Huijattiin ostamaan ns.tehoboksi dieseliin TL Finn-Automobile T:mi Vantaa,kyseisestä paikasta.Testattuani
boksia huomasin,että teho ei nouse nimeksikään,mutta polttoaineen kulutus nousi.Boksi huijaa auton tietokonetta,jossa keskikulutus näyttäisi laskevan,mutta tankkaamalla täyteen ja ajon jälkeen uusi tankkaus
sekä laskemalla kulutus,voidaan todeta kasvanut kulutus.Boksi on hyvin yksinkertainen,sisällä 3 komponenttia
ja säätövastus,osat maksaa ehkä muutaman kympin.Kun soitin kyseiseen paikkaan,luuri lyötiin korvaan.
VAROITUS muille kyseisestä paikasta ÄLKÄÄ erehtykö huijattavaksi.
Huijausboksi turbodieseliin
33
11826
Vastaukset
- reytiukj
jokainen osaa rakentaa evry modin itse ja ei maksa kymppiäkään. käännä isommalle ni alkaa savuu puskee..
- ikinä kuullutkaan
Mikä on evry mod?
Miten sellainen rakennetaan?
- tyhjästä
Tottakai kulutus nousee, jos tehoja lisätään. Nousee reilusti, jos lisätään reilummin. Ilmeisesti boksisi ei lisää tehoja savutusrajalle, vaan tyytyy pienempään lisäykseen. Siitä säätövastuksesta voit säätää buksin toimimaan haluamallasi tavalla. Ei sekään silti ihmeisiin pysty. Otitko kellolla aikaa ennen ja jälkeen? Onhan hinta aika suolainen, mutta eipä tarvitse itse kasata tuota laitetta.
- Boksihuijattu
Saksalaisessa Auto bild lehdessä oli testattu irtoboksia ja tulos oli =teho nousi noin 3%,kulutus huomattavasti
savutuksen kera.Maksoin boksista alle 200,mutta luvatut ominaisuudet ei toteutuneet.Olisin halunnut palauttaa sen,ei haluttu keskustella asiasta,vaan lyötiin luuri korvaan.Tämä kertoo,että on kysymys täydestä
huijauksesta.Myyjällä ei mitään vastuuta tuotteesta. - Automotive
Boksihuijattu kirjoitti:
Saksalaisessa Auto bild lehdessä oli testattu irtoboksia ja tulos oli =teho nousi noin 3%,kulutus huomattavasti
savutuksen kera.Maksoin boksista alle 200,mutta luvatut ominaisuudet ei toteutuneet.Olisin halunnut palauttaa sen,ei haluttu keskustella asiasta,vaan lyötiin luuri korvaan.Tämä kertoo,että on kysymys täydestä
huijauksesta.Myyjällä ei mitään vastuuta tuotteesta.Tuotteesi ei ole huijausta, et vaan ole ehkä ymmärtänyt tuotteen toimintaa oikein. Jos tehoa tuotetaan ruiskutusta lisäämällä, niin kyllä se useimmiten tahtoo nostaa kulutusta, koska tuskin koskaan toimivan vakiomoottorin hyötysuhde kasvaa ruiskutusmäärää lisäämällä. Jos teho tuotetaan ahtopaineita nostamalla, voidaan sillä saavuttaa, jopa ominaiskulutuksen pienenemistä.
Boksisi tarkoitus on siis lisätä ruiskutusmäärää ja kuten olet huomannut, se sen myös tekee. - Selvä huijaus
Automotive kirjoitti:
Tuotteesi ei ole huijausta, et vaan ole ehkä ymmärtänyt tuotteen toimintaa oikein. Jos tehoa tuotetaan ruiskutusta lisäämällä, niin kyllä se useimmiten tahtoo nostaa kulutusta, koska tuskin koskaan toimivan vakiomoottorin hyötysuhde kasvaa ruiskutusmäärää lisäämällä. Jos teho tuotetaan ahtopaineita nostamalla, voidaan sillä saavuttaa, jopa ominaiskulutuksen pienenemistä.
Boksisi tarkoitus on siis lisätä ruiskutusmäärää ja kuten olet huomannut, se sen myös tekee.Luvataan tehoa lisää 25-30hv ja polttoainekulutuksen PIENENEVÄN 0,5-1.0 litraa.
Aloittajan on syytä ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan. IHAN SELVÄÄ HUIJAAMISTA.
http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=2
"Myöskään tämän boksin asentaminen ei ole vaikeaa. Boksi on suunniteltu VAG:n jakajapumppu-dieseleihin. Valittavissa 8-ja 10- napaisilla liittimillä olevat mallit. Tämä tehoyksikkö käy VAG- ryhmän autojen lsäksi moneen Volvon dieseliin. Tehonlisä 25-30hv/40-55Nm.Polttoainesäästö 0,5-1,0 litraa/100km. Moottoritehot 82/90/102/110hv." - ÖÖÖööööööö
Selvä huijaus kirjoitti:
Luvataan tehoa lisää 25-30hv ja polttoainekulutuksen PIENENEVÄN 0,5-1.0 litraa.
Aloittajan on syytä ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan. IHAN SELVÄÄ HUIJAAMISTA.
http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=2
"Myöskään tämän boksin asentaminen ei ole vaikeaa. Boksi on suunniteltu VAG:n jakajapumppu-dieseleihin. Valittavissa 8-ja 10- napaisilla liittimillä olevat mallit. Tämä tehoyksikkö käy VAG- ryhmän autojen lsäksi moneen Volvon dieseliin. Tehonlisä 25-30hv/40-55Nm.Polttoainesäästö 0,5-1,0 litraa/100km. Moottoritehot 82/90/102/110hv."No tuo on kyllä kusetusta, jos tuollei markkinoidaan. Pitäis tietty ehkä kuluttajankin suhtautua "myyntipuheisiin" tietyllä järjenkäytöllä. Se mikä ei ole mahdollista, ei voi olla myytävänä.
jos parin euron komponentit pistetään muovirasiaan, ei se voi olla tehoboksi, jolla saavutetaan huimia teholisäyksiä ja parantaa polttoainetaloutta, vaikka sillä voidaan nostaa ruiskutusmäärää. - 000000000ö
ÖÖÖööööööö kirjoitti:
No tuo on kyllä kusetusta, jos tuollei markkinoidaan. Pitäis tietty ehkä kuluttajankin suhtautua "myyntipuheisiin" tietyllä järjenkäytöllä. Se mikä ei ole mahdollista, ei voi olla myytävänä.
jos parin euron komponentit pistetään muovirasiaan, ei se voi olla tehoboksi, jolla saavutetaan huimia teholisäyksiä ja parantaa polttoainetaloutta, vaikka sillä voidaan nostaa ruiskutusmäärää."Se mikä ei ole mahdollista, ei voi olla myytävänä. "
miten keskivertokuluttaja voisi tietää mikä on mahdollista ja mikä ei? keskivertokuluttaja on mainoksien vietävissä lähes joka asiassa. - ÖÖÖÖÖÖÖÖööö
000000000ö kirjoitti:
"Se mikä ei ole mahdollista, ei voi olla myytävänä. "
miten keskivertokuluttaja voisi tietää mikä on mahdollista ja mikä ei? keskivertokuluttaja on mainoksien vietävissä lähes joka asiassa.Siksi kuluttajankin on syytä suhtautua kaikkiin myyntipuheisiin kriittisesti. Kusetus ei tietenkään ole hyvän markkinointitavan mukaista mutta minkäs teet. Harvat jaksaa lähteä tappelemaan näiden myyntimies Mynttisten kanssa, vaikka se olisikin ihan aiheellista. Onhan se kai huijatuksi tulleesta kuluttajastakin vähän noloa myöntää uskoneensa myyntimiehen lupauksia, siksi kai näitä "viikossa 10cm lisää mittaa sinne"-mainoksia näkee joka paikassa.
Kannattaa siis aina tehdä ainakin pientä taustatutkimusta tehtäessä hankintoja, joista ei välttämättä ole ihan tietoa. Google on aika hyvä keino tehdä se pikatutkimus tuotteesta ja muiden kokemuksista. Taas tietysti pitää kritiikkiin suhtautua varauksella.
- tehdaskunnossa
laita kerralla auton ostossa rahaa tehokkaampaan dieselmalliin, eli kerralla semmoinen että pärjäät hermostumatta tien päällä. Kaiken maailman optimoinnit ja poksit saa työntää mielestäni sinne anukseen, syvälle.
- kriz.
Miksi käyttää älyttömästi rahaa ostaakseen sen tehokkaan mallin, kun perusmallin voi lastuttaa jopa tehokkaammaksi halvalla?
- alkuperäiskunnossa
Mielestäni sinne anukseen ei tarvii työntää yhtään mitään. Ne anus-optimoinnit kannattaa sun mennä tekemään ihan muille foorumeille.
- myös autoa
Tiedättekö mitä tuo boksi oikeasti tekee? Se huijaa auton tietokonetta muokkaamalla moottorin lämpötila-anturin yietokoneelle lähettämää tietoa "kylmemmäksi" mitä kone oikeasti on. Kylmän koneen ruiskutusmäärä on suurempi kuin lämpimän joten tällä kikkakuutosella saadaan ruiskutusta lisättyä koskematta mitenkään itse ruiskutukseen. Hölmön hommia.
- niinpä se menee
En tiedä paljonko maksoit tuosta kusetuksesta, mutta epäilen valintasi kohdistuneen halvimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon.
On sanonta: köyhällä ei ole vara ostaa halpaa. - RepeSortsi
Minä tuosa viikolla osdtin tollasen huijausboksin joo. Volkkarin 74kw ja 129 euroa palo rahaa. Auto liikahtaa aivan eri malliin ja kulutus putosi mittarissa ja todellisuudessa. Kävin haaparannassa nuuskakeikan itelle ja keskikulutus oli reippaalla vasemmalla kaistalla 4.4 litraa. Kellotin ohituksia niin tuo 80-120 aika parani kahella sekunnilla. Viitosella voi ajaa nyt 70 vauhtia mitä vakiolla ei voinut.
Kyllä siitä se 25 hv vaan helposti tuli lisää tai enempikin. Säätöruuviin en ole koskenut. Tällä köyhällä oli varaa kokeilla halpaa ja nyt olen rikkaampi kuin entinen rikas joka maksoi samoista tehoista läppärillä säädeltynä sen 500 euroa.- tyytyväinen huijattu
Mä ostin kanssa tuollaisen huijausboksin. Hyvin toimii.
Tehot melkein tuplaantui tai ainakin tuntuu kiihtyvän ihan eri malliin. Ajotietokoneen mukaan kulutus pieneni 2 litraa sadalle.
Boksi huijaa tosi hyvin - toinen tyytyväinen
tyytyväinen huijattu kirjoitti:
Mä ostin kanssa tuollaisen huijausboksin. Hyvin toimii.
Tehot melkein tuplaantui tai ainakin tuntuu kiihtyvän ihan eri malliin. Ajotietokoneen mukaan kulutus pieneni 2 litraa sadalle.
Boksi huijaa tosi hyvinTehonlisä 38hv (mitattu pajalla)
Vääntölisä 105Nm (mitattu pajalla)
Polttoainesäästö 0,9 litraa/100km (mitattu itse)
Ja koko hoito tasan 200€. - Tractor DIesel
toinen tyytyväinen kirjoitti:
Tehonlisä 38hv (mitattu pajalla)
Vääntölisä 105Nm (mitattu pajalla)
Polttoainesäästö 0,9 litraa/100km (mitattu itse)
Ja koko hoito tasan 200€.Kohta voit lisätä:
Hinausauto 200e (ei ollut vakuutusta)
Korjauslisä 4700e (ilmoitettu pajalla)
Ja auto on tasaraha. - SuloVilen
tyytyväinen huijattu kirjoitti:
Mä ostin kanssa tuollaisen huijausboksin. Hyvin toimii.
Tehot melkein tuplaantui tai ainakin tuntuu kiihtyvän ihan eri malliin. Ajotietokoneen mukaan kulutus pieneni 2 litraa sadalle.
Boksi huijaa tosi hyvinItse ostin sen täältä vuonna 2014 Nissan Qasqaihin 2 litrainen Diesel vm 2011. Tuntui heti alavääntö paremmalta ja polttoainekulutus laski 0,5 litraa satasella, aiemmin oli 6,4 ajotietokoneen kanssa ja kun boksi paikalle, niin 5,9 (tasaisella, nk normaali matka-ajolla. Traktorimainen auto myös kiihtyy boksilla paremmin, ei mikään kiihdytysauto, mutta motarilla perus/karvalakki Audit jää jalkoihin. Saksassa myös tuuttasin muutama vuosi sitten tällä boksilla motarilla 220 km/h (navigaattorin mukaan). Sitten tuli lienee rajoitin vastaan kun alkoi tökkiä. Olen napannut aina katsastuksen ajaksi pois, ei mitään ongelmia pakokaasupäästöjen ym kanssa ja yleensä jo katsastusaseman pihassa sen takaisin konehuoneen puolelle tökännyt.
- Anonyymi
Ihan höpöhöpö juttua.
- Anonyymi
tyytyväinen huijattu kirjoitti:
Mä ostin kanssa tuollaisen huijausboksin. Hyvin toimii.
Tehot melkein tuplaantui tai ainakin tuntuu kiihtyvän ihan eri malliin. Ajotietokoneen mukaan kulutus pieneni 2 litraa sadalle.
Boksi huijaa tosi hyvinKylä kiihtyy housuissasi. Kainenlaisia satuveikkoja.
- Ohjelma parempi
Osat maksaa suunilleen yhden euron, mut eipä tarvi ite tehdä.. Ite olen myös käyttänyt kyseistä boksia vag kulkeneessa ja muuraman kk käytön jälkeen irrotin koska kulutus nousee ja tehokäyrä vähän kulmikas ja typerä.
- ertons
Itse ostin sieltä poiketaistuki. Sain väärän .Eli ei käy mun autoon (bmw e36) Soitin hänelle ja hän pyysi kuvat. Sen jälken sain viestin että Hänelle pitäs tulla uudet ja saan sit uus tilalle. Nyt hän ei vasta puhelimeen.
- Anonyymi
Pystyitkö soittamaan Hänelle??? Sanotaan, että Hän vastaa rukouksiin, mutta että puhelimeenkin? Tämä ketju on vanha, mutta voitko silti antaa Herran numeron?
- halpaan mennyt
Onko tämä autotallivirman huijausta?
- free ukraina
Nyt on taas kusetettu amis teroja!
- Anonyymi
Tilannut myös osia tuolta..... surkeaa laatua.
Laitoin myyjälle viestiä tuotteista ja vastaus oli vain näin lyhennetysti että ne on testattu eikä niissä ole vikaa. - Anonyymi
Ei kannata tuolta ostaa jos haluaa vastinetta rahoillensa...
Ostin vastaavan boksikauppa nimisestä postilaatikosta Seinäjoelta. Asennus oli hankalampi kuin luvattiin eikä liittimet sopineet ilman muokkausta. Lopulta sain sen kiinni 2 h aherruksen jälkeen. Mitään sidontaosia ei tullut mukana. Käsitykseni on, että 15 portainen säätöruuvi toimii lähinnä säätövastuksena ja huijaa ECUa asennon suhteessa. Käytännössä huomaan eron toki eli kyllä max asennossa F tapahtuu enemmän kuin asennossa 0 eli vakio. Ns. potkua siis tulee...kuinka paljon...en tiedä mutta tuntuu. Olen ajanut 10000 km ilman toimintaongelmia (vielä?). Koska automaatti kestää tietojeni mukaan 450 Nm en uskalla käyttää asteikon yläpään asetuksia. Asento C menee lineaarisesti juuri alle . Lukuisat testini ja excel taulukkoni osoittavat, että tuo potku tulee suoraan polttoaineen kulutuksen lisäyksestä. Mitään taikaa ei siis ole...enemmän ruiskutusta -> enemmän tehoa/vääntöä. Asennossa C eli 12/15 kulutus on n. 1 l/100km maantiellä enemmän kuin vakiona ja samalla nopeudella kierrokset samat kuin vakiona nyt vaan kuluu litra enemmän polttoainetta. Ajotietokoneen antama lukema on huijattu eli jokseenkin sen mitä se näyttää säästöä, tulee lisäkulutusta vakioon. Boksi ei anna siis mitään hyvää tasaiseen ajoon...mutta liikennevaloista ja ohituksessa saan tuota potkua lisää. Kaikki lisä siis kulutuksen lisääntymisen hintana. Kannattaa siis miettiä tarkoin hankkiiko vai ei...osa näistä lienee ihan paitsi auton niin ajajan huijausta muutaman euron komponenteilla. Niissä voi olla myös lume-elektroniikkaa vain dummyna...oikeasti eivät tee mitään. Vanhoja Nokian käänyjen piirikortteja varmaan käytetty tuon säätövastuksen lisäksi. Kommenttini on yleinen eikä tältäosin koske ostamaani tuotetta...en ole sitä avanut enkä väitä sen osalta em. asiaa mutta käyttökokemukseni on aito ja tosi. Toistaiseksi ei ole vahinkoa ilmennyt eli autoni on kestänyt boksin eikä pakokaasu ole mustaa vaikka kokeilin kaikki säätöasennot. Ilmeisesti autoni turbo sattuu just riittämään ilmansyöttimenä ja vakio asetus on maltillinen eli marginaali riittää.
- Anonyymi
Lämpövastus ja viivepiiri, ettei auto herjaa käynnistäessä. Tuo ns boksi huijaa Ecua antamaan lisää polttoainetta. Osat maksaa alle 5 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämpövastus ja viivepiiri, ettei auto herjaa käynnistäessä. Tuo ns boksi huijaa Ecua antamaan lisää polttoainetta. Osat maksaa alle 5 euroa.
Ite ostin vm-02 Hiaceen samaisesta kaupasta boxin. Asennus haastava muttei mahdoton. Työajo yhdistettyä välillä Kerava-Espoo ja itellä ainakin tehoa tullut huomattavasti lisää ja kulutuskin pienentynyt selkeesti. Voimasamuakin tulee kun rajotin alkaa lähestymään. Ei valittamista! Ja täysillä säädöillä mennään
Anonyymi kirjoitti:
Lämpövastus ja viivepiiri, ettei auto herjaa käynnistäessä. Tuo ns boksi huijaa Ecua antamaan lisää polttoainetta. Osat maksaa alle 5 euroa.
Juuri niin....muuta se ei teekkään ja kulutus nousee. Nyt meni hehkutulppa kun ruiskustus muuttui.
- Anonyymi
Itse ostin ensimmäisen boksini Boksikaupasta vuonna 2015 ja sen jälkeen olen ostanut sieltä boksin jo yhteensä kuuteen autooni. Kilometrejä autoihin on tullut yhteensä noin 500 tkm. Boksit ovat toimineet hyvin helteillä ja pakkasilla, eikä autoihin ole tullut mitään vikoja, vaikka kaikissa ajokilometrit olleet 150-250 tkm välillä.
Itse olen ollut tyytyväinen tehonlisään sekä tankkaamalla mittaamaani todellisen kulutuksen putoamiseen. Boksit on aina asennettu samaan hintaan Seinäjoella, mutta eipä tuo toki kummoinen homma ole itsekään laittaa kiinni. Omat autot olleet Mersuja ja Audeja sekä yksi Opel Vivaro.
Markku
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621576Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281546Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701348Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2251252- 1281125
Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1751096Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3271094Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271047Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3111040- 781036