Go Jorma, Go!

JormaVeitikka

Yleisöltä
Musiikista vuonna 2010

lauantai 24.07.2010

Ihmiset kuuntelevat musiikkia paljon joka päivä. Musiikki on tärkeää kaikille ihmisille.

Silloin, kun minä olin nuori, siinä alle 20-vuotias, musiikkia oli monenlaatuista ja eri musiikkilajeilla oli paljon eroavaisuuksia. Kaikki löysivät oman musiikkinsa. Kun minä aloin kulkea tansseissa, tango oli suosittua, ja sitä soitettiin paljon.

1960-luvulla tango oli hyvin yleinen musiikin kohde. Tuolloin 1960-luvulla tangoa osattiin soittaa. Tuolloin oli tangoa, valssia, polkkaa, jenkkaa, fokstrottia, rokkia. Nuo kaikki musiikit olivat erilaisia ja niitä piti tanssia eri tavalla ja tanssikansa osasi kaikki tyylit.

Nykyään vuonna 2010 ovat kaikki musiikkilajit samanlaisia ja kaikki nuo tanssit soitetaan fokstrottina eli foxina. Tämän huomaa kun tanssilavoilla kuuntelee musiikkia. Tähän on valitettavasti tultu, ja kuuleehan tuota foxia radiossa ja televisiossakin.

Seinäjoella on pidetty Tangomarkkinoita yli 20 vuotta ja viime aikoina on Seinäjoen Tangomarkkinoiden sävellyskilpailussa tangosävellyskisoissa tangot sävelletty foxiksi. Tämäkin kappale, joka valittiin vuonna 2010 voittajaksi tuossa tangosävellyskisassa, oli selvää foxia.

Ei ole enää Suomessa tangosäveltäjiä. 1960-luvulla oli Unto Mononen, mutta kun yksi mies ampui Monosen, ei ole enää ketään tangosäveltäjää. Kyllä fokseja ja rokkia on sävelletty ja kaikenlaista pilkkamusiikkia, mutta kunnon musiikkia ei enää sävelletä.

Rokkimusiikkihan on sellaista, että otetaan kattilankansia ja aletaan niitä hakata toisiinsa, niin siinä on selvää rokkia. Minä sanoisin, että rokkimusiikki on selvää saatananpalvontaa. Saatananpalvontaa on monenlaista, mutta kun kuuntelee radiosta ja televisiosta rokkia, tulee mieleen, että pitää erota kirkosta. Näin nykynuorisomme on tehnytkin.

Suomen ainoa euroviisuvoittajamme Lordi on siitä hyvä esimerkki. Onhan Mauri Antero Nummisellakin rokkilevy nimeltä Perkele ja levyä on myyty musiikkiliikkeissä esimerkiksi Anttilassa. Tämä oli silloin, kun oli 30 cm:n LP-levyjä myynnissä. Muitakin saatananpalvontatyylejä rokissa on ollut. Esimerkiksi punk ja heavy metal.

Minä sanoisin, että nykynuorisomme menee pilalle, kun se on kuunnellut rokkia. Nykyään on viety pieniä lapsiakin kuuntelemaan rokkia. On jopa järjestetty omia lasten rock-konsertteja.

Tällä tavalla on pakotettu lapset kuuntelemaan rokkia. Kyllähän se tiedetään, että lapset vasta opettelevat elämää. Minun mielestäni on väärin, että kolmivuotiaille ja neljävuotiaille on järjestetty rokkikonsertteja oliko se Joensuussa tai kuitenkin tuolla Venäjän rajalla. Venäjällä rokkimusiikki on suosituinta musiikkia nykyään.

JORMA NURMIRANTA

Kauhajoki

http://www.ilkka.fi/Article.jsp?article=519662

2

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PakanaLordi

      "Saatananpalvontaa on monenlaista, mutta kun kuuntelee radiosta ja televisiosta rokkia, tulee mieleen, että pitää erota kirkosta", "Muitakin saatananpalvontatyylejä rokissa on ollut. Esimerkiksi punk ja heavy metal", "Venäjällä rokkimusiikki on suosituinta musiikkia nykyään". LOLZ.

    • lermo2

      taas joku jolta on aamu lääkkeet jääny väliin,avautuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      180
      1345
    2. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      311
      1050
    3. Jokohan se viimein myöntäisi

      Vai onko vielä jotain epäselvyyttä sen asian suhteen?
      Ikävä
      144
      1014
    4. RIP Lauri Paavola

      Kansalaisaktivisti ja freelance-journalisti Lauri Paavola on kuollut vain 31-vuotiaana. Hän tuli tunnetuksi hyvin kärjek
      Maailman menoa
      23
      997
    5. En pidä sinusta, en kirjoita viestejäni sinulle.

      Yritä nyt ymmärtää. En koskaan tule kiinnostumaan sinusta. Jätä minut rauhaan täällä.
      Ikävä
      96
      882
    6. Upea, kaunis ja menestynyt Martina menee onnellisesti naimisiin

      Mitäs palstan vihaajamönkeröt tähän? Kiehuttaako? Kaikki vain eivät ole kauniita ja menestyviä kuten Martina.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      848
    7. Tiedätkö näen

      sinun pelisi hyvin kirkkaasti.
      Ikävä
      59
      835
    8. Asuntojen reaalihinnat alimmillaan 20 vuoteen

      Sääliksi käy niitä jotka pari vuotta sitten maksoivat itsensä kipeäksi. Kohta pankki ottaa asunnon haltuunsa ja huutok
      Maailman menoa
      84
      818
    9. Nyt olis hyvä hetki tavata ja jutella

      Entinen parisuhde on paketoitu, ja nyt olisin vapaa mies sinun käyttöösi. Vieläkö tahdot mua? Aikaa on mennyt liikaa, mu
      Ikävä
      51
      768
    10. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      122
      762
    Aihe