Happamia, sanoi kettu marjoista

Hapanta on :)

Oletteko huomannu että kun naisilta on täällä kysytty onko joku mies heidän mielestään komea, niin poikkeuksetta suurin osa naisista on näihin ketjuihin vastannut tylysti että mies on tavis tai jopa ruma, vaikka mies on selvästi ollut klassisen komea. :) Jotkut naiset ovat oikein sydämensä kyllyydestä haukkuneet miestä vastenmieliseksi jne...

Wikipedia kertoo seuraavaa:

Kettu ja pihlajanmarjat on Aisopoksen saduista tunnetuimpia. Sadusta on lähtöisin ilmaisu ”happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista”.

Tarina on seuraava: Kettu löysi pihlajapuun, ja halusi syödä marjoja. Hän yritti napata niitä puusta, mutta ne ovat liian korkealla. Jonkin aikaa turhaan yritettyään kettu totesi: ”Ne ovat kuitenkin happamia”, ja lähti murheissaan pois. Tarinan opetus on, että ihmiset tapaavat haukkua sellaisia asioita, joita he eivät saa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kettu_ja_pihlajanmarjat

23

939

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi Aisopos

Nykysadussa se menis niin että se kettu (nainen) söisi alempana olevan pensaan marjoja ja vilkuilisi koko ajan sinne puun oksille kuitenkin että saisiko oman "marja annoksensa" jos sieltä joku putoaisi hänenkin ammottavaan suuhunsa.

Tarpeeksi odoteltuaan hän haukkuisi sitten maha kylläisenä (tajuamatta että pensas on ruokkinut hänet!) tämän pensaan marjat täysin paskoiksi edelleen herkkusuuna odotellen että josko puusta nyt putoaisi marja. Sitten taas kettu tyytyisi uuteen pensaaseen mahan kurniessa sivu silmällä silmäillen puuta.

Jos puusta putoaisi yksi marja niin kettu napsaisisi sen itselleen ja olisi pitkään tyytyväinen kiertäen kaikki pensaat koska "onhan hän saanut puusta joten miksi tyytyä pensaaseen!" kunnes maha taas alkaisi kurnia ja hän alkaisi taas napsimaan pensaan marjoja.

Kun ketulta kysyisi että miksi hän haluaa juuri puun marjoja eikä tule kylläiseksi pensaan marjoista vaikka se täyttää vatsan niin kettu sanoisi että kun puun marjat ovat niin ylhäällä kuin alempien pensaiden, näyttävät niin herkullisilta kaukaa ja kun kaikki muutkin ketut tiiraavat niitä kieli ulkona että niissä täytyy olla jotain parempaa..."oikeaa kemiaa" ja rakkautta!

• Uusi Aisopos

Tarinan opetus?

Aah, pensas ja puu ovat todellisuudessa samaa lajiketta, joten marjat ovat aivan samoja ja ero näiden välillä on vain ketun itsensä päässä kehittämä illuusio. Ketun mielestä siis koskaan eivät ole samoja eivätkä voi maistua samalta koska toinen vaikuttaa puulta ja toinen pensaalta...

(onhan eksoottisesti maistetut perunat vain parempia tarjoiltuna hienossa ravintolassa hienon viinin kanssa kuin kotiin ostettuna röstiperunat grilliltä halvan punkun kanssa vaikka olisivat samaa tuotetta)

Kysehän on tunteista, tunnelmista ja vaikutelmista joita ei voi eikä tule pyrkiä selittämään, sanoisi nainen. ;) Kuinka typerältä ne vain vaikuttaisivat olevan.

• Tuli mieleen tarina Ikaroksesta ja miten sille kävi, kun lähti kurkottaan liian korkealle...

• Mari-Ella-

Te ootte tähän ketjuun vastanneet kuitenniin miehiä ja nyt puhuu miehenlogiikka.

Joo mäkin oon kakstahtoinen, to Mari tykkää makeasta ja Ella taas happamasta. Niihen kans sitten vaan pittää tulla toimehen. Jotkut sannoo sitä fengshuiksi eli tasapainoksi.

Joo kumpikaan ei kyllä sano jotain miestä vastenmieleiseksi, mut toi Mari kyllä ihastuu välillä jostain syystä joihinkin juttuihin enemmän kun toisiin. Mistä lie johtuen. Pittääkö sitä ees pohtia kemioita. Jotkut kemiat tietenniin on näytelmällä tehtyä, kun on sellassii ammattihäiskiä jotka ovat käyttäneet koko elämänsä kehitelläkseen tätä täydellisen kemian taitoaan joka sitten hämää usein naisia luulemaan joitan marjoja muka paremmiks ja kakkan marjat sanon minä, ne ovat ylimakoisia pilaantuneita joskus niin ylikäyneitä että äklöttää.

Useat sadut muuten ovat alunperin olleet tositarinoita, toisin kuin luullaan. Esmees satu pahasta äitipuolesta on niin yleistä jotta :)

• Cloetta..

Uskon kyllä, että vastaukset ovat olleet selkeitä mielipiteitä; kaikki vain eivät pidä samannäköisistä miehistä. Ja tuo happamat marjat -tarina kertoo enimmäkseen kateudesta ja sen aiheuttamasta käyttäytymisestä. JOs vastaa suoraan kysymykseen rehellisesti, ei sitä pitäisi kauheasti rueta kategorisoimaan saatikka analysoimaan ellei sitten ole laajaa teoriatietoa ko. asioista. Katkelmia voi ottaa mistä tahansa kirjoituksesta ja soveltaa sitä muka-oppineesti tapauksiin.

ITselläni on hyvin selkeä miesmaku ja tosin kuin monet muut, minä en näe esim. Daniel Graigissa mitään komeaa; tavallinen kyhmynokkahan hän on. Joten jos täällä joku haluaa arviointeja ulkonäöstä, pitää varautua siihen, että saa rehellistä palautetta.

• taasko tätä samaa?

Mielestäni on todella hyvä asia, että ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä, mutta sinun tulisi myös hyväksyä se tosiasia, että suurimman osan naisista mielestä tuo mies ei yksinkertaisesti ole tavallista kummoisempi. Sinun makusi komeudesta ei määrittele sitä, mitä muiden pitäisi jostain ajatella. Sinä saat olla sitä mieltä, mitä itse haluat, voit laittaa kaiken kateuden ym. asian piikkiin, mutta voisit pikku hiljaa myös alkaa kunnioittaa toisten ihmisten mielipiteitä. Ei se asia siitä mihinkään muutu, vaikka sitä jatkuvasti yritätkin täällä sitkeästi todistella. Vaikuttaa vähän siltä, että sinulla on suuri tarve todistella itsellesi jotain, ulkonäöllä on kuitenkin melko vähäinen merkitys parisuhteiden kannalta. Toinen tykkää isästä ja toinen pojasta.

• 26

Aikamoista katkeruutta paistaa läpi :)

"mies on selvästi klassisen komea" - häh, milloin komeudesta on tullut fakta? Mikäli se on sinun ja monen muun miehen miehestä komea niin olkoon, sillä ei ole merkitystä mitä toiset ovat kys. miehestä mieltä. Sehän nyt on sanomattakin selvää.

Niin peruslapsellinen "vastalyönti" on alkaa sepittää jostain että "vaan koska eivät voi saada tota miestä ni mukamas ei tykkää ulkonäöstä; katsokaas ku kyl mä tiedän nää jutut". Huh huh, sanonpa vaan :)

• Voi luoja...

Voi ihme miten originelli ajatus sulta.

Ihan "ootte katkeria" kommentin osasit pylläyttää ilmoille kun joku puhui ketuita ja pihjalanmarjoista.

"Niin peruslapsellinen "vastalyönti" "

Sanoo neiti ihminen jonka vastaus oli niin herkullisen aikuismaisen piilevän ovelan sarkastisen hupaisan upea.

""mies on selvästi klassisen komea" - häh, milloin komeudesta on tullut fakta? "

Tiedätkö sinä mitä "klassisen kaunis" tarkoittaa?
        Jos et, niin sinuna olisin aika hiljaa "faktoista".

• ?
        Voi luoja... kirjoitti:

Voi ihme miten originelli ajatus sulta.

Ihan "ootte katkeria" kommentin osasit pylläyttää ilmoille kun joku puhui ketuita ja pihjalanmarjoista.

"Niin peruslapsellinen "vastalyönti" "

Sanoo neiti ihminen jonka vastaus oli niin herkullisen aikuismaisen piilevän ovelan sarkastisen hupaisan upea.

""mies on selvästi klassisen komea" - häh, milloin komeudesta on tullut fakta? "

Tiedätkö sinä mitä "klassisen kaunis" tarkoittaa?
        Jos et, niin sinuna olisin aika hiljaa "faktoista".

No oletpas se siekin katkera tappaus. Miksi ihmeessä? Mistä tuo katkeruutesi oikein johtuu?

• Voi luoja...
        ? kirjoitti:

No oletpas se siekin katkera tappaus. Miksi ihmeessä? Mistä tuo katkeruutesi oikein johtuu?

Minä en vain ymmärrä mikä helvetin muoti-ilmiö tämä jatkuva pakertaminen "katkeruudesta" on?

Onko se teidän naisten joku sisäinen ongelma että kun joku kertoo teistä jotakin tai joku kertoo elämästään jotain ikävää että pitää läiskästä sillä "katkera"-kommentilla?

Minusta kuule tuntuu että sinä olet se säälittävä tapaus ihmisenä oletpa katkera tai et.

Katkeruus voi olla hyvinkin luonnollinen olotila joillekin ja myös hyvin normaalia.

Mutta ehkä sinä olet niitä jotka homottelee ja huorittelee myös ihmisiä.

• 36
        Voi luoja... kirjoitti:

Minä en vain ymmärrä mikä helvetin muoti-ilmiö tämä jatkuva pakertaminen "katkeruudesta" on?

Onko se teidän naisten joku sisäinen ongelma että kun joku kertoo teistä jotakin tai joku kertoo elämästään jotain ikävää että pitää läiskästä sillä "katkera"-kommentilla?

Minusta kuule tuntuu että sinä olet se säälittävä tapaus ihmisenä oletpa katkera tai et.

Katkeruus voi olla hyvinkin luonnollinen olotila joillekin ja myös hyvin normaalia.

Mutta ehkä sinä olet niitä jotka homottelee ja huorittelee myös ihmisiä.

Minua ei ole kukaan toistaiseksi sanonut katkeraksi, mistähän se johtuu? Sinua vain, eikö ole merkillistä?

• 12+16

ja nyt nuolet haavojasi siellä ruudun takana päivästä toiseen, get over it! Elämä on liian lyhyt moiseen ja kauneus/komeus katoavaista. Kehittäkää sisintänne ja älyänne niin olette kiinnostavampia kuin kansikuvapojat!

• yep!:)

Että iso osa (joskus tuntuu että kaikki) miehet ovat totaalisia "kettuja": satusi on totta. Joo, huorat sitä ja lutkat tätä. Naisten vikaa, ja feminismi lyttää. Meitä on petetty, meille aina tehdään näin. Me emme mahda itsellemme mitään, kun naiset on sitä ja naiset on tätä. Naiset aina ja naiset aina. Naiset on läskejä, naiset on tyhmiä, naiset ei osaa, naiset on huonoja.

Satusi on 100% totta! Miehet, jotka eivät saa, jotka eivät osaa pitää parisuhteestaan huolta, jotka tulevat jätetyiksi, jotka ovat katkeria ja kateellisia, omasta mielestään jääneet osattomiksi, ovat niitä miehiä, jotka naisia haukkuvat ja näin on 100%sti. Ja siis heissähän ei ole koskaan mitään vikaa, vika on aina naisissa. Mene vierailemaan sinkut-palstalla: siellä näitä miehiä on pilvin pimein ainakin ennen ollut.

Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista, tosiaan!

PS. En ole kuvaasi nähnyt, joten en osaa ottaa kantaa sen kuvan klassiseen komeuteen. Yleensä komeana ja kauniina pidetään symmetrisia piirteitä: ne saa olla melko vahvatkin, jos ovat keskenään sopusoinnussa, mutta mitä vahvemmat piirteet, ns. persoonallisemmat, sitä enemmän alkaa mielipiteet jakautua. Itse pidän komeana persoonallisia miehiä, makuni on kuulemma hyvin outo :)
      No, mutta, on olemassa tietty nämä nättien poikien ihailijat (joku Leonardo DiCaprio ainakin Titanicin aikaan) joitten mielestä taas miehekäs mies (Russel Crowe) voi olla ei-niin-kiva ja toisinpäin. Itse olen mieltynyt enemänkin tähän jälkimmäiseen sarjaan, jos karrikoiden esitetään, miehen pitää olla mies eikä hiiri ;)
      Ja lisäksi siinä pitää olla joku Piirre. Mutta nyt tietenkin puhun vain ulkonäöstä ja vain "kuvasta" enkä ihmisestä: ihminen sen sijaan voi kaunistuttaa itseään luonteellaan vaikka ja kuinka!

• kymysys...

ja yleisen konsennuksen mukaisesti naista arvostavaa miehen sanoa vaikka vähän karrikoiden sanoisi...

"naisen pitää olla nainen eikä mitään nautakarjaa" ?

Pidetäänkö sellaista kannanottoa hyväksyttävänä sanoa?

• yep!:)
        kymysys... kirjoitti:

ja yleisen konsennuksen mukaisesti naista arvostavaa miehen sanoa vaikka vähän karrikoiden sanoisi...

"naisen pitää olla nainen eikä mitään nautakarjaa" ?

Pidetäänkö sellaista kannanottoa hyväksyttävänä sanoa?

Ei, naisista käytetään samaa sanontaa, "naisen pitää olla nainen eikä hiiri", sillä viitataan naisen näkyvyyteen ja ehkä naisellisuuteen, ettei haluta "harmaa hiirtä" mikä on ihan yleistä. Sanoa. Miehethän yleensä haluavat harmaahiirulaisia, että itse saa päsmäröidä ja näyttää paremmalta ;D
        Miestä viitatessa sonniin, nautakarja kävisi, mutta kun miehessä viitataan sonniin, on se kehu "on se melkoinen sonni" mutta jostain syystä naiseen liittyvä "lehmä" on käytetty yleisesti haukkumasanana. Niinkuin moni muukin: jos sanon sinua äijäksi, alkaa pili seisomaan, kun olet niin otettu, mutta saanko sanoa sinua myös ämmäksi ja saman reaktion? Jos sanon, että olet hyvä jätkä, rintakehäsi levenee puolella ja pituutta tulee 10 cm lisää, mutta jos sanon että olet hyvä mimmi, niin tapahtuuko samaa ilmiötä? Niin, ei. Miksei, kun kerran tuollaista ilmaisullista tasa-arvoa haluat tässä mainostaa ja perään kuuluttaa?
        Älä ole noin tyhmä sentään.

Toisekseen, en puhunut miesten yleisestä arvostamisesta eikä ollut vähääkään tarkoitus erikseen puhua kaikkia miellyttäen, vaikka luulinkin, että vanhalle sanonnalle, jota miehet itse viljelevät aikalailla, löytyisi kestävyyttä: kolahti näköjään sen verran, että oletan että koet itsesi hiireksi? Sehän voi olla päässä se vika. Kuten sanottu, puhuin vain "kuvasta" ja ulkonäöstä, ihmisestä sanoinkin mielipiteeni. Jos puhutaan vain ulkoisesta, eli ei puututa kokonaisuuteen, tai ihmisenä olemiseen tai arvostamiseen (pitääkö tavata vielä?) niin kyllä, ulkonäöllisesti mies saa olla, -sanotaan sitten tarkkaan, miehekäs, eikä ruipelo (hoikka saa olla mutta liika on liikaa), raamikas ja sellainen hieman kirvellä veitetyn näköinen, persoonallinne piirre on hyvä ja en todellakaan pidä ulkoisesti velttoja, harmaita ja ruipeloita miehiä viehättävinä. Myös läski (muutaman kilon heitot ei haittaa) ja (liian) huono ryhti ovat aika epätoivottavia. Värillä ei ole väliä, kun sokealle tulee, mutta vähemmän viehättävää en tiedä, kun pullakädet, joilla ei ole ikinä tehty mitään. Lisäksi harmaa ja huolimaton olemus ei luo viehättävää vaikutelmaa, jos ei harmaa toimistotakkikaan. Se on harmaahiirulaisen meininkiä ja kuten jo sanoin, ne hiirulaiset on muitten heiniä.

Jos vain ulkonäöstä puhutaan: kuten jo sanoin, luonne kaunistaa kyllä aika tavalla ja ketä tahansa ja silloin ei enää tunnu mikään ihanne pitävän paikkaansa.

Mutta, siis, kutsu miksi kutsut, ole mitä olet, mua ei oikeastaan kiinnosta. Miehen pitää olla mies eikä hiiri. Sekin voi olla korvien välissä.

• kysymys...
        yep!:) kirjoitti:

Ei, naisista käytetään samaa sanontaa, "naisen pitää olla nainen eikä hiiri", sillä viitataan naisen näkyvyyteen ja ehkä naisellisuuteen, ettei haluta "harmaa hiirtä" mikä on ihan yleistä. Sanoa. Miehethän yleensä haluavat harmaahiirulaisia, että itse saa päsmäröidä ja näyttää paremmalta ;D
        Miestä viitatessa sonniin, nautakarja kävisi, mutta kun miehessä viitataan sonniin, on se kehu "on se melkoinen sonni" mutta jostain syystä naiseen liittyvä "lehmä" on käytetty yleisesti haukkumasanana. Niinkuin moni muukin: jos sanon sinua äijäksi, alkaa pili seisomaan, kun olet niin otettu, mutta saanko sanoa sinua myös ämmäksi ja saman reaktion? Jos sanon, että olet hyvä jätkä, rintakehäsi levenee puolella ja pituutta tulee 10 cm lisää, mutta jos sanon että olet hyvä mimmi, niin tapahtuuko samaa ilmiötä? Niin, ei. Miksei, kun kerran tuollaista ilmaisullista tasa-arvoa haluat tässä mainostaa ja perään kuuluttaa?
        Älä ole noin tyhmä sentään.

Toisekseen, en puhunut miesten yleisestä arvostamisesta eikä ollut vähääkään tarkoitus erikseen puhua kaikkia miellyttäen, vaikka luulinkin, että vanhalle sanonnalle, jota miehet itse viljelevät aikalailla, löytyisi kestävyyttä: kolahti näköjään sen verran, että oletan että koet itsesi hiireksi? Sehän voi olla päässä se vika. Kuten sanottu, puhuin vain "kuvasta" ja ulkonäöstä, ihmisestä sanoinkin mielipiteeni. Jos puhutaan vain ulkoisesta, eli ei puututa kokonaisuuteen, tai ihmisenä olemiseen tai arvostamiseen (pitääkö tavata vielä?) niin kyllä, ulkonäöllisesti mies saa olla, -sanotaan sitten tarkkaan, miehekäs, eikä ruipelo (hoikka saa olla mutta liika on liikaa), raamikas ja sellainen hieman kirvellä veitetyn näköinen, persoonallinne piirre on hyvä ja en todellakaan pidä ulkoisesti velttoja, harmaita ja ruipeloita miehiä viehättävinä. Myös läski (muutaman kilon heitot ei haittaa) ja (liian) huono ryhti ovat aika epätoivottavia. Värillä ei ole väliä, kun sokealle tulee, mutta vähemmän viehättävää en tiedä, kun pullakädet, joilla ei ole ikinä tehty mitään. Lisäksi harmaa ja huolimaton olemus ei luo viehättävää vaikutelmaa, jos ei harmaa toimistotakkikaan. Se on harmaahiirulaisen meininkiä ja kuten jo sanoin, ne hiirulaiset on muitten heiniä.

Jos vain ulkonäöstä puhutaan: kuten jo sanoin, luonne kaunistaa kyllä aika tavalla ja ketä tahansa ja silloin ei enää tunnu mikään ihanne pitävän paikkaansa.

Mutta, siis, kutsu miksi kutsut, ole mitä olet, mua ei oikeastaan kiinnosta. Miehen pitää olla mies eikä hiiri. Sekin voi olla korvien välissä.

"Ei, naisista käytetään samaa sanontaa, "naisen pitää olla nainen eikä hiiri", sillä viitataan naisen näkyvyyteen ja ehkä naisellisuuteen, ettei haluta "harmaa hiirtä" mikä on ihan yleistä. Sanoa. Miehethän yleensä haluavat harmaahiirulaisia, että itse saa päsmäröidä ja näyttää paremmalta ;D
        Miestä viitatessa sonniin, nautakarja kävisi, mutta kun miehessä viitataan sonniin, on se kehu "on se melkoinen sonni" mutta jostain syystä naiseen liittyvä "lehmä" on käytetty yleisesti haukkumasanana. Niinkuin moni muukin: jos sanon sinua äijäksi, alkaa pili seisomaan, kun olet niin otettu, mutta saanko sanoa sinua myös ämmäksi ja saman reaktion? Jos sanon, että olet hyvä jätkä, rintakehäsi levenee puolella ja pituutta tulee 10 cm lisää, mutta jos sanon että olet hyvä mimmi, niin tapahtuuko samaa ilmiötä? "

No kiitos.

Facebookista ei löydy yhtään ryhmää jossa olisi yli 15 000 tuhatta suomalaista miesjäsentä - ei löydy yhtään jäsenistä ryhmää tietääkseni "Naisen pitää olla NAINEN eikä mikään hiiri". En ole kyllä itse koskaan kuullut miesten puhuvan naisesta hiirenä vaikka rehellisyydessä muita haukkumanimiä olen kullut miehen ollessa loukkaantunut esim. saamastaan kohtelusta.

"vaikka luulinkin, että vanhalle sanonnalle, jota miehet itse viljelevät aikalailla, löytyisi kestävyyttä: kolahti näköjään sen verran, että oletan että koet itsesi hiireksi?"

En koe, mutta jotkut naiset ehkä kokevat. Jostain syystä minä en koe pyöreitä tai toisaalta oikeasti laihoja naisia hiiriksi enkä vähemmän naisiksi.

Eli mies ei saa olla epävarma itsestään, hiljainen tai haavoittuvainen; Noh, minä olen jossain määrin, jossain määrin en ollenkaan. Ei tarvitsisi Oksasenkaan sitten käydä valittamasta ulkomailla että suomalaisilla naisilla on ongelma kun suomalaiset miehet eivät osaa kertoa tunteistaan vaan käyttävät väkivaltaa sanojen sijaan. Koska vastaukset sanoja omista tuntemuksistaan käyttäville miehille ovat monilta naisilta ja toisilta miehiltä juuri vastaustesi kaltaisia.

• kysymys...
        kysymys... kirjoitti:

"Ei, naisista käytetään samaa sanontaa, "naisen pitää olla nainen eikä hiiri", sillä viitataan naisen näkyvyyteen ja ehkä naisellisuuteen, ettei haluta "harmaa hiirtä" mikä on ihan yleistä. Sanoa. Miehethän yleensä haluavat harmaahiirulaisia, että itse saa päsmäröidä ja näyttää paremmalta ;D
        Miestä viitatessa sonniin, nautakarja kävisi, mutta kun miehessä viitataan sonniin, on se kehu "on se melkoinen sonni" mutta jostain syystä naiseen liittyvä "lehmä" on käytetty yleisesti haukkumasanana. Niinkuin moni muukin: jos sanon sinua äijäksi, alkaa pili seisomaan, kun olet niin otettu, mutta saanko sanoa sinua myös ämmäksi ja saman reaktion? Jos sanon, että olet hyvä jätkä, rintakehäsi levenee puolella ja pituutta tulee 10 cm lisää, mutta jos sanon että olet hyvä mimmi, niin tapahtuuko samaa ilmiötä? "

No kiitos.

Facebookista ei löydy yhtään ryhmää jossa olisi yli 15 000 tuhatta suomalaista miesjäsentä - ei löydy yhtään jäsenistä ryhmää tietääkseni "Naisen pitää olla NAINEN eikä mikään hiiri". En ole kyllä itse koskaan kuullut miesten puhuvan naisesta hiirenä vaikka rehellisyydessä muita haukkumanimiä olen kullut miehen ollessa loukkaantunut esim. saamastaan kohtelusta.

"vaikka luulinkin, että vanhalle sanonnalle, jota miehet itse viljelevät aikalailla, löytyisi kestävyyttä: kolahti näköjään sen verran, että oletan että koet itsesi hiireksi?"

En koe, mutta jotkut naiset ehkä kokevat. Jostain syystä minä en koe pyöreitä tai toisaalta oikeasti laihoja naisia hiiriksi enkä vähemmän naisiksi.

Eli mies ei saa olla epävarma itsestään, hiljainen tai haavoittuvainen; Noh, minä olen jossain määrin, jossain määrin en ollenkaan. Ei tarvitsisi Oksasenkaan sitten käydä valittamasta ulkomailla että suomalaisilla naisilla on ongelma kun suomalaiset miehet eivät osaa kertoa tunteistaan vaan käyttävät väkivaltaa sanojen sijaan. Koska vastaukset sanoja omista tuntemuksistaan käyttäville miehille ovat monilta naisilta ja toisilta miehiltä juuri vastaustesi kaltaisia.

ymmärrystä, toisen osaan asettumista taikka edes jotain sinne päin, katsotaan alaspäin, "ehkä olet sitten hiiri tai pidät itseäsi sellaisena" ja että "missä itsetunto" tai että "jos ei ole itsetuntoa niin on sitten hiiri".

Jostain syystä jos joku mies sanoo tukevaa tai pyöreää naista lehmäksi, barbababaksi, tankkeriksi tms. ei siihen että nainen loukkaantuu ja hänestä tuntuu saamansa kohtelu tai yleensä se miten tukevimmista naisista puhutaan halventavasti jos puhutaan - että se loukkaa ja se tuntuu pahalta - siitä ei vielä kaiken päälle aleta ivaaamaan naisen surkeasta itsetunnosta, heikkoudesta, kritiikin sietokyvyttömyydestä ja muusta p*skasta vaan yleensä haukutaan mies miten noin voi naisesta puhua.

Mikä onkin minusta oikein sillä "puhu toiselle/toisesta niinkuin haluisit itsellesi/itsestäsi puhuttavan" ja että kaikista pitää puhua kunnioittavasti ja olla vertaamatta halventavasti vaikka eläimiin... ihan minusta noudattamisen arvoinen sääntö

• kysymys...
        kysymys... kirjoitti:

ymmärrystä, toisen osaan asettumista taikka edes jotain sinne päin, katsotaan alaspäin, "ehkä olet sitten hiiri tai pidät itseäsi sellaisena" ja että "missä itsetunto" tai että "jos ei ole itsetuntoa niin on sitten hiiri".

Jostain syystä jos joku mies sanoo tukevaa tai pyöreää naista lehmäksi, barbababaksi, tankkeriksi tms. ei siihen että nainen loukkaantuu ja hänestä tuntuu saamansa kohtelu tai yleensä se miten tukevimmista naisista puhutaan halventavasti jos puhutaan - että se loukkaa ja se tuntuu pahalta - siitä ei vielä kaiken päälle aleta ivaaamaan naisen surkeasta itsetunnosta, heikkoudesta, kritiikin sietokyvyttömyydestä ja muusta p*skasta vaan yleensä haukutaan mies miten noin voi naisesta puhua.

Mikä onkin minusta oikein sillä "puhu toiselle/toisesta niinkuin haluisit itsellesi/itsestäsi puhuttavan" ja että kaikista pitää puhua kunnioittavasti ja olla vertaamatta halventavasti vaikka eläimiin... ihan minusta noudattamisen arvoinen sääntö

miehille ei mikään saisi tuntua miltään ei ottaa itseensä...ainakaan naisten sanomisia. Jostain syystä moni tappelu miesten välillä alkaa juuri loukkaavista sanoista.

Ja jostain syystä naisten välillä välit menevät usein poikki harkitsemattomista sanoista.

Ja jostain syystä miesten kuuluu ajatella miltä naisesta tuntuu kun puhutaan tai otetaan kantaa hänen ulkonäköön ja että nainen on haavoittuvainen ulkonäköön ja naiseuteen liittyvissä vähätteleivissä, parjaavissa yms. kommenteissa.

Mutta miksi miehet eivät saisi olla - tai miksi eivät olisi piru vie - me emme ole robootteja eli tunteettomia...sitä ajoin takaa. Joten miksi meistä sanaa sanoa melkein mitä vaan ja sitten ihmetellään kun emme puhu tuntemuksistamme - vaan käytämme lopulta väkivaltaa kun pimahdamme - mutta jos puhumme ja kerromme loukkaantuvamme tai että ei tunnu hyvältä olemme nyhveröitä, ei miehiä, hiiriä ja ties mitä.

Naisen logiikkaa varmaankin

• kysymys...
        kysymys... kirjoitti:

miehille ei mikään saisi tuntua miltään ei ottaa itseensä...ainakaan naisten sanomisia. Jostain syystä moni tappelu miesten välillä alkaa juuri loukkaavista sanoista.

Ja jostain syystä naisten välillä välit menevät usein poikki harkitsemattomista sanoista.

Ja jostain syystä miesten kuuluu ajatella miltä naisesta tuntuu kun puhutaan tai otetaan kantaa hänen ulkonäköön ja että nainen on haavoittuvainen ulkonäköön ja naiseuteen liittyvissä vähätteleivissä, parjaavissa yms. kommenteissa.

Mutta miksi miehet eivät saisi olla - tai miksi eivät olisi piru vie - me emme ole robootteja eli tunteettomia...sitä ajoin takaa. Joten miksi meistä sanaa sanoa melkein mitä vaan ja sitten ihmetellään kun emme puhu tuntemuksistamme - vaan käytämme lopulta väkivaltaa kun pimahdamme - mutta jos puhumme ja kerromme loukkaantuvamme tai että ei tunnu hyvältä olemme nyhveröitä, ei miehiä, hiiriä ja ties mitä.

Naisen logiikkaa varmaankin

itsetuntomme ei ole kohdallaan, mistä puhutaan yleensä kuin se olisi miehessä puute. Naisessa taas...ei niin saa naisesta puhua...loukkaavaahaan se on.

• kysymys...
        kysymys... kirjoitti:

itsetuntomme ei ole kohdallaan, mistä puhutaan yleensä kuin se olisi miehessä puute. Naisessa taas...ei niin saa naisesta puhua...loukkaavaahaan se on.

viestiä peräkkäin, ehkä vähän innostuin kuin luin vastauksen melkein heti kun olit vastannut...

Minusta itsetunto ja loukkaantuminen sotketaan usein keskenään tai vääryyden tunteminen jos siitä mitä on puhutaan alentavasti.

Itseunto ei ole sitä ettei mikään tunnu miltään vaikka jotenkin tässä maailmassa se näytetään siten käsittävän.

Se että joku tuntuu joltain on elinehto hienovaraisuudelle ja sille, että ajattelee ensin kuin sanoo toisesta/toisista jotain. Koska tietää, ettei joku tunnu tai kuulosta hyvältä/arvostavalta, ei sano sitä muistakaan, jos joku ei ole jotain oikein pahaa tehnyt. Ja nyt kuulostan monen mielestä tosi lapselliselta.

Ja onko itsetunto pelkästään hyvä asia, jos se tarkoitttaa sitä ettei ota itseensä mistään muttei myöskään sitten ajettele muillakaan olevan tunteita?

Tai onko hyvä itsetuntoinen ihminen jotenkin parempi ihmisenä tai oikeudenmukaisempi tai huomaavaisempi automaattisesti?

Kai keskitie on siinäkin kultainen... Ja minä en syyllistä sinua kenelle vastaan, puhuithan muustakin kuin ulkonäöstä ja onhan ulkonäöllä asioihin merkitystä, ei sitä kieltää. Mutta se miten ihmisestä puhutaan ulkonäön vuoksi ja miten hiljaisen säännön mukaan saliitaan puhuttavan naiset versus miehet...siitä oli kyse.

Sillä olisi merkitystä, että jos puhuttaisiin naisten ulkonäköpaineiden lisäksi miesten ulkonäköpaineista ihan totuuden vuoksi ja sen vuoksi, että muuten siitä mistä puhutaan tulee helposti "totuus" vaikkei se sitä olisikaan ja osan epäkohdat jäävät huomiotta sen vuoksi että he ovat miehiä - ainakin siten, että hekin loukkaantuvat siinä missä naiset ja heillä on oikeus vaatia itsestään sellaista puhetta siinä missä naisten.

• lölöölöl

:D

tuo satuhan kertoo palstan ATmiehistä!

• 28

Pitikö sinun ihan wikipediasta katsoa mitä tuo vanha sananparsi tarkoittaa.. No, tuon takia miehet haukkuvat kauniita naisia tyhmiksi ja ylpeiksi ja paljon halventavampiakin sanoja löytyy, kuten tiedätkin. Näinpäin se menee.

• ohhoooh

Mielestäni on melko itsekeskeistä ajatella, että sinun mielipiteesi olisi ainoa oikea 100-prosenttinen totuus. Vaikutat melko ulkonäkökeskeiseltä ihmiseltä. Kauneus ja komeus ovat katoavaisia piirteitä. Vain sisin merkitsee viime kädessä. Todennäköisesti pidät itseäsi myös todella erinomaisena ihmisenä, joten tämänkään viestin sanoma tuskin menee perille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      225
      1588
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      37
      1449
    3. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      62
      1288
    4. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1280
    5. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe