mies haukkuu sairaaksi

liian sairas?

mitä tekisitte jos miehenne haukkuisi teitä sairaaksi?

minulla on todettu monta vuotta sitten jo keskivaikea masennus ja olen käyttänyt siihen lääkkeitäkin.
eli tiedän että olen tavallaan "sairas" mutta kuitenkin omasta mielestäni suht normaali ihminen koska pystyn käymään töissä normaalisti ja hoitamaan kotia jne.
olemme puhuneet usein että voisimme hankkia pian lapsen kun olemme olleet naimisissakin jo muutaman vuoden. kerran kuitenkin riidellessämme mieheni tokaisi että "sä olet niin sairas ettei sun ikinä kannata hankkia lapsia!"
tämä loukkasi minua todella todella pahasti.
myöhemmin kun keskustelimme siitä mieheni sanoi että sanoi sen vaan suutuspäissään eikä tarkoittanut-niin kun varmaan sanoikin mutta voiko noin loukkaavaa asiaa sanoa edes ääneen?
asia on jäänyt vaivaamaan minua vaikka yritän olla jattelematta sitä (tapahtuneesta on nyt n 4kk aikaa)

olenko vain yliherkkä vai miten pitäisi suhtautua?

84

11894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...-

      Ei kuulosta hyvältä.

    • Pehmeä kovis

      Näytä sille 'närhen munat'. Pane itsesi kondikseen niin sisäisesti kuin ulkoisesti, elä omaa elämääsi iloiten ja positiivarin ottein, älä anna murheen masentaa äläkä varsinkaan tuollaisen possun. Haukkuminen ym. kaikki määrääminen ovat parisuhteessa vallankäyttöä, hän yrittää päästä käytöksellään niskan päälle, jotta sinusta tulee alistettu, vaatimaton, harmaa kynnysmatto.

      Herkkyys ihmisessä on hyvä juttu mutta yli- tai liikasellainen ei ole hyvästä, koska silloin unohtaa käyttää selvää, kylmää järkeä silloin kun sen käyttämisen aika on.

      • Anonyymi

        Toimiikohan tämä myös toisin päin eli nainen yrittää alistaa miestä käyttäymällä kohtaani väkivaltaisesti. Sillein että alkaisin pelätä hänen tekemisiään ja välttäisin sanomasta mielipiteitäni väkivallan uhan pelossa?


    • nujertaa

      Tiedäthän että asia vaivaa sinua myös siksi että olet masentunut, eli tartut helposti negatiivisiin asioihin ja jäät jauhamaan niitä mielessäsi, niinkuin masennuksessa on tyypillistä. Masennus yrittää kavalasti nujertaa sinua ja saada sinut uskomaan että olet liian sairas. Mieti mieluummin kaikkia positiivisia asioita mitä miehesi on sinulle sanonut, äläkä anna masennuksen vähätellä niitä. Väsyneenä ja äkäisenä sitä saattaa päästää tarkoituksettomia sammakoita suustaan, jos tulee tarve puolustautua. Mieti, se mitä miehesi möläytti, oli vain sekunnin murto-osan aivopieru, mutta sinä olet miettinyt sitä nyt neljä kuukautta.

    • Hullu ja ylpeä siitä

      voinut olla mun kirjoittama juttu, sillä erotuksella, että ollaan oltu yhdessä toistakymmentä vuotta ja meillä on jo lapsia. Mies haukkuu usein suutuspäissään "hulluksi" ja "sairaaksi" viitaten masennustaustaani. En usko että tarkoittaa pahaa, vaikka loukkaavaahan se on. Totuuden nimessä pakko myöntää, että tuleehan sitä itsekin suutuspäissään puhuttua mitä sylki suuhun tuo.

      • *eroamassa*

        miehellä itsellään on psyykkisiä ongelmia ja hän väittää minun olevan sairas. Ja yleensäkkin kaikki on minun syytäni, oli tapaus mitä tahansa. Ja minä taas en saisi valittaa yhtään mistään....


    • joskus voi olla!

      Meillä mieheni haukkui minua monta vuotta vastaavalla tavalla tyyliin "hanki ittelles elämä","mene hoitoon","vitun ääliö","tollasta ei viittis kattoo" jnejnejnejnejnejne..
      Huipennus oli se,kun hän sanoi muutama kuukausi keskenmenoni jälkeen,että "vitun luuseri,ehän sun sisälläkään mikään pysy!"
      Silloin mä sisuunnuin totaalisesti ja paiskasin takaisin kaikki paskat mitä olin kuunnellut ja tuplasti,jos en triplastikin,pahemmin.Täysin painokelvotonta tavaraa tälle palstalle.Mutta mieheni säikähti tästä tunteenpurkauksesta oikein kunnolla,oli selkä seinää vasten henkisestä ryöpytyksestä.Silloin muuttui ääni kellossa.En päästänyt helpolla,jatkoin vittuilua voimani tunnossa lähes vuoden.Eihän se oikein ollut tietenkään,mutta ottipahan opiksi kun erehtyi väärää puuta haukkumaan.
      Nykyään meillä on tosi kiva suhde,ei haukkumista enää.Välillä tosin tulee muisteltua noita paska-aikoja,mutta se helpottaa kun tilit ovat tasan.Kumpikaan ei tunne olevansa ahdistettuna nurkkaan enää..johan noista ajoista on jo vuosikausia aikaa.
      Tekemällä töitä ja antamalla anteeksi suhteen näköjään voi pelastaa.Vaikka olin ihan varma aikoinaan ettei tästä voi mitään hyvää seurata.
      Kannattaa yrittää tappiin asti,siskosein :)

      • kuormaratas

        Jos sekin on heikoissa kantimissa,kantimissa.


    • nainen_30

      onko mies sanonut noin usein, vai vain tuon yhden kerran?

      -Jos usein, eroaisin miehestä.
      -Jos tuon yhden kerran, katsoisin peiliin. Masennus kun voi aiheuttaa sen, että pieni asia saa suuret mittasuhteet.

      Masentuneen ja masennukseen taipuvaisen kannattaa oikeasti pohtia lapsenhankintaa hyvin tarkkaan, tai erityisesti sen ajoitusta. Raskaudella ja synnytyksellä on taipumusta pahentaa masennusta ja lapsenhankintaan kannattaa ryhtyä sellaisessa vaiheessa, kun on vahvoilla masennuksensa kanssa ja tilanteessa, jossa on mahdollista saada sitten siihen masennukseen apua raskauden aikana ja sen jälkeen.

    • naikkonenxx

      Kyse ei ole mistään muusta kuin vallankäytöstä ja alistamisesta miehen taholta, mies joka haukkuu naista hulluksi, on itse hullu ja äärimmäinen rumakäytöksinen. Minua ei ole kukaan muu elämässäni haukkunut hulluksi kuin munallinen olento. Olen omilla aivoillani ajatteleva nainen, joka on naispuolisten ystävien puolesta älykäs ja napakka, se on monelle miehelle liikaa ja saa heidät napsahtamaan totaalisesti. Myöskään rumaksi ei ole yksikään nainen sanonut, useampi mies on, sain 9,5 kuva-arvostelussa ja haukkumiset tulleet vain ns. huippukuviin. Nyt olen myös 34-vuotiaana kuulemma liian vanha 41-vuotiaan mustan ja lihavan miehen mielestä. Hehehehe. Älä välitä seinähulluista ukkelista, heitä on, esim. 77 vuotias mies etsi 18-vuotiasta esim. yhdellä treffisivulla. Pää pystyyn ja etsi uusi ukko, hyviä on harvassa, mutta on heitä.

      • Anonyymi

        Napakka=vittumainen


    • kananmuna

      Vetäisin turpaan, repisin kaikki vaatteet ja myrkyttäisin.

    • Mielenvikainennnn

      Noo, itse olen ollut masentunut lähes koko suhteemme ajan. Alkuaikoina kun olin mustasukkaisempi ja epävarmempi, niin mies haukkui hulluksi ja sairaaksi sekä käski mennä hoitoon aina kännissä. Oikeassahan se oli. Kerran sanoi, että olen liian heikko edes tappamaan itseäni. Siitä pari kuukautta, niin yritin itsemurhaa. Ja tässä kun kirjoittelen, niin oikeassahan tuo oli siinäkin.

      Olen itse kyllä samaa mieltä, että tällaisen mielenvikaisen ihmisen kuten itse olen, ei kannata jatkaa geenejään eteenpäin.

      Tiedän, että sattuu kuulla totuus itsestään. Miehesi tuskin tarkoitti sitä niin pahasti kuin miltä se tuntuu, mutta niinhän se on että totuushan se vaan satuttaa eikä valheet.

      • Et ole mielenvikanen

        Ompas teillä kannaustavia ja tukea antavia miehiä.Mä en ymmärrä miksi roikutte tollasissa luuseri miehissä.Niin eihän masentuneena ole voimia.Eikö ole teillä naisilla ole omaa tahtoa ja tehdä loppu tolloselle munattomalle toiminnalle.Eikä ole mikää puolustus ,että miehes kännissä päästelee sammakoita suustansa.Sai sut manipuloitua yrittää itsaria.Kun sun piti todistaa miehelles vahvuutes.onneksi et onnistunut.Mikä on masennuksen syynä?Ja noilla haukkuvilla äijillä kun ei ole puhtaat jauhot pussissa.Ei ne haukkuvat miehet oikeesti rakasta teitä.Pyörittävät vaan etsiessään mitä lie .Toivottavasti et ole enään kimpassa sen miehen kanssa,eihän sitä voi sanoa edes mieheks.


      • eihän

        mun eks mies myönsi erottuamme että mää tein hänestä paremman miehen ja hä oi pelkkä luuseri ennen mua, justiinsa sellanen räkänokka. kyllä miehille pitää näyttää ja antaa ihan samalla mitalla tai laittaa suhde poikki. yleensä eksillekin voi olla joko kiitollinen tai sitten ei, riippuen miten on pojasta saanut miestä aikaan, tosin paras reagointi on reagoimattomuus ja lähteminen, jää räkänokat itkemään ja ottaa mittaa seuraavassa suhteessa jos ei heti ensimäisessä


      • miildau

        olet selva kynnysmatto.. A. masennus kuuluu elamaan. ja vinossa oleva hormonitoim, suoliston vaara bakteerikanta, masennus- ja psyykkelaakkeet tai krooninen tulehdustila, entsyymiepatasapaino, foolihapon ja b vitamiinien puute liika sokeri tai hiilihudraatti pitoinen ruoka ( pastat, makarooni ja vehnajauho, puhdistettu riisi) aiheuttavat kroonisen masennuksen..ja se ei ole mieli- tai geeniperaista sairautta.. joka niin sanoo haluaa halventtaa toista.
        kayta pala kaakaovoita tai sokeritonta raaka kaaakaota pari pienta palaa paivassa. vaihda pastat parsaan, kukkakaaliin ja makaronilaatikot kasviksiin..valta aspartaamijuomia ja syo joka paiva 4-6 maitohappobakteeria.ne poistavat suolistotulehduksia, joiden sanotaan tekevan masennusta..

        jos sinua on mitatoity..karsi ne epatotuuksina mielestasi..aina on ihmisia jotka haluavat halventaa toista..mista tahansa. syysta..ja nimittelvat toista sairaaksi vaikka kengan nauhan aukeamisesta.
        psykiatria vouhotuksen myota meista on tullut piruja toisillemme.ja alentajia ei mistaansyysta.

        positiivisuus itsea kohtaan on oiken.. mutta kaikessa positiivisuus johtaa siihen etta kehumme vaaryyden tekemista positiivisesti..ja emme tartu siihen..kun etsimme ja suhtaudumme positiivisesti vaikka raiskaukseen, kiusaamiseen ja emme tartu.
        1930 saksalaiset oli positiivareita ja ajattelivat saksaa positiivvisesti eivatka tarttuneet tai psitiivisuudessaan halunneet huomata pienia tai suuria yhteiskunta merkkeja..joista olisi pitanyt vetaa johtopaatos etta jotain on pahasti pielessa..ja jos joku sanoi..he eivat halunneet kuulla negatiivisia lausuntoja hallituksesta, vallasta, saksasta..he uskoivat ss sotilaisiin positiivisesti.. ja eivat uskoneet mitaan negatiivista heista..

        eli positiivisuus ei ole ratkaisu, vaan yhteiskunnan ongelmiin tarttuminen.. ja omassa elamassa masennuksen torjunta ruokavaliolla.. pastat, pitsat, valkoinen riisi ja vehnajauho pois ja pala raaka kaakaota laakkkeeksi ja suolisto bakteerit ja entsyymipitoiset raaka porkkana mehu..jne


      • Anonyymi
        miildau kirjoitti:

        olet selva kynnysmatto.. A. masennus kuuluu elamaan. ja vinossa oleva hormonitoim, suoliston vaara bakteerikanta, masennus- ja psyykkelaakkeet tai krooninen tulehdustila, entsyymiepatasapaino, foolihapon ja b vitamiinien puute liika sokeri tai hiilihudraatti pitoinen ruoka ( pastat, makarooni ja vehnajauho, puhdistettu riisi) aiheuttavat kroonisen masennuksen..ja se ei ole mieli- tai geeniperaista sairautta.. joka niin sanoo haluaa halventtaa toista.
        kayta pala kaakaovoita tai sokeritonta raaka kaaakaota pari pienta palaa paivassa. vaihda pastat parsaan, kukkakaaliin ja makaronilaatikot kasviksiin..valta aspartaamijuomia ja syo joka paiva 4-6 maitohappobakteeria.ne poistavat suolistotulehduksia, joiden sanotaan tekevan masennusta..

        jos sinua on mitatoity..karsi ne epatotuuksina mielestasi..aina on ihmisia jotka haluavat halventaa toista..mista tahansa. syysta..ja nimittelvat toista sairaaksi vaikka kengan nauhan aukeamisesta.
        psykiatria vouhotuksen myota meista on tullut piruja toisillemme.ja alentajia ei mistaansyysta.

        positiivisuus itsea kohtaan on oiken.. mutta kaikessa positiivisuus johtaa siihen etta kehumme vaaryyden tekemista positiivisesti..ja emme tartu siihen..kun etsimme ja suhtaudumme positiivisesti vaikka raiskaukseen, kiusaamiseen ja emme tartu.
        1930 saksalaiset oli positiivareita ja ajattelivat saksaa positiivvisesti eivatka tarttuneet tai psitiivisuudessaan halunneet huomata pienia tai suuria yhteiskunta merkkeja..joista olisi pitanyt vetaa johtopaatos etta jotain on pahasti pielessa..ja jos joku sanoi..he eivat halunneet kuulla negatiivisia lausuntoja hallituksesta, vallasta, saksasta..he uskoivat ss sotilaisiin positiivisesti.. ja eivat uskoneet mitaan negatiivista heista..

        eli positiivisuus ei ole ratkaisu, vaan yhteiskunnan ongelmiin tarttuminen.. ja omassa elamassa masennuksen torjunta ruokavaliolla.. pastat, pitsat, valkoinen riisi ja vehnajauho pois ja pala raaka kaakaota laakkkeeksi ja suolisto bakteerit ja entsyymipitoiset raaka porkkana mehu..jne

        HP Miildau!
        Huuhtele vwtyperoxidilla ensi kerralla, kun teet suolihuuhtelun. Sitä ennen laimentamattomana suun kautta.

        Sun sielusi lika ja rumuus lähtee irti. Keho ja suolisto lähtee myös.


    • emppu890

      Mies koittaa selkeesti ottaa "vallan" susta,ja haukkua sua ed.nimillä.älä alisti siihen vaan pistä hanttiin ! koskaan ei pitäis "iskee"heikoimpaan kohtaan ihmisisessä,mutta harvemmin sitä muistaa riitatilanteessa,ikävä kyllä.Suosittelen ettet näytä että ko.asia/haukkuma sua loukkaa niin kundisi lopettaa sen huomattuaan ettei toimi! älä siis anna nujertaa koska et tosiaan ole sairas,tsemppiä!:)

      • tulee mieleen

        Vaan narsisteilla on taipumusta alistaa. Miksi jäädä suhteeseen?


    • miekkonen40

      Meillä on tavallaan juuri samanlainen tapaus suhteessa, mutta toisin päin. Olen mies ja vaimo haukkuu saamattomaksi p***kaksi, laiskaksi, sairaaksi jne. Ei tajua että masentunutta tulisi tukea eikä haukkua. (etenkin kun en ole laiska vaan osallistun kaikkeen mahd. mukaan).

      • järkyttävää-

        Eroa siitä naisesta oikeasti. Masennuskin paranee hieman, kun ei tarvitse henkistä väkivaltaa kuunnella. Etsi joku parempi nainen.

        Jos aiot väkisin siinä roikkua, vie hänet pariterapiaan. Mä jättäisin heti, ja olen nainen.


    • 12+13

      Taitaa haluta iskeä heikkoon kohtaan..

    • pitkää tikkua

      Tuttu tunne. Mulle mies kerran täräytti et olis ihan varma et musta tulis maailman huonoin äiti jos saatais lapsia. Kysyin syytä tähän niin vastaus oli että a) olen masentunut ja B) koska kuitenkin komentaisin lasta jos se tekisi jotain tuhmaa.

      Arvaappa millä sain sen hiljaseks: hymyilin takas vaikka sisimmässä oli jo ydinsota menossa ja rauhallisesti vastasin tähän väittämään : "niin kultaseni, ja sullahan onkin niin paljon kokemusta nimenomaan äitinä olemisesta, että on varaa kertoa kuka olisi hyvä ja kuka huono"

      • hmm.

        Miksi sä olet tuollaisen miehen kanssa? Miksi et sano kunnolla takas?


      • kunnolla turpiin

        melko nössösti sanoit takaisin, olisit vain vetänyt lättyyn eihän tuo ole edes kosto


    • kauheaa.

      Joko joku vääntää miehelle rautalangasta että mitä masis ja masennuslääke ym. tarkoittaa käytännössä ja että ihmiset ovat normaaleja siitä huolimatta usein. Ja miehen pitäisi se ymmärtää. Tai ero...

    • hulluvissiin1

      No minulla on masennus ja mies haukkuu minua sekopääksi ja hulluksi. syyttelee ja huutaa muiden ihmisten nähden ja muut vaan tuijottaa suu auki...
      minä en edes pysty menemään kauppaan,tai kaverien kanssa viettämään iltaa.

      • afeafweaqwr

        Aika törkeää! Oletko varma, että tuollaisen miehen kanssa haluat elämäsi viettää? Tuo ei ainakaan vähennä masennusta, kun käyttäytyy ukko noin.


    • miehenmittaa..

      Mies se tuossa sekopäältä vaikuttaa, älä uskotele itsellesi että se on jotenkin oikeassa yrittäessään sua alistaa. Älä suostu, ja tarvittaessa voisi kuule tehdä hyvää pitää puolesi ja antaa takaisin pahat sanat tuplana. Loppuu se ilkeily siihen. Ehkä. Toisaalta ero tuollaisesta miehestä lie viisain ratkaisu. Ei ne tavat aina muutu.

    • ldmdmdn

      Kauan olette seurustelleet? Onko masennuksesi todettu suhteen aikana vai sitä ennen? Tuollaien mies nimittäin tekee sairaaksi? Joko suutut sille tosissaan, ehkä ottaa opiksi tai sitten lähdet.

      Masennus on usein sisäänpäin kääntynyttä vihaa. Ilmaise itsesi ja suuttumuksesi. Älä pado sitä sisimpään. Se aiheuttaa vain masennusta!

    • joskus voi olla!

      Tämä ketju näyttää olevan alkujaan vuodelta 2010..olisikin kiva tietää, mitä ap:lle nyt kuuluu. Harmi, ettei kukaan vuosien jälkeen tulee enää näihin ketjuihin kertomaan miten tilanne päättyi tai jatkui. Ihmiset eivät varmaan muista kirjoituksiaan eivätkä viitsi kaivaa niitä esille.

      Yllätyksekseni huomasin, että olen itsekin myös kommentoinut tähän viestiin vuonna 2010 :)
      Hassua, että tällainen vanha viesti pulpahtaa esille jonkun muun kuin ap:n toimesta.

    • pööööö

      minunkin mieheni haukkuu minua sairaaksi ja aina kaikkeen olen syypää aina olen vain sairas vaikka en mistään edes valittais eikä miehelle voi sanoa mitään kun ottaa kaiken kitinänä

    • kysyvälle vastataan

      Kysy täältä neuvoa?
      www.hotpotatoe.net

    • whatnow

      Moni kysyy, miksi olla tuollaisessa ei-niin-toimivassa suhteessa. Rakkaus voi olla yllättävän simppeli vastaus tuohon.

      Näin ainakin omalla kohdallani. Alkujaan mies ihana täydellinen persoona, nykyään tämän ihanan peroonan lisäksi niin henk. kuin fyys. väkivaltaa. Ei raa'asti, ei paljon, mutta mielestäni riittävästi.

      Tönii, pitää kiinni liian kovaa (ei ymmärrä voimiaan), pitänyt aloillaan kurkusta kiinni pitäen, kännissä kerran lyönyt päätäni seinään niin että tuli lievä aivotärähdys.
      Sanonut useampaan kertaan huoraksi, lehmäksi, vitun idiootiksi, tyhmäksi, kaikki selvin päin, mutta suuttuneena.

      Silti täällä kiikun, melkein eronneena mutta viimeinen siirto tuntuu olevan liian vaikea tehdä. Koska rakastaa edelleen.

      • Ikävä kertoa

        Kulta, se ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta. Läheisriippuvuus on sairaus.


      • syösy sementtiin
        Ikävä kertoa kirjoitti:

        Kulta, se ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta. Läheisriippuvuus on sairaus.

        Kulta, sinä et ole terve vaan ilkeämielinen ja tietämätön mulkku jonka soisi pitävän turpansa kiinni. Syyllistäminen ei ole kovin tsemppaavaa!


      • Hae apua
        syösy sementtiin kirjoitti:

        Kulta, sinä et ole terve vaan ilkeämielinen ja tietämätön mulkku jonka soisi pitävän turpansa kiinni. Syyllistäminen ei ole kovin tsemppaavaa!

        Osu ja upposi?


      • Hae apua
        syösy sementtiin kirjoitti:

        Kulta, sinä et ole terve vaan ilkeämielinen ja tietämätön mulkku jonka soisi pitävän turpansa kiinni. Syyllistäminen ei ole kovin tsemppaavaa!

        Ja tiedoksi, että teksti ei ilmeisestikään todellakaan ollut syyllistävä, vaan välittävä kannanotto, jossa ilmaistaan, että suhteessa ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta.


      • ammattilainen???
        Hae apua kirjoitti:

        Ja tiedoksi, että teksti ei ilmeisestikään todellakaan ollut syyllistävä, vaan välittävä kannanotto, jossa ilmaistaan, että suhteessa ei ole rakkautta vaan läheisriippuvuutta.

        onko välittävä kannanotto sellainen jossa totesit jonkun toisen huolistaan kertovan sinulle tuntemattoman palstakirjoittajan olevan sairas


      • kerran kanssa
        syösy sementtiin kirjoitti:

        Kulta, sinä et ole terve vaan ilkeämielinen ja tietämätön mulkku jonka soisi pitävän turpansa kiinni. Syyllistäminen ei ole kovin tsemppaavaa!

        Miksi kotonaan turpaan saavia naisia pitäisi rohkaista olemaan suhteessa kuspään kanssa? Herää jo urpo.


      • äly hoi
        kerran kanssa kirjoitti:

        Miksi kotonaan turpaan saavia naisia pitäisi rohkaista olemaan suhteessa kuspään kanssa? Herää jo urpo.

        Nimittely ja syyllistäminen ei anna sinusta välittävää tai toisten ihmisarvoa kunnioittavaa kuvaa.


    • kuullut näin

      Pettää sua. Siinä syy miksi haukutaan vainoharhaiseksi tai miksi tahansa muuksi. Joka kerta. Uskokaa! Mutta niin tekee vain täys paska ihminen ei mitenkään oikea tai terve kaveri!

    • minun mielestä

      Olen samaa mieltä että se on vain vallankäyttöä! mieheni haukkuu minua lehmäksi kun oikein suuttuu.. mutta jälkeen päin kyllä sanoo ihanaksi ja kauniiksi ja kälä kälä. Varsinkin jos sinulla on masennusta ja tietää että se on herkkä aihe, niin tietenkin riidellessä haluaa osua herkkiin kohtiin. Ei ikinä riidellessä pitäisi ottaa vanhoja asioita esiin. "sä petit mua" "sä löit mua" "sä jätit mut ulos vesisateesee" sä teit sitä ja sitä ja sitä! mutta se vain on ihmisen perus luonne! niinkuin kavereidenkin kanssa jos riitelee.. "noh.. en mä nyt tuu sun tupareihin, ethän säkää tullu mun" yritä kestää! sellaisia ihmiset vain ovat. :( olet varmaan itsekin joskus ottanut vanhan asian esille riidan aikana, mikä on jäänyt vaivaamaan syvintäsi. Mutta yritä ymmärtää että tuollaiset asiat mitä riidan aikana toinen päästää suustaan on vain merkki siitä että asia on hänen mielessään. En usko että masennus häntä haittaa, mutta hän on vain huolestunut, ei ehkä ymmärrä että riidellessä asian sanominen voi vain pahentaa tilannetta tai varmaan ymmärtää mutta riidan aikana pää muutenkin sekaisin että ei välttämättä ymmärrä mitä sanoillaan aiheuttaa. sen takia olisi hyvä aina kun riita syntyy puhaltaa jäähy! molemmat eri huoneisiin rauhottumaan ja miettimään ja sitten puhua suunsa puhtaaksi! jää turha haukkuminen väliin ja asiat sanoo rauhallisemmin kun on ehtinyt miettiä asiansa. yleensä riidan aikana ei halua jäädä hiljaiseksi vaan sanoa takaisin, sitten kun ei keksi sanottavaa kaivetaan vanhat asiat esiin mitä on ehtinyt miettiä.

      • Missä viisaus?

        Miehesi ei sua rakasta, jos sua lehmäksi haukkuu. Olet mielestäni samanlaisessa parisuhteessa kuin ap:kin.
        "Sä petit mua", "SÄ LÖIT MUA" ovat aiheellisia, mieltä pahoittavia asioita, jotka aiheuttavat pahoja arpia kohteelleen. Sellaista tilannetta ei tulisi koskaan edes olla, jossa joku on joskus lyönyt!!! Hei herätys nyt lapset! Ensimmäisen lyönnin jälkeen kumppani jätetään. Piste.


    • Hämmästynyt

      Parisuhde ongelmista pitäisi päästä puhumaan jonnekin - pyydä siltä lääkäriltä joka on diagnosoinut masennuksesi, myös lähete jonnekin keskusteluapuun, se on osa sun mielenterveyden hoitoa, ja ota siellä teemaksi teidän parisuhde.

      Ammattiauttajan kanssa puhuminen selventää sun ajatuksia.

      • ei välttämättä

        ei kannata alkaa uhriksi jos miehen luonteessa on vikaa

        huono suhde masentaa

        väärä mies masentaa entisestään

        onko ap:lla unelma mies tai yrittääkö mies edes olla sellainen tai tekeekö suhteen eteen töitä?


    • SSN

      Masentuneena minä haukuin puolisoni ja terveenä hetkenä anelin anteeksi ilkeitä sanojani. Ehkä jossain vaiheessa olet loukannut häntä.. Niin minä ainakin olen tehnyt vaikka rakastan häntä enemmän kuin itseäni. Paranna itsesi ja keskustelkaa sairaudestasi. Minulla oli vakava masennus ja näin ja kuvittelin omiani
      teillä on vielä mahdollisuus!! !SSN

    • Oliko vain yksi kert

      Joskus toinen haluaa vain satuttaa toista sanomalla jotain mahdollisimman ilkeää.Kun ei riidellessä enää muuta keksi. Eikä siihen tarvitse välttämättä mitään perusteluja.Toista voi sanoa sairaaksi vaikka ei olisi edes mitään masennusta tms. mutta helpommin tietysti, jos sellainen on. Jos oli vain yksi kerta ja miehellä ei ole tapana nimitellä sua riidan yhteydessä tai muuten ilkeillä niin unohtaisin koko jutun. Jos on jatkuvaa niin sit en antaisi olla. Mutta jos asia vaivaa sua niin ota se puheeksi ja kerro miehelle kuinka se satutti sua, älä anna sen jäädä kalvamaan mieltäsi ja suhdettanne.

    • Yliherkkä

      Mun miehen mielestä mä oon ainakin aivan liian yliherkkä ja otan heti itseeni.
      Mies ei aina edes pyydä anteeksi vaikka nimittelee sairaaksi (en ole masentunut enkä mitään) tai muuta. Sanoo vaan, että ei oikeasti tarkoittanut tai, että mun pitäs pyytää anteeksi kun aloitin riidan. Ja jos jatkuvasti ärsytän miestä niin siksi hän saattaa "haukkua". Eli vika mussa. Mutta oikeuttaako mikään nimittelemään? Mun mielestä se ei ole fiksua käytöstä eikä rakentavaa riitelyä. Ja mistä voin tietää koska toinen tarkoittaa jotain ja koska ei? Ja missä menee raja, että saa loukkaantua?

      • amaliakamalia2

        Jatkuva nimittely ei kuulu terveeseen parisuhteeseen, jossa toista kunnioittaa ja rakastaa. Kun rakastaa toista, ei tule edes sanottua sellaisia asioita, joita "ei tarkoita". Kyllä niitä tarkoittaa, riidan aika kumpuaa ulos kaikki patoutuneet tunteet ja ajatukset.
        Myös tuo miehesi tapa laittaa kaikki sinun syyksesi kertoo, että näkee kaiken olevan sinun syysi ja sinun vikasi, on vahingollinen. Jos ei näe itsessään mitään vikaa, niin miten asioita voi muuttaa. Jos hän ei edes pyri muuttamaan käytöstään, niin mitä se kertoo? Ei kunnioitusta eikä välittämistä sinua kohtaan. Kumppani on elämässä mukana tehdäkseen sinusta paremman ihmisen, eikä osoittamassa epäkohtia ja loukkaamassa sinua. Mitä tuollaisella miehellä sitten tekee? En tosiaan tiedä.


    • sharons

      Minua nimiteltiin naimisissa ollessani. Syönmielialalääkkeitä.
      Jos oli riitaa,mieheni sanoi,ota enemmän niitä lääkkeitäisi.

      Ja myös nimiteltiin lehmäksi,lepakoksi, pökiöksi,lepakoksi ym.
      Itkin sitten tietysti. Päätin hakea eroa,pari hakemusta otin pois. Kun tuli ajankohtaiseksi, muuttaa pienempään asuntoon, äitini kysyi,haluanko muuttaa tämän miehen kanssa uuteen asuntoon,sanoin, että en.Laitoi eropaperit vetämään.
      Kaikista pahinta oli, että nuorin lapseni( taisi olla 7. vuotias), kuuli nimittelyä. Sanoin, että hiljaa lapsi kuulee, mies,sanoi,että ei se mitään ymmärrä.

      Kerran ätini soitti pojalle,että äiti itkee, kun isä nimittelee,poika sano ,että tiedän.
      Meillä oli sitten niin, että poika oli vuoroviikoin kummankin luona,
      Jos laitoin, viestiä exälleni esim, että miksi pojalla aina samat vaatteet on mun luota lähtiessä ja samat takaisin tullessa, pestäänkö niitä ollenkaan, hän sekä uusi vaimonsa viestivät

      mulle, että olisiko syytä mennä lääkäriin ja onkohan lääkitys kohdallaan ym,

      • miten jaksoit

        kauhee mies olisin varmaa ite tappanu äijän :O


    • Hei ,,,jos Hän puhuikin itsestään,,,, useni olemme toistemme peilejä ,,,,sano hänelle ,,hauska tutustua kerro lisää itsestäsi,,,,

    • aregijstg

      Käske sen hirttäytyä niin eiköhän lopu se nimittely!Toistat vain niin monta kertaa että alkaa uskoa että tarkoitat sitä, ehkä se sitten tajuaa

    • dididdiu

      Siis hyi hitto mitä miehiä! Mun mies on 5 vuoden aikana huutanut kerran että "huora! ja potkaisi imurin sitten rikki.. No johtui siitä että menin baarista toiselle miehelle yöksi (en panemaan!) Tuolloin kuitenkin ansaitsin tuon koska tietenkin mies luuli että olin pettänyt häntä.. Eilen tosin sanoi että "sä ole ihan sekaisin" mutta sekin ihan aiheesta kun sain näissä vauvahormoneissani "kukaan ei välitä minusta"-itkuporkuraivarin :D

      No te masennuslääkkeitä syövät voitte ainakin sanoa että johtuu aivojen välittäjäaineiden puutoksesta tjt :)

    • ukon sanoille stoppi

      Eli miehesi tekee sinusta sairaan.
      Jos olet järjissäsi ja töissäkäyvä kykenevä ihminen niin olet suoraan sanottuna joutunut henkisen väkivallan uhriksi.
      Miehesi lietsoo sinuun masennusta latistamalla ja väheksymällä sinua.
      Puolison tehtävä on tervehdyttää, ei väsyttää!
      Ja muista että kaikki me ollaan hetkellisesti väsyneitä ja ajoittain vähän masentuneita, sitä pitää kaverin auttaa ylös eikä painaa alas.
      Nyt ylös, ulos ja itsetunto kunniaan ja ukko ojennukseen. Jos ei muu auta niin äijä ulkoruokintaan!

    • heikkouksia löytyy

      Mun mies haukkuu kans hulluksi riidoissa kun ei muuta keksi ja hänellä menee omien sanojensa mukaa hermot.Sama se minulle mitä sanoo, tiedän kyllä miten paskamaista käytöstä se on, mutta eihän se haukku haavaa tee kun sanojan paskamaisuuden ja naurettavuuden tuntee jo ennestään

    • MiesJollaTerveVaimo

      Ei tarkoita sanomaansa. Itsekin olen suutuspäissäni haukkunut sairaaksi viitaten riitelyn hetkeiseen naisen käyttäytymiseen, kärjistäen pitänyt tätä mielenvikaisena, vaikka todellisuudessa on vain äärimmäisen suuttunut ja sen takia osoittaa mieltään esimerkiksi tavaroita paiskoen, kun on eri mieltä kanssani.

    • Erotkaa_jo

      Oletteko niin masentuneita, ettette tajua edes sitä. ettei tuollainen ole mitään rakkautta? Ei ole ihme jos on masentunut ja se vaan pahenee, jos jää tälläisiin
      älyttömiin suhteisiin joissa ukko vaan aukoo päätään ja lyö lyötyä, sen sijaan
      kun pitäisi rakastaa ja olla tukena. Säälittäviä olette, jos roikutte tuollaisissa jätkissä.

    • Samallamitalla

      Hauku takaisin.

    • HerrasMiesXXX

      Alkuperäinen viesti todella vanha mutta vastaan silti. Olen mies ja mulla on keskivaikea masennus. Olen mielestäni kohtuunormaali mutta uusin parisuhde ei ole tehnyt hyvää. Naisystävä ottaa riidoissa esiin ihan kaiken mitä olen luottamuksella kertonut jne. Varsinkin masennuksen ja mitä olen tehnyt mitä olis voinut jättää tekemättä jne. Näin on käynyt kymmeniä kertoja. Ja tietysti muutkin epäkohdat itsestä. Olen kuitenkin työssäkäyvä omistan oman asuntoni jne.

      Mutta jättäisin tuon miehen jos sama toistuu.

    • näinsevaanontälä

      Usein siinä käy niin ettei huomaa itse ollenkaan mitä itse sanoo riidoissa aina vain

      huomaa mitä se toinen sanoo.
      Katsos kun riidoissa se yksin riitele vaan te molemmat.

      Laitat siis kaiken vastuun naisesi sanomalle, mutta sinulla ei ole vastuuta ottaa omia sanomisia ollenkaan.

      Vaikka kuinka masentunut on ei voi kaikkia vierittää vain toisen niskaan.

      Jos pystyt työelämässäkin olemaan pystyt vastuun ottaa myös omasta sanomisista etkä vain syyllistä toista kaikesta mitä toinen on sanonut.
      Luulenpa että olet yhtälailla tullut sanomisia sinunkin suunnalta.
      Se on helppo aina syyllistää toista ja hakea täältä sympatiaa muilta vaikka tässä on vain sinun näkemyksesi.
      Täällä aina huomaa kuinka toisia syyllistetään ja haetaan sympatiaa ja mitätöidään omat viat.

    • Anonyymi

      Mies tylyttää koko ajan. Kun pidän hiukset kiinni, koska mielestäni on kivemman oloinen. Miehen mieöestä pitäs pitää auki. On lirut ohuet hiukset enkä todellakaan osaa laittaa auki. Oon kumman näköinen. Sitten ostin vihdoin uudet korvikset. Mies äkäsesti tuumaa mitkä ihmeen mustalaiskorvakorut sulla on. Ihme ku ees huomas jotai uutta. Omasta mielestä nätit hopieset sydänkorvikset. Heitin äkkiä pois korvista mut eipä sanonu mitää ku laitoin vanhat renkaat korviin. Minkälainen mies aina kuittaa jotain eikä koskaan kehu rakastaan. Vaikka ihan nätti ja ok oon.

    • Anonyymi

      Mun mieheni haukkuu minua jatkuvasti itseasiassa joka päivä huoraksi, lehmäksi ja läskiksi rumaksi. Ollaan seurusteltu 2v ja ensinmäuset 2kk olivat elämässäni parasta aikaa. Sitten tuli haukkuminen ja lyöminen. Hän huutaa myös joka päivä. Oon 2v tätä jo kestänyt enkä uskalla erota koska hän kiristää minua yhdellä asialla. Oon niin loppu tähän ja pelkään jättää hänet kiristyksen takia ja hän uhkailee sukulaisiani. N. 1 tunti sitten suuttui minulle hirveästi ja potkaisi lujaa jalkaan ja haukkui minkä ehti. Lisään tähön vielä että joka huudon ja lyömisen aikana olen ihan hiljaa enkä muutenkaan aiheuta mitää sellaista joka suututtaisi häntä. Huudot ja lyönnit tulee ihan tyhmistä asioista esim. Jos en ole keittänyt kahvia nopeasti, siivonnut hyvin, tehnyt tiettyyn aikaan ruokaa, palvellut häntä hyvin. Oon niin loppu nyt oon sängyllä ja itken. Mies kävi äsken perumassa tupakkikiellon jonka määräsi rangaistukseksi. Ja sanoi vaan että voin syyttää itseäni en haksa henkisesti enään kauaa. Asia jolla hän kiristää saattaisi minut erittäin pahan häpeäb alle ja sukulaisetki saisi kuulla. Mitä mä teen en jaksa itkeä enään.

      • Anonyymi

        Sama jatkuu taas. Heräsin ylös kuullen miten ruma ja läski oon. Ja miten parempia hänen entiset on ollu. Itkin että päästää mut vapaaksi tästö suhteesta. En jaksa enään. Kaikki tämäkin ihan tyhmästä jutusta. En ollut eilen tehnyt ns. Kunnon ruokaa. Oon niin loppu mies vielä nukkuu tuossa sängyssä ja itse istun lattialla. Haluaisin lähteä mutta en uskalla. Kerrankin kun sanoin lähteväni nii. Hän löi minua selkään ja kiristi mitö tapahtuu jos lähden. Oon niin turta tähän kaikkeen. Minulla ei ole ystäviä kelle puhua enkä uskaltaisi edes jos menisi hänen korviin että puhun kenellekkään meidän suhteesta en uskalla edes miettiä mitä tapahtuisi. Tässä kun lattialla istun mietin rakastanko tai oonko edes rakastanut koskaan miestäni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama jatkuu taas. Heräsin ylös kuullen miten ruma ja läski oon. Ja miten parempia hänen entiset on ollu. Itkin että päästää mut vapaaksi tästö suhteesta. En jaksa enään. Kaikki tämäkin ihan tyhmästä jutusta. En ollut eilen tehnyt ns. Kunnon ruokaa. Oon niin loppu mies vielä nukkuu tuossa sängyssä ja itse istun lattialla. Haluaisin lähteä mutta en uskalla. Kerrankin kun sanoin lähteväni nii. Hän löi minua selkään ja kiristi mitö tapahtuu jos lähden. Oon niin turta tähän kaikkeen. Minulla ei ole ystäviä kelle puhua enkä uskaltaisi edes jos menisi hänen korviin että puhun kenellekkään meidän suhteesta en uskalla edes miettiä mitä tapahtuisi. Tässä kun lattialla istun mietin rakastanko tai oonko edes rakastanut koskaan miestäni.

        Jos asutte Suomessa, mene tukka suorana ensiapukotiin. Nyt. Heti.
        Siellä osataan neuvoa kuinka pääset eroon pahoinpitelijä-miehestäsi.
        Ennenkuin sinut kannetaan asunnostanne ulos jalat edellä.

        Jos taas Suomen ulkopuolella, mene heti Suomen suurlähetystoon, konsulaattiin tai mihin tahansa jossa suomalaiset voivat saada apua ja lipun takaisin Suomeen.

        Ainoa hävettävä asia on että jäät paikoillesi.
        Kaikki ihmiset eivät ehkä tule hautajaisiisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama jatkuu taas. Heräsin ylös kuullen miten ruma ja läski oon. Ja miten parempia hänen entiset on ollu. Itkin että päästää mut vapaaksi tästö suhteesta. En jaksa enään. Kaikki tämäkin ihan tyhmästä jutusta. En ollut eilen tehnyt ns. Kunnon ruokaa. Oon niin loppu mies vielä nukkuu tuossa sängyssä ja itse istun lattialla. Haluaisin lähteä mutta en uskalla. Kerrankin kun sanoin lähteväni nii. Hän löi minua selkään ja kiristi mitö tapahtuu jos lähden. Oon niin turta tähän kaikkeen. Minulla ei ole ystäviä kelle puhua enkä uskaltaisi edes jos menisi hänen korviin että puhun kenellekkään meidän suhteesta en uskalla edes miettiä mitä tapahtuisi. Tässä kun lattialla istun mietin rakastanko tai oonko edes rakastanut koskaan miestäni.

        Noin vuosi kulunut viime kirjoituksestani, sama meno jatkuu joka päivä. En enää tunne itseäni., kaikki mitä olin joskus on poissa, en oo enää kun tyhjä kuori. Miksi Jumala sallii tämän kaiken, miksi tämä ei lopu koskaan, miksi mun elämä on tälläistä. Kaikki on pahentunut lisää lyöntejä, lisää haukkumista, lisää vankeutta, ei yhtään ystävää, en saa edes nähdä äitiä ja isääni. Kuinka pääsen pois miten löydän voiman, kun tuntuu että hengittäminenkin jo vie liikaa. Mikä vika mussa on että kukaan ei rakasta mua, haluan pois ja kauaksi unohtaa tämän kaiken. Koko sydän on niin rikki, rakastin joskus miestäni mutta enään en tunne kuin vihaa ja pelkoa. Annoin koko sydämeni ja rakkauteni eikä se riittänyt, ei mieheni arvostanut minua koskaan. Sain haukut ja lyönnit tuhansia kertoja tänäänkin siksi että herätin ylös kun kävin wc. Ssä.. En enään jaksa tätä suhdetta oon niin loppu tähän kaikkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin vuosi kulunut viime kirjoituksestani, sama meno jatkuu joka päivä. En enää tunne itseäni., kaikki mitä olin joskus on poissa, en oo enää kun tyhjä kuori. Miksi Jumala sallii tämän kaiken, miksi tämä ei lopu koskaan, miksi mun elämä on tälläistä. Kaikki on pahentunut lisää lyöntejä, lisää haukkumista, lisää vankeutta, ei yhtään ystävää, en saa edes nähdä äitiä ja isääni. Kuinka pääsen pois miten löydän voiman, kun tuntuu että hengittäminenkin jo vie liikaa. Mikä vika mussa on että kukaan ei rakasta mua, haluan pois ja kauaksi unohtaa tämän kaiken. Koko sydän on niin rikki, rakastin joskus miestäni mutta enään en tunne kuin vihaa ja pelkoa. Annoin koko sydämeni ja rakkauteni eikä se riittänyt, ei mieheni arvostanut minua koskaan. Sain haukut ja lyönnit tuhansia kertoja tänäänkin siksi että herätin ylös kun kävin wc. Ssä.. En enään jaksa tätä suhdetta oon niin loppu tähän kaikkeen

        Sun on jollakin tavalla pakko saada kerättyä voimanrippeesi ja lähdettävä. Tuolla menolla sä vielä kuolet. Mikään häpeä ei ole sen arvoista. On paljon miehiä, jotka kohtelevat naisia hyvin, vaikka se tuskin ensimmäiseksi on mielessäsi. Olen ollut oman mieheni kanssa jo 30v, eikä hän ole ikinä pahaa sanaa minulle sanonut. Toivotan voimia sinulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun on jollakin tavalla pakko saada kerättyä voimanrippeesi ja lähdettävä. Tuolla menolla sä vielä kuolet. Mikään häpeä ei ole sen arvoista. On paljon miehiä, jotka kohtelevat naisia hyvin, vaikka se tuskin ensimmäiseksi on mielessäsi. Olen ollut oman mieheni kanssa jo 30v, eikä hän ole ikinä pahaa sanaa minulle sanonut. Toivotan voimia sinulle!

        Hei. Taas noin vuosi kulunut viime kirjoituksestani. Mikään ei ole muuttunut parempaan suuntaan. Päin vastoin lisää hakkaamista ja haukkumista,Jokaikinen päivä! Oon niin loppu että junan alle hyppääminen on pyörinyt silloin tällöin mielessäni. Ikävä on kova äitiä ja isääni, jotka asuvat kaukana en ole nähnyt heitä yli vuoteen. Välit siskoihin ja veljikn mennyt kokonaan. Oon ihan yksin. Olen naimisissa nyt tuon miehen kanssa joka on Piinannut minua jo 4 vuotta. En pääse koskaan vapaaksi. Oon niin yksin. Ei ole yhtäkään ystävää. Kukaan ei nää sitä tuskaa missä elän. Olen oppinut hymyilemään vaikka sisimmässäni haluaisin huutaa kadulla vastaan tulevallekkin auta minua. En muista sitä tyttöä enää joka olin 4 vuotta sitten Kaikki se on poissa. En rakasta miestäni millään tavalla. Kaikki hänen tekonsa pyörii mielessäni nauhana kokoajan. Varon ja pelkään joka päivä. Tiedän että minun täytyy lähteä pois,mutta se pitää suunnitella hyvin. Yritin muutama ilta sitten sanoa että haluan jättää hänet etten rakasta häntä. Keräsin kaiken rohkeuteni siihen ja kun sen kerroin niin hän heitti vedet päälleni ja hakkasi minut. Sanoi ettei ole paikkaa mistä ei minua löytäisi. Oon niin loppu. Rukoilen päivittäin että Jeesus auttaisi minua ja veisi minut pois. En kestä enää lyöntejä ne on niin kovia että lennän seinään tai lattiaan. Muutaman kerran oli lähellä mennä taju. Pelkään mutta samalla vihaan miestäni. Olin niin tyhmä tyttö. Annoin itsestäni kaiken, sydämeni, rakkauteni jopa viattomuuteni tuolle miehelle. Ei hän niistä mitään välittänyt polki kaikki maahan. Kun tästä joskus sanoin hänelle hän sylki naamaani vain ja samoin että saan olla onnellinen että hän on huolinut minut, kun olen läski ja ruma huora. Jopa ensimmäisen yhteisen yön muistaminen järkyttää näin jälkeen päin kun ymmärrän elämästä jo enemmän. Muistan kuinka kovakourainen ja tunteeton oli silloinkin. Minulla repesi paikat ja jouduin käymään lääkärissä. Kuvittelin että se on vaan tuollaista mutta tuostakin olisi pitänyt minun tajuta paljon. Miksi hän ei halua erota vaikka puhuu kuinka huono nainen olen en osaa yhtään mitään oon ruma ja läski enkä osaa tehdä ruokaakaan enkä hoitaa kotia hyvin. Minulla on mennyt lähimuisti kokonaan unohtelen kokoajan asioita en muista mitään. Päässä vaan pyörii ne huudot ja lyönnit. Toivon että löydän sen voiman lähteä pois, koska kauan en enää jaksa. Haaveeni oli ennen vain mies joka rakastaisi minua ja minä häntä. Oma koti ja meillä lapsia. Itken usein tyhmiä haaveita en minä ole siihen oikeutettu että haaveeni olisi totta. En halua enää edes rakkautta tai lapsia en edes suhdetta tämä mies näytti minulle mitä rakkaus on en halua rakastaa koskaan.


    • Anonyymi

      Alottaja täällä on paljon toitotettu kuinka ruoho ei ole aidan toisella puolella yhtään vihreämpää eli jos miehesi nyt haukkuu sinua sairaaksi, niin seuraava miehesi voi pettää sinua tai hän voi tehdä ruumiillista väkivaltaa tai hän voi olla narsisti tai jotain muuta.

      • Anonyymi

        Joten, tuoko antaa sinulle luvan olla nyrkkeilypussina , oksennusastiana ja lattiamattona?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten, tuoko antaa sinulle luvan olla nyrkkeilypussina , oksennusastiana ja lattiamattona?

        naisessakin voi olla vika,
        tunnen tapauksen, naapurini kertoi että molemmat ovat eronneet 3 kertaa ja nyt kun neljännen kerran "rakastuivat" päättivät heti että asuvat/nukkuvat aina omassa huoneessaan kaikki yöt. Seksi harrastetaan ennen nukkumista.
        hyvin näytti menevän. Molemmilla oli 4-5 lasta edellisestä avioliitosta, lähes kaikin oli jo aikuisia ja poismuuttaneita.

        totesivat, ei parantunut vaihtamalla.


    • Anonyymi

      Niin haukkuu minunki mies, mutta en uskolla erota koska hän uhkailee minua kaiken tavoin ja sanoo että vien lapset etkä tule koskaan heitä näkemään 😞 tämä on syy miksi olen edelleen naimisissa 13v. Ja en todellakaan ole onnellinen 😞😢

      • Anonyymi

        Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti asiasi järjestyvät. Ole rohkea!


    • Anonyymi

      Mies voi haukkua, se on hyväkin asia. Hän ei osaa paremmin kertoa kuinka ärsyttävä sinä olet. Nainen katso peiliin, olisiko sinussa syytä.

      Toiseksi mies voisikin puhua niin kauniisti eli olla narsisti, että ymmärrät haukkumiset vasta seuraavana päivänä, olisiko se parempi.

    • Anonyymi

      Ns mies, avopaska, puhuu menneisyydestään, akateemisesta opiskelija-ajastaan ja dissaa minua.
      Oli akateeminen vaimo.
      Minä en akateeminen.

      Mies jo 53 v ja tooosi paska.
      Työtön. Ryssinyt raha asiansa ja töitä ei saa.

      ... Haukkuu kuitenkin - melko munaton käytännössä -

    • Anonyymi

      Tosi huono !!!!

    • Anonyymi

      Sinun ei tarvitse elää anletavassa aviolitossa tai suhtessa jossa sinua ei kunioiteta. Mielenterveys sairaudet ovat kuin vesirokko ,ei oikeuta haukumaan.Lähde sitä pois. Hakeudu naisten tuki ry. turvakodit.Väkivalta ykiköön.Tuo on henkistäväkivaltaa,ottavat sinut vastan kuten ensikoditkin,vievät turva talon,turvakoti..Auttavat etsii asunnon ja pääset terapiaan.et ole yksin.

      • Anonyymi

        Tuntuu ettei voimat enää vaan riitä. Olen yksin. Elän liitossa 4 vuotta miehen kanssa jota en rakasta. Voin huonosti joka päivä. Mietin pakopääsyä usein mutta en ymmärrä minkä vuoksi en saa itseäni lähtemään. Ääni päässä sanoo jatkuvasti että kukaan ei rakasta mua ja että olen vain arvoton huora jollei ole mitään väliä. Lapsesta asti olen saanut kuulla omalta isältä että olen arvoton että mulla ei oo mitään arvoa. En saanut edes rakkautta omalta äidiltäni. Mikä mussa on vikanakun kukaan ei rakasta mua. Miehellenikin yritän kaikesta kärsimyksestä huolimatta olla hyvä vaimo mutta kaikki mitä teen on tyhjää ei hän arvosta. Halusin vaan tuntea että mua rakastaisi joku kukaan ei rakasta. Oon yksin. Itken itseni joka yö uneen. Tuntuu että parempi olis kuolla. Oon niin arvoton. Miksi mun elämä on tälläistä. Olen läski ja ruma huora. Mieheni ei halua minua enään mutta silti en pääse vapaaksi. Mitä enään teen. En jaksa enään en löydä voimaa enkä uskoa parempaan. 4 vuotta olen saanut joka päivä huutoa haukkuja ja lyöntejä. En yhtäkään anteeksi pyyntöä. Milloin voin olla vapaa. Sattuu sydämeen asti. Mun sydän särkyy uudelleen ja uudelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuntuu ettei voimat enää vaan riitä. Olen yksin. Elän liitossa 4 vuotta miehen kanssa jota en rakasta. Voin huonosti joka päivä. Mietin pakopääsyä usein mutta en ymmärrä minkä vuoksi en saa itseäni lähtemään. Ääni päässä sanoo jatkuvasti että kukaan ei rakasta mua ja että olen vain arvoton huora jollei ole mitään väliä. Lapsesta asti olen saanut kuulla omalta isältä että olen arvoton että mulla ei oo mitään arvoa. En saanut edes rakkautta omalta äidiltäni. Mikä mussa on vikanakun kukaan ei rakasta mua. Miehellenikin yritän kaikesta kärsimyksestä huolimatta olla hyvä vaimo mutta kaikki mitä teen on tyhjää ei hän arvosta. Halusin vaan tuntea että mua rakastaisi joku kukaan ei rakasta. Oon yksin. Itken itseni joka yö uneen. Tuntuu että parempi olis kuolla. Oon niin arvoton. Miksi mun elämä on tälläistä. Olen läski ja ruma huora. Mieheni ei halua minua enään mutta silti en pääse vapaaksi. Mitä enään teen. En jaksa enään en löydä voimaa enkä uskoa parempaan. 4 vuotta olen saanut joka päivä huutoa haukkuja ja lyöntejä. En yhtäkään anteeksi pyyntöä. Milloin voin olla vapaa. Sattuu sydämeen asti. Mun sydän särkyy uudelleen ja uudelleen.

        Sattuu lukea näitä kommentteja neljän vuoden ajalta. Tiedän että kukaan ei edes lue näitä mitä olen kirjoittanut. Joskus aina katson jospa joku olisi vastannut mutta ei kukaan. Mussa ei ole enään jäljellä mitään. Viisi vuotta tulee kohta tuon hirviön kanssa. Olen niin loppu. Mietin näitä vuosia ja sitä mitä olen kokenut. Voiko nainen enään kokea mitään niin hirveää mitä olen kokenut. Sattuu. Mietin joka päivä miksi Jumala on hyljännyt mut. Jos se rakastaisi mua niin ei se antaisi mun kärsiä. Joka lyönnin ja huudon jälkeen kysyn Jumalalta miksi olet hylännyt minut. Miksi edes Jumala et rakasta mua. Tuntuu että en saa henkeä kun kelaan tätä viittä vuotta elämässäni. En enään tunne edes itseäni mietin joskus kuka oikein olin viisi vuotta sitten. Tiedän mitä olen tänään. Surua ja vihaa en muuta.ikävä on niin suuri äitiä ja isääni. Kumpa näkisin vielä teidät. Kuvittelen äiti joskus miten halaat mua ja sanot että kaikki järjestyy. Sanot että rakastat mua ja autat mua. Että kukaan ei voi enään satuttaa. Voi äiti on niin ikävä.laitan silmät kiinni ja koitan muistaa sun kasvot ,koitan muistaa miltä näytit viimeksi kun nähtiin vuosia sitten. Koitan muistaa miten halasit mua kun lähdin junan kyytiin. Muista isä kun sanoit että aina paikka kotona takaisin elä anna kenenkään satuttaa sua. Jos en olisi hypännyt junaan silloin en olisi kärsinyt niitä asioita joista olen jokaikinen päivä kärsinyt. Nyt kukaan sukulainen ei halua olla enään tekemisissä kanssani. Kiitos hirviö mieheni. En ymmärrä millä voimalla jaksan ja olen jaksanut . Aamu alkoi klo viisi siihen että huusit minut ylös palvelemaan . Hakkasit koska vessapaperi oli loppunut . Haukuit mitä rumimmin. Laitoit minun nuolemaan koko talon lattiat. Voi äiti kuinka kaipaan sua .laitan silmät kiinni ja kuvittelen että halaat mua lujaa. Ikävä sua.oon sairastunut kahdeksaan diagnoosiin näiden vuosien aikana. Sokeennun todennäköisesti tulevaisuudessa ja mietin kerkeänkö äiti enään näkemään sua. Elän jatkuvien kipujen ja sairauksien kanssa. Siihen päälle mieheni kohtelee minua kuin roskaa. En pääse vapaaksi koskaan. Sattuu. Onneksi ei ole meillä lapsia suotu en kestäisi ajatusta edes millaista elämä olisi silloin kun meitä kärsisi minä ja lapset. Haaveilen aina perheestä ,mutta en tule sitäkään saamaan koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattuu lukea näitä kommentteja neljän vuoden ajalta. Tiedän että kukaan ei edes lue näitä mitä olen kirjoittanut. Joskus aina katson jospa joku olisi vastannut mutta ei kukaan. Mussa ei ole enään jäljellä mitään. Viisi vuotta tulee kohta tuon hirviön kanssa. Olen niin loppu. Mietin näitä vuosia ja sitä mitä olen kokenut. Voiko nainen enään kokea mitään niin hirveää mitä olen kokenut. Sattuu. Mietin joka päivä miksi Jumala on hyljännyt mut. Jos se rakastaisi mua niin ei se antaisi mun kärsiä. Joka lyönnin ja huudon jälkeen kysyn Jumalalta miksi olet hylännyt minut. Miksi edes Jumala et rakasta mua. Tuntuu että en saa henkeä kun kelaan tätä viittä vuotta elämässäni. En enään tunne edes itseäni mietin joskus kuka oikein olin viisi vuotta sitten. Tiedän mitä olen tänään. Surua ja vihaa en muuta.ikävä on niin suuri äitiä ja isääni. Kumpa näkisin vielä teidät. Kuvittelen äiti joskus miten halaat mua ja sanot että kaikki järjestyy. Sanot että rakastat mua ja autat mua. Että kukaan ei voi enään satuttaa. Voi äiti on niin ikävä.laitan silmät kiinni ja koitan muistaa sun kasvot ,koitan muistaa miltä näytit viimeksi kun nähtiin vuosia sitten. Koitan muistaa miten halasit mua kun lähdin junan kyytiin. Muista isä kun sanoit että aina paikka kotona takaisin elä anna kenenkään satuttaa sua. Jos en olisi hypännyt junaan silloin en olisi kärsinyt niitä asioita joista olen jokaikinen päivä kärsinyt. Nyt kukaan sukulainen ei halua olla enään tekemisissä kanssani. Kiitos hirviö mieheni. En ymmärrä millä voimalla jaksan ja olen jaksanut . Aamu alkoi klo viisi siihen että huusit minut ylös palvelemaan . Hakkasit koska vessapaperi oli loppunut . Haukuit mitä rumimmin. Laitoit minun nuolemaan koko talon lattiat. Voi äiti kuinka kaipaan sua .laitan silmät kiinni ja kuvittelen että halaat mua lujaa. Ikävä sua.oon sairastunut kahdeksaan diagnoosiin näiden vuosien aikana. Sokeennun todennäköisesti tulevaisuudessa ja mietin kerkeänkö äiti enään näkemään sua. Elän jatkuvien kipujen ja sairauksien kanssa. Siihen päälle mieheni kohtelee minua kuin roskaa. En pääse vapaaksi koskaan. Sattuu. Onneksi ei ole meillä lapsia suotu en kestäisi ajatusta edes millaista elämä olisi silloin kun meitä kärsisi minä ja lapset. Haaveilen aina perheestä ,mutta en tule sitäkään saamaan koskaan.

        Hei sinä, joka olet tänne kirjoittanut useamman vuoden. Toivon, että saat voimia lähteä pois tuosta suhteesta. Kirjoituksesi kuvaavat niin hyvin, mitä tapahtuu kun väkivaltaiseen suhteeseen jää, lopulta ei enää jaksa lähteä. Voimat loppuu. Minä olen kokenut kaikki nuo samat tunteet. Minun mieheni ei tosin minua hakkaa noin, mutta muuten on väkivaltainen. Minulla on myös fyysinen sairaus, joka pahenee väkivallan aiheuttaman stressin ja muun kärsimyksen myötä. Kirjoituksesi kosketti syvästi. Todella toivon, että lähdet. Ja kuule, apua on saatavilla. Ota yhteyttä esim. Nollalinjaan, siellä sut ohjataan alueesi turvakotiin. Muista poistaa sivihistoriasi ja puheluhistoriasi, ettei mies näe että olet lähdössä. Kun soitat noihin paikkoihin ja teet lähtöä, varmista että olet yksin. Eron hetki on vaarallisin. Tarvittaessa soita poliisit! Sä ansaitset paljon parempaa, usko mua! Soita nyt ensin sinne Nollalinjalle, saat sieltä tukea! Väkivalta on saanut sut uskomaan, ettei susta ole lähtemään, mutta se ei ole totta! Sä pystyt siihen, mutta tarviit tukea ja apua! Voit mennä aluksi turvakotiin asumaan ja siellä sut autetaan uuden elämän alkuun. Ja näät vielä vanhempasi. Älä jää tuohon enää, elämä on liian lyhyt ja toi mies vielä tappaa sut jos jäät sen luo. Ihan sama onko rakkautta vai ei, tuo ei ole sinulle enää hyväksi. Sun täytyy alkaa rakastaa itseäsi <3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei sinä, joka olet tänne kirjoittanut useamman vuoden. Toivon, että saat voimia lähteä pois tuosta suhteesta. Kirjoituksesi kuvaavat niin hyvin, mitä tapahtuu kun väkivaltaiseen suhteeseen jää, lopulta ei enää jaksa lähteä. Voimat loppuu. Minä olen kokenut kaikki nuo samat tunteet. Minun mieheni ei tosin minua hakkaa noin, mutta muuten on väkivaltainen. Minulla on myös fyysinen sairaus, joka pahenee väkivallan aiheuttaman stressin ja muun kärsimyksen myötä. Kirjoituksesi kosketti syvästi. Todella toivon, että lähdet. Ja kuule, apua on saatavilla. Ota yhteyttä esim. Nollalinjaan, siellä sut ohjataan alueesi turvakotiin. Muista poistaa sivihistoriasi ja puheluhistoriasi, ettei mies näe että olet lähdössä. Kun soitat noihin paikkoihin ja teet lähtöä, varmista että olet yksin. Eron hetki on vaarallisin. Tarvittaessa soita poliisit! Sä ansaitset paljon parempaa, usko mua! Soita nyt ensin sinne Nollalinjalle, saat sieltä tukea! Väkivalta on saanut sut uskomaan, ettei susta ole lähtemään, mutta se ei ole totta! Sä pystyt siihen, mutta tarviit tukea ja apua! Voit mennä aluksi turvakotiin asumaan ja siellä sut autetaan uuden elämän alkuun. Ja näät vielä vanhempasi. Älä jää tuohon enää, elämä on liian lyhyt ja toi mies vielä tappaa sut jos jäät sen luo. Ihan sama onko rakkautta vai ei, tuo ei ole sinulle enää hyväksi. Sun täytyy alkaa rakastaa itseäsi <3

        Kiitos rohkaisevasta viestistä. Koen halua lähteä mitta voimat ei enää riitä. Olen sairastunut masennukseen . Koen halua satuttaa itseäni. Mietin vain pois pääsyä. Miksi en enää jaksa . Lyönnit ovat raaistuneet hän hakkaa lujempaa ja pidempään. On alkanut potkia mahaani. Nyt kaksi päivää potkinut mahaani että vuosin verta. En edes jaksa enkä välitä enään. Toivon että en heräisi enään. Pelkään niin . Nyt olen vaatehuoneessa lattialla. Hän pakotti viereensä sänkyyn äsken ja hakkasi siinä päätäni. Syy miksi koska olin ollut tottelematon ja vastustin häntä kun sanoin etten jaksa siivota ja hoitaa hänen koiraansa. Sattuu ja tuntuu niin pahalta. Olen rohkaistunut kertomaan elämästäni eräälle tutulle johon ajattelin että voin luottaa. Mutta ei häntä kiinnostanut. TUntuu kuin Kukaan ei ymmärrä sitä mitä olen kokenut kaikki nämä vuodet.pääni on todella kipeää näistä lyönneistä. En jaksa enää edes itkeä. Vihaan itseäni ja vihaan tuota miestä. Haaveilen vapaudesta mutta en ymmärrä miksi en uskalla lähteä. Kumpa tää kaikki olis vaan painajaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rohkaisevasta viestistä. Koen halua lähteä mitta voimat ei enää riitä. Olen sairastunut masennukseen . Koen halua satuttaa itseäni. Mietin vain pois pääsyä. Miksi en enää jaksa . Lyönnit ovat raaistuneet hän hakkaa lujempaa ja pidempään. On alkanut potkia mahaani. Nyt kaksi päivää potkinut mahaani että vuosin verta. En edes jaksa enkä välitä enään. Toivon että en heräisi enään. Pelkään niin . Nyt olen vaatehuoneessa lattialla. Hän pakotti viereensä sänkyyn äsken ja hakkasi siinä päätäni. Syy miksi koska olin ollut tottelematon ja vastustin häntä kun sanoin etten jaksa siivota ja hoitaa hänen koiraansa. Sattuu ja tuntuu niin pahalta. Olen rohkaistunut kertomaan elämästäni eräälle tutulle johon ajattelin että voin luottaa. Mutta ei häntä kiinnostanut. TUntuu kuin Kukaan ei ymmärrä sitä mitä olen kokenut kaikki nämä vuodet.pääni on todella kipeää näistä lyönneistä. En jaksa enää edes itkeä. Vihaan itseäni ja vihaan tuota miestä. Haaveilen vapaudesta mutta en ymmärrä miksi en uskalla lähteä. Kumpa tää kaikki olis vaan painajaista.

        6 vuotta kohta yhdessä tuon väkivaltaisen miehen kanssa. Kuulen ääneni huutavan päässäni että vain kuolema voi vapauttaa minut. Alan uskomaan ääntä. Kuolema vapauttaa minut .tunnen voimakasta halua kuolla vain. Kumpa voisin kelata 6 vuotta pois elämästäni. Oon niin yksin . Oon säälittävä paska raukka kun oon jäänyt tähän painajaiseen. Ei ole voimia lähteä. Kaikki tämä on raaistunut , jokapäivä kovempia lyöntejä ja piinaa. Hän hakkaa minua nykyään nahkaisella vyöllä .se sattuu. Koen jokapäivä fyysistä ja henkistä väkivaltaa. Hän hallitsee minua täysin. Haluaisin jo että tämä painajainen olisi ohi. Näkisin äidin ja isän , siitä on jo kolme pitkää vuotta kun heidät viimeksi näin. En muista äidin kasvoja enää edes. Kaikki kuvat äidistäni on mennyt puhelimen mukana jonka mieheni rikkoi. Kuolen yksinäisyyteen. Sattuu . En taida enää jaksaa taistella haluan vain että painajainen loppuu. En usko enää tippaakaan siihen että Jumala auttaisi minut pois tästä tilanteestani. Toisaalta mietin kyllä etten halua tappaa itseäni ,koska se satuttaisi vanhempiani. Ehkä joskus vielä saan voiman ja viisauden lähteä sekä voiman jaksaa lähteä. Olkaa viisaampia ja rohkeampia kuin itse olin.


    • Anonyymi

      Mä olen kokenut henkistä väkivaltaa ja nykyisin aaaran sanoa itekin mitä tahansa. Joten niin voi käydä sullekin, vaikka vannot ettet,mut sit kuitenkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe