

Mielenkiintoista on se, että useampi tähän ketjuun kirjoittanut nainen on joko ratkaissut tai ehdottaa ratkaisemaan "vosuongelman" laihduttamalla, pukeutumalla seksikkäämmin jne. ja pitävät niitä miehen pään kääntäneitä hyvännäköisiä naisia tyhminä. Jos tuossa ei ole ristiriita niin en tiedä missä sitten! Käsittääkseni naisista ei kuitenkaan ole mukavaa, että vanhetessa miehiltä saatu huomio hiipuu. Nuorempana sitä ehkä vielä pitää tietyllä tapaa itsestäänselvyytenä. Samalla tavalla kuin nuoret tytöt ja naiset eivät enää vastaa iäkkäämpien miesten katseisiin. Parikymppisenä jannuna sitä ei oikein ymmärrä, että tulee sekin päivä jolloin olet sen ikäisille tytöille ilmaa.

Suhtautuminen parisuhdeongelmiin ja ratkaisut niihin ovat aina omakohtaisia eli mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle. Jos mies käyttäytyy tavalla, jota et siedä, eikä ongelma ratkea puhumalla, on eroaminen tietenkin yksi vaihtoehto. Se, löytyykö miestä joka on sokea kaikelle muulle kuin juuri sinulle, ei ole kuitenkaan varmaa. Toiset ehkä vain piilottavat asian paremmin ja tekevät sitten samaa esim. firman pikkujouluissa sitäkin enemmän...

Pitää myös muistaa, että yksi ongelma voi kumppania vaihtamalla vain korvautua toisella ja pahemmalla, esim. päihdeongelmilla tai väkivaltaisuudella. Kannattaa pohtia miten vakavasta asiasta lopulta on kyse.

Aloittajan kirjoitus on kuin suoraan omasta elämästäni. Kärsin aikoinaan kovasti mieheni katselemistaipumuksesta; oikeassa elämässä sekä naisten kuvia seinillä, pornofilmejä kirjahyllyssä. Vaikka asiasta puhuttiin, mieheni ei muuttanut käytöstään. Siitä seurasi, että en käy mieheni kanssa missään, emme katso yhdessä televisiota, emme käy elokuvissa ym. Nykyään katselu on hieman vähentynyt, aikaa on kulunut kohta 30 vuotta. Olemme siis edelleen yhdessä. Jos joku on tyhmä, niin minä. En enää alistuisi moiseen, olin vaan nuorena niin epävarma itsestäni. Ja sitten lasten takia kestin.

Sitä en koskaan ymmärtänyt, että jos mies rakastaa naistaan, miksi pahoittaa tahallaan tämän mielen.

Syytän vain itseäni, kun en lähtenyt kävelemään.

• monesti petetty
        liian myöhäistä kirjoitti:

Aloittajan kirjoitus on kuin suoraan omasta elämästäni. Kärsin aikoinaan kovasti mieheni katselemistaipumuksesta; oikeassa elämässä sekä naisten kuvia seinillä, pornofilmejä kirjahyllyssä. Vaikka asiasta puhuttiin, mieheni ei muuttanut käytöstään. Siitä seurasi, että en käy mieheni kanssa missään, emme katso yhdessä televisiota, emme käy elokuvissa ym. Nykyään katselu on hieman vähentynyt, aikaa on kulunut kohta 30 vuotta. Olemme siis edelleen yhdessä. Jos joku on tyhmä, niin minä. En enää alistuisi moiseen, olin vaan nuorena niin epävarma itsestäni. Ja sitten lasten takia kestin.

Sitä en koskaan ymmärtänyt, että jos mies rakastaa naistaan, miksi pahoittaa tahallaan tämän mielen.

Syytän vain itseäni, kun en lähtenyt kävelemään.

On mukavaa huomata,että ongelma on tosiaankin olemassa oikeesti.Olen kärsinyt paljon mieheni flirttailuista 30 vuoden aikana.Hullua,vai mitä? Kyllä se nyppii,kun kaikkialla missä liikkuu löytyy näitä kohteita.Kauppa-reissuilla,loma-matkoilla,uinti-reissuilla,kapakoissa ym.Mieheni osaa tehdä sen niin taitavasti,ettei sitä huomaa muut.En enää uskalla keskustella kellekkään asiasta,koska kaikki vaan luulee että olen niin mustasukkainen.Huomautettuani asiasta mieheni kieltää tietenkin kaikki.Hänen mielestään olen mustasukkainen,vainoharhainen,hullu.On myös paljon naisia,molempien tuttuja jotka räikeästi flirttaa ja melkein kävelee mieheni syliin ollessamme yhdessä.Uskon,että kumppanini vetää puoleensa ja villitsee omalla estottomuudellaan ja häikäilemättömyydellään flirttiin.Onhan se paljon mukavampaa olla koko ajan suosittu,pitäisi vaan tajuta miltä se tuntuu toisesta.Tai sit tietääkin,mutta tekee kiusataxeen.En kyllä ymmärrä miks toiselle tuottaa tahallaan pahaamieltä,jos kuitenkin elää tämän kanssa.Luulisi että kaikki kostautuu omassa suhteessa,saa vaan huonomman kohtelun itse.Kärsin myös mieheni liiallisesta hapottelusta viikonloppuisin ja asioiden salailusta,kieroilusta.On hänessä tietenkin hyviäkin puolia.Hän on työssään hyvin tunnollinen ja ahkera,hoitaa kotona miesten juttuja mut ei kotitalous töitä.En tarkoita että hänen pitäis tehdä nekin.Suurin ongelma on tämä käyttäytyminen josta on tullut avauduttua tässä.En itsekään ole mielestäni ihan rumimmasta päästä,kyllä minutkin huomataan liikkuessani.Pitäisikö minun ruveta flirttaamaan myös mieheni kiusaksi? En vaan ole halunnut tuottaa mielipahaa ja hän on joskus mustasukkainenkin.Olemme olleet niin kauan yhdessä ja on lapset kasvaneet pois kotoa,etten haluais rikkoa enää elämääni erolla.Tiedän että olen ollut täysi hölmö.Voimia kaikille samassa tilanteessa painiville.Toivotaan että paistaa se päivä risukasaankin.Hyvää Kesän jatkoa kaikille.:=)

• emmeniinerilaisia

Mikä ihme siinä on, että lähes kaikki miesten tekemiset kuitataan Pojat on poikia- fraaseilla?

Nainen ja mies eivät kuitenkaan pohjimmiltaan ole kovin erilaisia. Ehkä toteutamme tiettyjä asioita eri tavalla.
      Ymmärrän aloittajaa, ja rivien välistä voi löytää pointin; Nainen ei halua rajoittaa miestänsä, mutta hakee tietynlaista tukea omille tuntemuksilleen. Kyllä se vaan niin on, että oli kyseessä mies tai nainen, se jollain tasolla, ei välttämättä loukkaa, mutta tuntuu inhottavalta, jos oma kumppani avoimesti arvioi ohikulkevia ihmisiä. Ja nimenomaan kiinnostus-vaihde päällä.

Joku puhui hienotunteisuudesta, samaa mieltä olen. Katsoa saa, hetken. Ei jäädä tuijottamaan, se on usein kiusallista kaikille osapuolille, paitsi tietenkään miehelle, onhan hän visuaalisesti stimuloitava olento :D
      Kosto ei ole se, millä asia, aloittajalle ongelmaksi muodostunut tilanne, ratkaistaan. Voi kertoa suoraan, että on hieman paska fiilis, kun mies katselee toistuvasti toisia naisia, kuin haluaisi syödä heidät yhtenä palana. Pyytää miestä edes yrittämään hillitä tämä "luontainen" taipumus seurassasi. Uskon, että iso osa miehistä omaa kyvyn hillitä halunsa.

Ei tuo kuitenkaan ole suhteen lopettamisen arvoista, luotat kuitenkin, että katseet ei etene koskettamiseen?
      Äläkä suotta itsetuntoasi runtele ko. asialla, onhan se niin, että miehesi on Sinun kanssa suhteessa.

• TUITTU99

harvinaisen ex. Hyvännäköisellä ja charmatilla miehelläni oli (ei selvästikään ainutlaatuinen) tapa tuijottaa kauniita naisia - ja olla samalla sairaalloisen mustasukkainen minusta, kaunis nainen olen itsekin. En kumminkaan ollut koskaan välittänyt vilkuilla muiden miesten perään.

Kaiken huippu oli, kun hän sairaalassa kuolemankielissä (ja viikkoja tiputuksesta pöhöttyneenä) ollessani keskittyi totaalisesti kuvankauniiseen sairaahoitajattareen eikä edes katsonut minua, kuuntelemisesta puhumattakaan.

Olin muutenkin hyvin haavoittuvassa tilassa, eikä hän edes nähnyt minua! Myöhemmin hän kielsi koko asian sen esiin otettuani. "Kuvittelua, sairasta fantasiaa!" Ei ollut. Pian kävikin sitten ilmi, ettei kauniiden naisten bongaaminen suinkaan ollut jäänyt katselemisen tasolle. Valheita, selittelyjä, ja päälle päätteksi täysin perättömiä syytöksiä minun uskottomuudestani. Kaiketi samaa syndroomaa.

Lopulta sain kootuksi itseni ja lähdetyksi. Tietty (yli)varovaisuus ihan normaalienkin miesten suhteen jäi. Vähänkin erotomaniaan viittaavaa, ja minä kierrän kaukaa tai olen huippuasiallinen. Silloinkin kun ei tarvitsisi tai pitäisi.

Tämä ei taatusti ole yleistettävissä. Mutta on tällaisiakin sankareita, joiden jäljiltä saa kyllä miettiä sitäkin, miksi ihmeessä suhdetta kesti niinkin kauan kuin kesti ja miksi siihen alistuin.

"Pojat on poikia."

Niinköhän vain?

• ..............

Jep. Exä tuijotti muita naisia ja ero tuli.

• Rahaa?

Halutako tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4 mainosta, joten päivässä 40$ -> 10pv 400$.

Mikä ihmeen PTC? Mistä sivut saavat rahaa maksamiseen?
        Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.

Saako tästä oikeasti rahaa?
        Kyllä saa, kaverin sai 850€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon.

Minne se raha sitten saadaan?
        Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.

http://www.allstarbux.com/?ref=vilz

Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.

Kun olet sivulla paina register, laita tänne omat tietosi, (nimi ja sähköposti), sen jälkeen paina hyväksy ja olet rekisteröitynyt. Tämän jälkeen paina log in ja laita omat salasanasi ja tunnuksesi. Kun olet sisällä paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.

• jee jee
        Rahaa? kirjoitti:

Halutako tienata helposti rahaa, joka vie sinulta päivässä 5min ja käytät vain omaa internettiä. PTC sivut ovat ratkaisu pieniin rahaongelmiin ja vaikka pikavipin voi jättää ottamatta kun saman määrän saat täältä, mutta aivan ilmaiseksi. Sivulla saat jokaisesta välilehdessä auki pitämästä mainoksesta 10$ (joka muuttuu tililläsi euroiksi) ja päivässä voit klikata 4 mainosta, joten päivässä 40$ -> 10pv 400$.

Mainostajat maksavat sivuille, jotta nämä näyttäisivät mainoksia. Sivut taas maksavat käyttäjilleen, jotta mainoksia katseltaisiin.

Kyllä saa, kaverin sai 850€ tililleen ja se avasi omat silmänikin kyseiseen sivustoon.

Tienaamasi rahan saa siirrettyä AlertPay- tai PayPal-tilille, josta sen voi siirtää omalle pankkitililleen.

Eli tuossa on linkki ja kun menet kyseisen linkin kautta, minäkin saan vähän rahaa (: Tuo onkin ainut syy minkä takia mainostan sivua täällä.

Kun olet sivulla paina register, laita tänne omat tietosi, (nimi ja sähköposti), sen jälkeen paina hyväksy ja olet rekisteröitynyt. Tämän jälkeen paina log in ja laita omat salasanasi ja tunnuksesi. Kun olet sisällä paina kohdasta view ads ja aloita tienaaminen.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9218733

• SATTUIKAAN?
        Rahaa? kirjoitti:

suoraan! Mukaan kannattaa liittää myös henkilö- ja pankkitunnuksensa. Ilmoittamalleen tilille kun se suurenmoiset tulot kuitenkin kertyvät.

Vaan kuinkas sitten...

• lepus lepus

Jos mies katsoo oman daaminsa seurassa muita naisia 'riisuvasti' on syytä huoleen.
      Kyse ei ole mistään 'visuaalisesta',- vai eikö muka 'visuaalisia' naisia ole olemassakaan? Kun mies avoimesti kuolaa muiden perään, suhde on vähintään semifinaalissa.

Kyllä sitä vaikka avoimesti ihailisi komeita miehiä mutta vastaavanlaisista katseista tuppaa moni äijä hermostumaan sen verran että nappaa senkan muijansa nenästä, tai vetää turpaan oikein kunnolla.

Jos katsominen on vaan katsomista niin miksi sitä ei saisi nainenkin harrastaa ilman pelkoa miehen raivokohtauksesta?

Tollottajaäijät ovat tuskallisia, oli sitten oma tai toisen...paha mieli tulee kummastakin. Vain jakorasiat nauttivat avoimesti kun varattu mies suo heille ihailevan kiimaisia katseitaan, oman arvonsa tuntevat naiset kun eivät riisuvia katseita kaipaa.

• ISO-V

Niin sehan tuossa on, etta ei se pelkka katselu mitaan haittaa. Eli jos jollain vain on tuollainen tapoa, niin antaa olla. Ei siita silloin kannata valittaa. http://mattiviikate.newsvine.com/

• Upea nainen

Mulla on tuo aivan sama ongelma! Luulin jo että ei muilla ole samanlaista ongelmaa..tiedän sen tunteen(useimmiten siis suututtaa) kun hän katselee muita naisia..mulla ei oikeestaan ole ollut muuta vaihtoehtoa kuin nostaa omaa mielialaa ja kulkea pää pystyssä vaikka olen hiukan ujo myös, mutta tiedän että olen upea nainen!(niin olen opetellut ajattelemaan itsestäni). Kai siinä katselemisessa joskus joku raja tulee vastaan..ainakin minulla mutta koska, sitä en tiedä..vielä. Älä anna hänen katseensa "litistää" sinua..

• minä jättäisin

typerän moukan heti. Se on epäkohteliasta käytöstä sinua kohtaan ja muita naisia... ja erittäin tyhmää käytöstä, sillä ennenpitkää se johtaa riitoihin ja lopulta eroon. Sinulla on idiootti miehenä, voi voi. Etsi nyt jostain vähän parempi. Kyllä miehiä maailmassa piisaa ja paljon parempia.

• toisen miehen kanta

Älä tee tästä itsellesi liian isoa numeroa koska tämä on aivan normaalia,Toisien ihmisien katselu ei tarkoita sitä että hän ei rakasta ja tykkää sinusta.

Joskus näkee sellaisia miehiäkin jotka katselevat kengän kärkiä kun muita naisia kävelee edestä ja oma on vieressä, en itse kannata tälläistä tomintaaa ollenkaan

• -mamma-

Itsetuntosi on nolla ja elät miehesi tuntojen tai oikeestaan katseluiden kautta..sillä hän toki on reagoinut kaikki kertomasi asiat aikaisemminkin- et vaan ole kiinnittänyt huomiota niihin. Tämä on rakaa, mutta mieti enn''emminkin, mitä suhteessanne on mennyt vikaan, kun sinun täytyy vain ja ainoastaan kiinnittää huomiota hänen katseluihinsa...onko suhteenne kuollut ja rakkaus onkin velvollisuus..johon perustat kaiken... Olet menettänyt puhtaan luottamuksen ja rakkauden..mitään ei ole enää jäljellä- vain kyttääminen ja syyllisen etsiminen- toisesta.... Katso peiliin ja kysy; tässäkö tämä kaikki oli?

Olisiko aika kysyä myös itseltä, haenko ja rakennammeko yhdessä suhdetta, jossa kaiken kauniin näkeminen on yhteinen ilo, luottamus perusta jolle rakennamme elämän ja tulevaisuuden. Ei omistaen toista kuin konetta VAAn kunnioittaen sitä rakkautta jota toinen kokee minua kohtaan. Ei sillä todellisuudessa ole merkitystä miltä maailma ja toiset näyttää, vaan sillä ON mitä parisuhteessa rakennamme.

• asdfghjkjhgf

Mistä tiedät? Selvännäkijöitä täällä kyllä riittää.

• hitsipuikko

Mies ei ole terve jos hän ei katsele muita naisia kun Sinä. Jos olette sitoutumassa parisuhteeseen niin luuletko tosiaan, että miehesi ei katsele muitakin naisia kun Sinä ? Ole ylpeä siitä, että olet nyt siinä. Ei pahalla mutta ei saa ajatella itseään maailman napana jos on löytänyt ihmisen josta pitää. Sanon tämän kolmenkymmenenkolmen avioliittovuoden ja kolmen lastenlasten kokemuksella. Anna miehen vilkuilla ja älä ole liian mustasukkainen, sekin on sairaus kun se menee tarpeeksi pitkälle. Ja siitä se luottamus kehittyy. Eipä silti; kun nykyään häähumu on kolmenvuoden kuluttua ohi ja lapsi saatu on edessä kylmästi kyllästyminen ja ero. En tarkoita tätä Sinun kohdalle mutta näin on tosi. Toivon Sinulle parempaa tulevaisuutta.

• mann39

Totta on, että miehen on vaikea pitää katse kurissa, jos on jotain upeaa silmien saavutettavissa. Mutta sinun ei kannata ainakaan heittää kirvestä kaivoon eikä luovuttaa. naisen kannattaa aina pitää huolta ulkonäöstään. Ei se tarkoita et hän olisi sinua mihinkään vaihtamassa. Mieskin tarvitsee suhteeseen sitä yhteyttä joka teilläkin varmasti on. Älä hukkaa sitä. Mies tajuaa kuitenkin myös sen, että kauneuskin on katoavaista.

• Halooo o

Mies ajattelee kaikkia naisia, mies ajattelee joskus jotain toista, pannessaan sinua, mies katselee ja ihailee jokaisena päivänä jotain ihan muuta, kuin sinä, mutta silti se haluaa elää ja toteuttaa fantasiaan sinun kanssa. Oli se helppoa tai ei!
        Se on vaan niin yksinkertaista. Olet malli tai et, niin sillä ei ole väliä. Ettekö nyt hemmetti naiset ole oppineet noista miehistä mitään?
        Ja ihan samaa me naiset teemme, mutta emme vain "voi" ääneen paljastaa moista.

• löksadflöjak

Tämä ominaisuus on miehillä geeneissä.

• Loveisforidiots

Omasta mielestäni on ihanaa tuhota juuri aloittajan kaltaisen ihmisen parisuhteita. Mikä olisi helpompi homma kuin vietellä mies sänkyyn? Eikä tämänkaltaisia ongelmia silloin tulekaan kun itselleni riittävät ainakin vain seksipalvelukset miehiltä. Mieluummin olen siis se kaunis ja vapaa nainen, ja mikä parasta voin itse tarkistaa jokaisen himottavan näköisen miehen päästä varpaisiin oman tunnon tuskitta.
        Terv. Amber
        Ps. Hankkikaa elämä ihmiset.

• DNA:

Aivan kuin tappogeeni, raiskausgeeni, väkivaltageeni, pornogeeni ym...

• aulikki_tati

Hei ihmettelijavaan

Mukava että käännyit puoleeni ongelmasi kanssa etkä jäänyt hautomaan asiaa yksin tai tekemään mitään peruuttamatonta. Mielestäni sinun on nyt osoitettava huomiota miehellesi, ei muille miehille. Eli voisit vaikka ostaa jotain kivaa päällesi, mikäli talousrahoista liikenee. Ja sitten voisit olla tosi hyvä miehellesi. Voisit esimerkiksi hieroa tämän hartioita raskaan työpäivän jälkeen tai jotain muuta piristystä. Luulisin että kun keskität huomiosi miehesi hyvinvointiin etkä tämän tapoihin kaupungilla kaikki kääntyy vielä parhain päin.

-Aulikki

• im

Kyllä naiset on liikuttavia...näiden juttujen kanssa.Kyllä mies hyvän näköiset naiset..ainakin seksikkäät aina huomioi..Jos halutaan teeskentelyä sitä saadaan,mutta ei oma nainen mitenkään uhattuna ole..Vaikka olisi miten aviossa....onnellisessakin,näkee mies muutkin naiset...aina jos hetero on..Ehkä siinä on hyvä vanha sääntö katsoa saa,mutta ei koskea..Sitä paitsi katselemisesta syntyneestä energiasta nauttii kyllä oma nainen..

• annikhope

Tuo on tuttua. Minun mieheni tekee samoin. Se on mielestäni loukkaavaa ja epäasiallista käytöstä. Ei ole normaalia että oman puolison läsnäollessa mies tekee niin suuren numeron muista naisista. Se on maanista minihameiden, peppujen ja tissien jahtaamista. En minä ainakaan muista miehistä ole niin kiinnostunut että jaksaisin koko ajan pää pyörien kaupungilla katsella toisten miesten perään. En ymmärrä miksi miehen pitää. Miheni pitää minun läsnäollessani jopa kommentoida "huh! huh!". Joskus vieläpä kännykkäkameralla "salaa" kuvata näitä naisia ja lähetellä kuvia kavereileen.

Jos huomautan hänelle että hänen käytöksensä on epämiellyttävää, hän saa raivarin. Ensin hän väittää että ei hän mitään katsellut ja sitten haukkuu että olen vainoharhainen mustasukkainen vanha ämmä joka ei ymmärrä mitään....

Kyse ei todellakaan ole siitä että "vilkaisee", vaan jopa keskustellessa lause loppuu kesken kun joku nuorehko nainen tulee näköpiiriin. Kaupassa kävellessä mies lähes törmää seiniin kun ei saa katsettaan irti jostain ohikulkevasta naisesta. Tiedän että olen itsekin hyvännäköinen nainen, en koe alemmuuden tunnetta. Enemmänkin on vahvistunut tunne että mieheni on lapsellinen, hyvin epäkyksä ja epätasapainoinen persoona. Mielestäni hänen käytöksensä on teinimäistä, ei liki nelikymppisen miehen normaalia käytöstä.

Viimeinen niitti oli kun yhteisellä etelänlomalla perhekameraamme oli napsittu lukuisa määrä kuvia yläosattomista naisista, rannalla makoilevien naisten takapuolista ym. Siinä mennään jo sellaisen rajan yli ettei hänen käytöksensä todellakaan voi sanoa olevan soveliasta.

Vähitellen huomasin että tämä olikin vain jäävuoren huippu. :-((

• Urmelias

Mieti miten asiasta ajattelit kun olit sinkku. Silloin ehkä saat neutraalimman asenteen asiaan.
      Minä olen sinkku, mutta olen elänyt tuommoisen miehen kanssa monta vuotta. HÄn ihan kuin odotti, että naiset vastaavat hänen katseeseensa ja meni sekaisin sanoissaan minulle, jos joku nainen (ei tarvinnut olla edes kaunis) meni ohi. HÄnellä vaikutti olevan haku päällä koko ajan, se tuhosi paljon yhteistä. Myöhemmin sitten olen tajunnut, että hakuhan se päällä olikin. Minä olin jonkinlainen turva monta kertaa eronneelle miehelle. Mies... oli huonosti koulutettu tavallisen näköinen duunari, ja minä akat. koulutettu viehättävä nainen. Kärsin aivan turhaan monta vuotta hänen rinnallaan, hän oli kiipijä ja pyrkyri, paistatteli päivää rinnallani. SUhteen jälkeen opin paljon, pelimiehet pidän loitolla.

Nyt olen yksin. Mielestäni eron katsomisen ja katsomisen välillä tunnistaa. Toinen tavoittelee katsomisella jotakin, toinen vain laittaa silmänsä johonkin. Jos tapailisin nyt jotakuta, niin hän saisi katsoa muita ohimennessään, jos siitä ei aiheutuisi minulle tunnetta että kyseessä on lähes iskutoimet.

• Mr.mrrrr

Kirjoittelet niin hienosti, perustelet asioita...
      Kunnes lopussa paljastat suurimmat heikkoutesi.

Lopussa kerrot, kuinka oma käsityksesi ulkonäöstäsi on romahtanut vuoden sisällä. Tuon toteamuksen päälle sanot,
      ettet nyt aivan pikkumaisesti halua mennä miehellesi sanomaan.
      Että siis pikkujuttu, kun naisen itsetunto romahtaa?!

Monet naiset ovatkin sanoneet, etteivät tosiasiassa mitään komistuksia rinnalleen halua. Siis juuri tuon tähden, mistä kerroit; hirvittävä paine siitä, kun mies tiedostaa olevansa ihailtu ja vielä osoittaa ihailuaan muille.
      Et koe asiaa pikkumaisena vaan totuus on se, että pelkäät mennä sanomaan asiasta miehellesi. Pelkäät että hän ärsyyntyy ... ja hylkää sinut.

Ei ole pikkuasia se, mihin olet vuoden aikana jo vajonnut. Sinä siis menet ja sanot miehellesi, että tämä asia vaivaa sinua valtavasti. Aivan sama viime kädessä, kuinka reagoi. Jos lainkaan fiksu ja empaattinen on, hän myöntää asian ja pyrkii kunnioittamaan sinua enemmän.
      Älä pelkää miehesi menettämistä. Yritä tiedostaa mitä sinulle on tapahtumassa. Noissa suohonjuoksu tunnelmissako haluat jatkaa??
      Mene siis ja juttele.

• huokaus..

Oletko ihan oikeasti mies?
        Yleensä sataa vaan sontaa niskaan.

• arvokas nainen

Päätin suhteeni viime elokuussa samalla lailla käyttäytyvän miehen kanssa. Hän tuijotteli ja piti silmäpeliä milloin missäkin. Jopa veljeni vaimoa hän katseli "sillä silmällä". Kun otin asian esille hän väitti ettei katsele muita naisia, koska minä olen se ainoa oikea nainen ja olen kaunis. Jossain vaiheessa kun miehen sama käytös jatkui huomauttelin hänelle asiasta jolloin hän sai valtavan raivarin ja huusi ettei katsele muita muijia. Hän sai raivokohtauksia kaikissa niissä tilanteissa joissa meidän olisi ollut tarkoitus puhua parisuhteen ongelmista. Eli vikä oli hänessä, ei minussa.
      Tunnen monia miehiä ja tiedän miten terve mies katselee naisia. Miehen normaalissa katselussa ei ole tarvetta saada vastakaikua naiselta eikä herättää naisen huomio...ellei mies ole sinkkuna!!!
      Itse ajattelin samoin kuin sinä, olenko mustis??? Tunsin myös itseluottamukseni rapisevan.
      Oman mielenrauhani takaisin saamiseksi, otin miehestä eron. Tästä hän sai taas lisää aihetta saada raivareita ja mm. rikkoi erotilantessa tavaroitani.
      Mutta nyt tunnen että taas elän ja arvostan itseäni arvokkaana naisena...ja olen myös, oikeasti, kaunis.

• Rahaa?

ELI KUN OLET KIRJAUTUNEENA MENE KOHTAAN VIEW ADS JA PAINA LINKEISTÄ JOISTA VOIT PAINAA, TÄMÄN JÄLKEEN ODOTA MINUUTTI (VOIT TEHDÄ SAMALLA MUUTA) JA TÄMÄN JÄLKEEN PAINA OIKEAA NUMEROA JOTA SE VAATII MINUUTIN JÄLKEEN.

• tätä...

Meidän ex-avioliitto meni ihan samoin, ku ap:n nykyinen, mies katseli muita naisia ja muut miehet katseli mua... mä mietin aina että miksi nää asiat ei voi kohdata... eli se oma mies katsella enempi mua... =) Eron syy ei todellakaan ollu tuijottelu, paljon raaemmat oli ongelmat...

Mun ex ruikutti mulle just niinku tuo a_r_m tuolla aikaisemmin... mutta niinku moni muukin juttu, tuo ajatus oli ihan sen oman pään tuotosta! Eihän toista voi syyttää mistä tahansa. Jos ei pysty housujaan nostaa ja puolisollensa sanoa, että; hiljaa, mä katselen vaan elokuvaa, ni sitte pitää mennä ostaan hame!!!

• jarkko79

se nyt on vaan luonnon laki. kyllä te naisetkin katselette miesten perseitä kun istutte iltaa viettämässä terassilla. se on vaan kumma kun mies katselee toisia naisia niin heti nostetaan kauhea meteli

• Jolliss

Kyllä on pienet ongelmat. Mun vaimo ainakin huomauttaa minulle aina, jos näkee, että jossakin on isorintainen nainen tai muuta vastaavaa. Ettei vain jäisi huomioimatta. Eilen viimeksi sanoi, että "katso tuota naista, onko sillä lainkaan rintaliivejä.." Tai jos jossain on joku bikineissä, niin melkein huutaa, että katso tuonne! Ole ihan rauhassa vaan ja älä pingota turhasta, niin on paljon helpompaa!

• SePe 37

terveen miehen merkki !!

Miehillä on monissa muslimimaissa monta vaimoa... sitähän täälläkii kaipaa... useaa naista..

Miksi tyytyä yhteen !???

• suri pahde

sanot sille että kuules ny kultaseni olen kyllä huomannut miten katselet avoimesti muita naisia ja se häiritsee minua suunnattomasti jos se mies oikeesti rakastaa sua niin kyllä se tajuaa tilanteen ja lopettaa sen vilkuilun ainakin sillon ku yhessä liikutte puhut vaan avoimesti kyl se siitä kaikkea hyvää teille!

• visuaalinen nainen

Tai no..Tuollainen vieraiden naisten tuijottelu kumppanin seurassa kielii ainoastaan huonosta itsetunnosta.
      Toinen veikkaus on että kenties miestäsi vaivaa se ettet ole yhtään mustasukkainen.
      Ehkä olisi asiasta keskustelun paikka sillä ei kyllä ole suotavaa tuijotella vieraita naisia eikä sen puoleen miehiäkään kumppanin seurassa...
      Minua ainakin ärsyttää jos miehet toljottaa kuola roikkuen enkä varmasti katso takaisin hymyillen. Keskari ehkä heilahtaa..
      Sanonpa vaan että törkeää ja loukkaavaa käytöstä ja turha on kostomielessäkään alentua samalle tasolle.
      Turha vedota miesten visuaalisuuteen. Sillä ei ole tämän asian kanssa mitään tekemistä.

• Magrot

Mutta hitto vie. Tarkoittaako eläminen toisen kanssa sitä että katsomiennkin on kielletty? ihminen luonnostaan katsoo kauniita ihmisiä, se että olet jonkun kannssa parisuhteessa ei tarkoita sitä että ollaan silmälaput päässä koko ajan ja nähdään vaan kumppani. Se mikä ratkaisee on keskinäinen luottamus. Miski ihmiset pitäisi kahlita pelkästä katseestakin? Luota vaan itseesi, oelt kaunis ja söpö. Ihmienn ei luontaiselle taipumukselleen mitään voi. Mietippä sitä, jos oikein söpö ja komea mies kävelee kadulla, eikö oma katseesi siihen kiinnity? Kauniita ihmisiä katsoo mielellään. Miehet ihailee naisia, hakee kauneutta silmälleen mtuta se ei tarkoita sitä että oma kumppani olisi paha ja ruma ja muualla jotain parempaa. Toki ikäviä poikkeuksia joukkoon mahtuu mutta jokaisella pitäis olla sen verran itseluottamusta että kestää terveen katseen. Jos alkaa toista kahlitsemaan niin varmasti jossain vaiheessa jää toiseksi. Ketään ei voi pakottaa vaan näkemään oman kumppaninsa. se synnyttää vaan kierteen valehtelulle ja salailulle. Luota itseesi, sinä olet kaunis muiden kauniidden ihmisten joukossa. =)

• 9+1=?

Ihan asiaa puhut. On oikeus olla loukkaantunut, jos tunnet miehesi olevan enemmän kiinnostunut toisista naisista kuin sinusta. Huomaat kyllä eron, onko kyse pelkästä silmänilosta, vai rakkauden puutteesta.

Minunkin mieheni katseli. Tuntui välillä siltä, että aina se ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella, vaikka kotona onkin hyvän näköinen vaimo. Joka piti itsestään huolta. Jota myös katseltiin ulkona. Mutta jos rakkautta ei ole tarpeeksi, ei mikään enää riitä. Niin se katselu muuttui flirttailuksi, keskusteluiksi ravintoloissa ja lopulta tapaamisiin. Matkoihin ja öisiin poissaoloihin. Ja siihen se liittomme päättyikin. Niihin vieraisiin naisiin, joita oli jo montakin avioliittomme aikana.

Nyt erosta on 15 vuotta ja ex mieheni jaksaa vieläkin soitella perääni. Jaksaa itkeä tehneensä elämänsä suurimman mokan. Myöhäistä. Sellainen käytöd vie naiselta itsetunnon ja sen uudelleen keräämiseen menee aina oma aikansa.

Kannattaa katsella harkiten ja vaalia omaa suhdetta, jos sen kuitenkin haluaa ylläpitää. Kukaan ei ketään omista ja se nainenkin voi lähteä lätkimään moisesta seurasta. Saatuaan tarpeeksi.

Tsemppiä. Puhukaa avoimesti asiasta.

• Havannan Heikki

Kaunis nainen on kuin hieno taideteos. Upeasti onnistunut veistos. Vaikkei sellaista omaksi haikailisikaan niin kyllä siinä voi silti antaa omien aistiensa levätä.

Olen äärimmäisen uskollinen yhden naisen mies. Ei tulisi mielenkään ikinä pettää ihanaa vaimoani jota rakastan koko sydämestäni. Siitä huolimatta katselen kauniita naisia mielelläni. Usein jopa mainitsen vaimolleni jos näemme kauniin naisen, toisinaan hän on samaa mieltä ja toisinaan eri mieltä. Ei se silti tarkoita sitä että vaimoni kuvittelisi minun olevan valmis hyppäämään sänkyyn näiden naisten kanssa. Rakkaudella ja visuaalisella nautinnolla on loppujen lopuksi aika vähän tekemistä toistensa kanssa kun on ollut pitkään yhdessä.

Karmeinta olisi jos pitäisi teeskennellä että en havainnoi ympäristöäni ollenkaan vaan kävelen laput silmillä aivan huumaantuneena vain yhdestä naisesta. Ei se noin toimi kellään.

• daisykka59

Samalalailla nainen ihailee miestä kun hän vastaa kävelee ja jos hänessä on sitä jotakin,,, Kauneus on katsojan silmissä aina... Itse katselen aika tarkaan miehiä kun he kävelevät, oukeutumista, olemusta,,, Heistä toiset on syötävän ihania.. Katsoa saa koskea ei pitää aina paikkansa ja antaa iloa mielelle,,,, Tälläisii miehii saisi olla enemmänkin,,,, Kuten tiukat farkut ja peppu pääsisi kuosiin,,,, Nam... Ei näkö vaan kokonaisuus tärkeintä on,,,,, Mietikääs naiset näkemystä ja todellisuutta,,

• on teillä
        daisykka59 kirjoitti:

Samalalailla nainen ihailee miestä kun hän vastaa kävelee ja jos hänessä on sitä jotakin,,, Kauneus on katsojan silmissä aina... Itse katselen aika tarkaan miehiä kun he kävelevät, oukeutumista, olemusta,,, Heistä toiset on syötävän ihania.. Katsoa saa koskea ei pitää aina paikkansa ja antaa iloa mielelle,,,, Tälläisii miehii saisi olla enemmänkin,,,, Kuten tiukat farkut ja peppu pääsisi kuosiin,,,, Nam... Ei näkö vaan kokonaisuus tärkeintä on,,,,, Mietikääs naiset näkemystä ja todellisuutta,,

paskoja miehiä, ei voi muuta sanoa. Mieluummin olen loppuelämän yksin kuin siedän idioottimaista käytöstä. Ja HALOO vitun pässiääliö miehet, kaikki huomaa hyvännäköset ihmiset... liikkuuhan kaduilla myös treenattuja uroksia. On eri asia, miten reagoi. Vain tyhmät näyttävät saati sanovat mitä mielessä liikkuu. Eihän me lihavillekaan ihmisille mennä sanomaan, että vittu sä olet sairaan ylipainon, laihduta herratähden terveytesi takia jne. tai että vittu sulla on ruma tukka tai sanota päin naamaa jos jonkun ihmisen jutut ei kiinnosta ollenkaan. Veikkaan että miehet hyvin pian suuttuisivat jos vaimot rupeisi hehkuttamaan, että vittu tossa on hyvännäkönen jätkä, upeet käsivarret ja pää kääntyisi perää katsomaan. Ihan tosi, kaikki pitävät sellaista käytöstä alhaisen äo:n merkkinä ja niinhän se onkin jos ei osaa päätellä mikä käytös johtaa mihinkin lopputulokseen.

• Havannan Heikki
        on teillä kirjoitti:

paskoja miehiä, ei voi muuta sanoa. Mieluummin olen loppuelämän yksin kuin siedän idioottimaista käytöstä. Ja HALOO vitun pässiääliö miehet, kaikki huomaa hyvännäköset ihmiset... liikkuuhan kaduilla myös treenattuja uroksia. On eri asia, miten reagoi. Vain tyhmät näyttävät saati sanovat mitä mielessä liikkuu. Eihän me lihavillekaan ihmisille mennä sanomaan, että vittu sä olet sairaan ylipainon, laihduta herratähden terveytesi takia jne. tai että vittu sulla on ruma tukka tai sanota päin naamaa jos jonkun ihmisen jutut ei kiinnosta ollenkaan. Veikkaan että miehet hyvin pian suuttuisivat jos vaimot rupeisi hehkuttamaan, että vittu tossa on hyvännäkönen jätkä, upeet käsivarret ja pää kääntyisi perää katsomaan. Ihan tosi, kaikki pitävät sellaista käytöstä alhaisen äo:n merkkinä ja niinhän se onkin jos ei osaa päätellä mikä käytös johtaa mihinkin lopputulokseen.

Jos siis itsekin huomaat kauniit ihmiset niin miksi ihmeessä et keskustelisi asiasta puolisosi kanssa?? Me ainakin keskustelemme muutenkin aivan kaikesta. miksei kauniista ihmisistäkin. Myös vaimoni ihailee mielestään komeita miehiä. Tosin hänen makunsa ei taida olla yhtään tuota tiukat farkut ja peppu-osastoa.

Ja aika paksua on että älykkyysosamäärääni kyseenalaistaa ihminen, joka ei käytä isoja alkukirjaimia, käyttää pilkkuja aivan kummallisessa paikkoja ja sanojen tavaamisessa on vakavia puutteita. Vaikka älykkyysosamääräni tuskin on parhaan prosentin joukossa, olen silti suorittanut akateemisen loppututkinnon ja minulla on vähintäänkin kohtuullisen vaativa toimenkuva. Katselen silti kauniita naisia vapautuneesti ja kuten Daisykka osuvasti mainitsikin, naiset ovat aivan yhtä oikeutettuja katselemaan komeita miehiä.

• ihmettelijavaan
        Havannan Heikki kirjoitti:

Jos siis itsekin huomaat kauniit ihmiset niin miksi ihmeessä et keskustelisi asiasta puolisosi kanssa?? Me ainakin keskustelemme muutenkin aivan kaikesta. miksei kauniista ihmisistäkin. Myös vaimoni ihailee mielestään komeita miehiä. Tosin hänen makunsa ei taida olla yhtään tuota tiukat farkut ja peppu-osastoa.

Ja aika paksua on että älykkyysosamäärääni kyseenalaistaa ihminen, joka ei käytä isoja alkukirjaimia, käyttää pilkkuja aivan kummallisessa paikkoja ja sanojen tavaamisessa on vakavia puutteita. Vaikka älykkyysosamääräni tuskin on parhaan prosentin joukossa, olen silti suorittanut akateemisen loppututkinnon ja minulla on vähintäänkin kohtuullisen vaativa toimenkuva. Katselen silti kauniita naisia vapautuneesti ja kuten Daisykka osuvasti mainitsikin, naiset ovat aivan yhtä oikeutettuja katselemaan komeita miehiä.

Hei teille kaikille,
        ja kiitos paljon kaikista viesteistä! On ihanaa tietää, etten paini yksin tämän ongelmani kanssa. Olen nyt yrittänyt pistää mielestäni tämän vaivaavan seikan, vaihtelevalla menestyksellä. Joinakin päivinä on helpompi sietää kyseistä asiaa, joinakin päivinä se on miltei mahdotonta.

Meidän parisuhteemme on kuitenkin loppujen lopuksi oikein hyvällä mallilla muuten, seksielämä on erittäin hyvää ja olemme todella läheisiä. Sen takia minua ihmetyttää, miksi minua vaivaa tämä asia niin paljon. Ehkä se johtuu siitä, että esim. edellisessä suhteessani en joutunut painimaan tämän ongelman kanssa, tosin siinäkin suhteessa oli ongelmia mutta eri saralla.

Nykyinen kumppanini on kertonut edellisestä suhteestaan sen verran, että hänen ex-kumppaninsa oli erittäin mustasukkainen ja aina "syytti" häntä muiden naisten vilkuilusta, joten senkin vuoksi on hyvin vaikeaa ottaa asiaa puheeksi hänen kanssaan. Hän aina jaksaa kehua kuinka hyvä hänen on olla nyt tässä suhteessa, eikä tarvitse pelätä, että koska saa syytöksiä niskaansa yms... En siis haluaisi muistuttaa häntä näistä menneistä huonoista ajoista. Kyseinen exä kun oli mustasukkainen TODELLA pahalla tavalla, kielsi katsomasta pornoa, tai joitakin seksuaalisesti virittyneitä tv-sarjoja (esim. sinkkuelämää), suuttui jos mies kävi uimarannalla ja niin edelleen... itse en kuitenkaan NIIN ahdasmielinen ole. :D

Joo. Ehkä mun pitäisi vain ymmärtää, että miehet ovat miehiä ja niin sen kuuluu ollakin. Halusin vain purkaa ärsyyntymistäni tänne, koska en halua aiheuttaa turhia riitoja kotona.

Niin ja joillekin teille, jotka kyselivät, että enkö muka itse katsele muita miehiä kun liikun ympäriinsä; vastaus on, että en. Jostain syystä, kun olen parisuhteessa, menetän täysin mielenkiintoni vastakkaiseen sukupuoleen, eikä mua voisi vähempää kiinnostaa, vaikka joku adonis tulisi hillumaan nenän eteen. Olen kuitenkin yrittänyt petrata itseäni tässä, ja olen miehen seurassa pari kertaa katsonut ihan avoimesti ohikulkevia miehiä. Ihan vain ärsyttääkseni. Mutta luulen, ettei toinen ole kyllä vielä huomannut tätä. ;D

• Walentin

Minullaon vähän samalaisia kokemuksia tuosta asiasta ja voin sanoa, että kyllä siinä on tekemistä, että on välittämättä koko asiasta. Minun mieheni katselee naapurin rouvan perään ja käy hänen luonaan, kun naapurin mies ei ole kotona. minulla on sen verran vahva itsetunto, etten anna mieheni toiminnan sotkea päätäni tai saada muuten oloani kurjaksi. Asialla on toinenkin kääntöpuoli, sillä mieheni haluaa tietää, kenen kanssa keskustelen puhelimessa tai jos olen lähdössä johonkin niin hän suuttuu siitä. tästä voi ajatella, että toisten naisten perään katseleminen on jonkilaista hallintaa. Ja sille on todellakin nauettava.

• Anonyymi

Kaiken tälläsen takia pysyn nykyään sinkkuna. Ei ole stressiä,kun ei tarvitse miettiä pettääkö puoliso tai katseleeko muita. Olen hirveän negatiivinen nykyään vastakkaisen sukupuolen edustajia kohtaan. Joitain sexjuttuja on joskus,ne riittää.

• Anonyymi

Sama mulla.

• Anonyymi

Mä jätin miehen,joka katseli aina muita ja netissä laitteli naisille viestejä. On helpompaa elää ilman jatkuvaa pahaa mieltä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      28
      3426
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      97
      3196
    3. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      76
      3024
    4. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      79
      2991
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      53
      2901
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2678
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2480
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      57
      2351
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      43
      2215
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      1982
    Aihe