kympin kevyempi jouluna!

uliuni

Tänään taas sen tajusin peiliin katsoessani, että jotain on tehtävä tälle kropalle! ylimääräisiä kiloja yli 30 kappaletta. Haen tukijoita ja kanssalaihduttajia, joko tänne keskustelua ylläpitämään, vaakalukemia kertoilemaan tai msn/meili-linjalle. ensimmäinen tavoitteeni on jouluun mennessä tiputtaa 10kg, 2011 jouluun mennessä loput 20kg. Hitaasti mutta varmasti siis! :)

Mitat: 173/105kg (tavoite alittaa 75kg), ikää 23v

25

475

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mimarini

sama homma mullakin..4 viikon kesäloman jälkeen työhousut kiristää..eli kyllä on painoa taas tullut..puntariin en vaivautunut pattereita kesäksi ostamaan..mutta villi veikkaus menee n.95..?? :/.ikää 35 v ja pituutta 172..ahdistava olo..2006 puotin 15 kg n.3 kk..mutta sillon lähdettiin 84 kilosta..mutta kyllä onnistuu kun vain sisua piisaa! :D

• 10 kilon

sulatus projekti on minullakin :( Olen aikaisemmin laihduttanut n.30 kg Painonvartijoissa ja nämä 10-15 kg ovat "hiipineet"hijakseen takaisin.Olen 171 cm ja 80 kg.
        Millaista ruokavalioa olette ajatelleet ryhtyä noudattamaan?Entäpä liikunta?Vinkit tervetulleita!

• mimarini
        10 kilon kirjoitti:

sulatus projekti on minullakin :( Olen aikaisemmin laihduttanut n.30 kg Painonvartijoissa ja nämä 10-15 kg ovat "hiipineet"hijakseen takaisin.Olen 171 cm ja 80 kg.
        Millaista ruokavalioa olette ajatelleet ryhtyä noudattamaan?Entäpä liikunta?Vinkit tervetulleita!

ruokavaliosta ensimmäisenä karsin turhat hiilarit pois..eli vaalea leipä,peruna,riisi...ja lisään kasvisten määrää..sekä hedelmien(mitä tulee kyllä hyvin vähän norm.syötyä :(..liikuntana ainakin aluksi ihan vain kävelylenkit ja pyöräily.3 vuorotyötä tekevänä.. ei oikein mitään muuta säännöllistä liikuntaa oikein pysty harrastamaan..siis ohjattua..eikä täällä "korvessa"olisi oikein mahdollistakaan :D..teoriassahan kaikki laihdutuksessa on täällä päänsisällä..mutta niin älyttömän vaikea soveltaa mielitekojen kanssa ;)..mutta nyt on pakkotilanne...ei ole halua vaihtaa koko vaatekaapin sisältöä isompaan...vaan päivastoin :)-mimarini-

• liittyä seuraanne, jos huolitte tällaisen vanhemman laihduttajan mukaanne. Olen 39v. nainen ja mittani ovat 160cm ja 86,6kg eli pudotettavaa yli 20kg ainaki. Olis ihan mukavaa vaihtaa kuulumisia ja kannustaa toisia isossa urakassa. Teillä näkyy olevan ihan realistiset tavoitteetkin asian suhteen, hitaasti ja varmasti. Mulla kans kokemusta nopeesti ja paljon jutuista, mutta kaikki tuli takasin korkojen kera kun lopetin. Eli nyt mennään hitaasti ja niin ettei itseään rääkkää. Tuo jouluun mennessä -10kg kuullostaa ihan kohtalaiselta tavoitteelta, taidan yhtyä siihen, joten eiköhän lähdetä matkaan kohti hoikenpaa olemusta. Niin toi luku oli mun tän aamun paino eli siitä lähden pudotteleen.

• veks75

Ihanaa, muillakin loman jälkeen housut kiristää. Tai siis ei ihanaa, mut enpähän ole yksin. Tänä aamuna painoa 73,60 ja pituus 160. Jouluun mennessä 10 kg oikein hyvä tavoite, LÄHDEN MUKAAN!!!!!!!!!!!

• -Mireille-

Nyt on mennyt hermot tähän koko kesän jatkuneeseen jojotteluun. Välillä olen saanut painoa jo alaspäin ja sitten on taas tullut jotain reissua niin kaikki tulee takaisin. Blaah! Olen kerran aiemminkin ollut mukana tällaisessa netti-laihisporukassa. Se oli tosi motivoivaa ja tuloksiakin tuli. Toivottavasti saadaan kasaan hyvä porukka, joka on aktiivinen ja pysyy mukana :)

Itse olen 27 vuotias nainen, pituus 159cm ja paino 75kg, tavoitepaino on 58kg. Eli tavoitteeseen matkaa olisi 17kg. Ja hyvältä kuulostaisi jos saisin jouluun mennessä pudotettua ainakin sen 10kg (enemmänkin saa pudota)!

Itselläni ei ole käytössä mitään dieetti ohjelmaa. Yritän syödä terveellisesti ja kohtuullisesti. Eilen aloitin karkkilakon, mutta mitään muuta en kiellä itseltäni kokonaan. Nyt alkustarttina ajattelin jättää karkit hetkeksi kokonaan. Ja lisäksi liikuntaa aion harrastaa aktiivisesti. Jumpat alkavat pääosin vasta ensi kuussa, joten nyt lähinnä lenkkeilen ja pyöräilen.

Sovitaanko joku yhteinen punnituspäivä? Monilla ryhmillä se on perjantai, mutta ehdottakaa mikä olisi paras?? Jaahas, sitten pitäisi jatkaa etäpäivän koulutehtäviä. Ja illalla sitten pyöräilemään kun mies kotiutuu töistä. Oikein aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille! Tästä se alkaa, kohti hoikkuutta mennään! :)

-Mireille-

• veks75
        -Mireille- kirjoitti:

Nyt on mennyt hermot tähän koko kesän jatkuneeseen jojotteluun. Välillä olen saanut painoa jo alaspäin ja sitten on taas tullut jotain reissua niin kaikki tulee takaisin. Blaah! Olen kerran aiemminkin ollut mukana tällaisessa netti-laihisporukassa. Se oli tosi motivoivaa ja tuloksiakin tuli. Toivottavasti saadaan kasaan hyvä porukka, joka on aktiivinen ja pysyy mukana :)

Itse olen 27 vuotias nainen, pituus 159cm ja paino 75kg, tavoitepaino on 58kg. Eli tavoitteeseen matkaa olisi 17kg. Ja hyvältä kuulostaisi jos saisin jouluun mennessä pudotettua ainakin sen 10kg (enemmänkin saa pudota)!

Itselläni ei ole käytössä mitään dieetti ohjelmaa. Yritän syödä terveellisesti ja kohtuullisesti. Eilen aloitin karkkilakon, mutta mitään muuta en kiellä itseltäni kokonaan. Nyt alkustarttina ajattelin jättää karkit hetkeksi kokonaan. Ja lisäksi liikuntaa aion harrastaa aktiivisesti. Jumpat alkavat pääosin vasta ensi kuussa, joten nyt lähinnä lenkkeilen ja pyöräilen.

Sovitaanko joku yhteinen punnituspäivä? Monilla ryhmillä se on perjantai, mutta ehdottakaa mikä olisi paras?? Jaahas, sitten pitäisi jatkaa etäpäivän koulutehtäviä. Ja illalla sitten pyöräilemään kun mies kotiutuu töistä. Oikein aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille! Tästä se alkaa, kohti hoikkuutta mennään! :)

-Mireille-

Hyvä saada porukkaa mukaan. Itse en ole ollut koskaan tällaisessa nettilaihdutusjutussa mukana, mutta yksin olen laihdutusyrityksiä kokeillut, mutta tuloksetta. tämä todellakin voisi olla hyvä tapa, koska kaikki ollaan tosissaan laihtumassa. Mireille on suht.koht. samanpituinen ja painoinen. Ikää minulla on enemmän, 43.
        Minä kaipaan ihania syömävinkkejä, joista ei heti nälkä tule ja mitkä on kevyitä.

• kaneli86

Heiii!!

Haluan mukaan, olen 23v tyttönen..

Kävin tänään vaatekaupassa, kokeilin farkkuja.. aina vaan siirryn suurempaan kokoon.. aina ne samat läskit tulee siihen päälle. Nään naisia keillä on ihania vaatteita. Nään vaatteita mitkä on ihania toisien päällä mutta mulla pullottaa aina läskit jostain.
      Aina iskee ahistus vaatekaupassa...

Olen niiin kyllästynyt. Nyt se loppuu. Nyt sen aloitan. Nyt pitää stopata tää lihominen..

Olen 159cm , ja vaaka näyttäää... uskallankohan ees kävästä... painan 68kg... 70kg en halua rikkoa, koska siihen menen ellen tee jotain...

Tavoitteena olisi laihtua jouluksi -5kg, vähintään. -10kg olisi huippu juttu, eli se 58kg olisi ihanne paino.

• kaikille. Ihan kivasti on porukkaa ilm. mukaan, kiva. Mulle sopii perjantai punnituspäiväks, mites muille? Eilen tuli ainaki juotua kolme litraa, oli sen verran hikinen päivä. Liikuntaa en harrastanu, kävin pienessä operaatiossa ja laitettiin pari tikkiä, joten otin eilisen ihan rauhallisesti. Tänään vois kevyenlenkin heittää joko kävellen tai pyörällä. Tsemppiä kaikille meille!

• -Mireille-

Tämä päivä on vietetty kevyesti. Illalla sitten taas pyöräilemään. Sää näyttää ainakin tällähetkellä lupaavalta. Eilen pyöräillessä kertyi kilometrejä 23,4. Ollaan puolison kanssa oikein innostuttu tänä kesänä pyöräilystä. On ollut mukava kierrellä lähialueella sellaisia reittejä, mitä ei autolla tule käytettyä. Löytyy uusia hienoja maisemia. Ja mukava katsella samalla hienoja puutarhoja ja napata parhaat ideat :)

kaneli86: tuttua juttua tuo vaatekaupan sovituskopissa puhkuminen. Vaikka kyllähän siitäkin saa motivaatiota laihikseen. Mutta onneksi tulevasuudessa mekin mahdutaan niihin pienempiin vaatteisiin, eikö vain?

Lämpöä on riittänyt taas tänäänkin joten nyt täytyy mennä kastelemaan kukat ja kasvihuoneen vihannekset.

• kaneli86
        -Mireille- kirjoitti:

Tämä päivä on vietetty kevyesti. Illalla sitten taas pyöräilemään. Sää näyttää ainakin tällähetkellä lupaavalta. Eilen pyöräillessä kertyi kilometrejä 23,4. Ollaan puolison kanssa oikein innostuttu tänä kesänä pyöräilystä. On ollut mukava kierrellä lähialueella sellaisia reittejä, mitä ei autolla tule käytettyä. Löytyy uusia hienoja maisemia. Ja mukava katsella samalla hienoja puutarhoja ja napata parhaat ideat :)

kaneli86: tuttua juttua tuo vaatekaupan sovituskopissa puhkuminen. Vaikka kyllähän siitäkin saa motivaatiota laihikseen. Mutta onneksi tulevasuudessa mekin mahdutaan niihin pienempiin vaatteisiin, eikö vain?

Lämpöä on riittänyt taas tänäänkin joten nyt täytyy mennä kastelemaan kukat ja kasvihuoneen vihannekset.

Mirelle: ehdottomasti! siihen pyritään. Ehkä joku pv mä mahdun tuohon ihanaan punertavaan silkki puseroonikin ja vanhoihin farkkuihin...

Perjantain punnitus päivä sopii mulle hyvin.

Olen nyt käynyt parina pv:nä lenkkeilemässä, huomannut kuinka ihana olo siitä tuleekaan kuhan saa ensiksi vain lähdettyä.

Itselläni pahimmat ongelmat ovat ilta ja yö syöminen. Sekä vuorotyön haasteet.
        Olen tunne syöjä, kun elämässä vähän joku stressaa tms. ruoka on paras lohduttaja.

Ja salmiakki.. siitä kun eroon pääsisi ihme olisi.

Mitkäs teillä muilla on niitä pahimpia haasteita?

• pakkotilanne
        kaneli86 kirjoitti:

Mirelle: ehdottomasti! siihen pyritään. Ehkä joku pv mä mahdun tuohon ihanaan punertavaan silkki puseroonikin ja vanhoihin farkkuihin...

Perjantain punnitus päivä sopii mulle hyvin.

Olen nyt käynyt parina pv:nä lenkkeilemässä, huomannut kuinka ihana olo siitä tuleekaan kuhan saa ensiksi vain lähdettyä.

Itselläni pahimmat ongelmat ovat ilta ja yö syöminen. Sekä vuorotyön haasteet.
        Olen tunne syöjä, kun elämässä vähän joku stressaa tms. ruoka on paras lohduttaja.

Ja salmiakki.. siitä kun eroon pääsisi ihme olisi.

Mitkäs teillä muilla on niitä pahimpia haasteita?

Jos mukaan vielä mahtuu tällänen 17v ylipainoinen ja turhautunut jojoilija niin iloinen olisin? Eli pituutta löytyy n.165 ja painoa kauheat 76,8 eli BMI on 28,2. tavoite olisi n. 65kg, yhtään enemmän ei saisi tippua koska lihaksia löytyy futis harrastuksen takia( en näytä hirveän ylipainoiselta)

• mukaan!

Tämä ketju on aloitettu sopivissa kohdin, jotta voi ängetä toivottavasti itsensäkin mukaan:) Tavoite 10 kiloa kuulostaa kohtuulliselta ja terveeltä jouluun mennessä. Olen 21v. naikkonen, joka laihdutellut tähän mennessä 165/77 tilanteesta 71 kiloon touko-heinäkuussa. Aamupaino 71,0-71,4 säilynyt nyt varmaan jo viikon päivät, joten voin sanoa painavani tuon verran. Tämäkin pudotus on jo tsempannut, mutta mielellään sitä olisi vähintään "virallisessa" normaalipainossa jouluna, eli jopa 67 kiloa riittäisi tähän. Olen päättänyt, että kaikki ylimääräinen lähtenyt tuon lisäksi on vaan plussaa.

Mun strategiani on tällä kertaa ollut liikunnan aloittaminen pitkästä aikaa ja kohtuullisen ruokavalion löytäminen- sellainen, jota voin kuvitella noudattavani vaikka loppuiän, koska enhän minä kilojani takaisin halua:D Siksi syön myös herkkuja, mutta suunnitelmallisemmin kuin ennen. En tiedä, johtuuko helteistäkin mutta olen huomannut ruokahaluni kummasti vähentyneen, varsinkin makeanhimon, joka ei onnekseni ole ollut pahin viholliseni koskaan. Suurimmat paheet on kaikki suolaiset, kuten voileivät, heseruuat, lihapasteijat, sipsit jne. Mikähän korvaisi suolanhimoa, tietääkö kukaan?

Menenkin tästä, mutta jatketaan taas:)

• -Mireille-

Tervetuloa mukaan uudet laihduttelijat! Kyllä meitä tänne vielä mahtuu :) Ja onnea edelliselle kirjoittajalle jo pudotetuista kiloista, nyt tsemppiä vaan, että saat urakan hoidettua kunnialla loppuun!

Tänään tuli kauppareissilla ostettua vielä laatikollinen mansikoita ja pari rasiaa vadelmia. Nyt on marjat perattu ja pakastin täynnä kevyitä terveyspommeja syksyn ja talven varalle. Mustikassa pitäisi käydä vielä tällä viikolla toisen kerran niin eiköhän niillä pärjää. Aamupuuron kanssa tulee nautittua yleensä pari kourallista marjoja niin kyllähän niitä kuluukin. Minkälaisia aamupala tottumuksia muilla ryhmäläisillä on? Sitähän sanotaan, että aamupala on päivän tärkein ateria ja laihduttajalle myös tosi tärkeä. Itsellä se on yleensä kaurapuuro marjoilla ja maidolla tai kiireessä tulee napattua vain pari hedelmää.

kaneli86: Itsellä pahin haaste on juhlissa syöminen. Silloin kun on tarjolla paljon herkkuja ja nähty paljon vaivaa tarjoilujen eteen, niin tekee mieli maistella kaikkea ja ottaa vielä lisää... Ja kesällähän näitä juhlia riittää. Mutta nyt loppukesän menoissa pitää opetella kohtuus, kaikkea EI ole pakko maistaa! Ja toinen on karkit ja suklaa! Niitä voisin syödä joka päivä :( mutta toivottavasti saisin nyt tämän karkkilakon onnistumaan!!!

Eilen tuli pyöräiltyä reilut 20 km ja tänään sama suunnitelmissa. Mukavaa loppuiltaa kaikille!

• mulla olis yks kysymys koskien nutrausta. Voiko nutrauksen aikana juoda kahvia? Onko kellään tietoa? Ajattelin alkaa nutraan ens vkolla tai ainaki osanutraan, katotaan nyt. Mulle tulee ainaki hirvee päänsärky, jos en kahvetta saa juoda. Kertokaa jos on omaa kokemusta tai tietoa, kiitos. Huomenna punnitsen itseni ja kerron tuloksen. Tsemppiä kaikille ja tervetuloa kaikille uusille jäsenille munki puolesta, kiva kun on porukkaa liikkeellä.

• Elli93

Hyvin meni eilinen päivä, täysin painovartijoiden pisteiden mukaan. Ja ilokseni huomasin puntarin näyttävän vähemmän( nestettä juu mutta kiloja ne kaikki on)

Miten muilla on menny? Ja onko perjantai siis virallinen punnituspäivä?

Onko muilla ongelmana sellasta että tulee joka aamu käytyä puntarilla ja sitten pettymys iskee kun ei tipukkaan? Mie en pääse eroo siitä tavasta joka aamu puntarilla ja usein painonpudotus tössää siihen ensimmäiseen tasanne vaiheeseen....

Juu ja muutan nimimerkkini -pakkotilanne- ---> Elli93

• krassi
        Elli93 kirjoitti:

Hyvin meni eilinen päivä, täysin painovartijoiden pisteiden mukaan. Ja ilokseni huomasin puntarin näyttävän vähemmän( nestettä juu mutta kiloja ne kaikki on)

Miten muilla on menny? Ja onko perjantai siis virallinen punnituspäivä?

Onko muilla ongelmana sellasta että tulee joka aamu käytyä puntarilla ja sitten pettymys iskee kun ei tipukkaan? Mie en pääse eroo siitä tavasta joka aamu puntarilla ja usein painonpudotus tössää siihen ensimmäiseen tasanne vaiheeseen....

Juu ja muutan nimimerkkini -pakkotilanne- ---> Elli93

Ekaks onnittelut ja tsemppiä vaan kaikille jotka ootte päässeet vauhtiin.Noi helteet pakotti juomaan paljon ja jotenkin oli tosi tukkoinen ja ahdistava olo;liikkuminen oli tosi tympeetä,mut nyt tuntuu että turvotus hellittää ja jaksais illall töitten jälkeen lähtee sauvakäveleen.Odottelen että uimahallit aukeis parin viikon kuluttua että pääsis kokeileen vesijuoksua ja muutenkin uinti pistää nesteet liikkeelle.
        Elli93,mäkin yritän laskea pisteitä,joskus tulee lipsuttua ja sitten paino jumittaa.Kaurapuuro pellavasiemenrouheella ja Acai-jauheella on must juttu meikälle :)Laittaa vatsan toimimaan.
        Mulla on myös ongelmana toi painon jumitus viiden pudotetun kilon jälkeen.Onx kenelläkään vinkkejä miten siitä eteenpäin?

• painoa alas

Kun saisi itseä otettua niskasta kiinni... Pituutta 166 ja painoa 112 kg, ikää 47. En ole koskaan laihduttanut pusseilla, mut pari kertaa kävelyllä noin 7 kg. Miten saisi skarpattua?

• Nutrianne

Mami35: Saa nutratessa juoda kahvia! Minä olen täys nutrannut pian 2 viikkoa ja joka päivä 2-3 isoa kuppia kahvia ja illalla lisäksi teetä. Sain sairaalasta lappusia koskien nutrausta ja siinä mainittiin että kahvia saa juoda. Nesteitä pitäs juoda nutratessa vähintään 2 litraa päivässä, se on hyvä muistaa.

Tsemppiä nutraukseen :-)

• minni89
        Nutrianne kirjoitti:

Mami35: Saa nutratessa juoda kahvia! Minä olen täys nutrannut pian 2 viikkoa ja joka päivä 2-3 isoa kuppia kahvia ja illalla lisäksi teetä. Sain sairaalasta lappusia koskien nutrausta ja siinä mainittiin että kahvia saa juoda. Nesteitä pitäs juoda nutratessa vähintään 2 litraa päivässä, se on hyvä muistaa.

yleensäkin pitäis juoda vähintään 2 litraa VETTÄ muiden nesteiden lisäksi päivässä, olenkohan käsittänyt oikein? :) Ehkä eri sitten nutrauksessa. Näin kesällä on helppo hörppiä 2 litraa ja ylikin vettä päivässä, mutta muulloin juon todella vähän, joten vaatii kanssa seurantaa... Sitä olen miettinyt, kuinka paljon tuo 2l päivässä kerää kehoon nestettä vai pitääkö se pikemminkin tasapainon ns. normina. Välillä vaan pöhötyttää kummasta, vaikka ei ois syönyt paljon vaan juonut vettä.

Olipas tänään hienoa, kun vaaka näytti 70,9. Muutama viikko jo kitkutettu edes takaisin välillä 71-72, tästä rikkoutui aika maaginen raja, kun lähes kolmisen vuotta siitä, et paino alkanut 70 kilolla:)

Täällä on ollut suht hiljaista viikolla, mut vois olla kiva, sitten kun ehditte kirjoitella, et kertoisitte muutkin esim. liikuntatottumuksista. Itse mietin edelleen, vaikka käyn sen 4-5 kertaa viikossa jumpassa tms. et jos liikun liian vähän, kun tuntuu kunto rapistuvan silmissä heti, jos pidän pari päivää vapaata:/ Outoa, luulis et pitäis ainakin viikon tauko olla, että vaikuttaisi.

Entä onko teillä tapana laskea hyötyliikunta (kauppareissut, kävelyt/pyöräilyt paikasta toiseen) liikuntasuorituksiin, jotka vaikuttaa kalorien laskentaan? Itse en laske, koska olen hyötyliikkunut paljon pakon sanelemana (en omista autoa tms.) jo ennen laihduttamista:D

• Nutrianne kirjoitti:

ja kiitos tiedosta. Katotaan nyt alanko mä nutraan vai en. Tää on vähä hankalaa ku muksut on viä kotona, ni ei viittis niille kauheesti kertoo tästä hommasta, alkaa vaan turhaa ihmettelee, mut katotaan nyt miten sen sit saan sujumaan. Sori etten pe ilm. painoa, mut lähdin Turkuun festareille ja unohdin koko punnituksen, mut ny kävin aamulla ja 86,2 näytti eli 400g pudotusta, hyvä niin. Luulin ettei tule mitään ku tuli vähä rilluteltua vkonloppuna. Tästä jatketaan ja toivottavasti noi ilmatki vähä viilenee niin jaksais paremmin liikkua. Ens viikkoon!

• nennah82
        Mami35 kirjoitti:

ja kiitos tiedosta. Katotaan nyt alanko mä nutraan vai en. Tää on vähä hankalaa ku muksut on viä kotona, ni ei viittis niille kauheesti kertoo tästä hommasta, alkaa vaan turhaa ihmettelee, mut katotaan nyt miten sen sit saan sujumaan. Sori etten pe ilm. painoa, mut lähdin Turkuun festareille ja unohdin koko punnituksen, mut ny kävin aamulla ja 86,2 näytti eli 400g pudotusta, hyvä niin. Luulin ettei tule mitään ku tuli vähä rilluteltua vkonloppuna. Tästä jatketaan ja toivottavasti noi ilmatki vähä viilenee niin jaksais paremmin liikkua. Ens viikkoon!

Uskaltautuuko tähän vielä mukaan?
        Olette siis ilmeisesti vasta alottamassa?
        Voisin huomenna kipaista puntarilla, jos mukaan vielä mahtuu?

Painoni on siinä 98-100, pitää katsastaa huomenna.
        ISO urakka kuitenkin edessä..
        Ikää 28v, nainen Helsingistä.

• minni89
        nennah82 kirjoitti:

Uskaltautuuko tähän vielä mukaan?
        Olette siis ilmeisesti vasta alottamassa?
        Voisin huomenna kipaista puntarilla, jos mukaan vielä mahtuu?

Painoni on siinä 98-100, pitää katsastaa huomenna.
        ISO urakka kuitenkin edessä..
        Ikää 28v, nainen Helsingistä.

mukaan mahdu kirjoittelemaan, vaikken mikään porukan aloittaja ookaan täällä vastaamaan, tervetuloa:) Mut ihan viime päivinä tosiaan aloiteltu, perjantai kait yleisenä punnituspäivänä, mut aloituspainon toki voi laittaa tänhetkisen. Tuonne "kympin kevyempi jouluna 2:seen" on kirjoiteltu perustietoja itsestä ja laihtumistavoitteista, -suunnitelmasta jne.

• kilotar

Hei! Olen mukana, vaikka aloitan joitain viikkoja jälkijunassa. Otin itseäni niskasta huhtikuussa, jaksoin 2 kuukautta kunnolla ja sitten pikkuhiljaa jotenkin suistuin raiteilta kesällä...Lähtöpainona tuolloin oli huimat 125 kg, pituutta minulla on 176 cm. Tavoite olisi päästä 78 kg tuntumaan. Tällä hetkellä lukemat ovat 113.7 kg / BMI 35.9. vyötärö 109 cm.
      Joten jouluksi tuo -10kg olisi mitä ihanin juttu! Itse käytän apuna kiloklubin ruoka ja liikuntapäiväkirjaa. Hyötyliikuntaa harrastan ja nyt olisi tarkoitus aloittaa spinning ja jumppatunnit. Päätin, että menen mukaan vaikka kunto on alussa mitä on. Jostain se on aloitettava, vaikka pohjalta.
      Tsemppiä paljon ja jaksamisia!
      Ilmoittelen jatkossa tuloksista tänne

• Millian_

Hei!

Liekkö joukossanne vielä tilaa minullekkin kertomaan omista kokemuksistani laihdutuksen kanssa. Olen siis 21-vuotias nainen ja mittani ovat tällä hetkellä noin 175cm/79kg. Olen tässä kahden vuoden aikana pudottanut painoani huikeasta 105kg, mutta minulla on silti vielä paljon tekemistä koska ihannepaino on jossain 65-68kg kieppeillä. Tuntuu turhauttavalle sillä olen keikkunut varmaan jonkun yli puoli vuotta tuossa 80kg ja nyt kesällä sitten olen laihtunut hiukan mutta silti vaan jojoilen kokoajan. En vain kestä enää itseäni tällaisenä sillä olen ollut niin pitkään että . Mutta kyllä tämä tästä, tuntui vaan että heti kun jatkoin taas salilla käyntiä paino vain nousee, mutta ei se ihan niinkään ole.

Laihtunut olen lähinnä sillä että olen liikkunut paljon ja karsinut kaikkia herkkuja pois ruokavaliosta, mutta ilmeisesti syön jotenkin huonosti vieläkin. Tämmöistä täältä, onnistumista kaikille. :-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2214
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      24
      1740
    3. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1425
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      108
      1247
    5. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      15
      1219
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      18
      1035
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      944
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      107
      864
    9. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      853
    10. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      74
      846
    Aihe