Miten käsiin lihaksia näkyviin ?

mitenkäs.

Oon 14v poika ja haluaisin käsiin lihaksia 'näkyviin'. Olisko jotain vinkkejä? Kädet on aika tikut, tai ns. kukkakepit.... t-paidatkaan ei istu hyvin

62

8556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 66-v

      Jospa panostaisit ensin liikkuvuuteen, kehon hallintaan, nopeuteen, kimmoisuuteen, aerobiseen kuntoon ja voimakestävyyteen!

      Tosin kysymyksestäsi ei ilmene missä tasossa nuo ominaisuudet ovat.

      • aloittaja.

        Lenkkeilen usein, usein juosten ja sitten ihan nopeasti kävelen. olen aika notkea, yms.
        Teen lihaskuntoliikkeitä melkein joka päivä, mutten liikaa. Ihan hyvässä kunnossa olen.


      • alkuun,.,,
        aloittaja. kirjoitti:

        Lenkkeilen usein, usein juosten ja sitten ihan nopeasti kävelen. olen aika notkea, yms.
        Teen lihaskuntoliikkeitä melkein joka päivä, mutten liikaa. Ihan hyvässä kunnossa olen.

        - Oikea ravinto ( monta ateriaa päivässä, koostuen mm. hedelmät, kana, kala, raejuusto, rahka, maitotuotteet, liha)
        -Ja koska pelkällä ravinnolla ei kehity lihakset niin sitten treeni: aloita kolmella kuntosalitreenillä viikossa (kysy ohjaajia/työntekijöitä opastamaan tai suunnittelemaantreeni ohjelma)
        -Treenin jälkeen suositellaan palautusjuomaa ( proteiinia ja hiilihydraattia) EI VÄLTTÄMÄTÖN!
        -Perussääntönä pidettäköön että ilman kehon massan nousua kädetkään ei kasva ( ei siis tule lihaksia)
        -Ja mainittakoon vielä että pelkkä runsas massa ei tee käsistä näyttäviä ( suht alhainen rasvaprosentti siis tärkeä erottuvuuden kannalta)
        -Loppuun vielä mainittakkon että olet vasta 14-vuotias, joten kiire ei ole ( Enkä suosittelisi vielä kovia treenejä painojen kanssa, mutta jos olet näin päättänyt, niin peace)
        -Sitten vielä fakta jonka moni unohtaa/ei tiedä/ ei välitä, niin hauis on vain 1/3 käden paksuudesta. Ojentajille siis treeniä ainakin yhtä paljon

        Jatkakaaa..


      • Jollero123
        alkuun,.,, kirjoitti:

        - Oikea ravinto ( monta ateriaa päivässä, koostuen mm. hedelmät, kana, kala, raejuusto, rahka, maitotuotteet, liha)
        -Ja koska pelkällä ravinnolla ei kehity lihakset niin sitten treeni: aloita kolmella kuntosalitreenillä viikossa (kysy ohjaajia/työntekijöitä opastamaan tai suunnittelemaantreeni ohjelma)
        -Treenin jälkeen suositellaan palautusjuomaa ( proteiinia ja hiilihydraattia) EI VÄLTTÄMÄTÖN!
        -Perussääntönä pidettäköön että ilman kehon massan nousua kädetkään ei kasva ( ei siis tule lihaksia)
        -Ja mainittakoon vielä että pelkkä runsas massa ei tee käsistä näyttäviä ( suht alhainen rasvaprosentti siis tärkeä erottuvuuden kannalta)
        -Loppuun vielä mainittakkon että olet vasta 14-vuotias, joten kiire ei ole ( Enkä suosittelisi vielä kovia treenejä painojen kanssa, mutta jos olet näin päättänyt, niin peace)
        -Sitten vielä fakta jonka moni unohtaa/ei tiedä/ ei välitä, niin hauis on vain 1/3 käden paksuudesta. Ojentajille siis treeniä ainakin yhtä paljon

        Jatkakaaa..

        Olen 14 ja olen jo muutaman viikon tuossa kotosetillä treenaillut mutta pienillä painoilla alkuun (15kg penkistä 10*5 ja samalla hauiksia seisaaltaan 5*10) joten olis vähä informaation tarpeessa ja kiinnostais tietää et kuinka nopeesti saa tuloksia tuollaisilla pikkupainoilla?


      • Pena-Erkki

        Aika hyvä ja useimpiin tilanteisiin sopiva vastaus löytyy Rantakunnon ABC -nettikirjasesta.

        http://rantakuntoon.fi/index.php/1-johdanto

        Tiivistän olennaisimman tähän, mutta kannattaa pumpata koko opus, koska se ei ole järjettömän pitkä.

        -------------------

        Lihas tarvitsee kasvaakseen riittävästi treeniä, riittävästi ravintoa ja riittävästi lepoa. Lihaksen kasvuprosessi lähtee liikkeelle riittävän rasituksen seurauksena. Kun lihasta rasitetaan rankasti, se pyrkii valmistautumaan seuraavaan koitokseen vahvistumalla.

        [ - - ]

        Uuden rakentamiseen tarvitaan kuitenkin sopivia rakennusaineita, sillä ei tiilitaloakaan voida rakentaa ilman laastia ja tiiliä. Rakennusaineita tarvitaan erityisesti lihassolujen rakenteiden vahvistamiseen, joka näkyy mm. lihasten kasvuna.

        Lihas tarvitsee myös paljon lepoa voidakseen uusiutua. Toistuvasti lihasta rasitettaessa lihas tarvitsee noin 48 tuntia lepoa rasitusten välillä. Hormoonien käyttäjien lihakset ovat sitten tietysti asia erikseen.

        Lihaksen kasvu tapahtuu nimen omaan levon aikana ja lihaksen rasittaminen tauoitta häiritsee lihaksen kehitystä. On kiistaton tosiasia, että lihaksen kasvu on tehokkainta, kun ihminen nukkuu. Joidenkin tutkimusten mukaan lihas kasvaa vain ihmisen nukkuessa.

        [ - - ]

        Lihaksen kasvun kannalta välttämätöntä on vaihtelu. Lihas tottuu kaikkeen. Kun se on riittävän tottunut tietynlaiseen harjoitteluun, ei se enää kärsi riittävästi alkaakseen varautua tuleviin yhtä koviin tai kovempiin koitoksiin. Näin ollen jatkuvan lihaskasvun salaisuus ei olekaan täydellisen treeniohjelman löytäminen, vaan useiden hyvien ohjelmien vaihteleminen.

        Jotta lihas voi kasvaa, tarvitaan niitä jo mainittuja rakennuspalikoita. Vastoin yleistä luuloa, lihas ei koostu pelkästä proteiinista. Näin ollen elimistön pumppaaminen täyteen pelkkää proteiinia ei toimi. Kuitenkin se on usein juuri proteiini, mitä ihminen saa liian vähän.


      • jleijamaa
        Pena-Erkki kirjoitti:

        Aika hyvä ja useimpiin tilanteisiin sopiva vastaus löytyy Rantakunnon ABC -nettikirjasesta.

        http://rantakuntoon.fi/index.php/1-johdanto

        Tiivistän olennaisimman tähän, mutta kannattaa pumpata koko opus, koska se ei ole järjettömän pitkä.

        -------------------

        Lihas tarvitsee kasvaakseen riittävästi treeniä, riittävästi ravintoa ja riittävästi lepoa. Lihaksen kasvuprosessi lähtee liikkeelle riittävän rasituksen seurauksena. Kun lihasta rasitetaan rankasti, se pyrkii valmistautumaan seuraavaan koitokseen vahvistumalla.

        [ - - ]

        Uuden rakentamiseen tarvitaan kuitenkin sopivia rakennusaineita, sillä ei tiilitaloakaan voida rakentaa ilman laastia ja tiiliä. Rakennusaineita tarvitaan erityisesti lihassolujen rakenteiden vahvistamiseen, joka näkyy mm. lihasten kasvuna.

        Lihas tarvitsee myös paljon lepoa voidakseen uusiutua. Toistuvasti lihasta rasitettaessa lihas tarvitsee noin 48 tuntia lepoa rasitusten välillä. Hormoonien käyttäjien lihakset ovat sitten tietysti asia erikseen.

        Lihaksen kasvu tapahtuu nimen omaan levon aikana ja lihaksen rasittaminen tauoitta häiritsee lihaksen kehitystä. On kiistaton tosiasia, että lihaksen kasvu on tehokkainta, kun ihminen nukkuu. Joidenkin tutkimusten mukaan lihas kasvaa vain ihmisen nukkuessa.

        [ - - ]

        Lihaksen kasvun kannalta välttämätöntä on vaihtelu. Lihas tottuu kaikkeen. Kun se on riittävän tottunut tietynlaiseen harjoitteluun, ei se enää kärsi riittävästi alkaakseen varautua tuleviin yhtä koviin tai kovempiin koitoksiin. Näin ollen jatkuvan lihaskasvun salaisuus ei olekaan täydellisen treeniohjelman löytäminen, vaan useiden hyvien ohjelmien vaihteleminen.

        Jotta lihas voi kasvaa, tarvitaan niitä jo mainittuja rakennuspalikoita. Vastoin yleistä luuloa, lihas ei koostu pelkästä proteiinista. Näin ollen elimistön pumppaaminen täyteen pelkkää proteiinia ei toimi. Kuitenkin se on usein juuri proteiini, mitä ihminen saa liian vähän.

        Lihaksen saamiseen tarttee kova tai ainakin 2 kertaa viikossa sali treeni ja tarkka ruoka valio ja liikuntaa (juoksemista/kävelyä) ja venyttelyä (mut ei pakollinen) ei makeisia juuri ollenkaan eikä sokeri pitoista ruokaa paljon kasviksia ja salaattia jos meinaa syödä ruis leivän tai vaalean leivän niin riittää pelkkä voi ei mitään rasvasta esim : Metukkaa


      • ghldldlut

        vitusti sarjoja aina kun haluaa salille niin kyllä näkyy. ja ton ikäsethän haluaa salille vaikka koulun ruokatauolla koulun salille. treeniä treeniä ja protskua mut ei liikaa energiaa siinä tulee läskiä. ei se muuta vaadi.


    • fdsjlfdhsip

      Ite oon samanikääne ja samaa ressannu muttaku rupeet kattomaan kaupungilla ja muualla tätä sun ikäluokkaa nii harvoilla on mitenkää jytkyt käsivarret. Ite teen todella kevyillä painoilla 4kertaa viikossa penkkiä ja hauiskääntöä sitten 6km lenkki aina 5 viikossa ja jos hauista haluat niin käsipainoilla noin 6kilolla sellaisia 12 toistoja kuus kertaa muutaman kuukauden ajan ja syöt hyvin ja keräät massaa.

      • Pate.Man

        Ei pahalla mutta epäilen kovin ettet kovin hyvin kykene neuvomaan saman ikäistä kaveria, kun itselläsikään ei tunnu oikein olevan hajua koko hommasta. Kyllähän nyt suurin osa 14-vuotiaista jannuista voi käydä suht huoleti salilla ilman että tarvitsisi koko ajan olla varuillaan sen suhteen että pituuskasvu päättyisi kuin seinään. Hormoonitoiminnan kyllä tarvitsisi minun mielestäni olla kyllä aikuisen miehen tasolla, jos huomattavia tuloksia haluaa saada aikaan. En tiedä tarkalleen missä vaiheessa 14-vuotiaan kehitys on tuon suhteen keskimäärin, mutta erään löytämäni lähteen perusteella testot olisivat keskiverrolla tuon ikäisellä jotain


      • obmijoy
        Pate.Man kirjoitti:

        Ei pahalla mutta epäilen kovin ettet kovin hyvin kykene neuvomaan saman ikäistä kaveria, kun itselläsikään ei tunnu oikein olevan hajua koko hommasta. Kyllähän nyt suurin osa 14-vuotiaista jannuista voi käydä suht huoleti salilla ilman että tarvitsisi koko ajan olla varuillaan sen suhteen että pituuskasvu päättyisi kuin seinään. Hormoonitoiminnan kyllä tarvitsisi minun mielestäni olla kyllä aikuisen miehen tasolla, jos huomattavia tuloksia haluaa saada aikaan. En tiedä tarkalleen missä vaiheessa 14-vuotiaan kehitys on tuon suhteen keskimäärin, mutta erään löytämäni lähteen perusteella testot olisivat keskiverrolla tuon ikäisellä jotain

        Nuoren lihastreeni
        obmijoy » elo 2, 2010, 22.26

        Weider
        3-4kk 3jakoinen ma ke pe
        viewtopic.php?f=35&t=13719&start=90#p518775

        weider
        2-4kk 2jakoinen ma ti to pe
        viewtopic.php?f=35&t=13719&start=150#p530052

        kailajärven kuntopiiri 1-3kk


      • obmijoy
        obmijoy kirjoitti:

        Nuoren lihastreeni
        obmijoy » elo 2, 2010, 22.26

        Weider
        3-4kk 3jakoinen ma ke pe
        viewtopic.php?f=35&t=13719&start=90#p518775

        weider
        2-4kk 2jakoinen ma ti to pe
        viewtopic.php?f=35&t=13719&start=150#p530052

        kailajärven kuntopiiri 1-3kk

        mahanpururata
        nuoren lihasharjoittelu
        sivut 5-7


      • obmojoy
        obmijoy kirjoitti:

        mahanpururata
        nuoren lihasharjoittelu
        sivut 5-7

        kyvytön ei löydä


      • 3-4 sarjaa per liike
        obmojoy kirjoitti:

        kyvytön ei löydä

        1.kapea penkki tai dippi
        2.levytanko/mutkatanko hauis

        3-4:Super sarjana ojentaja ja hauisliike

        1 ja 2 liikkeet 'isoilla' romuilla,3 ja 4 pienillä pumpaten ravitsevaa verta lihaksille.
        Jos ravinto kohillaa,ei käsillä ole muuta mahdollisuussa kuin kasvaa!


      • isova
        3-4 sarjaa per liike kirjoitti:

        1.kapea penkki tai dippi
        2.levytanko/mutkatanko hauis

        3-4:Super sarjana ojentaja ja hauisliike

        1 ja 2 liikkeet 'isoilla' romuilla,3 ja 4 pienillä pumpaten ravitsevaa verta lihaksille.
        Jos ravinto kohillaa,ei käsillä ole muuta mahdollisuussa kuin kasvaa!

        Pelkkien käsien treenaaminen ei käynnistä kunnolla lihaskasvua niissäkään. Koko keho ontreenattava perusliikkeillä niin alkaa lihasmassaa kertyä koko kehoon. Ja se ruoan määrä ja laatu on tärkeintä, syö kunnolla ei mikkihiirityyliin.


      • dddddddd23r2
        3-4 sarjaa per liike kirjoitti:

        1.kapea penkki tai dippi
        2.levytanko/mutkatanko hauis

        3-4:Super sarjana ojentaja ja hauisliike

        1 ja 2 liikkeet 'isoilla' romuilla,3 ja 4 pienillä pumpaten ravitsevaa verta lihaksille.
        Jos ravinto kohillaa,ei käsillä ole muuta mahdollisuussa kuin kasvaa!

        Paras tapa kasvattaa noita lihaksia on ihan ekaks lukee kyseistä aiheesta sitten kandee lähteä salille niitä käsiä heiluttelemaan kun on tietoa :)


    • aloittaja. ///

      oon nyt heinäkuun alusta asti tehny lähes tulkoon joka päivä 3-4 kg kevyillä käsipainoilla liikkeitä. sitten myös punnerruksia ja sellasta. teen aina aika vähän kerralla mutta useasti päivässä (max ehkä 3-4) ja oon huomannu että tulosta on tullut! noinkin kevyillä painoilla mutta eihän sitä heti kannata alottaa riuhtomalla suurilla painoilla. kuntosalille täällä pääse vasta 15 vuotiaana...

      • Anonyymi

        Ei kevyillä painoilla mikään kasva muuten vois heilutella käsiä ihan muuten vaan ja lihas kasvais ihan sama kun kuuleen teineiltä ettei jalkoja tarvi treenata ollenkaan kun kävelee paljon ei hyvää päivää.


    • Ei Bulkki

      "Miten käsiin lihaksia näkyviin ?
      Oon 14v poika ja haluaisin käsiin lihaksia 'näkyviin'. Olisko jotain vinkkejä? Kädet on aika tikut, tai ns. kukkakepit.... t-paidatkaan ei istu hyvin."

      Tuo "Kädet on aika tikut/kukkakepit" kertoo ongelman melko hyvin. Eli ongelmasi on se että syöt liian vähän. Tähän ei auta mitään se että nostelet painoja tai muuten kuntoilet, vaan niiden lisäksi sinun pitää ehdottomasti alkaa syödä runsaasti enemmän. Ei mitään roskaruokaa, vaan terveellistä perusruokaa, mutta niin että keholla on mahdollisuus lihaskasvuun. Hoikka riuku ei voi saada isoja lihaksia, se on fakta. Isot lihakset jo omaava voi vähentää massaansa dieetillä, nin että varsi näyttää hoikalta ja lihakset ovat edelleen melko suuria, toisn lihasmassaa menetetään tässä jo huomattavasti. Sen sijaan lihasmassa ei kasva merkittävästi tai huomattavasti siten että pidetään keho hoikassa kunnossa, ja kuvitellaan vain tiettyjen lihasten kasvavan, esim. juuri hauisten. Ravinnolla kehon lihasmassa alkaa kasvaa, kun kaikkia rakennusaineita on tarpeeksi mukana ja samalla harjoitellaan säännöllisesti ja nousujohteisesti sekä intensiivisesti. Osa tästä massan noususta on pakosta muuta kuin lihasmassaa, mutta mikään sikaniskabulkkaaja ei tarvitse olla kun ravinnon laatuun kiinnittää huomiota. Tätä todistaa se että itse syön 6 ateriaa päivässä 3 tunnin välein ja vielä palkkarin, mutta samalla rasvaprosentti on 10%:n paikkeilla peruskaudella. Kehoni massa on siis pääosin lihasta ja nestettä, ei rasvakudosta. En ole kenenkään laiheliinin nähnyt kehittäneen lihasmassaa huomattavasti, mikäli ruuan määrää ja laatua ei ole lisätty huomattavasti kuntoilun lisänä.

    • tonnemenijatuli

      ite vedän päivässä jotain 10-30min sellasia 30-36kilosia mut niitäky muistat tehä joka päivä nii kyllä eron huomaa kuukaudessa.

    • tämmönenohjetäältä

      Jos haluat näkyvät tee painoilla joilla jaksat juuri ja juuri 50x5, jos haluat voimaa tee painoilla joilla juuri ja juuri jaksat 12x4. Muista myös oikea ruokavalio ja se että kehitys ei tapahdu viikoissa, vaan kuukausissa!:) Proteiini pitosta ruokaa ja mahdollisimman monipuolisesti syöt. Puuro ennen salia on loistava vaihtoehto! Sisältää energiaa, Rasvaprosentti pieni.

      • ei toimi

        P a s k a ohje tämä.


      • fsf WFWe

        tämmönenohjetäältä paska tietoooo vitun urpo


    • ES(ari) Jonne

      ES on vastauksesi! Se suorastaan PAKOTTAA lihaksesi esille!

    • painonostaja

      itse olen 14v ja minun käsivarsi paksuus on 35cm .

      • juuuuuuuuuu mooooooo

        lol 41 cm ikä 15


      • LOL vaan sullekin
        juuuuuuuuuu mooooooo kirjoitti:

        lol 41 cm ikä 15

        Läskiä ei voi jännittää.


      • Anonyymi

        Itse olen ihan ok kunnossa oleva 13v ja käsivarsi paksuus on noin 30cm itseni pitäisi hauislihaksia treenata kun taas jalat on jo hyvässä kunnossa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ihan ok kunnossa oleva 13v ja käsivarsi paksuus on noin 30cm itseni pitäisi hauislihaksia treenata kun taas jalat on jo hyvässä kunnossa

        Millä perusteella jalat on hyvät


    • vanha konkari

      pakkotoisto.com

      • 13Kohta14v

        Mää oon 13 v tyttö ja tää autto mua kasvattaan isommat lihakset. Ei nyt mitään kerrostalon kokosii, mutta isommat ku ennen. Eli: 1. Söin vähemmän hiilareita ja korvasin ne proteineilla (auttaa myös laihtumaan jos jtn kiinnostaa ;) ) 2. Nostin 3 kilon punteilla 50, 30 sekunnin tauko, taas 50 ja 30 sekunnin tauko. Jatkoin tätä noin 4-8 kertaa. (Tää toteutus vielä paremmin 4 tai 5 kg punteilla, jos vaan jaksamista löytyy!) Jos 50 nosto tuntuu isolta. Voi koittaa myös 15, mutta sillon kattii toistoja olla vähän enemmän!


      • aitoBlueteam

        kävin itsekkin tuolla sivustolla ja opin laittamaan hiusvahaa sekä ottamaan loistavia valokuvia aifounilla


    • Habahaba57

      oon 12v ja 34cm :D ja muuten mun voima ei näy lihaksissa mut nostan kevyet 60kg
      15 kertaa

    • noin vain

      Jatka samaan tapaan. Ei se sen monimutkaisempaa ole.

    • jannujoensuusta

      oon 16 v painan 79kg penkkaan 100kg onko se hyvä tulos?

      • kakkaa pyllyssä

        ei ole


    • Bodaajatvoittaakaikk

      Olen itse vasta 13-vuotias ja nostan eniten meidän koulusta , nousee 65kg. kukaan ei ole vieläkään uskaltanut tulla sanomaa mitää , kerran yksi 9-luokalaine tuli siihe mun eteen ja rupes jtn aukoo päätä , heitin sen siihe koulun seinää ja nostin rinnuksista , kyllä jätkä lähti aika lujaa karkuu :D kaverit kyselee multa vinkkei ja tytöt on sillee: vittu sul on paljo lihasta ,



      Käyn itse 5kertaa viikossa salilla harjoittelemassa kavereiden kanssa , teen kotona omia treenei . kun on kotonaki oma painonnostopenkki , 250vatsaa peräkkäin , sit perään 50 punnerrusta ja 25 leukaa , sit hauista 35kg x 15

      • 456456

        dafuq?


      • Pullamössöboy
        456456 kirjoitti:

        dafuq?

        Olen 14v bodari ja nostan penkiltä 90kg.Miten saan 100kg rikki?


      • dafuq?
        Pullamössöboy kirjoitti:

        Olen 14v bodari ja nostan penkiltä 90kg.Miten saan 100kg rikki?

        Rikkomiseen suosittelen kulmahiomakonetta ja lekaa.


      • Kock627

        Vittu sä nostat vähä jos kerra koulun parad oot nii kui heikkoi teidä koulus on mä oon 14 ja nostan 75kg enkä eesoo lähelkää koulun parast


    • Konu

      Olen 15v ja jos haluatte isot lihakset vaan siks et haluatte hakata jonkun ei ei ei eikä kannata treenata senkään takia että haluatte että joku tyttö ihastuis ei kannata tai en ite suosittele joten treenaan ite vaan siksi että haluan pitää kunnostani huolta ja tosiaan terveellinen ruoka valio on hyväks eikä karkkia,suklaata tai juuri mitään sokerista ja ei kannata alottaa vielä ton ikäsenä tai se on teidän valinta ja jos haluatte saada jonkun hakattua nin suosittelen kamppailu lajeja esim Judo tai karate joten hyviä treenei ja tota jos haluatte jonkun tytön ihastumaan ei ole lihaksista kiinni :)

    • ES Jonne

      ES on vastauksesi! Se suorastaan PAKOTTAA lihaksesi esille!

    • TreeniäJaMotivaatioo

      Unohda puntit. Tee kehonpainoharjoittelua, paljon tehokkaampaa. Tai jos haluat puntteja nostella, niin ota myöhemmin mukaan, kun vanhenet.

      Tässä video, miten ruipelo läskistä vuodessa atleettinen rautanen sälli.
      https://www.youtube.com/watch?v=cTQOI6Nz8mk

      Kuvittele miltä jätkä näyttää 2 vuoden kuluttua, kun jatkaa progressiivisesti.

      Tässä vähän kauemmin treenannut, Frank Medrano, äijä on terästä.
      https://www.youtube.com/watch?v=-oHdWZZIFHM

      • TreeniäJaMotivaatioo

      • VitamiiniS
        TreeniäJaMotivaatioo kirjoitti:

        Kuvitteleeko joku että kehonpainoharjoittelu ei kasvata lihaksia?
        https://www.youtube.com/watch?v=X_JgdH0a8x0

        Kehonpainoharjoittelu on paljon tehokkaampaa, vaikeampaa ja raskaampaa, kun punttien heiluttelu.

        Uskotko ihan oikeasti, että videon tyypit ovat lihaksensa pelkällä kehonpainoharjoittelulla hommanneet?


    • pieninostaja

      koulussahan on kivaa miksi haluaisi ponnistella
      kukaan ei nostellu enää teininä
      olivat kauheata urheilijaa

    • mentulabullmentula

      Mä oon 5wee paksuus 100cm nousee 300kg

      • Anonyymi

        Itte olen 13vee ja nousee täyspitkä rekka ja käsivarren ympäryys on 1km


    • Botari83

      Aloittaja on vielä siinä iässä että käsien lihasten erottuvuudesta ei kannata olla huolissaan vuosiin kun kasvaa ja kehittyy vielä! Treenaa silloin tällöin kevyesti salilla ja harrasta tarpeeksi aerobista liikuntaa. Keskity kehonkoostumukseen vasta myöhemmällä iällä!

    • kovakuntoinen

      hyvä kunto on nuorella tuloillaan kun vanhalla menoillaan
      arvaas kuin moni aikuinen vetää läpi sen jumppatunnin

    • warriorinjälkeläinen

      Jos haluat vahvan ja näyttävän ylävartalon, tee leukoja, vahvistaa käsiä ja selkää ym. Jos haluat jalkoihin voimaa, niin tee kyyky liikkeitä eri variaatioin omalla painolla.

      • homothirtettävä

        Omalla painolla? Eli paskalla käydessä jalatkin treenaantuu?

        Vitun idiootti.


    • Piharölli

      Kuten aiemmin jo mainittiinkin monipuolinen ruokavalio on tärkeää. Paljon suklaata ja karkkia poskeen niin kyllä puntti nousee!

    • dieetti.treeni

      Edellä on jo mainittu tärkeitä juttuja, mutta korostaisin, että käsien lihasten erottuvuus on helpoin saavuttaa pitämällä rasvaprosentti alle 10:ssä. Se vaatii juurikin ruokavalion rassaamista poikkeuksetta. Useilla kuntoilijoilla rasvaprosentti on korkea liiallisen sokerin, sekä muidenkin hiilihydraattien liikasaannin takia. Myös liiallinen rasvankäyttö kyllä nostaa kehon prosentteja. Pizza on hyvää ja toimii ehkä aerobisten pitkäkestoisten suoritusten energiatankkauksessa, mutta ei sovi lainkaan niille, jotka panostaa lihasten erottuvuuteen.

      Käsivarsien lihaksia pitää myös luonnollisesti treenata kovaa ja monipuolisesti, jotta muotoja ja kokoa tulisi. Pelkkä hauiskääntö tangolla ei riitä vaan myös hauiksen eri osia pitää treenata.

      Sopivia liikkeitä käsille löytyy paljon ja hauiskääntö tangolla, hammerit käsipainoilla, kierrot, kohdistettu hauiskääntö, ojentajapunnerrus, ranskalainen punnerrus, ylivedot maaten, taljapunnerrus, rannekäännöt molempiin suuntiin yms.. Lihasta pitää treenata eri kulmilla ja erilaisilla supistumisalueilla. Pääasia, ettei lihas totu liikaa samanlaiseen treeniin. Levypainojen kantaminen yhdellä kädellä/kahden tai usemman sormen varassa on tehokasta voimatreeniä.

      Kreatiinin käyttö lisäravinteena auttaa lihaspumpin saavuttamisessa. Kreatiini auttaa treenissä saavuttamaan useampia toistoja sarjaa kohti, josta tottakai seuraa kovempi proteiinisynteesi = lihas kasvaa tehokkaammin. Käsiä treenatessa kreatiinin käytön huomaa selvästi juuri lihaksen pumppina. Lihasten vesipitoisuus kasvaa kreatiinin käytön myötä ja siksi pumppi tulee helpommin.

    • cotleetti

      Osta sisäfilettä ja pitele kädessäsi. Vaihtoehtoisesti kuori iho irti. Ei vaan vakavasti ottaen on älytöntä tavoitella epäsuhtaista kroppaa ja pumppailla esim. käsivarret reisien paksuisiksi. Se ei ole terveellistä mutta valitettavan yleistä. Liikunta, jossa koko kehoa liikutetaan on terveellisintä.

    • Mummuvaari

      Pippeli pyllyyn vaan ja hörppy es energiajuomaa toistojen välissä niin johan lasvaa käsivarsien lihaksisto!

    • Ne_Niksit

      1) Napostele kourallinen maapähkinöitä (niitä suolattomia) muutamana päivänä viikossa niin saat proteiinia yms. Maapähkinät on myös aivoille mannaa. Kananmunissa on proteiinia. Myös pavut on hyviä. Proteiinia ei saa kuitenkaan syödä liikaa. Jos kakka haisee pahalle, niin jotain on pielessä.
      2) Opettele runsaasti erilaisia voimailuliikeitä. Kehitä jatkuvasti uusia liikkeitä. Jos teet vain muutamia perusliikeitä, niin lihakset oppivat temppusi äkkiä ja kehitys pysähtyy. Älä tee liian montaa viikkoa perätysten samoja yhdistelmiä. Yllätä kroppasi aina välillä uusilla jutuilla. Kroppaa pitää shokeerata, ettei se laiskistu. Vaihtele rytmiä eli tempoa.
      3)muista nestetasapaino. Vettä kannattaa juoda (vesi on yleensä hieman emäksistä, mikä on hyvä juttu).
      4) Lihakset ei kasva ellet syö riittävästi. Monipuolinen ravinto.
      5)Voimailu vaatii eritoten älykkyyttä.
      6)On hyvä että teet lihaskuntoliikkeitä päivittäin. Niin pitääkin. Elämäntapa joka kannattaa varmasti. Ei pelkkä voima vaan se notkeus ja kimmoisuus.
      7) Kun juokset niin suosittelen lyhyiden spurttien (vetojen) tekemistä ylämäkeen. Kävelet alas takaisin ja taas runttaat mäkeä ylös. Siten kehität itsellesi reserviä.
      Jotkut juoksee rappuja, mutta niissä voi kompuroida, jos ei ole tarkkana.
      8)on helpompi kasvattaa lihaksia, kun on "ruipelo". Se on aina hyvä aloitustila. Paras mahdollinen lähtötilanne muskelien hankintaan.
      9)Limonadeja kannattaa välttää. Yäks!
      10) Laitteita: Jos mahdollista, niin hankit kotiin kahvakuulat (kettlebell) ja käsipainot (Dumb bell). Aina pareittain, että pysyt tasapainossa.
      Leuanvetotanko, Punnerruskahvat,kuningasjousi, vetokumit, bullworker. Oman makusi mukaan kehittelet valikoimaa. Kun pidät lelut koko ajan näkösällä, niin myös on helpompi niitä käyttääkin päivittäin.
      11) Kuntourheilijalle: Varovaisuus ettei riko luitansa tai revi jänteitä/lihaksia pilalle.
      Huippurheilija: joutuu vetämään aina täysillä päästäkseen huipulle, mutta loppuelämä on sitten helposti kipuja ja särkyjä. Tämä on se valintojen maailma. :)

    • Ongelmana

      On että olet vielä liian nuori, joten lihakset eivät kasva kun kehon hormoonit menevät pituuskasvuun. Eli,vanua paidan hihan sisään,näyttää käsivarret paksummalta

    • aitoBlueteam

      paras konsti on juoksumatto

      mikään ei voita kunnollista nylkytystä homeista ja pölyistä sisäilmaa keuhkoihin imien

      ravintoa kannattaa nauttia kuten vhl suosittelee ja painoindeksin pitää olla asteikon alarajalla tai alle

      • Anonyymi

        Itsellä on 19 kun normaali on 20-25 eli onko se hyvä ja lihasta löytyy jaloista ja käsistä


    • Justsekaveri

      Itekki oon salilla mutta aina ei mahdollisuutta salille mennä oon siis 15 ja nostan penkistä suurin piirtein sen 60 mutta jotenkin itestäki välillätuntuu että hauis ei kanva ojentajat kylläkin

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6153
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3916
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      255
      2299
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1910
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1353
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1296
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1077
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1030
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      976
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      37
      915
    Aihe