Elikkä Kuinka säätää ja / tai huoltaa Esp Ltd M-50.
1. Miten saan tallasta laskettua kieliä?
2. Siinä on vintage tremolo talla, miten vaihdan kielet? Kiitos jo valmiiksi vastauksista.
- Liner
Kuinka säätää / huoltaa Esp M-50
3
705
Vastaukset
- Vintage tremolo
1. Kieliä saa laskettua tallast niistä kielien pidikkeistä. Siinä pienessä metalli osassa, josta kieli tulee läpi, on kaksi pientä kuusiokoloruuvia. Pienellä kuusiokoloavaimella kääntämällä myötäpäivää ruuvia saat laskettua kieltä ja toisinpäin. Muista laskea kuitenki molempia ruuveja tasaisesti.
2. Vintage tremolo. Aikas helppoa. Tarvitset: Uudet kielet, sivuleikkurin tai jotkin leikkurit kielien katkomiseen, vaihtoehtoisesti virityskammen (noepammin kielet kiinni) ja viritysraudan tai sähkövirittimen. Tee näin:
A) Löysää virittimestä kieltä niin, että saat sen irti.
B) Työnnä kieliä tallasta läpi. Kielen pallopää pitäisi pilkistää pian kitaran takaa ja voit vetää siitä kielen pois (jos kieli ei tule läpi asti kiertyneen pään vuoksi, voit katkaista pään).
C) Tämä kohta ei ole välttämätön. Puhdista otelauta, kitaran kansi, lapa jne. Helpompaa puhdistaa ilman kieliä.
D) Pujota uudet kielet bodyn takaa niin, että ohuin E menee alimmasta kolosta ja paksuin E ylimmästä.
E) Pujota kielet virittimen läpi. Jätä kiristys varaa kahden virittimen välin verran eli siis vedät kielen suoraksi ja vedät sen virittimien viereen niin, että kokonaispituudeksi saat kolme viritintä (n.6cm). Pidä sormea merkkinä ja työnnä kieli virittimeen.
F) Taita ylimääräinen pätkä kieltä vastapäivään virityssuunnan mukaisesti. Tässä tapauksessa käännä pätkä kohti kärkeä.
G) Kiristä kieliä niin, että ylimääräinen pätkä jään kierrosten alle. Kiristä kunnes kieli alkaa olemaan kireessä
H) Viritä mittarilla tai raudalla tai jollain, mistä saat perusäänet.
I) Tarkista intonaatio ja tee mahdolliset korjaukset (Ei välttämätöntä, mikäli ei osaa, mutta suositeltavaa).
J) Laita kitara vahvistimeen, lisää volaa ja räjäytä naapurisi seinä matalaksi : )- pakollinen
Onko takaa pakko ottaa jouset pois?
Se kielen pää tulee takaa näkyviin, kun on löystyttänyt ensin kielen. Itse katkaisen kielen niin, että saan pujotettua kielen pois helpommin (ei tarvitse vetää koko kieltä läpi. Vastauksena edelliseen kysymykseen: ei tarvitse koskea jousiin tai edes avata jousikotelon kantta. Itse poistin jousikantta suojanneen muovin, kun edellinen omistaja ei ollut sitä tehnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 438168
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14730- 724696
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373420Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483136Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella482858Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme262825- 392659
- 412106
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731817