Ongelmani on seuraava:
Olen syönyt n. puolitoista vuotta Mercilon-pillereitä, ne sopivat minulle hyvin, ei sivuvaikutuksia, vuoto tulee ajallaan ja niin edelleen. Kävipä sitten niin, että eräällä ryyppäysreissulla oksensin n. 1,5 tuntia pillerin ottamisen jälkeen, enkä tietenkään älynnyt ottaa uutta. Aamulla herätessä se olisi mennyt jo yli 12tunnin, enkä siis ottanut enää ollenkaan ylimääräistä, vaan otin illalla pillerin normaalisti.
Seksiä en ole harrastanut 7pvää tätä tapahtumaa ennen, mutta seuraavana aamuna kylläkin pillerin oksentamisesta. Seuraavat pillerit olen ottanut ajallaan. Menkkojen pitäisi alkaa kahden viikon päästä, eli oksentaminen tapahtui 1.viikolla neljäntenä päivänä.
Nyt tarvitsen jotain mielenrauhaani. En niinkään ressaa tapahtumaa, jos tästä nyt lapsi tulee, se on ikävä vahinko ja omaa vastuuttomuutta. Lapsi ei todellakaan ole toivottu tähän elämänvaiheeseen.
Haluaisin kuulla kokemuksia ja kommentteja pillerin oksentamisesta? Onko mahdollista, että pilleri on ehtinyt imeytyä? Koska eräänä aiempana kertana oksensin pillerin kahden tunnin sisällä viimeisellä viikolla ja menkat tulivat ajallaan ja normaalisti.
E-pillerin oksentaminen, HELP!
14
3048
Vastaukset
- 7+2
ehkä kannattaisi kysyä apteekista pillerin imeytymisajoista ja/tai lääkäriltä mikä on raskauden todennäköisyys. Sanoin näin,koska jos on todennäköisyys saada ei-toivottu raskaus, niin itse ainakin tahtoisin asiantuntijan arvion.
Varmaan kannattaa lukea pilleripakkauksen mukana tulleet ohjeetkin, niissä yleensä mainitaan, että raskauden todennäköisyys on suurempi jos unohtaa ottaa pillerin 1. käyttöviikolla tai oksentaa sen tai kärsii ripulista. Omien pillereiden ohjeissa kerrottiin tuntimäärätkin. (yhdistelmäpillerit tosin, mutta kai minipillereissä sama juttu on)
Varmaan sitä juomistakin kannattaa vähän rajoittaa. Ei ole normaalia, että juodaan itsensä oksennuspisteeseen. Tai no Suomessa sitä pidetään normaalina, mutta muualla maailmassa alkoholismina.- Apuapua
Niin ohjeet on kyllä luettu ja virheet tiedostettu. Halusinki vain kuulla kokemuksia aiheesta, että onko selvitty säikähdyksellä. Eihän tässä nyt oikein mitään voi tehdä enää kuin odottaa menkkoja tai tehdä reilun viikon päästä se testi. Pillereitä oon kuitenkin nyt syöny normaalisti.
Oksentaminen ei johtunut niinkään humalatilasta, vaan syömättömyydestä. Kyllähän kun vähällä ruualla oot ollu ja sitte vähän alkoholia otat, alkaa oksettaan. Välillä myös tulee ylilyöntejä, meillä kaikilla. - Apuapua
Apuapua kirjoitti:
Niin ohjeet on kyllä luettu ja virheet tiedostettu. Halusinki vain kuulla kokemuksia aiheesta, että onko selvitty säikähdyksellä. Eihän tässä nyt oikein mitään voi tehdä enää kuin odottaa menkkoja tai tehdä reilun viikon päästä se testi. Pillereitä oon kuitenkin nyt syöny normaalisti.
Oksentaminen ei johtunut niinkään humalatilasta, vaan syömättömyydestä. Kyllähän kun vähällä ruualla oot ollu ja sitte vähän alkoholia otat, alkaa oksettaan. Välillä myös tulee ylilyöntejä, meillä kaikilla.Vielä reilu viikko täytyisi siis odottaa että testin voi tehdä luotettavasti ja sitä seuraavan viikon sunnuntaina menkkojen pitäisi muutenkin alkaa. Toivotaan nyt, että tästä selvittiin pelkällä säikähdyksellä ja ettei moista enää ikinä pääse käymään. Uskaltaako tässä nyt harrastaa sitä seksiäkään, vai kannattaako ottaa kortsu käyttöön seuraavan kahden viikon aikana taukoviikko? Toisaalta luulisi että se vahinko on ehtinyt jo tapahtua sen seuraavan aamuisen sekstailun aikana. Jossain myös sanottiin, että pillerien imeytymiseen menee yleensä korkeintaan pari tuntia ja että tuo 3-4 on vain varalta, että imeytyy täydellisesti. Toivotaan, että pilleri sitten ehti imeytyä edes osittain.
- 7+2
Apuapua kirjoitti:
Oksentaminen ei johtunut niinkään humalatilasta, vaan syömättömyydestä. Kyllähän kun vähällä ruualla oot ollu ja sitte vähän alkoholia otat, alkaa oksettaan. Välillä myös tulee ylilyöntejä, meillä kaikilla.Ei ne muiden kokemukset sinun ehkäisyysi vaikuta. EIkä niistä ole hyötyä, kun pienellä ajattelulla selviää, että varmasti on käynyt monelle hyvin ja monelle huonosti.
Ylilyöntejä ei tule kaikille kännäämisen kanssa.
Ei tosiaan ole tarkoitus syyllistää, en vain ole koskaan ymmärtänyt suomalaisten ryyppäystapoja ja pidän niitä oikeasti todella sivistymättöminä ja tyhminä. Itse ryyppääviä ihmisiä en pidä tyhminä, vaan ovat lähinnä massan paineen uhreja.
Itse otin yhteyttä pillerin unohduksessa lääkriin, joka kyseli parit jutut ja määräsi sitten jälkiehkäisypillerit kun katsoi että raskauden mahdollisuus on. Sinäkin kirjoitit että oksentaminen tapahtui 1. viikolla. Se on "vaarallisin" viikko menettää pillerin teho. Kannattaa oikeasti kysyä imeytymisestä asiantuntijalta eikä netistä. Tai ottaa selvää missä ajassa oma pillerisi imeytyy. Sen tiedon löytää joko tuoteselosteesta tai apteekista.
- n
Jatkossa kannattaa sitten toimia ohjeiden mukaan eikä keksiä omasta päästä. Olet lisännyt raskautumisen riskiä jo ihan silläkin, että et ottanut sitä pilleriä seuraavana aamuna. Sehän on ihan sama onko siitä yli 12h, se pilleri pitää silti ottaa heti kun muistaa, vaikka sitten yhtäaikaa seuraavan kanssa. Sitten olisikin riittänyt viikon lisäehkäisy, jos olisit näin toiminut.
- Apuapua
^ Tämä kyllä totta. Mutta luotan siihen, että pilleri ehti imeytyä. Kuitenkin se on melko pieni. No asialle ei enää mitään voi tehdä. Olen kyllä kuullut pahemmistakin hutiloinneista, joissa raskautta ei kuitenkaan ole tapahtunut. Tosin myös pillereiden totaalisesta pettämisestä. Vähän paha siis mennä sanomaan mihinkään suuntaan. Aiemmin pilleri oli ehtinyt imeytyä kahdessa tunnissa, ehkäpä siis nytkin.
Ja mitään moraalisaarnaa en sitten kaipaa, ainoastaan kokemuksia. Tosin sain jo mielenrauhan ainakin osittain takaisin, huh. - -
Apuapua kirjoitti:
^ Tämä kyllä totta. Mutta luotan siihen, että pilleri ehti imeytyä. Kuitenkin se on melko pieni. No asialle ei enää mitään voi tehdä. Olen kyllä kuullut pahemmistakin hutiloinneista, joissa raskautta ei kuitenkaan ole tapahtunut. Tosin myös pillereiden totaalisesta pettämisestä. Vähän paha siis mennä sanomaan mihinkään suuntaan. Aiemmin pilleri oli ehtinyt imeytyä kahdessa tunnissa, ehkäpä siis nytkin.
Ja mitään moraalisaarnaa en sitten kaipaa, ainoastaan kokemuksia. Tosin sain jo mielenrauhan ainakin osittain takaisin, huh.että joku pilleri oli ehtinyt imeytyä kahdessa tunnissa?!Et mistään
- tässä totuus
Ainoa lohdutus, mitä voin antaa: Kaikki eivät tule heti raskaaksi, vaikka yrittävätkin saada lapsen. Jotkut eivät tule koskaan.
- apuapua
Heh, kylläpäs tuli saarnaa kerrakseen.
Onneksi lääkäriltä kuulin että yhden pillerin unohtaminen todella harvoin johtaa raskauteen.
Odotellaan ja katsellaan. Itseni tästä en nyt ala kivittämään ja aika levollisin mielin olen.
- lukutaito kunniaan
Kumma juttu ettei sitä pakkausselostetta osata lukea.
"Jos sinulla on ruuansulatuselimistön vaivoja (esim. oksentelu, vaikea ripuli)
Noudata yllämainittuja tabletin unohtamisesta annettuja ohjeita. Jos oksennat tai joudut käyttämään lääkehiiltä 3 - 4 tunnin sisällä Cerazette-tabletin ottamisesta tai sinulla on vaikea ripuli, vaikuttava aine ei ehkä imeydy kunnolla."- .
otteen minipillereiden ohjeesta, aloittajalla on yhd.? (sa tietysti imeytymisen suhteen...)
- lukutaito kunniaan
. kirjoitti:
otteen minipillereiden ohjeesta, aloittajalla on yhd.? (sa tietysti imeytymisen suhteen...)
Hyvä kun huomautit! Oli ihan näppäilyvirhe, mutta muuten koskee Mercilonia. (myös kirjoitustaito kunniaan ;))
- ---
lukutaito kunniaan kirjoitti:
Hyvä kun huomautit! Oli ihan näppäilyvirhe, mutta muuten koskee Mercilonia. (myös kirjoitustaito kunniaan ;))
sama tietysti imeytymisen suhteen....piti olla:))))
- Apuapua
--- kirjoitti:
sama tietysti imeytymisen suhteen....piti olla:))))
Onni onnettomuudessa:
Nimittäin en tullut tästä yhden pillerin oksentamisesta raskaaksi. Kuukautiset tulivat ajallaan, olivat täysin normaalit ja normikestoiset ja kuitenkin tein varalta raskaustestin 24 päivää unohduksesta. Negatiivista näytti. :) Eiköhän tähän tulokseen siis luoteta!
Vastedes aion kuitenkin rientoihin lähdössä varmistua, että otan pillerin vähän aiemmin, että ehtii tuo varoaika mennä umpeen, ettei näin pääse taas käymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760