Miten perustaa bändi?

Soittaja tytteli -90

Haluisin perustaa bändin ihan vaan siinä mielessä että oon aina halunnu soittaa ns. bändissä. Mutta miten semmosen voi perustaa? Mun yks kaveri on todella innokas laulamaan joten se varmaan haluis laulaa. Mä tykkään soittaa kitaraa ja rumpuja. Rummuissa osaa soittaa jotain perusjuttuja ja kitaraa osaan rämpätä niinku silleen sointuina. niin miten voi osallistuu johonkin tommoseen soitto juttuun? mulla itellä ois kitara ja rummut. mutta kun haluisin että tää "bandi" vois soittaa niinku vaikka jonkun bändiläisen luona tai jossain kaupungilla...jos tajuutte :) niin voiskos kukaan neuvoo yhtään kun oon aina pitäny musasta niin ois sitä kiva soittaaki kun aina vaan kuunnella...:)

55

9524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs jo bändin perustanut

      Bändin perustaminen on periaatteessa ihan simppeli juttu, mutta ei se ihan sormia napsauttamalla käy.

      Ensin sun pitäis koota alustavasti kaikki jäsenet bändiin (kitaristi, rumpali, basisti, laulaja ja mahdollisesti kosketinsoittaja). Kyselet kamuiltas, oisko ne innoissaan bändihankkeesta tai kyselet semmosilta ihmisiltä, ketkä tykkää musiikista samalla tavalla kuin sä.

      Joskus kuitenkin kaveripiiristä ei löydy ketään, kuka ois sopiva/halukas perustamaan bändin. Silloin joutuu tekemään enemmän töitä bändihankkeensa eteen. Itse suosittelen, että pistät vaikka kouluun ilmoituksen tai johonkin maksuttomaan lehteen koskien bändin perustamista ja jäsenien hakua. Eräs tehokas keino olisi myös viedä ilmoitus johonkin paikkaan, missä käy päivittäin soitto-oppilaita, esim. johonkin musiikkiopistoon.

      Kyllä bändin saa helposti kasaan, mutta menestyminen onkin sitten asia ihan erikseen. Se vaatii hirveästi treeniä ja töitä. Omia biisejä (ja aika vitun hyviä sellaisia) pitäis olla, ja onneansa voi koittaa lähettämällä levy-yhtiöön demon.

      Toivottavasti mun vinkit ees vähäsen autto :D

      • MC:Gabriel

        Itselläni on 2 bändiä ja kummatkin tulivat vain parissa päivässä. unelmoiminen on helppoa, kokoaminen ei. Itse olen perustanut bändiä jo 6 vuotta ja vasta 2 kk sitten pidettiin ekat treenit. Onnea!


      • Soittaja tyttö
        MC:Gabriel kirjoitti:

        Itselläni on 2 bändiä ja kummatkin tulivat vain parissa päivässä. unelmoiminen on helppoa, kokoaminen ei. Itse olen perustanut bändiä jo 6 vuotta ja vasta 2 kk sitten pidettiin ekat treenit. Onnea!

        en haluis että bändi tekis omia biisejä vaan niinku soittas joitan tuttuja biisejä radiosta ja sellasta. ei mua kuuluisuus kiinnosta kuhan vaan haluisin soittaa.


      • Mikko
        Soittaja tyttö kirjoitti:

        en haluis että bändi tekis omia biisejä vaan niinku soittas joitan tuttuja biisejä radiosta ja sellasta. ei mua kuuluisuus kiinnosta kuhan vaan haluisin soittaa.

        No ei siinä sitte muuta ku soittamaan. :)

        Noista aikasemmista saa hyviä neuvoja. Eli valitse sellaiset henkilöt ketkä pitävät saman tyyppisestä musasta kanssasi. Ja kannattaa valita henkilöt suunnilleen samasta tasoluokasta, ei meinaan ole mukavaa jos jotain pitää opettaa koko ajan tai jos taas jonkun pitää opettaa muita koko ajan. Ja valitkaa sopivan vaikeustason omaavia kappaleita.

        Reenikämpän löytäminen voi olla vaikein asia. Kaupungilta/kunnalta kannattaa kysyä jos ette muualta saa.


      • Anonyymi

        Minulla ja kavereillani Pinjalla, Vilmalla ja Anilla on unelma perustaa bändi isona. Olemme nyt vasta 10 vuotiaita ja olemme nyt jo kirjoittaneet oman biisin mutta säveliä siihen ei ole. Olemme päättäneet että laulamme englanniksi ja olemme myös päätteneet meidän taiteilianimet. Koten minulla on kysymys, onko mahdollista että bändiin/musiikkiyhtyeeseen ei tule kitaristeja tai mitään muuta vaan me tanssisimme ja meille keksittäisiin koreokrafiat? Mutta hankkisimme kuitenkin jostain meille soittajat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ja kavereillani Pinjalla, Vilmalla ja Anilla on unelma perustaa bändi isona. Olemme nyt vasta 10 vuotiaita ja olemme nyt jo kirjoittaneet oman biisin mutta säveliä siihen ei ole. Olemme päättäneet että laulamme englanniksi ja olemme myös päätteneet meidän taiteilianimet. Koten minulla on kysymys, onko mahdollista että bändiin/musiikkiyhtyeeseen ei tule kitaristeja tai mitään muuta vaan me tanssisimme ja meille keksittäisiin koreokrafiat? Mutta hankkisimme kuitenkin jostain meille soittajat.

        Kyllä se on mahdollista mutta en tiedä vaikuttaako menestykseen yms.


    • SoundAdvice

      Moi! Soittaminen on loistoharraste ja bändissä soitto tosi kivaa, joten kannattaa yrittää! Alkajaisiksi marssi koulun musiikinopettajasi juttusille ja pyydä häntä kertomaan ja auttamaan. Eiköhän se siitä ala etenemään. Kannattaa kysyä myös voiko koululla käydä harjoittelemassa ja saako koulun musiikkilaitteita käyttää. Hyvä idea on myös ehdottaa bändikerhon perustamista koululle, jossa musiikinopettaja voisi olla ohjaajana. Vaatii tosin viitseliäisyyttä opettajalta, mutta auttaa hyvin alkuun. Itselläni meni noin ja nyt on jo 15 vuotta bändiharrastusta takana :)

      • girl-96

        moro!!!!!!


        mä menisin mut mun mussan ope on vaan niin tylsä!!!!!mut ehk mä sit meen kun mulla on ylempiä luokkia kun oon vasta 2.al...


      • 993

        moi! jos haluut perustaa bändin, niin eti vaikka koulusta jäseniä. ite tein niin, että pyysin koulu kavereita. jos haluut kuuluisaks, niin pitäis harjoitella vaikka kitaralla jotain temppuja. esim. vaikka kieriminen tai juokseminen ja kitaran vingutus.


    • Kimmo

      Mun mielestä bändinperustamiseen ei ole mitää yksioikoista tietä, vaan ne voi syntyä millä tavalla tahansa... Itse olen soittanut kahdessa bändissä ja kumpikin on syntynyt vain halusta soittaa kavereitten kanssa. Se niinkuin vaan nivoutui sitten bändiksi, ainakin silloin aikoinaan. Toisella kerralla me päätettiin suoraan, että nyt aletaan tehdä bändiä. Kannattaa myöskin kysellä/etsiä jos joku bändi etsii soittajaa ja kysellä, että pääseekö siihen soittamaan. Ja vaikka olisikin eri ikäistä sakkia, niin sillä ei ole väliä. Kunhan vaan saa "purkaa musiikillisia paineitaan".

      Tsemppiä vaan sulle ja sun bändihommeleille. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että tylsää ei ikinä tule olemaan bändin kanssa. Ainakaan jos keikkoja tulee...

      T:Kimmo/Point of nothing http://www.pointofnothing.tk

    • make musikantti

      Olen yrittänyt saada Bändiä kasaan ja olisi ainakin kitaristi ainakin 1kpl,rumpalisti 1kpl,basisti 1kpl. Mutta.... olisi kans yksi syntikan/pienon soittaja ja sen äiti suostuisi ostaa kunnon rummut ja saatais soittaa niitten taka pihala olevassa mökissä. mutta se pianisti ei koskaan jaksa perustaa sitä bändiä kun se alkaa heti puhua eri asiasta. ja sitten en tiedä että onko mulla hyvä laulu ääni laulan joka päivä ja musan ope sano et mun pitäis laulaa koulun ja jossain muis tapahtumis :) ja en oo mikään mahtava kitaristi mut kyl jotain osaan,en tiiä miten saisin sen pianistin suostumaan ja kaikki harjotukset ja mitä muuta siin tarvii jos joku esim noist viimeks kirjottaneist keksii jotain nii jos voisi lähettää mulle sähkö postina tai tännekkin kelpaa mut se ois [email protected]

    • äidin sortama

      moro oon nytten koittanut perustaa bändiä jossa olisin laulaja kun äiti ei anna alottaa kitaran soittotunteja kun ei se anna lopettaa partiota tai tanssiakaan kun sitten saisin aikaa enemmän niin kyllä ärsyttää kun ei oo halukkaita kun 2kpl ja toinen vaan väliaikanen niin mitäs nyt tässä sitten tekis kun vaan yks osaa soittaa kitaraa sekä rumpuja?

    • MINÄPIANISTI

      otatte mut teiän bändiin niin saatte pianistin ja taustalaulajan kans! :D

      • äidin sortama

        mulle käy kunhan tää ei oo julma pila, kunhan et oo mikään jammu-setä ja asut tampereella


      • MINÄPIANISTI
        äidin sortama kirjoitti:

        mulle käy kunhan tää ei oo julma pila, kunhan et oo mikään jammu-setä ja asut tampereella

        joo oon todellinen jammu, -95 syntyny lahjakas tyttö!


    • :D

      Moi oon alakoululainen tyttö joka haluis apuu bändi asioissa :) vinkkejä tänne päin ;DDDD

      • 99-kk

        mitä soitat?


      • Anonyymi

        Moi oon 11v. Oon ollut aikaisemmin yhdessä bändissä. Bändin perustaminen on ihan helppoo tarviit halukkaita ja soittimet. Itse oon toisessa bändissä jo ja siellä oon kitaristi/laulaja.
        Bändin voi perustaa esim. Ystävien sisarusten tai ihan kenen kaa vaan.
        Toivottavasti mun vinkeistä oli apua♡


      • Anonyymi
        99-kk kirjoitti:

        mitä soitat?

        Kitaraa sekä laulan


    • 17v emo boy

      No justhan tossa noit vinkei oli. Mä soitan yhdessä heavy metal ''The Dreams'' bändissä.

    • JOO MOI

      haluisin perustää bändin mul ois jo laulaja ja rumpali,mut miten voi keksii laulun sanoja?meil ois jo ehkä semmonen paikka mis voi harjotella:)

    • tvgcvhgiu

      mul on kolma omaa lauluu tai no ei ihan omia mut semosii joita kovin moni ei oo kuulut mut mä haluaisin olla bändissä laulajana mut en tiiä pystynks mä siihen ku mul on. R vika ja mul oi ehkä kitaristi mut en oo kysynyt silt viel voiks joku neuvoo mua vähän oikeeseen suuntaan.


      P.S.älkää välitäkö kirjoitus virheistä

      • Anonyymi

        R viassa ei oo mitään vikaa esim. Tietyissä kappaleissa se kuulostaa hyvältä Tiedän sillä itsellänikin oli r vika 3luokkaan asti


    • i.am.artist

      Facebook on loistopaikka perustaa bändi.

      Yhteiskeskusteluun (tai yksityiseen ryhmään) muutama frendi ja kysyt oisko kiinnostusta tällaseen projektiin.

      Sitten sovitte kuka soittaa mitäkin, missä soitatte, mitä soittatte ja millon soitatte.

      Noin.

    • Bändiiiii<3 <3 <3

      Moi!!!!
      Joo mä perustin bändin jossa oli minä ja mun kaks kamuu me vaan laulettiin ja tanssittiin (vähän niinkun triio) ja kaikki tykkäs soitettiin netistä musaa taustalla. Ja kannattaa olla jotain syömistä keikkalla ja väli tauko!!!!
      Toivottavasti auttoi! Cood luck!!!

      • D I N O

        Tää positiivisin mese, itse olen viiskymppinen DINO ja olen harrastanut livemusaa puolet elämästäni, kuorot ja opiskelu alkoi kyllästyttää, ja nykyään mulla tullut tavaksi pistää soittoluettelo soimaan taustalle ja itse tanssin ja varjonyrkkeilen ja laulan mukana, tästä se lähtee, kun itse pidät itsesi aktiivisena musiikille kaikin tavoin, itse harrastan John Cagemaista musan ja äänten filosofointia myös, mielessä onkin perustaa jatkossa bändin tapainen systeemi, joka vois aluksi toimia teknomusan puolella, keitä muita Dinoja kiinnostais??? jos ei saa muuta aikaiseksi niin voihan todella täältä aloittaa, siis keskustelemalla asiasta, mulle tuntuu nousevan yhä tärkeämmäksi soittaminen ja musiikin parissa työskenteleminen elämäntapana.
        Tsemiä ja Zeniä siis kaikille, muistakaa et kaikki lähtee ajatuksesta, Zeus synnyttää punkkia ensin otsasta, sitten vasta vatsasta !!!


    • D I N O

      Tästä perään yks hivelevä gibale :

      Gemini - Turn Me On
      www.youtube.com/watch?v=w-H5wmaZHZ0

    • --
      • D I N O

        Kiitoooos, tästä jatkossa hyötyä ! ! !


    • aku wall
    • MrTjp

      Moi! Oon aina halunnu oman bändin ja ois siistii, jos se menestyis, mut tartten vaa soittajia! Asun Kiteellä ja siel ei oo paljoo ihmisii, mut onneks muutan kai Porvoosee tai Helsinkii ni voin perustaa bändin kunnolla! Oon ite rumpali ja tarviin viel sähkökitaristin, basistin, laulajan ja syntikan soittajan! Oon ite 12v! Mut voitte hakeutuu mun bändiin täältä! http://mrtjp.weebly.com

      • Okei...

        Moi! Mäki oon aina haaveillu bändistä! Asun porvoossa, mut oonko liian nuori (10)?


      • 12v kitaristi

        Asuisitpa oulus......


    • bandguy

      mul oli kerran yks bändi muut sit mun bändi kaverit korvas mut jollaa muulla
      mut sit perustin uuden bändin

    • Ganescom

      Tänne vaan,mulla oli humppaorkesteri vuosina 89-92,nyt mennään kasarihevillä,jos oikeesti Heavy kiinnostaa ota ihmeessä yhteyttä.

      Jos perussettii kitaroit,ota yhteyttä Veskuun

    • jebnu_27

      Jos jotain kiinnostais liittyy pop rock bändiin Helsingissä niin mulle voi laittaa viestiä. [email protected] Treenipaikka olisi jo suunnilleen tiedossa muttei ihan sata varma ja kitaristi sekä laulaja löytyy. Etsitään ainakin rumpalii ja basistia. Ja ollaan 15v tyttöjä.

      • Lassi_poika

        Jebnu_27 täs olis tarjolla 14v rumpali Oulusta :)


    • tähdetbändi

      Meillä on ollu bändi 1 vuos. Mä siis aloin meijän luokan ryhmässä kyselee et kiinnostaisko ketään perustaa bändi. No sielt sit tuli vastauksii jne. Sitte valittiin kitaristi laulaja rumpali jne. Ja varattiin nuorisotalolta bändivuoro ja sitte alettii harjottelee. Vedetään enimmäksee covereita.

    • 12vKitaristi

      Oon itte jo muutaman vuoden haaveillut omasta bändistä jossa ois kitaristi(minä), basisti,rumpali ja mahd. koskettimet. Oon tosiaan vuoden soittanu kitaraa ja en oo kovin hyvä mut en kyl mikään kovin paskaakaan eli sellanen keskinkertainen. Jos rupes kiinnostaan niin tonne voi laittaa viestiä ----->[email protected]


      En kyl tiedä että lukeeko tätä enään kukaan :D

      • Kitaristimyös

        Missä päin asustelet


    • Anonyymi

      Meillä ei ole viellä omaa bäntiä

    • Anonyymi

      Minulla ei ole vielä omaa bäntiä
      Mutta miten haluaisin tietää sen
      Ja mistä niitä saadaan noin vain

    • Anonyymi

      Siiri huttu ja eeva leena artistit
      Meillä ei ole bändin jäseniä
      Pitäis koota yhteen
      Sitten aletaan artisti hommiin
      Mutta miten kootaan bänti yhdellä tunnilla
      Ja miten sitten meillä on oma bändin jäsenet

    • Anonyymi

      Moi!
      Oon aina nuori ja oon soittanut kitaraa jo 6 vuotta, ja nyt haluaisin sellaisen tosissaan toimivan heavy metal bändin. mutta mun kavereilla ei joko ole aikaa tai ei osaa soittaa mitään. joten mistä saisin kivoja saman ikäisiä soittajia jotka ovat myös innokkaita?

      • Anonyymi

        Missä päin asut? Minkä ikäne? Itteeki kiinnostais perustaa bändi.


      • Anonyymi

        Minkä ikäinen olet ja missäpäin suomea asut? Mietin siis vain koska olen itse viimeisen vuoden ajan yrittänyt perustaa bändiä, mutta osallistujia ei vain ole.


    • Anonyymi

      Sama tääl oon miettiny tota samaa ikuisuuden ku en oo oikee mitenkään "suosittu" nii en voi mitenkään mainostakkaan. Ja mulla ei oikeen oo kavereitakaan joten mikäs tässä. Ite soitan bassoa ja akkaria (akustista kitaraa) ja en mitenkään hyvin ja koht saan sähkö kitaran. Mulle voi laittaa viestiä ig:ssä dark_world_guitar_bass. Mut mun luona ei pysty sit soittaa mitää jos ees haluutte/haluut mut mukaa bändii. Ja mä rakastan musaa eniten raskasta esim. rock, hevi, metal, shork rock ja niin pois päin mutta joku muukin musiikkilaji kelpaa, kuha saa edes olla mukana siinä tekemisessä.
      Se on ollu mun unelma varmaan miljoona vuotta

    • Anonyymi

      DICK

    • Anonyymi

      Vicky rosti

    • Anonyymi

      Muistateko kun Lordi voit Euroviisut.siitä sain inspiraation että perustan oman bändin joskus.

    • Anonyymi

      Miten perustan bändin 2 kaverini kanssa? Minä soitan pienoa ja 1 kaveri kitaraa ja 2 kaveri soittaa mirofoniin🙃🙂😀

    • Anonyymi

      Mulla on koossa niinkun soittajat ja ne on ihan lahjakkaita mutta mistä soittimen auttakaa mua PLIIIIIIIIIIIS

    • Anonyymi

      onko musiikki painotteisesta koulusta apua??

    • Anonyymi

      Meiän bändil on aika monta ongelmaa..
      1. Basisti ei oo oikeen motivoitunut mut haluaa jatkaa
      2. Rumpali asuu hevonperseessä
      3. Meil ei oo kunnollista treenipaikkaa
      Voisko joku auttaa?!

    • Anonyymi

      Mä olen tulossa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe