Etuhampaiden paikkaus

ham.lääkpelko!!!

Mulla ensiviikolla hammaslääkäri aika yksityiselle tod.näk paikkaukseen..
Noiden kahden etuhampaan väliin on tullut tummaa ( se on vissiinkin reikä ) ja ihan kuin toinen hammas hieman liikkuisi toisen eteen =(
Selitin kaiken varatessani aikaa, ja sanoivat että sielä reikä.
Mulla on aivan älytön hammaslääkärikammo, mut pakko mun on mennä.. Sattuuko puudutus tuohon kohtaan?
ja tunnenko oikeasti sitten mitään kun on puudutus?

Kiitos Paljon teille jotka viititte vastata!!!

8

7312

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhkjhkjhkjh

Mulla paikattu sama kohta. Puudutus ei sattunu yhtään enempää kuin muuhunkaan kohtaan. Nipisti pari sekunttia. Sen jälkeen en kyllä tuntenu enää yhtään mitään, täysin kivutonta. Nykyaikaiset puudutukset ovat kyllä tehokkaita. Jos jostain syystä sattuu, niin kättä ylös ja pyydät lisää puudutusta. Ei kuulu sattua tuommoinen. Hyvin se menee!

• ham.lääkpelko!!!

Kävitkö yksityisellä? Mulla valitettavasti ei ole kokemusta näistä nyt ihan älyttömästi =(
        Viime puudutus oli ala-asteella kun revittiin hammas pois, se varmaan laittoi sen puudutuksen mulle väärin ja oli tosi kauan kipee ja puutunut, tästä johtuu pelko !
        Jonkun toisen tälläistä tarinaa äsken hieman lukaisin, mutta sielä oltiin manattu että sattuu aivan vietävästi vaikka millainen puudutus!
        Kun tosiaan mulla ei ole varaa noihin nukutushoitoihin.

• gdfgdfgdfg
        ham.lääkpelko!!! kirjoitti:

Kävitkö yksityisellä? Mulla valitettavasti ei ole kokemusta näistä nyt ihan älyttömästi =(
        Viime puudutus oli ala-asteella kun revittiin hammas pois, se varmaan laittoi sen puudutuksen mulle väärin ja oli tosi kauan kipee ja puutunut, tästä johtuu pelko !
        Jonkun toisen tälläistä tarinaa äsken hieman lukaisin, mutta sielä oltiin manattu että sattuu aivan vietävästi vaikka millainen puudutus!
        Kun tosiaan mulla ei ole varaa noihin nukutushoitoihin.

Yksityisellä joo. Niissä palvelu on ihan erilaista kuin jossain ala-asteella. Yksityisellä halutaan palvella mahdollisimman hyvin, että tulisit uudestaankin. Ala-asteella taas hoidetaan velvollisuuksia.

Paikkaaminen on ihan eri juttu kun hampaan pois vetäminen. Puudutusta ei tarvii niin paljon ja jälkisärkyä ei pahemmin oo. Tietty jos on tosi iso reikä niin voi samana iltana viel vähän aristaa.

Muista kertoa ennen istumista, että sua pelottaa. Ne osaa sit huomioida sen paremmin.

• ham.lääkpelko!!!
        gdfgdfgdfg kirjoitti:

Yksityisellä joo. Niissä palvelu on ihan erilaista kuin jossain ala-asteella. Yksityisellä halutaan palvella mahdollisimman hyvin, että tulisit uudestaankin. Ala-asteella taas hoidetaan velvollisuuksia.

Paikkaaminen on ihan eri juttu kun hampaan pois vetäminen. Puudutusta ei tarvii niin paljon ja jälkisärkyä ei pahemmin oo. Tietty jos on tosi iso reikä niin voi samana iltana viel vähän aristaa.

Muista kertoa ennen istumista, että sua pelottaa. Ne osaa sit huomioida sen paremmin.

Ymmärrän kyllä että ihan eri paikka, ja onhan tostakin jo reippaasti yli 10-vuotta aikaa.
        Toivotaan että kaikki menee hyvin ja kiitos sinulle vastauksistasi, nyt paremmilla mielillä odotellaan :)

• pelkäävä myös

Yläetuhammasalueelle puudutus tuntuu hiukan ikävältä ja vedet valuu silmästä (mulla ainakin vain toisesta silmästä valahtaa tippa poskelle) Kummallinen vaikutus sillä puudutuksella, mutta se kuuluu asiaan.

Mun hammaslääkäri ainakin varottaa aina etukäteen, että tuntuu ilkeelle puudutus jos hän aikoo etuhampaita puudutella. Vois varmaan auttaa asiaa, jos käyttäis puudutegeeliä ensin ja sitten vasta neulalla puuduttais? En ole kokeillut vaikka on tarjottu mahdollisuutta.

• mutta...
        pelkäävä myös kirjoitti:

Yläetuhammasalueelle puudutus tuntuu hiukan ikävältä ja vedet valuu silmästä (mulla ainakin vain toisesta silmästä valahtaa tippa poskelle) Kummallinen vaikutus sillä puudutuksella, mutta se kuuluu asiaan.

Mun hammaslääkäri ainakin varottaa aina etukäteen, että tuntuu ilkeelle puudutus jos hän aikoo etuhampaita puudutella. Vois varmaan auttaa asiaa, jos käyttäis puudutegeeliä ensin ja sitten vasta neulalla puuduttais? En ole kokeillut vaikka on tarjottu mahdollisuutta.

onko puudutus edes tarpeen. En muista koska minulla olisi viimeksi etuhampaiden paikkauksen takia puuduttamaan, mutta sen muistan että oli kivuliasta. Minulla on ylhäällä molempia etuhampaita jouduttu paikkaamaan välistä jo useaan kertaan vuosikymmenten kuluessa. Paikkausta on tehnyt yksityislääkäri ja terveyskeskushammaslääkäri, eikä näihin paikkauksiin ole tarvittu puudutusta. Reiät ovat joka paikkauksessa hiukan suurentunut (muovipaikat ei pysy kuin muutaman vuoden, viimeksi paikattu toukokuussa), mutta vieläkään paikkauksen vuoksi tehtävä puhdistusporaus ei satu. Hampaat ovat elävät, eli ei ole tehty juurihoitoa.

• Hammaslääkäripelko
        mutta... kirjoitti:

onko puudutus edes tarpeen. En muista koska minulla olisi viimeksi etuhampaiden paikkauksen takia puuduttamaan, mutta sen muistan että oli kivuliasta. Minulla on ylhäällä molempia etuhampaita jouduttu paikkaamaan välistä jo useaan kertaan vuosikymmenten kuluessa. Paikkausta on tehnyt yksityislääkäri ja terveyskeskushammaslääkäri, eikä näihin paikkauksiin ole tarvittu puudutusta. Reiät ovat joka paikkauksessa hiukan suurentunut (muovipaikat ei pysy kuin muutaman vuoden, viimeksi paikattu toukokuussa), mutta vieläkään paikkauksen vuoksi tehtävä puhdistusporaus ei satu. Hampaat ovat elävät, eli ei ole tehty juurihoitoa.

Itse kävin keskiviikkona ja kyllä se sattui

• Mustispeppers

Vuosi sitten paikattiin etuhampaat, tai lekuri teki toisen etuhampaan melkein kokonaan uusiksi, siis oli niin iso reikä :( Paikkaus kesti liki tunnin, eli olin ihan naatti kun pääsin siitä tuolista pois. Muutoin paikkaus ei sattunut, eikä sitä tarvitse pelätä. Puudutus tietysti sattui sen verran, mitä neulanpisto yleensä ja varaudu siihen, että yläikeneen sattuu hieman, ei mitenkään suurta kipua. Vedet kuitenkin valuu silmistä, sillä on sellainen vaikutus :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17203
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      42
      5022
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      300
      2798
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      150
      2113
    5. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      32
      1706
    6. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      138
      1652
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      20
      1637
    8. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      402
      1573
    9. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      11
      1367
    10. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      12
      1337
    Aihe