Olisi aikeissa hommata.Bensa vai diesel on vielä hiukan mietinnässä.Ei oikein ole tietoa noiden kestävyydestä eli voitteko valaista millä koneella tuo kannattaisi ostaa 2,7 vai 3,1td vai jollain noista bensa vaihtoehdoista.Vuosimalli jota haen olisi 1999-2001!
Jeep grand cherokee
9
1346
Vastaukset
- grhrhh
bensa syöppö on. keskikulutus 4,7 litran koneella melkein 17 litraa/100km. Mutta jos rahaa on niin mikäs siinä..
- 3+15=?
Mielestäni bensakoneista 4,7 V8 ehdottomasti, liikauttaa autoa mukavasti (8-9s sataan) ja kulutus on suunnilleen samaa luokkaa kuin 4,0 I6:lla. Keskikulutus noin 15l/100km. En tiedä paljonko pienemmillä koneilla saa vetää, mutta 4,7:lla saa vetää sen 3500kg. Jos jotain hyvää tuosta I6:sta pitää sanoa, niin on sillä ainakin erittäin kestävän koneen maine jeeppifoorumeilla. Ei sen puoleen, kestäähän tuollainen 4,7 V8:kin, jonka viritysaste on voitu jättää melko matalaksi, 223hp /400Nm. Samasta 4,7:sta löytyy myös -02 lähtien 265hp/450Nm -versio.
Dieseleistä ei ole kokemusta, mutta kulutus niissä tais olla 10l/100km paikkeilla. 3,1 on italialaisen VM:n -99/-01 valmistama, jonka korvasi -02 mersun 2,7. En ole lukenut kummastakaan, että niissä olisi ollut jotain suurempia ongelmia, mutta 2,7:ssa on vähän pienempi kulutus ja enemmän tehoja.
Kannattaa ostaa sellainen jossa on Quadra Drive -neliveto, eli hydrauliset lukot sekä etu- takaperässä. Limited -varustelutasossa tais löytyä QD vakiona. Kannattaa myös tutustua tyypivikoihin, koska luonnollisesti niitäkin on. Esim.Limitedin ilmastoinnin sekoitusläppien korjaus on kallista huvia. Tuon ikäsissä Jeepeissä joita katselet on tyyppiviat ehditty kuitenkin todennäköisesti korjata.
Onnea etsintään! Grandi on sarjassaan omaa luokkaansa.- tietäiskö joku
Kiitos erittäin asiallisesta vastauksesta.Hienoa huomata että teitä asiallisiakin vastaajia löytyy tältä foorumilta.Helpotti kyllä ainakin minua kun ei jeepeistä kokemusta ole.Eli ei muuta kun etsimään sopivaa grandiä:)
- quadradrive-limited
Sekoitusläppiä vaihdellessa nostetaan koko kojelauta päältä pois. Aika on kallista, jos sen kuluttaa korjaamolla. Tilaa osat jenkeistä, ja vaihtaa itse. Ei niin kallista, mutta jos senkin ajan istuu kapakassa vetämässä kossua, se se vasta kallista on. Ja, Quadra-Drive on verraton kaveri maastossa, huonoilla teillä. Ei tule talvella niin paljon lunta ettei pääsisi.
- Pöööööööööööööööööö1
4.0 suora kutonen pitäisi olla aika pommiverma ikiliikkuuja!
itse ostaisin sen 4.7 V8! voimaa ihan mukavasti ja kulutus siinä 12-15l välillä! Diesel vie tietenkin vähemmän mutta koneena se 3.1 on aika heikko ja kallis ylläpitää! kansivikoja jne. ja tehoton jotain about 140hv :D
Lisätietoa tekniikasta saat Jamant Oy nimiseltä firmalta! http://www.jamant.fi/
harmittaa vaan ettei suomesta löydy pelkällä takavedolla noita Grand Cherokeeitä, itse en tarvitse nelivetoa mutta sitten pitäisi jenkeistä itse tuoda...- Jeepisti
Selec Track vaihteiston saa pelkälle takavedolle.
- JeeppiOnJees
Terve, kirjoittelen muutaman vuoden myöhässä, mutta aihe liene jollekin ajankohtainen?
2,5 td on kokemukseni mukaan ihan hyvä moottori (VM). Jeeppiä en ole valitettavasti edes ajanut, mutta Grand Voyageria joskus senkin edestä. Moottori on hyvä ja luotettava, sekä edullinen huollettava; perus esikammiodiesel. Heikkouksiakin oli jotain: Kohonnut kulutus ja päästöt juuri ja juuri läpi katsastuksesta (3.0 td / 2,5 d). Syynä on syöttöpumpun vikaantunut elektroniikka, kuulemma. Korjauksena joko pumpun vaihto, tai jonkun rele-mukavan vaihto jollain osaajalla (netistä luettua). Pumppuongelman huomaa "puputtavasta-tyhjäkäynnistä" lämpöisenä ja mustasta savusta taustapeileissä, sekä n. 9l/100 km kulutuksesta (etuveto G-Voyagerilla).
Jos kannet vuotaa, kuten wanhoissa dieseleissä yleensäkin, niin korjauksena on joko remontti, tai Bilteman 5€ paikkaneste (vihreä). Asiasta tulee mainita myydessä.
G-Voyagerin vaihdelaatikko (ehkä samaa tekoa Jeepissä), hylki ja rutisi vaihtaessa pakkaskelillä. Ratkaisuna on vaihtaa ATF-öljyt uusiin (manuaali). Toiminta on kunnossa jälleen!
Plussaa manuaalivaihteisessa oli siinä, kun sähläsin Lapin tulvissa kartturin takia, liian suurella nopeudella syvään veteen... tuloksena sammuminen (tapahtunut aiemminkin Opelin dieselillä meren ranta-aallokoissa). Manuaalissa ratkaisuna 4-vaihteen valinta ja hehkujen irrotus, sekä "lypsäminen" nytkyttämällä edes takaisin ja lopuksi starttauksia ilman hehkuja. Hehkut takaisin ja käyntiin! Erämaa jäi taakse ja VM-diesel jatkoi, kun mitään ei olisi tapahtunutkhan (n. 50th km, ja myyntiin).
Lopuksi kysymys: Miksi ostaa aasialainen korvike, kun samalla hinnalla saisi aidon Jeepin? - Eisiisoototta
Aasialainen korvike? Salli mun nauraa.
Jeep on luotettavuustilastojen aivan häntäpäässä monena vuotena. Maineeltaan varsin epäilyttävä vikapesä. Kannattaa oikeasti kiertää kaukaa.
Japanilaiset ovat olleet pysyvästi kärkipaikoilla.
Huhhuh mikä kommentti. Korvike!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869