tuontiauton kilometrit

Huijattukko???

Pystyykö jostain selvittämään saksan tuontiauton kilometrit? Suomesta autoliikkeestä ostettu auto ollut kuulema saksan volvolla vaihtoautona. auto V70

27

4365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksan rassi

      Myyvät merkkiliikkeet voivat laittaa sen piuhan päähän ja tsekata onko kilsat oikein. Luotettavuudesta en osaa sanoa.

      • Helppo juttu

        Varmemmin kuin suomiautosta. Katso saksalaisesta rekisteriotteesta, joka on suomalaista luotettavampi. Jos sitä ei ole esittää, on autoa todennäköisesti ruuvattu Suomessa.


    • Vaihtoautomyyjä

      "Suomesta autoliikkeestä ostettu auto ollut kuulema saksan volvolla vaihtoautona"

      Ihanko totta, mistä kuulit ?

    • va-päällikkö

      Jos ostat tuontiauton, niin mikään autoliike ei takaa kilometrien paikkansa pitävyyttä, koska kukaan ei voi niitä tietää. Tuontiauto siis pitää vain tarkistaa kunnolla ja ostaa se sen perusteella. Todennäköisesti sillä on ajettu 100-500tkm enemmän kuin mittariin on jätetty. Siksi meilläkään ei tuontiautoja enää oteta vaihdossa.

      • Turisti2006

        Missä voit tarkistaa Suomi-auton kilometrien paikaansa pitävyyden ?
        Saako Suomessa mitään rangaistusta jos vääretään kilometrilukeman ja myy auton eteenpäin ?
        Saksassa on rangaistus vähintään 6 kuukautta linnaa (sakoilla ei selviä )


      • kats.ins.
        Turisti2006 kirjoitti:

        Missä voit tarkistaa Suomi-auton kilometrien paikaansa pitävyyden ?
        Saako Suomessa mitään rangaistusta jos vääretään kilometrilukeman ja myy auton eteenpäin ?
        Saksassa on rangaistus vähintään 6 kuukautta linnaa (sakoilla ei selviä )

        Kun varmistaa ettei auto ole mikään mustalaisten ja jobbarien kiertopalkinto, niin katsastuslukemista selviää 99% varmuudella ajomäärä.


      • Fjddd
        kats.ins. kirjoitti:

        Kun varmistaa ettei auto ole mikään mustalaisten ja jobbarien kiertopalkinto, niin katsastuslukemista selviää 99% varmuudella ajomäärä.

        Katastuksista?? Ei kai kukaan itseään kunnioittava mittarinruuvaaja katsasta A-katsastuksessa. Ja jos puhutaan autoista, eikä lintoista, niin nehän ei ole käynyt kuin kerran tai max kaksi kertaa katsastuksessa.
        Tyypillinen mittariruuvaus tapahtuu ensimmäisellä omistajalla, joka huollattaa merkkiliikkeen ohi joka toisen huollon ja muuttaa lukeman mieleisekseen ennen merkkihuoltoja.


      • ccccff
        Fjddd kirjoitti:

        Katastuksista?? Ei kai kukaan itseään kunnioittava mittarinruuvaaja katsasta A-katsastuksessa. Ja jos puhutaan autoista, eikä lintoista, niin nehän ei ole käynyt kuin kerran tai max kaksi kertaa katsastuksessa.
        Tyypillinen mittariruuvaus tapahtuu ensimmäisellä omistajalla, joka huollattaa merkkiliikkeen ohi joka toisen huollon ja muuttaa lukeman mieleisekseen ennen merkkihuoltoja.

        Näin,ruuvaus tehdään uuteen autoon ensimmäisen 3-vuoden aikana.
        Takuuauto vaihdetaan sitten taas uuteen ja saadaan maximoitua vaihtohinta "vähän" ajettuna ja huollot laiminlyötynä.Auto ei ole käynyt vielä kertaakaan katsastuksessa ja mihinkään muualle ei ole jäänyt tietoja kuin liikkeen koneelle.


      • että...
        ccccff kirjoitti:

        Näin,ruuvaus tehdään uuteen autoon ensimmäisen 3-vuoden aikana.
        Takuuauto vaihdetaan sitten taas uuteen ja saadaan maximoitua vaihtohinta "vähän" ajettuna ja huollot laiminlyötynä.Auto ei ole käynyt vielä kertaakaan katsastuksessa ja mihinkään muualle ei ole jäänyt tietoja kuin liikkeen koneelle.

        Noin törkeästä petoksesta heilahtaa häkki ja liikkeessä oikeat kilometrit saadaan todettua. Muuten hieno tarina.


      • va-johtaja

        Paitsi että tällä hetkellä suurin käytettyjen autojen tuoja on juuri merkkiliikkeet, koska ovat todenneet että vaativille asiakkaille parhaat käytetyt saadaan saksasta. Mökkipoluilla raiskattua ruosteista suomilinttaa veivi-ikkunoilla ei enää kukaan halua kun parempaakin on tarjolla samaan rahaa tai halvemmalla. Merkkiliikkeiden ylläpitämä propaganda tuontiautoista on romahtanut omaan mahdottomuuteensa.

        Btw, reilusti yli puolet käytettynä tuoduista on vuosimallia 2005 tai uudempia. Suomilinttojen keski-ikä taitaa olla pitkästi yli 15 vuotta


      • ccccff
        että... kirjoitti:

        Noin törkeästä petoksesta heilahtaa häkki ja liikkeessä oikeat kilometrit saadaan todettua. Muuten hieno tarina.

        saadaanhan ne jos amatöörit asialla.Ihmisen tekemiä ne digitaaliset mittarit ja softat ovat.
        Suurimmasta osasta uusia autoja voidaan poistaa kilometrejä mittarista ja mitään jälkiä ei jää.
        Joitkin kalliimman luokan autoja on sellaisia, että auton tietojärjestelmä vie tietoa moneen eri paikkaan ja silloin jää kiinni ruuvauksesta mutta tavis uudet ovat toisenlaisia.


      • ccccff
        että... kirjoitti:

        Noin törkeästä petoksesta heilahtaa häkki ja liikkeessä oikeat kilometrit saadaan todettua. Muuten hieno tarina.

        Saksassa mittariruuvaus on oma ammattilalansa ja netistä löytyy tekijät esim: http://www.tachoeinstellung24.de/tachojustierung.php

        Laitteita myynnissä esim: http://www.tachoteam.de/tachojustiergeraete.php

        Tämän vuoksi vanhatkin tuontimersut ovat lähes aina alle 100 tkm ajettuja helmiä


        Tuolta saa tietoa miten tehdään myytävään autoon kunnon huijaus.


      • sljdsfs
        Turisti2006 kirjoitti:

        Missä voit tarkistaa Suomi-auton kilometrien paikaansa pitävyyden ?
        Saako Suomessa mitään rangaistusta jos vääretään kilometrilukeman ja myy auton eteenpäin ?
        Saksassa on rangaistus vähintään 6 kuukautta linnaa (sakoilla ei selviä )

        Omasta autosta saa nollata kilometrit vaikka joka päivä mutta jos myydessä autoa et kerro tästä syyllistyt petokseen.


      • KÄÄNNÖSTÄ
        ccccff kirjoitti:

        Saksassa mittariruuvaus on oma ammattilalansa ja netistä löytyy tekijät esim: http://www.tachoeinstellung24.de/tachojustierung.php

        Laitteita myynnissä esim: http://www.tachoteam.de/tachojustiergeraete.php

        Tämän vuoksi vanhatkin tuontimersut ovat lähes aina alle 100 tkm ajettuja helmiä


        Tuolta saa tietoa miten tehdään myytävään autoon kunnon huijaus.

        http://www.tachoeinstellung24.de/tachojustierung.php - LUE SIVUN LOPPUOSA!
        Rechtliches zur Tachojustierung
        Die Tachojustierungen dürfen wir aus gesetzlichen Gründen nur noch an gebrauchten oder neuen Tachometern, welche ursprünglich nicht in diesem Fahrzeug verbaut waren, auf den echten, also tatsächlichen Stand einstellen. Ausserdem ist eine Tacho-justierung erlaubt, wenn Sie sich für eine neue Felgengröße entscheiden.
        Die Tachojustierungen sind bei Leasing und Mietfahrzeugen verboten !

        Oikeudellista tachon muutokseen
        Tachon muutoksen voimme tehdä oikeudellisista syistä vain käytettyyn tai uuteen tachoon, joka ei ole ollut alkuperäisesti asennettu tähän ajoneuvoon, kilometrit asennetaan oikeiden mukaan, siis asennetaan todellinen ajokilometrimäärä. Tämän lisäksi on Tacho-muutos sallittua, kun päädytte uuteen vannekokoon.
        Tachomuutokset ovat leasing ja vuokra-autoille kiellettyjä !


    • tuoja...

      Saksassa ajetaan keskimäärin 50 tkm vuodessa.
      Jos auto on normaalikuntoisen näköinen verrattuna ikään, on esim. 10 vuotiaalla ajettu 500 tkm.
      Tähän on turha väittää vastaan.

      • nkkdkd

        Älä naurata!!! Saksassa ajetaan autoilla keskimäärin vähemmän kuin Suomessa, mistä helvetistä tempaisit 50 tkm??????

        Saksassa ei autoilla muutenkaan ajeta paljoa, johan ne ihmettelvät kun Suomessa pikkuautossa voi olla 200 tkm ja edelleen päivittäisessä ajossa.


      • 3000 km

        ajamme 3000 km vuodessa - normaalia perheautolle - nolla ei unohtunut


      • hehhehehe

        Suomiautouunohan uskoo kaiken propagandan mitä autopalatsin geelitukka keksii kaupitellessaan ruosteista suomilinttaa veivi-ikkunoilla. Onhan sillä kravatti ja kaikki


      • löytyy

        Keskimäärin Saksassa ajetaan tietysti paljon mutta ei pidä yleistää. Löysin itse helmen jolla oli ajettu vain 28tkm/v. Sain tarkistettua asian kaikista papereista sekä huoltopaikasta.


      • Tase8
        hehhehehe kirjoitti:

        Suomiautouunohan uskoo kaiken propagandan mitä autopalatsin geelitukka keksii kaupitellessaan ruosteista suomilinttaa veivi-ikkunoilla. Onhan sillä kravatti ja kaikki

        Kun tänä kesänä itse kiertelin Kölnissä Audin merkkiliikkeitä A6:sta etsien niin ainakin nillä autoilla oli ajettu n,25000km/vuosi.
        Löysin mieleisen vm 2007,siinä mittarissa on 69000km.
        Kaupat tuli ja olen tyytyväinen Audin omistaja.


      • Älä luota mihinkään
        löytyy kirjoitti:

        Keskimäärin Saksassa ajetaan tietysti paljon mutta ei pidä yleistää. Löysin itse helmen jolla oli ajettu vain 28tkm/v. Sain tarkistettua asian kaikista papereista sekä huoltopaikasta.

        paperit ja huoltotiedotkin voi nykyään halutessaan helposti väärentää.Tämähän on arvoautojen kohdalla maailmalla yleistäkin ja laajentunut myös noihin vanhoihin neliovisiin ex-taxi ym Mersuihin,Bemareihin ja Audeihin ym.Saa helpommin myytyä ja hyvään hintaankin=)Jokainen tietysti löytää sen vähänajetun ja unelmiensa haaveen,jossa taustatiedot varmistettu ja ok=)Näinhän se on suunniteltukin!!Toki voi löytyäkkin,vaan harvinaista kuin korvasienet kotipihassa...Itse olen ihan Suomessakin nähnyt ja leimojakin lyönyt ,tyhjään huoltokirjaan joka täytettiin ajopeliin sopivaksi...=)Ja tyhjiä kirjoja jäi vielä monta odottamaan sopivaa uhria ja autoa!Että se siitä luotettavuudesta ja kuka takaa että ne "vaihdetut" nokkahihnat,huoltotyöt tai vaikka ruostesuojaukset/tarkistukset on tehty ja miten...?Näistähän esimerkkejä vasta löytyykin.


      • myyjä kuin auto
        Älä luota mihinkään kirjoitti:

        paperit ja huoltotiedotkin voi nykyään halutessaan helposti väärentää.Tämähän on arvoautojen kohdalla maailmalla yleistäkin ja laajentunut myös noihin vanhoihin neliovisiin ex-taxi ym Mersuihin,Bemareihin ja Audeihin ym.Saa helpommin myytyä ja hyvään hintaankin=)Jokainen tietysti löytää sen vähänajetun ja unelmiensa haaveen,jossa taustatiedot varmistettu ja ok=)Näinhän se on suunniteltukin!!Toki voi löytyäkkin,vaan harvinaista kuin korvasienet kotipihassa...Itse olen ihan Suomessakin nähnyt ja leimojakin lyönyt ,tyhjään huoltokirjaan joka täytettiin ajopeliin sopivaksi...=)Ja tyhjiä kirjoja jäi vielä monta odottamaan sopivaa uhria ja autoa!Että se siitä luotettavuudesta ja kuka takaa että ne "vaihdetut" nokkahihnat,huoltotyöt tai vaikka ruostesuojaukset/tarkistukset on tehty ja miten...?Näistähän esimerkkejä vasta löytyykin.

        Kannattaa katsoa ensi myyjä ja sitten auto - pätee kaikkiin maihin. Myyjästä tietää onko auto luotettava (annettujen tietojen mukainen) vai ei. Kiireinen myyjä, joka ei ehdi jutella ostajan kanssa tai ei osaa sanoa viimeistä huoltoa koska ei muista kaikkien satojen pihassa seisovien autojen tietoja - kannattaa ohittaa. Netistä etsittäessä kannattaa myös vilkaista autoliikkeen omat sivut, jos on 5 autoa myynnissä ja kaikki alle 5000 EUR - paitsi löytämäsi (jos et itse etsi aivan halpaa ratkaisua) - näpit irti. Suomalaisten luulisi myös tuntevan itäeutooppalaiset nimet, jos vilkaiset Impressum. Turkkilaisetkin nimet poikkeavat saksalaisista, joskin turkkilaiset kiinteässä autoliikkeessä myyvät usein hyviä autoja.


      • frankfurter
        löytyy kirjoitti:

        Keskimäärin Saksassa ajetaan tietysti paljon mutta ei pidä yleistää. Löysin itse helmen jolla oli ajettu vain 28tkm/v. Sain tarkistettua asian kaikista papereista sekä huoltopaikasta.

        Miten suomalaisilla voi olla käsitys, että Saksassa ajetaan paljon? HALOO! Täällä Suomessa ne välitmatkat ovat pitkät, ajellaan Lapissa, käydään mökillä ja sukulaisissa yhtenään. Saksassa kaikki on lähellä, sukulaiset ja työpaikat eikä rundata jossain skutsissa joka viikonloppu. Sitä paitsi siellä on liikennevaloja ja ruuhkia ym. ettei siellä perhana edes ehdi normaali perheeellinen ajaa 50 000 kilometriä vuodessa! Suomalaisilla on jokin ihme fiksaatio, ettei niillä on niitä autobahneja, niin kelaa niitä siellä edes takas ihan huvikseen. Paskat. Jos ostat paljon ajetun auton, se on ollut taksi, autovuokraamon kärry tms. leasing. Ja siellä avoimesti kerrotaan eikä vedätetä nin paljon kuin Suomessa, jossa jätetään kertomatta kaikki mitä voidaan.


      • huuhaaheikki
        frankfurter kirjoitti:

        Miten suomalaisilla voi olla käsitys, että Saksassa ajetaan paljon? HALOO! Täällä Suomessa ne välitmatkat ovat pitkät, ajellaan Lapissa, käydään mökillä ja sukulaisissa yhtenään. Saksassa kaikki on lähellä, sukulaiset ja työpaikat eikä rundata jossain skutsissa joka viikonloppu. Sitä paitsi siellä on liikennevaloja ja ruuhkia ym. ettei siellä perhana edes ehdi normaali perheeellinen ajaa 50 000 kilometriä vuodessa! Suomalaisilla on jokin ihme fiksaatio, ettei niillä on niitä autobahneja, niin kelaa niitä siellä edes takas ihan huvikseen. Paskat. Jos ostat paljon ajetun auton, se on ollut taksi, autovuokraamon kärry tms. leasing. Ja siellä avoimesti kerrotaan eikä vedätetä nin paljon kuin Suomessa, jossa jätetään kertomatta kaikki mitä voidaan.

        Miten taas suomalaisilla on käsitys, että vain suomessa ajetaan pitkiä välimatkoja? Helsingistä "lappiin" ei ole kuin reilu 600-800 kilometriä riippuen ajaako ylläkselle vai pelkästään hauholle. Ja ei kai sitä joka autolla ja joka perheessä ajeta lappiin lomille tai sukulaisiin. Ainakin mun suku ja keveripiiri ajaa todella harvoin kehä kolmosen ulkopuolelle. Ja jos Riihimäelle ajaa niin ollaan jo todella böndellä ja lapissa. Ja riksuun nyt kuitenkaan ei ole mennentullen esim Keimolan Nesteeltä ku alle sata.

        Kai vittu siellä Hampurissakin kilometrejä tulee siinä missä maallakin. Oletetaan joku Juupajokelainen perhe, joka asuu Juupajoen asumalähiössä, josta kylille on matkaa 1,5 kilometriä. Vaikka ajelisi joka kahvitunnilla kotiinsa hörppäämään kupposet kuumaa niin silti työmatka Hampurissa saattaa kehäteineen olla kymmeniä kilometrejä pitkä. Esim yksin kehä kolmonen on montakymmentä kilometriä pitkä.

        Sitäpaitsi kilometri on saksassa yhtä pitkä kuin suomessa, että ihmettelen aina sitä määkimistä, että suomessa on pitkät välimatkat. Vitut ole. Oulusta helsinkiin ole kuin kuutisensataa, mutta joku välkky vois esim googlettaa paljonko on pietarista vladivostokiin.


      • ei uunotettava
        frankfurter kirjoitti:

        Miten suomalaisilla voi olla käsitys, että Saksassa ajetaan paljon? HALOO! Täällä Suomessa ne välitmatkat ovat pitkät, ajellaan Lapissa, käydään mökillä ja sukulaisissa yhtenään. Saksassa kaikki on lähellä, sukulaiset ja työpaikat eikä rundata jossain skutsissa joka viikonloppu. Sitä paitsi siellä on liikennevaloja ja ruuhkia ym. ettei siellä perhana edes ehdi normaali perheeellinen ajaa 50 000 kilometriä vuodessa! Suomalaisilla on jokin ihme fiksaatio, ettei niillä on niitä autobahneja, niin kelaa niitä siellä edes takas ihan huvikseen. Paskat. Jos ostat paljon ajetun auton, se on ollut taksi, autovuokraamon kärry tms. leasing. Ja siellä avoimesti kerrotaan eikä vedätetä nin paljon kuin Suomessa, jossa jätetään kertomatta kaikki mitä voidaan.

        Kyllähän Saksa on niin paljon isompi maa meidän pieneen Suomeen verrattuna, että ihmettelisin, jos siellä oikeasti ajetaan vähemmän. Istuin jokin aika sitten transporterin bussissa matkan Dysseldorfista Neunkircheniin ja takaisin, ja lujaa mentiin! Mittarissa oli lähes koko ajan vauhtia 160 km/h, ja henkilöautoja sujahteli ohi vasemmalta puolelta huomattavasti kovempaa. Oikeanpuoleisilla kaistoilla ei sitten paljon muuta näkynytkään kuin rekkoja ja asuntoautoja, että sitä hyväkuntoista ja vähän ajettua (vai oliko se vähäkuntoinen ja hyvin ajettu?) autoa on käytetty ihan eri tavalla kuin täällä...


      • Anonyymi
        Tase8 kirjoitti:

        Kun tänä kesänä itse kiertelin Kölnissä Audin merkkiliikkeitä A6:sta etsien niin ainakin nillä autoilla oli ajettu n,25000km/vuosi.
        Löysin mieleisen vm 2007,siinä mittarissa on 69000km.
        Kaupat tuli ja olen tyytyväinen Audin omistaja.

        En ikinä audia osta ainakin jos ketjujakopää.Ketju katkee viimeistään km 170th autokorjaamon omistajalla 2 a 6ta kummastakin poikki,remont arvio 7200e per auto


    • tyhmin kansa

      Miksi nyt vasta kiinnostut kilometreistä kun olet jo tehnyt kaupat?
      Tuontiautoihin tosin liittyy sellainen pienen pieni riski, että mittaria EI ole ruuvattu, siis pienenpieni.
      Ei kukaan kauppias tuo kallista tuontiautoa, koska niistä ei juuri voittoa kerry.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9616
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2817
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      160
      2574
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1623
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1484
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1429
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe