Huijattiin ostamaan ns.tehoboksi dieseliin TL Finn-Automobile T:mi Vantaa,kyseisestä paikasta.Testattuani
boksia huomasin,että teho ei nouse nimeksikään,mutta polttoaineen kulutus nousi.Boksi huijaa auton tietokonetta,jossa keskikulutus näyttäisi laskevan,mutta tankkaamalla täyteen ja ajon jälkeen uusi tankkaus
sekä laskemalla kulutus,voidaan todeta kasvanut kulutus.Boksi on hyvin yksinkertainen,sisällä 3 komponenttia
ja säätövastus,osat maksaa ehkä muutaman kympin.Kun soitin kyseiseen paikkaan,luuri lyötiin korvaan.
VAROITUS muille kyseisestä paikasta ÄLKÄÄ erehtykö huijattavaksi.
Huijausboksi turbodieseliin
35
12860
Vastaukset
- reytiukj
jokainen osaa rakentaa evry modin itse ja ei maksa kymppiäkään. käännä isommalle ni alkaa savuu puskee..
- ikinä kuullutkaan
Mikä on evry mod?
Miten sellainen rakennetaan?
- tyhjästä
Tottakai kulutus nousee, jos tehoja lisätään. Nousee reilusti, jos lisätään reilummin. Ilmeisesti boksisi ei lisää tehoja savutusrajalle, vaan tyytyy pienempään lisäykseen. Siitä säätövastuksesta voit säätää buksin toimimaan haluamallasi tavalla. Ei sekään silti ihmeisiin pysty. Otitko kellolla aikaa ennen ja jälkeen? Onhan hinta aika suolainen, mutta eipä tarvitse itse kasata tuota laitetta.
- Boksihuijattu
Saksalaisessa Auto bild lehdessä oli testattu irtoboksia ja tulos oli =teho nousi noin 3%,kulutus huomattavasti
savutuksen kera.Maksoin boksista alle 200,mutta luvatut ominaisuudet ei toteutuneet.Olisin halunnut palauttaa sen,ei haluttu keskustella asiasta,vaan lyötiin luuri korvaan.Tämä kertoo,että on kysymys täydestä
huijauksesta.Myyjällä ei mitään vastuuta tuotteesta. - Automotive
Boksihuijattu kirjoitti:
Saksalaisessa Auto bild lehdessä oli testattu irtoboksia ja tulos oli =teho nousi noin 3%,kulutus huomattavasti
savutuksen kera.Maksoin boksista alle 200,mutta luvatut ominaisuudet ei toteutuneet.Olisin halunnut palauttaa sen,ei haluttu keskustella asiasta,vaan lyötiin luuri korvaan.Tämä kertoo,että on kysymys täydestä
huijauksesta.Myyjällä ei mitään vastuuta tuotteesta.Tuotteesi ei ole huijausta, et vaan ole ehkä ymmärtänyt tuotteen toimintaa oikein. Jos tehoa tuotetaan ruiskutusta lisäämällä, niin kyllä se useimmiten tahtoo nostaa kulutusta, koska tuskin koskaan toimivan vakiomoottorin hyötysuhde kasvaa ruiskutusmäärää lisäämällä. Jos teho tuotetaan ahtopaineita nostamalla, voidaan sillä saavuttaa, jopa ominaiskulutuksen pienenemistä.
Boksisi tarkoitus on siis lisätä ruiskutusmäärää ja kuten olet huomannut, se sen myös tekee. - Selvä huijaus
Automotive kirjoitti:
Tuotteesi ei ole huijausta, et vaan ole ehkä ymmärtänyt tuotteen toimintaa oikein. Jos tehoa tuotetaan ruiskutusta lisäämällä, niin kyllä se useimmiten tahtoo nostaa kulutusta, koska tuskin koskaan toimivan vakiomoottorin hyötysuhde kasvaa ruiskutusmäärää lisäämällä. Jos teho tuotetaan ahtopaineita nostamalla, voidaan sillä saavuttaa, jopa ominaiskulutuksen pienenemistä.
Boksisi tarkoitus on siis lisätä ruiskutusmäärää ja kuten olet huomannut, se sen myös tekee.Luvataan tehoa lisää 25-30hv ja polttoainekulutuksen PIENENEVÄN 0,5-1.0 litraa.
Aloittajan on syytä ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan. IHAN SELVÄÄ HUIJAAMISTA.
http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=2
"Myöskään tämän boksin asentaminen ei ole vaikeaa. Boksi on suunniteltu VAG:n jakajapumppu-dieseleihin. Valittavissa 8-ja 10- napaisilla liittimillä olevat mallit. Tämä tehoyksikkö käy VAG- ryhmän autojen lsäksi moneen Volvon dieseliin. Tehonlisä 25-30hv/40-55Nm.Polttoainesäästö 0,5-1,0 litraa/100km. Moottoritehot 82/90/102/110hv." - ÖÖÖööööööö
Selvä huijaus kirjoitti:
Luvataan tehoa lisää 25-30hv ja polttoainekulutuksen PIENENEVÄN 0,5-1.0 litraa.
Aloittajan on syytä ottaa yhteyttä kuluttajasuojaan. IHAN SELVÄÄ HUIJAAMISTA.
http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=2
"Myöskään tämän boksin asentaminen ei ole vaikeaa. Boksi on suunniteltu VAG:n jakajapumppu-dieseleihin. Valittavissa 8-ja 10- napaisilla liittimillä olevat mallit. Tämä tehoyksikkö käy VAG- ryhmän autojen lsäksi moneen Volvon dieseliin. Tehonlisä 25-30hv/40-55Nm.Polttoainesäästö 0,5-1,0 litraa/100km. Moottoritehot 82/90/102/110hv."No tuo on kyllä kusetusta, jos tuollei markkinoidaan. Pitäis tietty ehkä kuluttajankin suhtautua "myyntipuheisiin" tietyllä järjenkäytöllä. Se mikä ei ole mahdollista, ei voi olla myytävänä.
jos parin euron komponentit pistetään muovirasiaan, ei se voi olla tehoboksi, jolla saavutetaan huimia teholisäyksiä ja parantaa polttoainetaloutta, vaikka sillä voidaan nostaa ruiskutusmäärää. - 000000000ö
ÖÖÖööööööö kirjoitti:
No tuo on kyllä kusetusta, jos tuollei markkinoidaan. Pitäis tietty ehkä kuluttajankin suhtautua "myyntipuheisiin" tietyllä järjenkäytöllä. Se mikä ei ole mahdollista, ei voi olla myytävänä.
jos parin euron komponentit pistetään muovirasiaan, ei se voi olla tehoboksi, jolla saavutetaan huimia teholisäyksiä ja parantaa polttoainetaloutta, vaikka sillä voidaan nostaa ruiskutusmäärää."Se mikä ei ole mahdollista, ei voi olla myytävänä. "
miten keskivertokuluttaja voisi tietää mikä on mahdollista ja mikä ei? keskivertokuluttaja on mainoksien vietävissä lähes joka asiassa. - ÖÖÖÖÖÖÖÖööö
000000000ö kirjoitti:
"Se mikä ei ole mahdollista, ei voi olla myytävänä. "
miten keskivertokuluttaja voisi tietää mikä on mahdollista ja mikä ei? keskivertokuluttaja on mainoksien vietävissä lähes joka asiassa.Siksi kuluttajankin on syytä suhtautua kaikkiin myyntipuheisiin kriittisesti. Kusetus ei tietenkään ole hyvän markkinointitavan mukaista mutta minkäs teet. Harvat jaksaa lähteä tappelemaan näiden myyntimies Mynttisten kanssa, vaikka se olisikin ihan aiheellista. Onhan se kai huijatuksi tulleesta kuluttajastakin vähän noloa myöntää uskoneensa myyntimiehen lupauksia, siksi kai näitä "viikossa 10cm lisää mittaa sinne"-mainoksia näkee joka paikassa.
Kannattaa siis aina tehdä ainakin pientä taustatutkimusta tehtäessä hankintoja, joista ei välttämättä ole ihan tietoa. Google on aika hyvä keino tehdä se pikatutkimus tuotteesta ja muiden kokemuksista. Taas tietysti pitää kritiikkiin suhtautua varauksella.
- tehdaskunnossa
laita kerralla auton ostossa rahaa tehokkaampaan dieselmalliin, eli kerralla semmoinen että pärjäät hermostumatta tien päällä. Kaiken maailman optimoinnit ja poksit saa työntää mielestäni sinne anukseen, syvälle.
- kriz.
Miksi käyttää älyttömästi rahaa ostaakseen sen tehokkaan mallin, kun perusmallin voi lastuttaa jopa tehokkaammaksi halvalla?
- alkuperäiskunnossa
Mielestäni sinne anukseen ei tarvii työntää yhtään mitään. Ne anus-optimoinnit kannattaa sun mennä tekemään ihan muille foorumeille.
- myös autoa
Tiedättekö mitä tuo boksi oikeasti tekee? Se huijaa auton tietokonetta muokkaamalla moottorin lämpötila-anturin yietokoneelle lähettämää tietoa "kylmemmäksi" mitä kone oikeasti on. Kylmän koneen ruiskutusmäärä on suurempi kuin lämpimän joten tällä kikkakuutosella saadaan ruiskutusta lisättyä koskematta mitenkään itse ruiskutukseen. Hölmön hommia.
- niinpä se menee
En tiedä paljonko maksoit tuosta kusetuksesta, mutta epäilen valintasi kohdistuneen halvimpaan mahdolliseen vaihtoehtoon.
On sanonta: köyhällä ei ole vara ostaa halpaa. - RepeSortsi
Minä tuosa viikolla osdtin tollasen huijausboksin joo. Volkkarin 74kw ja 129 euroa palo rahaa. Auto liikahtaa aivan eri malliin ja kulutus putosi mittarissa ja todellisuudessa. Kävin haaparannassa nuuskakeikan itelle ja keskikulutus oli reippaalla vasemmalla kaistalla 4.4 litraa. Kellotin ohituksia niin tuo 80-120 aika parani kahella sekunnilla. Viitosella voi ajaa nyt 70 vauhtia mitä vakiolla ei voinut.
Kyllä siitä se 25 hv vaan helposti tuli lisää tai enempikin. Säätöruuviin en ole koskenut. Tällä köyhällä oli varaa kokeilla halpaa ja nyt olen rikkaampi kuin entinen rikas joka maksoi samoista tehoista läppärillä säädeltynä sen 500 euroa.- tyytyväinen huijattu
Mä ostin kanssa tuollaisen huijausboksin. Hyvin toimii.
Tehot melkein tuplaantui tai ainakin tuntuu kiihtyvän ihan eri malliin. Ajotietokoneen mukaan kulutus pieneni 2 litraa sadalle.
Boksi huijaa tosi hyvin - toinen tyytyväinen
tyytyväinen huijattu kirjoitti:
Mä ostin kanssa tuollaisen huijausboksin. Hyvin toimii.
Tehot melkein tuplaantui tai ainakin tuntuu kiihtyvän ihan eri malliin. Ajotietokoneen mukaan kulutus pieneni 2 litraa sadalle.
Boksi huijaa tosi hyvinTehonlisä 38hv (mitattu pajalla)
Vääntölisä 105Nm (mitattu pajalla)
Polttoainesäästö 0,9 litraa/100km (mitattu itse)
Ja koko hoito tasan 200€. - Tractor DIesel
toinen tyytyväinen kirjoitti:
Tehonlisä 38hv (mitattu pajalla)
Vääntölisä 105Nm (mitattu pajalla)
Polttoainesäästö 0,9 litraa/100km (mitattu itse)
Ja koko hoito tasan 200€.Kohta voit lisätä:
Hinausauto 200e (ei ollut vakuutusta)
Korjauslisä 4700e (ilmoitettu pajalla)
Ja auto on tasaraha. - SuloVilen
tyytyväinen huijattu kirjoitti:
Mä ostin kanssa tuollaisen huijausboksin. Hyvin toimii.
Tehot melkein tuplaantui tai ainakin tuntuu kiihtyvän ihan eri malliin. Ajotietokoneen mukaan kulutus pieneni 2 litraa sadalle.
Boksi huijaa tosi hyvinItse ostin sen täältä vuonna 2014 Nissan Qasqaihin 2 litrainen Diesel vm 2011. Tuntui heti alavääntö paremmalta ja polttoainekulutus laski 0,5 litraa satasella, aiemmin oli 6,4 ajotietokoneen kanssa ja kun boksi paikalle, niin 5,9 (tasaisella, nk normaali matka-ajolla. Traktorimainen auto myös kiihtyy boksilla paremmin, ei mikään kiihdytysauto, mutta motarilla perus/karvalakki Audit jää jalkoihin. Saksassa myös tuuttasin muutama vuosi sitten tällä boksilla motarilla 220 km/h (navigaattorin mukaan). Sitten tuli lienee rajoitin vastaan kun alkoi tökkiä. Olen napannut aina katsastuksen ajaksi pois, ei mitään ongelmia pakokaasupäästöjen ym kanssa ja yleensä jo katsastusaseman pihassa sen takaisin konehuoneen puolelle tökännyt.
- Anonyymi
Ihan höpöhöpö juttua.
- Anonyymi
tyytyväinen huijattu kirjoitti:
Mä ostin kanssa tuollaisen huijausboksin. Hyvin toimii.
Tehot melkein tuplaantui tai ainakin tuntuu kiihtyvän ihan eri malliin. Ajotietokoneen mukaan kulutus pieneni 2 litraa sadalle.
Boksi huijaa tosi hyvinKylä kiihtyy housuissasi. Kainenlaisia satuveikkoja.
- Anonyymi
Ja mä tein 300ohm lankavastuksesta ja on/off kytkin ja siististi nurkista 74kw avb:n lämpöanturiin Evryn, mikä on maximi vastus ja lisää vääntöä koko kierrosalueella. Boxit on ebayn max 20€ voisin maksaa ja VAIN pumppusuutin ja jakajapumpullisen Syötön lisäykseen. Ahdot jos nousee on siivet jumissa. Toki 10kohm säätövastus map-anturin 1-2johtoon ryöstöllä voit huijata ahtoja nouseen. Commonrail D5244t olen Boxikaupasta 150km ajan nro 7 kulki parhaiten tehoboxia tyhmyyttäni ostanut. Kiitos että fb ryhmää löin kuvan kun Jakoputken painevahtiin sen tietämäti suuttimien räjähdysvaarasta laitoin. 150km ajettua katsoin fb ja 20 ihmistä sanoi POISTA NYT HYVÄ MIES SE NOSTAA RAIL PAINETTA muttei pitkitä suuttimien aukioloaikaa ja jotenkin ahtoja tosin ohjelmaan mistä 225hp 550nm 163hp 340nm ja pakoputken katit pois, egr poisto, takavaimentimen vaihto virtaavaan,mikä esikatalysaattoria pahempi väännön ja tehonsyöjä vanhassa kunnon 2001-2005 D5244T Volvossa. Tosin mulla ollut 185hp d5 2006 suuttimilla, pakopesä 3x imupuolen, s80 2002 geartronic vain kesti lähes 400hp 800nm kuitenkin 200km/h ylittyi nopeasti. Siinä oli custom eli ääriraja softaus ja ilmeisesti Rail painetta oli laadukkaalla tehoboxilla ihan 2-3 asetus ja senkun kattoo livedatasta ettei ylity mitä vakio suuttimilla railipaine ja boxi ei valmisliittimillä ollut. Ebaysta jos ei on/off kytkyä jaksa tosin jakajapumppu mihin evrystä saa ahtojen noston kanssa oikesti vakio kytkimen keston yli 2.5tdi 140hp 320nm ja ahtomod niin mikrokytkin 1/3osakaasulle ja 280-300ohm ei säätövastus ettei vahingossa rikota paikkoja. Ahtomod oli käden ulottuvilla. Volvo v70 mk1 550tkm missä jäykkä kisakytkin räjäytin välijäähyn 2.3bar ja diodit ei toimineet, eli tasasta nopeutta evry päällä ei pystynyt ajamaan. Kaasupolkimen kytkin oli hyvä kun menee auto 150km/h alle 1/3 osa kaasulla. Ebayn diodien vrm toimimaton palikkaboxin ostin vain 7johtosen liittimen takia oman 300ohm 10cnt vastus ja 2-5€ tarrakiinnityksellä mikrokytkin millon lyö päälle. Nykysessä AVB passatissa on ohjelma muttei egr deleteä ja ei mitään savua, myöskään 316ohm evryllä vain vääntöä ja kaasua rajattu tulitikulla ettei ihan pohjaan kun pumppusuutin lyö evryn kiinni et ns melkeen kaasupohjassa on pohjassa. Ehkä en varma mut pakopesä näyttäs vakioo isommalta tai alle 1cm runkoon et ehkä ei suuttimet riitä, nokka-akseli 464tkm aj kuin uusi ja luulisi 50% kulunut 2 nokka et hyvin pidetty auto. Keväällä jos kytkinrempan tekee laitan suoraan 300hp suutinkärjet, putken teko mm katti lähellä ahdinta joutuu tyhjään ja auton alle d5244T keskikatin kun ei yhtään vie puhtaana tehoja asennan ja mahd suoraa e-hyväksytyn 3.5" kammiopöntön taakse 3.5" mutkineen ja s60 iso ohut välijäähdytin jollei ac cuuleri ota eteen ni sit alas bilteman välijäähy tosiaan onnettoman kuuman ja imusarja tulikuuma minicooleri, vaikka huohotin imusarjasta poistettu ja 20plo bräkleeniä kuumalla koneella ja ryntää viiveellä 5000rpm eli putsaantuu öljypaska ja bkd golfissa suuri ero ison alaosassa ahtoputkipaikat eli oikein tehty cooleri vaati täytön polttoöljyllä ja kasa paskaa tuli vaikka huohotin (80% dsl autoilijoista ei tiedä ettei välijäähdytin yhtään viilennä vaan ahdistaa ja vaaraksi lähtee käymään 400tkm öljykerrostumalla millon sammuu isoin vaihde ja jarrut lukkoon vain. Huohotin laillisesti onkin ns egr 2 ja ei sallita miten mulla hönkii putkenpään vieressä vaan pitäs olla keruusäiöiö, missä jäätymisriski rikkoen kampuran stefan ja no pienen moottoriöljyn hajun aiheuttaa. Rikkoutunut katti suuremman dsl käryn, autosta hajos 1 suutintiiviste johtuen halvan 2t öljyn vielä yliannostus vahingossa ja eikun alko polttaa 2 sylkässä m-öljyä ja dsl öljynsekaan. Kauhee työmaa putsata tankki, uusia öljyt ja suodattimet ja pa-suodatin. Jos 200€ vaihtuu tiiviste kun en nokkaa osaa alkaa irrottaan yms pumppusuuttimia nii hittokun nyt ei rahaa vaihdattaa esim bkd 140hp suutinkärkiä. 500€ vissiin ja vw hyvä kun suoraan 300hp kärjet, vinokoneeseen kytkin helppo ja 7000rpm ainakin 6500rpm kiertään ja custom softaus sitten keväästä. Tosin jos menee mielummin ostan 2002 Volvo S60 D5 kun ecu missä 225hp 550nm ohjelma kolariautosta. Lähes juuri huollettu ahdin löytyy yms yli 1000€ edestä d5 volvon osia ja 2006 suuttimilla ja tyhjällä putkella sekä customina tuttu saa 300hp vakio turbolla ja rikki eimee paitsi mm biodieselillä HETI alkaa suutin vuotaa kannelle. Mm teboilit Helsingissä myyvät väritöntä PASKAA ja jollet saa sillä 2x kulutusta ja 30-50% tehonlaskua saat jtn rikki. Keltainen Vahvan hajuinen Fossiilinen polttoaine Aina, MPÖ värinpoisto auringossa on sitten parasta ei ole 13% toiv uusiutuvaa mut biodieseliä mikä sama kun tehoboxi ja commonrail ja vw bkd kieltää 8% biodieselin laiton. St1 kuulemma sotkee kallista HVO dieseliä 13% ja käytän aina dpf cleaneria setaanin huomattavaan nousuun, ligui molyn puhdistusainetta ja Forten Turbocleaneria missä kerosiinia vnt puhdistukseen. 10€ Motox DPF Cleaner nostaa vääntöä että 30-40l tulee halvemmaksi
- Ohjelma parempi
Osat maksaa suunilleen yhden euron, mut eipä tarvi ite tehdä.. Ite olen myös käyttänyt kyseistä boksia vag kulkeneessa ja muuraman kk käytön jälkeen irrotin koska kulutus nousee ja tehokäyrä vähän kulmikas ja typerä.
- ertons
Itse ostin sieltä poiketaistuki. Sain väärän .Eli ei käy mun autoon (bmw e36) Soitin hänelle ja hän pyysi kuvat. Sen jälken sain viestin että Hänelle pitäs tulla uudet ja saan sit uus tilalle. Nyt hän ei vasta puhelimeen.
- Anonyymi
Pystyitkö soittamaan Hänelle??? Sanotaan, että Hän vastaa rukouksiin, mutta että puhelimeenkin? Tämä ketju on vanha, mutta voitko silti antaa Herran numeron?
- halpaan mennyt
Onko tämä autotallivirman huijausta?
- free ukraina
Nyt on taas kusetettu amis teroja!
- Anonyymi
Tilannut myös osia tuolta..... surkeaa laatua.
Laitoin myyjälle viestiä tuotteista ja vastaus oli vain näin lyhennetysti että ne on testattu eikä niissä ole vikaa. - Anonyymi
Ei kannata tuolta ostaa jos haluaa vastinetta rahoillensa...
Ostin vastaavan boksikauppa nimisestä postilaatikosta Seinäjoelta. Asennus oli hankalampi kuin luvattiin eikä liittimet sopineet ilman muokkausta. Lopulta sain sen kiinni 2 h aherruksen jälkeen. Mitään sidontaosia ei tullut mukana. Käsitykseni on, että 15 portainen säätöruuvi toimii lähinnä säätövastuksena ja huijaa ECUa asennon suhteessa. Käytännössä huomaan eron toki eli kyllä max asennossa F tapahtuu enemmän kuin asennossa 0 eli vakio. Ns. potkua siis tulee...kuinka paljon...en tiedä mutta tuntuu. Olen ajanut 10000 km ilman toimintaongelmia (vielä?). Koska automaatti kestää tietojeni mukaan 450 Nm en uskalla käyttää asteikon yläpään asetuksia. Asento C menee lineaarisesti juuri alle . Lukuisat testini ja excel taulukkoni osoittavat, että tuo potku tulee suoraan polttoaineen kulutuksen lisäyksestä. Mitään taikaa ei siis ole...enemmän ruiskutusta -> enemmän tehoa/vääntöä. Asennossa C eli 12/15 kulutus on n. 1 l/100km maantiellä enemmän kuin vakiona ja samalla nopeudella kierrokset samat kuin vakiona nyt vaan kuluu litra enemmän polttoainetta. Ajotietokoneen antama lukema on huijattu eli jokseenkin sen mitä se näyttää säästöä, tulee lisäkulutusta vakioon. Boksi ei anna siis mitään hyvää tasaiseen ajoon...mutta liikennevaloista ja ohituksessa saan tuota potkua lisää. Kaikki lisä siis kulutuksen lisääntymisen hintana. Kannattaa siis miettiä tarkoin hankkiiko vai ei...osa näistä lienee ihan paitsi auton niin ajajan huijausta muutaman euron komponenteilla. Niissä voi olla myös lume-elektroniikkaa vain dummyna...oikeasti eivät tee mitään. Vanhoja Nokian käänyjen piirikortteja varmaan käytetty tuon säätövastuksen lisäksi. Kommenttini on yleinen eikä tältäosin koske ostamaani tuotetta...en ole sitä avanut enkä väitä sen osalta em. asiaa mutta käyttökokemukseni on aito ja tosi. Toistaiseksi ei ole vahinkoa ilmennyt eli autoni on kestänyt boksin eikä pakokaasu ole mustaa vaikka kokeilin kaikki säätöasennot. Ilmeisesti autoni turbo sattuu just riittämään ilmansyöttimenä ja vakio asetus on maltillinen eli marginaali riittää.
- Anonyymi
Lämpövastus ja viivepiiri, ettei auto herjaa käynnistäessä. Tuo ns boksi huijaa Ecua antamaan lisää polttoainetta. Osat maksaa alle 5 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lämpövastus ja viivepiiri, ettei auto herjaa käynnistäessä. Tuo ns boksi huijaa Ecua antamaan lisää polttoainetta. Osat maksaa alle 5 euroa.
Ite ostin vm-02 Hiaceen samaisesta kaupasta boxin. Asennus haastava muttei mahdoton. Työajo yhdistettyä välillä Kerava-Espoo ja itellä ainakin tehoa tullut huomattavasti lisää ja kulutuskin pienentynyt selkeesti. Voimasamuakin tulee kun rajotin alkaa lähestymään. Ei valittamista! Ja täysillä säädöillä mennään
Anonyymi kirjoitti:
Lämpövastus ja viivepiiri, ettei auto herjaa käynnistäessä. Tuo ns boksi huijaa Ecua antamaan lisää polttoainetta. Osat maksaa alle 5 euroa.
Juuri niin....muuta se ei teekkään ja kulutus nousee. Nyt meni hehkutulppa kun ruiskustus muuttui.
- Anonyymi
Itse ostin ensimmäisen boksini Boksikaupasta vuonna 2015 ja sen jälkeen olen ostanut sieltä boksin jo yhteensä kuuteen autooni. Kilometrejä autoihin on tullut yhteensä noin 500 tkm. Boksit ovat toimineet hyvin helteillä ja pakkasilla, eikä autoihin ole tullut mitään vikoja, vaikka kaikissa ajokilometrit olleet 150-250 tkm välillä.
Itse olen ollut tyytyväinen tehonlisään sekä tankkaamalla mittaamaani todellisen kulutuksen putoamiseen. Boksit on aina asennettu samaan hintaan Seinäjoella, mutta eipä tuo toki kummoinen homma ole itsekään laittaa kiinni. Omat autot olleet Mersuja ja Audeja sekä yksi Opel Vivaro.
Markku - Anonyymi
Minä nyt ymmärrän näin kansakoulupohjalta jo sen, että mitä enemmän tehoa, sen enempi kulutusta. Olenko nyt ihan väärässä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut = far-right Finns Party?
Eikös tuo tarkoita, että persut ovat äärioikeistoa? "In 2023, Petteri Orpo, of the National Coalition Party, unseated M697324Demarilesbo synnytti lapsen
Lapsen biologisella isällä ei ole mitään oikeuksia lapseensa. On pelkkä "luovuttaja". https://www.hs.fi/politiikka/art1644338Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja1324060Ei me olla sielunkumppaneita
jos sellaisia edes on. En tiedä miksi niin kovasti pidin sinusta, varmaan olisi paljonkin hyviä syitä, mutta ehkä olit v533976Opettaja teki pornoa sivubisneksenä
Jännittävää nähdä, koetaanko tämä ihan normaaliksi ja toivottavaksi kombinaatioksi kasvatusalalla. Voi mennä hyvin kiinn593797HS - SDP valmistatuu MILJARDILEIKKAUKSIIN seuraavalla vaalikaudella!
"Sdp:n uusi talousääni lupaa miljardien edestä leikkauksia HS-haastattelu|Kansanedustaja Joona Räsänen on Sdp:n puheen623042Persu ei ole koskaan päässyt Valkoiseen Taloon
Eikä pääse. Jopa demareita siellä on käynyt, vaikka jenkkien vasemmistolaisin suuri puolue vastaa lähinnä Suomen kokoomu142904Porno-ope?
Kaikenlaisia sitä nykyään Suomessakin on. Tai onhan niitä voinut olla aiemminkin, mutta ehkä paperilehtin aikakaudella e602658Hevosmies kylän kunnioitettu herra
Hei, eikö olis aika pistää "nuoriso" kuriin? Tiedämme miten teidän "yhteisö" toimii sekä kylän vanhin herra, olet poruka362292KÄVELYTREFFIT ?
Mikä on tuo konsepti. Ei kävely ole mitkään treffit. Se on hengailua, ilman mitään panostamista toiseen, go with the flo2482104