Tämä on näillä keleillä varmasti erittäin yleistä, mutta minulle alkaa nyt riittää. Olen kahdeksatta päivää putkeen työvuorossa pienessä myymälässä, jossa ei ole ilmastointia lainkaan. Myymäläpäällikkö ei tunnu huomaavan että täällä on aivan liian kuuma työskentelyyn. Jouduin itse tuomaan tuulettimen tänne jotta minulla ja työkavereillani olisi hieman siedettävämmät työolosuhteet. Tosin nyt on jo niin kuuma, että vaikka istuu naama tuulettimessa kiinni niin ei paljon helpota oloa. Pari viikkoa sitten toin kotoani myös lämpömittarin, joka näytti lämpötilan olevan 35 astetta myymälän sisällä (tänään on varmaan jo lähemmäs 40). Olin pari päivää vapaalla, ja kun tulin takaisin niin mittari oli kadonnut kuin tuhka tuuleen. Mihin lie joutunut, ties vaikka myymäläpäällikkö vienyt pois peitelläkseen työoloja.. Työkavereillakaan ei ole näköhavaintoja.
Osaisiko kukaan neuvoa, että mitä tällaisessa tilanteessa voisi tehdä? Asiakkaatkin jo päivittelevät paikan kuumuutta ja neuvovat soittamaan johonkin työsuojeluun, mitä olen vakavissani ruvennut harkitsemaan. Pomohan on tällä hetkellä lomalla..
Työpaikalla liian kuuma!
2
393
Vastaukset
- asentaja iloinen
Ainakin jos olet suurten ketjujen K___ tai vaikkapa T___lon leivissä,taitaa olla vaikeaa tehdä mitään.
Jos ilmoitat työsuojeluun kuten minä,ottavat yhteyttä johtoon joka vakuuttaa että kaikki on tehty,ilmastointi muka tekee sen minkä pystyy,taukoja on määrätty ja jopa juotavaa talon puolesta !
Siihen loppuu työsuojeluihmisten kiinnostus ikävä kyllä ja saat ohjeen ottaa yhteyttä työsuojelusta vastaavaan ja sitten harkitset itse onko työpaikkaa enää sen jälkeen !
Samalla myymäläpäällikkö saa ohjeet pitää jäähdytys laitteet pois päältä ettei kulu energiaa !!!!
Mitään ylimääräisiä taukoja ei ole ohjeistettu eikä varsinkaan juotavaa talon puolesta järjestetty !
Eikö kellään ole edes juttua haluavia lehtimies tuttuja,olisi aika makea saada nämä valehtelijat kiinni
rysän päältä ja nolata julkisesti.
Todellisuudessa useimmissa näistä myymälöistä löytyy jäähdytyslaitteet jotka ovat POIS käytöstä !!
Ai kuinka tiedän ja mistä tietoa löytyy ?
Katsokaa ympärillenne,osa kylmälaitteista sijaitsee ulkona ja joku ne on sinne asentanut ;)
Myös joku työntekijöistä tietää mutta jos käsketään olla hiljaa niin minkäs teet !- hena73
Suosittelisin ottamaan ammatiliitton tai työsuojelupiiriin yhteyttä, rupeaa asiat hoitumaan toivottavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .995305Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453573Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503205Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4432496Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2521537Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121291- 851289
- 771238
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321213Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1381139